Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zoli bácsi

    őstag

    válasz FeniX- #82991 üzenetére

    Az a helyzet, őszintén megmondom, idén pár tíz kilómétert mentem. Tavaly bedurrant a fogam a korona alatt, huzatot kaptam, március volt mire végre kikezelt a fogorvos, nem is igazán kívánkoztam ráülni. Tulajdonképpen én azért vettem, mert régen mindig volt motorom, aztán hiányzott, de sokat nem akartam költeni, de jó lett volna az új...Ez lett. Munkahely 500m, szóval nekem luxus. Aztán meg mégsem motor, ahányszor felülök, legényesen ülnék mint egy motorra, aztán elakad a lábam a dobozba....... ;]
    Na, de amit én gondolok: Az én 194cm-emnek kicsit kicsi, kanyarodásnál ki kell tartani a térdem, beleér a kormány. Szokható, nem para, de igazából kisebb embereknek való. Bár én kisebb túrákra fogtam be, szinte forgalom nélküli alsóbbrendű utakon 70-80km/h-s sebességgel krúzolgatni.....Erre jó, de igazi terepe szerintem a város, előváros, az én súlyommal (tavaly 135, most 115kg) 60 km/h-ig jól gyorsul, nem tartom fel az autókat, lámpánál előre lehet menni, de 60 felett fogy a lendület. Az én fülemnek az a 70-75(-80) km/h a kellemes utazó, tovább nem is húztam neki. Saját óra szerint, szerintem mikor 80-at mutat, az kb 75 km/h.
    Fogyasztást mértem, járatás alatt a fent említett stílusban 2,2-2,25l /100km jött ki.
    Alkatrész nem kellett, ahogy látom drágább a cucc mint a kínaihoz, de a könyv 20 ezrenként írja a szíj cserét. 10e. az olajcsere periódus, vagy 1 év, ez kicsit durva, de ha az ember felezi, akkor is jobb mint a kínai gépeké.
    Negatívum, nagy negatívum (amiért pláne elő sem veszem) hogy elektromos biciklinek, vagy rosseb tudja minek nézik, mindig elém jönnek. Nem szándékosan, mert látom meglepődnek, megijednek, múltkori csajt szinte sajnáltam, úgy megijedt...lényegen nem változtat, életveszély.
    Jelenleg ott tartok, hogy el kéne adni, vagy beszámítatni, egy motorba.
    Fűzöm az öregasszont' hogy legyen egy motor helyette, egy Benelli Imperial a kinézett....Legalább úgy néz ki mint egy motor, meg van váltó, lehet kuplungolni. :K :K
    Liberátorra visszatérve, a váz alul a hegesztéseknél rozsdál, 1,5 éves, nemhogy sót, esőt sem látott. Made in Taiwan. ;)
    Sisak nem fér el sem az ülés alatt, sem a gyári dobozba. Egy kis robogós sisak lehet, de az én ló fejemre való 2-3Xl-es sisakomat egy bicikli lezáróval zárom a géphez, ha úgy van.
    Világítása 35/35W-os H1 halogén, jobb mint amit vártam, bár sötétben tényleg a lámpát kipróbálni mentem csak. Lehet látni vele, ledes biztos jobb, de ha az tönkremegy, nem párszáz ft a csere. Gyárilag ledes menetfény van elől, két oldalt az indexnél, de minden izzó hagyományos. Meglepetés nekem, nincs parkolófény. Másik meglepetés, szerszámkészlet sincs, egy teleszkóp állító kulcsot adnak, legalábbis nekem más nem volt. Hátsó fék dobfék, bowdenes...sose szokom meg. :D Kiegészítésnek használom, amúgy is kinőttem a száguldozásból, motorfékkel lassítok, ha lehet a fékkel tényleg csak befejezem a lassítást. Fentebb írt "nézeteltérések" miatt pár vészféket sikerült eszközölni, a két fékkel jól lassul, meg elég könnyű a gép, lehet dönteni, manőverezni.
    Röhej, ugye mindig volt Simson, MZ, ETZ régen, pár százezer kilómétert tuti letekertem. Úgy indulok, hogy lelököm a sztenderről a robogót, aztán keresem a berúgókart....Nincs. Megvilágosodok, beröffentem önindítóval. Felül.....őőőő..oldalba rúgom a dobozt, szentcségelek, felülök mint a női biciklire...kupl....Nincs kuplung! Kicsit lejt a hidunk, elég kelletlenül indul, majdnem lökni is kell, sóhajtok, meglenne a TS250, kopogna a kavics a vaskapun, az tuti.... ;] Itt semmi kapirgálás, "No Sport", Churchill is megmondta, nagypapásan elindul, később megy hegynek is, voltam vele a Sághegyen, utólsó kaptató elég meredek, felment, induláskor nekem tényleg kissé furcsa, viszonylag kis fordulaton zár a kuplung szerintem..Cserébe 80-nál sem ordít.
    Lábtér nekem kissé kicsi, de nem a lábtérrel van a baj, két méterrel, sörhassal Choppert kellet volna vennem. Kisebb méretű embereknek szerintem teljesen jó, egy kampó is van, kisebb csomagot fel lehet akasztani. Kollégának volt egy Typhoon-ja, annak kicsit nagyobb a lábtér....A kereke viszont nagyon mini.
    Libertynek van lenyitható kesztyűtartó, de kesztyű nem fér bele, forgalmi engedély, meg apróságok. USB töltőt hiányoltam. Gyárilag nincs oldalsztender, eléggé kell rá, a középsztender sík, egyenes terepen jó, amúgy feldőlne hamar. Gyári olyan 25e. volt. Cserébe rozsdásodik, mint alul a váz.
    Ülés viszonylag kényelmes, túráknál azért kb 30 percenként (35-40km-enként) meg szoktam állni, 100km fölött pihenéssel is azért már töri az ember valagát..De nem is erre való, rövid távra kényelmes.
    Egy rövid ideig volt 2011-ben egy Honda CBF125-ösöm, igazából azt is eladtam, hogy nagyobbat veszek. Aztán nekiugrottunk egy ház vételnek-felújításnak, eltűnt az ára. azzal tudom még hasonlítani:
    - Azt motornak nézték, jobb volt vele közlekedni, sőt, azt hitték hogy nagyobb... :D Motorosok intettek, ők is motornak nézték. ;]
    - Jobban ugrott, jobban gyorsult, érzetre jobban ment.
    - Fogyasztása kb fél literrel kevesebb volt (1,8l/100km)
    -Semmi rakodóhely nem volt, hátizsák kellett. Most ezért lett robogó. :U

    Ennyi, bocsi, kicsit szubjektív, de én így látom. Azt gondolom, a blokkja tartós lehet, úgy néz ki a műanyag alkatrészek azért jobbak, mint amit a kínaiakról olvasok....Aláfeküdtem, nekem ez csalódás, hogy látszólag a váz hegesztés után mintha vékonyan meg lenne ködölve a fekete festékkel, sem alapozó semmi...Hegesztésnél pöttyösödik, el tudom képzelni mi lenne vele télen, sóban hajtva. :O

Új hozzászólás Aktív témák