- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Milyen monitort vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 5.1 laptoppal / notebookkal - külső hangkártyák
- Mini-ITX
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- MILC felhasználók szakmai topikja
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen asztali médialejátszót?
Hirdetés
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szika87
aktív tag
válasz csiga8 #193446 üzenetére
Biztos igazad van, annyira nem értek hozzá, kb 2 éve volt mikor bújtam a fórumokat ezzel kapcsolatban. És egy külföldi fórumon olvastam nagyon meggyőző visszajelzéseket (igaz már korábban is hallottam magyar oldalakon taxisoktól hogy így csinálják), és volt ott valami nagy isten szerelő aki írta az okosságait, ő írta hogy pdtdi motoroknak nagyon is jót tesz a 2t ásványi olaj (talán még a szívóra is ezt mondta de ez már nem 100%) és külön kiemelte hogy fontos hogy lehetőleg teljesen ásványi JASO FB legyen mert elvileg csak az ég el teljesen és nem rakódik le sehol, cserébe tisztítja a dugattyúkat és ad egy fajta kenést az egész rendszernek. Biztos úgy van ahogy leírod nem vitatom mert nem értek ennyire hozzá, de ez a 2t olaj lehet máshogy viselkedik ha gázolajjal van keverve és mivel egy pd-s rendszer egészen más mint egy fűnyíróba, lehet ezért ott máshogy viselkedik. Én a magam részéről a piros Castrol 2T szoktam bele tenni, és csak azért írtam le mert több év elteltével és nem kevés bele rakott km a hátam mögött én csak pozitív hatását tapasztaltam ha ezzel kevertem.
We are here for a good time, not a long time.
-
csiga8
senior tag
válasz szika87 #193451 üzenetére
Az utólagos adalékolás akkor indult igazán útjára, amikor az üzemanyagot elkezdték kénmentessé tenni, ( jó kenőanyagként működik olajban, üza-ban egyaránt ) helyette egyéb adalékot tettek, Catrol TDA, 2Tolajok, újabban VIF. ( Ez a VIF egész jó, ezt ajánlom, Castrol TDA-val vetekszik)
Én szívből ajánlom, hogy azt a 2T olajat ne tedd dízelbe, helyette inkább OMV premium és mondjuk VIF nyári ( nyáriban több a kenőanyag) adalék. Hosszútávon jobban jársz.
A takarító kézség éppen az FD olajoknak van. Sok 2T géppel ( szétszedés és takarítás nélkül ) átállnak a régi ásványi olajról a JÓ olajra, majd panaszkodnak, hogy milyen szar, mert megállt a gép.
A képlet egyszerű. A JÓ olaj elkezdi leszedni a learódásokat és az megragadást okoz(hat).
Pont mint a 4T gépeknél, vagy a jóféle premium üza-nál.A JÓ 4T olaj a régi ásványi után maradt szutykot kezdi feloldani és jó esetben csak olajszűrőben, rossz esetben olajjáratban okoz dugulást.
Ismerős kamionjai sorra álltak meg, mert átállt az OMV premiumra, az összesnek dugulás problémája lett. Szerinte az OMV premium szar, mert attól álltak meg a gépek. Szerintem meg az volt a szar, amit előtte tankolt....
Ne offoljunk, ha képek, vagy több dolog érdekel, inkább privátban, mert seggbe leszünk billentve.
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #193455 üzenetére
Csak ami már többször volt téma, a le-felváltási fordulatszámot módosíttatni, hogy ne folyamat 1000-1500 körül nyektesse a technikát. Szerintem ha 2500-3000 körül váltana legkorábban feljebb, és 1800-2000 körülre visszaesö fordulatnál már visszaváltana, az jobban esne, és a technika is jobban bírná.
A Cupra (illetve szerintem a legtöbb DSG-s VAG) komfort módban ~2000-nél már felvált (1500-re ejtve a fordulatot), emiatt 38km/h-nál már 4.-be kapcsol. Elég sok 30-as zóna van a környéken, és nem esik jól, hogy folyamat 4.-ben 1500-as fordulattal öli a komponenseket. Városban pedig simán 5.-6. fokozat van eröltetve, ugyancsak 1500 körüli fordulattal.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Szada85 #193456 üzenetére
Akkor ugyan az amit én is akarok.
Most azt csinálom, hogy városban S-be teszem, országúton D-be.
A probléma hogy ahol 5-ben kéne lenni, ott D6 vagy S4, de nem ami kéne.
További előnye az S-nek, hogy használja az 1-est, így lassabb kúszásnál nem a 2-est csúsztatja.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Snoop27
őstag
B7-es Passatom van, dizel, nem mertem ott tankolni, de valószinű igazad van, én amúgysem veszem észre melyik jobb és melyik rosszabb üzemanyag, legtöbbet városban nyúzom s nem jön ki a különbség.
LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
Asbee
veterán
Én úgy tudom, hogy már a omv 100-as sem kinti , legalábbis itthon adalékolják az tuti. Én át is álltam teljesen egy helyi vállalkozás üzemanyagára (FullEnergy). Ők mindent schwechatról hoznak, a 98 super+ omv benzinük bőven hozza az itthoni 100-as szintet ha nem jobb és ~30ft-al olcsóbb. Mi régen rengeteget tankoltunk Ausztriában és sajnos érezhető volt a különbség. Most ugyanezt mondja mindenki aki odafigyel a kocsijára és ezen a helyen tankol.
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #193458 üzenetére
A Cupra valamivel "szigorúbbra" van írva gyárilag, így S-ben elforgatja 5-6 ezerig is simán, az sem az igazi (városba meg föleg ) , de ez emberfüggö nyilván, viszont itt simán látnám hasznát a módválasztónak, komfortban lehetne nyugdíjas, S-ben csak közepesen sportosan tartaná a fordulatokat, Cupra módban meg mehet a teljes spektrum.
Dugó, hosszabb sor, parkolóház nem gond, ott áthúzom "kézi" módba, és úgy csordogálok 1-esben, magától ez is D2-ben csúsztatná kopaszra a kuplungot.
-
Szada85
aktív tag
válasz MunezXBK #193467 üzenetére
De a Tiéd utólag meg lett firkálva, nem?
Eddig párszor próbálgattam csak (nyugdíjasban is elég gyors), de érdemi különbséget a viselkedésben Sport és Cupra között a (mü bödön) hangban a beltérben, és a szervórásegítés mértékében vettem észre, a váltó már Sportban is vígan elengedi 6000 fölé a motort, meg Cuprában is. -
Snoop27
őstag
válasz rasotamas #193458 üzenetére
Viszont egyesek nem javasolják, hogy hideg inditáskor S-be rakd, csak miután felmelegszik az olaj.
LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
veterán
válasz Snoop27 #193472 üzenetére
Deh pont hogy nem melegszik az olaj ha 60-nal megyek és 6-ban van a váltó és 1200 fordulaton kínozza a motort.
itt a 4 vagy 5 lenne jó és jobban is melegszik.
Más kérdés, hogy nem padlózom ilyenkor nyilván, de inkább fordulat legyen, mint nyomaték mikor még hideg az olaj.
Meg másrészt mit takar a felmelegedett olaj. majd egy órát jövök, 40+ km,, attól függően mekkora a forgalom és mennyit tartom S-ben, mennyit teszem vissza D-be általában pont elérem a 90 fokot pest előtt de mikor már beérek kezd a melegedés abbamaradni, és sokszo 85 fok körül érek bea munkába.
Hazafele 0-son szoktam menni, ot hamar 100 fölé szalad, de leállítás után elég hamar kezd hűlni, gondolom azért a komplett motorblokk még nem melegszik át ilyen hamar, de akkor annak 100 kilométer kellhet vagy nem tudom.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Snoop27
őstag
válasz rasotamas #193473 üzenetére
Fene tudja hogyis kellene, hogy jó legyen, ahány amber annyi javaslat. Én 6 km-re lakom a munkahelyemtől, szóval pontosan tudom milyen az amikor nem melegszik fel rendesen. Havonta kellene kijárnom megtaposni kicsit de sajnos nem fér bele az időbe, viszont érzem a kocsin mennyivel pörgősebb miután megtaposom autópályán.
LG Optimus G Black --> LG G2 32 GB Black --> LG G4 Brown Leather --> Note 5 Black Sapphire --> Samsung S8 Orchid Grey + Moto 360 --> Huawei P40 Pro --> iPhone 11 Pro Max
-
macilaci78
nagyúr
válasz Snoop27 #193474 üzenetére
Fáj a derekam pár hete, így a jó öreg 1.9 PDTDI munkábajárós ótó lett, 800 méterre.
Mindegy, csak nem tart örökké ez a nyavaly és valamikor hazamegyek szüleimhez, 500 km pálya, ott majd kitisztul.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
egykettő
aktív tag
Sziasztok,
Motor hiba gyanúval hova vinnétek egy 2005 Octavia 1u5, 1.9 TDI ALH, verdát? leginkább Budapesten vagy környéke (<50km) ? Mentem vele 40 km pályát leállítottam majd 15 perc múlva indultam volna tovább, elég nagy rángással indult és elkezdett brutál mód csattogni, nem is mertem vele tovább menni pár száz méter után leállítottam és biztos ami biztos alapon haza vontattuk. itt egy videó a jelenségről ha valakit érdekel: https://drive.google.com/file/d/13E5YEdavwtf1tdnhLndQcC4l0g8PTLPh/view?usp=sharing
Eddig egy autószerelő ismerős (igazából autóvillamossági) nézte azt mondta szerinte valami motor probléma lesz és sajna a munkahelyén nem vállalnak ilyet, szóval szerelőt keresek aki megnézné és mondana valamit. Annyit néztem hogy kuplung kinyomásra nem reagál, ugyanúgy kopog/csattog. Vagy vigyem egyből bontóba 320k km van benne, szal nem kevés)? -
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #193473 üzenetére
Az olajkádba visszatérő olaj hőfokát méri a rendszer, tehát ha az olajat üzemmelegnek írja akkor a motor is az már. 80-85 foktól már oké az olajhőfok egészen 140-150-ig. De mondjuk azért jobb ha 120-130 fölé nem megy (nem ott van a gond, hanem pl a lehúzógyűrűnél olyankor már 300+ fok fölé mehet és megéghet az olaj).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Motion_Blur
félisten
Nálam országút, város kb. 85-90 fokos szokott lenni, autópálya 95-97.
Egyszer éreztem enyhén égett olajszagot, akkor éppen hegymászásban voltunk, folyamatos 1-2, szerpentinek, akkor ránéztem és 120 fokos volt a 0W30 Castrol EDGE. Akkor félre is álltam és 5 perc alapjárat, 110 fölé nem engedtem utána.
Valszeg ebbe benne volt hogy 0W30 + a turbó.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #193481 üzenetére
Azok teljesen jó olajhőfokok. A szerpentinezés meg ugye eléggé sokat kivesz a motorból, ott nem csoda ha felmegy a hőfok. A dízel Superb nálunk simán 100-105 fokos volt autópályán.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz f4lcon #193483 üzenetére
Az is oké, a magas építés (az autó alatt keletkező légörvények szépen visszafogják az autót) és a nagy homlokfelület miatt többet kell dolgoznia a motornak. Elve rossz a légellenállása egy földszintes autóhoz képest, a már említett Superb 0,26-0,28 (kiviteltől függően), a Kodiaq: 0,33.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
hemo
tag
válasz monosgeri21 #193186 üzenetére
klimával és anélkül is csinálja
-
Qru
MODERÁTOR
-
venom8888
őstag
Hello. Ha csak munkaba jarasra hasznalnam lwgtobbet a Jwtta dieselt ami pl 2018 as 2.0 lenne. Milyen bajai lehetnek? Mire lehet szamitani?
-
Doki16
addikt
válasz venom8888 #193492 üzenetére
Mekkora távra? Nem mindegy egy dízelnek, hogy az a táv 2-3 km vagy éppen az optimális 40+ km. De tök mindegy mekkora távra használod, ha sokáig nálad lesz úgyis lesz baja. Egy autót karban kell tartani. Csak annyi a különbség, hogy ha sokat rövidtávozol vele akkor hamarabb kéri majd a több pénzt. Ilyenkor a DPF EGR kettős szereti megadni magát, de maga az egész dízel rendszer nem szereti a sok rövid távot és a kevés üzemanyagot a tankban.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
L1ZRRR
senior tag
válasz Doki16 #193493 üzenetére
DPFnél 1 a lényeg. Mindig letudjon regenerálni.
Ezt meg mindig tudod, mert alapjárat megemelkedik, töltőnyomás nagyobb, jobban húz + gyorsabban is melegedik ilyenkor fel a olaj+ a víz. Ill ha leállítod és teker még 1 percig a ventilátor akkor szintén regenerált volna még.
De ja pályán 5-600km 1 regenerálás, városban egy 4-500km nyilván futott méter függő.
Viszont az igazán megcsinálhatták volna a mérnökök, ha érzékeli a sok pályázást közbe is megcsinálhatná a regenerálást, nem csak ha elért 1 bizonyos értéket.
Sok esetben volt, hogy mentem 2x400 km-t és miután letettem volna az autót, akkor kezdett neki. De ez ilyne.[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
Reggie0
félisten
válasz L1ZRRR #193494 üzenetére
Csak az sem mindegy, hogy hany kilometerenkent kell regeneralnia es mennyi olajat kap. A regeneralas elegge megviseli a rendszert, foleg allo helyzetben. Nagyjabol 800 regeneralast bir, ha ez 300 km-enkent van, akkor nem fog sokaig elfutni. Ezert is huzza a regeneralast a leheto legtovabb.
[ Szerkesztve ]
-
-
simonjoe
őstag
Sziasztok!!
Kabin ventilátort kell cserélnem a CC-be, ki mit javasolna:
Valeo vs. DENSO??
THX!!!Joe
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen