- Mini PC
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- ASUS ROG Ally
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Platina plakettes Gigabyte tápok fekete-fehérben
ph A cég évtizedes jótállással szállított, ATX 3.0-s termékcsaládja kétféle színben és teljesítménnyel készül.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #55698 üzenetére
Nekem eddig a lancmoso spray jott be a legjobban (bel ray), de az is olyan, hogy le kell torolni, de minden retket old, fenyezest nem bantja.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
-Mike-
addikt
válasz FIREBLADE78 #55701 üzenetére
Kúton, vagy unix, bárdi.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #55698 üzenetére
Lánctisztító spray-el lesz a legkönnyebb dolgod.
Megy mással is, de sokkal nagyobb szívás.
Azt ráfújod és abban a pillanatban dobja le a dzsuvát."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #55701 üzenetére
Kis vidéki autósboltból veszem, de ők a Bárditól kapják.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
Itthon.. Történt valami rendkívül, érdemes beleolvasnom?
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
FIREBLADE78
addikt
-
polimorf
tag
válasz -Mosquito- #55709 üzenetére
Üdv itthon! Gondoltam, hogy túrán vagy mert igen hallgatag voltál a napokban. Mesélhetnél róla, fotókkal is...
Olvasd el amiket irtam ma. Talán segiteni is tudnál. És reméljük eljösz vasárnap a topiktalálkozóra is.[ Szerkesztve ]
Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #55698 üzenetére
Elvileg a kerozint ajánlják rá a hozzáértők.
(#55700) bogyo112: Ez nem jó módszer, kivered a zsírt az O-gyűrűk mögül a nagynyomású mosóval. Én is brigéciollal mostam le legutóbb (nem volt kéznél sajnos jobb), de mellé fogkefe volt az eszköz. Nem kell annak szerintem patyolat tisztának lennie. Ha már annyira le akarod tisztítani, akkor kerozin, azzal sokkal kevesebb vesződés a neten fellelhető videók alapján. Pl. [link].
-
Czimby
addikt
válasz bigdady #55697 üzenetére
A hűtőt teljes tele csurig, a tágulásit pedig kb félig, ha minden jól működik légteleníti magát a rendszer, viszont ha a hűtőbe sokat(több mint 0.5L) kell utánpótolnod érdemes megkeresni a blokkon a légtelenítőcsavart és ott is légteleníteni.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
baboss
őstag
Leleményes motoros,ügyesen pakol.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Én azért azt nem mondanám, hogy bevált volna.
Bennem kifejezetten az a benyomás maradt meg, hogy alig oldja a láncspray-maradékot, és így hosszas és nehézkes küzdelem vezet csak eredményhez. Ehhez képest a neten amiket találtam videókat kerozinnal esetleg wd40-el sokkal meggyőzőbbek. Legközelebb valami kerozin/petróleum féleséggel fogok próbálkozni. Utána remélhetőleg már könnyebb dolgom lesz, mivel tervezek építeni a gépre egy automata láncolajozót. -
bigdady
nagyúr
Nekem castrol lánc tisztito és olajozó sprayt ajánlottak csak befujod és vársz reggelig és addigra lecsöpög a trutyi és nem vereti szét az egészet. Most keresem hol lehet venni.
[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
Szerintem se kell túlzásba vinni a lánc tisztítását. Én tavasszal szoktam (mondjuk nem is nagyon használom gané időben, tehát nem is lesz olyan retkes) féktisztítóval. Hátsó emelőre felrakom, féktisztító, rongy törlés.
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Czimby
addikt
válasz bigdady #55719 üzenetére
Ilyen nem létezik
Van tisztító és van kenő, két külön spray...
A tisztító olyan mint a féktisztító befújod leoldja a retket, de gyorsan elpárolog max 1 perc.A spray meg olyan mint a többi, ken.
HA túlfújod meg ledobálja...Tisztítani petróleumos ronggyal letörlöd a nagyja retket, több rétegben körbemész szint hibátlan lesz csak a petró után marad egy kis olajfilm réteg erre nem tapadna a láncspray ezért, lánctisztító sprayel letakarítod 1x vékonyan. Megszárad és mehet a láncspray.
Elég érdekes tanácsokat kapsz mit ne mondjak
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Czimby #55721 üzenetére
Azért az ugye nem para, hogy én minden kenés előtt (kb 300km-ként, vagy ahogy kijön, de max 500km-ként), lefújom lánctisztítóval, majd egy ronggyal szárazra törlöm és csak utána fújom be a kenő sprayel. Valahogy irtózom attól,hogy a dzsuvára ráfújjam a kenő sprayt.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Czimby
addikt
válasz V.Stryker #55722 üzenetére
Nem para csak valószínűleg fölösleges.
Régen én nem használtam mosót, haem az új láncspray leoldotta a régit szóval jó vastagon fújtam és ennyi nem kellett vele kínlódni Csak anyagilag nem volt egy okos húzás, meg dobálta mindenfelé a sok fölösleget.
Akkor érdemes takarítani ha tele van porszemekkel és olyan lesz tőle mint a smirgli, na ez koptat.
De az esetek 90%-ban az O gyűrűk adják meg magukat és bentről szökik ki a kenőanyag, így a csapok kopnak. Emiatt nyúlik a lánc. Ezért kell vigyázni az O gyűrűkre, nem ajánlott a féktisztító és a nagynyomású mosó. A gyártók kifejezetten petrót/kerozint vagy lánctisztító sprayt ajánlanak.Szerintem egy szezonban 3x elég takarítani kivéve, ha olyan poros úton megy az ember ami televeri porral akkor indokolt gyakrabban.
Igazából azt nem értem (mivel itt a többség túrázós emberke), hogy miért nem használtok automata láncolajzót. Otthon kb 10-15e Ft-ból megépíthető, de ha vannak forrásaid akár 5e-ből, utána pedig az olaj filléres költség és nem kell láncot takarítani, fújni stb...
[ Szerkesztve ]
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
válasz bigdady #55724 üzenetére
Az ugyanolyan mint a petró olajfilmet hagy maga után. Nem jó nem tapad rá a láncspray.
Keress direkt lánctisztítós sprayt, mindegy a márka olcsó legyen és kész.
Liqui Moly régen az olajshopban kb 1500Ft volt, 3-5 takarításra elég kb egy flakon.
De a Lidl-be is szokott lenni az igaz az kisebb kiszerelés de olcsóbb is.
A MOL jó, csak drága, igaz ez a Castrolra is.Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
bigdady
nagyúr
Ok. Benézek lild-be
-
Daywalker
addikt
válasz Czimby #55723 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, hogy nem kell takarítani automata olajozónál, hiszen arra folyamatosan tapad a retek. Vagy túlolajozod és leveri, de akkor meg a motort lehet állandóan csutakolni.
Szerintem baromság ennyit kenni, súrolni stb. Lehet, hogy többet elmegy valamivel, de ez sem biztos. Ha mégis, és kiszámoljuk mennyit költünk ilyen szarokra, akkor látható, hogy fajlagosan nem éri meg a vesződést (főleg, ha ilyen pitlák láncok vannak rajta, nem valami 150+ lóerőre fejlesztett 520-530...). Akkor kell letakarítani ha retkes. Akkor kell fújni, ha takarítottad vagy már nincs rajta kenőanyag. De továbbra is igaz, hogy a zárt O-X akármilyen gyűrűt hiába fújkálod kintről, a lényeg belül van.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Czimby
addikt
válasz Daywalker #55728 üzenetére
Csak az olajba nem ragad bele a retek hanem ledobja magáról, terepmotorokon is ezért olajoznak nem sprayznek...
Majd ha motorokkal tömött parkolóban jársz nézz meg egy olajzós mocit, ha jól van beállítva egy vékony filmréteg van rajta és semmi más, a lánc újnak fog kinézni.
Leírtam én csak akkor takarítom ha szemmel láthatóan tele van porral, hogy ne csiszolja szét magát meg a lánckerekeket. Évi 2-3 alkalom ha nem jársz poros úton.
És ezért javaslom a petrót mert olcsó, és kitart 2-3 évig 1L ami nincs 1000Ft, a tisztító spray pedig szintén alig fogy mivel csak a petró maradékát kell leveretni vele.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
válasz Czimby #55729 üzenetére
A végét nem neked szántam, hanem általánosan. De ugyanazt mondjuk egyébként: ledobja róla. Ami menet közben szépen a motorra ragad (kolléga épp ezzel küzd fentebb).
Terepmotornál teljesen más a dolog, ott egyrészt mindig mosogatni kell a motort használat után, és tudtommal többnyire nem használnak X-O gyűrűs láncot sem..."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Czimby
addikt
válasz Daywalker #55730 üzenetére
Sportmotoron van automata lánckenős topik nézelődj ott egy kicsit, ha jól van beállítva az olajozó csak egy filmréteged van és nem az olajat dobálja le hanem a porszemeket amik nem tudnak beleragadni, nem lesz retkes a motor tőle, közel sem annyira mintha spraynél.
Terepmotoron is azért olajaznak mert abba nem ragad a retek hanem kidobja magából, azt nem tudom, hogy jön ide az, hogy van-e gyűrű a láncban most arról van szó, hogy van-e retek vagy nincs a lánc külsején.
Igen a terepmotor retkes lesz mert nem automata olajozó van, hanem jól megborítják, hogy kibírja a napot így sokat ledobál magáról, de az autómat olajozó pont ezt küszöböli ki.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Daywalker
addikt
válasz Czimby #55731 üzenetére
Remélem te sem hiszed el tejesen amit írsz vagy olvasol
"nem az olajat dobálja le hanem a porszemeket amik nem tudnak beleragadni"Nem szeretnék okoskodni, de ez fizika: az olajnak van egy olyan tulajdonsága, ami miatt magához vonzza a porszemeket - vegyünk példának egy szivacs, vagy bármilyen olajfilmes légszűrőt. Ha kellő utánpótlás van kellően "vékony" olajból, akkor ugyanúgy olajos port dobál le, méghozzá folyamatosan, nem csak a porszemeket. Max a folyamatos leverődés miatt nem látszódik annyira mocskosnak, aka nem veszed észre a motoron, hiszen folyamatos az "olajcsere". Ráadásul vékony olaj, nem tapad, így kis adagokban folyamatosan megy ez...
Szóval szerintem azt akartad írni, hogy a láncba nem tud beleragadni, nem pedig az olajbaAhogy te is írtad, megcáfolva ezzel az előző félmondatod: "nem lesz retkes a motor tőle, közel sem annyira mintha spraynél" - ergo ugyanúgy dobálja, csak nem vehető észre - annyira.
És ez valahol oké, mivel a motoron direkt olyan adalék van benne (teflon?) ami ezt meggátolja, hiszen ott az a lényeg, hogy rajta maradjon az olaj, különben fújkálhatnád 50 kilométerenként. És ez az oka annak is, hogy ez jobban meglátszódik a motoron, mivel ez az adalék mindenre ragad, nem csak láncra.
De mint mondtam, tök felesleges ennyit buzerálni az egészet. Szerintem szignifikáns élettartam-többletet nem tudsz kisajtolni olajozással, hogy az feltétlenül megérje, max kényelmi dolog. Akik azt hiszik, hogy de, azok papásan használják a motort és amúgy is ráérnek ilyenekkel vacakolni.
A terepmotort hagyjuk ki a képletből, azt azért említettem, mert sokan azt hiszik, hogy egy o-x gyűrűs láncnál muszáj olajozni a csapok miatt...holott nem. A terepmotornál meg ugye más a helyzet....
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #55728 üzenetére
Azért nem ugyanaz a kihívás pár csepp sima olajat letakarítani a gépről, mint azt a ragacsos förmedvényt, amit a láncspray kiokád magából. Azt rémálom leszedni bárhonnan, ahova odatapad, és odatapad mindenhova, elég egy picit több anyagot fújni a kelleténél.
Ami meg a "lényeg" az X-O gyűrűs láncnál az valóban belül van, de kívülről a görgők alá is kell a kenés kívülről.
Itt írják is, hova kell a kenés: [link]
Az 1-es pont a motorokon gyárilag megoldott az X-O gyűrűs láncok révén, ott csak a tömítőgyűrűt érdemes finoman olajosan tartani. Ezenkívül a 2-es pont a fontos, mivel az teljesen ránk van bízva a gyűrűs láncoknál is.
A két fő pontoddal maximálisan egyetértek viszont. "Akkor kell letakarítani ha retkes. Akkor kell fújni, ha takarítottad vagy már nincs rajta kenőanyag."(#55733) Daywalker: "sokan azt hiszik, hogy egy o-x gyűrűs láncnál muszáj olajozni a csapok miatt...holott nem."
Ez teljesen téves. Ha tök szárazon fut, elég hamar kuka, mivel olyankor elég keményen fel tud melegedni az állandó súrlódástól, ami a gyűrűknek és a benntartani kívánt zsírnak sem épp jó.Azok, akik láncolajozót építettek, mind 2-3X-os élettartam növekedésről számoltak be, ami a láncot illeti. Nekik egy lánc legalább 2 első lánckereket túlél.
És leírtad a lényeget. Az automata olajozó folyamatosan biztosítja az egyenletes kenőanyag utánpótlást, így mindig megfelelő a lánc kenése, folyamatos az öntisztulása.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Én is félreérthetően fogalmaztam: kell kenni, de nem kell túlzásba sem vinni, ha kicsit kevesebb anyaggal fut egy ideig sem lesz baja (ahogy írtam, akkor kell kenni ha nincs vagy kevés van rajta). Szó sincs teljesen száraz láncról...
Hallottam már két ugyanolyan motorról, ahol az egyiken ápolgatták és elszakadt a lánc, a másiknál meg leszarták és még csomót elment. A papás tempó kíméli a láncot. A 2-3x növekedést kicsit soknak tartom, tekintve, hogy egy sportmotoron is elmegy a gyári lánc 20-25 ezret általános használatnál...namármost azt kötve hiszem, hogy ~60 ezret kibír. De hát vannak akik sportot űznek ebből is - mint a hypermilerkedésből. Igazából a láncolajozó is egy vallás, nem kívánok belemenni, mert jómagam nem próbáltam, de a mesékhez meg már öreg vagyok Kicsit olyan ez, mint az otthon kipufogót meg bukócsövet isten tudja mit hegesztenek, "és az jobb mint a gyári"...ezt így minden mérés nélkül, mert hát szegény japán mérnök hülye volt a gyárban.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #55735 üzenetére
Így már világos.
Sportmotoron van jópár beszámoló a láncolajozós témára: [link].
Igen, akik fújkodva 20-30 ezer után láncot cseréltek, azok 50-60K-t mennek az olajozóval, de van, aki 100 ezer felett elment vele. Én külföldi fórumokon is hasonló beszámolókat olvastam. Hülye lennék 15-20K-ból szettet építeni magamnak, rengeteg időt belefektetve, ha nem lennének ilyen pozitívak a tapasztalatok ezzel.Amúgy a "hülye japán mérnök" már rég feltalálta a dolgot, rengeteg motor kézikönyve ajánl pl. sima olajat kenésre.
Ezek is érdekes gondolatok, ha érdekel a téma: [link] és ez [link], és közvetlen a felette lévő a megoldás szervízkönyvi rajza. -
Bogyó bá'
nagyúr
Hadd dicsekedjek: ma délelőtt sikeres forgalmi vizsgát tettem korlátlan A-ból. Holnap lehet menni a vizsgaigazolásért, illetve majd azzal az okmányirodába. Mire leesik az első hó, addigra kézben lesz a papír!
(#55738) szentkuti11: sajnos rosszul tudod. A rendőr ha lekérdezi a nyilvántartót, ő azt az infót fogja kapni vissza, hogy nincs jogosítványom az adott kategóriára. Egy esetleges balesetnél szintén ugyanez van. Szóval jobb a békesség szerintem, 2-3 héten már nem múlik semmi sem. Azért beszarás, hogy egy mindössze 10 órás upgrade május közepétől eddig tartson.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz szentkuti11 #55738 üzenetére
Sajnos nem, érdemes kibírni
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Bogyó bá' #55737 üzenetére
Most nem azért, de az okmányirodában az új kategóriádat szvsz már felvezetik. A többi csak a gyártási idő.
Ahogy volt már rá szó... nincs szó arról a jogszabályban,hogy nem veszethetsz, illetve arról sincs, hogy vezethetsz-e. Mikor ezt megkérdeztem hivatalos személytől, akkor ő mondta ezt. És pont ezért van az, hogy a rendőr saját jogkörben dönthet arról, hogy megb@sz vagy elenged.
De főleg,hogy ennyi küzdéssel járt, szerintem is érdemes megvárni azt a két hetet. Nem múlik azon már semmi. Esetleg a közeli központi irodába kérheted a jogis átvételt és akkor gyorsabb pár nappal.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
bigdady
nagyúr
Lidl-ben találtam mezei lánclemosó sprayt igaz biciklire de a célnak megfelel
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs