- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mini-ITX
- Dell notebook topic
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Azonnali processzoros kérdések órája
- RAM topik
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
válasz Somatom #27100 üzenetére
Én nem mondtam hogy van villanyos Tmax. Csak utaltam arra hogy a 4.7 milla robogóra még messze nem a vége árban.
Első kézből felhasználói tapasztalat itt nem nagyon lesz elektromos robogóra. Én teszteltem egy C evo-t, nekem tetszett, de az a kb 15km amit mentem vele, nem nevezhető mérvadó tapasztalatnak. Amúgy gondolkodtam rajta hogy veszek egyet, árban képben is volt amikor a tmax-ot vettem, de jelenleg nem tudom hol tölteni. (no meg a hatótávja sem az igazi...)
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz yodamastah #27101 üzenetére
Ja, hogy úgy!
Megnéztem a bérlés opciót, de a 25 ezer/nap árat kicsit túlzónak tartom.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #27090 üzenetére
Sajnos nem valószínű, hogy sok elektromos robogós tapasztalat lesz erre...
Általában itt az is nagy szó, ha vki új (benzines) robogót használ a topikban.
Persze ki tudja, amekkora gazdasági fellendülés van még bármi lehetséges.Ui: a magam részéről egy ~18 éves Madison 400-am van, és kb. 2 éve nincs
műszaki rajta, mert ami keveset kellett menni, arra volt a roller. Meg az autó. -
Somatom
veterán
válasz DigitXT #27103 üzenetére
Nem ragaszkodok én az újhoz, de kétlem, hogy használt, rendszámos villanyrobogóból nagy lenne a kínálat. A BMW C Evolution -t nem is forgalmazták itthon. Kinti hírdetésben a legolcsóbb, alap kivitelt 5600 Euroért láttam. Ez 2016 -os, 44 ezer Km -rel. Akkor inkább egy új Silence S01
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
yodamastah
őstag
válasz Somatom #27104 üzenetére
Dumáltam egy sráccal pár hete, aki most vett használt C evo-t (long range). Ő is ilyen 45 ezerrel vette. A km itt nem annyira számít, mivel töredéke mozgó alkatrész van a motorban. Az akkuk állapota jól monitorozható, 45 ezernél 90% körüli volt a kapacitás. Ha gond van az akkuval, elvileg az akkuk modulokat lehet cserélgetni mint a priusnál. Sajna a használt ára elszállt az üzemanyag árak miatt, ugyanúgy mint az elektromos autóké.
Silence S01 egész pofás ezzel a kivehető akkupack-kal. Ami nem tetszik hogy az üléspozciója nem engedi kinyújtani a lábat, és a menettulajdonságai is szerények.
Egy Nmax-on rendesen ki lehet nyújtani a lábat, és elmegy 2 literrel. Igaz ez egy kis motor, 13 collos kerekekkel, inkább csak városi robogó. De a Silence s01-el se fogsz autópályázni ezzel a hatótávval. 125ös Nmax fele annyiba kerül mint a silence, bár az üzemeltetési költségek magasabbak (tankolás, szervizek)
PCX se rossz alternatíva, bár nekem külsőre kevésbé tetszik. Minap megálltam egy PCX-es futár mellett, egész újszerű PCX volt alatta. Kérdeztem milyen a PCX, azt mondta nagyon bevált. 35ezernél jár vele, az előző 150ezret(!) ment el neki.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz yodamastah #27105 üzenetére
Az adott célra kifejezetten nem szeretnék benzinest. Pár hónap állás után azzal már foglalkozni kell. A villanyosnál meg csak arra kell figyelni, hogy ne legyen hidegben az akku. A Silence -nél ezt egyszerű megoldani. Aztán ott a tankolás 800Ft/liter, olajra, légszűrőre, stb. figyelés.
Ami a menetteljesítményt illeti, a 100Km/h korlát és a hatótáv nekem bőven elég. Ha messzebbre, gyorsabban akarok menni, arra ott a HD. Az adott lóerőhöz viszonyított gyorsulás más egy villanyoson, mert a teljes erő és nyomaték nulláról rendelkezésre áll. A gyengébbik Silence 3,5s alatt van ötvenen. Sztem az nem rossz érték.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bajnokpityu
félisten
válasz Somatom #27106 üzenetére
Ha 100ast tankolsz, fél év múlva meg tuti indul ...
Néztem én is ezeket,de minden bennük van,ami miatt 1percen belül ellapoztam. Drága, nagyon pici hatótáv,nincs semmi hangja. És ez kb a 1254t tudja... Én szeretem még az egyhengeres hangját is.[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
bajnokpityu
félisten
válasz yodamastah #27101 üzenetére
Ne viccelj, futóműben nagyjából fényévre vannak...
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #27107 üzenetére
Ha kevés a villanyos hatótáv, az 80Km feletti futásteljesítményt jelent. Sztem szerényen számolok egy benzines esetében 2 litert 80Km -re. Az 1600 Ft (legalábbis rövidesen annyi lesz). 20 munkanappal számolva az 32 ezer Ft/hó, 380 ezer/év csak a benzin. Az áram is pénzbe kerül, de arra lehetnek alternatívák. A benzinre nincsenek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #27108 üzenetére
C evo futomuve teljesen jó. Bár a motor nehéz mint a sár. Ez volt az egyetlen ami nem tetszett.
-
Somatom
veterán
válasz yodamastah #27112 üzenetére
A Long Range vállalható benzines helyett is. Csak 10 ezer Euro körül van használtan.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
bajnokpityu
félisten
válasz Somatom #27111 üzenetére
Arsapka nélkül 640 lenne...
De nem én veszem. Nekem ez nem kéne. Akkor se ha rafizetnenek a j300ra. Rolleren oké az 50-80km hatótáv.. vagy ha 250km,akkor még annyira nehéz hogy nem vetélytársa a robogónak.
Sztem lesz még min egy generáció váltás az akkus cuccoknal. Jó lesz ez. Majd .
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
yodamastah
őstag
válasz bajnokpityu #27114 üzenetére
Jó ez az elektromos cucc most is, simán kivált egy 125öst, ha csak városozol vele. A gond hogy 2.7M ft. Egy 125ös japán meg 1.3M.
Én megyek egy évben 5e km bp-en belül ez olyan 110 liter benya egy 125össel. 15+ évig motorozhatok az árkülönbözetből. (800ft benzinnel számolva)
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #27114 üzenetére
Még motoros futárként sem mentem a városban 250 -et egy nap.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #27117 üzenetére
Nekem nincs is rá szükségem. 60 -nal már elvagyok. De, linkeltem a cikket a LR BMW -ről. 160 -as hatótávot írnak rá és 128Km/h végsebességet. A 125 -ös Scarabeomnak is kb. ennyi volt a vége. Ezért írtam, hogy az már vállalható benzines helyett.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
bajnokpityu
félisten
válasz Somatom #27120 üzenetére
az nem 125ös volt sztem, max cimke szerint, h beférjen a B125ös be v mittomén.
volt belőle 100as 2T, mondjuk az nem ment így, csak a fogyi volt ilyesmi.4Tből 250, 300, 500 is volt még. a 250es mehetett talán annyit, amit irtál. és valami rémesen rossz karburációval ki is jöhet a fogyi.
de valami nem stimmel.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #27122 üzenetére
Símán lehet. Nagyon keveset használtam, nem néztem bele a belsejébe. Kivittem Spanyolországba, amikor úgy volt, hogy ott fogok lakni. Nem úgy lett, két év múlva hazahozattam, aztán egy barátom elkótyavetyélte.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
atomanti19
aktív tag
X-max 300 magas plexivel és nagy top box-al, kb mekkora ponyvát igényel? Én méretek alapján L-re szavaznék a legtöbb gyártótól. Télire keresek lehetőleg feketét. Köszi a tippeket. Magas minőségű érdekelne csak, 2 évet jó lenne ha bírna.
Másik kérdésem, a kézvédelem, kézmelegítés témakörben.
A gyári yamaha xmax 300 kézmelegítő elég jónak tűnik, 20k nem annyira vészes érte. Ennyiért kapok jobbat, ami jól illeszkedik a motorhoz, és tartós?Köszi!
Sok ember azthiszi hogy az anyukája méhéből csúszott ki mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják hogy az apjuk tökéből jöttek!
-
yodamastah
őstag
válasz atomanti19 #27124 üzenetére
Xmax 300on L-es Oxford ponyva pont jó méret volt nekem (kisebb gyári dobozzal). A tmaxon is ezt használom, behajtott tükrökkel még rámegy. 2 évet simán kibír (4-5 évet is), de egy éles kiálló alkatrésszel könnyen ki lehet szakítani. Nagy esőben átázik, cserébe egész kicsire összecsomagolható, magaddal tudod vinni egy ha kell. (Utcán éjszakázáshoz én rendszeresen hordtam magammal)
Mielőtt megveszed kérdezd engedik-e rápróbálni a motorra.
[ Szerkesztve ]
-
Petykó78
tag
válasz atomanti19 #27124 üzenetére
Ha valóban magas minőséget keresel, akkor a pátyi Coverman Kft-t ajánlom.
Motorspecifikus szabásmintákat használnak, tökéletesen illeszkedik a 300-as Xmax-ra. A kültéri ponyvájukat 2 éve használom. Bélelt, totál vízálló és UV stabil.
Van L-es Oxfordom is, -ahogy a kolléga is írta- az beázik és már szétfakult, elvékonyodott ennyi idő alatt. -
Hauptmann
addikt
válasz atomanti19 #27124 üzenetére
Esetleg nézd meg a Tucano kézmelegítőjét, nekem anno az X-Maxomon bevált.
[ Szerkesztve ]
-
yodamastah
őstag
-
#31733248
törölt tag
válasz yodamastah #27128 üzenetére
-
BurgBurg
tag
Energy4ever:
Koszi a leirast a tapasztalataidrol! 400as K6 om volt, szerettem amugy. Lenyegeben olaj es szuro cseren mas gondja nem volt. Ja de, mindket teleszkop felujitasa is kellett! Telen nyaron ment napi szinten. Kb 35 ezer kmt csavartam bele.A honda pcx 125 es a honda integra 750 rol mi a velemenyed? Tapasztalatod?
-
gps76
őstag
Üdv. Nemrégen összeraktam a megfúrt K4 400-asomat, mert 100 km/2 dl olajfogyasztás brutális. Amiket találtam, az olajlehúzó gyűrűk bele voltak ragadva a dugóba, a szelepszárszimmeringek meg annyira felkeményedve, mintha műanyagból lettek volna. Elvileg nem kellett volna megfúrni, de nem tudtam mennyire kopott, 3 hét volt mire megjött a dugó, gyűrű szett, tömítések az Aliról. A service manual-ban 4.5-5.5 századra kellene illeszteni, de 3-ra csináltuk, hátha nem ragad bele. +1-es dugót rendeltem, ha nem adná ki a méretet, ne szívjak vele. Becsiszoltam a szelepeket is, koksz leszedés után. Rezgőnyelvet is rendbe kellett tenni. Azóta mentem vele kb. 500 km-t, eddig nem fogyasztott semmi olajat, pedig "kopik" még, bizakodom benne, majd kiderül.
Itt van pár kép a régi állapotról:
-
astrojoe12
tag
Hála égnek én már túl vagyok ezen a 400-as Madisonnal.
Mondjuk nálam komolyabb gondok voltak... főtengely felújítás, eltömődött olaj járatok... stb. Megvettem és utána két-három hónapig csak felújítottam. Sokat segített ez a fórum közösség!
[ Szerkesztve ]
"az igazság még ennnél is nyomasztóbb. A világ vezetői nem elég okosak, hogy olyan gonoszak legyenek, ahogy azt hiszitek..."
-
energy4ever
addikt
válasz BurgBurg #27130 üzenetére
Honda PCX 125:
Futarok alltal kedvelt, alacsony fogyasztasu robogo. Szoktam latni, kinozzak oket a 0ason is. Ha nem kell nagy csomagter, es keskeny robogora vagysz, talan a legjobb valasztas ma a 125os kategoriaban! Burgman Street egy szemetkupatsz lesz ehhez kepest...Honda integra 750. Na az nem robogo, csak a kulseje az. "fel civic" NC blokkos. A villagbol is kimegy, orokke valosagra van tervezve az a blokk. Irdatlan nagy kerekei vannak, 17 colosak. Rosszat nem tudok mondani rola, szeretik a tulajok. Egyedul talan a DCT valto. En elektromos CVT parti vagyok. Kobcentihez kepest az egyik legkisebb fogyasztasu robogo is lehet. Mindossze 14-15 literes tankja van, es allitolag akar 400km is megteheto vele egy tanknyi benzinnel!
-
energy4ever
addikt
Tapasztalat a 400assal:
2 szazad alatt egy kicsivel ragad meg. Gyaribol 1 tulmeret van, Vertexbol gyari tulmeret utan van megegy nagyobb meret. Erdekessegkepp a gyari olcsobb is mint a vertex... Az elmult 2 evben 1db alapmeretes vas 400as hengert lattam. Megis lepodtem rajta, hogy leteznek meg csodak.
Ha mentel vele 500km-t, es nem eszi az olajat, az kimondottan jo jel! Friss szerelesnel eheti egy darabig az olajat, mivel az uj gyuruk meg nem vettek fel teljesen a henger alakjat. Bar lehet csak kimeled mert meg friss a furras. A 400as K7 elotti burgikrol tudni kell 90es utazoig eszik az olajat, felette pedig zabaljak. -
JDMKid
tag
válasz energy4ever #27134 üzenetére
Ezeket az új suzuki 125-ösöket nem is értem igazából. Minek három szinte csak kinézetben különböző gép? 10-es/12-es kerekkel jönnek, a harmadik lehetett volna egy legalább 14-es kerekes verzió, mint a pcx, vagy az előző address.
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
energy4ever
addikt
válasz JDMKid #27136 üzenetére
Az Address 110 a maga 729ezer Ft-os araval ar/ertek alapjan a legmegerosebb rendszamos robogo volt szerintem.
Ezek az uj robogok meg, magukert beszelnek, csak rajuk kell nezni...Burgman Street 125:
Vissza a regmultbol a jovobe. Futurisztikus uj kulso, (injectort leszamitva) 25 eves technologiaval.Negativumok:
Kicsi rakter. Talan egy allvedo nelkuli buko belefer!?
Dobfek hatul
Bowdenkent indulo, elsofek. Miez, olasz!?
2szelepes hengerfej. Nincs is teljesitmeny.
Leghutes.Bar ehhez a teljesitmenyhez nemis kell viz.
Szaraz tekercseles.
Olajszuro mentes karter. (Csak egy durva szurot kapott.)
Szuro nelkuli hajtasoldal.
Vas henger. Legalabb van tulmeret.Pozitivumok:
2db szatyor akaszto.
Jol nez ki. Bar ez relativ...Van ebbol bluetooth muszerfalas kiadas is, aminek a belso idomjai barnak. Na ebbol asszem mi nem kapunk megveheto verziot...
Mindez ~1,2 millioert...
Amilyen jok az indonez modellek(kozel kinai aron, kozel japan minoseg!) olyan szarok az indiaiak(europaias arak, kozel kinai minosegben)
En a Suzukit csak dicserni tudom. De a mostani robogos termekpalettajukat elbasztak rendesen. Nem fogadja be az europai szem/gyomor/penztarca trio.
[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz energy4ever #27135 üzenetére
Szerintem nemsoká lehet vele normálisan menni, mert kb. 2-szer annyit forog, mint egy többhengeres blokk, kíváncsi leszek...
-
energy4ever
addikt
Mi 500Km-t szoktunk javasolni, hogy addig veletlenul se menjenek vele 90nel tobbel.
Ha 500km utan megszorulna a Tied, akkor nem azert van, mert nem volt normalisan bejaratva, hanem igyis, ugyis megszorul barmennyit jaratod.
Nemtudom milyen markaju dugot kapott. Nekem csak Vertex-el, es gyari Suzukival van tapasztalat. Olcsokkal nem kiserletezunk, mivel ugyfel motorokrol van szo. -
gps76
őstag
válasz energy4ever #27139 üzenetére
Noname-nek számító dugót kapott, sok pozitív visszajelzés volt.
-
DigitXT
félisten
-
csongi
Topikgazda
Ez nem helyes.
360 fok egy fordulat.
Ez alatt hany dugattyu mozog az lenyegtelen. A hathenger motor is, 360 fokos fordulat eseten minden dugo megteszi egyszer az utat.
Kevesebb henger kopik. :).Az egyhenger hatranya, adott ccm melett kisebb teljesitmenyt ad.
Hamar a korlataiba utkozik. Nagy forsulatra nem kepes.
Foleg ahogy a ccm novekszik. Ezert nem eroltetik az 500ccm nel nagyobb egyhemgeres robogokat.Minden masodik fordulat vegen van robbanas.
De minden fordulat merve van. Minden felso holtpontnal van szikra.
Kb azonos Nm es LE. jellemzi ezeket.
A gyorsabb kopasnak, az egyenetlen terheles az oka. Minden robbanasnal akkora lokest kell kapjon, hogy ketszer atforduljon a dugo, es legyen eleg lendulet a kovetkezo gyujtashoz a kello suritest is elvegezni.
Ezert is kell magas alapjarat. Illetve egy jol idozitett gazfroccsnel bizony kepes leallni.
Tovabba ezen nehezit a fekvo hengeres megoldas.
Ha megnezed a hengered alaposan, akkor az ovalis kopas nem biztos, hogy szimmeteikus.[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz DigitXT #27143 üzenetére
Rosszul fogalmaztam, többhengeres motornál a főtengely 1 fordulatára juthat több robbanás, mert amig az egyik kipufog, a másik éppen sűrít, 4 hengeresnél meg fél főtengelyfordulatonként van robbanás, ezért lehet 700 is az alapjárat, meg normál körülmények között járatás alatt 1000-2000-es fordulaton van csak használva, nem 4-5000. Csak erre gondolva írtam, hogy a robogóink 500 km alatt akár 2-szeresét is elérte a főtengelyfordulatok száma, mint egy nagyobb ccm-es blokknál, tehát be van járódva.
[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Nem az egyhenger miatt kell a 4-5 ezres fordulat.
A CVT valtonak fontos a nyomatek csucs kozeleben lenni.
Egy normal valtoval szerelt egyhengeresnel kisebb fordulattal is lehet uzemelni. Az mas kerdes hogy ez sem igazan jo.
Egy kisebb ccm egyhengeres motornak nagyobb fordulat kell azonos sebesseg tartashoz, mint egy nagyobb motornak.
Az 500 as Aprilia beallitasa nalam, 100 nal kb 4.300 volt.
A 250 es Burgman is kb ott volt. A 660 yamaha ugyan ez.
A V2 Deauvile kb ugyan ez. A sor 4 BMW K1200 ugyan ez.
Ennel a tipusnal is jellemzo az oval kopas. Es az olaj fogyasztas.Az aprilai alol volt hangolva. Teljesen gyari stuppal magasabb fordulaton ment volna.
De ez a blokk kialakitasatol is fugg.
A problema egyik oka a henger pozicioja a masik a CVT.Az altalad leirt jelenseg, a valto rendszerben van erejtve.
A robogonal a forsulattal aranyosan megy az attetel.
ezert a hasznalti idejenek jelentos reszet nagyobb terhelessel nyomatekban tolti a motor. Vagyis nagyobba stressz.
Vagy alapjarat, vagy eltekeri az ember.A mai modern automata valtok, pont ezt probaljak kiegyenesiteni.
A leheto leg optimalisabb fordulat tartomanyba tartani a motort.
Ott, ahol van ero tartalek, de nincs also forsulaton eroltetve.
Ez az egyik fontos dolog a hosszabb elettartam elereseben. -
ricsi99
addikt
Még jó hogy a 600-as 4 hengeres soros motorom nem tud olvasni... 12,5 nél tilt. 1 hengeres motorok meg álltalában 9000rpm fölött le is szakad a hajtókar ...többet láttam/javítottam amikor lecserélték tiltás nélküli cdi-re
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Burt1793
veterán
válasz csongi #27148 üzenetére
A cvt-t ugye görgővel lehet hangolni, szóval nem teljesen értem az írásod, főleg, hogy egy dct alacsonyabban dolgozik a spórolás miatt. Sztem inkább az a gond, hogy a cvt-nek kisebb az áttétel átfogása, így vagy alacsonyabb fordulaton jár, de nem tud felpörögni, ha nyelezed, vagy fordítva. Ezen javít kicsit a csúszógörgő, ami kis sebességnél jobban felvált, nagy sebességnél pedig ejti kicsit a fordulatot. Én ezt nagyrobogókba alapból tenném, olcsó és kényelmes kunszt.
Imádom a 18g-os techpulley flying roller-t az sh300ban. 100zal krúzol, de városban kipörgeti a blokkot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayStation 5
- DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- LEGO klub
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen