- RAM topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Madzag nélküli ollós klaviatúrát villantott a Keychron
- Azonnali processzoros kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
it Elon Musk tervei szerint egy szuperszámítógéppel szolgálják majd ki az xAI Grok chatbotjának következő verzióját.
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
martonx
veterán
Én mint motoros, aki a nyári lakásfelújítás idejére beköltözött a belvárosba kérdezem:
Miért kell motorosoknak minden éjszaka (átlagban este 9 körül kezdik és 11 - éjfél környékére fáradnak el) sportkipufogóval, nyélgázon egyesben körbe-körbe motorozni a városban?
Szerintem ez nem motorozás, ez szimpla balfaszság.Vagy én öregszek, és ez teljesen normális, és jól van így?
Én kérek elnézést!
-
palfitom
félisten
-
LustaDick123
tag
válasz martonx #129151 üzenetére
Egy időben mikor hazaértem a túrákról tettem egy kört a kivilágított városban nyárestéken. Nem egyszer azt láttam a pirosnál, hogy csak az én sisakom és motorom bogaras, nekem nincs egyedül lepályázott, centis majrécsíkos sportgumim, pucsitó rövidnacis csajom a hátsóülésen. Tudom sztereotípia.
-
nagyúr
válasz LustaDick123 #129154 üzenetére
"az én sisakom és motorom bogaras"
Jaj, ezt ne is mond. Nem tudom mi van most, de naponta kell takarítanom a sisakom olyan szinten sok a bogár.
-
martonx
veterán
-
bacus
őstag
Nem védeni akarom, de akkor van jó idő, akkor ér rá és még számtalan indoka lehet..
Szerintem jobb mint a szerpentinen vagánykodó, aki nem csak magát veszélyezteti, tök mindegy hogy db killerrel, nélküle, vagy akár elektromossal tenné.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
duni84
aktív tag
válasz bacus #129164 üzenetére
ezt akartam írni, hogy a db killer nélkül városban magas fordulaton tépni neki valóban csak egy vegytiszta kinyilatkoztatás a mikropénisz tényéről, viszont az időpont választás simán lehet azért, mert napközben dögmeleg van vagy csak simán dolgozik. városon kívül meg nem fog menni, mert mondjuk már hallot őzikés és rókás rémtörténeteket.
#metszéspontok
-
-
nagyúr
Motort mosni mindenki otthon szokott vagy van olyan aki autómosóban landzsassal szokta lecsapatni? Motorral szabad ilyet tenni? Lancot gondolom nem illik megkuldeni, de amugy masra nem nagyon kell figyelni nem?
-
runner 125
nagyúr
válasz tboy93 #129168 üzenetére
Max ha a matricázása nem lakkozott, akkor nyilván a matricára csak merőlegesen szabad a vízsugarat engedni, nehogy felszedje a sarkait. Meg nyilván az elektromos egységeket érdemes elkerülni a közvetlen nyomással, de összességében kárt az sem tehet benne.
Viszont a bogaras motor sokszor még bogároldó programmal is neccesen tisztítható szivacs nélkül, ez kompormisszum lehet az önkiszolgáló mosónál."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
zolee5016
őstag
válasz tboy93 #129168 üzenetére
Én autómosózok....lehetőleg ott kezdem a napot,nem forró blokkal Mehet a steri kisnyomású hab mindenhova várok 3 percet azt adj neki...kb fél méter távolság ,vagy ami nyomást a kezem is elbír...műszerfal,elektromos részek lehetőleg csak érintőlegesen kapjanak,de a kerekek, lánc, blokkalj spoilereknek adok. Kiviszem áttörlöm indítom,leszárad,majd láncspray középállványon 3x2 kör beforgatom,várok míg a felesleg lefolyik,1 esbe megpörgetem megint,kereket letörlöm azt gooo kb 25-30 perc
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
nagyúr
válasz runner 125 #129169 üzenetére
Bogaroldo spray-t vettem, azt el tudom vinni.
-
Burt1793
veterán
válasz runner 125 #129169 üzenetére
Új mosókban van kefe, meleg habot tol magából.
Tegnap Budakeszin mostam le egy a motort, aztán otthon leöblítem ciszternás esővízzel és áttörlöm, így nem lesz foltos a száradás (jó lágy az esővíz).[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz tboy93 #129168 üzenetére
En mosozom. Hatizsakba be a motul bogaroldo es motul sampon plusz egy-ket mikroszalas. Amikor beallok szepen lefujom veluk majd kb 1.5-2meterrol megkinalom. Semmi gondja vele.
szerk: Mindezt az ujpesti vasuti hid elott levo Shell-nel a Vacin. Nem szolnak a sajat cucc miatt. Ha kesz hazagurulok kb 10 perc alatt es itthon lanc tisztitas es olajozas.
[ Szerkesztve ]
-
zolee5016
őstag
válasz #14787072 #129150 üzenetére
Természetesen van egy kis sarkítás abban amit írtam,hiszen a múltkor is kitárgyalt ,rutinvizsga ,vagy pálya tudjuk nem ad semmiféle komoly gyakorlatot.Ebben mindenki egyet is ért.De az sem,hogy rögzített gyakorlatokra épülő képzésben valaki húú de jó motoros lesz...A bólyázás hasznos.Engem kiröhögnek a kollegáim közül páran,hogyha kezd kijönni a jóidő(mint idén márciusba) a melóhelyemmel szembeni placcon kirakok 30 bólyát aztán a netről lelesett pályákon körözök óraszám...mert minek az nem tudsz motorozni,elfelejtetted stb...de csak erre építeni lehetetlen....motorkezelésbe szerintem beletartozik az is,hogy a környezetedet hogy reagálod le,és milyen erővel lépsz fel a váratlan,ismétlem váratlan akadállyal szembe....egy zárt pálya ezt nem adja meg.A közúti ugymond kanyarképzések meg szerintem a többi résztvevőre veszélyesebbek semmint a gyakorló motorosra,mert ott egy ismert arc,(most mindegy Dodor vagy hogy hívjuk) és majd megmutatom magam,nem akarok beégni előtte című arcokat eléggé nehéz lekezelni....járok eleget ezen a Zsámbék,Etyek,Bicske vonalon.látok sok önképzőszakkört....hááát csoda néha ,hogy csak egy egy baleset van ezeken évente....
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
zolee5016
őstag
válasz Ursache #129173 üzenetére
-1 ez igaz ,de bármi is elfér egy hátizsákba
-2 ha közel a mosó mint nekem,a blokkot megecsetelem brigivel és úgy gurulok oda....
-3 nem jellemző ha mosol odaállnak melléd, és azt lesik,hogy saját kendőt bogároldót használsz....Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
runner 125
nagyúr
válasz Burt1793 #129174 üzenetére
Igen, csak azok nem mikroszálas kefék, hanem klasszik műanyag. Olyannal még a fűnyírótrakimnak sem esnék neki, nem a motor fényezésének, plexijének. Karcol.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
#14787072
törölt tag
válasz zolee5016 #129176 üzenetére
Ezt én is így csinálom: szezon elején üres placcon (pl. bevásárlóközpont parkolója) gyakorolok. Pont nem érdekel, ki mit gondol róla.
A közúti kanyarképzésről írtakkal viszont egyetértek: totál balesetveszély. Megmondom őszintén, az elmúlt közel 20 évben jártam eleget ezeken a "kedvelt" helyeken (Csesznek, Dobogókő, Bajna-Héreg, Mátra, Etyek, Bicske, Zsámbék, stb.), ma már ha lehet, kerülöm őket.
-
zolee5016
őstag
válasz #14787072 #129179 üzenetére
Ha van kedve az asszonyomnak ő is jön velem....rá is fér rendesen a gyakorlás,bár a forgalomban nagyon ügyes,de azért kell neki is a biztosabbá, rutinosabbá válás.Ha ketten vagyunk olyat is szoktunk,hogy kijelölünk egy körpályát,egy szabály van minimum 30- cal kell menni...egyikünk köröz,a másik a kör közepén áll ,focilabdával a kezében....a többi kitalálható,vagy dobod,vagy nem. Utánna ovális pályán ugyanez....felváltva ..ilyenekbe több a realitás szerintem...kell egyenesbe is fékezni ,meg kanyarba is.Résen kell lenni. hiszen tulajdonképpen erről szól
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
martonx
veterán
És a bogaras nyári hálós kabátot mivel szoktátok tisztítani? Mehet simán a mosógépbe?
Én kérek elnézést!
-
Tamás9x
őstag
Gurul valaki Pan America-val? a héten elhozhattam volna 1-et tesztelésre, de nem volt meg az a biztonságos lábletétel így maradt.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
duni84
aktív tag
válasz martonx #129151 üzenetére
még egy ok az éjszaka belvárosban motorzásra: elfelejtett napközben tankolni, holnap korán reggel indul és nem akar emiatt akár csak 6-7 perccel korábban kelni és leizzadni a kútnál true story, habár nem hallottam, hogy bárkit is zavart volna a zaj, mert nekem bent volt a füldugó
#metszéspontok
-
Lomha 8V
addikt
KTM Duke 125. A gazdája nem fillérszexelő, mindenből gyárit kap a motor, de azért az, hogy a vadonatúj gyári tömítést becsípi a fedél, az vicc. Nem Rieju ez, baszki. Mondjuk ennek a fedélnek is a kidolgozási minősége, hát... minimum kérdéses.
-
#14787072
törölt tag
válasz Lomha 8V #129187 üzenetére
Régebben írogatott ide egy srác, aki a KTM-gyárban dolgozott. Szerintem ő is tudna mesélni érdekeseket a minőségről....
De ez nem csak a KTM-et jellemzi, hanem más márkákat is. A kulcsszavak: költségoptimalizálás, tömegtermelés.
Megvan az a sztori, amikor évekkel ezelőtt a BMW 300 ezer motort hívott vissza, mert számos esetben menet közben eltört/elrepedt a hátsó féktárcsa tartókonzolja, amit a súlycsökkentés miatt alumíniumból készítettek eredetileg? Vagy amikor kispórolnak egy 3 euros gyári zsírzást, ami miatt a szöghajtásnál a bordástengely 3 év után olyan rozsdás, mintha legalább 10 évig esőben állt volna.....Vagy az új Africa Twin, amin olyan jól sikerült a tank gyári heggesztése, hogy a varratról apró darabok málltak le, ami szépen eltömítette az üzemanyagpumpát és az injektorfejeket is cserélni kellett. A sor végtelen....
[ Szerkesztve ]
-
baboss
őstag
Vasárnap Kakucson szépen felnyaltam az aszfaltot.
[link] -
baboss
őstag
Lelkileg igen, minimum 6 hét kényszerszabi. Baloldalamon nagy lábujj és szeméremcsont törés. Kaptam gipszet, ( a dokinak mondtam, hogy nem kell, mert az van otthon) meg két mankót, (most már mankóra is van jogsim) tök jól tudok már vele menni, csak lassan.
Nem tudom mitől állt be, karbin én nem állítottam. Egy ismert szerelő alakította át a motort pályára. A gyerek majd szétszedi és megnézi mi történhetett. Elvileg kevés üzemórás, én kb 50 órát mentem vele., 33-as keverék 100-as benzin, minőségi szintetikus olaj. Vasárnap 80 fokos volt a blokk, egy kolléga a ringen azt kérdezte, hogy a termosztát ki lett e szedve, mert szerinte magas a hőmérséklet. -
#56573440
törölt tag
válasz zolee5016 #129176 üzenetére
komoly gyakorlatot nyilván nem adhat full kezdőként ha tanulsz a rutinpályán, ez irreális is lenne, a nagyobbik baj hogy az oktatók bsznak tanítani alapvetően, így lehetne akármilyen követelmény, fölösleges. Ugyanaz a kommunista maradvány van legalábbis pesten a legtöbb pályán ami 20 évvel ezelőtt. Kiskirály oktatók, hulladék motorok, lehúzás. Ha ott az oktató a helyszinen akkor se mond semmit, mennyé, old meg, de az se triviális egyébként hogy egyáltalán ott van... Lefulladtál? Hogy képzeled. Nem megy? Majd veszel pótórát. Vicc ami van... Biztos vannak kivételek nyilván.
"motorkezelésbe szerintem beletartozik az is,hogy a környezetedet hogy reagálod le,és milyen erővel lépsz fel a váratlan,ismétlem váratlan akadállyal szembe"
Nyilván, de ahogy minden most épp triviálisnak érződő dolog, pl az olvasás vagy a járás sem velünk született skill, hanem tanult. Méghozzá lépésről lépésre, betűről betűre. Egy nagy puzzle, ami a végén összeáll egy egésszé.Minden képzés legyen villanyász, masszőr, űrhajós pont ugyanarra a sémára épül, nem véletlenül. Komplex feladatokat bontanak fel egyszerűbb darabokra, kontrollált körülmények között készség szintre fejlesztik, majd ezek a végén összeállnak egy értelmes dologgá. Ezért fontos a képzés, nem csak motorra, bármire is.
"egy zárt pálya ezt nem adja meg"
A zárt pálya feladata, hogy izoláljon. Ne a paraszttal foglalkozz aki az úton át akar futni, a furgont aki meg akar ölni, a kátyút, a fehér aszfaltot, a murvát, hanem azt amit tanulsz. A figyelmed arra fókuszálja hogy a bazinagy körbe kirakott bólyák mentén kívülről tempóval menj körbe körbe amíg be nem hánysz. Balra is jobbra is. Told a hátsó féket óvatosan az íven, lásd mi történik, vedd el kicsit a gázt és nézd meg hogy mi van ha motorfékezel. Nem a szembejövő kamionra, olajfoltra, őzekre, etc figyelj, hanem csak a kanyarra. Ha meg elkottázod és széles lesz rámész a fűre, nem az árokba... Arra van hogy ha gázzal váltasz vissza, akkor a mozgássorra tudj figyelni, és ne a jó csaj seggét bámuld a lámpánál, vagy akármi. Hogy egymás után 500x ugyanott ugyanúgy ugyanarra és csak is arra figyelhess.
Nyilván ez is olyan mint a kox meg a gyúrás. A kox magában nem tesz naggyá, mögé kell tenni az edzést, a kaját a mindent is. A képzéstől senki nem lesz Marquez, mögé kell tenni az időt, a gyakorlást, a kilométert, és egy szint fölött nem árt ha van tehetség nyilván. forgalomban, a csitrillió inger, közlekedő, komplex forgalmi helyzet, útviszonyok, etc mellett egyes technikák elsajátítása jelentősen lassabb, más technikáké meg nettó felelőtlenség kb valóban.
Szerintem a képzésnek igenis helye van a puzzle-ben, nyilván ésszel, a skillsetnek megfelelően megválasztva, de ja. Senki nem tervez atomreaktort azért mert 20 éve minden nap csavarhúzóval a kezében kel és fekszik -
Lomha 8V
addikt
válasz Topiccsendőr #129192 üzenetére
Na, hát azért merem remélni, hogy ennyit meg tudnék oldani. Nem méretpontos a gyűrű, ez már felhelyezéskor látszott.
-
palfitom
félisten
válasz baboss #129190 üzenetére
Hú basszus, ez szívás!
#129195
Mielőbbi gyógyulást![ Szerkesztve ]
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs