- Milyen TV-t vegyek?
- Micro Four Thirds
- TCL LCD és LED TV-k
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen monitort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali informatikai kérdések órája
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fLeSs
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #142 üzenetére
akkor tisztában vagy vele, hogy mit jelent plusz 6-8 kártyát elhozni, ha már rendesen akarjuk csinálni. a nakkerek ''örülni'' szoktak neki.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz VaniliásRönk #151 üzenetére
talán mert azt kapásból lehetett itthon is kapni.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Raymond
félisten
válasz VaniliásRönk #146 üzenetére
Hurra...meg mindig nem erzed az ervelesed abszurditasat meg ha a szamaid szerint is megyunk? 109 versus 90 es nezz meg par teszt eredmenyt 1280x1024-ben egye fene meg AA nelkul is...
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz Komplikato #133 üzenetére
Akkor én is könyörgök Neked egy sort.
1. Mi van azokkal a felhasználókkal, akiket nem érdekel az AA?
2. Tudjuk az RV630 gyengéjét (kevés ROP=sovány AA teljesítmény), de miért csak azt mutatjuk meg??? -
VaniliásRönk
nagyúr
Én is pont így emlékszem.
Raymond: Mi az hogy egye-fene AA nélkül is? Gondolkozz már, mikor tudtál te AA-val futtatni mondern játékot középkategóriás VGA-n? Még a csúcskártyákon is ki szokták kapcsolni az igazi gamerek, mert inkább egy kis rece mint frag helyett halál.
[Szerkesztve]"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
nagyúr
ezt a shader compilernek kell megoldania - egyébként szerintem jobbára meg is oldja, különben DX9 alatt a 2900XT a közelébe sem érne a 8800GTX-nek, pedig AA nélkül most már többé-kevésbe pariban vannak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
GuMipOkE
senior tag
''...mindenesetre a HD 2600 XT jelen pillanatban nem ajánlható a GeForce 8600 GT ellenében, főleg mert drágább is annál.''
Bullshit. Max a GDDR4-es XT drágább. De az meg mégannyira sem kapható, mint a GDDR3-as verzió...
Mod: hupsz, ezt a ''poént'' már elsütötték...
[Szerkesztve] -
fLeSs
nagyúr
válasz VaniliásRönk #156 üzenetére
2 hónapja készült a 8500/8600-os tesztünk, és azokat a kártyákat nagykerből hoztuk.
Először (3 hónapja) a 8600 GTS jött ki, később a GT."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Csapi007
veterán
Hello
Jó kis teszt lett gratula."Csak úgy mondom"
-
Raymond
félisten
válasz Alvin_ti4200 #155 üzenetére
Legalabb tudnad mirol irsz....
''kevés ROP=sovány AA teljesítmény''
Az egesz R6xx sorozat az AA-t a a shader egysegekkel csinalja.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
fLeSs
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #155 üzenetére
Csak azt mutattuk meg?
Szerintem van pár játék, amiben a HD gyorsabb volt a 8600 GT-nél, élsimítás nélküli tesztekről beszélek (+1 élsimításos a CoH), ezeket ilyenkor nem veszitek észre vagy hogy is van ez?"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
VaniliásRönk
nagyúr
Erre megint csak azt tudom mondani, hogy MI olvasók kiskerben vásárolunk, és egy hónapja még épp csak kezdték beteríteni a kiskerek polcait, mostanra lehet azt mondani, hogy van választék.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
rocket
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #155 üzenetére
Shader Based AA van rv630-nal is, mint ahogy az r600-nal.
Megeloztek
[Szerkesztve]"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
immi77
tag
Szerintem ugyanúgy leírhatnátok, hogy a 8600GT-t nem ajánljátok a 2600XT ellenében, legalábbis a tesztek alapján. Mivel az ATi, meg az NV sem remekelt most, a vékony pénztárcájuak (mint én) úgyis szimpátia alapján döntenek. Mivel már tovább nem halogathatom a döntést mert már nagyon sovány (ez nem is kifejezés) a 9600pro, én a 2600XT-re (GDDR3!!) voksolok.
[Szerkesztve]Flickr: http://goo.gl/CQVhcp
-
fLeSs
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #165 üzenetére
maradjunk annyiban, hogy sötétben tapogatózol.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz VaniliásRönk #163 üzenetére
Te meg német árakkal jössz, az most jobb? 1ébként sem értem ennek most mi köze van akármihez, de mind1.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
rocket
nagyúr
válasz VaniliásRönk #156 üzenetére
AA hasznalata luxus kezd lenni amiota egyre tobb jatekban van HDR, oda mar egyertelmuen keves a 128bit, ezert is varhato a lehuzott bor utan a kozepkategoria elmozdul 192/256bit fele, persze ha az nv/amd kartell ugy akarja
[Szerkesztve]"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Raymond
félisten
''...én a 2600XT-re (GDDR3!!) voksolok.''
De konyorgom miert? Meg ha figyelembe is veszem a markahuseged, miert nem egy 1950GT? Azert hogy majd ha kijon egy jatek ami bizonyos efekteket csak DX10-el tud el tudd inditani? Nem lesz ertelme ha mar a mostani nem annyira igenyesek sem mennek normalis sebessegel 1280-as felbontasban AA nelkul.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
nagyúr
Pár dolgot megjegyeznék:
AA kérdések
Szerintem az ATI szándékosan fogta le az AA teljesítményt az 1 ROP blokkal, ezzel hallgatólag arra szánta a 2600 kártyacsaládot, hogy AA nélkül játsszon vele a delikvens. Alig hiszem, hogy a hardveres MSAA sokat segítene, mert a 120 stream processzor a látott FPS-ek mellett biztos, hogy kényelmesen elbírja a shaderes resolve-okat.
Egyébként annyiban megértem az ATI-t a shaderes AA-val, hogy a programozható resolve DX10 követelmény, ezért azt muszáj volt. Szerintem nem is lett rossz az eredmény (az nVidiáénál biztosan jobb), az más kérdés, hogy egy hardveres MSAA megoldással nem tud versenyezni. A 2900XT-ben feltehetőleg a tranzisztorszám miatt nincs HW MSAA, a 2600-asokban meg talán a fentiekben fejtegetett okok miatt.
Szerk.: a shader based AA nem tehermentesíti teljesen a ROP-okat...
G80 VS R600 (-> Abu85 főleg)
Személy szerint nekem jobban tetszik a G80 architektúrája, mert:
- Egyszerűbb
- Kiegyensúlyozottabb
Azok a dolgok, amiket mindenki felró neki (VS és GS teljesítmény, parallelizálható shader kód feldolgozás), egyfelől egyelőre nem látszanak meg a való életben (ld. DX10-es tesztek - sehol nem jön ki az R600 sokat emlegetett felsőbbrendűsége), másfelől viszonylag könnyen orvosolhatóak egy következő generációban, ahol több relevanciája lesz a DX10-nek (a cache méret ugye evidens, a parallelizálást pedig pl. a SIMD tömbök dinamikus összekapcsolhatósága kiválóan megoldaná).
Emellett az ATI más a második generációban lőtt súlyos bakot a textúraszűrők számával - csak nem akarnak eljönni az irdatlan magas ALU:TEX arányú játékok. Szerintem a teszteken továbbra is főleg ez látszik, mert shader teljesítményben a 2600XT kb. a 8600GTS SLI-vel ér fel...
[Szerkesztve]Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Inkább úgy mondanám, hogy a ROP blokkon belül kevés mintát vételez, meg a Z-Fill-rate sem acélos.
Maga a Shader Based AA általános eljárás, minden VGA tudja. Van már ilyen gama a Stalker, Age O Empire 3... ilyen AA eljárást használ.
Az MSAA számításokat viszont szerintem át lehet adni a Stream prociknak lehet, hogy az AMD-nek érdemes lenne egy ilyen rutint kidolgozni, így első látásra kivitelezhető lenne az R6xx szérián.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
De azért jó az a lángnyelv a hűtőn, biztos azt szimbolizálja, hogy hasít a kártya, mint állat.
Kíváncsi vagyok, lesz-e olyan gyártó, aki poénból egy metál-csillogó-brutál csigát rak ráAki él és nem boldog, az téved!
-
Raymond
félisten
Bocs de nekem ugy tunik nem igen tudod mirol beszelsz.
''Az MSAA számításokat viszont szerintem át lehet adni a Stream prociknak lehet, hogy az AMD-nek érdemes lenne egy ilyen rutint kidolgozni, így első látásra kivitelezhető lenne az R6xx szérián.''
Basszus hat ez van. Nem kell kitalalniuk semmit mert igy csinaljak. Ha beallitasz a jatekban AA-t akkor a kartya a shader-el szamolja egy hardveres megoldas helyett. Az OK hogy csak 5-10% a veszteseg a hardvereshez kepest de a kartya eleve szar teljesitmenye miatt ez sokkal jobban kijon.Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GI-ban már van elég komplex Geometry Shader [link].
Bár szerintem főleg R600-ra készült az algoritmus, de nem hiszem, hogy a G80 töbebt tudna 5-6FPS-nél neki megfelelő kóddal.
A Kiegyensúlyozottabbat hogy érted? Szerintem a G80 azokra a shader típusokra gyúr amit a fejlesztők jelenleg használnak. Ha ez állandóan így lesz, akkor viszont a lehetőséget sem adjuk meg nekik, hogy más területen lehessen alkotni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
VaniliásRönk
nagyúr
Az AA mindig is luxus volt, annó a 8500-amon annak ellenére nem tudtam bekapcsolni, hogy a maga idejében az egy brutális kártya volt!
Könyörgöm feletsd már el a 128 bitet te is meg mindenki más is! Nem látod hogy a GDDR4 nagyobb sávszélessége semmit se számít? Ha megdupláznák a buszszélességet 256-ra, akkor sem lenne gyorsabb a kártya semmivel se!
Később egy erősebb kártyának is jó a 128 bit GDDR4-gyel, így maradhat ugyanazon a nyákon ugyanazzal a GPU-val az egész hóbelebanc, gazdaságosabb mint egy 256-os megoldás, amennyivel drágább lesz majd a GDDR4, legalább annyit spórolnak majd az olcsóbb nyákon és GPU-n."Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Komplikato
veterán
válasz VaniliásRönk #179 üzenetére
''Ha megdupláznák a buszszélességet 256-ra, akkor sem lenne gyorsabb a kártya semmivel se!''
Protestálok, szerintem dehogynem. A vita tárgyát az képezheti, hogy mennyivel? Nekem anno sokat dobott a 9500pro kártyánál."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz Komplikato #181 üzenetére
2600XT-ről van szó, külföldi oldalakon egységesen ugyanazokat az eredményeket hozta a 512MB GDDR4-s mint a 256MB-os GDDR3-as, 1-2fps eltérés volt csak, volt ahol annyi se.
Szerk.: 9500-nál azért számított, mert tetülassú DDR2 RAM volt rajta...
[Szerkesztve]"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
PirosHello
senior tag
Gratula, jó a cikk, de eléggé lehangoló.... Gyerekek, hová tűnt a középkategória? (a best buy-ról már nem is beszélek...)
"Soha ne mondd, hogy tudsz ultizni, maximum ismered a játék szabályait..."
-
hahakocka
senior tag
Igazad van ám tpcomp.hu-ról másolok ide.
eVGA nVidia GF 8600GT 256MB DDR3 2 év gar! 27 776 Ft 33 333 Ft raktáron
MSI nVidia GF 8600GT 256MB DDR3 T2D256E-OC 3 év gar! 28 499 Ft 34 200 Ft raktáron
MSI nVidia GF 8600GT 256MB DDR3 Silent 3 év gar! 29 998 Ft 35 999 Ft raktáron
Sapphire Ati Radeon HD 2600PRO 256MB DDR2 2 év gar! 18 749 Ft 22 500 Ft rendelésre
Sapphire Ati Radeon HD 2600PRO 512MB DDR2 2 év gar! 19 916 Ft 23 900 Ft rendelésre raktáron
Sapphire Ati Radeon HD 2600XT 256MB GDDR3 2 év gar! 22 166 Ft 26 600 Ft rendelésre
2. ajánlom figyelmetekbe megannyi külföld icikket ahol győztesként hozták ki az Ati HD2900at és 2600at teszt ajánlotta.
Adig is ezekre a magyar megfelelő igazi teljes hosszú cikket a pcworld.hu-n ajánlom. Ott van DDR3 DDR4 2400 pro 2600 pro stb. Sőt lesznek 512 ramos ati 2600 prok és xtk. Dx10es patchelt ősszes játékban (CAll pf Juarez, Company of Heroes, Lost planet nézzétek a pcworld.hun) dupla triplát vertek a Nvidiákra EZT a ATIT DX'10re tervezték igazán. Ezt pl GYu is megmondta gaemstarból ő nem egy hülye emberke szerintem.
Dx9 ben pedig sokszor megközelitették vagy el is érték a sokkal drágább 8600 gts-eket is más kérdés hogy meganny ilásd pl Stalker - Oblivion-Carbon) játék Nvidiás logoval jön be nekünk azaza arra lett optimalizálva gyakorlatilag csak a nagy nevek közül a Halflife 2 az ami Atis volt manapság. -
vizcsap
tag
Egy kis segítséget kérnék: olvasgatva ezt a tesztet nekem nem derül ki h a jelenlegi kártyámnál (9800xt) akár a 2400xt mennyivel gyorsabb.Vki megtudná mondani h mennyivel jobbak ezek a kártyák a jelenlegimnél?
"To succeed in life, you need two things: ignorance and confidence."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 3Dmark2007-ről tud valaki valami konkrétat. Elméletileg valamikor szeptemberben jön.
Szvsz most tényleg szükség lenne valami ténylegesen D3D10-es tesztprogira.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Balinov
félisten
válasz Komplikato #181 üzenetére
nem azé,hogy a 8 pipeline-t valamivel etetni kellett? viszont 9500pro 256biten=9700,ugyebár
[Szerkesztve]6yrs, 19.5kg :) Realme X2 Pro 12/256, Fizetési elvárás: hát, én már a Google-ban is sokat kerestem.... Flickr fotoim: http://www.flickr.com/photos/magdabalinko/
-
Hakuoro
aktív tag
válasz Armando_19 #190 üzenetére
15 az R600-al
-
rudi
nagyúr
válasz hahakocka #185 üzenetére
Lehet, hogy vak vagyok, de én a pcworldnél is csak ezt a két kártyát látom (megjegyzem, ugyanazokról a kártyákról van szó, mert ez a kettő forgott a hazai tesztlaborokban az AMD jóvoltából). A Lost Planet eredményeket sem átom ott, a DX10-es számok meg egyenesen röhelyesek Hát nem mindegy, hogy 5 vagy 15 FPS-t csiál? Egyiknek sincs értelme.
Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
joshua7
veterán
válasz hahakocka #185 üzenetére
Gamestar? Ehh..lol
Tripla teljesítmény, ez igaz, csak ez a valóságban azt jelenti, h nem 5fps, hanem 15. Namost azzal sokkal előrébb vagy.
Próbálj már meg tagoltabban írni.
rudi, megelőztél.
Egyébként ez nem tűnik rossz kezdőárnak:
Sapphire Ati Radeon HD 2600XT 256MB GDDR3 2 év gar! 22 166 Ft 26 600 Ft rendelésre
[Szerkesztve]Semper Fi
-
hahakocka
senior tag
Driverrel mármint a következővel álltiolag 8600 GTS-es szintre rakják a kártyát meglátjuk menníire lesz igazuk az Ati programozoknak. Én remélem.
Más a HD elnevezés miatt az Ati a jövőre gondol mert ble ray és HD dvd-ket is siman lejátszz. Emellett minél nagyobb a felbontásunk annál jobban teljesit nvidiánál. Jól birja a nagy felbontásokat.
DX10ben mindjart mondom mennyi pontosan és maxon nem mediumon.
Na itt van:
http://www.pcworld.hu/story.php?sid=9046&p=9
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GeForce Gaming X Trio RTX 3060 12GB GDDR6 192bit Videokártya
- ASUS GeForce RTX 3060 12GB Dual V2 OC GDDR6 192bit Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12GB GDRR6 192bit Videokártya!
- ZOTAC GeForce RTX 3060 Twin Edge OC 12GB GDDR6 Videokártya!
- MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X OC 12GB GDDR6 192bit Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen