- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
ma A markolat akkumulátort és hasznos gombokat kínál, a tok szűrőket fogad be.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
Pacsirtamező utcában csináltattam kormánybőrözést, váltószoknyát, puszira egy bőr tolltartót is bevállalt.
Motorüléseket is vállal, egy-két munkáját láttam, szép.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #82603 üzenetére
Igazabol semmi extra, jon-megy-megall
Napi szinten hasznalom, nem igazan van problema vele. Egy tankcsere volt gariban rajta mert 1-2 helyen lepattant rola a festek(nagyreszt sajat hibabol), plusz ugy nez ki majd ujra vissza kell vinnem mert amiota a szerviz lecserelte a tankot, nem mer az uzemanyagszint mero. Jeleztem egybol a szerviznek, szerintuk “ez ilyen, nagyon hamar bedoglik”. En azert egy kicsit vitattam a dolgot, hogy valoszinu van osszefugges, hogy tank csere elott mukodott es miutan atszereltek mindent az uj tankba, mar nem. Termeszetesen kicserlik gariban, csak sokara tudnanak idopontot adni.
Amugy nem nagy tetel lenne, mert valami 2600Ft a jelado, szoval erosen gondolkodom hogy inkabb en kicserelem, mint napokat szivjak motor nelkul.Most augusztusban lesz 1 eves, azelott szerintem betolom majd a rendes szentendrei Keeway markaszervizbe atnezesre, hogy ha valami olyan akkor gariban legyen rendben. Ahogy eszrevettem, hiaba vannak nagy nevu partner markaszervizek, szeretik elsunnyogni a komolyabb atnezest.
Ezt leszamitva tok jol fogyaszt, pedig kergetem (2,5-3l). Telen szandekosan szabad eg alatt tartottam, hogy kideruljon mi az ami rozsdasodasra hajlamos. De ugy nez ki, hogy egyedul az utolagos rendszamtabla rogzito csavar ami nem rozsdamentes, mert amugy sehol mashol nem latszodik gond.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Laybee #82605 üzenetére
Ahogy elnezem, szinte nulla kulonbseg van az elozo modellhez kepest. Ugyanaz a szekunder levego rendszer megoldas, ugyanaz a blokk es injektor, a kipufogorendszer is ugyanaz (a ket helyre beepitett katalizatorral).
Maximum valami szoftveres okossagot tudok elkepzelni, hogy lejjebb vittek a karosanyag kibocsatast es euro 5-be befert.Szerintem igy 599e-ert az elozo modell meg inkabb okes ha valahol van meg keszleten ehhez kepest, mert igy a veglegesen kifizetendo ar az ujnal mar boven a 850-890e korul mire nevedre kerul szalonbol. Az pedig szerintem sok, bar az is igaz, hogy szinte minden uj motor finoman, burkoltan emelkedett egy 10-15%-ot minimum a tavalyi arakhoz kepest.
Pl Benelli Imperial 400-at neztem tavaly ev elejen, 1,4 millio korul volt, most 1,6 millio felett van picivel. Szoval ez az emeles nem valami hatalmas ujitas miatt van
-
robogo81
aktív tag
válasz Laybee #82607 üzenetére
Esetleg meg lehet próbálni itt,régen szervizelték a náluk vett motorokat(igaz akkoriban még a hatvan utcán volt a boltjuk,és ott árulták a robogókat/motorokat,de azóta elköltöztek haza,és lehet hogy csak alkatrészt árulnak,igaz az van minden szinten,ez volt a reklám helye) .
redmi note 8 . psn:robert_warior
-
tamas_0123
újonc
Sziasztok,
röpke 15 év után újra robogózásra adtam a fejem egy japán belpiacos Honda Scoopy társaságában. 50 ccm-es, 4 ütemű takarékos és esztétikus gépezet. Nagyon sokat a típusról és a 4 ütemről nem tudok, de remélem tudtok segíteni pár alap dologban.
Kezdetben a variátort szeretném rendbe tenni és egy kicsivel több végsebességet elérni a jelenlegi szenvedős 55 km/h-tól. A hajtást vizsgálva két dolgot figyeltem meg:
-Az egyik egy hideg indítást követő furcsa háttérzaj alapjáraton.https://indavideo.hu/video/Honda_alapjarat
talán 24-25 másodpercnél jobban kivehető
- A másik pedig maximális fordulatszámhoz közelítve egy daráló hang, amit menetközben is érzek a talpammal. Kb 50km/h-nál keletkezik és onnan már csak 55-ig gyorsul a hang kíséretében. A gázkart még tudnám tovább húzni, de a darálástól nem tudom megfigyelni, hogy emelkedik-e tovább a fordulatszám is.
https://indavideo.hu/video/Honda_robogo_variator
35, 45sec körülA variátor tárcsa kopását és a gázkarból úgy gondolom még van tartalék a motorban, egy stabil 60 km/h-val ki is békülnék
A görgőkön kisebb lapolás már kezdetét vette, jenleg 6.5 grammosak, amivel szépen gyorsul. A szíjon 3-4 mm kopást mértem (kérdéses a gyári méret), de állapotra is szépnek tűnik, nincs töredezve a bordák között és nem sérült a széle. Azonban elég nehezen megy fel, csapszegre teljesen felfekszik.
Lehet a két videoban szereplő hiba összefügg, szerintetek merre érdemes elindulnom?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz tamas_0123 #82611 üzenetére
Kopott gorgok, megkopott szijtarcsa/variator felulet, mind okozhat ilyen tuneteket. Az elso videon is latszodik, hogy a variator setal, nem fut egyenletesen.
A szijtarcsa/variator feluletenek kopasat kitudod merni ha a feluletere raraksz egy elvonalzot, vagy barmi egyeneset. Szerintem medresre lesz kopva a variator es a szijtarcsa.Szoval mindenkepp uj gorgok, ha szukseges akkor szijtarcsa+variator csere, es en mar akkor a regi szijat se raknam vissza. Hatul a kuplung pofak/harang kopasa is tud meg vibraciot kelteni, de itt a videorol latszik, hogy inkabb a variator okozza a gondot.
Ha rendben van a hajtas, akkor lehet esetleg kiserletezni a gorgo meretevel es a vario kihezagolasaval, hogy egy picit nagyobb vegsebesseg legyen, de ne is menjen a dinamikus elindulas rovasara.
Szerk: hangra nem irok semmit, mert videon keresztul nehez barmit is megallapitani, csak nagyon jellegzetes esetekben lehet.
[ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
válasz tamas_0123 #82611 üzenetére
Hello,
én küzdöttem annó egy jó fél évet egy belpiacos Addressel(v50g), ott egy szeleptörés volt, és emiatt sok új motorikus alkatrészt kellett vennem, illetve felújjíttatnom. Nos, a végén nem lett olyan, amilyet szerettem volna. Nincs hozzá itthon gyári alkatrész, csak külföldi (japán) webshopból lehetett volna rendelni(ez 1-2 éve volt). Szóval bármi olyan baja lesz, ami nem kopó/fogyó, lehet, hogy hosszabb időre parkolópályára kerülhet.
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de ezt is tudni kell.
És annyival igyekszem segíteni, hogy vallásos áhítattal figyeld az olajszintet. És ne sajnáld belőle a jóminűségű olajat, és a csereperiódust inkább alulról, mint felülről tartsd be.
Alkatrészben itt nézz szét először, hátha.
De szíjból és görgőkből, ha megvan a méret, azt fogsz kapni itthon is. -
ricsi8800gt
addikt
ÜDv
Gyerekek akinek van bitósítása robogora 50-esre az negyedévre mennyit fizet ?
Opel Astra H Caravan 2007 Z16XER,Yamaha Yz450f 2007
-
perge666
veterán
válasz ricsi8800gt #82614 üzenetére
Heló.
SMKP-ra szerintem csak éves díj van,ami biztosítótól függően 3-4-5000ft. -
nyogo83
Topikgazda
válasz ricsi8800gt #82614 üzenetére
Szia, normalis esetben mindenkinek kell legyen ra biztositas ha kozuton hasznalni akarja
De atlagban 3500 es 4500Ft kozott mozog az eves, lakohelytol/kortol/jogsi megszerzesenek idopontjatol fuggoen. -
nyogo83
Topikgazda
válasz ricsi8800gt #82617 üzenetére
Az nagyon sok
Mas biztosito ajanlatainal nem nezted? El nem tudom kepzelni, mi miatt lehetne ennyi. -
tamas_0123
újonc
válasz nyogo83 #82612 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a visszajelzést.
Jobban megfigyelve valóban sétál a variatorom alapjáraton is. Kipróbálom új görögökkel, amint lesz időm.
Egyébként kimondottan a robogó típusához vagy motorjához nem találok variatort. Bármilyet rendelhetek, ami átmérőben befér a hajtás blokkba és a főtengely átmérővel passzol? Zárt állapotban (alapjáraton) ha a szerkezeti magasság kisebb/nagyobb, mint a gyári, az nem tud ferde szíj futást eredményezni? -
DJGABI
addikt
válasz ricsi8800gt #82619 üzenetére
netrisk. 10 perc alatt megvan. vannak biztosítók akik nem igazán támogatják az smkp-t, azoknál szoktak elszállt árak lenni
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
FeniX-
aktív tag
válasz ricsi8800gt #82619 üzenetére
Vagy épp ellenkezőleg. Nekik azután jár mindenféle bónusz, ha rá tudják sózni az ügyfelekre a felesleges plusz szolgáltatásokat nagyobb összegért.
-
Repsol600
addikt
válasz ricsi8800gt #82617 üzenetére
Nekem 3840ft / év -
NYPD
aktív tag
válasz ricsi8800gt #82614 üzenetére
Tavaly kötöttem, első év 7k, idén 4k az éves. Allianz
-
MrChef
aktív tag
Sziasztok!
Három kérdésem van.
1. A görgőszettből ki lett véve a fojtás ottani formája, kis gyűrű, így megnövekedett a robogóm max sebessége. Viszont most dombnak felfelé alig éri el a 20 km/h-t. Ez mitől van?
Új hengerszett, karburátor tisztítás, új légszűrőbetét, új benzinszűrő lett utóbb.
2. Olajtartály szintjelzőjének kupakja simán lejár, már nem pattan be, a felesleges olaj lefolyt. Letisztítás után ezt a kupakot be szabad körbe ragasztani szilikonos ragasztó-tömítővel?
3. A kürtben vmi elfáradt, és csak kis nyekergő hangot ad rendes kürtjelzés helyett. Nyilván az orridom alatt van a megoldás. Valaki cserélt/szerelt már ilyet?
Köszi előre is.
(alany: Keeway RY6, kétütemű, 2012-es) -
macilaci78
nagyúr
válasz ricsi8800gt #82614 üzenetére
Kb 7k-t fizetek egy évre budapestiként, de van benne egy külön opció, hogy nem csak a tulaj vezetheti, hanem más is. Ez az opció kb 3 k pluszban.
Ment erről az opcióról a vita a topikban anno, hogy jogszerű-e, vagy sem, illetve hogy szükséges-e, vagy sem, de úgy vagyok vele, hogy a biztosítás akkor a legjobb, ha ablakon kidobott pénz.
A 7k/negyedév viszont rengeteg egy rendszám nélküli gépre.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz MrChef #82626 üzenetére
1. A hegymenetnek alul kell járnia a szíjnak, hogy nagyobb legyen a nyomaték. A fojtás kivételével a szíj feljebb tud járni, ezért nincs ereje a motornak.
Mivel sok egyéb mást is variáltál, ezért majd az okosabbak tippelnek még.2. Elvileg a kupakon van egy tűszúrásnyi lyuk, hogy levegőzni tudjon, a nyomás kiegyenlítődhessen. Ha beragasztod, az a későbbi töltéseknél lesz gond. Faragj be például parafadugót (több méretben is kapni).
3. A kürt egy sima kétpólusú fogyasztó általában 6,3 mm-es saruval. Plug&Play a csere. Egy kb 8 centis tányér egy konzollal, meg a 2 saruval.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
MrChef
aktív tag
válasz macilaci78 #82628 üzenetére
Szia! Az olajtartály másik kupakjáról van szó, ami az ülés alatti részen látható, és a kupakban benne van az olajszint mérő. Na, ez lityilötyi. Vhol olvastam, hogy beragasztották, mivel az olajutántöltés a másik kupaknál történik, a kis kivehető ablak mögött.
A kürtöt akkor én megpróbálom cserélni. Sima mozgásérzékelős riasztót is bekötök. -
nyogo83
Topikgazda
válasz tamas_0123 #82620 üzenetére
Ha jol remlik, akkor az a Scoopy (Honda Scoopy Crea) egy az egyben egy burkolt Honda Ruckus(Honda Zoomer, NPS50), ugyanazzal az AF69E blokkal.
Probalj meg ahhoz keresni alkatreszt, variatort, mert ugy tuti jobban talalsz. -
vendingo
veterán
válasz ricsi8800gt #82617 üzenetére
Nekem a 750-es motoromra 13 ezer az éves biztosítás.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Zoli bácsi
őstag
-
vendingo
veterán
válasz Zoli bácsi #82632 üzenetére
Enyém csak 62 lovas és 31 éves. A legenyhébb besorolásba tartozik. Ha megcsinálnám az OT vizsgát, ennyi se lenne.
90k nagyon sok. Casco is van az árban? 1.6 golf4 ~50k nekem egy évre.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz vendingo #82633 üzenetére
Nincs, ez az első autója, viszonylag friss jogsi...Ha asszony nevére irattuk volna, fele sem lett volna...De akkor nem tud a gyerek feljebb lépni, bonussal. Szóval valahol el kell kezdeni. Letelik az egy év, autókereskedő kötötte, így lehetett elhozni, aztán akkor körülnézünk...
Jól saccolom, hogy kb. egyidős vagy a motoroddal..? -
vendingo
veterán
válasz Zoli bácsi #82634 üzenetére
Pár évvel idősebb vagyok. Szeretem a 80-90-es évek járműveit. Simán átmenne OT vizsgán, de nem akarok szarakodni vele, mert drága lenne az üzemeltetése, ha valamit cserélni kell.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, nem innen láttam valamelyikőtöket ma este 9 tájban visegrádon fent az autós kilátónál? :-)
Off: Mennyire vagytok képben? Motor műszakin elkaszálják pl. az 'E' jeles, ledes indexeket? (ha gyárilag nem olyan volt) Mennyire lehet csicsázni a motort?
-
Topikgazda
válasz tamas_0123 #82611 üzenetére
A videó hangja alapján én sem tudok beazonosítani rendellenes hangot.
Amiket felsoroltak azokon kívül bár daráló hangot nem, de rezonanciát a kontrasztrugó is tud okozni bizonyos fordulaton. A te esetedben jó eséllyel nem erről van szó, csak gondoltam megemlítem.
Nem elírás az a 3-4mm-es szíjkopás? Mert az baromira sok lenne még egy maxi méretű robogó szíjnál is...--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz vendingo #82633 üzenetére
Igen, a biztosítás árában nagyon sok szerepet játszik a lóerő
#82637 nyogo83 Egyik motoromat pont múlt héten vizsgáztattam E jeles nem gyári indexekkel. Csont nélkül, az E jeles dolgokba a kipufogón kívül nem igazán szoktak belekötni. A kipufogónál sok helyen kötik az ebet a karóhoz, műbizonylat stb...Valahol meg bevállalják, hogy akár E jel nélkül is átengedik a motort sportdobbal a műszakin.
Amúgy most valami razzia van szerintem, mert mifelénk rengeteg vizsgaállomást ellenőriztek, volt amelyik bukott is.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
Tegnap induláskor nagyon felk*rtak.
A ház előtt tettem le a gépet, mint rendesen, a két ablak közt, ha valami véletlenül kiesne a társasházból, ne a motorra essen. Az ülést egy védővel letakartam, ahogy szoktam.
Látom ám, hogy valami dzsuva van a motoron, hirtelen azt hittem, hányás, de nem, csak paradicsom. Viszont elég sok helyen, szerintem valamelyik k' szomszéd a fenti emeletek valamelyikérő becélozta és amilyen tehetséges, elsőre eltalálta.
Ahogy néztem, a jobb oldal kapta a lámpakapcsolós egység, de persze szétrobbant a paradicsom és a műszerfalat, bal egységet, lábtartó idomot, az ülésvédő huzat elejét, tetejét is összecsapta, a gyümölcs kb harmada egyben a fal tövében a kipufogó mögött.
Mivel kb 2 órát állt a reggeli napsütésben, azért már jól rá vols sülve a vékonyabbja, úgy kellett a mosóban körömkefével vakarnom a múlt héten lemosott motorról.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
tamas_0123
újonc
válasz sityupityu #82638 üzenetére
Valóban elírtam egy tizedes vesszővel
A hangot mindig hideg indítás után hallani a dekli mögül. Jobban belegondolva az alapjárat problémám okozhatja ezt inkább, mert a video is hideg indításkor készült.
Ugyanis hideg indítást követően amíg az automata szivató dolgozik, egy stabil magasabb alapjáratom van, majd ahogy kikapcsol extrémen lecsökken. Néha le is állt a motor, valószínűleg ilyenkor adhat ki furcsa hangot az alacsony fordulatszámmal forgószíj/tárcsa.
Ha adok neki egy pici gázfröccsöt, akkor megint magas és egyenletes az alapjárat pár másodpercig, majd vissza esik. 1-2 kört követően viszont megszűnik ez a probléma, onnantól már stabil az alapjárat. Ez így normális lenne? Az automata szivató után már nem csak egy üzemmeleg alapjáratnak kéne lennie? Vagy túlhamar kapcsolni ki a szivató? -
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #82641 üzenetére
Nekem ilyet tavasszal szoktak a madarak produkalni kb 2-3 heten keresztul
De a te eseted idegesitobb, mert nehez felfognom hogy valaki hogy lehet ennyire alacsony ertelmi kepessegu es milyen kielegules okoz ez neki, meg miert. -
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #82641 üzenetére
simán lehet, hogy valaki lusta volt kajakészítés közben a szemétbe dobni egy rossz paradicsomot, és gondolta, lebomlik és inkább az ablakon dobta ki.
-
NYPD
aktív tag
válasz tamas_0123 #82642 üzenetére
Ez nálam is így van, ilyen melegben van, hogy nekem is majdnem leáll az első indítás után, ha visszamegy a szivató. Ilyenkor picit tartom a gázkart, hogy magasabb fordulaton ketyegjen még pár mp-ig, aztán beáll szépen. Bár lehet egy picit tekerek még az alapjárati csavaron, mert sztem még a tavaszi beállítás van, már van olyan idő h kelljen kicsit beljebb tekerni.
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #82644 üzenetére
Olyan közel teszem le a falhoz a bő 2 méteres járdán a motort a, hogy a kézfejem nem fér el az idom és a fal között. A járda másik oldalán sövény, majd kb 10 méter gyep, fasor-parkoló és az úttest jön.
A kapcsolócsoport kb 25 centire lehetett a faltól, nem is az ablak alatt. Ha véletlenül kiesik egy paradicsom az ablakon, akkor esik ilyen távol a faltól, de akkor sem a motorra. Ezt valaki így akarta.A földszinti lakás nincs kiadva, az 1. emeletről leesve nem csapja össze a hátsó idomot, a 2. emeletet megint nem lakják, én a 3.-on lakok, a 4.-en egy 3 gyerekes család lakik mentős apukával, jólnevelt tinédzser gyerekekkel, az 5. és a tetőtérráépítéses 6. szint van még, de utóbbinak nem ablaka van a falsíkon, hanem erkélykorlátja, tetőterasza.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #82646 üzenetére
Első körben örüljél, hogy paradicsom....Nem fékolaj, higító, kromofág, festék.....
Nem biztos hogy az ablakból dobták, egy elmenő kocsiból is hozzávághatták a mocidhoz...Vagy arra sétálók....
Ott indítod be reggelente? Zavarhat valakit..?
Ha annyira zavar valakit, nagyobb kárt csinál... (Cukor a tankba, csövek átvágása...) Ez kis tréfa volt, és lehet nem is szándékos dolog. -
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #82646 üzenetére
Akkor nincs mese, meg kell szórni az 5. emeleti ablakokat paradicsommal, bőséggel. Vagy teveszarral, de azt körülményesebb beszerezni
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #82647 üzenetére
Az úttest kb 12 méter a motor helyétől. A fröccsenés alapján felülről jött.
Tank az ülés alatt zárt helyen, csak a bowden, fékcső és óraspirál hozzáférhető.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
tothferenc
senior tag
Sracok, az mennyire normalis, hogy ebben a kurv@ melegben a delutani dugoban hazajovetelnel ugy erzem kicsit elmelegedik a hajtas?! Reggel, es pl most keso este nem tapasztalom a jelenseget.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen