- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Milyen notebookot vegyek?
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Asztrofotózás
- Milyen széket vegyek?
Hirdetés
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz Kickass #193654 üzenetére
Nekem a kocsi jobb oldalán hátul van egy horzsolás, első ajtón egy horpadás. Nem merem megcsináltatni, mert akkor nem lenne gyári fényezés 100%-ban, és ~1M-val kevesebbet érne. Többet ér sérülten.
[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Attila2019
tag
Üdv.
Van egy VW cc 2012 dec. autóm és nem működik a gyári tolató kamera. Megvételkor jó volt utána hol volt hol nincs most egyáltalán nem működik.Azt írja ki hogy nem elérhető a kamera rendszer.
De az embéla felnyílik és ki jön alóla a kamera de kép nincs csak a szenzorok csipognak.Lebontottam és megnéztem hátha kábel szakadás van de nem láttam szakadást, törve is csak a kabel elvezető járatokban van "megtörve".
Lehetséges hogy akkumulátor lesz a ludas? Mert néha nehezen indul a motor főleg akkor ha sokat áll az auto vagy 4 fok alatt van a hőmérséklet.
[kép] [kép] -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #193648 üzenetére
Nyomásmérés eredménye :
Hidegen alapjárat ~4 bar
Melegen alapjárat ~1,3 bar
Melegen 2000 fordulat felett 3,5 bar.
5000ig forgatva sem megy 4-4,5 fölé.
Szerintem ezek az értékek jók.
Szerelési utasításban annyit találtam, hogy 80fokos olaj és 2000 fordulat esetében nem lehet 2 bar alatt.
Érzékelőt kicseréltem.
Mehet rá egy ámen?Más
Golf üzemanyag pumpára egy megerősítést tud valaki?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 1stVikman #193645 üzenetére
Mindenkinek: 2.0 CR TDI (CBAB) motor hibáiról összefoglaló videó [link] szokásos orosz, de van felirat.
1stVikman: ebben a videóban elmondja a szivattyúkat is, de ha jól értelmeztem, a 0.5 bar nyomású van a tankban
Ha megnyugtat, szerintem hibátlan az olajnyomás 👍 (bezzeg traktoron fixen be van kötve az óra, egész nap lehet nézegetni -
veterán
válasz molnarpeter #193661 üzenetére
Kezdek rákívánni egy traktorra. Kevés városi használatra mit ajánlasz? 😁
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #193662 üzenetére
MTZ 82 leszedett első hajtás kardánokkal, ceruza izzítós hengerfejjel, gyorsítós váltóval (hogy ne kelljen 30-cal szüttyögni), Grammer légrugós ülés, meg esetleg hidraulikus kormány átalakítás (tolatóradar nem kell, hátsó tengelyen ülsz, ahogy azt kell). Alkatrész bolt is van Bp-n!
Amúgy jobb lenne egy rugózott első hidas és -fülkés darab, de újonnan 30-nál kezdődik. Nettó.
Némileg egyszerűbb lenne egy PolarFIS a GTI-be talán[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz molnarpeter #193664 üzenetére
Tetszetős, van turbós átépítés sor6 Merga motorral. [link] . Nem gondoltam volna.
Azt tudom, hogy nagyon komoly összeg egy új.
6030D : Titkon 1.9 SDI-re számítottam.
[ Szerkesztve ]
-
zsoleszkai
tag
Sziasztok,
Az alábbi hibajelenséggel találkozotte már valaki?
Az alany egy VW Jetta V (==Golf5) 1.6 szívó, 102lovas.
Beindítás után (minden indítás után) az első elindulásnál az alábbi hiba jön: A motor veszi a fordulatot üresben, sebességben kinyomott kuplungnál. Amint elindulsz az autóval az első gyorsítás az alábbiként néz ki: A fordulatszám 1000felett gázpedál állástól függetlenül alig gyorsul, majd mintha padlógázt nyomnánk és kilő (teljesen mindegy mekkora gázt nyomsz). Ezt minden beindítás utáni 1. elindulásnál produkálja, utána míg megy az autó hibamentes. A márkaszervíz is széttárja kezeit a hibával kapcsolatban.Remélem valaki találkozott már ezzel vagy merőben hasonló hibával.
Természetesen hibakód nincs./KneeBy/
-
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #193659 üzenetére
Megvan még, benne a tankban. Azon a számok egyikkel sem passzolnak.
Kereső a már általam is említett 2 típust hozza, vdo katalógus meg csak a 0,5bar - ost, (VDO A2C53434508Z) de a pumpán (fénykép fent) lévő számokra nincs találat benne. Előző hsz-ben linkeltem képet a katalógusból.
Autós boltban meg a 4,5 bar-ost mondták (VDO 2803580003380).
Na ezért vagyok meglőve...Molnarpeter
Nem néztem meg a videót (más motorkód), de ha itt is 0,5bar-t mondanak, akkor már 2 kontra 1 a javára.
De valaki mondhatna egy ámen - t erre is. :)Fabiat én is gyógyultnak gondolom, legalább egyik autó használható.
-
czappa
aktív tag
Sziasztok,
Az autó: skoda octavia, 1.4 benzin, 2008-as, motorkód: BUD.
A kérdés:
Bő másfél hónapja, kb. 1010 km-mel ezelőtt volt az autó olajcserén, kértem levegőszűrő cserét is.
Tegnap olajszint ellenőrzést csináltam és véletlen - már majdnem lecsuktam fedelet - észrevettem, hogy a levegőszűrőtől a cső ami a motorhoz megy az nincs rádugva, magyarul a motor nem szűrt levegőt kapott. Hogy pontosan mióta azt nem tudom.
Ez nyilván nem jó, utánaolvasva akár súlyos problémát is okozhat. A kérdésem, hogy most mennyi esély van arra, hogy már történt valami kár, utólag tudok-e valamit csinálni.Más (bár kapcsolódik az elsőhöz). A gumi cső, csak szimplán rá van dugva a motorra, nem kéne ott valami bilincsnek lennie?
Bárdin, unixon nem találtam ilyen bilincset, ha teszek rá valami univerzálisat, az jó, hogy ne csússzon le megint a cső? Kell rá egyáltalán bilincs?Véleményeket előre is köszönöm.
-
veterán
Lenne egy kérdésem. Márkaszervizben mi történik az éves olajcsere kötelező szervizkor az olaj konkrét lecserélésén felül? Valami átvizsgálás, hibakódolvasás, stb?
Megyek pénteken DSG olajcserére, és mivel a motorolajat lesceréltem magamnak, van valami ellenörzés tétel amit lehet kérni hamár az kimaradt?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Winne
nagyúr
Urak felni ügyben most mi a helyzet? Látom uazzal az osztokorrel a BMW Audi A4 Mercedes felniket is. Azok közül melyik jó az Octaviara?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #193668 üzenetére
Autodocon ha beírom a számát, akkor hoz egy nem elérhető vdo-t, 5 bar - osat, de azt írja nem kompatibilis az autóval.
De hát ez van benne...
Ja és az már 247€ lenne. A 4,5-ös 165€, a 0,5-ös meg 120.
VW golf sportsvan meg 4 motion golfot írja kompatibilisnek az összes 5 bar - os pumpára.
Nyilván tudom, hogy az enyémbe is jó, mert az van benne, de nem elérhető csak 4,5 meg 0,5 bar - os.
Kabaré ez az egész. -
Reggie0
félisten
válasz 1stVikman #193667 üzenetére
https://7zap.com/en/part/VAG/5Q0919050P/
Eszerint VDO-bol A2C82349000Z cikkszamu volt ez az alkatresz. A Z betut leszamitva egyezik a matrican levovel. Z betu nelkul nincs is ra nagyon talalat.
Nekem erre a kereso azt dobta ki, hogy 5 bar. [link]Erdemes meg a 7zap-on kikeresni az autod a katalogusban es megkeresni a rajzokon ezt az alkatreszt, hatha van ott valami megjegyzes vagy PR kod, ami alapjan le lehet ellenorizni. Sajnos a boltoknal levo leirasban talaltam en is eltereseket, illetve az boltok sem toltik ki tokeletesen a kompatibilitasi listat. En az egyik kipufogo homerseklet jeladonal jartam igy, a boltok szerint nem volt kompatibilis az autommal az alkatresz, viszont az alkatresz gyartojanak a honlapja szerint igen.
Szoval, ha a VDO-nak van honlapja es meg lehet ott talalni ezt a cikkszamot, akkor erdemes azt is megnezni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Winne #193672 üzenetére
Korábban körüljártam.
- BMW jellemzően nem lesz jó, lényegesen eltér az ET.
- Audi A4 lehet jó, a régebbinél nem kell központosító gyűrű sem, újabbaknál igen. A felni szélesség lehet még gond, egy újabb 16" A4 felni simán 7,5" széles. (Ilyent vettem egyszer, furán állt a 205/55r16 téli a 7,5"-on, gyárilag 6,5" lenne.)
- Mercedes felnihez kell központosító gyűrű, amúgy egy A / B osztály felni aránylag passzol, (talán túl keskeny? nem emlékszem pontosan).Golf, A3, Leon felni - plug&play.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz molnarpeter #193676 üzenetére
Amugy kauffernel meglepoen sokszor vannak igen jo arak. Meg az angol meg egyeb kulfoldi olcso alkatreszkereskedok arai alatt is talalni naluk, meg nem kell 1-2 hetet varni mire megjon. Ilyenkor toluk veszem inkabb.
[ Szerkesztve ]
-
Winne
nagyúr
válasz focvis #193675 üzenetére
Köszi a választ!
Van valami konklúzió, hogy melyik ET lesz fixen jó, vagy a nem típusazonosoknál megvan az esély arra, hogy kell rá a központosító?
17"-osakat nézegettem, a gyári 16 lenne akkor a téli és erre menne egy új nyári tavasszal, ez az első 5let.
A 18" már extrém? Nyilván azt sem akarom, hogy a gyerekek pattogjanak hátul, de nagy az Octavia, jobban mutat ugye a nagyobb kerék.
Első keresésre: [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] esetleg [link] [link] [link]
Bocsi a sok linkért, csak most menet közben néztem át kicsit mik vannak, mert elaludtak a gyerekek és idefértem a gép elé.
Ami nem VW Skoda Seat az a kérdés.
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
veterán
válasz molnarpeter #193671 üzenetére
Szia,
Ezt az árajánlatot kaptam, én kérdeztem rá a szűrőre, hogy az is lesz-e mert szeretném.
Köszi a linket, de ez USA-t ír, szerintem a saját szervízkönyvem valósabb infót ad.
Viszont itt a kérdésem nem arra vonatkozott mit cserélnek, hanem mit ellenőriznek.
Bár valamennyire fedhetik egymást.
Lehet kérni valami ellenörzést? Vagy hagyjam?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Octavia 2002, hatchback, 1.8T, AUM.
Kormánymű gumiharangot szeretnék rendelni, a 7-es számú itt: protective sleeve .
A gond az, hogy az OEM szám után: 1J0422831B, két féle méretet találok
Nem tudom melyik a jó, esetleg alvázszám alapján tud valaki segíteni: TMBBL21U922600827?Illetve ehhez szoktak külön rendelni szorítóbilincseket is, vagy jön vele, vagy jó a régi?
Mennyire számít a gyártó, mondjuk a LEMFÖRDER jó lesz?Köszi!
[ Szerkesztve ]
A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
dozó
tag
válasz Winne #193678 üzenetére
Van valami konklúzió, hogy melyik ET lesz fixen jó, vagy a nem típusazonosoknál megvan az esély arra, hogy kell rá a központosító?
Az ET-nek szerintem semmi köze hogy kell -e központosító vagy sem, az ET- től függ hogy befele vagy kifele lesz a kerék a kerékagy, középpontjától. Gyáritól kisebb ET kifele hozza a kereket, a nagyobb befele viszi. -
veterán
válasz Winne #193678 üzenetére
Ha 7,5 " széles, úgy az optimális ET kb. 45 és 51 közötti. Optimális = gyárias Golf 7 esetében, ahol a gyári 7,5" mellé 49 vagy 51-es ET jár.
18". Optikailag tökéletes. Rázni fog. Kissé visszafogja az autót a súlya miatt.
Szerk: a linkek közt volt ET 43, az is nyugodtan mehet.
Ahogy dozó írja, a központosító gyűrű akkor kell, ha a felni középfurata nem a gyári 57,1 mm, hanem annál nagyobb. A kisebb nem jó.[ Szerkesztve ]
-
1stVikman
senior tag
válasz Reggie0 #193674 üzenetére
+
Molnarpeter
Köszönöm Uraim!
Már ez nagy segítség volt, hogy 5 bar - os kell bele, a kaufferes linken meg legalább leírták, hogy megszűnt / kifutott termék és ott van, hogy mi a helyettesítője.
Csináltam videót a pumpa tesztről, hallható, hogy nem a legszebb a hangja de még így is finished correctly lett az eredmény. [Mega ] ~20MB
Ez volt a legrövidebb videó, de 2 percig ment a teszt.
Bezzeg most nem bugyborékolt / darált. Nem tudom eldönteni, hogy daráló hangja volt vagy levegő buborékos, mert autó alól is jött a hang.
De ha levegős lenne, az mitől lehetne?Itt a megosztott mappa is, benne a márciusi videókkal (ha valaki szeret ilyeneket nézni) , azon egész más a hangja. [Mega mappa link ] Méret jó nagy, csak wifin!
Egyelőre ott vagyok, hogy jövő héten rendelek pumpát, hétvégén csere, aztán remélem csak ennyi.
Maradjon a VDO (~165€) vagy olcsóbbak közül van megbízható márka (Metzger, Era, Hitachi meg mondtak valami H betűset boltban, az már jóval olcsóbb volt, ~100€ körül) ? -
veterán
válasz rasotamas #193679 üzenetére
Rádugják a gyári diagnosztikai műszert.
Jó esetben megnézik a folyadékszinteket, az akkumulátort. Alánéznek: kipufogó, esetleg logó vezetékek, féltengely-porvédők, olajfolyás, fékek állapota, stb.
Ez kb. 1 óra munkadíjból megáll (~20 e.).Kérhetsz fékhatásmérést, lengéscsillapító ellenőrzést. Akár futóműbeállítást is.
[ Szerkesztve ]
-
Csaby25
senior tag
válasz molnarpeter #193686 üzenetére
1.
Belső átmérő 1 [mm] 16
Belső átmérő 2 [mm] 48
Hossz [mm] 179,002.
Belső átmérő 1 [mm] 15
Belső átmérő 2 [mm] 49,5
Hossz [mm] 186A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
KisApám
addikt
Sziasztok!
Autó: SKODA OCTAVIA TOUR I
2005.11., benzin 1593 cm3, 75 KW, motorkód BFQ
135 000 km van benne csak.Az utóbbi kb. 2 x 1200 km távnál 2-2 liter olajat kellett beleöntenem (Castrol Edge 5W-30).
MI lehet a gond? Az olajszűrőnél nem láttam folyást. A motor alatt fém lemez van, nem tudom megnézni, hogy hol csöpög (max. valami kamerát szerzek és benézek úgy alá).
̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
-
-
L1ZRRR
senior tag
válasz KisApám #193692 üzenetére
Ez irreálisan sok, irány a szerviz. Ha mákod van csak folyat valahol, de worst case scenario egy motor felújítás befigyel.
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz KisApám #193698 üzenetére
Teteje és alja egyszerre - dugattyú gyűrű cseréhez alul kell szétcsavarozni először, aztán felfelé jön ki, plusz érdemes a hengerfejet is felújíttatni egy körben, ott is tud fogyni az olaj. Anyag költség nem vészes, fő kérdés az óradíj Vagy meg lehet próbálni csak szelepszár szimeringeket cserélni, nem tudom, ennél a motornál megoldható-e autóban (úgy a hengerfej maradna a helyén, és csak akkor kéne levenni, ha utána is marad számottevő olajfogyasztás). Szétszedve érdemes dugattyú, henger, és csapágybetétek kopását is ellenőrzni.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz KisApám #193698 üzenetére
Megkell gyűrűzni , szelepszár szimeringezni + ami ezekkel jár. Aztán közben kiderül, kellenek-e új szelepek, dugattyúk, hf felújítás stb. Ha a blokkhoz nem kell nyúlni, akkor nem kell kivenni. Igaz bse, de nemrég estem át ezen. Olyan helyen érdemes csináltatni, ahol tényleg mindent megnéznek, megmérnek, mert úgy lesz tökéletes csalódásmentes.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Sorozatok
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ASUS routerek
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest