- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Androidos tablet topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Léghűtés topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- iPad topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csongi
Topikgazda
válasz Micsurin #18950 üzenetére
Nagy szopo roller ha a foresight dobfekes.
Az a rogzito fek. Az uzemi fek az tarcsa ezen is, es integralt a rendszer. .
Azt biza az elodod leszedte.
Hozzavalok.
Fekmunkahenger+csavarok
Fektarcsa+csavarok
Fekbetet
Fekcso.
Ellenorizzetek, honnan kotottek le. Lehet osztofejet is potolni kell. -
Burt1793
veterán
Most már rendesen átlépi a 3000 forintot egy tank benzin (jobban kifogyasztom a tartalmát), ráadásul a fogyasztás is nő, ez az autópályás menet óra szerint 130-140nel megteszi hatását.
Tegnap kipróbálta más a kicsikét, hidegen minimálisan füstöl, reméljük, csak gőzöl, majd ránézek az olajszintre. Lehet, hogy ez mindig is ilyen volt, nem szoktam hátulról nézegetni és persze nem 2T füstölésre kell gondolni, egy cigi több füstöt csinál egy szívás alatt.
-
Burt1793
veterán
-
Burt1793
veterán
válasz runner 125 #18957 üzenetére
Viccelek, lefingott yamaha tdm 900-at veszek ennyiért, 40 ezer km-rel.
Az új az 1,7 milla amúgy az sh300ból. -
csongi
Topikgazda
Szerintetek, ekkora pillango szelep logas, szivathat a leallassal es be-be hullamzo alapjarattal?
Pillango -
nyogo83
senior tag
-
csongi
Topikgazda
Kinai Termostat beszereleve.
Tokeletes. Varosba, es varoson kivul is a felenel es picivel felette allandosul a homerseklet.A karburator tovabb szivat sajnos.
-
kcsa
veterán
SH egy ideje elég vállalhatatlanul rezonált, érezhetően motor/hajtás felől, kuplung is meg-megnyekkent néha, eljött a szétszedés, takarítás ideje.
Szerintetek is jól látom hogy ez megégett és cserés? Ahol más színe van, ott érdesebb is.
Kicsit ovális is, van benne vagy két tized, viszont egészen gyári a mérete, még nincs cserehatáron.
-
nyogo83
senior tag
Annyira nem tunik egettnek igy keprol(mobilrol nezve). Viszont ha kicsit ovalis, akkor szopo mert amiatt remegni is fog. Gondolom nincs lehetoseged egy esztergalyosnal finoman felszabalyozni az a par tizedet?
Mert keprol egesz jonak tunik a vastagsaga meg igy is.
Tavaly/tavaly elott emiatt csereltem en is komplett harangot+kuplungot, mert hiaba jonak tunt, ovalisra volt kopva, annyit meg mar nem lehetett rajta finoman csiszolni.
Akkor kapott egy komplett Newfreen szettet, azota csend van, pedig csak varosban gyilkolom egy Multivarral.Esetleg meg most atmenetileg finoman csiszold fel smirglivel, egy picit normalisabb lesz, de nem vegleges megoldas.
-
kcsa
veterán
válasz nyogo83 #18967 üzenetére
Xcitingon láttam milyen a valóban megégett (fémes-kékes foltok, plakkszerű felülettel), ez persze nem tart ott, viszont foltokban teljesen más az anyag mint máshol, igazából erre gondoltam.
Valószínűleg tudok esztergáltatni, de az itt a kérdés, hogy akarjak-e, mert ha anyag foltokban már megégett (a fentiek tükrében), az már soha nem lesz jó
-
csongi
Topikgazda
Sziasztok!
Ot ismeri valaki? Szervizel meg? -
Micsurin
nagyúr
válasz huszi.gyb #18971 üzenetére
Szimering csere az USD teloban volt neki kőkemény 20 perc ? És ott megvárhattam. Jól dolgozik, de a stílusa meg van.
Tavaly faterom a Foresighttal szintén elzargatta, pedig csak fékfolyadék csere lett volna, lusták vagyunk légteleníteni....
@Mosquito: Csüti-Péntek lövőm a képet, a felni per pill vár a színterezésre, a másik meg a robin van.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
kcsa
veterán
Leül a buli? Oké, akkor kérdezek:. Variátorházban a főtengely mozog ki-be egy-két millimétert. Normális vagy sem? (lehet nincs is kettő...)
-
DigitXT
félisten
Csatlakozva nyogohoz, amennyire én az új főtengelyem beépítését láttam, hááát...
Nagyon nem fér bele, hogy oldalirányba mozogjon. De persze merőlegesen se...
Az illesztésnél mikronokat néznek, hogy még megfelelő-e, nem millimétereket...Jó, mondjuk mikronból belefér akár 60-70 is, az meg ugye 6-7 század milliméter...
Nekem konkrétan 7-et mért Marcell. És azt mondta, elmegy, mert kevesebb 8-nál.
De természetesen igaza volt, hogy létezik másik főtengelycsapágy (esetemben a
gyári méretből van kétféle) ami 1-10 mikronnal nagyobb lett volna, így 0.069-0.060
mm is lehetett volna a vége. Akár... Nademindegy: nekem már így lett összerakva.Most éppen nem a blokkal van baj, csak a benya nincs: nem volt időm összerakni.
De legalább kendácsoltam a zöld rendszámhoz illő akkutartót. Még nincs kész. -
veterán
Nekem is simán mozog annyit a runner-ban. Már tavaly júniusban észrevettem amikor még a haveromé volt és én csak szereltem még. Akkor volt benne 24 ezer km. Most lesz benne 32 és ugyanúgy mozog, se többet sem pedig kevesebbet. Egyébként nagyon szép hanga van a motornak, semmit sem lehet hallani. A km tuti, hogy valós a motorban, a főtengely is gyári még. A hajtást leszámítva ehhez a motorhoz rajtam kívül még senki sem nyúlt az egészen biztos. Én sem tudom hova tenni ezt a mozgást, de mivel közel 8 ezer km alatt semmit sem változott, hallani meg végképp nem lehet semmit így én nem is foglalkozom vele.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
DigitXT
félisten
válasz sityupityu #18978 üzenetére
Most, hogy mondod, nekem a kuplungtengelynek van kb, ennyi mozgása...
De azért az más tészta, és tök más a felfüggesztése is. Nameg, amikor az
anyacsavarral oda van fogatva a deklihez 70 Nm-rel, akkor már nem mozog.Szerk: amúgy én se tudnám hova tenni, hiszen ha az egyik oldalon mozog,
akkor ugye a másik oldalon is, azon meg egy csomó cucc van felapplikálva.
Nekem kb. ledarálná a vezérműlánc vezetőt, ha bemozdulna 2 mm-t...Szerk2: juteszembe. Ha ráhúzod a varióanyát, akkor ráfeszül a csapszegre,
onnantól viszont a szerkezet adott pozícióban rögzül: rosszul gondolom?[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
nyogo83
senior tag
válasz sityupityu #18978 üzenetére
Pedig ilyen milimeter vagy afeletti mozgas nem gyari ertek az tuti.
Bizonyos motoroknal megadjak, mennyi lehet a fotengely axialis mozgasa, de az is ilyen hatarok kozott mozog, hogy melegen 0.1-0.2mm/hidegen 0.06-0.08mm.
Vannak regebbi blokkol, ahol akar 0.5-ig is elfogadhato meg a logas, foleg ahol hezagolhato.Viszont az SH blokkjanal semmi info nincs az axialis jatekra, ugye nincs tamcsapagy se, csak az illesztett ket golyos csapagy a blokkfelben(mint a legtobb motorban). Raadasul valami speci modon, celszerszammal kell azt is beapplikalni, szoval tuti szoros illesztesu lehet, ilyen 1mm-es vagy nagyobb jatekot nem szabadna engednie.
Ha emelle hozzavesszuk, hogy a hajtorud csapagyak oldaliranyu jateka is van, ami altalaban 0.15-0.20mm lehet max(ami egy hasznalt motornal siman megvan ennyi), akkor a ket logas osszeadva mar jelentos, amennyit a hajtorud a henger/dugo kozepvonalahoz kepest el tud mozdulni.
Nekem pl a Madison fotengelyen semmi erezheto logas nincs, szoval maximum kiorazva talalnek valami tized koruli erteket.
Nyilvan ez szemmel lathatoan csak kesobb jelentkezik, pl henger szabalytalan kopasa. Ami blokknal talalkoztam hogy nagy volt a logasa a fotengelynek, annal bizonyos fordulaton erezni lehetett hogy utemesen rezonal.
Szerk:
"Ha ráhúzod a varióanyát, akkor ráfeszül a csapszegre,
onnantól viszont a szerkezet adott pozícióban rögzül: rosszul gondolom?"Igen, viszont az axialis logas mereset lehuzott variatorral, "szabad" fotengellyel kell merni. Szoval ha van logasa, akkor az azt jelenti, hogy lehuzva szorosra a henger kozepvonalatol huzod el annyival a fotengelyt.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz nyogo83 #18981 üzenetére
ha van logasa, akkor az azt jelenti, hogy lehuzva szorosra a henger
kozepvonalatol huzod el annyival a fotengelyt
Hát ez így továbbra sem hangzik jól. Remélem nekem nincs lógása,
de most csak ezért nem szedem szét, hogy ellenőrizzem...Szerk: jelige: új csapágy, új főtengely, mi baj lehetne?
Amúgy tényleg.
Szerk2: még arra kíváncsi lennék, hogy kcsa hogy szembesült ezzel?
Ha esetlegújraa szerelőnél van a gép, akkor ő csak tudja, mit lát...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz nyogo83 #18981 üzenetére
Ez így van minden ahogy mondod.
Viszont semmilyen fordulaton semmiféle ütemes rezonanciát nem lehet érezni a motoron, abszolút tünetmentes. És mondom, közel 8 ezer km elteltével is változatlan minden. Én szét nem szedem ez miatt az tuti, hamarább megy a kukába. Biztos, hogy nem fogok ilyenekre költeni ennél motornál vagyonokat.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #18982 üzenetére
Készítek egy videót majd. Egy idegesítő hang forrását nyomozom: beindítás után néha (többször igen, mint nem) kattogó hang hallható, az a hangos, tudod-hogy-drága-lesz fajta.
Ami miatt főleg a variator és a főtengely közelébe gyanítom a dolgot az az, hogy szétszedés és alapos takarítás után egy hétig nem jelentkezett, kopottabb görgővel botrányos volt. Görgőpályák és oldalak nem kopottak,feltűnően nagy holtjáték sincs.
Ez a takarítás közben vettem észre, hogy mozog ki-be kicsit. De ha ez ennyire para, újra lebontom és megmérem valahogy.
-
csongi
Topikgazda
Nekem is logott, a vegeredmeny a csapagy forgott meg a hazban. Az uj csapagy sem oldotta meg a hibat, mivel egy meret letezik. Hezagoltam, es locktite csapagyrogzitovel tettem ossze. Azota ugy all, mint katiba...
-
veterán
válasz csongi #18985 üzenetére
Sokat gondolkodtam ezen az egészen ami pl nálam is tapasztalható, és nem lehet vitába szállni azzal amit írsz, mert valóban így van.
De ha ez az eset lenne nálam is hát én nem tudom...Ott ennyi idő alatt meg amit kapott tőlem ez a motor (nagyon nem kímélem), már nagy gebasznak kellene lennie. Mondom, 8 ezer kilométerrel ezelőtt is ugyanúgy lötyögött mint most (jó, lehet, hogy nincs 2 mm, de érezni). Idén amikor szétszedtem semmivel sem rosszabb a helyzet. és e mellett semmi mellékhatás sincsen. Sem zaj, sem pedig rendellenes rezonancia.
Valami szerintem sem teljesen oké, de nem fogom szétszedni ez miatt, marad így.szerk: Most ahogy leírtam ezt kezdek szinte egész biztos lenni abban, hogy nálam a hézagolással nem ok valami.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
csongi
Topikgazda
válasz sityupityu #18986 üzenetére
Két helyen lóghat. Főtengely a csapágyba, vagy a csapágy a házba. Inkább a csapágy a házba. Előbb utóbb, kiforogja magát és érdekes hangja lesz
-
veterán
-
DigitXT
félisten
Na, összelapátoltam a taligát. Pöcc-röff volt. Amint benzinhez jutott.
Persze nyektetni kellett, a membrános AC miatt, amíg felért a benya,
de legalább így tökéletesen látszott, hogy mi a helyzet, mert átlátszó
csövet használtam: sajnos most se nyomásmérő, se áramlásmérő...De amúgy pont az utóbbi volt a probléma okozója. Nevezetesen elég
durva fojtása volt, s én barom a szivattyú elé építettem be a szűrővel
egyetemben. Belevegősödött a szivattyú előtt, nem volt hozzáfolyás,
szevasz. Nem a szivattyú hibája volt, hanem az elrendezésé. Ez van!
(Tkp. csak mázlim volt, hogy korábban pont működött. Sebaj: mindig
van 2.0 verzió, ami már sokkal jobban sikerül, mint az első elb*szott.)Az üzemanyagszűrő mindig a nyomóoldalon legyen - Pierburg Service
Ui: most amúgy a xenon nem megy, vmit félreköthettem, nyehehe.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #18989 üzenetére
De ma sem megyek vele melóba. Éjjel elköszönt a kb. 5L V-Power 100...
A vadiúj benzinszűrő csatlakozásánál. A cső gondolta, hogy mégsem 8-as,
inkább kilágyul picit, bilincset leszarva. A benzin hadd menjen amerre lát...
Eszem-faszom megáll... Alapvetően 6-os csővel szerelték, de a tank 10-es.
(Szóval ha vki oda rá tud erőszakolni egy 6-os csövet, az vmit nagyon tud.)
Gondoltam a 8-as csővel jó vagyok. Hát, majdnem. Mindegy. Legközelebb...Szerk: egyébként ideális pillanat lett volna aláhajítani azt az égő gyufát...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #18991 üzenetére
Le akartam szívni a maradékot, de kiderült, hogy nincs maradék...
Az a vicc, hogy nem csöpögött, meg semmi tegnap este. Valószínűleg a jó
meleg reggeli nap lágyította meg a kis köcsög szőrös szívét, és reggel volt
a történés. Én ekkora benzintócsát még nem láttam. Simán égett volna.
Viszont a reggeli napocska szép gyorsan fel is szárította... Ebből is látszik,
hogy ez nem a klasszikus csöpögés volt, hanem konkrét, brutál kifolyás. -
vadger
tag
Sziasztok!
Próbáltam visszakeresni a fórumban, leginkább a Törökbálint, Budaörs címszavakra, de nem találtam a kérdéseimre választ így remélem nem baj ha felteszem őket.Munkahelyváltás miatt úgy alakult, hogy szóba jött a robogó mint alternatíva. Törökbálintról a Vörösmarty térre kellene ingázni minden nap. Gondolkodtam a kocsi - kelenföld - bkv vagy a törökbálint vasút - bkv opciókon, de a motor mint lehetőség is nagyon érdekes lehet számomra.
Magamról egy pár szó. B-s jogsim van, tizenévesen sokat motoroztam (akkor még vidéken, egy Honda 80-as krosszmotorral), de az utóbbi 10 évben csak biciklin ültem két kerékkel Budapest környékén, Budapesten sosem motoroztam.
Ha jól tudom, gyorsított módszerrel viszonylag hamar meg lehet szerezni a 125-ös jogsit, ami nekem szerintem elég lenne így az elején.
Felmerült bennem pár kérdés a motorozással kapcsolatban:
- M1/M7 bevezető. Itt ha jól tudom csak rendszámos motorral mehetek, igaz ez? Leállósáv használható motorral?
- Parkolás Budapesten. Tényleg "bárhol" lerakhatom a motort, nem kell parkolásért fizetnem (KRESZ alapján, pl járda, 1,5 m+, stb)? Ha rendszámos, akkor sem?
- Tanulatlan, kezdő motorosként mire figyeljek? Tényleg meg akar majd ölni minden autós?Köszi előre is, ha válaszoltok ezekre a nem rövid kérdésekre, sokat segítenétek.
CCNA RS, Security és egyéb hálózati témák oktatása: https://ccnaoktatasmagyarul.hu
-
veterán
válasz DigitXT #18990 üzenetére
Bár úgy vettem észre, hogy te is rendelkezel írói vénával, de ha te nem akarod akkor megíróm helyetted én ennek a motornak a történetét, mert itt már azt kéne csinálni. Ez a motor meg a vele járó szenvedés és szívás már regénybe való történet.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Burt1793
veterán
válasz vadger #18993 üzenetére
Helló!
Egy 125-ös robi tényleg jó választás lehet.
A jogsinál arra kell figyelni, hogy a B125 esetén nagyon kevés az óraszám, érdemes otthon gyakorolni, youtube videókból, leírásokból megtanulni a rutinpályákat (3 pálya van ugyanilyen bójaelrendezés mellett) és az adott környék utcáit is, ahol mész.Leállósávon elvileg nem szabad menni, én nem is szoktam, autópályán bőven elférsz a sorok között, a sávváltókra kell figyelni. (A BKV buszok a leállósávon mennek, de ettől még gondolom az nem minősül busz sávnak, ezt nem néztem meg, nincs is rá szükség.)
Rendszám nélküli motorral nem mehetsz autópályán, éves Pest megye matrica kell a 125-ösre.
Parkolásnál figyelni kell arra, hogy 1,5 méter vagy a járda fele megmaradjon, de lerakhatod, ha ezek teljesülnek. (A Vörösmarty téren nincs ezzel gond.) Fizetni nem kell érte.
Mindenre érdemes figyelni, meg lehet szokni, én azt figyeltem meg, hogy a minden nap autót vezetők nagy része nagyon figyelmes, tehát ha a reggeli csúcsban és az estiben megyek, akkor nem akarnak elütni, pedig az autó is több az úton. Hétvégén és napközben több a balfi.
-
Burt1793
veterán
válasz vadger #18997 üzenetére
Mivel a fele legalább autópálya, ahol számolhatunk 125-ös robogónál 100-as sebességgel, a városban pedig ezen a szakaszon van buszsáv, szélesek amúgy is a sávok és van párhuzamos közlekedés, így ott az 50 km/h átlagsebesség a reggeli csúcsban is meg van. Szóval ez egy 75 km/h-s átlagsebesség. 15-18 km-re: 12-15 perc lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen