Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz kcsa #54980 üzenetére

    Maga a jeladó és a tárcsája ugyanaz (ez asszem egy régi Ford Escort) [link], az ABS elektronika/pumpa is eléggé erős hasonlóságokat mutat. Pl. Suzuki Swift: [link] és Suzuki DL650: [link].
    A mérnöki gondolkozásmód szerint sem logikus valami újat kitalálni, amikor ugyanarra a funkcióra már van megoldás. Nyilván lehetnek eltérések pl. a programozásában, de alapvetően az egységek és a működési elv vélhetőleg igen hasonló, ha nem tökéletesen ugyanaz.

    Egyébként maximális tiszteletem, amiért ennyire képben vagy a képességeiddel, és hogy le is mered ezt így írni. :R Ilyen esetben tényleg ajánlható az ABS.

    Amúgy amit linkeltél videó, az nem egészen esik egybe a tapasztalataimmal, volt párszor, hogy vizes úton kellett fékezzek, és ennyire sosem kacsázott be alattam. Persze, nem elképzelhetetlen, hogy elő tud fordulni az eset. :R

    Nekem sima enyhe nyári esőben esett meg, hogy megviccelt a technika: [link].

    (#54981) Mosquito34: Én ugyan csak decemberig/márciustól motorozok, de eddig nem igazán éreztem hiányát az ABS-nek. :N
    Az ABS törvénybe iktatása csak arra jó, hogy megdrágítsák vele azoknak is a motorvásárlást, akiknek az égvilágon semmi szükségük erre az eszközre. Remélem, legalább kikapcsolhatatlanul kell majd beszerelni, hagy szívjon vele a jónép. :C
    Autós videót azért linkeltem, mivel ugyanúgy működik rajta a fék/ABS, mint motoron.
    Egyébként szerintem az is tapasztalat, hogy mondjuk eddig sosem volt szükségem ABS-re...

    (#54983) persuader: Így tizenkétezer főleg városi km motorozás és durván 5 szezon után azért úgy gondolom, a fotelfizikánál némileg több tapasztalatom van.

    Az útra kóválygó óvodáscsapatot olyan jól megfotelfizikáztad, hogy az eddigi (szerencsére) egyetlen motoros esésem is ilyenhez kapcsolódik. (Utolsó előtti bekezdés innen: [link]) Igen, úgy elfektettem, öröm volt nézni, ugyanakkor garantáltan nem rajtam állt a dolog, ugyanis még kb. el sem értem a fék nyomáspontját, mikor huss, már ment is el az eleje... Szerintem itt az ABS se nagyon tudott volna mit tenni, olyan volt, mintha a tükörjégen mentem volna. (Mentem már bicajjal tükörjégen, még mielőtt megkérdezed, tudom milyen.)

    Nézd, az esetek mondjuk 99%-ában én is biztonságosnak érzem az ABS-t, sőt, biztonságosabbnak, mint a sima féket. De ha abban a maradék 1%-ban valami nem úgy adja ki, ahogy az ABS gondolja, akkor oltári szívás. Én pedig inkább bevállalok 99%-ban néhány százalék plusz kiszámítható fékutat, minthogy abban a 1% maradék esetben megszívjam az ABS-el, mert éppen kicsit elszámolta magát. Nyilván, van az a réteg, aki kevésbé tapasztalt vagy nem érzi úgy a féket, és sokkal többet nyer a 99%-on, nekik érdemes olyan motort venni. Ennyi.

    (#54984) kcsa: A fő bajom a kiszámíthatatlanság abban a bizonyos 1%-ban. Akár üzemzavar, akár elszámítás miatt visszadobálja a féket, az igen kemény balesetveszély. :K

    (#54987) persuader: Alapvetően defenzíven vezetek, tehát igyekszem nem esélyt adni másoknak, hogy kinyírjanak. Ugyanakkor, mivel nem célom végletesen lassan sem menni, így bizony néha elég keményeket kell fékezzek. Az ha nem is heti rendszerességgel, de szezononként 3-4X mindig előfordul.
    Az ABS egyébként itt tud(na) beleköpni az életembe, hogy én tudom, mennyi hely kell megállnom az adott útviszonyok mellett, de ha visszarúgja nekem a féket, borul az egész.

    Namost, az élet pont nem az, amit Te írsz. Az a fotelfizika. Eddig akárhányszor kellett vészfékezzek, soha nem satuztam be az első féket, hanem ahogy írtad, szépen felépítettem a fékerőt, ahogy kell. Persze, volt amit elbasztam, pl. néha (rossz) reflexből behúzott kuplung, vagy túlfékezett kicsit megcsúszó hátsó, mindenre én sem tudok figyelni. Az azonnali satuval egy rendes motoron csak pofáraesni lehet. A kikerülésnek sincs semmi akadálya normális fékezés mellett, nyilván az irányváltás idejére elengeded a féket, ahogy remélhetőleg az ABS-es motoron is, satufékezve nem biztos, hogy túl jól venné a fordulást.

    És igen, pont ez a lényeg, amit mondtál. Hogy az irányíthatóság a lényeg az ABS-nél, nem a fékút hossza. Éppen ez vele a bajom. ;) Hogy ő abban az 1%-ban is irányítható akar maradni, amikor mocskosul de megállni kéne mindenáron, és te SEMMIT nem tehetsz ez ellen... (Hacsak előzőleg nem szedted ki az ABS biztosítékát. ;] )

    A valóságban a fejlesztéseket a piaci igények szabályozzák. Az embereknek nagy igényük van a mindenféle ehhez hasonló biztonsági kütyükre, ezért fejlesztik őket. Ez üzlet.
    Ha annyira hiperszuper nagy csoda lenne, akkor nem ilyen demagóg sz@rokkal lenne tele a net, amikben megmutatják egy satura fékezett kerekű jármű mellett mennyire szépen/rövid úton áll meg az ABS-es. Pl. ez: [link]. Nézni is fáj az ABS nélküli fékezést. Az persze nincs ott kis betűkkel, hogy ez a szituáció csak súlyos vezetői hiba esetén áll fenn...

    (#54988) vlevi: A biztonsági öv szerintem egész más történet. Ezeket a legújabb fejlesztésű ABS-eket nem ismerem, nem tudom, ezek megbízhatóbban működnek-e a régieknél abban az 1%-ban. :)

    (#54989) bogyo112: :R

    #54991) yodamastah: Így van. :K Mindenképpen el kell engedni a féket irányváltáshoz. A kanyarban fékezéssel is ez a gondom, akár ABS nélkül is az első dolog első fék behúzásakor, hogy felállítja a motort. Namost lehet, az ABS kanyarban fékezve megvéd a kerék blokkolásától, és nem egy lowside-ot dobsz, hanem feláll a motor, és a következő megálló a korlát vagy az árok. Hát nem is tudom... :D

    (#54993) mm89: Persze, tudom, ilyen pici fordulaton sokkal simábbak a négyhengeres motorok. 600-as Hornettel mentem párszor. ;) Veztech tréninget is azzal nyomtam végig.

    Az ABS tesztre kíváncsi leszek, de azt javaslom, a tiéddel próbáld ki, ABS-el, majd kiszedett ABS biztosítékkal. Így el lehet kerülni a különböző tudású pilátókból, gumikból, fékrendszerekből, felfüggesztésekből és hasonlókból eredő különbségeket. ;)

    Amúgy mint írtam, a szerelem az szerelem, szóval a lényeg, hogy Te úgy érezd, hogy megérte. Semmi más nem számít. ;) :R

    Viszont... "Hagyd, néhány hete ült át robogóról az sv-re. Valószínűleg sokkal többet tud mint bárki más itt!.. "
    2012 nem néhány hete volt. :U Előtte meg 3 szezont nyomtam le nagyrobogón.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák