- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen videókártyát?
- Mikrofon topic
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
ph A 114 hüvelykes képátlóval bíró 4K Mini LED QLED tévé árából egy egész korrekt autót lehet venni.
-
Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
it Az Apple megkért egy bírót, hogy ejtse az USA igazságügyi minisztériumának és 15 amerikai államnak az ellene indított, trösztellenes perét. Azt is megmondták, hogy miért.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #89250 üzenetére
Egész jó ez a Castrol lánspray. [link]
Tegnap fújtam, előtte 500km-el lett lefújva. Abszolút nem volt fényes a lánc, de úgy voltam vele, megfújom, mert később elfelejtem.
Megjelöltem egy jelölőfilccel a lánc oldalát, hol kezdtem fújni. Egy papírtörlő darabot mögéje tartva végigfújom a lánc belső felét. Várok vele, aztán vagy ilyenkor, vagy a következő gurulás előtt egy konyhai papírtörlővel leheletfinoman a láncra fogva áthajtom a láncot a papíron. Leszedi a laza zsír részeket, ami le akar jönni, és nem teríti be a felnit.
Ez a technika teljesen jól működik, de azt hiszem az 500km-es fújást ki lehet tolni. Esőben nem motorozok, szerintem ez is hosszabbítja a fújás élettartamát.
Mennyi kilóméter, vagy idő után fújtok láncot? Már persze, akinek láncos, váltós gépe van. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89251 üzenetére
kb. ötszáz km-enként. Mikor lemegyek a motorhoz, a szelektív kukából mindig kivadászok egy pizzás kartonpapírt, és azt /a fedelét, ami nem zsíros/ rakom oda a kerék és a lánc közé, és középállványon megforgatom a kereket, amíg befújom.
:-D kicsit pronyó módszer, de nekem működik. /társasház éljen/ -
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #89251 üzenetére
Jó ez, de 3600ft 400ml egy pumpás vagy csöpögtetős olajzás esetén ebből, kijönne, 5 liter Iszonyat pénzpazarlás. Szerintem.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Tamás9x #89255 üzenetére
Az.
Láttam neten leírást, házilag barkácsolható láncolajzóról. Tényleg, pár ezresből megcsinálható, és hajtóműolajjal keni a láncot.
De amennyit én megyek, tuti nem fogok nekiállni. Bár a Benelliben lassan annyi kilóméter van, mint az előd robogóba 3 év alatt...(3 hónapos a Benelli)
Így is keveset megyek, hobbimotor, elindul a vezérhangya, kitolom a garázsból, pöcc-röff, aztán rotyogtatok egyet....
Szóval nem barkácsolok, nem érdemes. Amúgy sem érte meg egyik motorom sem az első műszakit, addigra mindegyiket eladtam/becseréltem.
Lehet tovább tart a láncspray, mint a motorom.....
Aki sokat megy, annak érdemes beszerezni, beszerelni, állítólag megduplázza a láncszett élettartamát. Nekem tuti nem érdemes.
Egy módosításon gondolkodom még, egy Givi plexi beszerzésén. [link] Azért 100km/h sebességnél már van egy kis szél.....De ugyanoda lyukadok ki, ha belegondolok, mint a láncolajzóval..Nem megyek annyit. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #89256 üzenetére
Nekem mondtak olyat a láncolajozóval kapcsolatban, hogy nehéz jól beállítani. Ha sok, akkor mindent is összeken, ha kevés, akkor semmire se jó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #89256 üzenetére
Én csak a simán flakonból csepegtetősre gondoltam, a láncolajzó, az más történet, ő tényleg akár 3*-os élettratamot is ad, ha sok akkor csöpög ha kevés, is jobb mintha nem kapna semmit
Átcsöpögtetem, ahogy látom, hogy már kez "száradni" majd egy jól statuált rongyá fokozott pólóval megtörölgetem. A krómozott és alu felnik is jobban szeretik, ha olajosak, mintha nem lenne rajtuk semmi, és pl a madárszar megmarja a felületet, vagy a pisi, ha van kutya.Nagyobb gépeknél, ahol már egy szett csere meghaladja az 50K-t érdemes elgondolkodni az olajzón, ha duplázza csak, akkor már visza is jött az ára.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Zoli bácsi
őstag
Szerintem ez a legolcsóbb házi megoldás, ha valaki automata olajozót akar: [link]
Tamás9x: Olvastam ilyen véleményt is, hogy van aki átkeni olajjal időnként a láncot, végülis ugyanaz mint a csepegtetés...Állítólag van olyan jó, mint a láncspray.
Nem tudom, vagyis azt gondolom, mindegyik megoldás jobb, mint a szárazon futó lánc. Illetve visszasírom a régi tokozott láncos MZ-t, Simsont., nem kellett egy jó darabig a lánchoz nyúlni.... -
Tamás9x
őstag
válasz Zoli bácsi #89259 üzenetére
Ha folyékony, és bele tud folyni a csapokba, és tudja csökkenteni a surlódást akkor mindkettő jó, de a ragacsos viaszos vackok, amik csak kívülről kenik annak semmi rételme.
A barkácsolás, és technika óra hiánya mutatkozik meg amikor sokan megevszik a a gumitömítéses láncra a porfogó vackokat, nem ismerik a kenési mechanizmust és szidják a láncot, hogy szar pedig csak a karbantartás nem volt jó.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
vendingo
veterán
Pénteken vettem meg a cbf125-öt, ma lett meg az új forgalmi, illetve most mentem vele egy nagyobbat. Kicsit féltem, hogy milyen lesz országúton menni vele, de gond nélkül lenyomtam 140km-t. Előzni nem tudtam, csak faluban, így pár kamion mögé beálltam szélárnyékba, legalább nem fogyasztott annyit a gép. :)
Holnap még lesz egy haza út 100+km távval, aztán elkezdem felkészíteni a paripát egy esetleges hó végi horvátországi karikára. Ez még szabdidő és időjárás függő. Eddig tetszik a gép, sokkal de sokkal rosszabbra számítottam. 80-as utazó fixen megvan, de többnyire 80-90 között hasítok. A hátsó dobozra lehet felrakok egy 80-as matricát, mint amilyen a kamionokon is szokott lenni, hogy lássák, hogy nem retardált vagyok, hanem ennyi az utazója. Amúgy sok parasztra számítottam, de legtöbb autós türelmes és figyelmes volt, ehhez lehet hozzájárult az is, hogy nem rövidgatya papucs kombóban mentem, hanem full protektoros cordurában, motoros csizmában.
A givi dobozomra fel van tüntetve, hogy max 3kg cuccot pakolhatok bele. Ezt mennyire vegyem komolyan? Most kb 3-5 kg volt benne. 3kg terhelésbe egy laza aldis bevásárlás se fér bele.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz vendingo #89261 üzenetére
Szerintem az játszott közre, hogy kaminok farvizén eveztél és az autósok a kamionokat veled együtt előzgették.
A boxra írt terhelhetőséget illik figyelembe venni, ez ugye dinamikus terhelés. Alapvetően rázkódik és ezen az úthibák és UV-sugárzás cseppet sem segítenek. Vannak két sisakos 45 literes boxok is 9-15 kg terhelhetőséggel, afelé nézelődnék. Vagy oldalcsomagtartó, akár box nélkül is. Arra spaniferrel, gumipókkal jól lehet rögzíteni sallangmentes táskát. Lehet kapni pici pénzért piacon sima egyszerű válltáskát, ami kb dobozszerű téglatest, abba is lehet pakolni, felpókozni, a vállpántot pedig levenni, nehogy beakadjon valamibe, mint a sátorlap pár napja...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz vendingo #89261 üzenetére
A GIvi monolock 43 literes dobozom is max 3 kilóval terhelhető a leírás szerint. Szerintem 10+ kiló is volt benne nem egyszer. Semmi baja nem lett.
Ha beteszem a hátizsákom, meg bőséges folyadék nyáron...Hát hamar túlmegy az ember a 3 kilón, de nem kell aggódni. A boltos szerint azért van ez a súlykorlát, mert egy egyszerű műanyag doboz, és a gyártók nem vállalják be, nem akarnak cserélgetni, ha eltörik. Ésszel túlterhelhető.
Ha hivatalosan nagyobb terhelhetőség kell, akkor Monokey rendszer: [link][ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
válasz macilaci78 #89263 üzenetére
Vászontáskák, meg egyéb macerás megoldások nem opció. Van 2 tanktáskám, 2 hengertáskám, oldaltáska szett. A dobozt szeretem, mert csak nyitom, zárom, praktikus, kényelmes.
Előző motoromon volt gyárilag egy masszív platni, arra fúrtunk fel egy alu dobozt, még nagyobb esés után se szakadt le róla, pedig volt benne kb 10 kiló cucc.Zoli: nem hiszem, hogy lecserélem ezt a dobozt, nagyon drágák, örülök, hogy ezt is adták a motorhoz. Ha nem járt volna hozzá, akkor meg se veszem a gépet.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
Köszi, praktikussági okokból vettem ezt. Afrika twinről váltottam, ez kevesebbet fogyaszt, illetve gyakrabban tudom használni. Ingázáshoz, városban szaladgálni a cbf megfelelőbb. Az AT-t már kitolni se volt egyszerű a garázsból.
Cbf-el elbóklászok a környéken, tudok vele dolgozni, boltba járni.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
#TOTTI
őstag
Vizes fekvő minarellinél van valami kikötés a fagyállóra, vagy bármilyen jó bele? Ilyen 1-2e ft/liter között?
-
vendingo
veterán
1990 750 rd04 full gyári állapotban. Simán mehetett volna OT-ra, de a szerelő lebeszélt, már bánom.
Típushibákon kívül más baja nem volt, de ezek nem komoly dolgok, illetve megelőzhetőek. Párszor voltam vele itt-ott külföldön.
Nagy túrák az sv650-nel voltak, komplett balkánt bejártam többször is, egyedül kosovo maradt ki az akkori állapotok miatt.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz #TOTTI #89269 üzenetére
Ezt a hétvégén vettem át, a kocsiba kellett rátöltenem. Ha jó a motorodba, szívesen adok belőle.
A tavasszal esedékes vezérléscsere nem lesz olcsóbb akkor sem, ha a maradékot beleönti a szerelő.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
draco31
veterán
Hello!
Malaguti F12 digit euro2.
Elvileg gyújtásalaplap hibás a szerelő szerint.
Ehhez a drágasághoz persze minden arany áron van, mert ide sikerül 12 tekercseset rakniuk.
Gyári alkatrész 60 ezer lenne, 1 hónap múlva.
Ezt találtam, de még így is húzós kicsit, még ha azonnal megy is eladásra a motor, ahogy ez belekerül.
Ez ugyan ez lenne, csak a fém lap nélkül? Bár a csatlakozó pont a fordítottja.
Így fest gyári újként.
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
válasz Repsol600 #89277 üzenetére
3-4 bontónak írtam amit találtam, jófogáson, facen amit bontanak, kb mindet kérdeztem, csoportokba is írtam, 2 hete ezzel kelek fekszek.
Öcsém még mindig nem engedi, hogy felgyújtsam sajnosASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
válasz macilaci78 #89279 üzenetére
Nagyon tudom vele bosszantani, pont most lesz 2 éve hogy vette.
Tudtam hogy ajánlott ez a típus, de mégis mondtam akkor, hogy inkább ne ezt vegye.
Szóval volt már bele 50 ezerért gyári főtengely csere, mert eltört a hajtórúd. És persze ebben hoszabb valamennyivel, mint az összes többiben.
Volt már CDI baja is, az is olcsó bele.
Km meghajtó digit, le sem írom mennyi.
2 gumi, fékfelújítás.
Henger cseréket nem is tudom mennyi volt, aztán ment rá egy bontott gyári furatás után.
Szóval bőven 2x annyit költött már rá, mint amennyiért vette, és idén sem ment még vele 20km-ert. Majd megemlítem neki megint, legalább pár napig nem szól hozzám megintASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
draco31
veterán
válasz macilaci78 #89281 üzenetére
Jónak indult, mert vásárláskor 120km menet volt vele egyhuzamban, akkor még minden szép és jó volt
ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\
-
Honda567
junior tag
Festék sprayvel akarom festeni az idomokat,
festés előkészítésének mi a sorrendje?
Milyen vizpapirral kell kezdeni csiszolni?
Szórógittet most néztem lehet kapni spraybe. -
penomope
csendes tag
Üdv. Egy kis segítség kellene. Az alany egy 50 köbcentis Vendetta 2T robogó. Megyek vele, erős benzinszag, füstöl, majd megfullad. Gyertya ki, csöpög róla a benzin. Megpucolom, visszateszem pröccre indul majd pár kilóméter után megint füstöl, majd szépen lassan megfullad. Gyertya ki, vastagon benzin.....Ma szétszedtem a karburátort. A súbertű felülről a 3. vájatban volt. Azt a legfelsőre tettem, hogy kevesebb üzemanyagot engedjen be. A főfúvóka 60-as. Mi lehet a gond? Miért fullad bele a benzinbe mindig? Mit tegyek?
-
Zoli bácsi
őstag
válasz penomope #89289 üzenetére
Gondolom a mostani karburátorokban is megvan ez az alkatrész, a tűszelep. Kosz miatt ha nem tudta ellátni a feladatát (elzárni a benzin útját), akkor megemelkedett a benzinszint az úszóházban, akkor szokott ilyen jelenség előfordulni.
Trabant esetében sokszor az is megoldotta a problémát, hogy elzártam a benzincsapot, kijárattam az üzemanyagot a karburátorból. Miután a motor leállt üzemanyaghiány miatt, újra kinyitottam a csapot, sokszor ez segített, megjavult, nem kellett szétszedni.
Másik tippem a szivató. Nem feszül a bowden valahol? -
#TOTTI
őstag
Sziasztok, műszakilag kész van, kipufogó jön még a héten, de TT lesz ez is, úgy olvastam, hogy az én szándékomnak ez a legmegfelelőbb. Hajtás rendben van Motoforce/Malossi kombó Athena kevlár szíjjal, de kisrugókat kell még cseréljem keményebbre, mert fülre alacsony fordulaton mozdul a motor. Már mindent a TT-re méreteztem, red filter van átolajozva, illetve rendeltem egy nyitott pipát a gyári légszűrő házra. 84-es főfúvókával kezdek és 5grammos dr. pulley görgőkkel.
-
#TOTTI
őstag
válasz Honda567 #89294 üzenetére
Még nem tudom, de amúgy sima kerek görgők, csak forgásirányosak és jobb minőségűek.
Kisrugóm van ami kipróbált, a leo vince csövekehez kaptt sárga, kuplungpofák súlyától függően 7-8 körül indul el, az már oké lesz. Erre az egyenes marású Malossi hátsó szíjtárcsára leszek kiváncsi, olyanom még nem volt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Renault, Dacia topik
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Yettel topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen