- Milyen TV-t vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- RAM topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Gaming notebook topik
- Modding és elektronikai kérdések
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
Hirdetés
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz runner 125 #130100 üzenetére
Higitotol picit felek, a civic ajtajanak belső felerol lehozta a festeket. Az uj sulyokat nem akarom leszedni, a regiek helyen maradt ragasztot akarom eltuntetni.
-
LógaGéza
addikt
válasz tboy93 #130094 üzenetére
Én autófelniről étolajjal szedtem le.
Mikor először olvastam, én is hatalmas hülyeségnek gondoltam, ezért ki kellett próbálnom. Kicsit rajta kell hagyni, utánna meglepő, de könnyen lejön vele."Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #130107 üzenetére
A homemade video miert lenne baj neked?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #130108 üzenetére
Eleve aki videot keszit szerelesrol, azzal nekem fenntartasaim vannak, a kornyezet meg szerintem arulkodo.
Egy sufniban nem tudsz olyan minosegu munkat csinalni, mint egy profi muhelyben, es nem ugy nez ki, hogy annyi belefektetett energiad, tudasod es penzed van, ami a minosegi munkahoz szukseges. Persze feluletes megallapitas, de azt hiszem sokszor passzol.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #130109 üzenetére
...és mi van a pormentes környezettel? Mennyire kell ezt komolyan venni egy szelephézag-állításnál, vagy még inkább blokkbontásnál?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #130109 üzenetére
Tulajdonképen igen sokszor passzol.
Volt már nekem is gondolatom, hogy készítek videót. De amíg a környezettel nem vagyok kész, nem fogok. Láttam jó pár házi videót, ahol olyan felszereltség van, ami a hazai szerelők jelentős részénél nincs meg. Taschner garázs sem a profi műhely szerintem. Nem kritika akar lenni. Nem egyszerű dolog menedzselni egy vállalkozást és közben folyamatosan szerelni.
De az egyéni vállalkozás ilyen.
Nekem a körülményekkel sok bajom nincs, szegényes, de ez valahol vele jár. Leginkább az információ, amit több csatornán ellenőrzök le. A tudást tartom fontosnak. Néha jó megoldásokat találnak ki.
Itthon a motorosok jelentős része szereti maga mókolni a vasat.
Ez részben érthető is. Ha szervizbe hordaná a 20 éves motort, még annyi motoros sem lenne az utakon. Azt a költséget már sokan nem tudnánk megfizetni. Az, hogy ez milyen kihatással van a géppark állapotára, azt látjuk. Ez igaz a nyugati féltekére is. De egy nagyobb lélekszámú országban ez máshogy érezhető.
Ez a folyamat már változik, még életben vannak a 15+éves motorok. Ahogy ezek kikopnak úgy fog kopni a homemade próbálkozók is. Az öreg is be fogja csukni a kapuit.
Sajnálom, hogy a gyereket bezárta a kalitkába, de ez belső ügy, és saját életük.
Az fiatal motoroknál és a mostaniaknál esélytelen lesz bármit is csinálni ha nincs kapcsolatban a szervizprogrammal. Ez combos szelektálás lesz.
Az elektromos cuccoknál meg a teljes fantáziát el lehet engedni.
Mindent is lehet kontrollálni. Az autósok előnybe lesznek, a motorszerelők meg nagy xarba.
Még a szakszervizeket is le szelektálja.
Egy kezdő fiatal helyében már nem fektetnék energiát belső égésű motor tanulásba.
A 40 éves szerelők egy része is nyugdíj előtt pályát lesz kénytelen váltani. Persze ez a jelen helyzet pillanatnyi képe. Ezer dolog módosíthat rajta, és tolhatja ki a belső égésű motorok meglétét. De az villamossági rész bővül, anélkül nincs kevesebb co kibocsájtás.Szerintem sok olyan javítás van, amit sufniban is meg lehet csinálni. És sok olyan amihez kell a profi szerszám, műszer, és magasabb szaktudás.
Törökországi utazásom során láttam érdekességeket. Motor szervizt.
Hát nah. A hazai sufnisok egy jelentős része többet tud és jobban szerszámozott.
És mégis mentek, közlekedtek. Tulajdonképen a végítéletig használják a járművet.
Érdekes világ. Az ott van, mi itt vagyunk, Németország meg ott van.Geresics: Nem kell ezt túl misztifikálni. A manuál sem azzal kezdi, hogy vidd a motort egy vákum kamrába . Ha valaki akkora láma, hogy nyitott szelepfedél mellett sepregeti fel a műhelyt, hát azzal sokat nem lehet tenni.
-
palfitom
félisten
válasz Topiccsendőr #130095 üzenetére
Lehet. Kérdés az, hogy azóta mennyit ment vele.
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Geresics
addikt
válasz csongi #130112 üzenetére
"nyitott szelepfedél mellett sepregeti fel a műhelyt"
Ezt értem, de az eredeti kérdés pont ez volt, hogy az MXGuardos szerviz egy nyitott garázs, ami mellett/felett építkezés van.Nem voltam túl sok szervizben eddig, de helyieknél még sosem láttam szűrős levegő-keringetést, míg egy profi műhelyben szerintem ez alap kellene legyen. Vagy nem?
Láttam olyat is, hogy van klíma (ami talán szűri a kinti levegőt?), de nem használják, mert "zavarja az öreget", és ugyan úgy nyitott ajtó mellett dolgoznak...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #130110 üzenetére
Semmit nem szamit, a papir legszuro is atenged bizonyos nagysagu porszemet.
Mashol latom a hibat.
Ha vettem egy elektromos futomuves ktm-et, nem vinnem sufniba.
Meg ki mondta, hogy profi muhely? Egy motorhoz annyira erto ember, mint te?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #130118 üzenetére
Értsd helyesen: szakszervíz.
Azért bátorkodtam profinak hívni, mert (egyrészt nem jutnak ilyen nehéz szavak az eszembe, másrészt) abban minden felszerelés adott kell legyen a gyártói előírásoknak megfelelően.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Topiccsendőr #130119 üzenetére
Hogy érted, hogy 10 -es és 9-es?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Pocee
senior tag
válasz Geresics #130115 üzenetére
Én azt nem értem,miért keresel ideológiát,hogy ez most baj, nyilván nem jó,de nekem Honda márkaszervízben repült szét az 1000es első telójának a bele és azok a finom alkatrészek a szemem láttára gurultak a homokos padlón, nyilván nem állt a homok,de padló,nem por és csíramentes.És mindezt csak azért láttam mert 3 motort is vettünk náluk és lemehettem,egyébként nem lehet bent lenni...namost persze elfújkálta féktisztítóval a leesett dolgokat...de mi van ha nem vagy bent...és jön a jovanazugy....
A másik,hogy mindenki speckó műhelyről álmodik,de megfizetni senki nem akarja...nagy általánosságban persze.
Kevés az aki tud és akar is áldozni,de még akkor sem biztos a szakmunka.Mr.Brightside
-
almos94
aktív tag
Sziasztok!
Jövő héten fogom elkezdeni a motorvizsgát, A kategóriát. Gimis koromban kb. 4-5 évig hajtottam egy kis 65ccm-es endurót otthon. Tehát némi tapasztalatom azért van (soknak nem mondanám és lassan 10 éve volt utoljára, hogy motoron ültem).
Na és most jön a kérdésem!
Szerintetek kezdésnek/visszaszokásnak egy KTM DUKE 200 megfelelne? Nagyon megtetszett ez a motor és csak jókat olvastam róla, valamint a videókban is csak jót hallani erről a típusról.
Igazából nekem az endurózás jön be nagyon, lehet 1-2 év múlva majd váltok (KTM EXC 250 az álmom ), de most szeretnék csak visszaszokni a motorozáshoz, tapasztalatot szerezni. Olyan motor kell, amivel el tudok járni dolgozni, tudok városban mászkálni (Szeged), ha kell és meg tudok tenni 2-300 kilométeres túrákat.
Köszönöm, ha valaki kifejti a véleményét evvel kapcsolatban!Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
csongi
veterán
válasz Geresics #130115 üzenetére
Szerintem a mai világban már szerviz van, és márkaszerviz.
Nagyon kevés olyan szerviz van, ahol a szerszámozottság szoftverezettség kielégíti az itthon forgalomba lévő típusok jelentős részét. És ehhez kell szaktudás. Mindent is tudó szerelő nem létezik. Másképpen gondolkozik a Japán, az Olasz, a Német. Más logika és műszaki megoldásokkal valósítják meg ugyan azt a célt szolgáló elemet.
Feltételezem a cement nem a blokkba szóródik bele.
Egy Rally vagy dakar versenyen még ennél sokkal mostohább körülmények között szerelnek, és nem szelephézagot állít .
Homokviharba már lenne baj
Nem gondold túl. Ha jó szerelő akkor egy kis poros környezet nem lesz befolyásoló a motor szereléskor, és nem lesz befolyásoló a működésbe és szerviz minőségbe.
El fogja tudni dönteni, hogy el kezdheti e a művelet, vagy félbe kell hagyni. Vagy mi a helyes eljárás egy adott szituációban egyáltalán. -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
tudja valaki, hogy a 'menesztő gumi' alkatrészt angolul milyen néven szokás keresni? -
almos94
aktív tag
válasz JoinR #130129 üzenetére
Kicsit ki tudod fejteni, hogy mi a gond az egy hengeressel?
Ha megvenném a 390-est, akkor egy darabig nem cserélném már le. Haveromék viszont szoktak menni hosszabb túrákra is, 5-6 napos, napi 5-6 óra motorozással legalább.Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
Geresics
addikt
válasz Pocee #130123 üzenetére
Nem keresek ideológiát, hanem személyes érintettség miatt próbálom megérteni, hogy mennyire kell ezt komolyan venni. Hogy értsd: a KTM 1190-emen a 30ekm-es nagyszerviz nem lett még megcsinálva. A motort 28ekm-el vettem, most van benne 34ekm kb. Természetesen eszem ágában sincs elsunnyogni a szervizt, ezért első dolgom az volt, hogy felkerestem a balatonboglári Full-Gas-t, Kecskemétet, és a KTM Centrumot is. Feltételeztem a KTM honlapján is elérhető egységes szerviz-dolgok lesznek benne (hogy mit kell csinálni, az User Manual, hogy ennek mennyi a szervizideje az külön doksiban, de publikusan elérhető). Legnagyobb meglepetésemre 3 tök különböző tartalmú, egymástól 100-150eFt eltérésű ajánlatot kaptam, így alaposabban bele kellett néznem.
A Full Gas-sal megbeszéltük a dolgokat, és az árat is, és minden rendben is lett volna, azonban ők most készíteték el az új épületüket, ahol új műhely is van (többek között porszűrős levegőztető rendszerrel, stb-stb). A baj csak az volt, hogy hónapokat csúszott a műhely megnyitása, és mikor már mehettem volna, akkor már kellett nekem a motor. Persze a motort nem használom anélkül, hogy ne gondoznám, így a 30ekm szervizből már megcsináltam az olaj+szűrő cserét, de ki lettek cserélve a gyertyák is, stb.
Ami most visszavan, az a szelephézag-állítás, és a fékolajcsere. Utóbbinak azért nem álltam neki, mert a Service Manual szerint vákuumos géppel kellene cserélni, és azom nyilván nincs. A szelephézag ellenőrzés sem egy világvége történet, de bevallom egy 150LE blokkhoz már nem szívesen csinálnám meg, míg a Pegaso-nál nem féltem tőle (igaz, végül nem csináltam meg eladás előtt, és külön felhívtam rá a vevő figyelmét).
De most ott tartok, hogy egy szelephézag állításra, fékolajcserére nem biztos, hogy szeretném kifizetni a teljes 30ekm-es díjat, mikor egy csomó mindent már megcsináltam, és lehet futnék egy új kört, hogy ki mit mennyiért csinálna meg? De ha a szelephézag-álltás valóban annyira kényes, mint azt a Full Gas-nál mondják (pl. a blokknak legalább 8 órája nem szabad mennie a hő miatt), akkor azért jelentősen leszűkül a potenciális műhelyek köre. Azonban mikor beszéltem a műhelyvezetővel azért egy-két helyen éreztem az önmarketing részét is.Most ott tartok, hogy inkább kérdezek, mintsem megalapozatlanul döntsek.
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
almos94
aktív tag
válasz tboy93 #130132 üzenetére
Ja, azt hittem a működésében van valami, ami problémás.
Igazából most megint rákerestem. A 200-as kb. 900 ezer, a 390-es meg mondjuk 1.1 millió körül van. Valóban nem vészes az a 200 ezer, én többre emlékeztem. És tényleg sokkal több eladó 390-es van, mint 200-as.
Csak kicsit félek, hogy sok lesz most elsőre a 390-es. Vagy nem kell ennyire tartanom tőle?
Esetleg alternatíva a Duke helyett? Természetesen japánok előnyben
Megéri a többletpénzt a KTM? Milyen tapasztalataitok vannak velük? Hasonló motor más gyártónál picit olcsóbb.Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
nagyúr
válasz almos94 #130138 üzenetére
Nem lesz sok. Ha lerakod az A kategóriát, 600-as 100 lovas naked-eken fogsz tanulni. Utána egy ilyen 40-50 ló közötti motor szerintem a legjobb újrakezdési pont. Én legalábbis így tettem, csak nem KTM-et vettem hanem soros 2 hengeres Hondát. Ezekkel az A2 teljesítményű motorokkal már nem lesz gond a kényelmes autópálya 130-150 sem (max a szél miatt).
Ha a KTM tetszik vedd azt. Japán fronton egy Kawa Ninja 300-400 vagy Yamaha R3, Honda CB500F/X szintén jó kezdésnek szerintem, de ezekből nem fogsz 1M körül épkézláb példányt találni.
Régebbi japán vasat én már nem vennék, de ez személyes preferencia, nincs kedvem karbival meg szivatóval szöszölni Ettől függetlenül műszakilag azok sem rosszak, volt CBF500-am (sajnos önhibából GTK lett), az nem egy problémás motor és 8-900 között ki lehet fogni nagyon szép példányokat belőle. 58 ló, sor2, abszolút kezdőbarát kezelhető karakter.
[ Szerkesztve ]
-
LógaGéza
addikt
válasz almos94 #130138 üzenetére
Én 0 motoros tapasztalattal, úgy, hogy oktatáson ültem először váltós gépen, első motornak vettem egy új Duke 390-et. Rengeteget utánnaolvastam, megnéztem/végigültem a kategóriatársakat, de a Duke első látásra szerelem volt
Így nagyjából egy év után azt tudom mondani róla, hogy igazából első motornak nagyon jó. Kicsi, könnyű, jól fordul, könnyen kezelhető. Városba jól lehet vele sorok között menni, autópályán is van olyan tempója, hogy tudj haladni és ne tartsd fel a forgalmat, élvezhető vele egy pályanap is. Két dolog van ami miatt megfordult a fejemben a csere:
1 - Párom panaszkodik, hogy keveset viszem motorral - két személlyel már nem az igazi, bár úgyis viszi a 130at simán, és meg is indul ha kell, csak nem kényelmes, mivel rövid.
2 - Nem való hosszabb túrákra - pakolhatóság ugye nincs (bár ez inkább a naked kategória kiváltsága), hosszabb távon nem igazán kényelmes még PowerParts üléssel se (értsd: napi 4-6 óra még okés, de a felett már nem annyira). Persze erre is van aki rácáfol, láttam egy talán indiai hölgyet, aki teli pakolva tán másfél év alatt rakott bele 90ezret...Szerintem ne tarts tőle, első lépcsőnek én tökéletesnek találom.
Amúgy pont nemrég került fel egy teljesen jó áron egy FB-s Duke csoportba.
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
nagyúr
válasz LógaGéza #130140 üzenetére
bár ez inkább a naked kategória kiváltsága
CBF500-am naked volt, bazi jól pakolható motor, körbe lehet dobozolni, tanktáska simán rámegy stb. Szóval maga a naked kategória nem pakolható rosszul, eléggé motorfüggő a dolog.
A CBR-em ilyen szempontból sokkal rosszabb. Öcsém YZF-e meg még annál is
-
LógaGéza
addikt
válasz tboy93 #130141 üzenetére
A dobozolhatóság az más, én pakolhatóságra arra gondoltam, hogy gyárilag, doboz nélkül még a forgalmit se tudod hova elrakni
Ezt is fel lehet dobozolni bőven, és akkor egyből jobban elfér minden: [kép][ Szerkesztve ]
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
JoinR
senior tag
válasz almos94 #130138 üzenetére
Szerintem pont, hogy a KTM a legolcsóbb a kategóriában, ha a kínaiakat nem nézzük. Aztán ezt az előnyt a szervizeléskor vagy ledolgozza, vagy nem.
Tavaly szeptemberben 1.4-ért szórták ki az új 390 Duke-okat, az ajándék volt annyiért, persze ma már bőven nem ennyi, de még mindig olcsóbb, mint a többi.
Viszont a korai évjáratok megítélése minimum véleményes, gyakori gond a melegedés és a hűtőfolyadékot is szereti ereszteni (itt a fórumban is volt egy).
Napi 5-6 óra motorozásra biztos nem vennék nakedet, de egyhengerest se.[ Szerkesztve ]
-
almos94
aktív tag
válasz tboy93 #130139 üzenetére
Köszönöm, hogy ilyen szépen kifejtetted a témát!
Én már gyerekkoromban beleszerettem a KTM-be. A név, a színek, a dizájn - engem minden megfogott ebben a gyártóban. Persze imádom a japánokat is azért, egyszer biztos lesz egy japán gyártótól motorom.
Én is inkább picit többet rászánok, de nem akarok otthon mókolni a motorommal, nem is értek hozzá nagyon. Nem akarok 15-20 éves járgányt venni.LógaGéza
Neked is köszönöm! Nagyon jó ilyet olvasni egy olyan embertől, aki hasonló cipőben járt mint én most! Ezzel most meg is győztél a 390-es Duke mellett!
Mennyire kényelmetlen 2 személynek? Én vékony alkat vagyok, 181cm és 75kg, azért majd a húgomat meg később ha lesz nőm, akkor őt is szeretném párszor vinni motorozni.
Pakolhatóságot majd dobozolással megoldom, ha probléma lesz, de ez most nem elsődleges szempont.
Bármi ellenérv a motorral szemben? Sajnos ismerősi körben senkinek nincs Duke-ja.Pont ezt a hirdetést nézegetem már órák óta. Jó árban van, leírás alapján jó motor. Nyilván meg kellene nézni személyesen is.
Csak nem tudom mennyire lenne okos döntés megvenni most, még a vizsga meg engedély előtt. Ugye kb. 2-3 hónap alatt van meg a vizsga (ezt mondta az ügyfélszolgálatos csaj), pont akkor fejeződik be a motoros szezon (október-november) is. Vacillálok, pedig az ára nagyon jó.Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
-
almos94
aktív tag
válasz JoinR #130144 üzenetére
Azért kezdetben nekem csak munkába járásra lesz, ami cirka 10 perc max, városban elugorni haverokhoz, edzésre, meccsre, szüleimhez hazajárni. Ezek közül a leghosszabb is max 1 óra utazás.
Meg egyébként vonz az endurózás, szóval én inkább a túrázás helyett terepre kimennék 1-2 órára hétvégente (persze nem ezzel a vasal). Következő motornál már az lesz a szempont, hogy terepre is le tudjak menni, valamint városban is el tudjak vele mászkálni. Egyébként erre valami tipp? Yamaha XT-ket nézegettem, de ugyancsak a KTM EXC ami bejövős nekem, de az meg betonra már annyira nem alkalmas, meg a legtöbb üzemórás, papírok nélküli...
d@vee
Igen, én is ezt olvastam, hogy 180 felett kényelmetlen. De akkor én a 181 centimmel sztem még jó vagyok a motorhoz.Miért érdemes tanulni??? A tanulás meghozza gyümölcsét, a gyümölcsből meg ugyebár pálinkát lehet főzni...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs