Csak egy maradhatott
2014 januárjában aztán több bomba is robbant. Az LG bemutatta saját UHD OLED panelre épülő tévéjét, ami egyértelműen pozitív fejlemény volt, viszont némiképp meglepő módon a Samsung e téren már nem tudta tartani a lépést a nagy riválissal. Ennél is rosszabb hír volt, hogy a Sony és a Panasonic bejelentette a közös munka végét. Nem tudtak megegyezni, hogy merre haladjanak tovább , és sikerült úgy összeveszniük, hogy inkább úgy döntöttek, hogy mindenki saját maga folytatja a fejlesztéseket a megkezdett alapokon.
2014 tavaszán aztán megtörtént az, amire senki sem számított a korábbi nagy szavak után: a Samsung bejelentette, hogy felfüggeszti az OLED televíziók gyártását és értékesítését, és jegeli az OLED tévé projektet. Emlékszem, hogy mikor először olvastam ezt valamelyik koreai weblapon, el sem akartam hinni a dolgot, az egész annyira hihetetlennek tűnt. De később kiderült, hogy mindez igaz, és a döntés hátterében az alkalmazott RGB OLED paneltechnológiával kapcsolatos problémák álltak.
Ha minden igaz, akkor ez az eljárás valamivel szebb színeket produkált, mint az LG WOLED megoldása, azonban a gyártási költségeket nem tudták kellőképpen leszorítani. Ennél is nagyobb bajnak bizonyult, hogy állítólag komoly problémák adódtak a hőelvezetéssel, illetve a tartóssággal, magyarul az üzemidő nem érte el a kívánt szintet. Ha minden igaz, akkor az egyes színkomponensek eltérő mértékben öregedtek, és ez radikálisan lerontotta idővel a képvilágot, hiszen az egyik tónus túlsúlyba került. Egy közel 10 000 dollárba kerülő, abszolút luxuskategóriás modell esetében pedig mindez elfogadhatatlan.
Az is kiderült a 2014-es év során, hogy a Sony és a Panasonic is hasonló problémákkal küzd saját, eredetileg közösen kalapálgatott RGB OLED paneleik kapcsán, tehát nem a Samsung mérnökei baltáztak el valamit, hanem egyszerűen akkor még ez az eljárás nem állt készen azokra a kihívásokra, amelyeket a televíziók támasztanak a kijelzők irányába. Végül mindkét japán cég feladta a küzdelmet, vezetőségük úgy döntött, hogy nem öntenek több pénzt a feneketlen kútba. Utólag a Panasonic egy volt munkatársa azt is elárulta, hogy a nagy kiállításokon például rendszeresen elfüstöltek a prototípusok, és volt, hogy a mérnökök éjszaka a meghibásodott készülékekből legóztak össze egy-két működőt, hogy a rendezvények végéig maradjon legalább néhány bemutatható darab.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!