- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Erősen gondolkodoba estem, hogy jó pár év kihagyás után újra motorozzak. Anno inkább cross motorral mentem (125 2t), de mivel van A1jogsim, ezért valami utcait néznék. A probléma annyi, hogy 187cm es 103kg vagyok, ezért nem tudom mik jöhetnek szóba, pláne, ha még kettesben indulnánk el. 125 2t-ben gondolkozom, abban talán van kraft kettőnknek.
-Dt 125
- Rs 125
- Tuono 125, stb.Mit ajánlanátok, nézzek inkább 125 4t-ben? Egyelőre nem mennék nagyobb jogsira, amíg nincs meg a megfelelő rutin.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz motoflug #81958 üzenetére
Az A1 jogsi nem csak köbcentiben, hanem teljesítményben is korlátozott: max 11kW-os (15LE-s) lehet a gép. Azokkal meg nem nagyon fogsz utassal motorozni. Viszont itt a remek alkalom upgradelni a jogosítványt!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Laca1212
őstag
Sebességfokozat kijelzőt milyet,hol érdemes venni? Mekkora macera beszerelni?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz motoflug #81958 üzenetére
Szia, ekkora magassaggal inkabb az enduro vonalat eroltetnem.
Rx 125 rotax 123 es 122 blokkal. A tuonoban 122 van, az RS ben 122-123.
Azt nem ajanlanam, nagyon kicsi motor, plane 2 szemelynek.
A dt125 a leggyengebb, de nem annyira hegyes a blokk, mint az RX nel.
Az RX javara a jobb fek, usd villa irhato. Dt eleg fapad, de olcsobb fenntartani. (Bar 11 kw nal saccolom ugyanannyit bir a rotax 122 is)
Vannak viszont erosebb 11 kw os apriliak boven, ha erted, mire gondolok.
Nagyon ritkak, es elgyotortek, hozzaertovel vasarolj mindenkepp.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Horvi
őstag
válasz -Mosquito- #81961 üzenetére
Igen nálunk is ezt mondták el, meg a legtöbb gond ezzel volt, hogy nem fékeztünk elég erősen. De jó párszor le kellett nyomni aztán egész jól belejöttek a népek.
(#81962) Laca1212 Pl. itt tudsz venni.
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #81961 üzenetére
Milyen tempón, hány méter számít jónak?
-
Polemius
aktív tag
válasz Topiccsendőr #81938 üzenetére
A fullszintről jut eszembe, ha az olajszint max felett van, az okozhat problémát? (légolajos hűtésű)
-
-Mosquito-
őstag
válasz Laca1212 #81962 üzenetére
Itt [link] Attól függ milyen motor és milyen a csatlakozása. Ott be is szerelik.
HSM:
50Km/h 10m,illetve alatta 100km/h 40m,illetve alatta. Aztán lehet menni ilyenre is. [link], [link]
Hehe [link][ Szerkesztve ]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
laccczka
tag
Tisztelt Nagyérdemű!
Javaslom, hogy jelöljünk ki tabu szavakat(kezdetben legyen mondjuk az "ABS", de igény szerint bővíthető).
Aki a tabu szavakat kiejti/leírja az legyen köteles befizetni egy meghatározott összeget az általatok erre a célra létrehozott pénzalapba.Év végén a befolyt összeg közjegyző jelenlétében kisorsolásra kerülne a tabu szavakat nem használó fórumozók között.
"...mert a víz melegebb mint a hőmérséklet..." egy ismeretlen zseni értekezése a víz felett lévő ködről.
-
Laca1212
őstag
válasz Kolondrum #81966 üzenetére
Hmm..hát én nem tudom milyen kell nekem a 2006-os GSX-750F-hez.
(#81964) Horvi:
Köszi!(#81968) Mosquito34:
Szuper lenne, de Esztergom kissé messze van nekem.[ Szerkesztve ]
-
Laca1212
őstag
válasz Laca1212 #81970 üzenetére
Találtam hozzá motorspecifikust. Ez kb. azt jelenti, hogy csak össze kell dugni és ennyi? Semmi henkölés? Bocs, de nem vágom a témát...
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #81961 üzenetére
Egy regi 80-90 ev kozotti gyartasu motornal, ha behuzza a kuplungot a hatso kerek pikk-pakk blokkolhat, amelyik tarcsafekes hatul.
F650 el tobbszor blokoltam, pedig igyekeztem nagyon finoman nyomni. Bar az is lehet a fek volt tul harapos, vagy a labam egy bot. .
Ilyen oktatason meg mutatjak a tanulo motorjaval is, hogy meg lehet csinalni amit kernek tole? -
HSM
félisten
válasz -Mosquito- #81968 üzenetére
Azt azért hozzátenném, hogy pl. a Safety képzésére egyáltalán nem illettek a kritikái, ott semmi felesleges stuntriding nem volt, ellenben nagyon hasznos dolgokat tanítottak motorkezelés terén, és igencsak szorgosan osztogatták a személyre szabott tanácsokat is.
Jegyeztem az értékeket.
-
CyberPunk666
senior tag
válasz -Mosquito- #81961 üzenetére
Mondjuk az a baj, hogy abs nélkül a túlhúzás problémássá válik már a gyakorláson is, főleg egy kezdődnek, ezért csak alulról felfele lehet építkezni a fékerőt tekintve. Aztán mindig ott van, hogy ameddig nem blokkolja, addig nem tudja, hogy van-e még tovább.
Abs esetén viszont lehet felülről lefelé, így megtapasztaltja az elérhető lassulást és igazából kap egy visszajelzőt, hogy mikor húzza jól. Ha villan a lámpa, akkor sok. Videojáték lesz szinte az egészből.Nekem is ezt kéne csinálni, csak van bennem némi ellenérzés azzal kapcsolatban, hogy 80-nál besatuzzam a fékeket... De a héten sort kerítek rá valamikor, mert muszáj megtapasztalni és begyakorolni. Persze nem 80-nal indítok az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
motoflug
őstag
válasz Topiccsendőr #81963 üzenetére
Köszönöm!
Enduro es Supermoto vonalon nézelődök leginkább. Az RX már régi, fiatalabbat néznék. A 125 4t nagyon gyenge, ugye?
-
CyberPunk666
senior tag
Tök jó volt a mai motogp futam, külön köszönet dugynoknek a segítségért
-
-Mike-
addikt
válasz CyberPunk666 #81975 üzenetére
Safety-n nem voltál még? Amikor én voltam akkor a kis cb500ason kihúzták az abs-t és csak hátsó fékkel kellett megállni a legrövidebb távon belül csak hátsó fékkel. Álló hátsóval a világ legtermészetesebb módján meglehet állni nulla félelem érzet mellett.
-
HSM
félisten
válasz CyberPunk666 #81975 üzenetére
Azért ne repüld át a kormányt. Az ellen tudtommal nem véd a sima ABS.
-
Chrys_
addikt
-
BoB
veterán
válasz CyberPunk666 #81975 üzenetére
Amíg a fékbetét nem kopott be kicsit, ne húzz max féket hacsak nem kell.
Pontosan lehet tudni mikor fékezel maximális mértékben. Válassz ki egy egyenes szakaszt, gyorsulj fel vagy 100-ra (így könnyebb mert több időd lesz), majd kezd el az első féket egyre nagyobb erő el nyomni. Amikor búgó hangot hallasz (nem lehet eltéveszteni), akkor van a gumi csúszáshatáron. Mondjuk ezt ABS-el nagyon nem kell gyakorolni nyilvánvaló okból.
Ezután már tudni fogod mennyire tud fékezni a motor és ahoz milyen erővel kell a féket nyomni. Utánna lebet gyakorolni hogy egyre rövidebb idő alatt felépíted ezt a fékerőt. (De ugye ennek akkor lenne igazán jelentősége ha sima féked lenne)
ABS lámpát nem kell nézni, érezni amikor működik.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
-Mosquito-
őstag
válasz csongi #81972 üzenetére
Zavart érzek az erőben. Az, hogy lehet behúzott kuplungnál, hogy blokkol a hátsó kerék? Normális oktatásra mész akkor mindenkire figyelnek személyenként mondják el mit csinálsz jól nem jól és azt a feladatot hogyan kell/ene jól csinálni. Igen,akár meg is mutatják a motoroddal.
CyberPunk666:
Alacsonyabb 30-40km/h-ről csinálj több fékezést,majd ha úgy érzed növelhető a tempó. Nem lesz semmi baj.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
canniball
nagyúr
válasz -Mosquito- #81983 üzenetére
"Az, hogy lehet behúzott kuplungnál, hogy blokkol a hátsó kerék?"
Hát ha beletaposol a fékpedálba (akár behúzod a kuplungot akár nem) tudod blokkolni a hátsó kereket.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz motoflug #81976 üzenetére
Az RX bol a rotax 122 es blokkos a fiatalabbik. Yamaha dt is regi.
A tiz eves peldanyomert a dt bol, rx bol is horror aron lehet megkapni, 350-tol felfele. (Es itt nincs rendszam meg)
A 4T az nemhogy ket embernek nem eleg, de meg egynek sem[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz -Mosquito- #81983 üzenetére
Zavar az eroben. 80-90 evjaratokon jellemzoen nem volt ABS. Ezeken hamarabb blokkol a hatso fek.
Gondolom itt volt a zavar az eroben?
ABS nelkuli kivitel. Erre kivancsi vagyok, hogy lehet veluk jol fekezni, illetve veszfekezni?
Vagy van e valamilyen megoldas amit utolag lehetne felazerelni ami nem engedne allora fekezni a hatso kereket, gondolom az meg muszakin bukna el.
A blokkolas gatloval szerelt kiviteleknel, persze taposni kell. -
emre
veterán
-
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Doki16 #81991 üzenetére
De azt gyanítom mindegyik ugyanilyen jó - Nem egészen. Bármi mögé van betéve, a piros lesz nagy eséllyel a legjobb, mert annak a sugarai hatolnak át leghatékonyabban és legtovább a színspektrum színei közül. Pl. naplementekor azért látod a pirosnak a napot, mert e légszennyezettségen,meg minden egyéb légköri alkotóelemen már semmilyen más szín nem jön át, csak a piros.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Doki16
addikt
válasz V.Stryker #81993 üzenetére
Na ezt jó tudni. Mondjuk én nem raktam be semmi mögé, de én is tudatosan a pirosat választottam hiába kék a motor. Nekem is ez volt a saját tapasztalatom, hogy a piros LED látható mindig a legintenzívebben
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #81988 üzenetére
Persu! Szakmai kérdés: Fékfolyadék nyomás nélküli vezetésére milyen slagot használhatok? A szövetbetétes gumi benzincső alkalmas erre a célra (az van éppen itthon)? A lábtartó alacsonyításom miatt a hátsó főfékhenger és a fék
olajfolyadéktartály között igencsak feszül a cső, 2 centivel hosszabbra cserélném...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
demars
addikt
válasz Laca1212 #81971 üzenetére
Szia.
3 lehetőséged van (típus specifikus, hogy melyiket tudod felszereltetni)
1. Ahogy Kolondrum is írta rádugod a vezérlésnél a diag csatira a kütyüt és kész. Egyszerű, gyors, pontos. Mivel a vezérlés is számol, így lesz némi késleltetés.
2. Ha van a váltóban fokozat kijelzésnek csatlakozója arra kötöd. Ennél picit kell foglalkozni a dologgal, de nem vészes. Ez pontos és gyors kijelzést biztosít, hiszen közvetlenül a váltótól kapja az infót.
3. Ha nincs semmilyen csatid (mint nekem), tanítani kell. Sebesség fordulatszám alapján számol. Leírás van, hogy kell beállítani, bekötni.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Laca1212 #81997 üzenetére
Váááárjál... most jut eszembe, hogy neked gsx-f-ed van.
Mondom a rossz híreket.
- Nincs diagnosztikai csatlakozó. Az a fajta bukta.
- A váltónál lévő fokozatkijelzőbe csak a 0-2-3 sebességeknek van érintkező, így át kell alakítani.
- Haver ilyen fordulatszám alapján számolósat vett, megkérdezhetem, hogy mennyire vált be neki.Én vettem egy átalakított érzékelőt, megrendeltem minden bögyőt a neten, meggyártottam az elektronikát és magam raktam össze a fokozatkijelzőt. Előnye, hogy pontosan tudom, hogy működik, megbízhatóan működik, magamnak csináltam és olyan is. Hátránya, hogy kis elektronikai hozzáértés szükséges, szerelési készség szintén... és hát elég munkaigényes volt. Kezdve a normális beszereléssel, a vezetékezés, a műszerfalba belevágás, annak kulturált csatlakozót csinálni, hogy le tudd venni a műszerfalat, elektronika, elhelyezés, áramellátás.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs