- iPad topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nyomtató topik
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
-
A két Poco F6 mellett érkezik a Poco Pad is
ma A Poco első táblagépe is egy Redmi termék más néven.
-
2 nm-es chipeknél is modernebb lapkákat fejlesztenek az EU-ban
it Az imec európai kutatólaborjai 2,5 milliárd eurót kapnak, a cél a 2 nm-esnél modernebb chipet fejlesztése, amelyből számos európai ágazat profitálhat.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz Boci23 #81850 üzenetére
Ha jol beallitod nem lesz gond vele! Erdemes megnezni, hogy az a karbi mas 50-es motorokon gyarilag milyen fuvokavazassal van szerelve. Robbantott abrakon rakeresel pl oem-parts-nal, es megnezed! Ha nem pont ez, de nagyon hasonlo karbi tuti van masik 50-esen. Nyilvan attol hogy masik motoron gyarilag mukodik, nalad ugy nem 100%, de jo kiindulasi alapnak!
Kesobbi tuningnal sem lesz problema vele, amennyiben 80cc alatt marad! -
#50433536
törölt tag
válasz energy4ever #81851 üzenetére
Ahogy már írtam, a 17-18-as karbik az 50-es motorokra gyárilag szűkítővel vannak felszerelve. Például a szívócsonk és a karbi között van egy hőszigetelő és tömítő műanyag vagy bakelit távtartó, ami le van szűkítve 12-16-ra motortól függően. Ha ezt felfúrod 17-18-ra és felraksz egy 70-es hengert, akkor nem kell karbit cserélned, csak fúvókáznod kell kicsit.
Ha viszont egy 50-es hengerre, ami 50-hez való karbival van szerelve, felraksz egy nagyobb karbit, akkor többet fog fogyasztani. Be lehet állítani az 50-es hengerhez, hogy jól menjen minden tartományban, de többet fog fogyasztani! A gyári mérnökök nem hülyék, mindig a legjobb fogyasztás/teljesítmény beállítású motorokat adják piacra. Sokkal többet kísérleteznek ezekkel, mint Jóska és Pista a vidéki sufniban. Ez vitán felül álló tény, csak egyetlen optimális beállítás létezik.
Ha csak egy alkatrészt cserélünk nagyobbra, akkor eltérünk az ideálistól és valami ennek kárát látja. Vagy a fogyasztás, vagy a teljesítmény. Csak egyféle képen lehet pozitív eredménnyel kijönni ebből, ha nem csak a karbit, hanem a köbcentit és a váltót is hozzá igazítjuk az új rendszerhez.
Nincs jó vagy jobb megoldás, mindegyik rendszernek csak egyetlen egy optimális beállítása van. Ha ettől eltérünk, akkor valami kárát látja:
- Vagy csökken a teljesítmény,
- vagy nem változik érdemben a teljesítmény, de nő a fogyasztás,
- vagy nő a teljesítmény és a fogyasztás is, de eltolódik, jellemzően összeszűkül a használható fordulatszám tartomány.Ha mindezeket szeretnénk elkerülni és egy minden tartományban optimális motort szeretnénk nagyobb teljesítménnyel, akkor nem elég egyetlen alkatrészt kicserélni.
Egyébként csináltok amit akartok.
[ Szerkesztve ]
-
Butcher82
senior tag
Sziasztok,
segítségre lenne szükségem, takarítom a gépet (Gilera Runner Purejet 50) és arra lettem figyelmes, hogy középen a tanknál ott ahol a szintjelző van (gondolom) szivárog a benya. Előtte is éreztem már. Erre elég lehet ráhúzni vagy milyen megoldással van rögzítve/tömítve?
Köszi előre is.***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯
-
Alteus
csendes tag
Sziasztok! Van egy öregecske Yamaha Majesty YP-125-ös robogóm. Ősszel kétszer is haza kellett tolnom, mivel boltból kijőve már nem indult be. Aztán már egyáltalán nem indult, így raktam le télire.
Most volt szerelőnél, kapott mindent, ami kellett, új variátor görgőket, levegőszűrőt, gyertyát, fagyállót, olajat, gumikat. A szerelő cserélte a féklámpa kapcsolót is. Lábon jött haza, de pár nap után megint nem indult, két napra rá meg újra sikerült beröffenteni. Amikor nem indul, olyankor csak egy kattanást hallok indítózásnál, mintha egy relé kapcsolna, viszont világítás, duda, minden van.
Valakinek esetleg lenne ötlete, hogy mit kezdjek vele (azon kívül, hogy vigyem vissza a szerelőhöz, ahol vagy előjön a hiba, vagy nem)?
-
#50433536
törölt tag
válasz Alteus #81854 üzenetére
Elektromos hibanak tűnik. A kattanas az önindító reléje lehet. Én először azt cserélném ki, könnyen be tud égni, kopó alkatrésznek számít.
Az önindító pozitiv és negatív csatlakozását is erdemes megnézni. Főleg a testkabel szokott rosszalkodni a korrozió miatt a váz felőli végénél. Ha ezután se forgat az önindító, akkor ki kell szerelni. Lehet felújításra szorul, elkoptak a csapágy perselyek és letapad a forgórész. -
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #81847 üzenetére
Nincs adásvételi szerződésem, számlám és tulajdoni lapom van első tulajdonosként. Bemondásra elfogadta a rendőr igazoltatáskor.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
#50433536
törölt tag
válasz macilaci78 #81856 üzenetére
A számla másolatát, amin ott vannak a vevő adatai, hordani kell a biztositast igazoló papírral együtt.
-
tothferenc
senior tag
egy hete nyúzom a Michelin City Grip 2-t, eddig nagyon tetszik. Az első 15 km alatt kicsit óvatos voltam a formaleválasztó miatt, de utána érezhetően betapadt mindenhol. Köszönöm az ajánlást
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
nod1
csendes tag
válasz #50433536 #81852 üzenetére
Tudsz mutatni képet egy ilyen szűkítőről?
Mert ha gyári alkatrész, akkor biztos van cikkszáma.
Kíváncsi vagyok rá, mert még sosem hallottam róla.
Volt a kezemben 12-es karbihoz szívócsonk a Freemhez, meg a 98-as Runneremhez, és most a 2010-es Zip-hez. A Freen 12-es, a Runneren, és a Zipen 17,5-es Dellorto van( mindkettő gyárilag így jött egyébként) de a szívócsonk keresztmetszete megegyezik. Ezért érdekelne.
Köszi. -
nod1
csendes tag
válasz tothferenc #81858 üzenetére
Szuper!
Az ilyen nagy gyártókkal azért ritkán lehet mellényúlni. Örülök, hogy bejött.
Én is alig várom, hogy felpattintsam az Agility-re. Lassan jön a jó idő.. -
#50433536
törölt tag
A szívócsonk tömítésre gondoltam. Az ovális fekete hőálló műanyag vagy bakelit cucc a képen. A gyári 50-es gépeken sokszor szűkítve van 15-16-ra, ha 17-18-as karbit raknak rá. Ha eleve 16-os karbi megy rá újonnan a gyárban, akkor nyilván nincs szűkítve.
Lehet, hogy a régebbi robogókon még nem törődtek ezzel, csak mostanában a környezetvédelmi normák miatt.
Láttam már olyat is, hogy kúpos volt belül, az egyik fele18-as, a másik fele 16-os volt. Ha pont a nagyobb felét néztem meg, elsőre fel se tűnt, hogy szűkítve van a túloldalon. Nem akart jó lenni az a gép a friss 70-es hengerrel. Aztán az ötödik szétszedésnél vettem csak észre a turpisságot. Felfúrtam 18-ra és meglódult a gép.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz draco31 #81863 üzenetére
Pont a tartó szemnél tört el... A legrosszabb verzió. Ertsd, ezt a legdrágább javítani. Érdemes másikat venni újonnan vagy bontóból.
A tartó szem miatt nem elég kívül-belül gyökölni és forrasztani. Belülről kell egy kétkomponensű epoxi vagy más erős ragasztó hálóval erősítve, legalább 10cm magadan felfuttatva. Ennek az anyag ára 5-10 ezer forint, a munkadíj ugyanennyi. Mivel kívül is gyökölni kell a forrasztashoz csúnya lesz, utana fenyezni szokták... Nem is folytatom... Ha tartósat akarsz, az drága, ha szépet is az még plussz...
-
-
energy4ever
addikt
válasz draco31 #81863 üzenetére
Ha Budapesti lennel, akkor ingyen megcsinalnam neked! Ezeknek a javitasa nem kerul semmibe, es gyorsan megis van.
En minosegi javitast szoktam csinalni, huzallal meghegesztve. Utana nem torod el, mintha uj lenne. Ha ragasztva van, akkor azt nem szoktam megcsinalni, mivel kifolyik a szemem miatta.
ABS-t, es PP-t tudok javitani, ahhoz van huzal, na meg tapasztalat. -
draco31
veterán
válasz energy4ever #81866 üzenetére
Köszönöm!
Országon belül 1-2 pont van, ami messzebb van a fővárostól, mint én
Közben volt a tulaj is, annyit mondott hogy nem baj, Ő is letörte volna idővel, így legalább nem kell attól tartania, hogy ha sárba megy, akkor megszorul a kerék, és elvágódik.
Persze engem zavar a dolog, de ha ők így elvannak, akkor megoldva a dolog.
Az anyagát azt nem tudom megmondani, hogy miből van.
Van itt olyan ismerős aki fővárosban dolgozik, esetleg megkérdezem mikor megy újra vissza.ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
válasz energy4ever #81868 üzenetére
Megnéztem, PP. 5-ös szám van a háromszögben.
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
tothferenc
senior tag
válasz energy4ever #81866 üzenetére
Vallalsz ilyen melokat? Mert nalam lenne ra igeny a nagymotornal Persze nem ingyen gondoltam.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
Laacika79
kezdő
válasz energy4ever #81871 üzenetére
"Nem, nem kell rosszra gondolni. "
Én jóra gondoltam,bár azt a repedést is szeretem behegeszteni
Pont a napokban kezdtem utánna járni az idomok javíthatóságának,megnéztem én is a Speedfight-om hasidom anyagát.ABS.
Egy két videó láttán mondom teszek egy próbát mert 2 kis kb 30x30mm es felfogató fül mindkét oldali hasidomról le van törve.
Az egész műhelyt feltúrva egy már rossz kibelezett aksis fúró akuját találltam amire ABS volt irva.
Levágtam belőle egy csíkot ami kb 2x2mm es négyzetprofilú lett.
Egyenes csiszolóval és keményfém maróval szépen meggyököltem az egyik oldalt és egy nagyobb területen feltakarítottam tiszta anyagig,ezután egy izmos pillanatforrasztóval elkezdtem elfolyósítani a műanyagot és szépen elsímitottam a felületét úgy hogy az idom anyaga is átmelegedjen.
Egyik oldal kész.
Szerinted jó lesz igy?
Van réz szitaszövetem,az közé szépen be tud folyni a műanyag,arra gondoltam még belül kap azt is és szerintem nem lesz vele gond "meg hát a festék is fog majd még rajta" 🤣 -
energy4ever
addikt
válasz Laacika79 #81872 üzenetére
Majd toltok fel videot hogyan mukodik ez az egesz, hogy jo is legyen!
Vannak ehhez javito palcak. Azokban vannak adalek anyagok, de elso melegitest kovetoen valtoznak azok is. Sima idomban nincsen adalek, igy azzal nem lehet javitani. Repedesnel mindket oldalrol javitani szoktam, ugy, hogy forrasztoval anyagmelyseg feleig bemarom. Tehat 100% lesz vegul a kitoltes, nem marad belso repedes. Kitoltest kovetoen kitulemkedes lesz amit szallagcsiszoloval tavolitok el.
-
mumtaz
senior tag
válasz energy4ever #81873 üzenetére
Várjuk.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Krogoth
senior tag
Üdv.
Van egy 50es Piaggio Libertym, tényleg 50es, viszont az óráját ki kellett cserélnem és 125ös volt. Ebből lehet bármi bajom?
-
Krogoth
senior tag
válasz macilaci78 #81876 üzenetére
Valóst mutat. Rendőr oldalról érdekelne. Eddig egyszer állítottak meg, akkor megleste az órát is, ezért kérdeztem.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #81880 üzenetére
Neem, ez tenyleg egy full legal 50-es robogo volt, csak az 50-est es a 125-ost ugyanazzal az oracsoporttal szereltek.
Nagyon akart meg valami mas fogast is talalni, de nem sikerult -
Topikgazda
válasz energy4ever #81813 üzenetére
Attól, hogy egy gyűrűs alu henger volt neki felrakva, arra még nem mondanám hogy versenyre való. Valójában az alu hengerek töredéke való csak versenyekre (70ccm 20-22 lóerő). A legtöbb amiből a legjobb esetben max 15-16 lóerő préselhető ki mind utcára készül. Nyilvánvaló, hogy az üzemideje kevesebb lesz mint egy kevesebb lóerős két gyűrűs vashenger szettnek. Ezt mindenkinek el kell dönteni, hogy teljesítményt vagy pedig tartósságot választja. Átlag alu hengerek ha csak időnként vannak komolyabban megküldve, akkor elég jól bírják közúton is. Persze munkába járós motorba semmilyen alu szett nem való igazán.
#81820 Nkboy "Esetleg még az is elképzelhető, hogy a 70-es hengernek kevés volt a kenés, a külön olajzás 50-es hengerhez lett tervezve."
Egy 70-es öntöttvas szettet simán kiszolgál a gyári különolajozás akár felhúzott tuningolt állapotban is (vario, sporkipufogó stb). Viszont egy alu szettet, ami normál esetben 10 ezer fölött forog szinte állandóan mert úgy van használva amire kitalálták már nem igazán. Tehát ebben az esetben nem a köbcenti növekedés miatt hasal el a gyári olajozás, hanem a nagy fordulat miatt. Persze nem tudjuk pontosan, hogy milyen henger volt rajta.
#81828 Nkboy "Például krossz motorozásnál sem mindegy, hogy hobbi, vagy profi szinten használod a motort. És ott sincs kőbe vésve az üzemóra, hobbi szinten( nem én találtam ki)."
Igazad is van valamilyen szinten meg nem is, sokáig benne voltam ebben a világban.
Hogy a te számaiddal éljek...Ha egy üzemórás motort 12 ezer helyett amolyan 6 ezres "kímélő módban" használsz, akkor az nem azt jelenti hogy pl az előírt 30 üzemóra helyett elmegy mondjuk 60-at. De tény, hogy amatőrként használva ilyen esetben a 30 üzemórát valóban ki lehet tolni olyan 40-45 környékére. Tehát kitolható, de nem olyan számottevően mint ahogy azt olyan sokan gondolják.#81829 energy4ever "Akkor mar felrak egy komolyabb 2 gyuruset, ami kb 5-10%-al kevesebbet tud eroben, cserebe 100szor tobbet tud oraban."
Ez nem egészen így van, hogy egy két gyűrűs hengerszettet kiválasztva csak 5-10 %-os teljesítményvesztésed lesz egy egy gyűrűs alu hengerszettel szemben. Ugye most a 70-es szettek világáról beszélünk. Igazán csak két kakukktojás van a kétgyűrűs szettek világában, amik használatával nem kerülünk egy egy gyűrűs hengerrel szemben akkora hátrányba a teljesítmény szempontjából, pluszban még tartósabbak is mint egy sima alu szett. A dolog érdekessége, hogy az egyik alu, a másik meg egy vas henger szett. Az egyik a Malossi MHR replica, ami azon kevés alu szettek közé tartozik (ha nem az egyetlen), ami kivételesen nem egy hanem két gyűrűvel jön ki. Megfelelő hangolással kb 15-16 lovat ki lehet hozni belőle és valóbban hosszabb lesz az élettartama mint egy "sima" alu szettnek. A másik a Polini Corsa öntöttvas hengerszettje, ami természetesen vashengerhez híven kétgyűrűs, viszont kivételes vezérlésének köszönhetően megfelelő hangolással akár 15 lóerőt is ki lehet préselni belőle ami egyedülálló a vashengerek világában. De ehhez hangolni is tudni kell nagyon, és ugye mindenből megfelelő kell (cső, karbi, vario stb)!
Tehát ezt a két kivételt csak azért írtam le, mert ezeket leszámítva nem 5-10 %, hanem sokkal nagyobb hátrányba kerülsz teljesítmény szempontjából egy egy gyűrűs alu szettel szemben. Egy Malossi sport hengerszettből - ami a feljebb említett kakukktojást leszámítva a legjobb/legerősebb öntöttvas hengerek közé tartozik - max 9-10 lovat lehet kihozni miközben egy középkategóriás alu szett is simán tud 14-15 lóerőt.
Mindezeket ugye robogós vonalban írtam le(lehet, hogy felületesen olvastam, mert sok mindent átnéztem rövid idő alatt, és nem is robogóról van szó), de egyéb 2T motornál is ez a helyzet ami a teljesítmény arányokat illeti. De ha nem robogó, akkor még korlátozottabbak is henger szempontjából a lehetőségek.#81832 astro12 Érdemi választ, hogy miből, milyen erősségűt, hány grammost stb kérdésekre nem fogsz választ kapni, ugyanis lehetetlen így megmondani. Ahhoz ott kéne lenne. Egyedül arra tudok innen válaszolni, hogy a legtöbb gyári kontrasztrugók amik 50-es robogókban vannak olyan 25-30 kiló nyomóerővel bírnak.
#81833 Boci23 Ahogy már írták, kisebb főfúvóka kell.
#81839 astro12 "A 17-es karbi 70-es hengerhez való."
Egyáltalán nincs így. Egy 17,5-ös karbi rendesen befúvókázva simán használható 50-es henger mellé is. Ráadásul vannak típusok (pl piaggio blokkos aprilia sr) amik gyárilag 17,5-ös karbival jönnek eleve ki ötvenes létükre.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #81813 üzenetére
Közben jobban visszább olvastam és rájöttem, hogy valóban nem robogóról van szó, hanem egy am6-os blokkról. Javítani már nem tudom, törölni meg nem akarom, mert a robogókra (hengerekre) vonatkozó része hátha jól jön majd valakinek.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
mumtaz
senior tag
válasz sityupityu #81884 üzenetére
Hát én még mindig filózom, hogy akkor most mi a franc legyen a Jetforce-al henger ügyileg.
Mert ugye, ha emlékszünk rá, nekem azért mentek a kínai szutyok vashengerek, amiket már szinte olyan rendszerességgel cserélgettem, mint más alsógatyát.
Már nem nagyon fogok rámenni az erős tuning vonalra. Ugyebár a nagyobb beruházás 2-3 éve volt az Airsal Sport 70-es alu hengerszett. Ebből volt az, amiből az elsőt még alapjáraton zsír újan tönkre vágtam. A második volt az, amivel elmentem 5000Km-t. A kínai vasakból a legtöbbet az egyik bírta, ami 1800Km volt.
Ugyebár azért volt az Aisral, mert az az egyetlen 70-es alu hengerszett, amire a gyári injektoros hengerfejet rá lehet tenni. Viszont "hátrány" volt, hogy egy gyűrűs. Van 50-es változata, ami két gyűrűs. A Jetforce gyárilag is alu hengerrel szerelt két gyűrűs dugóval.
A 70-es airsal szettel annyira sikerült jól belőni a cuccot, hogy egyszer sík úton elértem vele a 103 Km/órát. De a lényeg a gyorsulása volt, ami városi forgalomban jól jött.Viszont mostanában már nem fogok annyira hajtósan menni, így most töprengek, hogy milyen hengerszettet tegyek rá, amivel hosszú távon tudok vele járkálni. Most már inkább a napi melóba járás lesz a lényeg, mert nincs nagyon szabad időm. Ezért is áll szerencsétlen már 2 éve az ominózus beázás miatt. Sajnos az akkor vitt mindent, amit lehetett (a taxist, aki miatt történt az eset azóta is emlegetem és csókoltatom az édes anyukáját). Addig egyébként problémamentes volt a gép. Sajnos a henger is ment a levesbe. Meg mellette a főtengely is hajtókar csapágyas lett, és meg is görbült, meg persze a főtengely csapágyaknak is lőttek. Mázli, hogy egyébként minden más megúszta az incidenst.
Új főtengely van, meg minden mást is beszereztem apránként, csak hengerszettet nem. Most meg már olyan marha drága (65-70 ezer), hogy utcai használatra félek, hogy nem éri meg. Bár ki tudja, mennyit ment volna még el. A kínai vasak mind a használatban mentek szét, az Airsal meg a direkt behatás miatt. Szóval nincs mivel összevetni a tartósságot.
Gondolkodom abban, hogy visszaállok 50ccm-re, ahol szintén csak az Airsal kínálatában van megfelelő hengerszett. Rögtön kettő. De nem tudom, mi lehet a különbség a SPORT és a T6 között.
Tanácstalan vagyok. Vagy csak ennyire kiestem az elmúlt 2 év kihagyás miatt.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Laacika79
kezdő
Sziasztok.
Szerezgetem be a cuccokat a kis speedfight 2 höz és ismét kérdésem lenne,mert kérdés mindig akad aztán az esetek nagy töbségében mi t ahogy irtátok is fentebb hogy sokmindenre nem egyszerű valami okosat irni.
Szerintetek elég lesz a gyári légszűrőházam?
Rendeltem bele Malossi betétet DE vékonylom a szűrőházon lévő csövet.(belső átmérő 21mm)
Eddig ami biztos az a Airsal 70-es aluhenger,duplamembrános szivócsonk,21-es Dellortó karbi,Stage6 kipu.
A karbi szűrős oldala 28mm ezért gondolom hogy nem kellene vagy nem lenne egészséges ezt leszűkiteni 21re.
A képen látható membránház szívócsonkal,a gyári 17-es kanyargóst váltsa le és a szimpla vagy 1 soros membrán helyett ebbe dupla lesz.
Elnézést ha valamit nem szakszavakkal irtam le,pár hete kezdtem a robogózást.
Köszönöm a véleményeket[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz mumtaz #81885 üzenetére
"nem tudom, mi lehet a különbség a SPORT és a T6 között"
Ami a sport és a verseny között. A vezérlés és a nyílások mérete különbözhet, a verseny javára. Én Airsal T6 Racingot vettem a motoromra, amitől 2x olyan erős lett, mint, az előző vashengeres egygyűrűs sport hengerrel. Igaz, hozzá kellett igazítanom a porlasztót, meg a kipuffot is. Már több mint 4 éve használom. -
Topikgazda
válasz mumtaz #81885 üzenetére
A nívósabb márkáknál a racing mindig a sport fölött van teljesítményben, a sport-ot utcai használatra tervezik. A te esetedben az Airsal hengereknél a sport egy kétgyűrűs nicasilos alu henger (elméletileg), ahogy utána néztem elég megbízhatónak tartják már ezeket.
A racing érdekessége ennél a cuccnál, hogy érdekes módon létezik belőle egy és két gyűrűs verzió is. Nem tudom, hogy a te motorodhoz melyik változat érhető el. A két gyűrűs szerintem hellyel közzel kb ugyanazt tudhatja mint a sport, itt az egy gyűrűs verzión lehet a hangsúly, az tuti hogy lóerőben többet tud, de hát az élettartalma sem lesz ugyanaz. Azért merem kijelenteni, hogy itt nem lehet baromi nagy különbség a sport és a racing kétgyűrűs verziója között, mert ugye itt a sport esetében is egy nicasilos alu hengerről beszélünk nem pedig öntött vasról. A vezérléssel persze lehet játszani, de ez a márka nem arról híres, hogy azon a szinten lenne akik nagyon ki tudnák hegyezni a hengereiket.
Ezek az Airsal hengerek sem teljesítményben, sem pedig minőségben általában nem ütik meg azt a szintet mint a többi nagyobb gyártó...nem tudom. Nekem nincs tapasztalatom velük és a régi körömnek sincs, csak amiket a külföldi tuning fórumokon olvastunk. Annyira nem voltak olcsók, hogy kísérletezzünk velük, így inkább mindig a kicsit drágább de megbízhatóbb szettek mellett döntöttünk amikor ajánlani kellett valamit összerakás előtt.
Azért elég kuszák a szálak ennél az Airsal-nál, vannak blokktípusok amikhez csak egy gyűrűs kivitelt lehet venni valamelyikhez mindkettőt...van itt katyvasz. Nem tudom, hogy a tiédhez pontosan mi érhető el.
Én a sportot választanám egyébként ha valóban két gyűrűs cucc.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
-
Laacika79
kezdő
válasz sityupityu #81889 üzenetére
-
Topikgazda
-
Laacika79
kezdő
válasz sityupityu #81891 üzenetére
Elvileg Aliexpresszes,de nekem csak a szivócsonk kell,a membránt vserélni fogom benne.
Igazából a kérdés az volt hogy ha már a szivó részben a karbi a 21 es legszűkebb keresztmetszet és a membrán is 6 lapos a gyári 3 helyett tehát dupla akkor nem kellene a karbi légszűrő oldali 28mm es keresztmetszetet lefolytani a gyári levegőazűrő 21mm es belépőcsövével.(alsó ábra 28-21mm)
Tehát a kérdés hogy hadjam igy vagy kellene keressek egy légszűrő házat amibe a belépő cső legalább 28mm. -
Topikgazda
válasz Laacika79 #81892 üzenetére
Szerintem nem, jó lesz így. De az a biztos ha kipróbálod. Próba nélkül nehéz okosat mondani.
De: Egyébként minek kellett ilyen membrán bele? Ennyire komoly cuccot raktál össze? Egy hagyományos, de jó minőségű karbonlapos membrán azért elég erős konfigurációt is képes megfelelően kiszolgálni. Gyári légszűrő után 21-es karbinál a további lehetőségeid amin el lehet gondolkodni egy air box vagy sportlégszűrő. De az ilyeneket mindig csak indokolt esetben rakjuk fel a gyári helyett.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Laacika79
kezdő
válasz sityupityu #81893 üzenetére
Gondoltam hogy ne legyen kis keresztmetszet a szívó oldalon.
A blokkba a membrán alatti résznél egész jó keresztmetszettel rendelkezik.A 21 es karbi sem kicsi.
Egyedül ez a fektetett szimpla membrán volt nagyon kevés,ezért gondoltam hogy ...
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Most, hogy melegszik az idő, előkerestem a "nyári" gyertyámat de valahogy összenyomódott a hézaga. Belőttem az itteni ősidős kommentek alapján 0.8-ra.
Melegen indul, jár a motor vele, egyelőre csak tesztelni akartam hogy lett-e baja. Viszont nem találtam érdemi infot arról, hogy végülis mennyinek kéne pontosan lennie a gyertyahézagnak.
Ez egy NGK BR8HS gyertya, egy Peugeot Vivacity 50 motorban, 70-es hengerrel. A jelenlegi "téli" gyertyám egy NGK BR7HS, ennek meg 0.4 a hézaga (nem volt állítva, így vehettem ki a dobozból). Nem mintha borzalmas költség lenne egy új gyertya, de már a kiváncsiság is hajt.
Szóval mennyinek is kéne lennie a gyertyahézagnak? Gépkönyvem nincs a motorhoz, az NGK honlapján meg a motorgyártó ajánlására hivatkozik (gondolom az is borul a 70-es henger miatt).
Előre is köszi! -
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #81887 üzenetére
KTMHobby3 és sityupityu: Pont az volt a fura, hogy SPD-nél volt ugye ez a három henger. A 70-es Sport-ot ismerem, hisz azt használtam. Az egy gyűrűs volt. Az 50-es Sport-ból és T6-ból is csak két gyűrűst láttam és látszólag tök egyforma a két henger. Csak ezért volt kérdés a különbség. Mert azokat a hengereket még nem próbáltam
Az meg világos, hogy hozzá kell állítani az üzemanyag mennyiséget. Abban van gyakorlat már rendesen.
Csak azért volt inkább kérdés, hogy itt most a fene nagy teljesítmény növekedés annyira nem fontos. Inkább a tartósság és a használhatóság. És gondolok itt az üzemanyag fogyasztásra is. Ezért nem gondolkodom, hogy megint a 70-es hengert tegyem rá. Mert ugyan ment, mint a barom, viszont 3 liter körüli fogyasztással. Mondjuk egy karburátoros 70-eshez képest még az is kevesebb. De azt mondjuk nem várom, hogy a gyári hengeres változat 1,5 literes fogyasztását el fogom érni. Talán 2 litert.
Szóval akkor valószínűleg az 50-es Sport lesz.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
KTMHobby3
tag
-
p5quser
tag
válasz KTMHobby3 #81898 üzenetére
Üdv!
Képletesen értettem a téli, nyári jelzőt. Tavaly nyár elején cseréltem le a hamuszürke elektródájú BR7 gyertyát BR8-ra. Tisztább, nedvesebb, barnább érzés volt, egészen a hidegebb regelekig. Egyre nehezebben indult. Akkor az - itteni kommentek alapján - visszaraktam a BR7-es gyertyát és megtetszett hogy a ridegtartás ellenére is 2-3 rúgás után ketyegett a decemberi 2-3 fokban.
Ezért rendszeresítettem a rövidebb téli csalinkázásokra. De nyárra visszarakom a BR8-t. Immáron akkor az Általad és nyogo83 által javasoltak átlagával, 0.5 hézaggal.
Mindkettőtöknek köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest