- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Monitor hiba topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- LED / LCD TV topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Raspberry Pi
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Rárepültek a gyártók a Snapdragon X-re
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
"A sáv infót imádom benne a legjobban, amikor ismeretlen helyen a 6 sávból már messziről mutatja, melyik az az 1,2 sáv, amelyikbe be kell sorolni."
Ezt tudja a Sygic és a Google maps is.
Igen, a Sygic gyengéje a sok pontos tervezés, jelen ismeretem szerint csak számítógépen lehet megcsinálni, majd feltölteni.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
imibogyo
veterán
-
CyberPunk666
senior tag
Mi lehet a hiba? (ofc elviszem szerelőhöz, de hátha ennyiből is tudtok segíteni, hogy mire számítsak)
Ha mondjuk fékezésnél a kormányra támaszkodom, mintha megmozdulnia a kormány előre egy picit. Kanyarban is érezni kicsit, mintha a kormány nem lenne teljesen a helyén és mozogna. Nem maguk a csonkok, hanem középen az egész, a villanyaknál.
Nem ilyen könnyen lötyögő, de erő hatására, mintha két pozíció között ugrálna.
Néha úgy is sikerül előhozni, ha állva, az első féket behúzva rátolok kézzel a kormányra, de csak egyszer, átkattan és utána ott marad. Menet közben visszajön és utána megint meg tudom ezt csinálni állva.Mik okozhatnak ilyet? Bizonytalan is kanyarban tőle a motor.
Ez lehet kormánycsapágy probléma? Mert azt tudom, hogy típushiba ennél a gépnél.
-
demars
addikt
válasz CyberPunk666 #99606 üzenetére
Valószínű kormánycsapágy probléma.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
tboldi
nagyúr
válasz CyberPunk666 #99606 üzenetére
Én úgy képzelem, hogy igen, ez a kormánycsapágy lesz.
-
Pocee
senior tag
válasz CyberPunk666 #99606 üzenetére
kormánycsapágyra tippelnék,de ilyen szinten nem is nagyon hajtanám,ha csak nem akarsz egy rohadt nagyot esni...nem tudod megemelni a motort és a viláák alsó részét megrángatni,hogy kotyog e a kormánycsapágy? de ha megy szervízbe tök mindegy,majd ott megcsinálják...bár otthon is meg lehetne húzni,ha van huzalmad barkácsolni és nincs széttörve.
Mr.Brightside
-
zgospel
őstag
válasz CyberPunk666 #99606 üzenetére
Nekem is volt ilyen, a kormánycsapágyon húztak akkor, utána elmúlt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Doki16
addikt
Milyen olajat ajánlanátok egy 2017-es Honda VFR 800X-be? Jelenleg 16k km van benne.
Szerk.: Bojrécerek válasza nem érdekel
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
runner 125
nagyúr
válasz Doki16 #99611 üzenetére
Az még 10W40-et ír elő, igaz?
Akkor simán mehet bele a Motul 5100 10W-40, főleg ha nem nyelezed sokat a motort.
De ha tökéletes olajat akarsz akkor mehet bele a Motul 7100 10W-40 is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz Doki16 #99611 üzenetére
Ha már boyracerség, szereztem egy nagyon ritka gyári könyöklőt.
De hogy ON is legyek: Tőlem is egy szavazat a Motul 7100-ra, de gyakorlatilag bármi megfelelhet, ami teljesíti a Honda által előírt követelményeket (ld. kézikönyv).
(#99616) runner 125: A hiba az Ön készülékében van, ez egy sima PH-ra feltöltött kép.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz -Mosquito- #99617 üzenetére
(#99614) runner 125:
Nincsen ennek már szervizkönyve. Ehhez is már ilyen digitális hülyeség van csak.
Ez van írva a kezelésibe:
Honda 4-stroke motorcycle oil
API Service Classification SG or higher,
excluding oils marked as “Energy Conserving”
or “Resource Conserving,”
SAE 10W-30, JASO T 903 standard MASoha nem voltam képbe az olajokkal. Tehát akkor egy sima 10w30 is jó lehet hozzá?
(#99615) tboldi: Uhh az a piros szilikonpánt ahogy harmonizál a kocsi külső színével tuti legalább 10+ lóerő
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz -Mosquito- #99620 üzenetére
Olaszból van. Igen megvan hozzá a gyári manual. De szedtem le a netről angolt, mert olaszul nem tudok
(#99621) Ferdzsoo: Nem az ár dönt. Pár ezer forinton nem múlik a megfelelő olaj használata.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
runner 125
nagyúr
válasz Doki16 #99618 üzenetére
Jah akkor már az is 10W30-at ír elő. Mondjuk ez annyira érdekes dolog, h kopp ugyanaz blokk van benne, mint az elődben csak VTEC nélkül és máris más az olaj melegoldali viszkozitása...
VFR club-on én pl (ezt Ferdzso neked is mondom), kaptam egy tippet, miszerint az enyémbe a nagy ccm miatt és az egyre forróbb nyári melegek (főleg városi araszolás) tegyek inkább 10W-60-as Motul 7100-at. Mert h a melegoldali tényezője sokkal jobb, kevésbé hígul el, mint a 10W-30..
Lehet tényleg én gondolom már túl., de simán bele tudom látni a piaci okokat és a fogyasztói társadalmi elmélet minél előbb érvényesített hatását, persze nem vagyok egy nagy motorolaj guru.
Szóval, kellett egy új olaj a Honda-nak, amit kifejleszttettek, ez nyilván költség volt. És most egy gyengébb melegoldali viszkozitással bíró olajat több pénzért eladnak az új motorokhoz..
Fene tudja, nem vagyok gépészmérnök és tényleg nem látok nagyon bele az olaj témába, csak hangosan elmélkedek és gondolkodok.
Lényeg a lényeg, h én lehet a 800-asba is ugyanúgy a 10W-40-et tenném, és az én 1.2-esembe pedig kipróbálom a 10W-60 7100-ast.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zgospel
őstag
válasz Doki16 #99618 üzenetére
"Uhh az a piros szilikonpánt ahogy harmonizál a kocsi külső színével tuti legalább 10+ lóerő"
az is azért van szilikonból mert weight reduction bro!https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Doki16
addikt
válasz runner 125 #99625 üzenetére
Ez is VTEC én úgy tudom. Ugyanúgy megugrik 6000 felett, akkor vált a szelepvezérlés.
(#99623) nTom: Köszi, ide is bekérdezek
(#99627) Mosquito34: Mondjuk igazad van teljesen magától értetődik a dolog Bár van egy olyan sanda gyanúm, hogy nem igazán árulják el amit használnak.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
demars
addikt
válasz runner 125 #99625 üzenetére
Azért az sem mindegy, hogy hol helyezték forgalomba, milyen éghajlaton hajtják.
Ahol egész évben meleg és jó idő van, ott nyilván jól jön a w60 nyújtotta plusz.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Ferdzsoo
addikt
válasz -Mosquito- #99630 üzenetére
És attól hogy ők azt teszik az még nem jelenti azt hogy az is kell bele.
Runner: Ahogy gondolod, nekem 35k km-óta nincs bajom a gyári ajánlott olajjal. Én maradok ennél ez biztos.
Musquito: Amikor megvettem is 10w-40 volt benne. 5100-as. Mert a márkaszervíz szerint ez kell bele, és a V motorok szebben járnak félásványival. No komment.
Nah ezért... És nem azért mert az 5100 10w40 harmad árban van a 10w30 7100-hoz képest...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #99625 üzenetére
Azért ezzel vigyázz, a 10w60 hidegoldali viszkozitása is sűrűbb lesz (durván sokkal, 156 vs 89, 40 fokon ), mint egy 10w30 vagy 10w40 olajnak, nézz utána ha gondolod pl. Motul 7100 adatlapok, ott vannak a 40 és 100 fokon mért sűrűségek minden olajukhoz.
Én ezért raktam az enyémbe próbaképp 10w30-at, mert 30 fokig engedi a kézikönyv, és hidegben jobb is volt, hiába 10-es hidegoldalon az is papíron mégis van különbség (lásd adatlap). Én valószínűleg az 5w40-nél fogok kikötni, az hidegen picit jobb a 10w40-nél és meleg oldalon ugyanolyan jó, és a 40-essel remekül bírta a legdurvább kánikulát is városban, ha volt egy minimális haladás máshol meg teljesen sima ügy volt.
Az SV650-n a méretes levegős olajhűtő miatt kritikus a téma, néha túl jól működik... A VFR800-on is van, ahogy néztem, ott érdekesek lehetnek ezek a megfontolások, viszont az 1200-ason nem láttam, ott a csak kontrolláltabb vízhűtést véltem felfedezni.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
Igen, ez a másik, hogy egy 60-as olaj hidegen (amikor a kopások 80%-a keletkezik), sokkal tovább sűrű marad, mint egy 10w-30-as. Ami biztosan nem jó.
Musquito:
Kiskunhalasi Honda és Karasna pesten...[ Szerkesztve ]
"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Mikeee89
senior tag
Sziasztok!
B-s jogsival vezetek kb 3 éve egy 50-es robogót. 172 cm vagyok és 70 kg. Elkezdtem csinálni az A2-es jogsit, és kezdőmotort keresek. Olvastam, hogy érdemes végiglépdelni a szamárlétrát (50, 125, 250 ccm stb), de nincs pénzem 1-2 évente motort váltogatni. A robogóm automata (Tauris Samba 50), váltós motorral még nem nagyon mentem. Tervben van rokontól kölcsön egy 50-es Simson, hogy gyakoroljam a váltást, ilyesmiket.
Jelenleg a kreszt tanulom kb 1 hónap múlva lesz kresz vizsga, addig akár gyakorolhatok a Simóval...
Először kisebb motorokon gondolkoztam, de már kezd véglegesedni a választott motorok listája.
Suzuki GS500E vagy GS500F (utóbbi jobban tetszik külsőre), használtan 6-800 ezerért vannak, van is 3 db F-es kb 120 km-re tőlünk Debrecenben. Sok jót olvastam a GS500 szériáról, látom a topik összefoglalóban, hogy több tagnak is van. A GS500F a légterelő plexi, meg a sportmotorossága miatt tetszik jobban.Kinek milyen tapasztalata van a GS500 szériáról, kérem aki tud írjon pár soros véleményt. Melyiket válasszam, az E vagy F variánst(naked vs sport-túra)?
Városban járkáláshoz kéne, meg néha rövidebb 100 km alatti túrákra.
Előre is köszönöm a segítséget.
Széles utat és gumifákat mindenkinek
-
HSM
félisten
válasz Ferdzsoo #99635 üzenetére
Pontosan. Ezért is próbáltam ki a 10w30-at a 10w40 után, sokat megyek hűvös időben rövidebb távokat, és a 10w40-el ilyenkor sok idő volt, mire kicsit átmelegedett és jó lett, a 10w30 sokkal hamarabb magához tért, minimális melegítés és kb. két sarok után már jó volt, az így tökéletes volt. Viszont utóbbi nagy melegben városi araszoláskor már kicsit kelletlenebb a 10w40-nél, ezért is lesz a következő jelölt az 5w40, az elvileg az a 10w40 és a 10w30 között van kb. félúton hideg oldalon, meleg oldalon pedig ugyanolyan jó, mint a 10w40, az jó kompromisszumnak tűnik a felhasználási szokásaimhoz az SV650-be.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz etnies #99639 üzenetére
Nekem túl vastagnak tűnik. Ajánlom olvasgatásra a motorolajos topik összefoglalóját, illetve Gajdán Miklós (vezess.hu) videóit.
szerk.: Kitalálom, a hypermiler motorokba öntik ezt ahelyett, hogy generáloznák a blokkot, mert ezt látszólag nem eszi. Valójában meg így nyírják ki szépen lassan.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Doki16 #99628 üzenetére
Bakker, tényleg VTEC ez is.. durva, egy "túraenduro"-tól. Pedig megoldható pikk pakk h kikössék ezt a fajta vezérlést abból a blokkból. Mindenesetre a Honda nem verte nagy dobra, mert én sehol nem találkoztam a CrossRunner kapcsán ezzel.
Olaj témára
Hát köszi mindenkinek. Akkor lehet meg kéne maradni a gyárinál mégis.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz etnies #99639 üzenetére
Nemrég, mikor írtad már nyilatkoztam róla, kissé szarkasztikusan... [link]
De a 15W50 azért az adatlapja alapján annyira nem horror, mint a 10W60, de nekem az is már túl sűrűnek tűnik. Mivel a tiéden ha nem tévedek, a vízkör hűti már az olajkört is, így hamarabb felmelegszik, és nem is tud olyan nagyon elmelegedni, és főleg nem tud hűvösben tempóbál túl hűvös lenni, így az egy sokkal profibb megoldás szvsz, mint a régi SV650 levegős olajhűtője. Így szerintem a tiédnek tökéletesnek kéne lennie a gyári ajánlás szerinti olajjal, ami gyanítom 10W40.
Nálam is van szerintem kis hangja amúgy a kuplungnak, ezt is beszéltük, engem nem zavar. Nem nagyon olvastam olyat a 650-esnél, hogy baj lett volna vele, akár 100 000km-es távon sem.
(#99642) ath: Van.
Nagyon hasznos. Betöltőnyílásban mér, mondjuk egy 10-essel kb. kevesebbet (ugye a benn az olajfürdős kuplung házában keringő levegő hőmérsékletét méri igazából), mint a blokk alja/olajteknő legmelegebb pontja infrás mérővel megmérve, de könnyen lehet vele kalkulálni.Amúgy a probléma nálam éppen ez volt, hűvösebb időben főleg országúti használatnál ilyen szűk 60 fokra hűtötte az olajam (infárval mérve), amikor a 10w40 már érezhetően nem volt ideális neki. Miután kitakartam a háromnegyedét az olajhűtőnek jó lett hidegben is hosszabb úton (infrás hőmérő 75-80 fok). A 10W30-al pedig még kevésbé volt problémás a hideg használat, pedig csak a fele olajhűtőt takartam le, és hamar ki is vettem. Az hamar fel is hígult kellőképpen, és hűvösen is hamar elfogadhatóan kent már, kb 50 foktól (a kis betöltő 40 fokos állásánál).
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Hát igen, nem olcsó. Ez Ebay-ről van, kb. 10 000 forint körüli összeg, viszont elég jó minőségűnek tűnik, masszív.
Ezen kívül van még egy ilyenem otthon: [link], ez ár/értékben sokkal jobb, ezzel szoktam ellenőrizni a dolgokat, szuperül meg tudja pl. az olajteknő hőfokát mérni pontról pontra.
Amúgy én sem fogllkoztam ezzel sokáig, viszont volt pár fura dolog, aminek utána akartam járni. Pl. hogy egy 25km-es út után, aminek a második fele autóút volt, olyan volt a váltó, mint amikor hidegen elindulok vele... Ezt nagyon nem találtam normálisnak. Pedig minden jó volt, pl. termosztát. Aztán az infrás cuccal kimértem, hogy kb. 57-58 fok lehetett ilyen körülmények között az olajam... Aztán beigazolódott, hogy túl szorgalmas ilyenkor a levegős olajhűtő. Az SV-be ezért érdemes odafigyelni amúgy az olajválasztásra. Én hidegben (amíg ilyen 5-15 fok van) egy részét le is szoktam kis kartonlappal takarni, meghálálja. Viszont nagyon híg se lehet az olaj, mert dugós városban meg nem túl hatékony az olajhűtő, nem kap levegőt, akkor meg jó meleg lesz az olaj.
(#99645) yodamastah: Nem is sok GSXR-t látok 5-10 fokban motorozni.
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
A vízhűtéses gépeknél pont emiatt nincs jelentősége a dolognak ( elvileg!). Korábban írtam, hogy talán az eltérő éghajlat miatt adhat meg a gyártó más olajat Olaszban meg pl svédeknél. De ha minden működik elvben ugyan azon a hőfokon tartja a rendszer.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
HSM
félisten
válasz demars #99647 üzenetére
Hát ezaz, a vizet.
Sajnos a K3-K10 SV650-n a vízhűtésen kívül van egy levegős olajhűtő, termosztát meg minden nélkül külön. Az kicsit megbolondítja a dolgokat sajnos. Az újabb SV-n már szerencsére vizes hőcserélő hűti az olajat, ott már teljesül, amit írtál, ezért is mondtam etnies-nek, hogy az ő blokkja már az a generáció, nem annyira kényes, a hőcserélő révén a víz kontrollált hőfokon tudja tartani az olajat is.
Szerencsére nagyon sok típust szerelnek már ezzel a vizes hőcserélővel, mert szerintem nagyon hasznos.
Ilyen olajhűtője van az enyémnek: [link], és az újab változatokban a Gladiustól ez a hőcserélő került, lásd az olajszűrő tövét: [link].Nyilván azért ez az olajhűtős megoldás is vizes, nem olyan kényes már, mint a levegős blokkok, de azért ez még nem tökéletes magától, kér egy kis törődést főleg hidegben. Mondjuk így hogy kitapasztaltam már nem nagy dolog, ha bejött a hideg kap egy kis takarót, tavasszal az első melegben kiveszem, meg majd minőségi 5W40-et (Motul 7100) fog kapni a gyárilag ajánlott sima 10W40 helyett, és príma lesz minden időben.
Termésetesen elég mérges voltam, hogy miért nem a gyárban agyalták ezt ki jobban, miért nekem kell vele szórakozni, de hát sajnos nem volt mit tenni....[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs