Hirdetés
-
Konzolokra is megjelent a System Shock Remake
gp A premier alkalmából egy launch trailert is kaptunk a készítőktől.
-
Drágábban indíthat az új iPhone SE
ma 2025 tavaszán érkezhet az új SE, az Apple az 500 dolláros határig emelhet valamennyit az áron.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz HermannG #81351 üzenetére
Ha azt sem tudod mi az ami konpresszio vesztest okozhat, akkor inkabb ne cserelj hengert!
2T-nel rengeteg minden okozhat kompresszio hianyhoz hasonlo tuneteket. Szivooldal membran nem zar, lyukas blokkhaz(karter ter), szimeringszett hiba, hibas hengertalp timites. Konkret kompresszio vesztest okozhato hibak: Lyukas dugattyu, serult hengerfal, elkopott dugattyu, elkopott gyurukeszlet, hibas hengerfej tomites, gyertya menet hiba, lyukas hengerfej.
Igyekeztem mindent leirni, hogy lasd nem olyan egyszeru, es az elektromos reszere meg kisem tertem, ami szamtalan uj hibaforrast eredmenyezhet! -
HermannG
csendes tag
válasz energy4ever #81353 üzenetére
Igen ez már kemény a gyertya menet hiba is okozhat elsőnek azt cserélem majd mert azt szezononként ajánlják és ezt már jóval régebben cseréltem, ha mákom van az lesz ha nem akkor megy a szerelőhöz.... a lyukas hengerfej illetve a henger kopás az mitől alakul ki ha az lenne....igen tudom biztosan , hogy nem egyszerű nem véletlenül kérdezem nagyon köszönöm mindenkinek aki segít !
-
asvald
senior tag
Sziasztok kb 2 hete vagyok A rettegett italjet formula 50 lc tulaj ...ű*
Szóval: a segítséget szeretnék kérni pár dologba tőletek
hiba jelenségek a következők voltak/vannak!
Karbi kitakarít , görgők ,variotárcsa minden egyéb elellenőrizve, majd indítás !
Elindulok vele szépen , kb 30km/h ig húzott is mint a barom !:Rendben ,görgők ellenőrzése ismételten, és arra a megállapításra jutottam , hogy túl-könnyűek ,ami igaz is volt !Túrtam 5,5g -os görgőt , amivel hatalmas előrelépés történt , mindjárt 30-40 helyett 75-80 lett !
Örülök mint majom a farkának , hogy ez is sikerült , s ezután jött a másik hideg-zuhany !
Ugyanis a lelkemet, mintha elhagyná az erő ,a bemelegedés közeli ponton .. csak 35km/h sebességre képes a gyorsulása is alábbhagy !
Oké ! Engem nem szívatsz meg! (hangosan gondolkodva!)
Másik karbi! phva 12-es le, helyére phva 17,5 LS fel !
Annyi különbséggel hogy a 17,5-es megörökölte a 12-es főfúvókáját , amiről nem tudom leolvasni ,hogy mekkora furattal rendelkezik(Sebaj! Lesz ,ami lesz alapon!
Hát sajnos , nem jött be ,.ez a próbálkozás se!
Ekkor már kompresszióra is gyanakodtam ,amit meg is mérve 5,5"bar " nyomást produkált,de hát fura is lenne, ha rossz lenne, amikor 1 rúgásra beindul
Nagy vonalakban ennyi lenne a töri
nagy örömmel fogadnám ,ha valakinek lenne pár jó 5lete
Köszike előre is !Annyival kiegészíteném a dolgot hogy tökre becsvart keverékcsavarral is megmarad az alapjárat ,sőt nem is változik ! Ezt csak úgy leírom ... hátha nyom valamit a lantba +++
[ Szerkesztve ]
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz asvald #81355 üzenetére
Roviden az utolso kiegeszitesedre: valoszinuleg fotengelyszimmeringnel falsot sziv. Megnezheted esetleg a karbi es a henger kozott a szivotoroknal is, hogy nem-e ott sziv valahol fals levegot, de az elsore tippelnek.
Ha ezt rendberaktad, akkor utana lehet ujbol nezni az egeszet, mit produkal.
Amugy az 5-6bar eleg harmatos, de nem veszed eszre inditasnal, mert annyival meg siman beindul.[ Szerkesztve ]
-
asvald
senior tag
válasz nyogo83 #81356 üzenetére
Értem, köszönöm!
Esetleg az említett karburátoroknak, mi lehet a gyárilag előírt főfúvóka méretük, ehhez a motorhoz igazítva? Azt hozzá tenném ,hogy sport dob van a motoron vagyis valami "gagyirezo "A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
Topikgazda
-
asvald
senior tag
válasz sityupityu #81358 üzenetére
akkor mehet a legózás .....
A rossz szándékkal mondott igazság, többet árt, mint bármely hazugság!
-
veterán
Tudnátok ajánlani egy jó robogós webáruházat? Alkatrész webáruházat.
Honda robogóhoz. Honda PCX 150 a típus.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
Létezik sisakbeszélős topik?
WAYXIN R9-el szemezgetek, de....https://www.youtube.com/@kisstontour
-
veterán
válasz energy4ever #81361 üzenetére
Köszönöm!
-
xxman
senior tag
Üdv!
Egy piaggio skipperről lenne szó, álláskor folyt a benzin a túlfolyón, így tűszelep + fészket cseréltem. A rendelt alkatrészre azt írták hogy Mikuni VM20-hoz van (ilyenem lenne) és ezt 50es keeway és 125ös piaggio-ba való (ez is stimm.)
Ami elsőnek feltűnt hogy a fészek furata kisebb mint az eredetin. Betettem, a benzin nem folyik, de így 30-40-50 fele épp ahogy kedve van hírtelen lefullad.
Ezt betudhatom annak hogy a furat rossz és kvázi át lettem b....?
Köszönöm előre is!I just wanna have some fun.
-
veterán
válasz tothferenc #81366 üzenetére
Belinkkelnéd azt az oldalt, ahol a Hondától (ahol olcsóbb) lehet online utánvéttel, futárral rendelni?
-
energy4ever
addikt
válasz HermannG #81368 üzenetére
A benzinhez ontott olaj, vagyis a kiiktatott olajpumpa rovid tavon is kompresszio vesztessel jar az esetek tulnyomo reszeben. Nem veletlenul van az a pumpa ott gyarilag!
Elhiszem, hogy 2T, de fejben ha keverekrol van szo nem kell leragadni a benzin-olaj kevereknek. Belsoegesu motornal mikor keverekrol van szo, akkor az uzemanyag-levego kombinacioja az amit elsosarban kevereknek hivunk...
-
energy4ever
addikt
válasz tothferenc #81366 üzenetére
Attol fugg hova mekkora kedvezmenyed van.
Oem-nel ha megvan a par millios rendelesed eves szinten, akkor kicsit mas a szitu.
Kedvezmeny nelkul lehet a Honda-nal olcsobb, passz.
Szervizes csaladtagon keresztul ismerem a Honda, es a Suzuki EPC-jet is.(az EPC a hivatalos szervizes alkatreszkatalog)
Suzuki kozvetlenul jon. Ott akkora kedvezmeny van, hogy hiaba van OEM-nel is 40-55% elengedve, meg ugyse eri meg onnan rendelni. Hondanal beszerzesi ar +15%ert jon cucc, igy az alkatreszek 90%-at kegyetlenul nem eri meg toluk rendelni. Volt olyan alkatresz ami Hondanal 40ezer ft-al tobbe kerult mint OEM-en, raadasul ugy, hogy nem egy tobb szazezres alkatreszrol van szo, hanem egy ~70 ezresrol. -
nyogo83
Topikgazda
válasz HermannG #81368 üzenetére
Azert, mert normal esetben ha minden jo, akkor csak azzal szabalyozod a bejuto benzin-levego kevereket.
Ha teljesen becsavarod, akkor annyira dus lesz a keverek, hogy a motor lefullad.Viszont ha valahol fals levegot sziv, akkor hiaba tekered be a keverekcsavart, mivel valahonnan plusz levegot sziv, nem tudod annyira eldusitani a kevereket, hogy lefulladjon a motor.
-
veterán
válasz tothferenc #81372 üzenetére
Köszi!
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81369 üzenetére
Ez azért nem egészen így van. Rövid távon meg végképp nem lesz semmi baja, ha megfelelő mennyiség van a benzinben. Komolyabb robogótuningoknál eleve el lehet felejteni az olajpumpát, pedig azok a hengerek igen érzékenyek mindenre.
A 2T crossmotoroknál meg soha nem is létezett különolajozó berendezés. Igen, üzemórás motorok de nem a benzinbe töltött olaj miatt, hanem a teljesítmény oltárán adják ki a lelküket amit ki kell szolgálniuk.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nagyúr
válasz sityupityu #81374 üzenetére
hanem a teljesítmény oltárán adják ki a lelküket amit ki kell szolgálniuk
Gyönyörű volt!Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #81374 üzenetére
Komoly tuningnal uzemoras dologrol beszelunk szinten. Persze, biztosan van kivetel akinel elment a 70es tuning hengerszett rengeteget kulonolajzas nelkul.
Kulonolajaz kikotese gyari motornal az amirol en irtam. Tuningnal persze kotelezo elhagyni, de ott nemis az a cel, hogy menjel el a frissen felrakott egy gyurus nikaszilos dolog 13ezer km-t. -
Topikgazda
válasz energy4ever #81376 üzenetére
Gyári motornál persze nem érdemes, de mi van ha kikötöd? És a városi legendákat hagyjuk...
"Tuningnal persze kotelezo elhagyni, de ott nemis az a cel, hogy menjel el a frissen felrakott egy gyurus nikaszilos dolog 13ezer km-t."
Természetesen nem az a cél, de nem is az miatt nem megy el egyébként addig, mert ki van kötve...A fokozott igénybevétel miatt.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
HermannG
csendes tag
Na sztenderre rakva ha meg húzom a gázt igen gyengécske de bepörög a kerék mondjuk képzeletben olyan 20-25re és ott elkezd ugrálni bömmmm-bömmmmm-bömmmmm egymás után tehát megszűnik az egyenletesség és nem is megy gyorsabban az a teteje ezt produkálja....
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81369 üzenetére
A benzinhez ontott olaj, vagyis a kiiktatott olajpumpa rovid tavon is kompresszio vesztessel jar az esetek tulnyomo reszeben. Nem veletlenul van az a pumpa ott gyarilag.
Ezt gyorsan felejtsd el!
Mióta van motorokon olajpumpa? Azelőtt nagyon hosszú ideig működtek motorok benzin-olaj keverékkel. Nagyon sok, nagyon hosszú időt élt meg. A technika fejlődésével jutottunk el oda hogy a kétütemű motor olajozását szivattyúval oldották meg, ami a fordulat függvényében szabályozza az olaj adagolását. Azonban semmi bizonyíték nincs arra, hogy ettől a motorok élettartama hosszabb lenne. Ha van ilyen bizonyítékod, cáfolj meg. -
energy4ever
addikt
válasz KTMHobby3 #81379 üzenetére
Van, de nekem nem kell mutattnom, lathatod magadtol... Nezd meg a gyari szervizkonyveket!
Nagyobb olasz gyarto Piaggio Vespa:
Olajpumpa nelkul 6ezer, olajpumpas 12500km-re javasolja a dugocseret.
Most lehet erre azt irni, hogy az evek soran fejlodott a minosege a hengerszetteknek. De olyan modelnel ahol pumpa vs pumpa nelkuli kozott 1 ev van papiron, ott nem hinnem, hogy ez lenne az oka.De a Te eszjarasoddal:
Miota nem lo huzza a kocsikat? Mutass mar kerlek egy lovat, ami elhuzott egy kocsit egymillio kilometeren keresztul... Ja, es bizonyitekot is kerek... Pedig regen mukodtek azok is, megsem mentek el annyi evet/annyi km-t. -
veterán
Sziasztok. Egy kérdés Honda robogóval kapcsolatban.
Alapjáraton indítás után nagyon enyhe vibrálást lehet megfigyelni az elektromos rendszerben. Úgy értem a műszerfalon, az első-hátsó lámpák esetében enyhe fényingadozást, vibrálást lehet látni, ahogy a motor jár. Gázadásra így sűrűsödik, majd szemre eltűnik a vibrálás magas motorfordulaton. Ez utalhat bármilyen hibára?
Egyébként semmi más jelenséget nem tapasztalni. A töltésre rá lett mérve, az egyenletes, nem ingadozik. Tehát a generátor jól tölt. Akksi agm, új.
Köszi előre is a válaszokat! -
energy4ever
addikt
válasz rothfb #81381 üzenetére
Ez normalisnak mondhato!
Ugy villog a lampa ahogy pufog.
Egyik motoromon full gyari es uj rendszerrel is villog meg a ledes lampa is, bar az alig eszreveheto, vannak akik nemis latjak mar. Regebbi izzos, foleg kismotoroknal kb olyan mintha fel-le lenne kapcsolgatva a lampa utemre alacsony fordulaton. -
veterán
válasz energy4ever #81382 üzenetére
Akkor megnyugodtam. Köszi a választ!
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81380 üzenetére
Ez semmit nem bizonyít. Ugyanazon hengernél, ugyanolyan olajjal mi a különbség? A pumpás több olajat nyom be? Miért? Mindkettő a benzinhez keveri.
-
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #81380 üzenetére
Júzer errorból kevesebb jut a gyári olajpumpás megoldásra.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz KTMHobby3 #81384 üzenetére
Az olajpumpa fordulatszam/gazallas alapjan adagolja az olajat a benzinhez. Tehat alapjaraton is, es max fordulaton teli gaznal is rendes mertekben kapja az olaj-levego-benzin kevereket.
A benzhinhez hozzaadott olajpumpa nelkuli verzional meg vagy tuldusitott az alapjarat, vagy max fordulaton tul keveset kap. -
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81386 üzenetére
Egy jól működő olajpumpa esetében természetesen igazad van. Míg alapjáraton akár 1:200, 1:300-as benzin-olaj keverék is lehet, addig max fordulaton az 1:20-as is lehet. Egy átlagos motornál az 1:50-es keverék tökéletes kenést biztosít, félszintetikus, vagy szintetikus olajjal, de vannak gyártók, akik 1:100-ast írnak elő. És még ezekben is van tartalék. Tehát a kopást nem ez okozza. Nem szabad leegyszerűsíteni arra hogy az előre bekevert olajadagolás okozza a túlzott kopást.
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81386 üzenetére
Egyértelmű, hogy annyit kell hozzá keverni a benzinhez amennyi a teljes fordulaton is megfelelő kenést biztosít. Ha meg megkapja a többletolajat pl a pirosnál állva is, attól még az ég világon semmi baja nem lesz. Elenyésző az ilyen idő, jó olajjal nem lesz plusz lerakódás sehol, és a füstöt sem fog okádni egy perc állástól.
Persze ettől függetlenül én is azt mondom, hogy egy tök gyári motornál ha van különolajozás, akkor nem kell kikötni ha már van. Gyárilag extrém igénybevételű motoroknál (pl cross) szándékosan hagyják el, hogy kiküszöböljék mint plusz hibaforrást, meg átalakított motoroknál is jobb megszabadulni tőle ugyanebből az okból. Egy tök gyári motornál egy jól működő olajpumpa természetesen jó dolog.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81382 üzenetére
Már ne haragudj, de akkus megoldásnál ez a villogás ki van zárva. Ha jó az akku, akkor a 12V mindig megvan. Akkor meg mitől villogna? Az én motoromon ledes világítás van, akku nélkül, ami alapjáraton villog, de kis gáznál megszűnik a villogás. Ez természetes, mert alapjáraton a generátor nem termel annyi energiát, ami a ledeknek kell, de fordulaton már igen. Akku esetében a hiányzó energiát az akku pótolja, ezért nem villog. Ha mégis, rossz az akku.
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #81390 üzenetére
Nem kötözködök, csak ez a szakmám. Ebből diplomáztam, gondolom valamennyi tudás csak ragadt rám? Abban biztos lehetsz hogy az akku 12V-ot mindig képes leadni, mert ha nem. akkor kuka. Akkor az már nem akku. Ha a 12V megvan, akkor nem villog semmilyen izzó, se ledes, se hagyományos. Nem akarlak bántani, de tudod hogy mi a kondenzátor?
-
energy4ever
addikt
válasz KTMHobby3 #81391 üzenetére
Gondolom. Ha meg aztsem tudod mi az elteres a szakma es a diploma kozott.
Full egyszeru dolgokba beleallsz amiket nem latsz at... Ilyen a prohardveren a rangrendszer. Elkezdtel kotozkodni, mert a rangod az volt, hogy "kezdo", nekimentel az egesz oldalnak, hogy erzekelnie kellene, hogy nem vagy kezdo a motoros temaban, es miert azt irta oda. [PH Rangrendszer]
Majd raktal ki hirdetest amit toroltek a moderatorok. Utana elkezdtel biztattni masokat, hogy alakitsak at illegallisan a motorjaikat amik forgalomban vesznek reszt. Szinten toroltek hsz-edet emiatt is, es radis szoltak. Majd illegallisan megosztottal masrol kepeket, es meg leis irtad, hogy megne tudja mert nagyon nem lenne boldog ha rajonne kikerultek rola kepek. Ekkoris toroltek a hsz-eid.
Ember, gondolkodj mar el egy kicsit mit muvelsz...! Csodalom, hogy meg nem tiltottak ki vegleg innen."Ha a 12V megvan, akkor nem villog semmilyen izzó, se ledes, se hagyományos."
Az, hogy Te nem latod villogni a dolgokat, attol meg a valosagban az pedig nem folyamatos fenyel villagit! Gepjarmube szerelt Led-es fenyszorobol konkretan nem letezik olyan ami folyamatos fennyel villagit, csak a legtobb ember nem latja a villodzast olyan gyors utemben tortenik. Ha felveszel egy ledes fenyszorot kameraval, es ha a kameranak masodpercenkent felvett kepszama nem oszthato a fenyszoro frekvenciajaval, akkor belasitva azt meg Te is lathatod, hogy bizony az nem folyamatos. De ha ennyire a villag ellen vagy, a kovetkezo az lesz toled, hogy az osszes letezu uj es hasznalt gepjarmuben szar az akksi, es azert villog minden led. Kitalalom meg a halozati fesz sincs meg egyik lakasban sem, ezert villog az osszes ledszallag... Rakeresve erre YT-n: Direkt magyart kerestem, hogy ertsd, es olyat amiben leirjak, hogy van aki ezt nem latja: [YT video a led nem folyamatos fenyenek miertjerol]
-
suste
veterán
válasz energy4ever #81392 üzenetére
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
Ha a világítás közvetlenül van a generátorra kötve, akkor valóban szemmel jól láthatóan villoghat, és ez lehet normális.
Ha viszont akksiról megy, és jó az akksi, akkor nem villoghatna.
A ledes dolog az más téma.... -
perge666
veterán
Nekem még elég fiatal a Derbi,full gyári,és észre szoktam venni néha hogy villódzik.
Én nem értek hozzá,de rátudok hogy ez ilyen.
Mondjuk egyáltalán nem feltűnő,de én észre veszem. -
energy4ever
addikt
Ez igy van. De pl ha az akku fesz alacsonyabb a generaltnal akkor a koztes elteres is okozni fog pislakolast, annyira amekkora a ket feszultseg kozti elteres, tehat utemenkent nem kialudni es ujra felvillanni fog, hanem halvanyodni csak.
A led-nel ugyan ez van, csak ott a led frekvencia pluszban zavaro tenyezo lehet, mivel a ledek nem folyamatos fenyt bocsajtanak ki, hanem nagyon gyorsan villognak amit a legtobb ember szeme folyamatos fenynek erzekel.
-
nod1
csendes tag
Nekem minden robogonal volt elhalvanyulas alapjaraton. Mindegy volt, hogy az akku milyen allapotban van. Az ove meg a tied kozott szerintem siman van husz ev korkulonbseg. 🙂
A regiek ilyenek, nem jelent hibat, ez a lenyeg.
Offtopic:
Engem is zavar, hogy a forumon neha azt latom, hogy olyan aprosagokon megy a szorszalhasogatas, ami nekunk az atlag felhasznaloknak olyan plusz info, amire sokszor nincs is szukseg.Ez a szakmai melyseg egy szakportalon, szakemberek kozott beleferhet, de ide azert zomeben atlag juzerek jarnak tanacsokert. Azert szeretem a topik gondozoit, mert nem a vegzettsegukkel akarnak presztizst kiharcolni, hanem el tudnak magyarazni laikusoknak dolgokat ugy, hogy ertheto legyen, es megsem kioktato. Ehhez kell alazat, emberseg..
On -
nyogo83
Topikgazda
Ugy latom front van
Ahogy latom igazabol egy kis felreertesen szaporodott meg a hsz szam a topicban, pedig mar kezdtem azt hinni hogy mindenki elovette a robogot felkesziteni a joidore -
nod1
csendes tag
Már kérdezni is akartam, hogy mik a tapasztalatok az Agilityvel?
Hogy bírja a hideget, bemelegedés, indítás szempontjából?
Az enyém már 10 fok környékén is teljesen meg volt zavarodva, alig akart bemelegedni, és sokáig maradt magas az alapjárat. Persze gondolom egy karburátor tisztítás, és szívató beállítás biztos segített volna a dolgon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest