Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboy93 #122453 üzenetére
Nem szóltam PC41 alatt az újabb csúcsos búrájú usd villás körösre gondoltam. Lusta voltam googlezni.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #122455 üzenetére
A kérdésemre legalább annyira válaszol, mint amit te írtál. Semennyire
- Katalizátor van a tiedben?
- Ezek szívószelepek.Arra számítottam volna hogy "van" vagy hogy "nincs"
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #122458 üzenetére
Legközelebb geresicsnek címzem majd ha a motoroddal kapcsolatban lesz kérdésem.
Egyébként a 300V kapcsán merült fel.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #122460 üzenetére
A németben a vaj, és az anya között csak 1 betű különbség van.
...de ez igaz a takarmányra is, csak azt kevesebben gondolták volna.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
válasz z123456789 #122457 üzenetére
Sosem vonzott igazan, bar lehet ez is olyan mint a sieles. Ott is inkabb jeges dongolt palyan kedvelem az iveket, aztan neha ramjon a szuzhavazhatnek.
Viszont most asszony meg is olne ha ket motor lenne. Majd ha lesz garazs 2 ev mulva. Ugyis 2 auto + 2 motoros garazs a terv. -
-
-
#34411008
törölt tag
Sziasztok!
Uj motort szeretnek venni jövö tavaszig, meglepni magam a 30. szulinapomra. A keretem nagyjabol 2 millio forint.
Iden szereztem a nagymotoros jogsimat, eddig csak 50 ccm-es krosszmotorokkal bohockodtam. Az osztrak hatar mellett lakom, közel vannak a hegyek, az ottani szerpentineken, föutakon motoroznek leginkabb, illetve bejarni a közeli munkahelyre. Autopalya hasznalat csak ritkan, akkor is rövid szakaszra. Szoval 130-nal nem fogok többel menni. Tervezek a kesobbiekben evi 2-3 alkalommal 2-3 napos turakat is, keves cuccal, napi ~400 km.A kerdesem az, hogy erre a celra egy KTM Duke 390 mennyire lenne megfelelö? Mi a velemeny eröl a motorrol? Illetve van-e esetleg valami alternativa szerintetek?
-
Geresics
addikt
válasz #34411008 #122466 üzenetére
a Duke 390 tök jó kanyarokra, de túrákra, pláne földutakra inkább túraendurókat nézz!
Ha újban gondolkodsz, akkor KTM 390 Adventure! Dícsérik a nemzetközi sajtóban a BMW G310GS-t is, de egyértelmű, hogy én a KTM-et választanám!
Használtban ennyi pénzért már piszok jó motorokat kaphatsz! A teljesség igénye nelékül: BMW F800GS, F700GS (a nagyobb inkább tereporientált), Suzuki V-Strom (inkább aszfalt), Honda CB vagy NC "X" széria, stb.Ezen kívül engedd meg, hogy megismételjem a pár kommentel ezelőtti írásom:
Tudom, hogy drága ilyenkor elindulni a motorozással, kell motor, meg felszerelés is, de mindenképp szánj legalább egy kis összeget tréningre, vagy menj el ingyenes tréningre!
Korábban már írtam párat ebben a kommentben! A lista nem teljes, sőt, még én is tettem hozzá azóta, de a többiek is írtak már egy csomó jó tippet, érdemes rákeresni a tréning szóra! Bármelyikre is mész, garantáltan megéri az utolsó forintot is (pláne, ha karácsonyra kapod ajándékba)!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
KoVee84
senior tag
válasz #34411008 #122466 üzenetére
Csak új motor jöhet szóba? Csak mert a Duke kicsi ha nagyobb távokat is mennél. Ha 130-nál nem szeretnél nagyon gyorsabban menni, akkor adja magát, hogy naked. Innen meg a te egyéni ízléseden múlik, mert a 600-800 ccm közötti kategóriában kb nem lehet mellélőni.
Honda CB 600F (PC41) / CB650R
Kawa Z750R / Z800
Yamaha MT07/MT09
Triumph Street Triple
ha meg nagyon ragaszkodsz az 1 hengerhez, KTM-hez, akkor 690/790 Duke -
LógaGéza
addikt
válasz #34411008 #122466 üzenetére
Én első gépnek egy Duke 390-et vettem, nincs nagy tapasztalatom, idén tettem le a jogsit én is. Most ~1800km van benne, és eddig egyáltalán nem bántam meg a választásom. Az, hogy könnyű, és kisebb a megszokottnál a tengelytáv, nagyon agilissé tesz. Könnyű vele kanyarodni, elég jó a gyorsulása, városban bárhol elférek vele (még ott is, ahol direkt eléd áll egy autó, hogy "mellettem nem mész el").
Ami a hátrány lehet, hogy 140-150-nél elfogy, valamint akkora a szél, hogy kapaszkodni kell eléggé. Pakolhatóság nem a legjobb, persze ezt táskákkal lehet orvosolni, és a gyári ülés elég kényelmetlen, de úton van (még mindig) a PowerParts ülés, ami a leírások alapján a legjobb fejlesztés a motorhoz.
Én örülök, hogy nem vettem nagyobbat, így is mindig vigyorogva szállok le, és igaz, hogy nem sokat mentem vele, de autópályákat kivéve sehol nem éreztem még, hogy kevés lenne a motor (sőt).
Ami egyetlen dolog, hogy mindenképp ülj rá vétel előtt. Én 178 vagyok, és 95kg, kb ez a max ahol még használható (bár van aki 190cm+-al használja)."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Somatom #122413 üzenetére
Azóta körbekérdezgettem és egyre inkább úgy tűnik, hogy 170 centis magassággal kínkődés lenne nekem egy ilyen motor. Felfüggesztés beüléstől függ, de jobb esetben lábujjakkal érne le a lábam. 180 centis ismerősömnek az Aprilia rx 50-ről nem ér le teljes talppal a lába.
-
#34411008
törölt tag
válasz LógaGéza #122474 üzenetére
Köszi neked is az infokat. Magassagom nem lesz hatraltato tenyezö, mert 175 cm vagyok, de persze, mindenkeppen kiprobalom, mielott megveszem.
Majd az uj ülesrol beszamolhatnal. Egyebkent mashol is olvastam, hogy picit kenyelmetlennek iteltek az alap ülest 2 ora egybefüggö motorozas utan. Bar en sokat bringazom, ott meg sokat edzödtem kenyelmetlen ülesekre.
1 tankkal mennyi km-t tudsz atlagban megtenni vele?
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #122460 üzenetére
Mert ha lenne katalizátorod akkor megkérdeztem volna, hogy annak nem-e okoz hosszú távon bármilyen kárt, láttál-e benne bármit ha belenéztél, amiatt hogy a 300V az racsing olaj. Nem tudom hogy van-e köze hozzá, csak egy kérdés lett volna, mert azt szokták írni szerte a neten, hogy a katalizátoroknak nem feltétlen tesz jót, és most itt lett volna egy alkalom hogy hitelesebb választ kapjunk rá. Ennyi lett volna
Azért is érdekel még, mert néha FB csoportokban szoktam látni, hogy átlag utcai motorosok is használnak 300V-t. Legutóbb egy 800-as Tiger tulaja írta hogy 300V-t használ, túramotorral, túrázásra. Ilyenkor azzal szokták indokolni, hogy azért azt rakja bele mert az a legjobb, de amennyire én látom ennyi erővel slickeket is rakhatna a Tigerre.
A te esetedben még az merült fel kérdésként bennem, hogy valószínűleg két paramétert is változtattál egyszerre: az olajat és a benzint. Pl mi lenne ha a kommersz 95-ös benzint használtad volna a 300V mellé, vajon akkor hogyan nézne ki a szelep? Vagy a másik eset, hogy prémium 100as benzinre váltasz, de olajból marad a Yamalube?
De ezeket mobilról nem akartam lepötyögni, mert elmegy vele másfél óra, gondoltam egy rövid igen-nem kérdéssel indítok Hát nem jött be
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
LógaGéza
addikt
válasz #34411008 #122476 üzenetére
Ha valaha ideér, akkor mindenképp, lassan 3 hónapja várok rá. Én olyan másfél órát bírok kényelmesen benne, utána kezdek el fészkelődni.
Olyan 200km-nél szoktam kimenni tankolni, de akkor még van benne, eddig 230 volt a legtöbb amit vártam, tán már akkor írta, hogy "Low fuel".Szerk.: Csak írni kellett, pont most hívtak, hogy küldik, és itt van holnapra
[ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #122477 üzenetére
Azert annyira nem lett volna tul sok szoveg, ha konkret normalis kerdest raksz fel, most tobb hszben potyogtel.
Ha normalisan beszelgettunk volna, akkor az is kiderult volna, hogy a 15e km bol elenyeszo mennyiseget hasznaltam az akrat, mivel nem reg szereltem ra.
A legtobbet futott motor, amihez kozom volt 97 000km, ezzel az olajjal. Tuv on mernek kipugazt, euro4 es motor. Atment. Magyarorszagon muszakinal nem ellenorzik, nem kell.
Kommersz 95 ben is van tisztito adalek, most lattam kiemelik az omv-nel nemetorszagban, de egy api sj olaj biztosan jobban rakodik. Ez fix. Az is hogy annal jobb a 300v.
Direkt hozzaraktam a hszben, hogy a benzin adalekolas nagyon kerdeses, es kulcsszerepe van. De bele nem ontenek sj olajat.
Illetve benzint nem biztos hogy valtoztattam, ezt is hozzaraktam, hogy ezt nem tudom, hogy mit hasznalt az elozo ket tulaj, es ennek nem tudok utanamenni.Triumph tigerbe nem raknek ilyet, tulajdonkepp semmilyen olyan motorba nem raknek ilyet, amit hetkoznapi hasznalatra szannek, vagy alacsony fordulaton turamotoroznek, ahhoz tul draga.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #122479 üzenetére
Mannol ester alapu, vagy mas olajaval van tapasztalatod?
-
tag
válasz #34411008 #122476 üzenetére
Szia, azért próbáld ki ezeket is, igaz meghaladja a költségvetésedet, de szerintem megéri:
Túra-enduro:
Honda CB500X
Suzuki DL650XT
ha pedig naked, akkor:
Yamaha MT07
Suzuki SV 650[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #122479 üzenetére
Őszintén nem értem hogy mi nem konkrét és mi nem normális abban a kérdésben, hogy van-e katalizátor Nem kell mögé látni semmit, nem kérdőjeleztem meg az írásod, nem is értem ezt a csörtét, és örülnék ha nem kéne disclaimert csatolni, hogy a kérdéseim kíváncsiságból és információszerzés céljából íródnak.
Ott a sima 95 az ami itthon a 95 MaxxMotion (ami prémium)? Vagy ott is úgy van hogy sima 95, majd 95 MM, és utána a 100 MM?
Nem kifejezetten a te esetedben, hanem nagy általánosságban utcára miért dönt valaki a racing olajnál például a 7100 helyett (Motulnál maradva)?
Van ez a cikk, ami bár nem mai (2012), de az itteni válaszok, és a kommentekben az Eddie nevű user válaszai, a Motultól jönnek: [link]
És az egyik érdekes kommentje:
"I recommend 7100 for the street person that does occasional track days because it’s still 100% synthetic and it has ester, so it will handle high temperatures no problem. 7100 has more detergents and dispersants for cleaning which will typically allow for longer drain intervals, 5000 miles + depending on the rider. 7100 has an API rating of SM which makes in cleaner for bikes with catalytic converters and O2 sensors.
300V can be used on the street but it’s really designed for racing. 300V has double ester meaning Motul has used 2 types of esters in its formula – 1 to be used for friction reduction and 1 for extreme pressures. 300V has less detergents and dispersants vs. 7100 because they’re replaced that with extreme pressure additives for built engines. 300V is not API rated because it’s a racing oil and they assume that on a racing bike, you’re going to be pulling off your catalytic converters and O2 sensors."Ez alapján úgy értem, hogy elsősorban nem a pénz miatt nem raknék utcai használatra racing olajat.
Vagy nem jól értem?
Az a 97 ezret futott motor milyen motor, milyen használattal, meg milyen csereperiódussal?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #122472 üzenetére
Tévedsz. Egyébként van hazánkban olyan szaki, aki be tud lőni egy Ducati kényszervezérlést?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #122482 üzenetére
Most normalisan leirtam, hogy ha nem siettel volna annyira a mobilon potyogessel, hogy konkretan megkerdezd: art-e a katalizatornak? Es nem kellett volna olyan sokat potyogni valami teljesen nem temabavago dolggal, meg megegyszer ugyanez, stb akkor beljebb lettel volna, hamarabb, kevesebb potyogessel, hiszen mobilon nem tudsz potyogni. Erre irtam azt, hogy konkret kerdes, es haladunk tovabb. :D
Igen, ezt en is olvastam. Meg meg jopar ilyet.
Ez egy ujabb multistrada volt vegig 300v vel uzemeltetve, eves olajcsere, vagy km, a gyari szervizperiodusokat betartva.
A ceg ahol dolgozok, megkerdezte a motorgyartot, rakhat ilyet bele, lesz-e problemaja abbol, ha ezzel uzemelteti az osszes motort, amit elad, szervizel. A motorgyarto azt irta barmit rakhat bele.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #122497 üzenetére
"A motorgyarto azt irta barmit rakhat bele."
Ez miben különbözik attól, amikor a kézikönyvben API SH van előírva mint minimum?https://www.flickr.com/photos/zpapa/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen