- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- SSD kibeszélő
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Androidos tablet topic
- Autós kamerák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
Hirdetés
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
ph A gyártó Super sorozatú, 12, valamint 16 GB VRAM-mal ellátott megoldásai a szabadba nyomják a meleg levegőt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz runner 125 #129034 üzenetére
A budapesti közlekedés problémáját a nyilvánvaló érdekellentétek teszik nehezen megoldhatóvá: egyéni érdek vs. közösségi érdek, belvárosban élők vs. külvárosiak.
Nagyon sok Budapest belső kerületeiben élő például úgy gondolja, hogy korlátozzák a forgalmat, ne is hajthasson be más az adott utcába, csak az, aki ott él. Érthető: csendet akar és jobb levegőt. Meg azt, hogy a külvárosban élő ne is közlekedjen autóval a belvárosban. Ezt is megértem.
Ugyanez az ember viszont alanyi jogon elvárja, hogy a város legértékesebb területein ingyenesen, vagy jelképes összegért foglalhassa a közterületet a kocsijával. Vagy éppen a család második kocsival is, mert neki ez jár. És ha elmegy a külvárosi ismerőseihez, vagy éppen ott van a munkahelye, természetesen mehessen kocsival, mert messze van és az átszállás is macerás. Jelzem, éppen olyan messze van neki, mint fordítva, a külvárosban élőnek, aki miatt viszont már fel van háborodva.
Ha egyszer tényleg bevezetik a dugódíjat és keményen megsarcolják az autós közterület használatot úgy, ahogy a zöldek szeretnék, lesz itt sírás. De nem csak a külvárosban, a belvárosban is. Az európai modell szabad szemmel is jól látható: ha a belvárosban laksz, ne is legyen kocsid, vagy oldd meg a tárolását. Ha a külvárosban laksz, fizess keményen, vagy tömegközlekedj. Az autósok óriási többségének lesz ez jelentős érdeksérelem.
Más: Magyarország tényleg nem csak Budapestből áll, de bizonyos dolgok csak itt állnak rendelkezésre megfelelő mennyiségben, minőségben, ezért is válik egyre fejnehezebbé az ország. A kvalifikált munkaerő sokszor nem tud mit kezdeni magával vidéken, a jobb cégek jelentős részének pedig a vidék egyszerűen kispálya.
Oktatás? A legtöbb embernek halvány fogalma sincs arról, mekkorák a különbségek. Buda jobb kerületeiben például semmi meglepő nincs abban, hogy a gyerek végig kéttannyelvűben nyomja, egészen az óvodától kezdve. Meg abban sem, hogy a gimnázium végén már két-három idegen nyelven nyomja felsőfokon. Vagy hogy Budapest elit gimnáziumaiban a tanároknak egyre többször az okoz fejtörést, hogy miközben ő megpróbálja a srácokat felkészíteni a nagybetűs életre, az osztályban többen már a saját vállalkozásaikat irányítják az órák közti szünetben. Akkora a versenyelőny, hogy azt a legtöbben el sem tudják képzelni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Kerékpárosok, bringások ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Warhammer 40.000
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- SSD kibeszélő
- Filmvilág
- Politika
- MILC felhasználók szakmai topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest