- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89601 üzenetére
Hát, erre való, nem igaz?
Csípem a Winklert, csak kicsit mindig olyan, mintha szalonspicces lenne. -
FeniX-
aktív tag
Megint fárasztanám a nagyközönséget a hirdetésekkel.
Szabad megvenni régi honda pantheont 85.000 km-rel? -
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #89567 üzenetére
Gondolom négyütemű a motorod, és a külső jeladó fordulatonként ad impulzust a gyújtásnak. Az én kétütemű motoromon fordulatonként két szikra van, egy a felső holtpontnál, egy az alsónál. A ducati gyújtásnál meg három szikra van fordulatonként, 120 °-os eltolással. Ezek belső jeladós motorok, amiket 4-6, a ledkerék belső mágneseitől kapják a jelet. Működés szempontjából nincs jelentősége, ugyanis, csak az a szikra számít, ami a felső holtpont előtt gyújtja be a keveréket.
-
-
dond
csendes tag
Szerintetek melyik lenne most az ajánlott öntöttvas 2 gyűrűs 70-es hengerszett utcai mindennapos közlekedésre fekvő levegős minarellihez (scarabeo)?
A nyomaték (rugalmasság) és hegymenet miatt lenne jó a nagyobb ccm. Kipufogó maradna egy hagyományos SitoPlus, a 12-es karbi helyett 17,5-et kapna. Fordulatszám és fogyasztás nem szeretném ha elszállna, úgy hangolnám a meghajtást is.
Amiket elsőre néztem: 70CCM - 2-EXTREME SPORT ; Naraku Performance Sport 70ccm ; DR Evolution 70ccm
Köszi! -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89608 üzenetére
Hát, inkább annyi a szitu, hogy alacsony büdzséből szeretném megúszni ezt az egészet.
Most a bicajba kb. 1,5 hónap alatt ugyanúgy 1000km-t beletekertem, így tényleg ábszolút hobbinak maradna a bármilyen motor.
Ehhez képest viszont nem akarok 1+ milliót elkölteni, mert 1 fenékkel még mindig 1 lovat lehet megülni. De már csak papagájként magamat ismétlem sajnos és nem vagyok előrébb. (Amíg belátható időn belül összegyűlik valami kézzel fogható pénz, amiből lehetne kertesházra cserélni ezt a panel lakást, addig nincs jobb ötletem sajnos)De egyébként pont ma hívtak fel (hideghívással) a Gyulaitól, hogy a múltkor még érdekelt a k-light és hogy azóta változott-e valamit az álláspontom. Az az ügyintéző meg időközben elment a cégtől, akinél a superlight-ot vettem. :-D Nem értek össze a szálak.
[ Szerkesztve ]
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89612 üzenetére
Nekem nem volt bajom a superlight-tal sem. Csak, amiről beszéltünk is, hogy kellett hozzá a végső átalakítás, hogy az EURO 5 is elég fürge legyen és ne olyan, mint egy kis 50-es, 2 ütemű.
Meg a derekamat csesztette az előredőlt üléspóz.@Zolibácsi: igaz-igaz, de ha mindig eltolom ezeket a fél-1 milliókat motorra, akkor sosem fog semmi összegyűlni. ;-D Persze igaz, hogy 1 jót kell megvenni és azt fenntartani, de így is elment minden zsetonom a hónap végére.
Az tuti, hogyha mindig valami pénz-égető hobbira nyomom el a pénzt, akkor ezeknek a hosszabb távú terveknek lőttek.
-
Zoli bácsi
őstag
Sikerült kipróbálnom az ABS-t, bár el is felejtettem hogy van ilyen. Hazaérve a kapuban még húztam egy gázt, olyan legényesen becsavartam az udvarra...Aztán mondom valami baj van az első fékkel....Elfelejtettem hogy a fű még nedves. Szépen dolgozik (Az ABS), finoman, autójé sokkal drasztikusabb, azt volt alkalmam "élesben" kipróbálni.
Csak úgy "csapattam" egyet, különösebb cél nélkül. Én is sajnálom a drága benzint, de mióta megszoktam a motor súlyát, sőt, egyre karcsúbbnak érzem, sokszor kitolom, és megyek egy kört. Más világ, mint a robogó...Egyre bátrabban döntöm is a kanyarba.
Motor. Klasszikus motor. Ez kellett énnekem . Egyenlőre elvagyok vele, nem érzek késztetést hogy nagyobbra cseréljem. Egyre kevésbé hiányzik a CVT váltó.
Meg nekem tetszik. Passzol hozzám, kicsit szembe megy a mai világgal, mint én.
Hát nem szép?
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89614 üzenetére
Nem. Karakteres, van egy kellemes kiállása, de nem tartom szépnek.
Azt ne felejtsd el, hogy az autónak hiába nagyobb a súlya, a talajjal érintkező gumi felülete is nagyobb, a tehetetlensége is, stb. Dolgozik ott is az ABS a nedves füvön, csak másként éled meg, mint egy olyan járművön, ami el tud borulni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
szimi57
őstag
válasz Zoli bácsi #89614 üzenetére
A szép itt kezdődik:
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #89614 üzenetére
"Más világ, mint a robogó.."
Ezzel maximálisan egyetértek. Én robogót csat ritka alkalmakkor használok, de csak akkor, ha nagyon muszáj. Motoron nőttem fel, nekem csak az az igazi. Aki megérzi ezt az érzést, többé nem vágyik robogóra. -
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #89616 üzenetére
Igen
Nem mai darab lehet.
macilaci78: Nekem ez tetszik, ezt tényleg szépnek találom, sajnos itthon nem forgalmazzák: [link] Szerintem ilyet vettem volna.
Régebben felröppent a hír, hogy lesz újra motorgyártás MO.-on, feltámasztják a Pannóniát. Mármint a nevet, aztán vártam, hogy előjönnek valami ilyesmivel, mint amit linkeltem. De már nem lesz belőle tuti semmi. Ugyan van félig magyar robogógyártás (Motowell), de nem igazán látok az utakon belőle, a régi 2T típusok futnak még. -
FeniX-
aktív tag
válasz szimi57 #89616 üzenetére
Ilyen suzuki ekó-t én is néztem (az, igaz?) de a mai fővárosi forgalomban ezek mennyire "életképesek" ? Gyanítom, hogy ugyanaz a kategória, mint az 50-es 4 ütemű. (Amúgy simán vennék, a szomszédom aki 1 hónapja megvette az 50-es 4 ütemű jog-ot, és felgumizta, már be is fizetett a B125-re, így eladó a robogója) csak hát, ezekkel tényleg minden vicc nélkül mondanám, hogy zsákmányállattá válnék. Sajnos, innen a kerületből nincsenek trükkös kivezető utak, ahol megúsznám, hogy ne kelljen egy 70-es sodratú forgalmi szituba belemenni.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz FeniX- #89621 üzenetére
Igen, a kis indiai szörnyeteg. 33 éves, elől még a gyári indiai gumikkal. Holnap érkeznek az újak. Sebessége a motor fordulatszámával egyenesen arányos, nem lehet variálni. Ebből következik, hogy nagyon lassan indul és gyorsul fel max 40-ig. Mivel sztenderen indul, javíthat a helyzeten egy összehangolt nagy gáz-sztenderről le és ugyanabban a pillanatban ráülés. Kérdés ez mennyire jó az érintett alkatrészeknek. 70-es sodrású forgalomban kész életveszély. Nagyon meg kell nézni milyen környezetben lesz használva.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #89623 üzenetére
Szerintem ha ott is 50-el mész, a busz ugyanúgy megpróbál letolni, engem anno bicajjal is majdnem elütöttek ott, azóta 5x megnézem, hogy jön-e valami a buszsávban és inkább a keresztutcánál elengedem, ha igen.
De egyelőre álmodik a nyomor kategória ez a motorvásárlás. :-D
-
Árpi001
senior tag
válasz FeniX- #89624 üzenetére
Ha megállóban áll akkor kikerülöm, és emiatt van annyi előnyöm a következő megállóig ,hogy nem ér utol, ha 50 környékén halad, akkor nyugiban elvagyok mögötte ,míg nem jön megálló...
A kereszturinál jobb. opció.
Bár azon meg biciklivel szoktam csapatni...[ Szerkesztve ]
A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Árpi001 #89625 üzenetére
Kivéve, ha piros lámpát kapsz és ott beér a busz.
De igen, a buszsáv biztonságosabb robogóval. Kerékpárral elég nagy mazochizmus, ha nem engeded el.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Árpi001
senior tag
válasz macilaci78 #89626 üzenetére
Ha beér is, jobban gyorsulok, és 50-55 felé meg nem igazán megy a busz a kövi megállóig..
Biciklivel nem használok buszsávot.
Igazából a melóhelyemig csak a egy út necces ,az említett Keresztúri végig.A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Zoli bácsi
őstag
Azt szeretném kérdezni, a kenőanyaggal összemaszatolt küllőket mivel lehet hatásosan, nem szöszmötölgetve lepucolni?
Jól beterítette a lánc, nekiálltam törölgetni, de marad el mindig. Jobbára mert a péklapát kezeimmel nehéz hozzáférni a küllőkhöz. Felni hamar megvan.
Brigéciollal, blokktisztító spray-vel nem merek nekimenni, mert kap a lánc, meg a gumi, és állítólag annak nem jó.
Valami ötlet?
Elvileg szezon végén láncot is akarok pucolni, meg benzinkúton magasnyomású forró vízzel meg akarom takarítani az egész motort, persze csak óvatosan. De úgy vagyok vele, akkor már lehet rászárad, és nehezebben jön le....
Jó kis tokozott lánc.....Kár, hogy a régi jó dolgokból nem marad semmi. Régen minden jobb volt. Én is. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89629 üzenetére
Magas nyomásúval a legegyszerűbb, csak utána kenni kell a láncot.
Féktisztítós vattapamacs küllőnként, de az meg elég haladatlan.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #89630 üzenetére
Köszi!
SZép ez a küllős kerék, de macerásabb a takarítás. Igazából lehet én is vastagon fújtam a láncspray-t, meg kell tanulni mennyi az optimális. -
vendingo
veterán
válasz Zoli bácsi #89632 üzenetére
Vagy túl hígat használsz. Motul race-t használok 10+ éve. Vékonyan felhordva is tartós, nem fröcsög.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #89631 üzenetére
az 500-as utcákig (ahol Te is laksz ? ) végig van bringasáv.
Onnantól a jászberényi hídig a főút szélén, az autók mellett. A híd alatt át a túloldalra, a metalloglobus mellett, végig a kozma utcáig járdán. Onnantól tovább, a túloldalon tárna utcáig szintén járdán. Időszak függő, de én reggel 7 előtt járok, alig van gyalogos.
Azt a 2 buszmegállónyi kb. 3 km szakaszt kell csak autók között letekerni valóban a jászberényi hídig. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89632 üzenetére
Mindig úgy csináltam, hogy a lánc stiftjétől indulva körbeforgattam lassan a kereket, vékonyan megfújtam és után a lánc külső részét ronggyal szárazra töröltem. (Elég csak a belső felére fújni)
-
Zoli bácsi
őstag
válasz vendingo #89633 üzenetére
Itt helyben Castrol-t kaptam, de nem is azzal van a baj, szerintem vastagon fújtam.
De inkább az a hiba, hogy vettem a TESCO-ba Prevent láncspray-t. Na, az tényleg fröcsögött, és azt nem mostam le. Letöröltem, aztán megfújtam a Castrollal, csak nem tudott szerencsétlen gondolom jól megtapadni......
Bele kell jönni ebbe a lánc karbantartásba. Mikor a CBF 125-ös gépem volt, akkor MOL láncspray-t használtam, az is jó volt, azt nem verte le. Az a baj, azt már nem kapok. A meglévő készletemet meg elfújkáltam máshova..(Orsó belsejébe például).
Most szezon végén letekarítom a láncot petróleummal, aztán tényleg vékonyan fújom meg. Aztán elteszem a vasat. Bár amilyen telek vannak, lehet ki se szedem az akkut, még decemberben is vannak 15-20 fokok. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89632 üzenetére
Emlékszem, a robogót volt, hogy fogkefével suvickoktam törökülésben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
longwild
aktív tag
Piaggio Typhoon 50 2t
Olajozos/olajpumpas automatikus rendszerrel szerelt.
Eddig csak keverekes robogokrol hallottam 2t esetben. Ez az olajtartalyos gép új nekem.
Mire kell figyelni uzemeltetesnel?
Bármilyen 2t olaj mehet bele vagy az olajpumpas 2t-be specko olaj kell?
Valahol olvastam, hogy hígabb 2t olaj kellene. Igaz ez?szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
Zoli bácsi
őstag
válasz szimi57 #89641 üzenetére
Ennek mi értelme? Ha a olajozás elromlik, akkor kevés ahoz, hogy a motor ne süljön be. Akkor már kikötném az olajozást ha úgy is méricskélek, aztán 1:40, vagy 1:50 keverékkel járnék.
Szerintem így annyit érsz el, hogy feleslegesen sok az olaj, sok a koksz. Oké, tudom, annyira nem kokszolnak ezek a szintetikus 2T olajak, de a működési sajátosságokból adódóan csapódik ki a kipufogórendszerben.
Bajt nem csinálsz vele, egyszerűen fölösleges, szerintem, csak a füst nagyobb. -
szimi57
őstag
válasz Zoli bácsi #89642 üzenetére
Mikor hozzám került 1:40-esre kevertem. + ment a szivattyú. Nem volt látható füst, gyertyán sem lehetett észre venni, hogy sok az olaj. A szivattyú megfelelően működik. Nyilván ez a minőségi olajnak köszönhető. Sőt megkockáztatom, hogy az 1:50-es keverék helyett az 1:80-assal nem lesz semmi baja a motornak. Raktam be egy hőmérőt a henger bordák közé. Annak sem sok értelme van, ez is csak megnyugtatás mint a plusz keverék olajozás. A különolajozás a jelenlegi formájában egy vicc.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
válasz Istvan2020 #89644 üzenetére
Írtam, hogy a jelenlegi formájában, egyébként jó elgondolásnak tartom. Működik nálam is. Csak hiányolom azokat a biztonsági elemeket, megoldásokat amelyek megakadályoznák, hogy a motor kenés nélkül üzemeljen.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #89626 üzenetére
Nem csak mazochizmus, hanem legtöbbször szabálytalan is, csak erről majdnem mindenki megfeledkezik. Még a rendőrök is!
A szabály ugye úgy szól, hogy ott mehet kerékpár a buszsávon, ahol a táblán (vagy az útburkolati jelen) a kerékpár is fel van tüntetve, nem csak a busz!
Na még Budapesten is kevés ilyen van, aztán mégis minden buszsávban bicikliznek és feltartják a forgalmat .
Egyből az ugrik be, hogy milyen jó is lenne, ha a bicikliseknek is kötelező lenne a KRESZ vizsga. De igazából tökmindegy, mert ezt a szabályt senki nem veszi figyelembe, mindenki úgy gondolja, hogy a BUSZ sávban mehet a biciklis..... -
FeniX-
aktív tag
Ez - és még egy csomó más hasonló szabály is - örök vis major dolog.
Pl. én is bringáznék kőbányán az autók mellett - HA nem lenne életveszély.
De mivel reggel egy lélek sincs még a járdákon és elég széles amúgyis kőbánya azon részén a gyalogosoknak szánt rész, így ott tekerek.
A bringasáv csak a zalka máté térről indul befelé.. Addig valahogy el kell jutni.A busz meg egyébként ugyanúgy ki tudná pl. ott kerülni a bringásokat, ugyanúgy nincs forgalom. De egyszerűbb volt anno felgyorsítani és 2 centire a seggembe állni + nyomni a dudát, amíg eltekertem a 10 méterrel odébb lévő keresztező úthoz, ahol le tudtam előle húzódni.
Gondolom, ezt a belvárosban, vagy az üllőin nehezebb előadni, mivel már nincs hely új bringasávnak a kialakítására, csak agyrém módon, a sávok közepéből elvéve a helyet.
Az tuti, hogy személy-szerint bármi el fogok követni a jövőben is szintén, hogy ne kelljen soha többet a moslék BKV járatain utazni. (Elnézést a sofőröktől, nem őket nem bírom, hanem azt, hogy egy 17 km-re lévő munkahelyre több, mint 1 órát kell zötykölődni és ezt napi 2x előadva, jelentős időt vesznek el az életemből, amikor
húgy-fosszagban, télen hidegben, nyáron melegben leizzadva, idegeskedve érek haza/be a munkahelyre.)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Ma a szomszédom volt olyan kedves és megmutatta testközelből is az új honda pcx 125-jét.
Csodálatos kis motorka. A generátor egyben az önindító, ezért olyan csendesen és halkan indul be, hogy szinte nem is hallani az elején.
Ledes fényszórók, és műszerfal, michelin gumik, nem a szokásos CST, stb. kínai.
Egyetlen egy szépséghiba van, hogy a bal fékkarhoz tartozó kábelkötegben van egy ilyen szig-szalagos "bütyök", ami vagy biztosíték, vagy relé, de úgy néz ki, mintha utólagos lenne. A Honda dreamnél vette és ott mondták, hogy így jön ki a gyárból.
Ahogy nézem a képeket, val.-szeg simán a csatlakozó, aminél fogva ki lehet kötni a cseréhez, de elég randa megoldás.
A többi részlet nagyon szép, igényes. -
macilaci78
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Külpolitika
- Ingatlanos topic!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen