- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
válasz Gaboman #81191 üzenetére
Áldozathibáztatás level 9000
De jó hogy mindig van egy okostojás aki baromságokat okoskodik a vétlen motoros kapcsán
Teljesen egyértelmű a szitu, nincs kétsávos körforgalom, és jelen esetben még az is tökmindegy hogy indexelt-e vagy sem, aki bent van a körforgalomban annak van elsőbbsége. Kár ezt ragozni, így is úgy is a teherautó vezetője a hibás, nem tudom te melyik videót nézted...Bocs, nem akartalak megbántani, de az ilyen nagyon fel tud bosszantani.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Gaboman
nagyúr
válasz zgospel #81201 üzenetére
Senki nem hibáztatta az áldozatot!
Nem hinném hogy olvastál tőlem ilyet, természetesen én is tudom hogy aki a körforgalomban van annak van elsőbbsége.
De attól még a körforgalomban haladó is hibázhat mint ahogy írtam is![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Ferdzsoo
addikt
válasz #79335424 #81202 üzenetére
Ez egyértelmű, de itt az élő példa hogy mégsem figyelnek rá! Ezért kell a motorosnak is figyelni. Ezért nem vagyok soha holttérben. Honnan tudjam hogy figyel e rá a majom vagy sem...
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
demars
addikt
válasz Ferdzsoo #81204 üzenetére
Szerintem látta a kisteher vezetője. Mikor a körforgó bejáratához értek, simán lehet látni mindent. A véleményem az, hogy úgy gondolta a sofőr, hogy elférnek ott ketten (meg az eső miatt a motoros úgy is lassabban kanyarodik). Nem jött be neki.
Gabomann: amit linkeltél fehérvári körforgalmat az nem két sávos, az egy dolog, hogy jobbra kislisszolnak sokan, főleg, ha motoros jön. De akkor is kihajt elé, ami zavarhatja a másik vezetőt. Sok embert megtéveszt a motor, hogy elfér az. Sajnos én is bele futottam már ilyenbe.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
emre
veterán
-
CyberPunk666
senior tag
válasz sabaton667 #81186 üzenetére
Megnéztem sokszor, de mindig arra jutok, hogy amikorra látszott, hogy nem fog megállni, akkorra már elkerülhetetlenné vált a szituáció :/
Ezt nagyon csúnyán benézte, szó nincsen szerintem holt-térről, mert közel voltál és hozzá képest keresztirányban álltál, nem, szemből kellett észrevennie, egy citromsárga motorral ráadásul.
Szerintem ez a fasz azt hitte, hogy kanyarodsz tovább, azért vagy belül. Látnia kellett...HSM,
Volt némi target fixation a dologban, látszik a fejmozgáson, de vizes úton nem tudom mennyire lett volna más a végkimenetele, ha inkább dönteni kezdi. Meg azt is vedd figyelembe, hogy te tudtad, hogy mi fog jönni. Az simán mindennapi szituáció, hogy ilyenkor félig kijönnek a körforgalomba és megvárják, ameddig elmész, azt nézd, hogy akkor kell ragálni, amikor felismered, hogy nem fog megállni.
Ott már nem volt túl sok ideje vagy lehetősége.[ Szerkesztve ]
-
KisTé
tag
válasz sabaton667 #81186 üzenetére
Ilyen embereknek jogosítványt adnak?...erre nehéz reagálni ráadásul biztosan minimum 10éve vezet aki teherautóval jár, remélem rendesen kifizetnek ezért szegény GS bízom benne, hogy jól van és Te is !!
-
demars
addikt
Ezzel szemezek!
Nem olcsó, de nem lenne napi használatban. Kérdés, hogy mennyi idő (megtett km) után barnulnának vissza a leömlők.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81210 üzenetére
Magamból tudok kiindulni, én mindig a menekülési útvonalat keresem először, és inkább engedek a féken, hogy tudjam irányítani a gépet. Sokszor húzott már ki a bajból. Ezúton is köszönet a Safety-s srácoknak az oktatásért.
Itt azért hamar látszott, hogy erről a tempóról be fog jönni eléd, tehát a lassítás+balra kerülés maradt csak mint opció.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
Ismeritek azt a South Park részt, amelyikben minden baleset után jön Megmondó Kapitány és elmondja hogy mit kellett volna tenni?
Pláne hogy azt szinte senki nem veszi számításba, hogy a kamera nagy látószöge rettentően torzítja a sebességérzetet és a távolságokat is. A sebességek lassabbnak, a távolságok nagyobbnak tűnnek.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
CyberPunk666
senior tag
válasz zgospel #81214 üzenetére
A nagy látószög pont növeli a sebességérzetet és csökkenti a távolságérzetet, a kép közepétől kifele egyre nagyobb mértékben.
Itt viszont nincsen szó olyan hatalmas látószögű kameráról, hogy a torzulás mértéke komoly legyen.
A derékszögek eléggé derékszögnek tűnnek, szóval szerintem kb reálisan érzékelhetőek a dolgok.[ Szerkesztve ]
-
-Mike-
addikt
válasz sabaton667 #81186 üzenetére
Motoron milyen sérülések keletkeztek? Fényezés, tank, lábtartó, váz, karok? Most látom cső az volt rajta akkor az segített valamit.
[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #81215 üzenetére
Ha úgy lenne ahogy mondanád, akkor 300 mm-en fotózva az arcod nem tűnne úgy, hogy a füleid szinte egy síkban vannak az orroddal, és 10 mm-en nem tűnne úgy, hogy a füleid méterekre vannak az orrodtól
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
CyberPunk666
senior tag
válasz zgospel #81217 üzenetére
A nagyobb látószög miatt több az információ a képen és a kép szélén haladó tárgyak gyorsabban is látszanak mozogni, emiatt nő a sebességérzeted.
Vegyél egy fps játékot, amiben állítható a fov, és meg fogod látni, hogy olyan érzés, mintha minden gyorsabb lenne.
[Itt van egy összehasonlító példa.][ Szerkesztve ]
-
sabaton667
csendes tag
válasz -Mike- #81216 üzenetére
Rajtam nem lett egy karcolás sem, a motort megvédte a bukócső.
A lábtartó hajlott kb. 2 centit, a kormányvégsúly horzsolódott le, meg persze a bukócső.
Szerencsére csak ennyi lett a kár.
A kisteherautót egyébként egy 2 hónapos jogsival rendelkező srác vezette,
még nem töltötte be a 18-at sem." Don't listen to the news,Don't know what you hear, they never make it clear,They like to keep your state confused,Propaganda time, the official line "
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #81219 üzenetére
Akkor ugyanarról beszélünk, csak rosszul fogalmazol Távolabbnak látod a felvételen a fél méter távolságot, mint ahogy azt a valóságban már közelinek érzékeled.
A sebességnél pedig dobj fel egy kamerát a fejedre, és menjél magadhoz képest kurva gyorsan végig akárhol. Aztán amikor visszanézed észreveszed hogy miközben élőben már rohadt gyorsnak érezted magad, a felvételen olyan mintha tötymörögnél.
Ha tudod növelni a záridőt, a lehető leghosszabbat használni, akkor lesz több motion blur, ami miatt gyorsabbnak fogod érezni a mozgásokat. De ehhez nappali felvételeknél külön ND szűrőt kell rádobnod a kamerára.Játékot nem jó hozzá hasonlítani, plusz ott minden mesterségesen van beállítva, többek közt a motion blur is.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Chrys_
addikt
válasz freelanced #81131 üzenetére
N86 szellőzése jó.
-
horvathkrisz
addikt
válasz sabaton667 #81220 üzenetére
Aztaqrva! Sajnálom. A lényeg hogy neked nem lett semmi bajod.
Tudod: egészség legyen, a többit megvesszük! -
-Mike-
addikt
válasz horvathkrisz #81224 üzenetére
Ezzel nehéz vitatkozni.
-
vlevi
nagyúr
válasz sabaton667 #81186 üzenetére
Jájjj. Ezt rossz volt nézni.
Jobbulast mkndkettőtöknek!A videó tényleg olyan, mint egy lassitott felvétel, de gondolom az eső miatt tényleg nem volt nagy a sebesség, csak a vak furgonos nem látta a sárga motort
-
horvathkrisz
addikt
Én is jártam már úgy, hogy nem láttam az a-oszloptól a gyalogost: kanyarodtam egyesbe kb 5-kmh-val, és végig a holttérbe jött. Az anyósülésről szólt a kollegám, teljes nyugodt hangnemben: "megállsz, vagy inkább elütöd a gyalogost?" Persze megálltam, kinéztem az oszlop mögül és tényleg ott volt.
Na azóta nyujtogatom a nyakam.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Lassan lecserélném a fékolajam, és megfordult a fejemben, hogy a fékcsöveket is cserélném. Mire kell figyelni fékcső kiválasztásánál? Még tök vakon vagyok, gondoltam kérdezéssel kezdem az utánajárást!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #81229 üzenetére
Vagy gyárit veszel a márkaszervizben (a hosszúságára ügyelj ha a kormányod nem gyári), vagy csináltatsz ún. fém fékcsövet. Ebből csak a szakműhelyben préselt kivitelű a megfelelő (a hosszúságát ésa csatlakozók helyzetét, szögét kell megadni), a szerelhető kínai gagyi az nem! A préseltre örök garit szoktak adni.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Geresics
addikt
válasz Bogyó bá' #81231 üzenetére
Ez a fém érdekelne... Vajon Pécsett foglalkozik valaki ilyennel? Hogy érdemes rákeresni? (A "fém fékcső Pécs" nem igazán eredményes google-ban...)
Mire kell figyelni? OK: hossz+szög, de hogy működik ez? Leszerelem a fékcsöveim, és elviszem mintának?*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Geresics #81234 üzenetére
Az utóbbi módszer a legbiztosabb.
Vagy veszel típusspecifikusat (ha a gyári hosszúságú kell): [link]Az enyémet a kis 125-ösre precíz 3D-s géprajz alapján csinálták a Karasnánál. (Egy haverom ment be érte, nem én. A srác posázta el a végeredményt)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
vlevi
nagyúr
Ebből nekem nem ez jött le. Ráadásul SV-vel csinálták a vidit
[link]Ma egyébként nekem is volt egy teljesen váratlan megcsúszásom. Szerintem pont a fehér nyílon fékeztem. Igaz, csak hátsókerékkel, és nem is volt belőle semmi, meg lassan is gurultam, de akkoris a k***aanyját a VÉDA kamerának, amit pont a kereszteződésbe tettek, és épp sárga volt a lámpa, mikor odaértem. Ha nincs ott az a rohadt kamera, eszembe se jut fékezni.
-
HSM
félisten
Itt hol van irányváltoztatás? Másik, hogy alapból bicskanyitogatónak tartom ezt a videót, mert szándékosan a lehető legrosszabbul fékez az ABS nélküli motoron. ABS-esnél az a jó, ha csontig húzod, nem próbálod szabályozni, de ez így nem fair, hogy az ABS nélkülivel is így csinálják, amikor ott épp neked kéne szabályozni, és az a rossz, ha csontig húzod. Persze, akkor nem repülne el ilyen látványosan, hanem ugyanúgy megállna, mint a másik.
Ahogyan érdekes módon én sem repültem égbe világba, pedig fékeztem már jópár erőset esőben ABS nélkül így az elmúlt néhány évben, és szvsz ezzel még sokan így vannak....Szóval én azt mondtam, hogy ha nem eneged a féken, akkor az irányváltoztatás ugyanúgy nehezen fog menni az ABS-es motoron maxon fékezve, mert ugyan nem biztos, hogy kicsúszik alóla (kanyar ABS) de a pilóta egyensúlyát ugyanúgy össze-vissza fogja tekergetni a fellépő kismillió kanyarodás ellen dolgozó erőhatás.
[ Szerkesztve ]
-
CyberPunk666
senior tag
Ha tökéletesen fékezel, akkor az abs nem kapcsol be. Ilyenkor a legrövidebb a fékutad.
Ha az abs beleavatkozik, akkor már elceszted (lehet nélküle is visszahoznád még onnan, de az abs gyorsabban megteszi).Emiatt egy helyes fékezés abs vs non-abs nem értelmezhető, mert nem kapcsol be.
Az abs lényege, hogy megvéd, ha már elkúrtad.
A videó megmutatja, hogy mi van, ha elcseszed a két esetben.Tegnapelőtt lassú araszolás közben bebambultam és majdnem nekimentem az előttem lévő busznak és belemartam az elsőbe. Most először bekapcsolt az abs. Olyan gyorsan és finoman változtatta a fékerőt, hogy nem volt előre-hátra billegés, rángatás, bármi ilyesmi, hanem olyan fokozatos lassítás volt, mintha csak finoman húztam volna, csak éppen erőteljesebb volt a lassulás.
Amúgy nem lett volna gond az sem, ha nincs abs, itt ilyen 15-20 km/h-s sebességről beszélünk, de a régebbi autós lüktetéshez képest megdöbbentő érzés volt. Az egészet csak a visszajelzésből lehetett észrevenni, utasként fel sem tűnt volna, hogy egyáltalán bekapcsolt. Itt tartunk 2017-ben.
A lmitációkat nyilván ismerjük, murván, földúton, hóban az abs alkalmatlan a vészfékezésre.
-
Geresics
addikt
Ennyi idő után sem tanultátok még meg?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81243 üzenetére
Tök korrekt vélemény, egyetértek.
Viszont, azt is hozzátenném, hogy ugye még mindig nem ABS vs. nem ABS a téma, hanem arról beszéltem, hogy bármelyik féket érdemes kicsit visszaengedni, és inkább kikerülni az akadályt, mint elfektetni a motort vagy tökéletesen fékezve belemenni.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Evvel teljesen egyetértek, mindig meg kell próbálni menekülőutat találni, valahogy kikerülni.
Csak sajnos azt nem mindig lehetséges és muszáj a fékbe nyúlni, na most ha már vészfékezés van akkor elől húzom, hátul nyomom olyan szinten hogy kiguvad a szemem hátha megtudok állni.
Vagy kisebb fék hogy valamennyire lassuljon és irányváltás hátha megoldom, legvégső esetben mély benyomást kelt bennem a másik fél.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz CyberPunk666 #81243 üzenetére
"...majdnem nekimentem az előttem lévő busznak és belemartam az elsőbe...." Többek között ezt hívják vészfékezésnek. Volt ABS-ed, az meg "megoldotta". Kész, annyi.
Sajnos nekem nincs ABS-em sem a kocsin, sem a motoron, de a 17 éves, teljesen hibátlan Yaris eme hiányossága miatt fog hamarosan menni a háztól.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
BoB
veterán
Csak egyáltalán nem mindegy hogy én az ABS-es féket csontra behúzom, és ráérek irányt változtatni _HA_ kell, és addig is jóval többet lassulok, vagy valamennyire búzom félve a féket.
Nyilván minél jobban döntöd a motort annál kisebb fékerőt visel el, ezen az ABS nem fog segíteni., most, de egyre inkább fog majd.
(#81248): ezt a sz@r dumát. Nem, nem mindegy már akkor. Ez olyan mintha azt mondanám hogy ha elesel akkor már mindegy milyen ruha van rajtad. Te egyszer nem a nyakadat fogod kitörni, hanem valaki kitöri neked
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
HSM
félisten
Én ezt gondolom kicsit eltúlzottnak itt a topikban. ABS nélküli fékkel is lehet erőset, határozottan fékezni, ugyanúgy fel kell építeni a fékerőt, ahogy az ABS-esnél is van. Persze, aki fél fékezni ABS nélkül, az vegyen ABS-es motort, de attól még anélkül is lehet komolyat fékezni.
Kedvenc tapasztalatom az ABS nélküli GSXR1000, amit kipróbáltam. Kíváncsiságból bő 100-as tempónál fékeztem vele egy durvát, hát alig győztem kapaszkodni, olyat fékezett, kajak földbeállt az eleje. Szívesen odatettem volna egy tesztre pár ABS-es átlagmotor mellé, mennyivel áll meg rövidebb úton. Mert azokon se ilyen fék, se ilyen futómű, és itt nem az ABS vagy sem a kérdés, hanem a technika képességei.
A második részre... Nem szar duma. Mint ahogy (#81243) CyberPunk666 nagyon helyesen leírta, a legjobb fékerőt mindkét féktípusnál akkor érheted el, ha az ABS nem avatkozik közbe, és te szépen felépíted a fékerőt.
De tény, az ABS segít, ha mégis betojsz, hogy csak kicsit fékezz rosszabbat, mintha jól csináltad volna.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Call of Duty: Mobile
- Milyen autót vegyek?
- Xbox Series X|S
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen