Hirdetés
-
Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
ph A vállalat által bemutatott új kijelző a VR és AR szemüvegeknél hozhat áttörést.
-
Három új színben lesz választható a Nothing Phone (2a)
ma A múlt héten még csak jelezték, hogy színvariáció(k) várhatók, a legfrissebb előzetes viszont már informatívabb.
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
_Smooth
senior tag
válasz _Smooth #206056 üzenetére
Hátha valaki egyszer szintén ezekre keresgél, gondoltam, megosztom, amit eddig sikerült kiderítenem:
1) Golfról találtam külföldi videókat, anyagot, ami alapján úgy tűnik, tényleg rásegít a 48V villanymotor a főtengelyen keresztül a hajtásra (induláskor, kigyorsításkor, vitorlázáshoz). De Cupráról nem találtam ilyet. Meglepne, ha ott nem ugyanilyen rendszer dolgozna.
2) Golfba sehol nem lehet beleülni, kb egy kereskedésben sincs kiállított példány. Viszont az eddig hallottakkal ellentétben nagyon úgy tűnik, az R Line-ban (szinte) ugyanaz az ülés van, mint az R-ben. Színe biztosan más, de amúgy egyéb difit nem láttam.
3) Life és R Line basic LED-je igazából csak annyiban különbözik a hagyományos halogénektől, hogy egy LED forrás vakít benne izzó helyett. A LED Plus már projektoros(?), talán némi kiegészítő fényforrással, magasságállítással, stb. Jelenleg hasonló lehet az Octaviámban. Ha jól be van állítva, nekem ez elég lesz. Matrix szuper cucc, de nem érzem, hogy +800k-t megérne nekem. Ellenben 400at megér a Plus.
4) továbbra se teljesen világos; találtam olyan videót, ahol benne van. A 4 dedikált shortcut gomb egyike. De nem derült ki a videóból, hogy a DCC is benne van-e, és esetleg emiatt van mode is. Ma kipróbáltam megint öcsém Superb Sportlineját sport és normál módban is. Érezhető a különbség a futóművön, de nem izgatna, ha nem lenne. Max azért, mert az autót talán jobban szét fogja így verni/rázni a jómagyar, aszfaltozott szántóföld.
5) sajnos tényleg csak 1 zónás, nincs is 2 zónás, csak 3 a következő. Ez mekkora oltári baromság Előbbi kicsit kevés, utóbbi meg indokolatlan.
6) azt én továbbra sem értem. Szérialistán szerepel a wireless connect és a wireless töltés is(!!). Akkor mi a rákra akarnak 180ezerrel lehúzni?
7) nekem új/fura, az octavia esetén 4 éve még csak egyben volt. Kessy igen, vagy nem. Ha kérted, akkor nyitás és indítás is kulcs nélküli volt. Na itt az indítás széria, a nyitás nem. Nekem ez így megfelel.
8) Cuprában is progresszív - nem értem, akkor a csomag minek írja.
Azt sajnos továbbra se tudom, hogy a Cupra alatt is sport futómű van, de gyanítom, a hátsó ott is multilink.
Amit nem ír a szérilaista:
- R Line-ban csak hátra írja az ISOFIX-et, de elöl is van
- nem írja a dupla csomagtérpadlót, pedig a Golfban is van (esetemben ez spec közel dealbreaker lett volna)# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz krisz4b70 #206103 üzenetére
Nem feltétlenül ördögtől való az sem, kicsit drágább a láncot cseréltetni és km-ben változó az élettartama, de nem drága az alkatrész, és nincs években mérve megkötés. Magasabb éves futásra jobb a szíjas talán, kevéske km-re meg lehet jobb a láncos de ez már nem olyan nagy eltérés, meg az árkülönbségből ki is jöhet egy csere ára és máris jobban jártál, stb. Szíjas későbbi változat, lehetnek nem látványos módosítások amik miatt megbízhatóbb-tartósabb lesz a motor összességében, illetve környezetvédelmi besorolás is kedvezőbb ha ez számít. 1.4-nél meg a vezérlés módosító "okoskerék" drágítja meg nagyon a lánc cseréjét, talán azért (is) van olyan híre.
-
chopin42
őstag
válasz Morris #206102 üzenetére
Nos a lassan 17 éves oktávhoz gyári beszállítósat (visteon) 82 ért kaptam egy párral skoda partsról. Gyönyörű, méretpontos, égőkkel és motorokkal jött. Az "olcsó" utángyártottak 20 körül voltak/db vagy több, a bontottból pedig nem találtam olyat, amit megérné megvenni, azok is 15-től indultak+felújítás. Namost, indexből, mivel filléresnek gondoltam, van wezelt vettem, ami belül már tyc. Az hagyján, hogy a kettő sem egyforma színű, a gumi is felemás rajtuk, de a lámpáktól is eltérő a színük. Elvileg víztiszta, a gyakorlatban kicsit sárgásabb. Szóval nem hinném, hogyha egy 3-4 ezer forintos index ezektől a tyc/depóktól ilyen szar, akkor a fényszóróik 3-4x annyiért jobbak lennének. Ráadásul autóvillanyos óva intett, hogy szép lesz beszereléskor, de másfél év múlva nem látok vele, annyira bemattul.
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
gubabela
senior tag
válasz _Smooth #206101 üzenetére
5-re van tapasztalat, nézegettem a 8as golfot is nemrég amikor cseréltem le a 7est. 3 zónás csak annyit tesz, hogy hátulra is tesznek kezelő gombokat, onnan tudod állítgatni a hátsó rész fűtés/ hűtését. Ami nem tetszett benne, hogy nincs fizikai gombja elől a klímának, mindent a menüből kell állítgatni. Had ne mondjam, hogy ez menet közben mennyire jó.
-
krisz4b70
aktív tag
válasz molnarpeter #206104 üzenetére
Akkor lehet megnézem az autót aztán úgyis az állapot dönt.
Köszönöm szépen a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz krisz4b70 #206103 üzenetére
EA211 már szíjas, de 2015-ig még EA111-el van szerelve a Rapid, ami láncos. (A 90 és 110 lovas 1,2-es a szíjas)
Persze, hogy érdemes megnézni. 1,2-esben nincs vezérlésmódosító sem, így talán nem egy ökör ára a lánccsere, már ha szükséges egyáltalán.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Bogyo1972
újonc
Sziasztok!
2008-as octavia 1,6 mpi 102LE.
Mióta nálam van az autó azóta csinálja hogy indulás után gyorsítok és vagy első vagy második sebesség fokozatban megtorpan 3 másodpercig utánna minden ok akár egész nap is megy,míg le nem állítom,leállítás ujraindulás után ugyanez.Nézettem skodás szerelővel azt nyomozta ki,már a gyárral konzultálva (előtte mindent átnézve)hogy nem jó kódszámú sebváltó van rajta és a főtengely fordulat és a kerékfordulat a nem megfelelő váltó miatt nincs szinkronban és ezért tilt le a számítógép.230000 ft ot nem nagyon van kedvem kiadni egy válóra pláne hogy ha utána is megmarad a hiba.
Járt már valaki ebben a cipőben,esetleg van aki tudja hogy ez valóban okozhat ilyen hibát?
Gyujtás rendszer új,katalizátor hatásfok gyengülésen kívül más hibát nem hoz,de más különben jól megy. -
macilaci78
nagyúr
válasz Bogyo1972 #206110 üzenetére
Az nem derült ki esetleg, hogy milyen váltó van a kocsiban?
Mivel se motorkódot, se váltókódot nem írtál, így csak arra tudok gondolni, hogy a kocsi színe a ludas. Fényeztesd át, hátha beválik.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Bogyo1972
újonc
válasz macilaci78 #206111 üzenetére
JHV van benne és és JHT kellene elvileg,de nem ez a lényeg hanem hogy produkálhat e ilyen hibát.
-
_Smooth
senior tag
válasz gubabela #206106 üzenetére
Köszi. Akkor az 1 zónás esetén is elöl oldalanként állítható? (tehát valójában két zónás?)
Mert, ha az egy zónáshoz képest a 3 zónás csak ennyiben tér el, akkor az nekem ezt jelentené, így viszont akkor megtévesztő a megnevezése. A hátsó nem izgat, de elöl azért hasznos volt az oldalanként külön vezérelhető opció.
A fizikai gombok elhagyása egy merő agyrém. Aki azt kitalálta, azt a 10,25 inches kijelzővel verném véresre. R Line-ban ráadásul a multikormány is full tapis baromság. Kérdeztem az eladót, azt lehet-e mégis fizikai gombokkal kérni. Azt mondja, nem, hát ez magasabb kategória, meg szerinte esztétikusabb is, meg... ne folytasd, nem érdekel a véleményed Majd közölte, hogy egyébként ezt a VW is kifuttatja, nem aratott nagy sikert. Hállelúja!
De a világításkapcsoló, a klíma, az ülésfűtés, mind mind csak érintősen, menüből. Van egy fizikai gomb, de azok is csak annyit csinálnak, hogy a képernyőn nyitják a megfelelő panelt.
Borzalmas lehet. De hát ezzel nem tudok mit kezdeni. Cégcsoporton belül mind ilyen.
Kicsit nézegettem most a Proceedet is, tetőablakkal, minden anyámfülével együtt is majdnem egy millával olcsóbb lenne ezeknél. A koreaiak motorjai valahogy dinamikusabbnak is érződtek, ott megvannak még a fizikai gombok is.
Viszont nem biztos, hogy jól értem; végül golf 8-ra le is cserélted a 7-est? Az a módválasztó benne van Neked is? (DCC nélkül)
4)-es kérdés, hátha akkor így arra is sikerül pontot tenni.# I got bored one day and put everything on a bagel...
-
Bogyo1972
újonc
válasz molnarpeter #206116 üzenetére
Köszi! Úgy látom csak igaz lesz ez a rossz kód szám miatti tiltás .....
-
bencefica13
csendes tag
Sziasztok!
Ezt a Golf-ot néztem ki magamnak a héten városi futkosósnak, illetve 2-3 hetente egy 100km-es túrára. Apple Carplay után érdeklődtem a kereskedésnél, azt a választ kaptam, hogy a fejegység tudja a Carplay-t, csak az aktiváló kód kell hozzá. Ezzel van tapasztalata valakinek esetleg, hogy kb milyen árban van?
Illetve, olvastam itt, hogy 30.000-es gyakoriságú olajcsere bajos lehet, itt a csatolt dokumentumok alapján úgy látom hogy első 30k-nál volt olajcsere, illetve utána 2 év múlva 43.534-nél. Ez így még vállalható szerintetek, vagy nézelődnétek tovább?
Alapvetően nem használjuk az autot sokat, ez az egy lenne kettőnknek feleségemmel, várhatóan 1-2 év múlva plusz egy gyerkőccel.
Köszi előre is! -
dozó
tag
válasz bencefica13 #206121 üzenetére
"Apple Carplay után érdeklődtem a kereskedésnél, azt a választ kaptam, hogy a fejegység tudja a Carplay-t, csak az aktiváló kód kell hozzá. Ezzel van tapasztalata valakinek esetleg, hogy kb milyen árban van?"
Elég új a kocsi, Apple Carplay-hoz márkaker tud kódot adni, 5-6 számjegyű összegre kell számitani.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz bencefica13 #206121 üzenetére
Szia!
Android Autohoz csak aktiválni kell, okos helyen 35 e. Ft. CarPlay-hez vélhetően kell egy ilyen is: [link], konkrétan a 36,66 dolláros, 5Q0035726E cikkszámú alkatrész (nekem facelift előtti Golf van, annál kellett ez az alkatrész, kb. fél óra volt beszerelni). -
vlevi
nagyúr
válasz _Smooth #206117 üzenetére
A fizikai gombok elhagyása egy merő agyrém
Teljesen igazat adok neked. Céges Skodában nincsenek gombok, pontosabban, ami van, csak az érintőképernyőbe lép be.
Pl zavar az erősen zúgó ventilátor, akkor klíma gomb, onnan átlépni a hagyományos menübe, ventilátort átállítani kezire, utána lehet az érintőn+/- gombokkal tekergetni. Ezt kb annyi idő megcsinálni, mint végig olvasni. bazmeg. Közben 130-al megyek autópályán...
Ha nem akarom, hogy a poramba fujjom, vagy bekapcsolni a belső keringést, az is majdnem ugyanilyen "1xű".
Ez az első olyan autó, amiben ilyen szinten túl tolták az érintőképernyős vezérlést.
Máshol ezzel a három tekerővel, nyomgombbal, az összes funkciót azonnal beállított, anélkül, hogy oda kellene nézni. [link] -
veterán
válasz Lacess #206125 üzenetére
De jó hogy látlak, gyorsan visszaélek vele!
A Golfban lassan 110 K km, 7,5 éves. Nagyobb szerviz közeleg, lassan mindent összeszedtem gyári alkatrészből (szűrők, gyertyák).
1. Cseréljük a hűtőfolyadékot. Mehet bele Febi G13, kb. mennyi liter?
2. A váltóolajat tudod esetleg?
3. Még esetleg, mi az ékszíj-szett cikkszáma? Ha nem gyári, akkor melyik legyen?CHHB
WVWZZZAUZGW11*705 (* = születési dátumod első száma )Köszönöm szépen!
-
gubabela
senior tag
válasz _Smooth #206117 üzenetére
Azt nem tudom, amit néztem az 3 zónás volt, de a kereskedő mondta, hogy annyiban különbözik csak, hogy hátul is lehet hőmérsékletet állítani. Végül nem 8as lett, (gyerkőc miatt kellett a nagyobb csomagtér, amúgy nem cseréltem volna le a 7es sedant (2018as volt)) turan lett helyette. Modválasztó volt már a 7esben is, de csak menüben lehetett változtatni a vezetési módokat. Nagy különbséget nem vettem észre köztük, a gázadásra lett harapósabb sport módban, meg nem szólt bele az acc annyira ha be volt kapcsolva. Futómű sima volt alatta, nem az állítható. (1.5 tsi act 150 le, sound edit)
#206121 bencefica13
Az a csomagtér kevés lesz baba mellé, tapasztalatból mondom, Nem azt mondom, hogy kivitelezhetetlen, de közel sem ideális[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz focvis #206132 üzenetére
Én nem tudom, hogy most mi van vele. Forgalomban van a gyári G13, van amibe az is kell még mindig. (a tiédbe nem tudom most mit hoz az ETKA, de majd kiderítem) Plug-In Hibridekbe pl. tudom, hogy G13 megy, a nagyfesz. hűtőkörbe biztos.
Van baj a G13-mal, az biztos. Nem véletlenül jött a G12evo.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
2014-es Sharanban a 2.0-s 103kw-os, CFFJ motorkódú dízelnek mik a gyenge pontjai? Mennyire bevált ez a motor?Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Dzsur
tag
Sziasztok!Adott egy RNS510 fejegység!Pár hete elkezdett random újraindulni, ma meg már be sem kapcsol csak pattogás jön a hangszórókból!Érdemes még megjavíttatni?Ha igen akkor tudnátok ajánlani valakit ha meg nem akkor milyen fejegységet érdemes venni?(olyan lenne jó amivel nem kell mókolni) 2012 -es SKODA SUPERB
-
#94252032
törölt tag
Sziasztok.
Tudtok abban segíteni, hogy egy 2020 évjàratú turan 1.5 benzin automata.
Alufelnieihez honnan lehetne normàlis alufelni csavart szerezni? Nem heroin àron![ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
Szia!!
Én Őt tudom ajnlani:
[link]
Győr
Vagy a tempomatszerelésnél, Szőlősi Zsolt-ot.
Bp.[ Szerkesztve ]
Joe
-
#94252032
törölt tag
válasz focvis #206141 üzenetére
Az szép akkor gyárilag halàlra ítéli az alufelnit a VW?
Mert ha elkezdi a lakkozàst a téli latyak alàdolgozik az biztos.
Ennek is 3 évesen màr elkezdett pattogni a lakkozàsa a furatoktól kifelé.
Ez elég fura megoldàs így.
Eddig alufelnihez minden gyártó mozgókúposat adott.
(Màr amit én szerelek)
Köszi, mindenesetre.[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz rob210 #206145 üzenetére
Skodába Sziga bt-nél vettem kerékcsavart, a Bajcsy-n vannak (Érd).
Ott az Oktáv aluhoz azt mondta a muksó nem mozgókúpos kell, meg nem is a sima lemezfelni csavar, na nem fog eszembe jutni hogy mi a neve ennek a típusú csavarnak. Persze az a Touran más tészta, de lehet egy próbát megér.A heroin ár nem tudom mit takar de olyan 8ezer körül volt a 20 csavar.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen