- Micro Four Thirds
- Azonnali fotós kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sokkolóan drága az idei csúcs TCL tévé
- Ezért jött hardveres sugárkövetés nélkül a Hellblade II
- Mikrofon topic
Hirdetés
-
1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
ph A vállalat prototípusa kihagyott egy-két lépcsőfokot, ugyanis az elképesztő képfrissítési tempóhoz 4K-t párosít.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Akciófigyelő: Humble Games Bundle - Nightdive FPS Remasters
gp Számos remek játék szerezhető be PC-re az elkövetkező több mint húsz napban.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz Kolondrum #68278 üzenetére
Első féknél kanyarban finom kezelésnél a motor felegyenesedik (és lassul), durván kezelve elcsúszik. Gázadásra is felegyenesedés van, csak épp gyorsulsz közben.
Hátsó féknél finoman kezelve megnyúlik a tengelytáv, és a motor jobban, gyorsabban "befekszik" az ívre! Pl. szlalomnál is sokkal szűkebben tudsz fordulni az ütemes hátsó fék segítségével, stb.
Persze ha durván odalépsz, akkor jön a "rendőrkanyar", vagy a perec.
Alacsony tempónál is azért kell a hátsó fékkel egyenesen menni, mert a két kerék távolsága nő, a súlypont alacsonyabban lesz, meg mittoménmégmicsoda, és stabilabban tudsz lassan egyenesen haladni (pl. kocsisor között), míg ha ilyenkor első féket használsz, akkor "idegesebb" lesz a moci, és nehezebb lesz egyenesben tartani...
...vagy valami ilyesmi a lényeg sok máson kívül...Többiek:
ez a Keith cucc micsoda? Nincs egy YouTube linkje valakinek véletlenül?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamastah #68291 üzenetére
Alapvetően inkább kirándulgatós motorosnak tartom magam, de néhanapján nem lenne rossz elmenni valamelyik pályára "randalírozni".
Egy 1 vagy 2 napos veztech. tréningre viszont mindenképpen el szeretnék majd menni egyszer. Csak lenne mivel.
(#68299) FIREBLADE78: Ha "kikölcsönzöd" a filmet, akkor hozzá tudod adni a lejátszó programban.
(#68302) geresics: Egy Keith Code nevezetű úriember írt egy (illetve 2) könyvet a motorok irányításának mikéntjéről A Twist of the Wrist II címmel, majd ebből készítettek filmet is. Tegnap linkelte be bob.zxr.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Köszi mindkettőtöknek, már megvan, valamikor jól meg is nézem majd!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
emre
veterán
válasz FIREBLADE78 #68299 üzenetére
Ahhoz sehogy, de ha megnyitod a youtube linket VLC hálózati lejátszással ahhoz már simán hozzáadhatod a feliratot.
Már tegnap ki akartam próbálni, de csak mostanra szedtem össze magam.
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
yodamastah
őstag
válasz tboldi #68303 üzenetére
Azt a vezetéstechnikai tréninget ahol megtanulsz fékezni és 50-130kmh közötti tempóban magabiztosan kanyarodni, úgy hívják hogy pálynap. A "bólyás" vezetéstechnikai trénigeken alacsony sebességű tehcnikákat tudsz tanulni és gyakorolni. Mindkettőre szükség van, szóval mindkettő erősen ajánlott. De a belinkelt videón a szembe sávba átmotorozáson inkább a pályanap segített volna.
Az persze gond hogy egy sima pályanapon nem lesz instruktor. Na erre való a könyv és az agyunk meg a sok gyakorlás. Ha ez kevés, vagy a kezdetekhez segítség kell akkor meg kell kérni valakit aki az adott pálya köridő csúcsának 10-15%-án belül tud menni hogy segítsen kicsit. De konkrétan lehet versenyzőktől is órákat venni, ott van pl a Chrobák Jani.
Az meg hogy milyen motorja van az embenek, majdnem mindegy. Láttam a hungaroringen burgmant is menni már Jó ez tényleg nem oda való, de egy SV650 / yamaha fazer szinttől felfele nyugodtan bármivel lehet tolni pályán. Normális gumi kell aztán lehet húzni neki.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamastah #68307 üzenetére
A "lenne mivel"-t úgy értettem, hogy per pillanat egyáltalán nincs működőképes motorom, csak egy gtk-s CB500X.
-
canniball
nagyúr
válasz yodamastah #68307 üzenetére
Én ugyan csak "bólyás tréningen" voltam, de ott jól berögzült pár dolog (pl. a helyes nézőpont fontossága vagy a hátsó fék használata). Nyilván nem ugyanaz mint egy pályás oktatás, de azért nagyobb tempónál is nem egyszer segítettek ezek.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Something_
őstag
Asszem biztosító szempontjából a totálkár az egyenlő a gtk-val, azaz nem éri meg javítani, ezért eladják a roncsot és fizetik az eurotax különbözetet.
Tegnap hívott a karasna, kész az árajánlat: 1.600.000 Ft felett van
Ma szállítják hozzám a motort, akkor lesz kezemben a papír, a pontos listával.Természetesen a rendőrség felől még semmi hír.
-
Horvi
őstag
válasz Something_ #68311 üzenetére
Gondolom az az 1.6M a gyári alkatrészes javítás költsége lenne ahol egy tank 300k egy idom meg 150k.
Hello darkness, my old friend...
-
AndrewTdi
addikt
Sziasztok! Aláöltözőt milyet és honnan ami nem horror?
Mountexben horrordrága, Euromotorban nincs méret -
yodamastah
őstag
válasz canniball #68309 üzenetére
Nincs baj a bólyással, sőt !.... De szerintem kell mindkettő. A pályás tapasztalat akkor fog kelleni amikor közúton beszarsz hogy nem biztos hogy be tudsz bekanyarodni egy ismeretlen kanyarban. Akkor jól fog jönn hogy 1000x kanyarodtál már térden 60-160km/h közötti tempóban, és nem szarod össze magad hogy lapra rakd a motort és stabil gázon befordulj.
Azért hozom fel ezt a példát állandóan, mert rengeteg ilyen "átsodródott a motoros a kanyarban" baleset valójában "beszart és nem mert befordulni" szituáció. Jó példa erre a híres pécsi eset amikor a srác kanyar előtt becsokizott és első féket húzva átment a szembe sávba és telibe verte a szembe jövő motorost.
A berögzülésről meg annyit, hogy amikor majd pánik szituban is azt csinálod amit kell, akkor lehet elmondani hogy berögzült. Erre jó a rengeteg(!) gyakorlás.
[ Szerkesztve ]
-
Something_
őstag
válasz yodamastah #68319 üzenetére
Mindig bennem van, hogy a felvezető körön Chrobák oktatáson úgy kiegyenesítettem a kanyart normál tempóban, hogy öröm volt nézni. De nem estem el, én is meglepődtem meg a többiek is Süllyedős kavicságyba mentem jó pár métert
-
Valóban. Egy ismert kanyarban elsővel elkezdtem és mint a sicc ment el egyenesedve. Hátsóra meg jobban ráfeküdt a kanyarra.
Itt tankolt már valaki? Mármint a kúthálózatnál. Csak mert tegnap előtt ugye igen igen forgatósan jártunk, mégis mérhetően többet motoroztam el egy tankkal. Annyival többet, hogy már ezt hittem rossz a szintjelző.
5.19L / 100km jött ki ebben a nagyon nem átlagos hajtásban.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Forgalmi vizsga teljesítve!
-
Rent
senior tag
válasz tboldi #68325 üzenetére
Grat!
Én idén február 6-án beiratkoztam, 2 nap alatt letudtam az online kresz felkészítőt (12 óra), 3 hétre rá adtak kresz időpontot egy pénteki napra, ami 100%-os lett (vizsgáig a programba belement 24 óra), vasárnap már rutinoztam és rá 3 hétre vasárnap sikerült a rutinvizsga. Ezután 2 hétre rá szintén vasárnapra kaptam időpontot forgalmira és sikerült az is.Kb. 8 hét alatt meglett az A jogsi, kézhezvétellel együtt kb 10 hét.
Közben meglett az első "nagymotorom" is, egy Suzuki VZ800 marauder lett végül.
Kimotoroznék vele a világból annyira bejön.
Állandóan esik az eső, így nem sok lehetőségem van felülni rá, de már sikerült 1300km-ert beleraknom 3 hét alatt. Hazahozatal is szép volt, 6 fok, szakadó eső, még motoros ruhám sem volt és volt rajtam kb 5 réteg ruha, ami szinte teljesen átázott, úgy hoztam haza 180km-ert, de vigyorogva szálltam le és mentem volna még, ha feleségem nem hajt be a kádba.
Előtte scoopym volt (honda 4 ütemű 50-es), ami feltűnt (mily meglepő), hogy szinte senki nem köszönt vissza, most pedig babettától-goldwingig mindenki.[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Amúgy nagyon jó volt, 2,1l evett fixen és 55km/h volt a vége én sokszor bejártam vele Pestre dolgozni Monorról (cirka 50km), simán mentem vele a 4-esen, csak meguntam, hogy egyszer szó szerint letolt egy kamion a 4-esen, egyszer egy csávó üvöltözött középső ujját emelgetve Üllő belterületén, hogy mit képzelek én ezzel a fossal, hogy ott merek menni, bár félreállni már nem mert. Illetve egyszer Pesten a belvárosban egy x5-ösből nem idén barnultak ordítoztak, hogy mekkora ratyi nézd már. Mind1 kinőttem, de szomorú, hogy vz800-al meg szinte kinyílik a forgalom dugóban, meg mindenki köszönget. Viszont én nem felejtettem el, hogy honnan jöttem és előre köszönök mindenkinek mondom babettástól felfele, illetve mindenkinek megköszönöm aki elenged. Amúgy a Scoopyt egyik nap meghirdettem délután 3 körül, másnap délelőtt hívtak, délután már el is vitték.
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Vasárnap este felé le kell mennem BP-ről Dunaújvárosba. Mehetek kerülővel is, meg motoroznék is egy jót. Tudtok ajánlani valami jó minőségű útvonalat arra? Persze ne Kékestetői kerülővel.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Rent
senior tag
Ez volt az enyém :
-
Rent
senior tag
Én nyélgázon mentem vele mindig.
Most a VZ 5,74-et eszik, de nem érdekel. Ég és föld. Egyik nap begurultam pirosnál előre és egy taxis mellé álltam. Szemem sarkából néztem, hogy méregeti a gépet, majd elkezdte ütni a kocsija ajtaját letekert ablaknál, aztán megszólalt, na ez az ez igen ez ám a vas, hogy szól istenem, v2 ugye? Hosszú löketű, gyönyörű a hangja, ez ám a motor. Scoopyval meg elakartak ütni, megverni stb. Valahol gáz az egész. Pedig imádtam azt is, csak azért váltottam, mert kevés volt, meg már veszélyes.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz V.Stryker #68336 üzenetére
Én még mindig azt ajánlom, hogy ugyanúgy a hatoson gyere, mint amikor hozzánk jöttél. Az 51-est nem javaslom sok a település meg elég szar út. Viszont ha kerülni akarsz akkor, le a hetesen Fehérvárig majd a 62-esen irány Dunaújváros. Nem kanyargós az út, de mivel nem rég csinálták ezért nagyon patent. Velencén ide érdemes felmenni. Ez az út is meg lett csinálva, nem rég voltam rajta egész jó lett. Főleg az eleje a 62-es felől. Ilyen dimbes-dombos és nagyobb tempóval hullámvasút filling van
Ismerem a környéket itt élek és már minden létező utat bejártam a környéken
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zeon.hu
nagyúr
Hahu másnál se megy?
#?*@&!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest