- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nod1
csendes tag
válasz macilaci78 #89849 üzenetére
Ezt semmi más nem tudja, CSAK A Ditech.
-
FeniX-
aktív tag
Uruguay-ban gyártják a keeway k-lightot 202 köbcentis kivitelben is.. Disznóság, hogy ide nem hoztak ilyet.
Oké, persze nincs az A1 és az A2 között ésszerű köztes teljesítmény plafon, pedig ezzel a kis plusz köbcentivel tökéletes lenne.
Link -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89841 üzenetére
Egy szikrás, alap állapotban ahogy van jó Ducati gyújtásra.
Ennyi a bekötés: [kép]Nekem 8800 körül pörög 76-ig a 6,5ös görgőkkel, gps 90-nél már 9500, órája szerint 100 felett jár bőven, de járatom még, így is sokat nyektetem. Gyári varióba kb. 5-ös kellett ehhez a fordulathoz, én azt mondom 5,3 gramm lenne az ideális, gyári henger és extra mellett, de ez az amit én elsőre próbálnék, kiindulásként.
-
nyogo83
Topikgazda
-
Tamás9x
őstag
A legegyszerubb, ha injektoros a rendszered nagyobb atmeroju, vagy tobb furatos injektor berakasa, ha ez nem lehetseges akkor a tapszivattyunak van egy uzemi nyomasa, ezt tudod cserelni nagyobb nyomasura, es igy tobbet kap. Olcsobb egy pwk-s karbi. 5000ft
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89858 üzenetére
hú, köszi, akkor karburáció marag így egyelőre
hát volt egy pár köröm a járgánnyal, a 4,5 gr-ossal 7600ig tudtam pörgetni a kuplunggal ami benne volt
7600-nál furán megindult, aztán elfogyott a teszt út, na mondom akkor megnézzük ezt a kuplungot, vettem hozzá dugót, szétszedtem és benne egy rövid rugó volt (valami kínai volt a kuplung), amikor tekertem a kuplung tárcsákat, akkor érezhető volt, hogy a teljes nyitás előtt akad, na remek, elő az eredeti, abban remekül jártak a tárcsák, csak a kuplung pofák voltak nagyon kopottak, a kettőből összeraktam egyet,
1. kör sárga malossit + 4,5 gr 7200
2. megmértem a kuplungban lévő eredeti rugó erősségét mérlegen, 32kg-t mutattott összenyomásnál, volt nekem egy közép hosszú athene sárga rugóm, azt mérleg módszerrel mérve 36kg-os, beraktam, ezzel nagyon szépen teljesít, 7900ig pörögna most kérek szépen tanácsot, jól értem, hogy előbb a fordulatszám tartományt kell megtaláljam, ahol legjobban húz a motor, az alja már megvan 6600tól kezd fickóskodni, a felső, max fordulat az lesz, ami felett már nem gyorsúl?
és ha megvan ez a tartomány, akkor azt kell beállítsam, görgővel és rugóval, hogy mindig ebben a tartományban dolgozzon, fölé ne pörögjön?
és ha ez is megvan akkor lehet a kuplung rugóval beállítani, hogy a tartomány alsó határa alatt ne indítson, és akkor mindig repülni fog?
ha mindez így van, akkor arra kérek még tanácsot, hogy hogyan találom meg a fordulat felső határát?
(azért az extra cső már 7500 felett elég hangos )előre is köszönöm!
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89859 üzenetére
Sokkal puhább rugó kell, hangerő, fordulat van, de sok a hajtási veszteség, olyan 7500-8000 kb. jó, az a jó működés ha oda lövöd be ahol a legerősebb és végig ott marad, majd ha megvan az áttétel azaz hátul lent van a szíj akkor pörög tovább és gyorsul tovább. Én kék polini vagy fehér malossi nagyrugót tennék, azok ilyen 22-26 kilósak. A motorerőnek így nem a kontrasztrugót kell ledolgozza.
-
Indulásra keményebb kisrugó kell
Nekem 7000-nél repül ki a kuplung, akkor indulásnál már közel nyomatékcsúcson leszel. Sárga polini 1,9mm-es az korrekt lenne kb.[ Szerkesztve ]
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89860 üzenetére
oké, oké, akkor a hajtási veszeteség, abból adódik, hogy a motor erőlködve húzza kisebbre a kontrasztrugót? nem ilyen kézenfogva sétálgatunk, hanem két kézzel rángatja, hogy gyere már?
próbáltam a gyengébb kontrasztrugót a 4,5gr-os görgővel, 7200-nél nem pörgött többet és lassabban is ment, ebből adodik a 2. kérdésem, a gyengébb kontraszthoz, görgő súlyt is kell növeljek?
kuplung kisrugó-t majd egyszer belövöm, gyárilag 2 pofás benne, nem tudom, hogy a mostani rugók, amiket 3 pofáshoz árulnak, az jóak-e hozzá...
köszi
-
b_g_v2
csendes tag
válasz b_g_v2 #89861 üzenetére
rápróbáltam a leggyengébb kontraszttugómmal, a vicc, hogy 7260 fordulat fölé nem tudok menni, ott megáll, hosszú egyenes, de nem pörög tovább, illetve a fordulatszám esés is megjelent, menetközben gyorsításos gázadásnál, vagy kanyarból kigyorsításnál, visszesik a fordulat 700-at, és onnan próbálja összeszedni magát, ami viselkedés meg a gyenge kontrasztra jellemző
ha beteszem az erős kontrasztrugót, akkor meg el tudom pörgetni 7900igén ezt nem teljesen vágom
csak remélem, ha ez egyszerű lenne, akkor midenki be tudná tekerni magának... -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89862 üzenetére
Alapvetően ha minden rendben van a görgő súly csökkentésével nő a fordulat, a megfelelő kontraszt feladata pedig, hogy tartsa feszesen a szíjat, de könnyedén engedje, hogy beadja az alsó pontot hátul. Ha nem pörög fel és feltételezzük, hogy motorikusan oké akkor akár ragadhat a hátsó tárcsa is.
Ami még lehet, a kuplung kapcsol mondjuk 4000-nél, elindul a motor és úgy küzdi fel magát 7500-ig, majd ott jön meg az erő, de a kontraszt meg nem engedi be a szíjat, a motornak meg nincs ereje feljebb pörögni. Keményebb kuplung rugó kellhet, de a két pofás verzió, hármas szettek nem jók hozzá. Nehéz tanácsot adnom, mert én szinte ezt hallom és erzém, de csak mellette, rajta.Gyertyaképem 50 km után: [kép]
-
FeniX-
aktív tag
Honda Wave 125, érdekesség. (kis angolka ismét)
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89863 üzenetére
köszi, hát nem tudom, a gyengébb kontrasztrugóval is jól gyorsul állóhelyzetből, kanyarodból való kigyorsításnál vettem észre, hogy beejti a fordulatot és akkor szedi össze nehezen magát és nem megy egy fordulaton túl.
az erősebb kontraszttal egyenletesen húz, nagyobb fordulaton is pörög
arra gondoltam hogy ha a hátsótárcsával lenne valami, akkor az mindkét rugóval jelentkezne.gyertyakép: már látom mire gondoltál, hogy nálam egy kicsit sok a benga a keverékben, köszi a képet!
-
#TOTTI
őstag
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89869 üzenetére
Kicsit meghajtottam az enyémet, benéztem 10e fordulat fölé kis lejtőn, illetve [fúrtam egy lyukat a sisaktartóba] a karbin lévő kézi szivatóhoz, egy körkivágóval, de szuper lett. Sajnos kell a szivató, ha nem akarok 30-at rárúgni. Szivatóval elsőre indul, és kb. azonnal le is vehetem.
Szolid végáttétellel 100-as utazót tudnék, az elég jó, de inkább kapaszkodok. Kb. 70 km van benne, bejáratottnak minősítem. Télre marad a BR8ES, de nyárra beteszek egy Denso 9-es hőértékű gyertyát. Tuningot befejeztem, majd még az első féket kell gatyába ráznom kicsit könnyezik. -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89871 üzenetére
Igen, az említett app volt, automata szivató elment a régi karbival, erre meg kézit tettem fel, melegben nem kellett, el volt zárva, de most már kell, meg így nagyobb feeling az indítás. Igyekeztem a lehető legjobban összerakni a gépet, de nem ez a tervezett sebessége, bahajoltam mint a robogós h*lyegyerekek. A saját órája 90-ig van skálázva az a 75 gps.
Gyorshajtás csak annyi, hogy ennyiszer léptem át a 45-öt, de beállíthatsz 100-at is akkor nem számolja.
[ Szerkesztve ]
-
b_g_v2
csendes tag
válasz #TOTTI #89873 üzenetére
Köszi @Gabis, na majd felrakom én is, de én 20-ra fogom állítani a sebesség limitet és akkor menő lesz én képernyőképem is
@Totti, megjöttem a fehér malossi kontrasztrugós körből, érzésre picit jobban gyorsul, meg könyebben is jár a motor, a középes gázról gyorsulásnál beejti a fordulatot, ezt beszéltük, hogy simán lehet a kuplung rugó, viszont a max fordulat 7200 ezzel a rugóval, és nem megy feljebb, sík terep és beáll erre és ezt tartja bármi is történjen
én ezt nem értem -
szimi57
őstag
válasz b_g_v2 #89869 üzenetére
Ha terhelés nélkül a szíj kimegy maxra, ill. hátul lemegy minimumra akkor ennyit tud. Ha ez kevés a megoldást a motornál kell keresni. Ha terheléssel ezt nem tudja, akkor egyértelmű, hogy a motor teljesítménye (nyomatéka) nem megfelelő.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
#TOTTI
őstag
válasz #TOTTI #89870 üzenetére
Csak nem bírtam ki, szétkaptam a féket, fémtisztára letakarítottam, új csavarokat és felújító készletet kap. Most úgyis úton leszek pár péntekig, akkor összerakom.
-
setup
tag
Picit okosítsatok ki légyszi, hogy ha gyárilg karbis 4T nehezen indul hidegen, de melegen viszont pöccre, akkor ott is inkább szikra vagy vacakoló automata szívató lesz, mint fals levegő ugye? Úgy értem ha valahol falsot szív, akkor az hirtelen gázadáskor csak előjönne melegen is nem? Ha nem cserélnek rendesen olajat ezekben a 4T blokkokban és olyan túlkopás van, ami már a beindulást gátolja hidegen az már melegen ráülve is érezhető igaz vagy meg lehet ezekkel szívni?
-
b_g_v2
csendes tag
válasz szimi57 #89875 üzenetére
Jogos, fogok futtatni egy deckni nélküli tesztet...
teljesen jogos, hogy simán lehet a motor nem elég erős és itt a vége, a fura az hogy az erősebb kontraszt rugóval 7800ig is elpörög terhelés alatt, míg a gyengébbel meg 7200 a vége terheléssel.
Valahol azt vártam volna, hogy ha behúzza a motor hátúl teljesen a szíjat, azaz a legnagyobb fokozatban van, akkor még a fordulat növekedésével gyorsulhat, nő a végsebesség. De a gyenge rugóval nem ez történik, az erőssel meg kb igen, azért kb mert meg kell még mérjem (fordulat az magasabb, óra szerint gyorsabb).
a kuplung az most biztos nem jó / nem idelás, valszeg az lesz a következő célpont.
köszi
-
Madball
csendes tag
válasz b_g_v2 #89879 üzenetére
Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy az erősebb rugóval szemben a motor nem tudja az áttételt végig váltani (hátul nem tudja tengelyig behúzni a szíjat), ezért tud többet pörögni. Ha így van, vagy nagyon erős rugókkal próbálkozol, vagy tényleg gyenge a blokk.
Mekkora főfúvóka van most a karbiban ill. cserélted? Kipufogód nincs eltömődve, nem fojt túl sokat? Kompresszió jó, esetleg túl vastag hengertalp tömítés? Csak ötletelek -
szimi57
őstag
-
b_g_v2
csendes tag
válasz Madball #89880 üzenetére
hahó!
nagyon köszi a tippeket, Szimi is jasolta már a dekni nélküli tesztet ott ki kell derüljön, hogy bemegy-e a szíj! csak még nem tudtam sort keríteni rá
- a kipufugó új, fojtás nincs benne, már úgy jött meg
- kompressziót meg kéne mérnem, vagy valami spec szerszám nélküli mérési módszered?
- sajnos a főfúvóka méretét nem tudom, nincs ráírva semmi és mérőm (még) nincs hozzá, gyári karbi, elvileg gyári fúvókával (Malaguti F12) -
setup
tag
válasz nyogo83 #89878 üzenetére
Köszi, még egy kérdés az újabb 2T-k már mind ezzel a hosszú Piaggió blokkal vannak szerelve. A kipufogót szinte mindig kicserélik. Gianelli GO, amit a leggyakrabban látok. Ez ekkora divat lett, vagy van esetleg olyan évjárat, amitől kezdve bevezettek valami hülye normát, ami miatt olyan helyre teszik a fojtást a gyáriba, hogy már nem is lehet "kifúrni" onnan a hegesztési pont meggyengítése után és emiatt kénytelenek venni mást?
Vagy csak annyira olcsónak számít kint ez a másik dob, hogy nem is vacakolnak a fojtással és cserélik fojtatlanra?
Én még a régi iskola szerint inkább gyárit keresek, de kezdem úgy érezni, hogy nagyon leszűkítem vele magamnak a kínálatot. Csak régen olyanok is feltettek sport kipufogót akik aztán semmit nem állítottak a motoron és ezzel nem növelték az élettartamot.
Ez a Gianelli GO ez egy sportdob igaz? Nyilván más a karakterisztikája, mint a gyárinak.
Jól gondolom, hogy ha ez van a motoron akkor ehhez hozzá kell állítani minimum karbi, gyertyakép, kuplung, görgők...
Na, most tételezzük fel, hogy emberünk nem csinált semmit, csak felcsavarozza a gyári motorra a gyári kipufogó helyére ezt a GO-t és amennyivel 60 fölé ment ezután, na, annyival ment vele évekig. Az ilyen nagyon öli ezzel a gépet? 2T esetén azért elég lényeges kvázi fődarab a kipufogó is nem? -
macilaci78
nagyúr
Középsztender rugót hol keressek, mi alapján?
Yamaha BWS Spy, álló Minarelli, hosszú.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #89887 üzenetére
Nem kell ezt nagyon túlmisztifikálni. Sajnos a legtöbb régi 2T tulaj - tisztelet az itteni fórumos kivételeknek - egy eldobható mosógépet lát ezekben a járművekben. Használja, nem költ rá, aztán ha már nagyon húzza a belét, akkor valami legolcsóbb megoldást fizet, mintha a fogát húznák. (pl. különolajzás kikötése, vagy ezek az utólagos dzsánelli kipufogó rátákolása)
Görgő?! Szíj?! - olyan is kell bele?! Majd tavasszal.. (szomszédomat idézném 10.000 km után, mikor rászólt a szerelő, hogy már el akar neki szakadni)[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
Ahogy TOTTI irja, a Gianelli Go az egy jo sima katalizator nelkuli gyari dobnak felel meg. Legtobbszor a csere utan (ha mar kiszedtek elotte minden fojtast) nem is kell semmihez nyulni.
Egyebkent a csere oka legtobbszor az, hogy a gyari kipufogo elrohadt/cseres, tuning miatt nem szoktak cserelni.
Amugy tul van aggodva, jopar eves hasznalt robogobol pedig olyat, amiben meg a fojtas benne van(kipufogoban pl), nem is tudom mikor lattam utoljara. -
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89882 üzenetére
12-es karbihoz, alap szivacs esetén 80-as, red filter és társai esetén 82-84-es főfúvókát tennék a Giannelli Extra mellé. Ha jól rémlik cseréltél hengert, ha a talptömítés vastag papír, esetleg pasztázva is (ami ajánlott) már magas lehet, abból is lehet vékonyabbat venni, esetleg alumíniumot, amivel be tudod állítani a préstávot (~1mm), sokkal erősebb lehet ugyanaz a henger, úgy gondolom 7500, de inkább ~8-9000 lenne az a fordulat, ahol a kipufogó leadja a maximális nyomatékát, ez 5-6000 fordulaton gyengébb mint egy gyári dob.
-
#TOTTI
őstag
Kérdésem lenne, most, időm nincs próbálgatni, de most hogy hidegebb van, csinálja azt a motor, hogy ugyan nagyon jó, de gáz ráncigálásra néha torpan, lehet a hideg miatt reszterhelésen csinálja, több a levegő, vagy több az anyag?
A karbon membránt betettem, bár elötte is csinálta, súbert feljebb teszem próbaképp, amúgy fut szépen, ma is tekeregtem egy kicsit, első féket teszteltem. Teljesen felújítottam, 7500Ft-ból. Jasil kittel.
Ma is jól vette a lapot:[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Honda Dax tesztje Winklerrel.
-
Topikgazda
-
J&P
tag
Sziasztok, egy újabb "fészerlelet".
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
setup
tag
Aprilia Sportcity One 50 2T lett a vége egyelőre a 14"-es kerekek miatt. Úgy döntöttem, ha ez nem válik be, akkor megcsinálom a korlátlant.
A "sima" 129 oldalas manualja viszont nem tartalmazza az idomok leszerelését. Van valakinek ehhez service manual vagy emlékezetből le tudja írni melyik idom hogy jön le ezeken? A műanyagos leszedve kéri úgy is és ezt az egy "bontást" magamnak szeretném megcsinálni, hogy még mielőtt elkezdem locsolni rá a pénzt lássam mit vettem...
Olasz import, óra szerint nyolcezer van benne, ha az valós akkor van remény, de vannak nagyon aggasztó dolgok is, aminek vélhetően valaki jövedelemmel nem rendelkező entitás lehetett az elkövetője... és emiatt van bennem félsz, hogy vajon még mihez nyúlt hozzá...
Új hozzászólás Aktív témák
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Külpolitika
- Ingatlanos topic!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs