- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
gp A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #211396 üzenetére
Ezt kifejtenéd? Már gondolkodtam én is, milyen különbségek vannak a kútak között, miutána legtöbb a MOL-tól veszi. De én pont azt gondolnám, hogy a 95-ös között nincsen különbség, hanem inkább a prémiumba.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
tibbike01
őstag
válasz TrollBalint #211402 üzenetére
Csak elmélet. Úgy gondolom, hogy premium üzemanyagok mind jók, de hogy melyik a legjobb azt esetleg laborkörülmények között tudnánk meg. A sima 95-ös meg mind szar, de könnyebben megmondható, hogy a sok szar között melyik jobb egy kicsit is.
-
NY_A
őstag
Sziasztok.
Adott egy 2014-es Audi A4 2.0 TDI CGLC motorkóddal. A héten másodszor dobta be motorféknél a lambda szondát. "Lambda szenzor 1 hengersor 1, dús keverék" Gondolom halódik a szenzor, ezért mér dús keveréket motorfék mellett. Ki ennek a gyári beszállítója? Bosch?
-
HUNRookie
csendes tag
Sziasztok,
Az autó: 2019-es Tiguan 2 literes dízel, 235/55R18-as téli gumikkal (a nyári 255/45R19).
A kezelési útmutató szerint csak a 215/65R17-es gumira szabad hóláncot szerelni.Gyakorlati tapasztalata van valakinek, a 235 széles gumira is rakható hólánc?
-
CharlieDrop
veterán
válasz imyourfriend #211397 üzenetére
jobb a kinti, vagy csak árban már nem drágább?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
HUNRookie
csendes tag
Gondoltam, hogy találok, de ha nem rakhatom fel, akkor hogy lehet használni az autót olyan viszonyok között, amikor kötelezően előírják a hólánc használatát?
Átmérőben 4 mm-rel több a 18-as (ez már 2 mm-es gumikopás esetén eltűnik).
Szóval nem igazán értem ezt az előírást.
-
válasz HUNRookie #211409 üzenetére
Ez nem csak a kerékmérettől függ. Az autó súlyelosztása nagyban befolyásolja a rugóutat pl. C5 allroadra pl alapból nem is szabad akármilyen láncot felrakni az audi szerint, de mindenképpen az audi helyi szervizével való előzetes konzultációt javasolja erősen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
zoo8800
veterán
válasz HUNRookie #211409 üzenetére
Nem az átmérővel lesz gond, hanem a kerék szélességével. Azt kellene megnézni, hogy pl. mennyi hely van a gumi belső pereme és a gólyaláb között. Szerintem a 215-ös kerékkel még bőven van hely, a szélesebb meg csak hólánc nélkül fér el úgy, hogy abból garantáltan nem lesz baj.
rip and tear, until it is done
-
TrollBalint
addikt
-
-FreaK-
veterán
Ha már benzin: van arra valami objektív, tudományos laborvizsgálat, hogy a 100-as jobb (és ha igen, miben) mint a 95ös?
-
vzsryl
nagyúr
válasz -FreaK- #211414 üzenetére
Én csak negatív hatást vettem észre, kevesebb pénz maradt tőle a számlámon.
Tavasszal, klíma nélkül, 100-as OMV-vel fél literrel jobb volt az átlagfogyasztásom, mint az azóta eltelt időszakban puruttya OMV-vel. De majd akkor válhat csak egyértelművé a dolog, ha nem megy nem kell menjen a klíma és még ez a gumi marad a verdán.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
tibbike01
őstag
A 100as benzinen túl egyébként létezik adalékos 95ös is. Az OMV maxmotion pl kifejezetten szerettem a régi leon 1.6ban.
-
TrollBalint
addikt
válasz vzsryl #211416 üzenetére
Ezt én is észrevettem, hogy a 100-assal picit jobb a fogyasztás (kb. én is ezt a fél litert vettem észre) De összbe még így is drágább persze. Azzal szoktam magamat nyugatni, hogy jobb a motornak és behozza ott az árát, hogy nem kell olyan sűrűn javítgatni
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
CharlieDrop
veterán
válasz TrollBalint #211420 üzenetére
Én egyszer tankoltam 100-t nem kellett volna.
2 litér dezsőbe mentNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #211424 üzenetére
Ugyanazon az útvonalon mérve hol jól eszik vele, hol kevésbé. Nem laboros mérés nyilván de azért ilyen +/-0,5 liter-es eltérések jöttek ki a sima 95-el ami más 95-öst tankolva nincs. Szóval nálam a Shell nem játszik.
#nincsbennetarcsi
-
zsolez73
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 2007 Touranom 2.0 pdtdi (m.k.: BMN, 125 kw, dpf)
Minél hosszabb időre hagyom magára,annál valószínűbb hogy nem indul pöccre. Mintha elejtené az üzemanyagot,valahol lelevegősödne.
Ha 1 éjszakát áll akkor 95% hogy simán indul,de random szerűen van hogy jól fel kell húzni. Ez általában 10-15 másodperc hosszú indítózás. De ha ötször-hatszor gyújtásra teszem és feltöltöm az elektromos ac-val,akkor is 4-5 másodperc kell neki. Ha 2 napig áll, akkor viszont 80% hogy nem indul csak hosszas indítózgatásra. Olvasgattam régebbi posztokat de nem találtam megoldódott bejegyzést. A hengerfejem decemberben volt teljesen felújítva, egy vezérműszíj szakadás után. Minden szelep minden tömítés új.
De a vezér szakadás előtt is jelen volt ez a hiba.. A tandem szivattyú a régi. Ma megpróbálom kimérni a szivattyú üzemi nyomását és hogy mennyi idő alatt ejti el leállítás után. remélem a főnök gyorsan lelép és lesz rá időm. Van esetleg valami ötletetek a megoldásra? vagy nyomásértékek a szivattyúhoz?
Az üzemanyag szűrőház nekem még a régi típus. Nincs rajta irány váltó szelep,szerintem ez még nem tudja.
Előre is köszi srácok !!!( ha valaki nem tud úszni,azért nem a víz a hülye!! :))
-
Reggie0
félisten
válasz TrollBalint #211424 üzenetére
En dizelt tankolok. Pl. abbol, hogy kevesbe kattog a motor.
-
HUNRookie
csendes tag
válasz CharlieDrop #211412 üzenetére
A keskenyebb gumi egyelőre nem opció, még gondolkozom mi legyen.
-
TrollBalint
addikt
Hmm... ez megmagyarázná miért volt különbség a fogyasztásban nálunk ugyanazon az útvonalon. De mivel ez az M3-as, én simán megmagyaráztam magamnak a különböző vezetési stílust, mert ott is volt, hogy többször kellett gyorsítani, lassítani, kisebb forgalom, agresszívebb autósok....
De akkor ez is közre játszhatott
(Merthogy az M6-oson kb. mindig ugyanannyit fogyasztott, bár ott ritkábban jártunk, az is tény)https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #211432 üzenetére
Shell-es muki azzal magyarázta, hogy lehet pár %-os eltérés a fogyiban, mert az alapbenzint a MOL-tól veszik és ahhoz keverik a saját adalék csomagjukat de a bekeverés nem a finomítóban meg végbe (nem adják ki az adalékot a kezükből), így a pontos arány nem mindig tökéletesen ugyanolyan, van benne szórás, mérési/porciózási hiba %. MOL-nál nincs ilyen mert ott ők maguk keverik bele a saját maguk által előállított benyóba még a finomítóban.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CharlieDrop
veterán
Kevesebb adalékot tesznek bele.
Az ellenőrzéseket vagy tudják mikor lesznek és akkor megy bele annyi amennyi kell, vagy ha nem, akkor kockáztatnak, hogy egyszer megbuknak.
Bár a fene sem tudja mit csinálnának az adalékkal, hisz tudják mennyi üzemanyag fogy, ahhoz mennyi adalék kell és ha nem használják fel, akkor hova tennék...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Reggie0
félisten
válasz TrollBalint #211432 üzenetére
Idojaras nem mindig ugyanolyan. Kicsit mas a szel, a legnyomas, a homerseklet es mar mas lesz a fogyasztas.
-
Reggie0
félisten
-
-FreaK-
veterán
válasz Reggie0 #211435 üzenetére
Pont ezért kérdeztem hogy van-e valami komolyabb teszt/vizsgálat erről (köszi a válaszokat ezúton is), mert ezek a felhasználói benyomások sajnos nem sokat érnek. Van úgy kb. 1500 körülmény ami befolyásolja a fogyasztást, ezért ezekből nem lehet semmi konklúziót levonni.
-
HUNRookie
csendes tag
válasz CharlieDrop #211430 üzenetére
Van egy 19-es (255) nyári szettem és egy 18-as (235) téli, ezért nem ruháznék be egy újabb szettbe.
De lehet, hogy a 17-est fel sem lehetne tenni a féknyereg miatt, mert ez a Tiguan a legerősebb példányok közül való. -
Asbee
veterán
válasz -FreaK- #211437 üzenetére
Nem csak mindennaposan szemmel lárható előnyei vannak, a fogyasztás csak egy dolog. Ténylegesen jobb üzemanyagok a prémiumok. Mindenkinek magának kell mérlegelnie megérie-e a jobb adalékoltság, jobb téli hidegindulás, jobb tisztító hatás, jobb kenés, kevesebb etanol, stb.
-
simonjoe
őstag
válasz -FreaK- #211442 üzenetére
Azért ha semmiért fizetnél +40HUF-ot/l, vastagon botrány lenne. A Passat prémium MOL gázolajat kap, felhasználástól függően 4,5-5,5 a fogyi. Külföldön ha lehet csak BP kutakon tankolom a prémiumot. Ennek ellenére a szívóoldal okádék a lerakódásoktól. A Spalsh egy darabig prémium 100-ast kapott, az 1,2-es motor 5,5 körül beszippantott belőle, amióta a sima 95-ös kerül bele, 4,8-5 környékén megáll az átlagfogyi két tankolás között. A fene se érti.
Joe
-
NY_A
őstag
válasz -FreaK- #211442 üzenetére
Nekem volt kb. 8 éve egy 160 lovas dízel Insigniám. Az elején sima gázolajat kapott kb 1 évig, aztán elkezdtem prémiumozni. Az autó a prémiumtól már szinte az elejétől nyomatékosabb volt alacsony fordulaton, a fogyasztásom nagyságrendileg 0.5 literrel lett kevesebb, és fokozatosan tolódott ki a két regeneráció közötti idő. Ott nagyon kijött a két üzemanyagfajta közti különbség. Ezután egy SkyActive Mazda 6-ot vettem 2.2 dízel. Ezt az elejétől prémiummal tankoltam, így nem volt referencia. Aztán mikor jött a hatósági üzemanyagár elkezdtem simát tankolni. Annál az autónál semmi különbség nem jött ki sem teljesítményben, sem fogyasztásban, sem regenerációban. Most Audim van. Ennél autópályán érzem inkább a prémium hatását, ott dinamikusabb az autó nagyobb tempónál is. Másban nem vettem észre, fogyasztás a simával is hasonló volt. Max 1-2 decivel kevesebb, de ez bármilyen körülménynek betudható.
Tudom ez nem egy szakvélemény, és nem is teszt, egyszerűen csak sokat megyek az autóval és észre veszem ha valami változik. Nekem az Insigniás korszakomban nagyon kijött, hogy valóban tényleg jobb a prémium, az az autó ezt nagyon kiadta. A többi már kevésbé, de a jobb üzemanyag jótékony hatásai ezeknél is biztosan érvényesülnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen