- Xiaomi Pad 6S Pro 12.4 - Kína (válasza az) iPad(r)e
- Gaming notebook topik
- GoPro Topic
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Milyen asztali médialejátszót?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- OLED TV topic
- Házimozi belépő szinten
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
szomszédom kb. 3 éve vásárolt teljesen ujonnan piaggio typhoon-t, kétüteműt. Léghűtéses. Szerintem mamár nem kapni újonnan egyik kínálatban sem ilyet. 14-es duci kerékkel. De már ő is belehajtott 20.000 km-t, már volt neki henger felújítás.
Szóval, szerintem ne évjáratot nézz. Ezeket már legalább 1x felújították.[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89749 üzenetére
Köszi, nekem ez egy időutazás 15-20 év visszafelé, imádom a 2t szagát, van korlátlan jogsim 8 éve, volt is nagyobb motorom, de a robogó és a szerelése mindent felülír. Ezt a Betát akartam, f12 volt kettő, SR50 Morini ditech karbisra alakítva, f15 és f18 is volt 125ös 4T, mindet imádtam.
-
macilaci78
nagyúr
Van olyan 90 km, ahol legalább 300 alkalommal mentem sofőrként kocsival, gyakorlatilag névről ismertem a nyulakat, fácánokat, bokrokat. Csak egyszer rúgtam el neki jeges úton, hogy tudjam, hogy reagál. Közel, s távol nem volt semmi jármű, vagy akadály.
Unalmamban sem mentem gyorsan, csak ismertem, hol a kátyú, mikor milyen mezőgazdasági dolognak van szezonja, hordtak-e fel sarat, üzekednek-e az őzek, hajtanak-e, stb. Megvolt a saját tempóm, ennyi.A motorban sem a sebességet fogom élvezni, nem is a kanyarokat. Majd pályanapon fogok gyakorolni. Az úton inkább leszek kockázatkerülő mazsola, aki biztonságosan odaér.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
Érdekességképpen.
Bejött a Keeway egy igazi nagy vassal. [link]
Tetszik, nem tudom honnét vették a blokkot, a kisebbik, 500-as blokk minden adata megegyezik a Hondáéval. (Kereskedő után hazudok, ha hazudok)
Tetszik, de nem veszek, ez már nagy nekem.
Macilaci78? Jogsi van rá! Elbírna két embert. -
setup
tag
válasz FeniX- #89751 üzenetére
Rátaláltam erre a cikkre és így már világos, hogy az EU-ban a legnagyobb országokban már lényegében rég vége az 50ccm korlátnak B jogsival. Így már teljesen érthető, hogy nem az 50ccm kínálat "romlott el" hanem megint a mi nyakunkon ülnek seggfejek, akik szerint
nyolcadbérből vedd a drágább kaját és egy lassan kifizethetetlenné váló félmillióba kerülő "B"jogsival semmi sem legyen elérhető csak a 10-15 éves levetett nyugati szemét roncsautó, meg a használhatatlan ötvenes 4T SMKP. És akkor ezt tapsold, mert ha nem tapsolod, akkor te vagy a hazaáruló ég tudja ki által fizetett ellenzéki komcsi, remek.Tehát vagy lehúznak most 120 ezerrel a (A1-B-vel) a semmire, vagy a dupláját bukom, ha most veszek egy fiatalabb ötvenest félmilláért és aztán lehet majd vezetni régi B jogsival 125-ig egy kormányváltás után, mint a normális helyeken az EU-ban és a használt ötvenesem rögtön a felét se éri majd. Egyik lehetőség jobb, mint a másik.
A korlátlan motor jogsi meg 300 ezer B-vel is és ezek csak a "csali" árak, amikről az iskolában derül ki, hogy mégsem egészen annyi és ott még 10-20%-ot persze rápakolnak, vagy ha nem akkor meghúznak a vizsgán és úgy vesznek le.Hát lehet tényleg igaza van a fórumtársnak és valami elektromos vackot kell most nézni amire semmilyen szabály nincs, mert az tényleg megy is 70-et, aztán az egész jogosítvány rendszerüket meg dugják fel oda, ahová gondolom a 120 ezer forintos A1- B-vel együtt. Ha lenne egy 20k-s adminisztrációs költség azt mondom adó.
Na, de 120 ezer semmiért... miközben 220k a havi nettó bér a közoktatásban, ekkora kapzsi g.ciket, hihetetlen. -
zombei
aktív tag
Románi normális hely lenne ? Alapból a korlátozásokat is EU-hoz igazodás miatt alakították át kW-ra. Így is sok a gyökér, nemhogy még ha 125 robogót lehetne B-vel 0 tapasztalattal, vagy lehet ha már sok helyen lesz ilyen szabályozás jönnek a cvt-s egyéb típusok is...
Ahogy nézegettem eddig, amelyik elektromos robi megy 70-et az vagy rendszámos, vagy megberhelt szoftverű "kis motor" ami lezabálja az akksit igen hamar.Zoli bácsi:
Hát a nagyok is elég sok blokkot kint gyártatnak már, nem kell hozzá sok tudás, hogy kis módosítással lehessen is kiadni saját néven a blokkot. -
setup
tag
válasz zombei #89756 üzenetére
Még ezek is mennek 70-et. Ennek a szabályrendszernek, ami nálunk van semmi köze az életvédelemhez. A 45-re korlátozott 4T motorokat kinek szánják szerinted? B-vel rendelkező felnőtteknek munkába járni? Te komolyan ezt gondolod, vagy csak trollkodsz?
-
zombei
aktív tag
Értelmezési gondok vannak, nem azt írtam, hogy reális a 45, a 60 mondjuk már az lenne, ha az lenne a hivatalos, de nem az, és az elektromos robogókat 45-re korlátozzák, és úgy is tervezik az akksikapacitást, hogyha azt meg is berheli az ember, hogy többet menjen akkor a futás teljesítmény drasztiksan csökken, tehát használhatatlan lesz a járgány. A roller teljesen más kategória, ott kissebb a kerék, kisebb a tömeg, de az nem közútra való, még egy olyan sem amivel lehet 70-et menni, mert állva egy váratlan kátyút nem tudsz úgy lereagálni, mint akár egy régi 10-12"-os kerekű japó robival ülve. Rollerral járok munkába, mentem már vele 8500-9000km-t, úgyhogy tudom miről beszélek, meg otthon még ott pihen a régi Mint, amibe szintén tettem pár km-t. (És nekem az M365 csak ~30-32-őt megy, nem 70-et.) Akármivel lehet érvelni, de az ,hogy 0 tapasztalattal fellehessen ülni egy 125-ös 10-11le-s robogóra, ami városban már jobban megy mint az átlag személyautók, az egy oltári nagy baromság.
-
Zoli bácsi
őstag
Az a baj, óriási a forgalom, és egyre több a barom (Elnézést).
Amíg régen jó ha egy családban volt egy autó, mostanra nálunk is van három . Egy kisvárosban élek, de néha van itt is annyi autó, meg olyan forgalom, az én szerény véleményem szerint kb. 10 évente duplázódik a járművek száma, meg a forgalom.
Na, a lényeg. 30-40 éve Pista bácsi ha a Babettájával tekert a városba, vagy a faluk közt negyvennel, semmi baj nem volt. Kikerülte mindenki békésen, a mai forgalom tizede sem volt, meg valahogy békésebben ment az egész világ. Persze, lenézte a Zsigulis a Trabantost, mégsem volt akkora a f....méregetés az utakon.
Szépen kikerülte mindenki a lassúbbat, ha egyszerre nem tudta, akkor mögötte poroszkált, ráért mindenki. Békésen elfértek az utakon a Babetták, a 26 lóerős Trabantok.
21 lóerős motorral (250-es MZ) az ember az utak császára volt. De elég volt a 10 lóerő is (125-ös MZ), azzal is bejárták az országot, meg európát akár (persze, a keleti oldalt, nem úgy volt ám az..... )
Nagyon más világ lett. Többszöröse a forgalom, és lett egy olyan közlekedési morál, hogy a közlekedők egy része úgy érzi, neki van joga autózni, az összes többi meg azért van ott, hogy őt bosszantsa, feltartsa. Ennek tudatában közlekedik, tolakodik, letol, előz, büntetőfékez, semmi tiszteletet nem adva a másiknak, minden szabályt sutba vágva, néha szándékosan veszélyeztetve.
Ezen kívül ahogy látom, 3 autósból legalább 1 a telefonját b..tja. Nem telefonál, üzenetet ír, vakon megy száz métereket.
Motorban 70-80 lóerő alatt lenézik, ahogy autóban is legalább 120-130 lóerő kell, meg egy prémium márka logója a hűtőmaszkon, hogy nagyjából figyelembe vegyék.
Ebből következik, hogy egy olyan jármű, ami nem képes tartani a forgalom ritmusát, ugye a segédmotor....Szerény véleményem szerint veszélyes. A motorosra nézve veszélyes, mert fokozottan ki van téve balesetveszélynek, sokan megelőzik, és ugye egyik kritikus manőver az előzés. És acél karosszéria sincs a motoros körül, meg légzsák sincs (Kivéve pár jó adottsággal rendelkező hölgyet, de ebbe ne menjünk bele.....)
Nem vitát gerjesztve, csak a saját gondolataimat leírva, úgy érzem, elhaladt a világ, ez az egész segédmotor kategória egyre érdekesebb. Egyrészt a rendszám hiányában szellemként közlekedik, a másik, hogy nem képes tartani az egyre nagyobb forgalom ritmusát, ezzel balesetveszélyt generálva.
Megoldás? Nem tudom. Komolyan. Azon kívül hogy a (autó) sofőrök egy részét úgy engedném volánhoz, hogy előtte vegye be a Frontinját..Vagy Xanax-át.
Én legtöbbször autót vezetek. De lélekben motoros is vagyok. Figyelek a motorosra, tudom, hogy két keréken megy, előfordul hogy kátyút kerülget. És nem azért megy a szakadt robogón hogy engem bosszantson, hanem lehet, erre telik. Nem megyek rá, hagyok neki kellő oldaltávolságot előzésnél. És igen, hiába van elsőbbségem, mindig benézek oldalra, megkapom-e. Ne rajtam múljon egy másik ember sorsa, akinek talán annyi a bűne, hogy elbambult, nem vett észre egy táblát........ -
csongi
veterán
Sziasztok!
Malaguti F12 LC Ducati CDI-t ki lehet váltani valamivel esetleg? 324023[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
válasz Zoli bácsi #89759 üzenetére
Szerintem egy kormánynak nem moralizálni kell most, hogy mi a reális, hanem a piachoz kell alkalmazkodnia, mert nincs más választása. Itt kell, ezen a földrajzi helyen kell éljen az ember, akkor itt kell olyan környezetet teremtsen az állam, ami élhető. Ég szerelmére semmi más dolga nincs, csak ez. Az állam azért létezik, hogy az ideális „működési környezetét” megteremtse annak, amit úgy hívunk élet. Ha a piac a nagy EU-s országokat jelenti (vásárlóerő) márpedig őket jelenti és a piacon egy „B” jogsis felnőtt vezethet 125-ös motort és azzal jár munkába, akkor nem lesz a piacon 50-es, amit „B” jogsis felnőtteknek szánnak munkába járni, mert a gyártás piacra gyárt és nem magyar hülye bürokraták vágyálmaira. Nincs olyan, hogy a piac és mi, mert csak egyetlen EU-s piac van és mi az egyetlen EU-s járműpiac szemétlerakata vagyunk, nem egy másik bolygó egy külön univerzumban, ahová a sötét gyökér kormányom barmai képzelik magukat. Tudomásul kell venni, hogy megváltozott a piac és már az összes új kismotor négyütemű, amiből nagyobb lökettérfogatú kell a felnőtteknek munkába járni és ha a nagy országok emiatt már meg is változtatták a működési szabályokat, akkor a magyar kormánynak alkalmazkodnia kell, mert nincs más választása. Nem teszi. Helyette hülyéket ültet a nyakamra, akik fenntartanak egy olyan szabályrendszert, ami zombeit már rávette arra, hogy egy rollerrel kockáztassa az életét télen, reggel a munkába menet, amikor minden autós leesett vérnyomással, álmosan ül a túlfűtött autóban és engem is ebbe az irányba kényszerít 20 év balesetmentes motorozás után. Szerintem ilyenkor az egyszerű embernek is dolga felismerni, hogy aki hülyének látszik és hülye szabályokat tart hatályban az tényleg hülye is és elzavarja a hülyéket a francba. Ezzel most nem polpropagandát nyomok, mert nekem aztán teljesen mindegy melyik majom ül a bársonyszékben. Én a hülyeséget nem állom és aki olyan környezetet teremt, amiben én csak egy 45-re korlátozott 4T motort tudok újonnan vásárolni felnőtt fejjel a munkába járáshoz az vitán felül egy hülye, mert 20 éve motorozom és van B jogsim. 45-tel meg nem lehet motorozni a magyar forgalomban. Használhatatlan a gyakorlatban a megvásárolható termék, azaz élhetetlen a környezet, amit a szabályozásával az állam teremtett. Senki más. Csak a kormány tehet róla, ha mást nem lehet kapni, mert a gyártás köszöni jól van, a piac köszöni jól van, a termékek elérhetőek, de nem vezethetem, mert egy barom ül a nyakamon, aki megtiltja nekem csak azért, mert magyarnak születtem és nem olasznak. Ez a helyzet. Mi a francnak menjek 20 év robogózás után B jogsi birtokában 10 kört egy PCX-el ami ugyanaz a kis sz@r, mint a JOG-om csak, hogy aztán megvehessem azt az új járművet, amit a piacon eleve nekem gyártanak? Mi értelme van ennek? Pláne mi a francnak fizessek ezért 120 ezer forintot? Normálisak ezek? Be kell látni. A kormány itt nem hülyének látszik, hanem tényleg hülye is. Nem a gyártás a hülye, ami betör egy ostoba állam teremtette piaci résbe. Nem azért megy nyolcvannal egy 50-es motornál olcsóbban kapható roller, mert azzal jobb közlekedni nyolcvannal, mint egy kismotorral. Csak azért közlekednek az emberek ilyen rollerrel, mert azzal lehet és ezek a teljesen hülyék megtiltják nekik, hogy 4T kismotorral közlekedjenek csak, mert az nagyobb lökettérfogatú 50ccm-nél. A logikus kérdés: éééés akkor mi van ha lakosságarányosan ezt lassan egész Európa lesz@rja és csak mi vagyunk megáldva ezekkel a barmokkal, akik még mindig el akarnak kérni 120 rongyot. Ha B-vel „csak” 120 rongyot kell fizetnem az nem könnyítés olyan piacon ahol a gyártás olyan embereknek gyárt, akik B-vel alapból vezethetnek 125-ig, hanem egy marhaság, hiszen lesz elég vevő a magyar nélkül is, ergo nálunk minden 125-ös motor kvázi 120 ezerrel drágább, így az eleve kevesebbet kereső magyar további versenyhátrányba kerül a többi nemzettel szemben. Hogy jön ez az ostoba szabályozás az életvédelemhez? Semmi köze hozzá. Hülyék ülnek a nyakunkon mi meg fizetünk nekik, hogy ott üljenek.
-
setup
tag
válasz zombei #89758 üzenetére
Oké, menjünk bele, mert végül is ez on topic. Van egy szubjektív véleményed. De nem velem van miatta vitád, hanem a valósággal. Mivel ezt az általad „baromságnak” nevezett szabályozást már nálunk jóval nagyobb lakosságszámú országok bevezették ezzel már megváltoztatták a piaci keresletet, amit a gyártók kielégíteni igyekeznek. Mivel ez már múlt, te érvelhetsz ugyan továbbra is itthon amellett, hogy a közben valósággá vált világ marhaság, csak semmi értelme, mert attól még a valóságban kell élnünk.
Lehet szuverenitásunk nemzeten belül, legyen is. Francba az EU-val. Jó, de akkor is csak azt lehet kapni, amit.
Lehet mondani, hogy „B” jogsival csak autoamata és csak újonnan (azaz fojtással) vásárolt járművet vezethetek először, ha az 125ccm. Semmi kifogásom. A jelen szabályozás szerint te nulla gyakorlattal felülhetsz most egy 50ccm robogóra „B” jogsival igaz?
Na, most pl. szerinted, ha hivatásos aggódót játszunk és a kérdés az, hogy egy megfojtott új 125ccm PCX-re ülök először rutintalanul fel vagy egy kihegyezetten vásárolt (hiszen csak használt van a piacon) sportkarbis, sportkipufogós 50 2T-re ott mi relevanciája marad a lökettérfogatnak balesetveszély szempontjából? Csak azért kérdezem, mert az 50-es robogókon nem pont a féket szokták először olyan fékerejűre cserélni, mint egy vatta új PCX féke igaz?[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Mielőtt még teljesen szétszedjük egymást a vélemény-áradatunkkal, evezzünk egy picit szórakoztatóbb vízekre.
Ismertétek a "dont't drive here" című műsort? Nem tudom, melyik csatornán játszották, de a YT-on is fent van.
Kis jópofaságok, a vezetési kultúráról, különféle országokban.
(Minimális angol jó)
- Lima,
- Manilla,
- Róma -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89754 üzenetére
180 kg max terhelhetőség, 110-re kéne lefogynom, hogy pizsamában két személyes legyen. Az még 54 kg, de legalább 12 már megvan.
Hogy lehet ezt dobozolni?
Amúgy tetszik a forma, de nem hiszem, hogy kényelmes lenne nekem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Bilibe lóg a kezed, ha azt hiszed, az ellenzék kedvezne a B-seknek. Legalábbis abból indulok ki, mekkora Karácsonya van a budapesti közlekedőknek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
4kW-os teljesítmény. Mivel többet tud, mint 45 km/h, már nem smkp.
A1 kategória 0,1 kW/kg arányt enged meg, vagyis ha nem nehezebb, mint 40 kg, akkor mindjárt A2.
De szívesen röhögnék már azon, aki ilyenért letöltendőt kap!Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
setup
tag
válasz macilaci78 #89766 üzenetére
Pontosan! Vastaps! Nincs itt más teendő csak rendszámozni kell az összes rollert és smkp-t a tulajdonosok költségére! Utána kötelező műszaki vizsgát előírni nekik! A rollereseknek 3 havonta, az smkp-nek meg fél évente! Majd a középiskolában, tűzoltóságon, rendőrségen, kórházban stb. megkeresett nettó havi 220-ból, abból az 1375Ft-os órabérből majd szépen kifizeted a 18.000Ft-os rezsiórabért! Mert járműved rendben kell legyen! De csak miután levágták a hajad 20 perc alatt 6000-ért a belvárosban, mert a hajad is hogy néz már ki?! Aztán, ha nem tudsz 1375-ből 18000-ret kifizetni, mert ilyen hülye vagy, akkor vállalj másodállást! Nekünk is mindig 3 állásunk volt ám, szóval ott várd meg a mellékállásodban, hogy meddig kell soha nem otthon lenni ahhoz, hogy más kezdje dugni a nődet. Aztán ha végre teljesen tönkrementél, akkor lehetsz te is alkoholista, mint minden tisztességes magyar ember. Ahhoz motor sem kell. Főzhetsz pálinkát magadnak. Megengedjük, végtére is mi szeretjük a nemzettestet. Fontos nekünk, hogy ne ugrálj le nagyvárosok bevásárlóközpontjainak tetejéről, mert drága a közterület takarítása, tudod.
-
NYPD
aktív tag
2007-es kymco agilitym van, 60-as hengerrel. Sík úton, szélcsendben ment 70-et óra szerint, de ott már visított, mint a barom, érezhetően nem szerette. Dobnám már én is el, de nincs pénzem sajnos nagyobbra. Nem ajánlom, a 125 a legalja. Nem tudom milyenek a mostani árak, de a b125 helyett lehet inkább egy a2-ben gondolkodnék.
-
zombei
aktív tag
válasz Árpi001 #89768 üzenetére
Hát én konkrétan egyet láttam eddig, az is románia...
De ennyi erővel akkor már kaphatna minden A1/A2 jogsis is nagy A-t, mert sok országban csak az van.Robogóra B-vel ráülni még azt mondom hagyján, mert nyilván kicsit segít valaki, könnyű a járgány, meg aztán 99% csak városban megy vele. 125 már teljesen más kategória ott azért kezd súlya lenni a vasnak, amit tudni kell kezelni, helyesen felmérni a féktávokat, és az íveket, mert könnyen kiegyenesíted a kanyart, ha félsz dönteni, vagy épp belefékezel. Papírozva meg nem lesz sose az 50-es max azt tudom elképzelni, hogy kötelező műszaki állapot ellenőrzés, aztán kapsz egy matricát, hogy oké mehetsz, amit ha megállítanak ellenőriznek. (Ami velem ~16 év motorozás alatt talán 2x történt meg. Külföldön is, volt hogy kiintettek minden motorost ránéztek kipufogóra, aztán intett tovább, csak akinek nem gyári volt azt fingatták.)
Gyártóknak az Eu meg kis piac, kb mint neked a sarki coop/tesco, ami nekik meg india, és kína.
Fojtásról tekintetében nem tudom miről beszéltél, mikor az A1 kategória jelenleg is 11kW, és ez tulajdonképp A1-et adna B-s jogsira. Szóval egy cirka 15 lóerős vasra 0 tapasztalattal üljön fel a jónép. Nem tudom hány motoron ültél életedben, de ilyen kis teljesítménynél 1-2 lóerő is jelentősen érezhető, tehát nem mindegy, hogy min ülsz, a ~4Le 4T, ~8-10Le 2T 50-es, vagy a 15 Le 125-ös, ami még nyomatékosabb is a kisebb társainál. Talán egy 60-70 Le környéke az amikor már +- 5-10 lóerő fel se tűnik. -
macilaci78
nagyúr
-
zombei
aktív tag
válasz macilaci78 #89771 üzenetére
Hát így rákeresve amiket neten láttam jelenleg 50-100 ezer közötti összeg van köztük.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #89773 üzenetére
Meg egy kicsit szerintem ez ilyen 'kisujj-kar' szindróma. Ha engednék, hogy B-s jogsival felüljön 125-ösre, akkor már miért ne ülne fel sima jogsival nagymotorra is? Leginkább nagyrobogóra. Ismerjük az átlagsofőrök mentalitását, sokkal több 500-as scarabeo meg piaggio beverly róná az utakat 100-al a forgalomban, ilyen papucsos, csak sisakban jampizó berkikrisztián klónokkal. Az még veszélyesebb szerintem.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #89775 üzenetére
Ez különben egy nagyon szerencsétlen vis major, hogy ennyit drágult a motoros (és az összes) jogsi-kategória.
A B125-nek pont az lenne a lényege, hogy akinek pont ennyi plusz hiányozna, az fogja magát és 2 hétvége alatt leteszi ezt a kiegészítő jogsit. Ez pont jó lett volna arra, hogy aki csak jampizni akar, az nem fogja rászánni azt a kisebb összeget, Te meg igen és felelősséggel felülhetsz a 125-ösre.Ez egy nagyon rossz húzás, hogy ennyire elszálltak az árak.
[ Szerkesztve ]
-
b_g_v2
csendes tag
A Szaktársak véleményét szeretném kérni ismét.
Csinál olyat néha a robi (F12, 2T, 50ccm, fekvő mina), hogy pöc röff indul, alapjárat nagyon szép, adom neki a gáz és fulladozik, ekkor finoman játszva a gázzal fel kell pörgessem és ha már felkapta a fordulatot, onnantól már nem áll le gázadásra. Nem tudom, hogy bemelegedés kell-e neki, mert ez a művelet kb. 2-3 percet vesz igénybe max, nem tudom ennyi idő alatt mennyire tud bemelegedni.a tanácsokat előre is köszönöm!
-
Zoli bácsi
őstag
-
b_g_v2
csendes tag
válasz Zoli bácsi #89781 üzenetére
köszi, igen, jól sejted automata szivatós a lelkem
-
zombei
aktív tag
válasz b_g_v2 #89783 üzenetére
100-as Lead is gyakran csinált nekem is ilyet. Ott is az volt, hogy automata szivató hamar vissza engedte, aztán egy ideig lámpánál állva pl. egyből nagy gázra lefulladt, kellett egy kis gázfröccs előtte aztán második nagygázra már megindult rendesen. Én nem cseréltem, inkább együtt éltem a dologgal.
-
Gabis
őstag
Sziasztok!
Az alany egy Dellorto 17.5 karburátor. Az lenne a kérdésem, hogy az a csonk, amire az olajpumpa felől érkező csövet csatlakoztatom, az egy egyszerű üreges test? Egy vékony drótot át tudod dugni rajta, hogy ellenőrízzem az átjárhatóságot?
Már csak ez maradt mint hibaforrás. Előre is köszönöm. -
setup
tag
Nagyon köszönöm. Ez hasznos infó. Éppen ezeket a 4T-hez való 80ccm Moretti csomagokat nézegetem, hogy mennyire filléres dolog ez. Egyelőre gyanús, hogy valamit nem tudok. Pl. nem igazán tudom megkülönböztetni a "futamra" gyártott csomagokat, a tartós utcai használatra szánt csomagoktól.
De könnyen lehet, hogy még munkadíjjal együtt sem túl sok az utcai sem. Mindenképpen sokallom én is a 120k-t a B125 papírért. Rablás.
Szóval lehet, hogy én is ide jutok, mint te, hogy veszek 50-est megint csak nagyobb kerékkel és meghagyom rajta az órát meg a kipufogót, hogy a járőr nem bactasson az smkp bizti miatt, aztán feltetetek egy nagyobb hengerszettet rá. Felteszem a gyári kipufogóval is tud éppen csak annyival többet, hogy ne toljanak le az úttest szélére, bele a gödörbe.Elmegyek jövő héten a motorszerelőhöz és megkérdezem melyik típusnak vállalja az átépítését és mennyiért. Kíváncsi vagyok mennyire jön úgy ki a matek. Persze ha arra gondolok, hogy most vállalhatom a kockázatát annak, hogy baleset esetén a biztosító emiatt kibújik és fizethetek zsebből valami Audistának milliót csak, mert megrepedt a ledlámpája, attól felszökik a vérnyomásom. Összesz@rnák magukat az Országházban egy kormányrendelettől, ami ezt legalizálja szerintem. Hengerszettet cserélni? Azt nem lehet! Az nem biztonságos! Út szélén menni a gyárival, miközben előzgetnek, az persze biztonságos. Az ilyen főokost úgy felültetném egy gyári 4T 50-re az öltönyében, hogy akkor menjél B+, lássuk!
-
#TOTTI
őstag
válasz b_g_v2 #89779 üzenetére
Nekem most a beta kézi szivatós lett, de el van zárva, 4-5 rúgásra indul, igaz bejáratos és 1:30-as keverékkel megy. Ha ráhúzom leáll, ha óvatosan felpörgetem oké. Lehet a szivatód marad benn.
Melegen oké, de az a cél, higy hidegen is jó legyen.
Amúgy erre a malagutira gondoltál?
Ez volt ez előző projekt. -
FeniX-
aktív tag
Tartós utcai használat?
Gondolj bele. 50 köbcentihez képest a 80 az mekkora növekmény?
majdnem 80%.
Szerinted az 50-es főtengelye, stb. alkatrészei a másfélszer akkora teljesítményre vannak méretezve?Szerintem bárhogy nézzük, olcsóbb megszerezni legálisan a jogsit, mint bohóckodni ilyen kínai alkatrészekkel, amit összerak neked a szerelő, aztán 2 hónap múlva annyi a motornak.
-
Tamás9x
őstag
Végig jártam amire készülsz a B125sokkal jobb megoldás, mert az 50-80 között annyira nincs az 50-125 között már volna különbség, és bármi történik akármi, koccanás elcsúszás 300K-tól indul a bünti. Jogsi hiánya és biztosítási csalás! Megéri az a B125 nem kicsit nagyon fogyasztásban is jobb mint egy !fos! kinai 80-ast tuningolgatni
Főleg, hogy én már találkoztam Magyarországon! mérőpaddal. Már 660-on ülök, és fogyasztásban ugyan ott vagyok, sőtt kevesebbet eszik, mint a kis tuning szettem smkp-ba.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
Még annyit tennék hozzá, hogy még most keresed a kifogásokat, de amikor már megvan a jogsi hálás leszel, mert azt választottad, hogy leteszed, mivel kinyílik vele a világ, eltűnik a feszültség amikor rendőrt látsz, és hiába nem te vagy a hibás mert egy suttyó eléd fordult, a biztosítód nem fog fizetni, kapásból 1 elem fényezése, vagy bármi komolyabb milliókban értendők, mert nem egy Suzuki vagy Renault lesz tahó, hanem egy nagyképű drága BMW, Audi...
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
setup
tag
válasz FeniX- #89790 üzenetére
Ha a "B" 5 kiló akkor a B125 ára 620k nem? Kell hozzá a B is. Egyébként szerintem akinek van normális jövedelme és B jogsija egyszerre az autóban ül, főleg télen. Akinek meg annyira alacsony a jövedelme, hogy télen is motorozik, mert probléma a negyedéves bizti ,meg a vizsgáztatás, meg a súlyadó, meg az utángyártott fos alkatrész, meg a parkoló, meg a rozsda, meg a farkam tudja még mi annak igen, szerintem nagyon sok 120k a semmire. Éppen elég büntetés nekünk, hogy ezeken a vackokon kell ülni télen, nem kéne még lehúzni. Nekem semmi bajom egyébként azzal sem, ha egy rutinpályán menni kell azzal az iskolai pcx-el pár kört, csak látszik, hogy egyáltalán nem a közlekedésbiztonság itt a cél. Csak a díjakról szól az egész. A fiatal felnőtteket is egy mondat kizárni és bele lehet írni, hogy legalább 10 éves B jogsival nem? Gondolják, hogy én 40 felett fogok elkezdeni... ha eddig kibírtam? Belenéztem a neten a kérdésekbe, hogy hát vajon miért nem elég a "B" KRESZ vizsga ha nem egy robogón ülök, mert ez külön érdekes, hogy hát motor-motor ugyanazon az útvonalon, mert vélhetően nem költözöl el érted... szóval, hogy mégis mi változik és pont, mint amire számítottam: Életemben nem láttam még Magyarországon senkit, aki motorral vontatott volna BÁRMIT, akármit. Erre a harmadik kérdés már vontatással kapcsolatos volt. Azt hittem rosszul látok "vontathat e" című kérdés motorral és persze olyan a kérdés, hogy igen a helyes válasz. Egyszerűen ordít az egészről, hogy a lehúzásról szól. Miközben mindenki a közlekedésbiztonsággal kezd nekem jönni az egész kapcsán, amikor szóba kerül a téma. Nem mindegy hány lóerős a 125-ös blokk ha egyszer automata és benne van a fojtás, mert új és csak az első olajcserénél veszik majd ki az a fojtást? Addigra megszerzed a rutint. Nem, az túl erős és akkor lehet utána a pénzemre menni. Közben jöhet nekem szembe a csaj, aki nem tud a saját sávjában bekanyarodni egy kettő sávos úton és ül a 2 tonnás SUV-ban, de ő mehet, vele nincs baj. Velem van a baj. Mindegy elég ebből, már én is unom. Ez van, nem tudok rajta változtatni. Csak pont ezt használják ki, hogy az ember próbál inkább a jó dolgokkal foglalkozni és nem áll bele ezekbe és nem üti az asztalt meg gyújtja fel a Karmelitát akkor sem, amikor kéne.
-
Tamás9x
őstag
Persze, hogy lehúzás.
https://www.gyorsjogositvany.hu/motor-jogositvany
"A1" kategóriás jogosítvány 185.800 Ft
"A1" "B" jogosítvánnyal (B125) 115.100 Ft
Ha nincs B akkor drágább lesz DE akárhogy próbálod, hidd el megéri. Balesetek bárkivel előfordulnak, a többszörösét fogják rólad lenyúzni. Ezt a békát le kell nyelni a te érdeked.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
macilaci78
nagyúr
Nem vagyok hozzászokva ehhez a fröcsögéshez ebben a topikban, de az már lejött, hogy az általad támasztott követelményeknek az smkp semmilyen formában nem fog felelni.
Lecseréled az 50-es hengert egy 80-asra, esetleg tudni is fogja a 70-es utazótempót, akkor meg nem fog tetszeni az 5 literes fogyasztás.
Ha ez napi munkábajárásra kell, belecsavarsz heti 100 km-t tippre, ha a teljesítményhatáron teszed, nem lesz tartós.
Egy 125-ösben van tartalék, városi használatban nem használod el a motort.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
#TOTTI
őstag
B125 jó találmány, sokaknak elég, én rá épülve tettem le a nagymotoros jogsit, ha közlekedni akarsz és nem hobbi vagy szükség akkor ez az alja. Kressz anyagot is kaptam hozzá, a láncfeszességen át minden benne van. Segédmotor 40km/h, ezt vezetheted B-s jogsival, ha tudod a kresszt és kisforgalmú úton szerzel gyakorlatot, bátorság függvényében becsatlakozhatsz a forgalomba ami ennél több/gyorsabb/erősebb az elég ingoványos a rendszámos (100-125 cm3-es) motorokig bezárólag. Onnantól újra tisztázott.
-
zombei
aktív tag
válasz Tamás9x #89795 üzenetére
Ha nincs B, és motorozni akar valaki akkor miért B125-öt kellene letenni ?
Szerintem ezt a témát el kéne engedni, nem lehet megértetni vele, hogyha motorozni akarsz, meg nem cél az hogy tele legyenek az utak vakegerekkel, akkor jogsi kell, mint ahogy eddig is. B-s jogsit se adunk valakinek azért mert pl. megtanult biciklizni.
Majd ha ne adja isten bevezetik ezt a ökörséget, aztán hetente szétfröccsen egy-két valaki aki B-s jogsival ráül egyből egy 125-ösre, akkor meg megy az értetlenkedés, meg hogy a motorosok figyelmetlenek, meg biztos mindenhol száguldoznak. -
FeniX-
aktív tag
Egyébként szerintem nem lehetetlen feladat találni valami olyan műhelyet, akik árulnak felújított 2 ütemű robogókat. Egy olyat kellene szerezned. Az megy 60-at, de tényleg 3-5 liter közt fog fogyasztani. A kétütemű ilyen sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest