- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Notebook hibák
- Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Van vmi forrás, ahonnan beszerezhető vmi emberi nyelvű leírás? Nemtok franciául. Pl. a kormány jobb küllőjén van egy kapcsoló 0 és R jelekkel. Az mi célt szolgál?
Illetve, hogyan tudom törölni a korábbi eszközöket a bluetooth listából és hozzáadni a saját telómat?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78697 üzenetére
Köszi a videót, ezt kipróbálom majd, legközelebb!
Időközben nézegettük az autót, vízhőfok ügyileg. Apu tegnap vett bele egy beszívott levegő hőmérőt, így most sokkal gyorsabban melegedett be az autó, legalábbis a normális alapjárati fordulatszám sokkal gyorsabban beállt, mint korábban ( pedig a most kicserélt hőmérő is, csak pár hónapos volt, bár az új passzosabban illeszkedik a helyére, mint a cserélt alkatrész.. ).
Viszont a vízhőfok mérő óra az elég fura, továbbra sem nagyon akar beállni a normális üzemi hőfokra a mutatója. Most városban mentünk vele pár kört, szépen melegedett a víz, majd kb a 3. osztást elérve, hirtelen visszaesett kb a másodikig. Gondolom ekkor nyitott a termosztát, bár szerintem itt még nem kellett volna. Mentünk még pár km-t a városban, de a mutató csak a 3. osztásig mászott vissza, onnan sehova se mozdult, szóval nem érte el a skála közepét...
Haza érkezvén, rádugtam a gépre egy OBD2-es, bluetoothos egységet ( semmi extra, de alap adatok kiolvasására, meg hibatörlésre jó ), hogy lássuk számszerűleg a hőfokokat.
Ezeket le is fotóztam:
Itt látható a vízhőfok és a szívott levegő hőmérséklete is elvileg...
Lentebb pedig a hőfok mérő óra lenne eközben. A fentebb látható 85 fokos értéket, az autózásból haza érkezve, majd az udvaron még pár percet alapjáraton járatott motornál mértük. Ezt egy infrás, kézi hőmérő pisztollyal is mértük a termosztát és környékét mérve, kb. hasonló értékeket mutatott az is.
A mutató itt kb. a 4. beosztáson van ugye, de ezt csak itthon, alapjáraton üzemelő motornál érte el, menet közben, a 3. osztástól nem ment feljebb..
Szóval most itt tartunk. -
Somatom
veterán
Átolvastam. Tulképp hasznos volt, de lényeges dolgok hiányoznak. Ezekről ennyit ír:
"Navigációs berendezéssel, autórádióval stb.
felszerelt gépkocsik
Tájékozódjon a megfelelő berendezésekhez
tartozó útmutatókban, azokból megismer-
heti az ilyen járművek sajátosságait."
Nekem a "megfelelő berendezések útmutatói" kellenének.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
gabor9991
őstag
válasz rob210 #78653 üzenetére
Múltkor kérdeztelek fhp jeladóval kapcsolatban mert az utángyártott jeladó nem ment be a helyére.
Csináltam képeket, [ez a gyári] és arra jutottam, hogy talán [emiatt] nem tudtam a helyére tenni a [balra néző csatlakozós Era fhp jeladót?]
Volt már ilyen eset nálad?[ Szerkesztve ]
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78708 üzenetére
1.4 16v 95LE. Csak benzin, nincs gáz üzem.
Akkor még egy újabb termosztát csere ezek szerint...
Lenne egy másik kérdésem is viszont....
Nem rég írtam, vagy 2-3 hete, hogy valami el kezdett kissé zúgó, morgó hangot adni, mikor jár a motor. Akkor írtam, hogy tavasszal cserélve lett a vezérlés, szíj, csapágy, vízpumpa, külső hosszbordás szíj, feszítő görgők... ( Gates cuccok )
Elvileg azok nem lehetnek a zaj forrásai ( elvileg ), amire gyanakszunk, az a generátor lehet talán ami még gyárinak néz ki ( a hátulján levő fesz. szabályzó rész Bosch-Renault közös cucc ), töltése egyébként rendben van, 14-14.2V .
De akár szervó, vagy esetleg klíma kompresszor is okozhatja, sajnos nehéz megállapítani a hang forrását járó motornál..
Szeretnénk próbaképp levenni a hosszbordás szíjat, viszont a feszítő görgőhöz nem férünk hozzá, nem tudjuk megmozdítani. Azért szeretnénk levenni, hogy akkor kézzel megforgatva/mozgatva a fent említett alkatrészeket, próbálnánk kiszűrni a zaj forrását, hátha akkor kiderül a hiba oka.
A képen jelölt feszítő görgő csavarjához szeretnénk hozzá férni, de semmi hely nincs, hogy lehet legegyszerűbben azt megtenni?
Mert így sajnos azt sem látni, hogy milyen kulcs kellene hozzá, Imbusz, vagy Torx, de nem látszik, melyik...
Ez Gates cucc egyébként, az előző, amit levettünk, az más fajta volt és annál a görgőt, hagyományos hat lap fejű csavar fogta, amihez egy sima 13-as kulccsal hozzá lehetett férni, de ennél ez az opció nem játszik sajnos. -
rob210
Topikgazda
válasz AthlonXP #78711 üzenetére
Az aki a hosszbordást cserélte nektek jól megszivatott!
Ehhez csak úgy férsz hozzá. ha kiveszed az oldalsó toronymerevítő konzolt, amit 4db 10es fejű csavar fog.
Torx megy bele egyébként, de én ezt mindig kicserélem 13as 6 lapfejű csavarra.
Ez egy baromság itt torx csavart alkalmazni.A hiba valószínűleg a generátor szabadonfutója lesz, vagy a klíma csapágy.
De ahhoz, hogy levedd a szíjat nem kicsit fogsz @nyázni így.Ha a generátorrol készítesz képet megmondom azonnal az-e a hiba.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz AthlonXP #78715 üzenetére
Oksa generátor szabadonfutó csere.
Ha megnézed a képen is gyönyörűen látszik amite sz@rt a szerelő, hogy teljesen el van kopva a szíjtárcsa. A képen a bal szélen sokkal magasabb a borda ezért kifordul a szíj széle. Ez a fajta tárcsa alumíniumból van és ezt megeszi a szíj ennyi idő alatt.Renault power
-
75kokoko75
tag
válasz rob210 #78696 üzenetére
Nagyon köszi! Délután szét is szedem.
Úgy látom,hogy bontani kell egy csomó mindent. Szerintem még lesz kérdésem.Amúgy sok féle autóm volt, de az 1998-as Scenic 1 szerintem a soha véget nem érő javítás autója, pedig 2 hete vettem. Szóval aktív tag leszek itt ezentúl.
Nagyon köszi az eddigi, és az ez utáni segítségeket is!!! Eddig profi volt minden.Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
rob210
Topikgazda
válasz 75kokoko75 #78717 üzenetére
Ha ez a baja ehhez semmit nem kell bontani.
Eldöntöd a hátsó ülés lapját és csókolom.Renault power
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78716 üzenetére
Okés..
Említetted ugye a motortartó leszedését, mert kelleni fog a szíj levétele miatt. A bak levétele után, meg kell emelni majd a motort, hogy hozzáférjünk a csavarhoz, ami a görgőt rögzíti. Hol lenne érdemes emelni a motort, hogy ne csináljunk benne kárt? Mert ugye emelni kéne vagy 5-8 cm-t... -
bonifa333
aktív tag
Sziasztok!
Renault mégane 2 kombi. Hátsó feklámpa, harmadik, nem égett. Berozsdalt a fém a belsejében. Szétszedtem megcsináltam. A piros kulseje ragasztva volt a belso muanyaghoz. Mivel tudom visszaragasztani, osszeragasztani őket ami bírja időjárást?
A harmadik feklampa spoileirrol letörtek fülek. Van vkinek rajza, miként kell őket visszaragasztani? Egyszer muanyagos megcsinálta, de mivel össze vissza ragasztotta vissza magasabb lett , kilógott a síkból és letépte autópálya. Szereztem újat. Erről is hiányoznak fülek, de visszaragasztanam regiekrol, ami maradt a kocsin a leszakadas után.viszont nem szeretném úgy hogy kiálljon a síkból. Vmi rajz lenne jó, hogy mi hány mm.
Tud vki olcsó hátsó spouilert? Fehér lenne jó.
Koszi
-
rob210
Topikgazda
válasz AthlonXP #78719 üzenetére
Inkább sülyeszteném mint emelném. Az egész szerkezet érdemes levenni 2db 10 es csavar. Utána kényelmesen ki tudod venni a torxot és cserélni normális csavarra. Az olajteknőn a leeresztőcsavar mellett van egy rácsozott rész azt tudod emelni ott erősített.
Renault power
-
AthlonXP
őstag
válasz rob210 #78722 üzenetére
Igen, cseréljük a csavart mindenképpen, ha egyszer sikerül levenni.
A generátor ékszíj tárcsának cseréjéhez tudsz esetleg tanácsot adni? Azt se lesz egyszerű még levenni. Illetve abból is találtam több félét a neten, melyiket kéne venni, vagy mindegy volna?
Első:
[link]
Második:
[link]
Kinézetre a második verzió van most rajta, de mindkettőt írják hozzá. -
rob210
Topikgazda
válasz AthlonXP #78724 üzenetére
VKM03612 van most rajta, én ezt nem javaslom.
Valeot szoktam feltenni, mert amióta az INA romániában is gyártat lutri lett.
Kauffernél ez a cikkszáma : 588023 -VALEO
9e körül mocorog. forint/eur arányban.A VKM et vagy légkulccsal tudod lekapni, vagy speckó generátor szerelő szerszámmal.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Somatom
veterán
Ez a 2.0dci motor tényleg olyan, mint egy szexi ribanc rucija. Alul semmi. Gondolom, 1700 -tól kezd hatni a turbó. De, az én stílusommal úgy tűnik, hogy símán elprüncögök "turbó alatt". Árthat ez a motornak, ha kb. havonta "kikormolom" 1000Km pályával?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
angyalpc2
aktív tag
Egyre több helyen látok pörsenés nyomot a 15 éves clio-mon
Eddig csak a klasszik helyen láttam, a tankbetöltő nyílásnál, de most a csomagtartó ajtó peremén is meg a csomagtartó teleszkópszár alatti részen is
Meg 1-2 éve már a motorháztető belső peremén is.
Kipuf dobon is látok már kezdeményt (mazdások besírnának )
Lehet most kéne eladni... :/ -
MC Pite
veterán
válasz Somatom #78729 üzenetére
Ezzel lehet igazán ártani. A személyautó kb 1500 alatt piros, mint a munkagépeknél, csak itt sajna nem jelölik.
És hidd el, nem megy a fogyasztás kárára ha nm basztatjuk alu a motort; sőt.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
forceberg
veterán
válasz Somatom #78733 üzenetére
Az alacsony fordulatszámon való használat kinyírja a kéttömegűt meg egyéb más károkat is okoz szépen lassan. Az, hogy bírja, még nem jelenti azt, hogy ott is kéne használni.
Az 1.5dCi-s a másfél tonnás L3 kombiban 5-ben a fedcomp 2000RPM-nél jelez, hogy válts fel 6-ba...
Ezek a hülyeségek arra vannak méretezve, hogy kibírja az első 100-150e km-t.
Attól, hogy dízel, érdemes addig kihúzatni, hogy váltás után ne essen be túl mélyre a fordulatszám.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Somatom
veterán
Köszönöm az instrukciókat! Ilyen kettős tömegű izém sem volt még, de akkor stílust váltok. Soxor vezettem már furgont, meg kisbuszt, de azok alatt rövid váltó van. Ennél meg ha fordulaton használom, akkor városban nem nagyon fogok negyedik fölé váltani.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Nordik
őstag
Felmerült bennem a kérdés, hogy vezerlescserenel esetleg ha okoskerék cserével együtt van összekötve akkor kell diagon valamit nullazni vagy ilyesmi? Ilyen emissziós értékeket vagy barmit?
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #78707 üzenetére
Kezembe akadt a gyári termosztát. Dauphinoise Thomson gyártmány, gumibetétes, ránézésre hibátlan és mégsem tudott vele bemelegedni a motor. Azaz a hőérzékelő része a xar, hamarabb nyit, szóval sajnos még a gumibetét sem elég az üdvösséghez. Új korához képest pár hónap alatt a Vernet is változott egy minimálisan, de még jó.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
-
FRENK1988
veterán
Maximális tiszteletem Urak!
A mai napon eladtam első szeretett kocsimat.
Sajna nem találtam a környéken megfelelő 2es vagy 3as Scenicet illetve nem hagyhattam ki főnököm ajánlatát egy 2008as Grand C4 Picasso irányában.
Köszönöm a segítséget. Egy jó társaságot ismertem meg ittNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
kisgyerek85
senior tag
Sziasztok!
Az létezhet, hogy elkoszolódott pollenszűrő miatt fáj/t a fejem?
Napi szinten 4-6 órát a céges autóban töltöm. Hétfőn lett elegem és kiszedtem a pollenszűrőt a helyéről. Elméletileg 7e km-rel ezelőtt cserélték benne (kértem a cseréjét és a számlára is rátették) Ma reggel kicseréltem magamnak és semmi fejfájás, kíváncsi leszek a következő napokra.
Létezik ilyen,hogy 7e km alatt ennyire koszos legyen?
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen