- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Masszív előrelépésnek tűnik a Zen 5
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mini-ITX
- Autós kamerák
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
Hirdetés
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laacika79
kezdő
Hát ezt a világot éljük sajnos
Nézegettem a motoros webáruházakat,megakadt a szemem egy "Racing" feliratú gyujtótrafón amire azt irták hogy 30kV-ot tud a gyári 16 helyett.
Gyanus is volt nekem mert ugyan olyan alakú házban van és ugyan akkora méretű csak épp a szine olyan szép szippantósteherautó színű.
Javasolták egy elektronikai fórumon hogy ellenőrizzem le mekkora szikraközt tud mindkettő.
Én kételkedtem mert már a gyertyánál lévő szikrán sem láttam külömbséget.
Egy hazug marketing duma és egy színmódosítás "Racing" felirattal,hát igazság ez?
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz Zoli bácsi #82349 üzenetére
Akkor bocsi, benéztem
Én sokat motorozom töltéseken. Ott többet látok nappal vadakat.Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
KTMHobby3
tag
válasz Laacika79 #82353 üzenetére
Racing gyújtótrafóhoz Racing elektronika is kell hogy észrevedd a különbséget. Csak trafótól ne várj csodát. Ha a hagyományos CDI-vel jól megy a motor, felesleges cserélni bármit is. A Racing gyújtótrafók nagyobb feszültséget bírnak, de ahhoz kell a hozzá való elektronika is.
-
-
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82355 üzenetére
Értem és köszi.
Ezt egyébként leirhatnák hogy Jóska Pista (és Laci se ) vegye meg feleslegesen ha már nem ért annyira a gyujtásokhoz.
Jó nem nagy összeg volt csak gondoltam kicsit jobb nagyobb azikra lesz ami talán kis és nagy fordulaton is előnyös.
Egyébként visszaemlékszem volt mikor olyan szikra volt a Simsonon (megszakitós gyujtásnál) hogy öröm volt nézni azt a szép kövésr kék szikrát.
Most kicsit menjünk tovább,ha már gyujtás,ha jól tudom minnél nagyobbat forog egy motor illene annál nagyobb előgyujtást állitani,gondolok itt ara hogy ezeken a robogókon egy CDI-s gyujtás (nem tudom mi ennek a hivatalos neve) van ami állandó előgyujtással működnek.
Ahogy látom vannak finoman hangolható alapelőgyujtásos CDI-k is de lehet hogy csak én gondolom túl a dolgokat és nem sokat jelentene pl a változó előgyujtás.
Az a baj velem hogy szeretek mindenen javítani ha lehet jobbá szebbé tenni -
KTMHobby3
tag
válasz Laacika79 #82357 üzenetére
Az utolsó mondatodra reagálva, én magam is ilyen vagyok, szerintem ez nem baj. Sokat foglalkoztam a motorommal az utóbbi pár évben, sokkal jobb, mint amilyen volt, amikor megvettem. Alapvetően 3 féle CDI-s gyújtás van, a fix előgyújtású, az előgyújtást szabályzó, a fordulat függvényében és a programozható előgyújtás szabályzásúak. Az utóbbikakat inkább komolyabb motorokba szerelik. Az enyémben a középső van, amiket az Indiai Hero Puchokba szereltek, egy olyanból kiszereltet kaptam, már 10 éve. Ezzel képes kiforog 10 ezerig. Egy 50-es kismotornál nincs nagy jelentősége a szabályzásnak, mivel ezek "gyenge" motorok. Fontos hogy ha fix van egy motoron, azt a nyomatéki fordulatszámra célszerű beállítani, akkor megy a legjobban, akkor fogyaszt a legkevesebbet.
-
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82359 üzenetére
Végeredményben nem baj,csak bele tudok ám bonyolódni rendesen és tényleg mindent jobbra akarok.
Na ezt nem tudtam hogy 3 féle ilyen gyujtás létezik,neked akkor nincs ilyen előgyujtási kérdésed.
Igen nagyon jól írod,fontos hogy a megfelelő fordulatszámhoz legyen beállitva az előgyujtás.
Talán,sőtt biztos hogy nekem is optimálisabb lenne egy kicsivel nagyobb előgyujtás mivel ezzel a kipuval és 1 gyűrűs aluhengerrel 8500 nál kezdi igazán jól érezni magát.
Kérdés hogy mennyivel kellene neki nagyobb előgyujtás.
Ilyenkor jön rá az ember hogy mennyire nem ért hozzá,mennyit kell tanulni és tanulni.
Azt mondta nekem egy idősebb fickó aki huszon lovas verseny robogókat épít hogy pl a karburálást évekig tanítják.
Nem egyszerű dolgok ezek,mikor egy motoron minden klappol mindennek és az 100 vagy inkább 99%-osan összhangban van,minden mindennel és minden optimális.
Mindig is szép dolognak tartottam a tuningolást és emelem kalapom akik ezt igazán profi módon művelik.Pl: Havassy. -
Tamás9x
őstag
válasz Laacika79 #82358 üzenetére
Az, hogy magában mennyit számít nem tudom, gyertyával, és trafóval együtt cseréltem, így dúsabbra tudom állítani a karbit.
Az tuti érezhető, hogy az intercom-om jobban recseg azóta.
A gyertya nagyon fekete, de gyújtáskimaradásom már nincs. Majd lehet szórakozok vele a hétvégén, cserélgetem, történik-e változás.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Laacika79 #82360 üzenetére
Azt nem tudom hogy milyen gyújtás van a motorodon, lehet-e állítani rajta, de az is lehet hogy szabályzós. Ezt csak akkor tudhatod meg, ha sztroboszkóppal leellenőrzöd. Ha gázadásra nő az előgyújtás, akkor szabályzós, ha nem, akkor fix. Ha tudod a gyári értékét az előgyújtásnak, akkor azt is le tudod így ellenőrizni, hogy annyi, esetleg kisebb. Én a helyedben leellenőrizném, biztos, ami biztos.
-
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82362 üzenetére
Persze minden képp leellenőrzöm csak be kell szerezzek egy stroboszkópot.
Nem használtam még de úgy látom hogy pofon egyszerű,adok neki 12V-ot és a gyertyakábelre csatlakoztatom a máaik csatlakozót,ekkor minden egyes villanás a gyujtási pillanatot mutatja.
Előtte (ha nincs) meg kell jelöljem a felső holtpontot ,indikátor órával pontosan,majd célszerű lenne a gyári előgyujtási értéket is rájelölni és utánna jöhet a strobi.
Jól írom?
Viszont azt lenne még jó megtudni valakitől hogy a gyárihoz képest esetleg mennyivel nagyobb előgyujtást érdemes adni neki igy hogy magasabb fordulatszámon adja le a legnagyobb nyomatékát és teljesítményét,már ha fix egyáltalán az előgyujtásom.
Nagyon örülnék neki ha nem az lenne de ha az lesz tovább gondolom a dolgokat és lehet jó lenne módoaítani hogy változó az az szabályzós legyen.
Lehet nem is érdemes ezen agyalni mivel elég szűk tartományban adhatja le a legnagyobb teljesítményét (kb 8500-10500) ezért lehet csak a nagyobb előgyujtási értéket kellene belőni.(és maradna fix előgyujtás) -
KTMHobby3
tag
válasz Laacika79 #82364 üzenetére
Pontosan leírtad hogy mit kell tenned. Sztroboszkópot inkább kérj kölcsön, vagy beszélj egy szerelővel, hogy mérje ki Neked, mert elég drága és elég ritkán kell használni. Autószerelő is ki tudja mérni, ha előtte bejelölöd a felső holtpontot, meg az 1,5 és a 2 mm-t, mert ahhoz tudod majd viszonyítani a mért értéket. Valahol ezek körül kell lenni a gyári értéknek. Az én motoromon 0,8-2,4 mm között változik ez az érték, alapjárat és max fordulaton. A lökethossz 43 mm, ez kissé befolyásolja a beállítást. Ha megcsinálod a mérést, akkor kapsz majd egy értéket és eldöntheted hogy érdemes-e változtatnod.
-
Laacika79
kezdő
válasz KTMHobby3 #82365 üzenetére
Azt javasolta a "tuningmester" akit emlitettem hogy huszon lovas robogókat épít hogy jól van ez így,nem sokat számítana a változó előgyujtás.
Egyébként én nem is jól tudtam mert nagyobb fordulatra nem nagyobb előgyujtás kell hanem kissebb,tehát nagyobb forsulatra vissza veszi az előgyujtás értékét.
Azért minden esetre megnézetem hogy mennyi most és azt is hogy mennyit változik foedulatra,mert azt mondja a fix sem teljesen fix.
Egyenlőre ennyi ami a gyujtást illeti. -
mumtaz
senior tag
válasz Laacika79 #82366 üzenetére
Rosszul tetszik tudni szerintem. A fordulattal az előgyújtás nő.
Erre még régen megírták a szakkönyvek, hogy ideális esetben - az égés gyorsasága és egyéb tényezők miatt - annyival a felső holtpont előtt gyújt, mint amennyivel a felső holtpont után az égés befejeződik. Ugyanis az égés gyorsasága egységre vetítve közel állandó. De nagyobb fordulaton több üzemanyag-levegő keveréket kap, így többet kell elégetni is, tehát az égés is tovább tart és, ha nem állítjuk az előgyújtást, akkor a keverék egy része a felső holtpont előtt ég el, míg nagyobb része már utána a táguló térben, így ott már nagyon sok energia veszendőbe megy. Pláne borulna a helyzet, ha csökkentenénk az előgyújtást a fordulatszám növekedésével.
Szóval a fordulatszám emelésével az előgyújtást is növelik.
De ilyen kicsi kétütemű mociknál tényleg felesleges.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Laacika79
kezdő
válasz mumtaz #82367 üzenetére
Én is igy tudom,de nekem most érdekes módon nem ezt mondták,ezen meg is lepődtem nem is kicsit.
Ugye forgásiránnyal megegyező irányba viszed az alaplapot utógyujtásba.
Nézd ezt a videót: https://youtu.be/kWWRhO8q-U4
Szerintem itt is visszaveszi az előgyujtást nagy fordulatnál.
Nem értem miért. -
mumtaz
senior tag
válasz Laacika79 #82368 üzenetére
Ezt én sem értem, hogy miért utógyújtásba állítja. Mondjuk hozzá kell tennem, hogy az én simsonom anno a 90-es évek végén simán lepörgött 10000-et mezei megszakítós gyújtással. Ami egyrészt furcsa is volt, hisz elvileg ahhoz a megszakító már túl lassú (mondjuk mókolva volt egy kicsit). Másrészt akkoriban nem nagyon lehetett találni hozzá normális főtengely csapágyat. Így az lett az eredmény, hogy maximum 1500Km alatt kiverte a csapágyakat, amitől persze a gyújtás is megőrült. Másrészt a megszakítók sem bírták.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
KTMHobby3
tag
válasz mumtaz #82369 üzenetére
Én is úgy tudtam hogy a fordulat emelkedésével növekszik az előgyújtás. De olvastam én is arról hogy egy bizonyos fordulat fölött csökkentik az előgyújtást. Na persze nem megy át utógyújtásba. Szerintem ezek már extrém fordulatú motoroknál lényeges. 10-ezer alatt nem valószínű hogy erre szükség lenne.
Arra azért kíváncsi lennék hogy a Simsonod terhelve, vagy terhelés nélkül pörgött ki 10-ezerig. Ugyanis 10-ezernél a Simson már 90-et megy, amit nehéz elképzelni. Persze tuninggal nem lehetetlen. -
Zin
senior tag
honda nes 125 4t.Menet közben mintha vmi oda vissza rángatna 60nál jobban nem akar menni.Ékszíj vagy kuplung szerkezet szerintetek?Ma már elsem akart indulni...
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
mumtaz
senior tag
válasz KTMHobby3 #82370 üzenetére
Tuning 70-es Tábori féle henger polírozott és módosított átömlők, Pannónia karburátor.
Egyébként sírva fakadtam, ugyanis ellopták.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #82370 üzenetére
90-es évek végén fater 50-es szimóját én öltem nyáriszünetekben kint a határba/gúthon,és 65-nél nem ment többet a bestia.
2006-ba vettem meg az első saját 51-es szimómat,de hiába egybe volt nagyon,60 volt a vége,hosszú lejtőn talán megvolt a 65.
Utána volt még néhány simsonom,de mezei tuninggal is kivétel nélkül mind 70-et tudott végsebességre maximum.
Egyik havernak 95-öt ment,de ő elég komolyan hozzányúlt,meg ő hetente legalább 2X szerelte mert mindig volt valami baja.
Na nem mintha az enyéimet is havonta 1X legalább nem kellett volna szerelni.......mocsok egy gépek voltak azok a szimók,de nagyon jó visszagondolni azokra az időkre. -
KTMHobby3
tag
válasz perge666 #82374 üzenetére
Ahhoz hogy egy Szimó jól menjen, sok mindenen kell változtatni. Két éve fotóztam egy tuningolt Simsont, veterán találkozón, később a fórumon jelentkezett a tulajdonosa. Elmondása szerint 16 LE-s és 130 a végsebessége. Igaz, ez már nem 50-es, így nézett ki:
Az én motorom csak 50-es, de a nicasilos verseny hengerrel ment 78-at. Sajnos Simsonokhoz nem lehet kapni ilyent, ezért mókolni kell a hengeren hogy erősebb legyen. -
perge666
veterán
válasz KTMHobby3 #82377 üzenetére
Igen ezt tudom,de nekem soha nem ért meg annyit hogy akár a teljes motor 2X-esét is ráköltsem hogy jól menjen és többet egyen mint az autóm.
Ma már nem éri meg szerintem Simsonnal vesződni,marhára felment az áruk,de az alkatrészek minősége csak mégjobban leromlott.
Ha valakinek egy szaladgálós,munkábajárós moci kell,az sokkal jobban jár egy robogóval.... -
ricsi8800gt
addikt
Sziasztok
Van egy Twister explorer robogóm és olyan kérdésem lenne hogy az mitől van hogy sorba csapja ki a biztosítékokat,Ha teszek bele egy újat pár indítás után cserélhetem a biztit,tökre mindegy hány amperost teszek bele 5 vagy 20,Valahol valami kábel szakadás lehet.Majd fotot csinálokOpel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
b.papa
újonc
Üdv! Van egy yamaha basic jog 2ja robogóm, aminek első gumija cserés lesz. Internet szerint elől hátul: 90/90 - 10-es méretü gumi kell rá, de hátul most is 3,00 - 10 -es gumi van /újszerü állapotban/. Szertintetek mi lenne a jó megoldás, vegyek előre is 3,00-10 est vagy 90/90 -10-est, vagy cseréljem le hátul is a gyári méretre /ezt szeretném a legkevésbé/? Ha nem, abból származik--e bármilyen hátrányom , hogy elől hátul keskenyebb gumi van, vagy mindegy?
Válaszokért előre is thx! -
Zoli bácsi
őstag
válasz perge666 #82374 üzenetére
Nekem volt 3db, újonnan vett Simsonom, 80-as években.
Gyári állapotban kb 62Km/h volt a végsebesség, mindegyiknek. Óra szerint valamivel több, akkoriban GPS nem lévén autóval utánam jőve, bemérve jött ki ez az adat.
Én már akkoriban is 194 cm voltam, igaz nem 135, csak 60kg....
De a nagyobb felület annyit jelentett, hogy a versenyeken rendre alul maradtam, végsebességben..... Annyi trükk elég volt a szimónak, hogy pár mm-nyit ráhúztam a szivatót, ezzel nyertem +5km/h sebességet.
Kis otthoni tuninggal, ami jobbára a karburátort érintette, kb 70km/h végsebességet ki lehetett hozni a gyári Simsonokból.
Tartósan az 50Km/h volt az utazója, ezzel a világ végére elment..Meg vissza is persze, ehhez olyan 2,5l keveréket kért 100km-re.
A szocializmus leg-strapabíróbb gépe volt, talán ennyit az első szériás TS MZ-k bírtak. (Ismerősömnek áll a garázsba egy TS 250-es, bontatlan blokkal 200e. km-t futott)
100e. km-t le lehetett tekerni egy szimóval a gyári lánccal (persze odafigyelve), kopó alkatrészek, gyertya cseréjével.
Bánom hogy elkótyavetyéltem fillérekért a gépeimet, volt egy piros S51B Simson, ami rendszámosra volt vizsgáztatva. Igen, elvileg mindegyik "B"-s Simson rendszámköteles lett volna, az S51 N volt kismotor, akkori rendőrök szerint.
Másik gépem egy 1985-ös TS 125 MZ volt, 3 évesen vettem 1100km volt benne. Mármint a motor volt 3 éves.....Mikor vettem.
Beleuntam, nem bírta a dinamó az állandó nappali világítást, évente kinyírt egy akkut. Fiatalabb motorosoknak mondom, régen nem kellett nappal világítás. Sőt, mikor Simsonom lett, nem kellett kismotorra bukósisak. Aztán lakott területen kívül kellett...Végül mindenhol. -
perge666
veterán
válasz Zoli bácsi #82382 üzenetére
De szeretem az ilyeneket olvasni.
Jobb volt az a régi világ mint a mostani. -
Laacika79
kezdő
válasz Zoli bácsi #82382 üzenetére
Szeretek ilyesfajta hozzáazóláat olvasni.
2db simsonom volt fiatalabb koromban,az elsőt 93 ban vettem meg,előtte komárom volt kb 2 évig.
A aimson egy álom gép volt a komár után majd ahogy telt az idő volt szerencsém Ts150 es Mz hez,volt 250-es szívtankos vagy csepp tankos (ki hogy mondja) Jawa-m,utánna volt 350-es Jawa-m is,ja és majd ki hagytam volt 250-es Etz-m is ami 330 köbcentisre volt fúrva,egész jól ment.
Az Etz-t nagyon elbacta a német viszont a Simson egy nagyon jó kismotor volt.
Igen bukósisak nélkül sok sok évet lemotoroztam de a váltásnál nem emlékszem olyanra hogy csak lakott területen kellett majd mindenhol.
Lehet nem mindenki ért egyett velem de úgy gondolom ezt a kötelezett bukósisak hordást hogy felesleges kismotorra.Azt aláírom hogy megtöbbszöröződödd az autók száma a régmulthoz képest de ezzel az erővel a forgalomba közlekedő bicósaknak is kötelezett lehetne,alap kressz vizsgával,akár ők is tudnak 50-el menni.
N-es volt a kismotor?Felénk bizonyos rendőrök szerint minden simson nagymotor volt.Hogy is van a kismotor megfogalmazása törvény szerint?
50 köbcenti alatti legyen és 45km/h -ás sebességet ne tudja meghaladni,hát egy jó bebetta is simán ment ennyit,akkor?
Örülök hogy egy picit éltem a régi jobb világban -
Zoli bácsi
őstag
válasz perge666 #82383 üzenetére
Rossebet volt jobb...
Kezdő fizetésem mentőknél 1987-ben, havi 260 órával, kb 5- 6e. Ft volt. Több volt mint az átlag, az éjszakai pótlék, meg a kötrelező túlóra megnyomta. Asszony akkoriban ápolónőként 3-3500ft-ot keresett.
Egy új Simson 12 ezer ft volt.
Egy 250-es ETZ emlékeim szerint 28 ezer forintba került.
Egy Zsiguli (Lada) úgy emlékezem, 120 ezer, egy Trabant 80 e. ft volt.
Benzinre 8-10 ft/l körüli árra emlékezem. 20ft körüli órabérek voltak.
Számoljátok ki. Drága a benzin, minden, de ha kiszámoljátok, mennyit dolgoztak akkor egy autóért, vagy motorért, esetleg üzemanyagért, akkor láthatjátok...Teljesen politika mentesen, azt mondom most jobb.
Tegyük hozzá, hetedikes voltam, mikor szüleim befizettek egy Ladára. Katona voltam, jogsim volt mire megjött. Ez 6 év.
Anyám boltos volt, összeköttetésekkel. Ezért tudtam kamaszként Simsonokat cserélgetni, mivel nem lehetett kapni, 2 évesen új áron elment, anyám meg hozzáfért, lett új mocim.
Nem lehetett egyszerűen megvenni, hiány volt.
Mivel nem lehetett a pénzt elb..őőő elkölteni, volt pénze az embereknek. Uborkáztunk, egy nyáron több pénzt be lehetett szedni a kertből, mint a (éves!) fizetés. Kalákába ment az építkezés.Hiány volt, egy fürdőkádért épüléskor két megyét is kellett néha utazni.....
250-es MZ-vel beálltam a főút közepére, tekertem 120-al, senki nem előzött meg....Most közlekedési akadály lennék....
Jó volt, de higgyétek el nekem, bementek a boltba, és kihozhatjátok a szuper motorokat, robogókat újonnan, mehettek külföldre, tanulhattok....Vállalkozhattok. Jó rá visszagondolni, mert fiatalok voltunk, de azt mondom jobb világ van most. -
perge666
veterán
válasz Zoli bácsi #82385 üzenetére
Na jó,maradjunk annyiban hogy kinek a pap,kinek a papné......Nekem inkább a lányuk.
A PS5-el szerintem a régi időket akarják visszahozni,megrendeled és 1-2 év múlva megkapod.
A mai rohanó világban már nem olyan élvezetes motorozni sem,nincs egy nyugodt perce sem nézelődni az embernek,mert mindig jön egy halom kocsi.
Én nem nagy városban élek,de már itt is egy háztartásban van legalább 2 autó,ha az utca végére kell elmenni oda is kocsival megy az ember.
Elfogadom hogy te jobban szereted ezt a rohanó világot,de én nem!Elkezdtem írni ide egy “regényt” de inkább kitöröltem,nem éppen idevágó téma.......... -
Zoli bácsi
őstag
válasz perge666 #82386 üzenetére
Mivel ez egy motoros topik, természetesen elsősorban ilyen, technológiai, jármű szempontból próbáltam megközelíteni, hasonlítani.
Emberileg legalább akkorát változott a világ, mint technológiában....És igen, én is így jellemezném, rohanó világ.....
De ez már tényleg off, elnézést érte. -
perge666
veterán
válasz Zoli bácsi #82387 üzenetére
Visszatérve a régi szocimocikra,nekem mindigis kedves volt a simson,bármennyire is sokat szívtam szinte kivétel nélkül minddel egytől-egyig.
Nincs nagymotor jogsim,de mindig szerettem volna egy MZ-t,ETZ-t vagy Jawa-t,amire lett is volna lehetőségem,de mindig visszaléptem.Pedig a határba a mai napig jókat szórakoznék egy nagyobb géppel.
Vagy 15-20 éve volt egy 80-as Yamaha DT-m,ami elég jól meg volt piszkálva,azóta sem volt olyan erős mocim,nagyon szerettem,de olyan volt hogyha nem volt kedve akkor bármit csináltam vele nem indult be,mind1 volt hol voltam,tolhattam hazafelé. Ja meg ráadásul annyit evett mint 1 kocsi,6-7 litert.Régebb óta gondolkodok egy Quadon,de elég drágák,és mindig veszek helyette valami hulladék kismotort.
De nemrég megfogadtam hogy elég a 2 frankó moci a háznál / Derbi Senda és a Piaggio Typhoon / és lassacskán gyűjtök egy Quadra.
Nem tudom hogy fog ez összejönni,mert mindig elkap a hév ha meglátok egy olcsó bontószökevényt.[ Szerkesztve ]
-
draco31
veterán
Hello!
F12 Phantom vizes. Akku csere lesz, savasat vagy zseléset inkább újat?ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
BLUE TORNADO
senior tag
Használ itt valaki Honda Lead AF01 NH 50 robogót?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
NYPD
aktív tag
Halihó. Egy-két napja észrevettem, hogy a motorom hangja mintha dörmögősebb lenne, a taposónál erősebb rezonálást is érzek talppal. Mi lehet az oka? Kidörrenő dob kicsit korhad, kívülről, lehet emiatt? Dobok majd róla fotót délután.
-
nod1
csendes tag
Ami még okozhat hang változást, az a szekunder levegő rendszer.
Ha egy keveset tudsz bontani, akkor meglátod, hogy valamelyik cső esetleg nincs e kirepedezve. De ha talppal érzed a rezonálást, az biztos, hogy valami ettől markánsabb dolog lesz. De attól ha alánézel, meg a csöveket megnézed nem veszítesz sokat.
Olajat dobd le mindenképpen, ha mostanság nem volt, cserélj benne szűrőt is, filléres sztori.Az enyémen ki volt repedve az egyik cső, utána csendesebb lett. Hiányzik már egyébként, még mindig nem vettem elő, pedig most már kevesebb a ruha rajtam, egyre jobban zavar a 2T csík, amit húzok magam után reggel melóban.
-
NYPD
aktív tag
Nézegettem, nem volt semmi gyanús, igaz nem bontottam meg, csak úgy belestem alulról. Mennem kell majd úgy is lassan a szerelőhöz, sztem megoldjuk ott egybe az egészet. Kell egy új önindító, mert unom már rugdosni... Na meg a ferde középsztender miatt nem is nagyon akarom, még a végén eltekeri a blokkot v tudja a tököm, szétszed valamit az egyenletlen terhelés miatt.
Nem rossz ez az oem-parts, 300 Ft-os cuccot 1800-ért szállít, tökre megéri
-
Debilon
addikt
Helló!
Az lenne a kérdés, hogy van egy 2007es Kymco people 50s 4t, a service kijelzőt lehet menet közben nullazni?
Manual szerint 2000 km után jelez, viszont a robogó most lett véve, szeretném az olajat lecserélni, mert elég érdekes színe van, konkrétan korom feketenek tűnik, vagy ilyen kis töltet /kis motornál ez normális?
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic V2 - origami
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- PlayStation 5
- Android szakmai topik
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen okostelefont vegyek?
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs