- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
dugynok
senior tag
Aztán kicseréled egy új gumira az elsőt (és hátsót) , majd észreveszed, hogy mennyire homályba (bocsi) voltál gumi témában. Én most cseréltem az első, 4 éves gumit és érezhetően jobb a tapadása az újnak, pedig mintázatra még kibírta volna ezt a szezont (kb. 6k km). Pedig csak egy 200-as maxirobi. Most lehet jónak érzed, de az újnál észreveszed, hogy mégtöbbet kitudsz hozni a motorból. Főleg no abs féknél.
[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
Én mióta megvan a motor (6-7 éve) folyamatosan hol idősebb hol fiatalabb, de használt gumikkal toltam. Tavaly műszakira kellett új, és már bánom, hogy korábban nem volt rá pénzem. Minden körülmények között ég és föld a különbség.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Ferdzsoo
addikt
Na tegye fel a kezét akinek ködlámpája van a motoron!
Asszonypajtás a kresszben (online, központi tananyag) épp most tanulja hogyan és mikor kapcsold fel a ködlámpát a motoron.
Mi a f@sz....?"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
félisten
Köszi mindenkinek!
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
Xaels
félisten
1-et biztos, hogy észre fog venni mégpedig a gumi profiljából adódó kormányozhatóságot. Tavaly amikor lecseréltem az elsőt az első kanyarban azthittem felborulok, mert pillekönnyen dőlt be az előtte levő izmozás után
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
HSM
félisten
válasz #79335424 #67048 üzenetére
Pedig használva van rendszeresen a hátsó fék és a motorfék is. Pláne ugye V2-es motor, igen jól használható a motorféke van (és remek hangja olyankor ), és a hirtelen jövő erős nyomaték sem éppen hátsógumi-barát. Mondom, meglepődtem én is, mert mindenhol azt olvasni, hogy az első gumi túlél 1-2 hátsót.
(#67051) dugynok: Voltam tavaly GSXR1000-et tesztvezetni, szóval volt lehetőségem megtapasztalni milyen egy kitűnő sport gumi, frankó fékkel és futóművel. Nyilván jelentős a különbség, mégis azt mondom, hogy az enyémmel is lehet közlekedni. A régi 50-es robogómhoz képest így is űrhajó ez a gumi.
Persze, tudom, hogy így közelsem tudom kihasználni a motor képességeit, de ezzel előre lehet számolni és akkor nincs gáz.(#67052) HGabor89: Miért vennék 4 éves gumit? Ez a gumi volt rajta, mikor kitoltam a szalonból, kifizettem ezt is, nem volt más választás, szóval ha már ki van fizetve és használható, akkor elhasználom. A következő gumimnál viszont már nagyon meg fogom nézni, mi kerüljön fel. Mint írtam, most a Pirelli Angel GT-vel szimpatizálok, szerintem az még típus szinten sincs 4 éves.
(#67053) bob.zxr: Városban közlekedem, és azért nem tötyi-tötyi tempóval. De nem is szervdonor tempóval. Volt időm kiismerni a gumit, és szépen érezni az SV-n, mikor kezd el kisazzéni oldalra. Szóval teljesen uralható a helyzet.
(#67056) emre: Nem vitatom.
Én csak azt mondtam, nekem a kis főleg városi közlekedésemre alkalmas a mostani is, és nem vet fel a pénz, hogy lecseréljem, amíg ezt használhatónak érzem. Te is elgurultál a használt gumijaidon, el lehet az enyémeken is, abba meg nem halok bele, ha kicsit óvatosabban kell húzni neki.(#67059) Xaels: Nincs kockásra kopva, elég egyenletesen kopott így szemre, teljesen jól és könnyen döntögethető. Ebben semmivel nem érzem rosszabbnak, mint új korában a gumit.
[ Szerkesztve ]
-
Xaels
félisten
Látni nem látod, bár én láttam tényleg szó szerint kockásra kopottat is, de ég és föld. De szólj van egy eladó használt hátsóm, még sok rajta a profil
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
mrhero
tag
@HSM: Ha városban sasszézik a segge az rég rossz sztem. Milyen útvonalon jársz? Remélém nem hoz veled össze a sors semmilyen közlekedési szituációban.
Más:
A vezetéstechnikai iskolák között valóban van ellentmondás bőven. Pl hány ujjal markoljuk a féket, használjunk-e motorféket, városi közlekedés során tartsuk-e két ujjunkat a féken folyamatosan stb.
Ki kell próbálni és be kell építeni a rutinba azt, ami számunkra szimpatikus és működőképes. -
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #67063 üzenetére
Most a túrán? No komment, hízott a Hondás májad gondolom, nekem is hízott volna.
[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Teasüti
nagyúr
válasz mrhero #67065 üzenetére
Féktől is függ. Egy négyujjas féket nem fogok tudni hatékonyan kezelni két ujjal. A két ujjas fékkaron meg nincs hely négy ujjnak.
Az állandó készenlét két ujjal marhaság szerintem. Úgy kapaszkodni se lehet rendesen, meg gázkart kezelni se.
Egy ujjal még talán, de ez nem bicikli és motoron még nem láttam egy ujjas féket.Nekem azt tanították, hogy négy ujjal fékezünk és nem pihentetjük rajta a kezünk, csak ha (dinomen) helyzet van.
-
HSM
félisten
válasz mrhero #67065 üzenetére
Rendesen kell hozzá provokálni.
Ne aggódj, nem foglak veszélyeztetni a gumimmal (és mással sem), se téged, se mást.
2009 óta van jogsim, és még soha kárt nem okoztam senkiben, se motorral, se autóval, se semmivel.
Nem én vagyok az a vezető, akitől félni kell.[ Szerkesztve ]
-
Lipton
őstag
Az nekem is nagyon furcsa volt... leborult a motor a kanyarba magától. Egyenesben is más lett, ott ugye a szép kockásra kopott gumi "stabilabban állt középen".
Tavaly ősszel cseréltem én is (bridgestone s20evo-ra) a kopott pirellit és nagyon ég és föld minden helyzetben (csak kopott volt, nem öreg). Kigyorsításon nagyon stabil lett, döntés teljesen máshogy érezhető, sokkal később kezd csúszni (van abs - kerepelni).
bob.zxr: városban a kreszt teljes betartása még robogóval is tötyi... egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy motorral VALÓBAN tartható.
HSM: 70% város és nincs kockásra kopva, hogyan csinálod?
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
válasz Teasüti #67067 üzenetére
"Nekem azt tanították, hogy négy ujjal fékezünk és nem pihentetjük rajta a kezünk, csak ha (dinomen) helyzet van."
Hány ujjal fékezünk ez egyéni preferencia. Nincs olyan hogy mi a jó. Én közúton és a hring célengyenes végén is 1 ujjal fékeztem mindíg. Pedig a gixxereken annyira nincs annyira atom fék. Közúton pedig a fékező 1 ujjam rajta van szinte mindíg a fékkaron.
-
-Mosquito-
őstag
-
mm89
őstag
válasz Teasüti #67070 üzenetére
Igen. Legalábbis én meg soha nem mentem úgy sehova, hogy mindenhol a megengedett legnagyobb sebességgel mentem volna. Lehetetlen. Motorral meg főleg.
Új gumi téma :
Az sv-re amikor megvettem az új gumikat (dunlop sportsmart 2) azt éreztem, hogy magától dől a kanyarban, iszonyat jó volt! Most a Z - n kéne cserélni, de sajnos nincs rá keret.. Az első még bőven jó, a hátsó akkor a közepe van kikockásodva. Mégis párban fogom cserélni. Egyébként nem régi gumik, ha jól rémlik, 2013 év végiek.
Nagyon jó lenne lecsapni az r17 pirelli - dainese akcióra,de nem fog összejönni...Aztán új gumikkal két furcsa dolog van számomra :
1. A csúszkálás amíg be nem kopik
2. A látvány, hogy szőrös az oldala és az a gusztustalan majrécsík (nyugi, nem utcán daráltatom a szélét)ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
Lipton
őstag
válasz Teasüti #67074 üzenetére
Alapban a kozlekedes ritmusa sok esetben mar a megengedett hatar felett van. Te tenyleg minden 50/40/30-as tablanal valoban annyival mesz? Mindig minden zebrat, vasuti atjarot, stb. A szabaly szerint kozelited meg? Amennyiben nem, onnan mar csak szubjektiv, hogy ki mennyivel megy gyorsabban (persze nem mindegy, hogy +5 vagy 50).
Motorral a szelsoseges tulajdonsagok miatt ez meg nehezebb.
A szemelyes tapasztalat az, hogy lenyegeben senki nem tartja be a korlatozasokat, a mertek persze nagy kulonbsegeket mutat.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Lipton #67076 üzenetére
Nem minden fekete és fehér. Tiszta sor. Ha a forgalom +10-el megy, nem tartom fel.
De ha a többiek 70-nel mennek az 50-esnél, akkor kénytelenek lesznek megelőzni.
A táblákat se centizem ki.
De nagy átlagban véve sosem adok okot arra, hogy megbüntessenek. Ha egyedül vagyok az országúton este hazafelé, akkor sincs gyorshajtás nálam. Meg a piroson se megyek át éjjel egykor az üres úton, csak biciklivel.[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
válasz Lipton #67076 üzenetére
Sokszor a szabályszegés a biztonságosabb megoldás. 70 -es táblánál, 70 -el haladok a sorban, előttem egy leponyvázatlan murvaszállító. Ezerig lehet kapni a kavargó port, vagy visszadugni egyet, és átlépve a 70 -et, gyorsan megelőzni. Én tuti, hogy az utóbbit választanám.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #67074 üzenetére
Először én is így próbáltam, lehetetlen így betartani.
Nálam ami bevált az SV650-en, lendületes, de szabályos közlekedésre:
-Induláskor egyesben 5000-ig kipörget, vált
-Kettesben 5000-ig kipörget (5000-nél kezd hangosodni, könnyű észrevenni), vált
-3-as, és szigorúan tartja a fordulatot.
És most ha ránézel a mutatóra (és mindent jól csináltál), épp 50-el mész, kellemes fordulatszámmal.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Teasüti #67081 üzenetére
Én csak nagyon picit hajtok gyorsan lakott területen: óra sz. 60 km/h-t (GPS 55-56) igyekszem tartani, mert a GS-nél ez a legkisebb sebesség, amivel 4.-ben rángatásmentesen tudok haladni. A záróvonalat viszont mindig-mindenütt tisztelem, nem vagyok hajlandó rajta kerülni vagy előzni. Akkor sem, ha 2 km hosszú. Lehet körberöhögni!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Gaboman
nagyúr
Egy kis eszmefuttatást végeztem.
Érdekelne ti hogy gondoljátok, ugye hosszabb túrákra keresek olyan motort ami nagyon kényelmes, a kormány-ülés-lábtartó háromszögnek nálam különösen nagy szerepet tölt be
Sajnos kettős gerincsérvem van, így teljesen egyenes háttal kell ülnöm, ha már kicsikét is előre kell hajolnom akkor jön a hátfájás és a jobb vállamba kisugárzó szúrás.
A Bandit 1200 nagyon kényelmes ezen a téren, de elgondolkodóba estem hogy vannak a nakedre átalakított sport gépek, GSXR1000, ZX-9R.
Szerintetek lehetnek olyan kényelmesek mint egy bandit?
Ezek mind megvannak emelve hogy lehessen velük túrázni, a futóművük, fékeik, biztos hogy jobbak de, vajon kibírnék e kényelmesen rajtuk akár 400-500 kilométert tudván a problémámról.
És vajon lehet e abban a tartományban ahol a bandit szeret ezekkel is olyan vehemenciával motorozni.
Gondolok itt a nyomatékra, arra nem adok amit a neten írnak adatokat, nem nagyon hiszek benne.
Mert akkor a ZX-9R a Banditnál 100km/h-ról jóval nyomatékosabb is, ezt azért nehezen hiszem el.
Szóval érdekelne ti erről mit gondoltok?Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Bogyó bá' #67083 üzenetére
Mint írtam +10 nálam is belefér. De nem több.
A záróvonalat átlépheted, ha akadályt kerülsz ki.Oktatók meséltek pár ilyen sztorit, hogy a tanuló mikor ilyen helyzetbe került, nem tudta mi legyen és csak ment tovább az akadály felé lefagyva. Oktató taposott a fékbe, hogy most akkor mi volt az elképzelés...
Bocsi a sok hsz miatt, telóról írok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #79335424 #67078 üzenetére
Előzésnél ez egy paradoxon a Kreszben. Oktatót faggattam pár ilyen szupi kérdésről, mikor a 8 éves B jogsimmal beültem A tanfolyamra.
Emlékeim szerint a megoldás az volt, hogy a biztonságos előzéshez szükséges sebességkülönbséget felveheted a korlátozás ellenében, míg befejezed az előzést. Persze relatív, mert ha nem szignifikánsan lassúbb járművet előzöl, akkor a sebességed büntetést vonhat maga után.
-
DonThomasino
veterán
Erről a BELL bukóról érdekelne [link]
a nagy közönség véleménye...." I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
HSM
félisten
válasz Teasüti #67082 üzenetére
Enyémen is van... Csak mikor ránézek, most még csak 30, mehet még, következő rápillantásnál meg már 70-80-at mutat, az meg városban már gáz 50 helyett.
A leírt módszer viszont még nem hagyot cserben.(#67085) Gaboman: A hiányzó láncszem a váltó. Azzal csak az én táblázatom kalkulál.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DonThomasino #67089 üzenetére
A Sharp töréstesztje alapján guriga taknyot sem ér. "Az ellen nem véd..."
(#67092) demars: motoros túravideókon mást sem látok, mint hogy a "csapat" a szerpentineken gondolkodás nélkül kerüli ki minden záróvonalon keresztül hajtva az autókat, vagy csak egyszerűen így növeli meg a kanyar ívét. Aztán meg csodálkoznak ha valakit baleset ér, vagy esetleg elveszik a jogsiját.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
demars
addikt
válasz Bogyó bá' #67083 üzenetére
Miért röhögnének körbe? Én ugyan így vezetek, mint te!
Haverom szokott rajtam mosolyogni, azzal a szöveggel: "azt hittem, hogy jössz te is" Persze ő előre tör folyton zárovonalon, mindenen keresztül. Én meg kullogok a kocsik között!
Városban jobban figyelek a sebességre, a sok fékezés miatt ilyenkor a kezem a fékkar fölött van. Pesten haladós a forgalom (csak néhányszor vezettem ott kocsival), de itt vidéken általában betartják a sebesség határokat. Sőt, nemrég beálltam este egy rendőr kocsi mögé ami 35 -el haladt, nem előztem, csak vártam, hogy mi lesz?! Erre indexelt, hogy előzzem meg! Viszont Pesten mikor 50 re beálltam, még a rendörök is leelőztek!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
mrhero
tag
válasz Teasüti #67067 üzenetére
Imádom a szőrszálhasogatást... Egy rövidebb fékkart persze hogy nem húzunk öt ujjal. De ha már a kákán is csomót keresünk nem a féktől, hanem a fékkkartól függ.
Nálunk jóval nagyobb motoros tapasztalattal bíró emberektől származnak az előbb felsoroltak. Kicsit meredeknek érzem kijelenteni akármelyikre is, hogy baromság. Kinek mi a preferenciája. Amennyiben nem tudod a gázkart kezelni ha néhány ujjad a fékkaron van, nem azt jelenti, hogy nem lehet. Lásd: rev. match
-
Teasüti
nagyúr
válasz mrhero #67093 üzenetére
Lehetni lehet, csak nem olyan biztos a fogásod. MTB-nél megtanultam, hogy a kisujj és a gyűrűsujj gyenge ahhoz, hogy a kiegyenesített középső és mutató mellett ne essen ki a kezemből a kormány.
Egyedül a mutató ujjat lehet nyújtani a markolási erőd jelentés csökkenése nélkül.
Aszfalton ilyen probléma talán nincs, de megkérdeznék egy krosszost mi a véleménye.Hogyne függne a féktől? Minden függ mindentől egy rendszerben. Szerintem nem rakhatsz fel csak úgy hasraütésre egy más áttételű fékkart a gyári helyett. De Persuader talán rövidre tudná zárni ezt az eszmecserét.
[ Szerkesztve ]
-
mm89
őstag
válasz Teasüti #67074 üzenetére
Ennyi erővel mehetnék gyalog vagy busszal... Motorral azért megy az ember, mert
1. Gyorsabb
2. Élvezetes
Na én, mivel nem napi közlekedésre használom, hanem hobbiként tekintek rá, ezért ezt a két érvet össze is rakom. A sebességet úgy választom hogy biztonságos legyen. Ha az üres úton a kocsik között kilőve, lámpától lámpáig tartó sprint alkalmával felváltok 2-be akkor már van hogy nem húzom tovább (100-120 talán?)
Ha viszont olyan helyen megyek ahol bambák az emberek gyerek, kutya ilyesmi veszélyek leselkednek akkor persze igyekszem ez alatt maradni
Volt már rá példa, hogy főúton utólértünk egy zöld pathfindert (belül kék volt ), de mivel csak 120-al araszolt, ezért megelőztem. Később vettem észre, hogy a haver nem követett. (pedig ő se szokott lemaradni, ha van hely akkor a második fokozatot egykeréken viszi, hogy ne kopjon az eleje, az 200 nál szabályoz - így könnyebben kibír két hátsót az első gumi) Mint kiderült elkezdtek villogni meg mutogattak hátra neki hogy meg ne próbálja (még szerencse, hogy 2 kiló felett viszonylag gyorsan összemennek a dolgok a tükörben így én nem is tudtam hogy ők ellenzik az előzést...
Jah és nem egyszer mentem már olyan társaságban akik között én voltam a kézifék, csak hogy a helyi szóhasználatnál maradjak.
Egyébiránt szívesebben megyek pályázni, csak mostanság se időm, se pénzem rá...ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
HoaryFox
őstag
Sziasztok!
Erősen gondolkozok azon, hogy 50 cm2-es kategóriáról váltanék már egy kicsit komolyabbra. (Jelenleg egy Simsonnal csapatok, kezdésnek jó az )
Úgy terveztem, hogy előbb A2 kategóriát tennék le, azzal motoroznék egy jó 2 évet és utána ha kevésnek érzem, akkor csinálnám meg a korlátlant. Egyrészt egy kicsit feleslegesnek érzem a korlátlant elsőre, másrészt meg anyagilag kb. ugyanannyira jönnék ki, "A" egyből vs "A2" előbb és utána "A" viszonylatban.Hogy lenne érdemesebb, kényelmesebb, tudatosabb, stb.?
Előre is köszönöm a segítőkész válaszokat!
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Gaboman
nagyúr
Tyűha!
Sok motorom volt, mindig azokon éreztem jól magam amikkel egyenes háttal ültem.
Supermotoimon sosem volt hátfájásom csak fenék, keskeny vékony szivacsozású ülés.
De ezek e gépen nem is ilyen távolságok megtételére voltak hivatottak.
VTR1000 kényelmetlen volt pont a tartás végett, SV650N-nél is éreztem a vállam.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs