- Melyik tápegységet vegyem?
- Az AI felé fordul az IKEA is
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Dell notebook topic
- Hobby elektronika
- iPad topik
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Mennyit érhet most Elon Musk AI-cége?
it A jelentések szerint most 6 milliárd dollárnyi tőkét vonna be az xAI, és 18 milliárd dollárra becsülik a cég értékét.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rolio1
tag
Sziasztok
Nekem is twingo 2-esem van, most vettem. Ez a 75 lovas, egyszerű verzió. A scenic dci után fürgébb ez is, bár abban már eléggé szétszaladtak a lovak. Jól tudom, hogy ezt a lengyelek gyártják?
És kérdezném, hogy kormány bőrözésre van esetleg ajánlott?
A Renault valamiért úgy gondolta, hogy a dinamique felszereltségben gumiból van a bőr... -
CactuS
Arcképgyáros
-
MC Pite
veterán
válasz CactuS #67684 üzenetére
A 195/40R17-hez képest még az is maga a ballonosság szobra
Megjött a frogum csomitálca, elég jó, messze legjobb a korábban próbáltakhoz képest.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz LamerGyuri #67712 üzenetére
Gumiszőnyegből én a Rezawos hótálcákat szeretem a legjobban(masszív, ki tudom úgy venni úgy, hogy a dzsuva rajta marad, elég pontosak, és ha nem volt gyárilag lábpihentető, akkor szoktak rá tenni).
A Meganba megvettem a kardántakarót is, egész jó, vékony - könnyen vágható és egész tűrhetően ráhajlik az alagútra. Mostmár tudom hogy a kicsibe is jó lett volna beikszelniMost olyan tálca kellett a csomagtartóba, ami elég hajlékony, hogy pl a szeparáló is használható legyen vele, meg ha döntve az ülés, akkor kevésbé feszítse a tálca peremét. Korábban/másikba a rezaw műanyagos csúszásgátlós tálcát vettük, de ez a Frogumos sokkal faszább.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #67643 üzenetére
Hogy hatásos-e a részecskeszűrőn, nem tudom. Ezt is kipróbáltam, meg az üzemanyagrendszer tisztítót is. Nekem valami iszonyatmód penetrás, ecetes, kénes szagú lett tőle a kipufogóm, és telefosta az üzemanyagszűrőt takonnyal, ergo, ha más nem, legalább a tank belső feléről, meg a csövekről lemosta a szutykot.
A következő teletank után elmúlt a szag, pedig már attól féltem, hogy tönkre vágta a katalizátort.Regerálni, továbbra sem regenerálja a DPF-et
Egy biztos, 5-ösben padlógázra, autópályán, jobban megindul, és a max pillanatnyi fogyasztása, a korábbi 25,7L-ről felment 31,9 L-re, ergo több naftát tud átpréselni a fúvókákon, és kevesebb megy vissza a tankba, vagy eleve csökkent a rendszer ellenállása, vagy csak fellélegzett a kisnyomású üzemanyagpumpa a mosástól.
Megbontás nélkül a fene se tudja meg."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
gooool
őstag
válasz LamerGyuri #67716 üzenetére
Amikor anno a kettes Lageszba rendeltem Frogumot, valahogy sehol sem ajanlotta fel opcionalisan a holgyet...
Pedig meg azt is elneztem volna neki, hogy nem ertem, amit mond...Üdv, Balázs
-
maxatesz
tag
Sziasztok! Renault Megane 1.4 16V 2000 évjárat
üzemanyag szűrőből mit érdemes megvenni,melyik márkát?[ Szerkesztve ]
-
Ganz-[HUN]
addikt
Hali! Injektor.hu-nak írtam egy szép levelet "mi van a thaliával" címszó alatt. Hátha érdekel valakit, vagy hozzá tud szólni egy kis hasznos információval.
Motorkód: K9KV714, 2006, 1.5dCi
Devizatartozás miatt 5 éve áll az említett szgk. A gázolaj minimumon volt, és azóta áll a tankban. Kb 2 éve nem volt beindítva az autó, addig próbáltam indítgatni, járatni (az alapjárat akkor még selymesen sima, és körömmentes volt). Azóta nem volt beindítva. Viszont most szeretnénk, de nem merem. A tank mosó nyíláson keresztül leeresztettem a tankból a maradék ~7 liter gázolajból 6-6,5l-t, és fényes kis valamiket látok a tank alján. A kérdésem az az, hogy ez a magas nyomású szivattyű volt valaha, vagy homok? Látszólag nem veszi fel egy közepes erősségű, pólóval előtte nagyjából tisztára törölt mágnes. Amit viszont igen, az a tisztító nyílás peremén nagyon apró (már mintha agyag méretű, nagyon finom szemcsék) mintha mozognának, ha de csak ha hozzá ér a mágnes a folyadékhoz érdekes módon. A gázolajcső szélén látható kis szemcsék sem mozdulnak. Vajon ez azért van, mert a folyadék felületi feszessége végett elkezd folyni, és a folyás viszi a mágnes felé a ruskót ami vagy fém vagy homok. Ezt lenne jó tudni, hogy vajon micsoda. Ezt a méretű szennyeződést az elméletileg gyári, új Purflux gázolajszűrő kiszűri? Hogyan mossam ki a vélhetően poshadt üzemanyagot a magas nyomású pumpából?, vagy legalább a csöveiből? Elég ha a vissza folyó vezetéket leveszem, és a pumpával a tank mosás utáni friss gázolaj átmossa a csövek jelentős részét? Melyik szín mit jelképez a csatlakozókon? Megfigyelésem és tippem alapján a zöld a tankból érkező betáp, piros a vissza folyó (úgy vélem hogy a nyomás szabályzó felől jövő), a kék pedig a résolaj lehet. Helytálló a megfigyelésem? Hogyan deríthetem ki, hogy valóban a magas nyomású pumpa kezdett el dögleni, és ha még kis mennyiségben is, de szemetel. Ide tartozó kérdés, hogy az úszót, és a szűrő házat hogy tegyem vissza a tankba? Le kell nyomni? a szűrőházon van pár rugó, azokat kell lenyomni, vagy az úszó akad fel valamin? Az iskolából kértem szerszámot a tank mosó nyíláshoz kölcsön. Az O-gyűrű a tank, és a fehér rész közé megy, amire a szívó és visszafolyó ág csatlakozik igaz? Mennyire kell enek ráfeszülnie bármire is? mintha kilógna, és meg lenne nyúlva. Sose volt eddig bajunk a befecskendező rendszerrel, jó helyen tankoltunk, és sose kapott pancsolt dieselt. 220000 kb a jelenlegi óra állás, és 15-20000km-enként volt olaj cserélve, és gázolajszűrő 2 olajcserénként, levegő szűrő olajcserénként. Remélem nem ez az utolsó vezérműszíj szett cseréje a motornak, ha értik mire gondolok. Viszont be lett indítva kb 3 éves gázolajjal a motor, többször is (még amikor ugye csak 3 éve állt az autó, nem 3 éves valahonnan szerzett gázolajjal), és járt kb összesen fél-egy órát maximum. Imádjuk ezt az autót, mert műszaki okok miatt még sose hagyott ott. És most sem szeretnénk, hogy itt hagyjon. De nagyon remélem hogy nem véres a torka.
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
CactuS
Arcképgyáros
Ej, ránéztem az egyetlen eladó Gordinire. 4 itthoni tulaj és elve sérülten került az országba. A mostani tujalnál 3000 km óta van (tavaly szeptember), de a leírás szerint természetesen gondos gazdától, rendszeresen karbantartva. Érzem ez nem lesz olyan egyszerű, mint gondoltam.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #67674 üzenetére
Vagyunk itt páran öreg rókák, összedolgozunk. A célszerszámok körbe járnak . Bár ilyen spéci nincs köztük, de kinyomjuk egy előző verzióval.
Lemaradt előző kérdésemből:
lehet valamit javítani a napellenzőkön? Fél 6-ot mutat! Ismerősnek tépőzárat ragasztottak a tetőkárpit - ellenző hátoldal közé. Tart, tart de eléggé gáz a látvány. -
diablo1984
veterán
válasz Ganz-[HUN] #67725 üzenetére
Azok valószínűleg a nagynyomású rendszer "porai"nem tudom, hogy renault-éknál nem-e aluöntvény a nagynyomású háza, de tud kopni ami visszajut a tankba! Tank levesz, kipucol, feltölt tiszaata gázolajjal, motorolaj leenged, olajteknő levesz, kitakarít, alúl így a henger falát láthatod, hogy rozsdás-e, olajjal nem árt mindent átkenni, szelepfedél levesz, ott is át kell mindent olajjal kenni.
Nem kizárt, hogy a henger fala rozsdás, azzal nagyon nem tudsz mit csinálni bontás nélkül.
Ha mindez megvan, akkor összerak, új olaj+szűrők bele, ha van kézipumpa, akkor pumpáld fel a nyomást a rendszerben, akku legyen feltöltve és indíthatod a gépet!
Egyébként a gázolaj ha meg is tud romlani, nincs jelentőséga, idővel a parafin tud kiválni belőle a hidegben, de ahhoz durván hideg kell, de 5 éves gázolaj is gázolaj, bár egy renault-nál azért vannak igények gázolaj terén.... -
Ganz-[HUN]
addikt
válasz diablo1984 #67729 üzenetére
KB 3 hete már kísérletet tettünk a beindítására bikával. Kitoltuk a garázsból helyhiány miatt, de az egyik kereke egy gödörben landolt, amit egyikőnk se vett észre. Sajnos nincs lehetőségem a motor megbontására. De! Amire van, az a friss olaj, és a rendszerek valamilyen szintű kitakarítása.
Az indítás megfelelő áram hiányában sikertelen volt, de átfordult a motor minden probléma nélkül. Végül a szomszéd segített MTZ-vel kihúzni. Nem volt nagyon mély, inkább Lanka. De pont elég volt ahhoz hogy ne bírjuk ketten kitolni
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
#89309696
törölt tag
válasz Ganz-[HUN] #67725 üzenetére
Tank le, kipucol. Nem konkrétan az állás miatt, hanem egy ennyit futott dízelnél már napi használat során is van redva a tankban. Feltöltöd friss gázolajjal. Adsz neki új motorolajat, szűrőt, új légszűrőt, új gázolajszűrőt. Feltöltött akku, ha van kézipumpa akkor a gázolajat felpumpálod neki és ennyi, indítod. A csövekben lévő régi gázolaj hamar elkeveredik az indítózás során. Eleinte csak kis távokra menj, hogy egyáltalán megbízható-e, ha igen akkor lehet használni rendesen aztán ha nem jelentkezik semmi probléma akkor egy előre hozott alaposabb átnézést meg kell ejteni, megcsinálni rajta amit kell még, valószínű egy előrehozott olajcsere is kelleni fog, meg váltóolaj, fékfolyadék, szervofolyadék ha van azokat is kicserélni. Vezérműszíjat is, segédszíjat is, ha van klíma akkor abban is olajat és gázt cserélni. Hűtőfolyadékot cserélni. Ezek a romlandók, a futómű elemei, fékek stb. mennyire ragadtak be, kell-e cserélni az már megint egy másik történet. Gumit is cserélni kell, hiába nem kopott, ha 5+ éves már sokkal rosszabbul tapad. Esetleg nyáron el lehet vele kóborolni mostani szezonra, de télre kelleni fog az új.
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz polonic #67718 üzenetére
Egyszer cseréltem előtte, egyszer fél tank után (ez túl korai volt) valamint fél évre rá, kb.
Az utolsó cserénél kb ugyan olyan volt szűrő, mint újonnan, ez olyan cca 300l átfolyt gázolaj után (ebben volt MOL sima, meg prémium, Shell ugyanez, meg MP), igaz, azóta nem is tankoltam a Balkánon. Feketedés nem volt, szilárd darabkák nem voltak benne.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
rob210
Topikgazda
Ha a kis tartófület cseréled megjavul.
Illetve van a kókámy de müködik, leveszed a tartófület és egy zsugorcsövet ráhúzol a tengelyre pillanatra ráhevíted visszarakod és jó szoros lesz mint az új.
De olyannal is találkoztam, hogy csak ki voltak lazulva a csavarok meghúztam és jó lett.Renault power
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz #89309696 #67731 üzenetére
Úgy lesz mennyiért cserélik a pagot?
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
rolio1
tag
Sziasztok
Már harmadjára igazítom meg a kipufogót, a katalizátor után van egy ILYEN csatlakozás, kis idő múlva kifúj. Már össze csiszoltam, az sem segített. Itt nincs tűzkarika sem.
Bilincset cseréljek? -
veréb
tag
sziasztok
2015-ös megane 3 kombi 135-140 km/h között rezonál az egész autó
új gumikkal is és új féktárcsákkal is , de ha benyomom a kuplungot amikor rezonál abban a pillanatban megszűnik
Valaki valami okosat?!nézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
MaXX81
tag
Hello
Szelephézag állítás után következő a tünet: menet közben váltáskor vagy ha éppen üresbe van, a fordulat 1500 alá nem megy csak akkor ha megállok de akkor is csak lassan esik le a fordulat, Álló helyzetben, ha gázt adok akkor is a mutató 1500 körül lelassul mintha meg is torpanna kicsit majd lassan vissza áll ~750 fordulatra. Vagy 2-3 alkalommal volt olyan hogy elindulás után lassításnál benyomtam a kuplungot és le is állt a motor, üzemmelegen már nem állt le. Ez most vajon mitől lehet?
Örülök amúgy ennek a renaultnak, valamit megcsináltatok rajta már adja is a következő feladatot... -
MC Pite
veterán
Ganz-[HUN]: Én itt már ha tankpucolás van, tuti cserélném a szivattyút is, (elvileg ez deplhis, 65-85 lovas gondolom) plusz hajtórúd csapágyat is.
Említettem hogy 2,5-3 nap állás után csattogott a Méganom indulásnál mint a veszedelem.
Gondoltam, hogyle videózom most 8 nap kényszerpihi után az indulást (kereskedés felmérő lapján szerepelt is, hogy első indításkor hangos volt, azóta elakadtunk ezzel, nem reagálnak semmit).
Most A3/B4 0W30 elf van benne a 40es lónyál helyett, meg persze új (gyári) olajszűrőt is kapott, és simán indult, semmi hangja nem volt; megmaradt az olaj ahol kellett. Persze az most jó kérdés, hogy
1, ebből mennyit számított a szűrő és mennyi az olaj
2, a 15k múlva esedékes (120ezernél megejtem még a télen) vezérléscserénél most akkor hagyjam a fenébe a vezérlésmódosító kereket?Érdekes hogy az alsó motorburkolatot is 3 különféle csavar tartja... Igaz, dolgoztunk már párszor velük, és rohadtul nem egy egyszerű társaság, de akkor is... Fent fotóztam ahol eltérő kötőelmek voltak (pl ecu) de ezt elfelejtettem, jöhetett a keresgélés.
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
harry
veterán
Sziasztok!
Pár napja én is tag lettem Ismerősömtől vettem egy Renault Megane I Classic Sedan Alize 1.4 16V benzines autót. 2003-as évjárat, 177k km, ami kb valid is. Vezérléscsere volt nem olyan rég (talán 25k km ezelőtt? Majd rákérdezek pontosan), az aksi és a nyári gumi is jónak tűnik. Váltó picit lötyögős, ez lehet csak nekem szokatlan, de együtt lehet vele élni.
Viszont az olajszinttel valami nem kerek, indulásnál nincs gond, némi üzem után alacsonyra panaszkodik, s valóban, a pálca hegye olajos csak : \ Gyorsmegoldásként rátöltök mindjárt, ha minden igaz 10W-40 van benne, aztán a hetekben lesz időm rendes olaj + szűrők cserére. Ha jól olvastam, mehet bele 5W-30 is, igaz?
Illetve még előttem az eredetvizsgálat, és egy hónapon belül műszaki is. Kicsit letakarítom, aztán feldobok pár képet is.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
A váltó lötyögés normális, motortartó és váltótartó bakokat kell cserélni, de nem mindegy milyen van beletéve, mert van ami egy év múlva ugyanúgy lötyög. Emiatt vannak akik inkább együtt élnek vele, baja nem lesz tőle, a fokozatokat nem dobálja ki.
5W30 Elf SXR900 olaj kell bele, 4.9 liter.Indulás előtt mennyi az olajszint? És beindítás után lemegy a szint a pálca hegyéig? Az nem igazán jó dolog, mert valahol feltorlódik a motorolaj akkor. Mikor volt benne cserélve, pálcán nézve mennyire fekete és vízszerű a folyása? Olajbetöltőt megnézve van fekete olajsár lerakódás?
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz molnarpeter #67742 üzenetére
Nem. Lehet hogy 5000, lehet hogy 50000km múlva fordul fel minden. Fogalmam sincs. De mivel már van szemét a rendszerben, felesleges csak a magasnyomásút cserélni szerintem. Mindent kellene.
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
harry
veterán
válasz #89309696 #67744 üzenetére
Köszi az infókat!
Biztos tartóbak gond? Ezekről vélemény? link link (utóbbinál nem a konkrét autó miatt, de a váltórúd csatlakozásánál nincs ilyen műanyag karika, amit érdemes cserélni?).Most néztem egy kis nyugi után, és így is elég minimális, de legalább a jelölés felett. Egyelőre eszközölök egy gyors rátöltést biztos ami biztos, a héten megpróbálok beszerezni mindenféle szűrőt meg olajat akkor, legyen szép rend. Mindjárt ránézek az olajra (betöltősapkát néztem, az elég tisztának tűnt, mindjárt lövök képet).
Note: ugyan szeretnék vigyázni a kocsira, és nem fogom elbarmolni, de sokat költeni sem szeretnék rá, mert csak fél-egy évig tervezem megtartani (ősszel szeretnénk kiköltözni Ausztriába, s majd ott meglátom kell-e egyáltalán autó, s ha igen, talán praktikusabb kint venni - most már szinte biztos.)
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
veréb
tag
renault megane 2 kombi 2007, 1,6 benzin elég sűrűn nem lehet kivenni 2-ből mintha beragadt volna de ha felengedem a kuplungot és újra benyomom akkor ki lehet venni rendesen.
amit cseréltem az összes motortartó bakot , váltó olajat,több fajtával is próbálkoztam most a gyári Elf van benne , fékfolyadékot , a 2 váltó bowdent, , de a hiba megmaradt
Azt megemlíteném , hogy ez a 2 ragadási probléma kuplung csere után jelentkezett
a váltón van az a két bütykös nyúlván amire a váltó bowdenek csatlakoznak , az nagyon lötyög nekem
a kuplung munkahenger többször légtelenítve
nincs hang ,morgás ,csattanás ,a többi sebességgel semmi gondnézzél jobban szét hátha csak a fától nem látod az erdőt
-
harry
veterán
További fejlemény: igen valószínű a bakok sem az igaziak. Ha csak gurulok, gázadásra érezni a váltón (ha rajta hagyom a kezem), hogy megmozdul. Hasonlóan, ha gázt elveszem, mikor visszaáll alapjáratra, kicsit berezonál.
Olaj: úgy tapasztalom, hogy 'hidegen' pont elérte a minimum szinten, ezért lehetett, hogy indításnál azt jelezte, Oil Ok, viszont némi menet után ez lecsökkent, s csak a pálca hegye ért bele. Beletöltöttem a liter olajat, akkor / menet után nézve kb a jelzés közepéig ért, ami már jó lehet, reggel megnézem hidegen megint az egészet. Kérdés persze, miért ez a csökkenés / mennyi volt korábban / mikor volt cserélve / mennyit ment, ezekre rákérdezek, de majd a cserék után tudom elkezdeni monitorozni pontosabban.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen