- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Milyen videókártyát?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- ASUS ROG Ally
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- iPad topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
Hirdetés
-
Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
ph A külsejüket tekintve Trident Z sorozatból merítő modulpárok 32, 64 és 96 GB-os csomagokban vásárolhatók majd meg.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Dr. Oid
aktív tag
Köszi! Az lesz az, persze meg a pontos darab (dsg és szín) kitalálása hatra van
-
Reggie0
félisten
Na csak a kozossegi tudasbazis kedveert:
A4 B8 8K 3.0tdi-hez jo a febi 49278 hoszenzor(audi 059 906 088 M) , hiaba nincs a febi kompatibilis autok listajan. Szobahomersekleten 220 Ohm az ellenallasa.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #192758 üzenetére
Most keszult el, azaz a hoszenzort en csereltem, mert jovohetig szabin vannak a szereloim. Egy hete kaptam vissza a lakatostol*, de nem tudtam hasznalni, csak egy eskuvore mentem videkre, mert tonkrement a kozepso kipufogo hoszenzor es nem tudott regeneralni. Irt is mindenfele hulyeseget a dpf-rol, mar hibat is dobott tul sok korom miatt. Aztan kicsereltem a hoszenzort, 15 percet regeneralt es lement 2.7-re a korom. Aztan menet kozben tovabb csokkent 1.3-ig. Csak a szar homero zavarta meg.
Meg a lambda szondat fogom cserelni holnap, mert annak 250k km az elettartama es en mar 366k-nal jarok. Meg a gyari 2011-es lambdaszonda van benne
Aztan jovoheten a maradek ket masik hoszenzort. Azutan meg az ekszijtarcsat a fotengelyen, mert mar rozsdas es mintha lenne egy kis nyolcas is benne, bar lehet h a rozsda miatt latom olyannak. De mivel van benne rezgescsillapito mechanika igy az is elroegszik.
*pluszban kaptam uj akkut, generatort es elso szelvedo cseret, amit elsiboltak a balesetre.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #192762 üzenetére
Jah, az nem szamit. Arra azt mondanak ugy is, hogy vigyem gyorsabb szerelohoz, amiben igazuk is lenne. Csak en nem osszeganyoltatni akartam a kocsit, de az a biztositot nem erdekli.
Amugy durvan nem hianyzott az auto, kb. 10 alkalom volt amikor jol jott volna. Itt Bp-en elvagyok elektromos rollerrel, nem kinzom a 3 lityos dizelt par km-es utakkal.
[ Szerkesztve ]
-
Bdanyy
addikt
Sziasztok! Utóbbi időben mintha sűrűbben regeneralna az autó (legutóbb alig mentem vele szerintem 150km-t). Ismerős megpróbálta kiolvasni az adatokat de nem volt meg a ROD fájl, így nem jutottunk előrébb.
Egyelőre semmilyen hibajelzés nincs, de várható, hogy probléma lesz vele? Tisztítással megelőzhető? 1.6 caychttp://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
válasz Bdanyy #192764 üzenetére
Ez nem egészen így működik. A rendszer összetett egy tisztítással max elodázod a dolgot. Alapvetően attól függ, hogy a porlasztók és a turbó milyen állapotban vannak. Hiába tisztíttatod ki a dpf-t ha a kalkulált és mért érték között a mért rosszabb: mert akkor bizony ott valamelyik komponens tolja a kormot.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz Bdanyy #192769 üzenetére
Ha nem foglalkozol vele és elfelejtődik akkor sokkal, de sokkal nagyobb baj lehet belőle. Mondjuk ahhoz le kell szarni teljesen, de ha tömődik és a turbó tengelye emiatt megszopódik, akkor nagyon sok mindent elvihet magával. Nyomass bele cetán szám növelőt a tankba és menj el egy nagy karikára pályán. Hátha sikerül neki kiégetni annyit h ne legyen nagyon tele. De én helyedben megdiagolnám mielőbb.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Winchester95
őstag
Sziasztok!
Jelenleg chippelt a Toledóm. (1.9tdi asv) 135LE 362 NM gyári konfig. Most átlag fogyasztásom 4.2l- 6.8l max.
20 ezer km múlva vezérlés csere lenne esedékes.
Arra gondoltam hogy tennék bele egy SDI tengelyt és 4db 502-es Porlasztócsúcsot.
Mivel a vez tengelyt könnyen át lehet rakni vezérlés cserekor és elvileg a csúcsokhoz is adagolót kellene állítani, így minden egyszerre menne.150 LE-t akarnék maximum kihozni belőlle nyomatékból szerintem már így is sok.
Szerintetek így egy reális elképzelés?
Kellene "Finomhangolni" chiptuningolni ezek után?
Kuplung meddig bírja el ezt az egészet?Turbóm 1749V (70 ezer km van benne)
Ha haldoklik majd, akkor 1749VB-re cserélném. (Elvileg meg lehetne oldani)Tehát nem akarok egy füsthalmazt, egy versenygépet kevlárral, meg coolert, nagyobb módosítást 7-8 literes fogyasztást stb....
Vannak a fejemben határok ami 150LE (nagyon maximum 400NM de szerintem ezt már nem bírná a gyári tökéletes állapotban lévő kuplung kettőstömegű szerkezet)Nagyon sokáig meg akarom tartani.
Vehetnék 2.0crtdi passatot is de szerintem ezek után ami a kocsira rá lett költve külsőre, belsőre, a b7-es passat nem tudna többet nyújtani.Sőt fura is lenne a szövet belső , kevesebb nyomaték, spoiler nélküli autó (Tuti van bennem elfogultság is, bár nem mindennapi a Toledo).Ha esetleg tud valaki minőségi porlasztócsúcsokat, SDI tengelyt, és konkrét korrekt szerelőt aki beszereli, ért is hozzá és nem kell ott hagynom a kocsit napokra hetekre akkor megköszönném a segítséget.
(Láttam már vez cserét félig segédkeztem is, kompletten ezen az autón max egy teljes napot vesz igénybe.)Beírtam ide, gondoltam itt sok szakember van ahogy láttam, és igaz nem sok képet küldtem az autómról és nem vagyok aktív tagja a fórumnak, de hátha megszántok pár hasznos válasszal. :)
[ Szerkesztve ]
-
Bdanyy
addikt
válasz bitpork #192770 üzenetére
Mármint a tiszítással
Pontosan mi az, amit tölteni kéne bele? Eddig egyik autóba sem töltöttem semmi adalékot. Ha minden igaz, jövő hét majd megy 2x200km-t a rövidebb utak mellett, az remélem elég lesz neki.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
-
-
veterán
válasz Winchester95 #192771 üzenetére
Én nem vagyok nagy csippes, de amit tudok:
- minden fizikai változtatás után egyedi programot kell írni. Ezt nem lehet megúszni
- 135-> 150 nem nagy ugrás, hamár költesz rá meg nekifogsz, meg szét van dobva, én rátenném azt a nagy turbót, ha ez olyan jó el lehet adni még jó áron. 200-at tud a motor tudtommal.B7 2.0 cr tdi Passat összehasonlítás, mert hogy nekem az van: szerintem ez már eléggé más kategória, de az is igaz, hogy ebből is van fapad kéziváltó, meg fullextra is. Sokat nyújt, de ha neked nincs különbség nyilván nem érdemes ezt venni. Bőr vs szövet: nyilván mindkettőből van ez is az is, nekem bőrös, csokibarna.
Hameg a fapad kéne inkább Superbet vennék.
Nyomaték miért lenne kevesebb? Nekem 170ló 350Nm, inkább a tömeg nagyobb. Spoiler meg kombin hülyén néz ki[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
veterán
válasz simonjoe #192663 üzenetére
Elnézést a késői válaszért. Nem szedném szét szivesen ssd-t betenni ha nem tudom mi van benne. A media menüben cd, sd card, hdd, aux és bt van, dehát dvd-s tehát a cd sem érvényes. A dvd olvasó nem tudom mitől lenne rossz állapotban, nincs használva, egyszer kipróbáltam egy filmmel, és ment.
Nekem most nyugat-európai 7690 verziós térképem van, de mostanában nem gyakran megyek arra, egy friss keleti jobb lenne, gondolom vagy-vagy, de azért azt tudja hol vagyok, működik itt is, de a táblafelismerés nem megy.
A hdd kapacitásra 18,62GB-ot ír, azért egy 250-500-ast szivesen bedobnék zenéknek, kár, hogy avi-t nem játszik.
Hw: H61
Sw: 3970
Ha tudsz ebben a frissítésben segíteni annak nagyon örülnék, nem tudom merre fele laksz, én pest mellett.https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
válasz kleinguru #192775 üzenetére
Leszögezem, nagyra tartom Gajdán M. tevékenységét és hozzáértését.
Én rendszeresen, 1/4 - 1/2 évente öntözök adalékot* az üzemanyagba, míg volt E85, azt is tettem időnként 1/3 arányban a tankba, hadd szedje ki a dzsuvát.
*Próbáltam STP, Pro-tec, VIF, Wynn's, Spuri adalékot, az utóbbi időben Totalt szoktam venni. Semmi hatását nem érzem nekik, nem megy vagy fogyaszt jobban az autó, szimplán prevenciós jelleggel használom őket.A Pro-tec elvileg professzionális anyagokat gyárt. Csúnyán kormoló dízelen az sem segít. Csak megelőzés!
Szerk: az utóbbi 2 autómba tettem a motorolajba Xado 1 Stage revitalizálót, szintén prevenciós céllal; a dízelnél semmi változást nem tapasztaltam. A TSI fogyasztásával viszont nagyon elégedett vagyok azóta, de lehetséges, hogy az új gumik gördülési ellenállásának köszönhető az eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz bitpork #192778 üzenetére
Így értem
focvis: én majd minden 4. tankolásra prémiummal töltöm tele. Nekem anno az asv tdi turbó gondjait (letilt, újraindít megy tovább) megoldotta olyan 120K kilométeren keresztül. Azóta persze cserélve lett tesómnál. A passatba is prevenciós céllal csinálom, meg a tovább tartó részecskeszűrő miatt.
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #192768 üzenetére
EFB volt benne, 2015.03-as az autó, ergó ~6,5 éves.
Én is csak "parasztba" mértem meg multiméterrel, nem terhelövillával, ahogy illene, sajnos olyanom nincs a polcon.
12,42V körülit mutatott, majd lassan feljebb mászott 12,45V-ig, korához képest nem tragikus persze, bár tavaly télen már kapott egyszer "wellnesst" a Bosch okostöltövel.Amikor rövidebbeket megyünk vele, pl. hétvégén bevásárolni, olyankor tünt úgy, mintha néha kicsit "nehezebben" indítana..
Így mérlegelve a dolgokat úgy döntöttem, megelölegezek bele egy új akksit, semmint késöbb legyen vele roller.Mintha olvastam volna egyszer, hogy a DSG se szívleli az öregedö akku esetleges feszültségingadozásait, de ez lehet urban legend.
-
simonjoe
senior tag
A rövid használatok sora után, de legfőképp télen, ha van lehetőség egy komolyabb töltővel időnként megkínálni az akkut (pl. CTEK-MXS 5.0)ami képes regenerálni is, így nagyban növelhető annak élettartama.
Joe
-
csiga8
senior tag
válasz focvis #192779 üzenetére
A piros Spurit rendszeresen használom 1.6 TD II Golfba. Ott már érezni a hatását.
A lényege, hogy kémiailag segíti kisebb cseppekre bontani a beporlasztott üza-ot.
( 130 Barnál, főleg ha kopott, azért tud is segíteni. A magasnyomású rendszerek porlasztási minősége azért klaszisokkal jobb, ott nem érezni a hatását. A karburátoros gépeknél viszont megint igen)
Öreg jószág, (már) mindenre érzékeny. A legkönnyebben az OMV premiummal indul.A Spuri adalék plusszban rásegít a könnyebb indításra, ( meg persze 5W40 olaj, az alacsonyabb dinamikai viszkozitása miatt, hogy hidegben könnyebben tekerjen,+ olajba Metabond adalék) bemelegedés után meg hallhatóan csendesebben jár, nem kopog ( csöpög a porlasztó?). ( Minden egy picit tesz hozzá, és 0, -5 C fokban már nagyon érezhető a sok kicsi hatása.)
Erősen takarító hatású. Az első használat után ( egy teljes tanknyit nyomtam ki) a kapuban állt meg a Golf, gázpedálra már leállt, szűrőcsere, teljesen tele nyomta. Azóta már nem tolja tele a szűrőt.
( Renault Megane fórum lakók is rendszeresen használják a tisztító hatása miatt, sőt az egyik ottani vegyész a biztonsági adatlapjáról visszafejtette mi van benne és azóta saját magának keveri)
Összetétel:50liter gázolajhoz.
1dl nitro hígító extra
1dl petroleum
0,5dl denaturált szeszA DCI motorokhoz persze ( némelyek) szoktak 2T motorolajat is tenni ( 40-50L/2 dl, minimum részszintetikus) A DCI Delphi rendszere elég érzékeny.... Nem, nem lesz baja, nem megyek vitába. A kipufogógáz utókezelőt már tömítheti hamutartalma miatt.
A másik hely ahol még érződik a hatása, az a Briggs motoros fűnyíró, és a 2T láncfűrész-fűkasza, azok is könnyebben indulnak tőle.
Az Fz6s motorom, az 1.0 Suzuki, az 1.4 PDTD Srat, Az 1.9 PDTD II Octavia, és a 2.0 CRTD B7 Passaton az ég világon nem érzel semmit a Spuriból, ettől függetlenül évente vagy két alkalommal teli tanknyi Spuris nyálat kinyomok velük a tisztító hatásuk miatt. ( pl üza. szűrő csere előtt én ajánlom)
A Catrol TDA-val vetekszik ( tesztek szerint is) a VIF nevű üza. adalék, ez is kipróbálva, de ezt inkább csak a motorba, PD-be, CR-be teszem, ha eszembe jut.
Nem ide tartozik, de a Xado váltóadalékot is kipróbáltam ( [link] ), valóban érezni a hatását, ( kevésbé akad, könnyebben vált) de azért ez sem csodaszer.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #192782 üzenetére
Én is "konfliktuskerülö" vagyok, kár lenne legyilkolni a kuplungokat, ha esetleg tényleg meg-megröccen a feszültség az akksiban, plusz nagyszülöket tervezzük kihozni egy látogatásra, belepörgetünk pár ezer km-t egy-másfél hét alatt, friss akksival nyugodtabban vágunk neki a kalandnak.
Ma kijavítgattam a nagyobb kavics nyomokat a lökös meg a motorháztetö elején, a következö autót (állapotától függöen) lehet el fogom vinni mottetö+lökhárító PPF kezelésre, nagyon durva a Cupra eleje, már elöre látom majd a vevöjelöltek sipákolását a "golyószórta" front.@simonjoe:
Nekem Bosch C3-as "mikroprocesszoros" töltö van, tavaly azzal tápoltam meg én is az akksit (akkor ~5éves korában), utána érezhetöen fittebb lett, de mostanra megint vesztett a fickósságból. -
iceQ!
addikt
válasz csiga8 #192784 üzenetére
XADO revitalizáló gélt esetleg lehet utólag is bele rakni? Ment a kocsi 4000-et már olajcsere után, most jutott eszembe, hogy kellene bele rakni.
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
veterán
válasz Szada85 #192785 üzenetére
Délután molyoltam kicsit a garázsban, lemostam az a Golf C oszlopait, hogy tiszta felületről vehessen mintát a fényező. (Nem tudom, minek színmintát venni fém felületről, úgy is műanyagot (tetőspoiler ) fényez, de ez kell neki.)
Feltettem közben tölteni, hoppá, 12,2 V-ról indult. (Lidl töltő, 5000 Ft)
@ simonjoe: ha nagy leszek, veszek egy CTEK-et!@ csiga8: Ha könnyen hozzáférhető helyen van - passzolom - a váltó olajfeltöltő nyílása, kipróbálnám ott is a Xadot.
Nálam OK az autó elejének a fényezése, 82700 km van benne, felét vidéken (kevés autópályán) használták, inkább a kuplungon látszik; a másik felében én, de én ritkán megyek az előttem közlekedő fenekébe autópályán, főleg télen figyelek erre.
[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #192788 üzenetére
Enyémnél fordítva van, nagyját (80-90%-ot) pályán és autóúton kapta, elözö tulaj ~100km-re lakott Frankfurttól, és bár nem minden nap, de járt ezzel is melózni.
Nálam meg melóhely szintén nagyja autóút, meg kirándulni is ezzel járunk, szóval nálam is 70-80%-ban városon kívül van használva, ott meg kapja az áldást, pedig én sem vagyok nyomulós, tologatós fajta, mégis olyan, amilyen.@rbalint88:
Igen, az lenne a tökéletes megoldás, de egy "ekkora melót" szerintem már meghagyom a következö tulajnak, Ö is tudjon mivel szöszmötölni. -
-
csiga8
senior tag
válasz focvis #192788 üzenetére
Nyugodtan kipróbálhatod. Még az adalékszkeptikus szerelő ismerősöm is ismeri, és azt mondta erre, hogy ezt ajánlja.
Az Octavia harmadik fokozata kicsit akadt, "karcos" volt. Olajcserénél 1,2 L szutykos valami jött ki belőle. ( megvétele utáni csere, óra szerint 250K km). Castrol ment bele, határozottan jobb lett az 1.9 L olajtól. Most leengedve az olaj szép tiszta, de elsötétült volt ( kb 3 év 15.000 Km) és ugyanolyan Castrol Syntrans ment vissza Xado adalékkal. Még érezni a karcosságot, de tényleg érezhetően kisebb lett.
A Suzukinál ( vétele után) Mannol GL4 olajjal mostam át a váltót, még az az olaj is igen is szutykos volt. ( 120.000 Km van a gépbe). Aztán Castrol ment abba is, sokkal puhább lett, simán a mosás + olajcserétől. Később ment abba is a Xado, ami után még vajasabb lett.
Most lesz a Seaton is váltóolaj csere, ( érezhetően) semmi baja a váltónak, ( 130.000 Km) de megy abba is Xado. Igaz abba már Febi olaj megy.
[ Szerkesztve ]
-
iceQ!
addikt
Ma reggel indulás előtt ez fogadott. 3M 90-es spray ragasztóval ezt meg tudom fixálni?
Itt a ragasztó, amiről szó van:
Amiből lekvárt lehet főzni abból pálinkát is! A csavargó embert nem lehet munkára fogni! Samsung S23 Ultra Dual SIM | Notebook: HP Omen | Car: Volkswagen Passat B6 1.9 PD TDi BLS
-
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz bitpork #192798 üzenetére
A Passatba kb 2k az utángyártott fűthető a jobb oldalra. Nem hiszem, hogy nagyságrendi különbség lenne a fórumtárs kocsijához képest.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest