- Projektor topic
- Dell notebook topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Notebook hibák
- Hisense LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- Androidos tablet topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
Hirdetés
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
etnies
senior tag
-
HSM
félisten
Ugyanakkor "típushibának" tartott jelenség, hogy kb. 50 000 megtett km-nél elkezdi csipegetni az olajat, illetve a váltó kenését sem tartották néhány "szétszedős" teszten tökéletesnek. Ez az általad felvázolt "tökéletes működés". Nem tartom kizártnak, hogy mindkettő komoly összefüggésben legyen ezzel az olajhőfokos jelenséggel.
Illetve ami engem zavart, hogy túlhűtött olajjal olyan a váltás érzete, mintha a falat vakarnád körömmel, néha makacskodik is bevenni a fokozatot, messze van a sima és kellemes váltási élménytől. Ehhez képest jó hőfokú olajjal olyan a váltás, mintha egy svájci óra lenne, szinte magától behuppan a sebesség a legkisebb ellenállás nélkül.
(#99650) Gaboman: Lehet, hogy túltolom kicsit, de minimális erőfeszítéssel sikerült kikísérletezni, hogyan tudom úgy működtetni, hogy hidegben és melegben is öröm legyen használni. Sajnos engem nagyon zavar, ha valami cuccom nem nyújt 100%-ot. Főleg, ha olyan fos a váltási élmény, mint amilyen volt "törődés" nélkül hidegben.
(#99651) etnies: Én azért javasolnék egy próbát a 7100-al. Ha nem válik be, max kap legközelebb 5100-at újra. Nekem először 5100 volt, alig vártam, hogy lecserélhessem [link].
7100 10W40-ből nálam volt benne eddig 12 000km-nyi, egyszer sem kellett rátölteni, szval ha csipegette a DL, akkor annak más nyűgje volt. Majd megnézem, így bő 2000km alatt csipegetett-e a 10w30 7100-ból, de mikor legutóbb kb. 1000km-nél néztem még semmi hiányt nem tapasztaltam....Amúgy a kuplungos hangot szerintem hidegen is csinálja az enyém, amikor viszont még nagyon sűrű az olaj, szval nálam szerintem nem ezért van, de majd ezt is megnézem, ha legközelebb megyek vele.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Az SV650-be Motul 5100 10W40 volt nekem, hidegen, melegen tökéletesen finom volt a váltóm, csendes és pontos.
Ha húztam a bajszát sem volt vele semmi gondom, ha az olaj felmelegedett akkor sem, pedig nálam kapta az ívet, biztos nem úgy használtam mint te.
Hideg időben is mentem vele, lassan is, hideg motorral, olyankor sem tapasztaltam hogy hangos lenne, pontatlan.
Zavar ha valamilyen cuccod nem nyújt 100%-ot?
A váltód elhiheted hogy 150%-ot nyújtott a 5100-el is.
Erre a 100%-be meg inkább ne menjünk bele a gumihasználatod után!Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99653 üzenetére
Neked nem a régi, karburátoros SV650-ed volt? Merthogy az még egy eléggé másmilyen blokk volt, azon olajhűtő sem volt...
"A váltód elhiheted hogy 150%-ot nyújtott a 5100-el is."
Most akkor én ültem rajta vagy te? Nem emlékszem, hogy ott lettél volna.... Nagyon nem az elvárható módon tette a dolgát, és az nekem nem 100%, nemhogy 150%.A gumihasználatomnak ehhez semmi köze, ott elsősorban anyagi megfontolásokból elnéztem neki, hogy nem tud sokat az abroncs. Magához képest egyébként az a gumi 100%-ot hozott, lehetett vele biztonságosan, mérsékelt sebességgel élvezetesen túrázni hidegben és melegben is. Elfogadható kompromisszum volt.
Ehhez képest a hidegen akadozó váltó (aka 5100) nekem nagyon nem elfogadható kompromisszum, és ott nem is 80 000-be kerül 5100 helyett a következő cserénél 7100-at tenni bele.
[ Szerkesztve ]
-
vendingo
veterán
50+ ezernél nekem nem csipegette, hanem zabálta az olajat. 1000km alatt, amiben jócskán volt autópálya, hajlamos volt 0,8-1 liter olajat megenni. El is adtam.
Motul 5100 volt benne, nekem ez vált be a legjobban. Próbáltam castrolt is, de azzal nagyon fos volt.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Gaboman
nagyúr
Sok újabb injektoros SV650 és SV1000 ismerősöm van, Motul 5100 használ mindegyik, érdekes módon egyiküknél sem jelentkezik ez amit te mondasz, nem panaszkodnak rá.
Mentem már mindegyikkel, nekem ugyan olyan finomnak tűnt mint az enyémnél.
De mindegy, ha neked nem volt megfelelő hát nem az, én elhiszem.
Veled kapcsolatban számomra sok minden fura, de lehet velem van a gond![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
ath
senior tag
Hamar szoba kerult az olajhutes, vizhutes.. [link]
-
Laca1212
őstag
Egy injektoros, gyári állapotú sv650s kb mekkora sebességnél kezd elfogyni? Mennyi a vége kb?
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz Laca1212 #99658 üzenetére
Súlyfüggő a dolog, én alattam az N amin a szélvégelem nem olyan jó mint az S modellen, 160-170-ig nagyon jól tol.
Igaz 120 felett már kellemetlen a tartós szél, de 170-ig tempós, meg hát mihez képest.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
-Mike-
addikt
válasz Laca1212 #99658 üzenetére
A vége? 130km/h.
Ugyanis:Sebesség
26. § (1) Az egyes járművekkel - ha e rendelet másként nem rendelkezik - legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
aa) autópályán 130 km/óra,
... -
-
HSM
félisten
válasz vendingo #99655 üzenetére
Az durva... Az már azért komolyabb kopást sejtet. 50e-nél még ennyit nem szokott kérni.
(#99656) Gaboman: Igen, én is ilyeneket olvastam, ezért tettem bele először 5100-at, mert mindenki csak jókat írt róla, akkor meg mindek raknék bele drágább 7100-at, ha az 5100 is jó. Nekem viszont nem adta ki, már az elején is fura volt a bejáratós olaj után, aztán egyre csak rosszabb lett. Most a 7100-al elégedett vagyok, mikor frissen betöltöm is jó, és 6000km múlva sem érzem gyengébbnek, mint az újat. Szval, nekem 5100 soha többet, pedig nem vagyok a pénzem ellensége...
(#99663) Laca1212: A 750-es boci durván 92 lóerő, a kis SV csak 72. Ennél a tempónál már kijön.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
válasz tboldi #99659 üzenetére
Ha éppen nincsen minden km-en korlátozás, vagy torlódás, vagy dugó, vagy egyéb.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Laca1212 #99668 üzenetére
Kellett neked eladni a jó kis F-et. Most bezzeg tudnád becsülni mi? Mikor 200-nál is odahúzod és feltol 230-240-re.
Kellett neked az SV, most meg mondod,hogy 160-170-nél elfogy. Bezzeg... a bocinál a 3-ast ott váltjuk el.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
zgospel
őstag
válasz -Mike- #99662 üzenetére
Így is van! Végre valaki megmondja. És a záróvonal szent és sérthetetlen!!!!444négy
Kölcsön kaptam ma egy menetre az új CB1000R-t, nem a plusz csak az alap verziót, jól megkergettem szerpentinen. Ha valakit érdekel szívesen leírom hosszan hogy miket éreztem, az S1000R-es 20 percemhez tudom viszonyítani, illetve persze a sajátomhoz Ha nem érdekel senkit akkor meg feleslegesen nem koptatom a billentyűzetet
Röviden annyi hogy nagyon szép élőben, és nagyon megy, de van egy-két zavaró dolog és/vagy hiányosság.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
Gaboman
nagyúr
válasz Laca1212 #99674 üzenetére
Számomra az 1000 nem tetszett annyira, mindezt városi tempóra értem, 1000 nem szereti mert hosszú az áttételezése.Városon belül 2.-3. amiben használható különben csak csapkodja a láncot.
A 650 5.ben nyugodtan használható, szépen gyorsul kis gázra is, viszont elhagyva a várost a 1000 szépen lépeget, de 110 alatt nem szerette a 6.sebességet, 120 simul ki és onnantól jó.
VTR 1000 is ilyen, nekem 1000 a sor4 jobban bejön, kivéve a hangot, ott a V2 közelebb áll a szívemhez.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99675 üzenetére
Nem kötözködésképp, de az miért baj, ha városban nem kell csak a 1-2-3 sebességet használni? Szerintem ez inkább kényelmes, mintha állandóan zongorázhatnád fel 6.-ig és vissza... Én a kis SV-n se nagyon rakom városban 4. fölé... Nem kér többet enni a kicsit magasabb fordulattól, cserébe sokkal fürgébb, simább, és kevesebbet kell váltogatni.
Én az ezresben egyetlen dolgot nem kedvelek, ha húzod neki sokat kér enni, és ez a kicsi tankkal nem a legjobb kombináció.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Az régi karbis SV650 5.ben 50-ről olyan szépen nyomatékosan húz hogy pillanatok alatt előzök vele.
Nem kell neki a 4. 3. sebesség, ha nem lenne neki kellemes nem használtam volna.
Városon kívül is 6.ban 80-ról már simán használható előzésre is.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99677 üzenetére
"régi karbis SV650 5.ben 50-ről olyan szépen nyomatékosan húz hogy pillanatok alatt előzök vele"
Lovaskocsit?
Viccen kívül, enyém is tud ilyet, de ha húztál már neki kövéret 3.-ban 50-nél, akkor azért talán belátod, hogy az azért picit más... Persze, én csak ilyen csiga lassú motoros vagyok, biztos én gondolom rosszul. -
gabor128
aktív tag
Sziasztok,
Egy kérdés:
Van egy Ls2 sisakom és szeretnék rászerelni egy akciókamerát. A száj részhez nem lehet a levegő nyílás miatt, csak a tetejére. Mivel van benne olyan napellenző rész is így nem akarnám a tetején kilukasztani, meg még viszonylag új sisak.
Az lenne a kérdésem, hogy a kamerához kapott kétoldalú ragasztós műanyag talp az megtartja-e a kamerát akár 100km/h-nál is vagy a menetszél lekapja? esetleg idővel széteszi a nap?nem szeretném a kamerát elhagyni menet közben...
-
zgospel
őstag
Szóval az új CB1000R-hez volt szerencsém ma Héreg és Bajna között 2 oda-visszára. TLDR írás, úgyhogy aki nem szeret olvasni attól elnézést
Külsőre szerintem nagyon szép, az eleje kicsit túl egyhangúan fekete, egy arany vagy bordó színű villa nagyon feldobná, egyébként szerintem Honda nakedhez képest szokatlanul szépre sikerült, meg egyébként is nagyon eltalálták. Az XSR900 ami jól hasonlóan jól viszi ezt a retro vonalat modern köntösben szerintem, de remegő kézzel le merem írni hogy ez a CB még annál is szebb talán. A rendszámtartó élőben kultúráltabb mint képekről, bár lehetne még karcsúbb a böhöm műanyagja. A tükrök még kicsit otrombák kinézetre, de melyik motoron nem.
Maga a motor kurvára megy, ami egy ezrestől persze nem csoda, de 98 lovas 600-ról átülve hirtelen meglepő az ereje, visszaránt a monitor előtti 170-180-200 lovas számolgatásokból a valóságba egy másodperc alatt. Alulról is nagyon tol, én ezen a szerpentinen harmadikban mentem minden kanyarban és 1500-2000-ről úgy megindult ahogy az enyém kettesben nyélen sem.
A gázreakciók ellenben szerintem és a haverom szerint is (akitől a teszt lehetőséget kaptam) elég bénák. Ő MT-10-zel jár és azt mondta hogy ez még az MT-hez képest is túl hirtelen, túl rángatós és zavaró. Én standard módban mentem, ezen kívül van még sport és rain. Nagyon érzékeny a gázkar és nagyon hirtelen ránt ha hozzányúlsz. Az S1000R-hez tudok viszonyítani, azon ilyen nem volt, az nagyon finoman reagált a gázra, pedig az is ment mint a kurvaanyja. Rain módban enyhébb a gázreakció sokkal, de a motorfék is feleakkora. Sport és standard között nem sok a különbség. Ezért mentem harmadikban a kanyarokban, úgy sokkal finomabban reagált, de még úgy is idegesen és túl hirtelen. Tényleg nagyon finoman kell hozzányúlni.
1-2-3 fokozatot kihuzattam nyélen, 1-2-ben standard módban lógott az eleje végig, 3-ban már nem.Az üléspozíció nekem bejön, nem túrásan egyenes, de nem is teljesen sportos, valahol a kettő közt félúton, szerintem pont jó. Én 182 centi vagyok, nekem kényelmes volt. Az utasülést is kipróbáltam egyhelyben: a seggrész teljesen rendben van méretileg is, kényelemre is, viszont az utaslábtartó nagyon magasan van, szerintem alacsony utasokkal kalkuláltak (vagy inkább egyáltalán nem kalkulálnak manapság már utassal) mert nagyon feszült a combom, 1 perc után mondtam hogy elég volt. 150-160 centis csajoknak biztos jó.
A motor irányíthatósága klassz, hasonlót éreztem az S1000R-en is, a széles kormány miatt nagyon egyszerű irányítani, tényleg arra ment amerre akartam. Ez a 20 perc amit mentem azért nem sok, de 10 perc után már mélyebben fordultam mint a sajátommal szoktam. Szóval egyszerű vele motorozni, könnyű és magától értetődő dönteni (a sajátomat például erőből kell levinnem, ez meg mintha magától dőlne le a kanyarra).
Kanyarban jó úton nagyon stabil és könnyed, huplikon átmenve viszont berázott, beszitált a kormány picit, elég izgágán és idegesen viselkedett. Azonban ezt sem ijesztően teszi, szimplán csak zavaró. Nem tudom hogy ezt futóműbeállítással lehet-e orvosolni vagy a kormánylengéscsillapító hiánya okozza, nem értek hozzá.
Az első villán amúgy minden állítható, a hátsót nem néztem.Az első fék furcsa volt. Nem mondanám gyengének, de többet vártam. Megint az S1000R a példa, azon egy közepeset fékezve már repültem le a motorról olyat lassult. Ezen a Hondán direkt próbálgattam az ABS miatt, 150-ről téptem egy csutkaféket és azon kívül hogy a műszerfalon minden villogott mint egy karácsonyfán nem sokat vettem észre. Nem lassultam olyan hűdenagyot vele, többre számítottam. Az adagolhatósággal sem voltam elégedett, laikusként azt mondanám hogy egy fém fékcső segítene ezen, kicsit olyan ruganyos és kétállású kapcsoló jellegű volt egyszerre. Nem rossz, de furcsa, lehetne jobb.
A legnagyobb baj a rezonancia ami a kormányon van. 10 perc után zsibbadt mindkét tenyerem a motoron, és amikor megálltam vele már azért álltam meg mert annyira elzsibbadtak hogy nem bírtam tovább, pedig még mentem volna vele. Ezt haverom is megerősítette, Bp-ről Tatabányára mire leértünk azt mondta mindene elzsibbadt, mintha rezonálna az egész, fordulattól függetlenül.
A kuplungkar elég hosszan jár és relatíve bent fog, így nem túl sportos, pedig a váltókar útja rövid, ordít egy gyorsváltóért. A csúszókuplung cserébe finoman működik, nyélen 3-ból visszakúrtam 2-be és meg se rebbent, finoman ejtette a fordulatot. A gyorsváltó azonban csak a plusz felszereltséghez jár, amivel 4,3m helyett 4,7m a motor ami szerintem sok ahhoz képest hogy a dizájnon kívül semmi olyat nem ad ami ezt indokolná.
Összességében nekem nagyon tetszett, nagyon élveztem, könnyen motorozható, még én is 10 perc után úgy mentem vele mintha már 1 éve ezzel motoroznék. A végére el is gondolkoztam rajta, hogy a 4,3-as alapár amúgy nem rossz, Karasnában megkérdezném hogy milyen árat tudnak mondani rá gyorsváltóval és Akrapovic dobbal. Mert a bibi hogy ezért az árért szerintem technikában keveset ad, a plusz meg nem tesz annyit hozzá ami indokolná a 400 ezres felárat. De akit ez nem érdekel mert Hondát keres az ezen egy másodpercet sem fog gondolkozni.
Hagyományos kipörgésgátló van benne, nem giroszkópos, hagyományos az ABS is, nem kanyar-ABS, a rider módok semmivel sem különbek mint egy MT-09en például, a kormánygátló hiánya hát nem is tudom, az ideges gázreakciókat biztos sok idő megszokni, nincs gyorsváltó pedig érezhetően ahhoz lett tervezve, de a legzavaróbb a rezonancia ami átjön és lezsibbasztja az ember karját rövid időn belül.
Cserébe jól néz ki, bitangul megy (haverom szerint az MT-10hez képest is), kényelmes, a kijelzője egy remekmű, és nagyon könnyű vele motorozni.Azonban utóbbi az S1000R-ről is elmondható, azzal is azt éreztem hogy nagyon egyszerű vele motorozni, ráadásul az még elnézőbb volt a balfaszkodásokkal szemben, tulajdonképpen mindent megcsinált helyettem, és az amatőr hibákat is észrevétlenül tolerálta.
Szóval két "racionális" érvem maradt a végére: hogy Honda és hogy jól néz ki
Nyílván ha megpróbálok más emberek fejével gondolkozni, és nem a lapon menés nyélen gyorsítás a szempont, hanem a laza gurulgatás, kanyargás, akkor berakja az ember 3-4-5-be vagy rain módba és akkor lesz egy nagyon lágy, jól kezelhető, jól kinéző motorja, ami ha kell megindul mint állat. A kézzsibbadásra nem tudom mi a gyógyír, lehet hogy csak a tesztmotor ilyen?
Ez csak az én személyes véleményem, kérem hogy ennek fényében értelmezzétek, nincs nagy tapasztalatom és összehasonlítási alapom sem motorok terén, FZ6-on és S1000R-en kívül még semmi mással nem mentem. Ja de egy Simsonnal
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz gabor128 #99679 üzenetére
3M-es talpat nem fenntartani művészet hanem levenni. Úgy felgyógyul mintha gyári tartozéka lenne a sisaknak. Én is tartottam tőle, de nagyon masszív!
Megtartja az másfélszer annyinál is. Annyival nem mehetünk igaz@zgospel: Jó írás, jó volt olvasni! A MotoSundayos pridehuszárokat nem akarod leváltani? Téged szívesebben olvasnálak.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Gaboman
nagyúr
Ennyi erővel 1-ben is jobban húz mint 3-ban.
De az újabb injektorosak nem húznak olyan szépen alacsony fordulatról mint a régi karbisak.
Ezért is lehet hogy számodra ez fura.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
vlevi
nagyúr
válasz [-HERO-] #99474 üzenetére
Hatalmas köszönet az infóért!Tényleg megateszt volt.
Ez csak a motorok fele volt, a másik csoport éppen gurult valamerre:
VideóTegnap "véletlenül" pont Kecskeméten jártam, és sikerült kipróbálnom két motort.
Az egyik a Tracer 900GT (új, 2018-as verzió) volt, a másik az 1000-es V-Strom.
kb 20 perces körök voltak, egy kis autópálya, és pár, Kecskemét környéki útszakasz.
Nagyon vártam a Tracer-t, és furcsa volt rajta ülni. 183 centi vagyok, de olyan érzésem volt, hogy nem férek el rajta, valahogy elsőre minden rossz helyen volt. Ez talán érthető is, mert a mostani, 650-es V-Strom nagyjából a legnagyobb túraendúrók közé tartozik, már ami a méreteit illeti. Szóval, a Traceren sokkal előrébb ültem, ráadásul szerintem az ülés is előre lejt, a kormány keskenyebb, és szinte tök egyenes. Szokatlan volt rajta az üléspozíció, ezért nem is nagyon tudtam élvezni azt az időt, amit rajta töltöttem. Nekem túlságosan előre van tolva rajta az üléspozíció, próbáltam az ülés végére ülni, de az első motorfékre azonnal csúsztam rá a tankra. Furcsa, mert, amikor ki van állítva valahol, és csak ráülsz, akkor nem tűnik fel. Igen, a motorja az tényleg ott van a szeren, de a szokatlan testhelyzet miatt valahogy ez se adta úgy magát nekem.
GT változat volt, amin van gyorsváltó, de nekem ez a gyorsváltó dolog se adta magát annyira. Oké, nem nyeleztük le szerpentinen, ahol talán számítana a gyorsabb váltás, de nekem akkor se kéne. Legalábbis ez a gyorsváltó nem. Normál közlekedés közben, alacsonyabb fordulaton váltás közben eléggé érezhetően ránt a motor, de, ami furcsa volt, csak akkor váltott a gyorsváltó felfelé, ha húztam a gázt. Sokszor emiatt fel se tudtam vele váltani. Ezért inkább hagytam a fenébe, és kuplungoltam.
Ezzel szemben az 1000-es V-Strom. Sokkal inkább otthon éreztem rajta magam. Lehet, ez azért van, mert tizenvalahány éve a kistesóján ülök? Valamit nagyon jól csináltak rajta, mert érzésre sokkal finomabban jár, mint a mostani. Egyáltalán nem éreztem, hogy másfélszer akkora dugattyúk mozognak alattam. Csak amikor odacsavartam a gázt, de akkor nagyon És persze, mivel ezen jobban otthon éreztem magam, ezért jobban ki is mertem ezt próbálni. Alacsony (értsd 3ezer alatt) sem vettem észre, hogy olyan nagyon szar lenne, jó, mondjuk nem erőltetném vele ezt a fordulatot, városban tényleg nem érdemes vele a 4-est sem használni. Cserébe viszont az autópálya tempót megoldja kb 5000-es fordulatszámmal.
Szóval, ha most lenne motorcsere, akkor nagyon is elgondolkodnék rajta, hogy megkockáztassam, hogy megszokom a tracert, vagy nem, és évekig kényelmetlenül ülök rajta, vagy pedig V-Strom 1000-st vegyek-e? Szerencsére nem kell döntenem, mert egy ideig még marad a szürkeszamár.[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz gabor128 #99679 üzenetére
Ki ne lyukazd bm
Megtartja, de ha nagyon parázol, akkor vegyél egy damilt és kösd biztosítás képen a bukósisak zárjához.
(#99682) Micsurin Nagyon egyszerű leszedni: rámész hajszárítóval, amíg rendesen felmelegszik, utána egy kenő késsel lefejted, mint a megolvadt gumicukrot.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #99685 üzenetére
Noh meg létezik kifejezetten matrica oldó spray. Megfújja az ember körbe, de legfőképp a tetejét és pár perc alatt beszivárog majd kb. leválik magától.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #99686 üzenetére
Nah, ilyet még nem is hallottam. Köszi!
"önmagam hite vagyok magamban"
-
HSM
félisten
válasz zgospel #99681 üzenetére
"visszaránt a monitor előtti 170-180-200 lovas számolgatásokból a valóságba"
Pedig amúgy hasznos, ha már a monitoron látod, hogy egy motor karaktere nem neked való, csomó időt, energiát meg lehet spórolni, nem kell tesztlehetőséget vadászni feleslegesen....(#99683) Gaboman: Részben igen, de az egyest hamar el kéne váltanod. Viccen kívül, azért van egy optimális tartomány, amin belül lehet mozogni, és nem feltétlenül kell 6-7000-en pörgetni állandóan, szerintem az ugyanúgy felesleges, mint amikor 2500rpm-en erőltetjük az előzést 5.-ben.
Ma direkt kipróbáltam, 50km/h, 5., szépen megindul az enyém is, de nem az a kellemesen ficánkolósan, hogy hajrá, menjünk, hanem azért úgy érezteti, hogy ez nincs ínyére. Hármasban meg csak vidáman kilő. Maradok az utóbbinál.
(#99684) vlevi: Az 1000-es DL nekem is bejövős. Egyedül a tank volt fura, mikor ráültem, olyan furán széles volt a lábam között az SV-hez képest. Sajnos menni nem tudtam vele, így nem tudom, menet közben ez zavarna-e, de elsőre fura volt.
-
Gaboman
nagyúr
3000 fordulaton a világon semmi gondja nincsen ha 5.ben gázt adsz neki, most én sem kamiont fogok előzni vele 50-ről 5.ben.
De nem használtam 3800-4000 fordulaton 3.ban, nem volt szükségem rá.
Ha kiértem városon kívül ott is mindent megtudott oldani 100-ról 5. és 6. sebességben, ritka volt hogy vissza kellett kapcsolni 4. és 3. sebességbe.
Persze ez attól is függött hogyan akartam használni, ki akartam e pörgetni a sebességeket előzésnél, vagy inkább a nyomatékra hagyatkoztam.
Ami nekem nagyon tetszett benne mondjuk egy CB600N-el szemben az alacsony és közép tartományban érkező nyomaték.
Összemértük párszor egymásét menet közben.
Az SV 3.ban tolt akkorát mint a CB 2.ban és ez így ment minden sebességben, 6.ban ment úgy az SV mint a CB 5.ben.
Valójában az SV-ben két dolog volt ami nem tetszett, nekem kicsikét kicsike volt, az újabbon kényelmesebben helyezkedem el, az ülése az nagyon nem megfelelő kialakítású, injektoroson sokkal jobb.
De a blokk az nagyon szuper benne, jobb az injektorosénál, a motor könnyű, terelgetni egyik oldalról a másikra iszonyat könnyű volt.
Első futóműve nem olyan jó mint az injektorosé de sehol nem hagyott cserben.
Tatán voltam kipróbálni az MT-07-et, hát ott a blokkot dicsérték jobbra-balra hogy a legjobb a piacon ebben a kategóriában.Aztán amikor elvittem egy próbakörre gondoltam magamban ezek még nem mentek karbis SV650-el?
Semmivel nem tudott többet, sőt alul még kapkodott csak ott ahol a 650 már ment.
Egyszóval a régi SV egy nagyon kellemes karakterű motor, számomra üdítő gép volt.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99690 üzenetére
100-ról már persze, 5.-6. is sima liba, ebben megegyezhetünk, de az már szvsz nem is a tipikus városi tempó...
Egyetértünk, ami a blokkot illeti, bár hozzátenném, nekem a kétgyertyás injektorossal sincs semmi bajom, ha kell megy rendesen és nem kér sokat enni sem és ha hajtják azt is jól bírja.
Amúgy a futómű/fék terén én sem vagyok elégedett, dolgozik, de nem az igazi, majd eldől, milyen formában fejlesztem, egy XSR900 vagy hasonló formájában, vagy vadászok pár levetett GSXR motyót.
-
HSM
félisten
válasz etnies #99651 üzenetére
Szóval, megnéztem a dolgokat... A 18000-es cserénél ment bele a 10W30 még tavaly nyár végén, azóta 2000km-t futott, és egy deci sem hiányzik, pontosan a full jelzésnél van, mint amikor betöltötték.
Csináltam neked két felvételt, milyen hangja van nálam egyből indítás után hidegen és megérkezés után melegen, így felvételről azt se könnyű megmondani, mikor volt felengedve a kuplung... Közelsem olyan durva a hangja, mint a videóban a DL amit küldtél.
[link]
Ráadásul nem vettem észre, hogy nagyon jelentős hatása lenne a hangra, hogy éppen 30 fokos az olaj vagy 90 (azaz még viszonylag magas vagy alacsony a viszkozitása).
A csilingeléseket és a madárcsicsergést a mikrofonom ízlése erősítette fel.[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
"ha már a monitoron látod, hogy egy motor karaktere nem neked való"
Ugye ezt te se gondolod komolyan?
Meg én nem is erre értettem, hanem arra, hogy ülök a monitor előtt, hogy hm de jó lenne 20-30 lóerővel erősebb motor, aztán negyed óra múlva azon kapom magam hogy már a 15-ös R1-et is megvenném, mit nekem 200 ló. Aztán felülök egy 150 lovas nakedre és leesik a fejem.Egyébként micsoda szerencsés hétvégém van, lottóznom is kellett volna
Ma a Mátrában 4 oda-visszát kergettem egy Aprilia Tuono Factoryt. Kibebaszott jó motor
Ha van rá igény szívesenírokokoskodok hosszabban róla, ha már -Mike- nem szokotthttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz zgospel #99693 üzenetére
Azt hittem, azt nekem szántad.
Értem amúgy, mire gondolsz. Én is ezért vacakoltam mindenféle hülye számolgatással, mert elég semmitmondó hogy lány Le vagy Nm, egy 120 lóerős motor is könnyen érződhet erősebbnek bizonyos körülmények között, mint egy más karakterű 160 lóerős.De pl. a gsxr1000 is más volt, amivel mentem, azon 4-5000rpm alatt se kép se hang, aztán meg magára talál és a fejed letépi...
-
Gaboman
nagyúr
Sokszor szerintem kihagyod a számításaidból a súlyt, mert az a nagyon nem mindegy mekkora tömegre esik az az erő.
Mint mondjuk az MT-09 esetében, lehet csak 115 paci de csak 185 kg feltankolva.
Vagy egy SC625 is csak 60LE de megtankolva is 130 kg alatt marad.
Ezért van az hogy hiába erősebb valami 20-30 Le-vel ha tömegben is megvan az a különbség vagy még több.
A másik meg a karakter, lehet valami 160 ha azt 11000-15000 között adja le, a másik csak 130 de 6000-7000 már ott áll rendelkezésre.
Ahol te közúton használni fogod jóval bikább lesz a 130 pacis de középtartományban erősebb gép.
Ezért nem számítanak az adatok átlagos felhasználónál amit a maximális teljesítményről írnak.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99696 üzenetére
Benne van a súly, számoltam vele, mégpedig menetkész tömeggel, fél tankkal, és a vezető súlyát is belekalkuláltam. Még a légellenállásra is igyekeztem adatokat keresni, kb. mennyi lehet a különböző gépeken.
Illetve fékpadi méréseket használtam, így belekalkulálva a karaktert is, a váltó releváns adatai pedig általában ismertek.Az MT09 amúgy pont az egyik kakukktojás, papíron csak 115 ló közben meg egy igazi méregzsák, mert szuper a karaktere. Pont amit írsz, könnyű, középen is van ereje és jól belőtték utcára a váltóját. Az ellenoldal meg pl. 600 sportgépek, amik papíron mondjuk 120 lóerősek, de amíg nem forgafod le az óráról, addig sehol semmi, mert hosszú a váltó sűrű fokozatokkal és a blokk is magas fordulaton adja csak a tutit... Persze, utóbbi szuper versenypályára, utcára már nem annyira.
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Pont ezért szeretem az 1 hengeres, könnyű, nyomatékos motorokat, teljesen ellentéte a sor 4 hengeres 600/650/750 gépeknek.
Személyes kedvencem a KTM SMC 660, ami már 4000 fordulaton leteszi a nyomatéka 90/95%-át, és ha a súlykülönbségeket is hozzávesszük ami legjobb esetben is 50-70 kg akkor már érthető miért is csal mosolyt az arcodra.
De még egy V2 650 géphez képest is hatalmas a differencia minden téren.
Herendi haveromnak volt egy 660, nekem meg a 650, cseréltünk, azt a kilométert amit lenyomtam vele körbenevettem a fejemet.
Nem is nagyon akartam visszaülni az SV-re, amikor megtettem mondom mi franc, nem megy az egyik henger![ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
Ha valakit esetleg érdekel, mindjárt kezdődik a MotoSunday motovlogger verseny 2. fordulója.
Egész jó videót sikerült összeraknom rá!*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
HSM
félisten
válasz Gaboman #99698 üzenetére
Jó móka lehet egy ilyen könnyű, de erős gép.
Mikor tesztvezettem a gsxr1000-et utána vicces volt visszaülni az SV-re, olyan érzésem volt, mintha kerékpáron ülnék motor helyett, és úgy hozzászoktam azon hol/milyen érzésre kell váltani, hogy kétszer is nyélgázon tiltás lett a vége az sv-n, és még meg is lepődtem, h na mivan, miért nem megy?! Szerencsére azóta ez az érzés azért elmúlt....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs