- ASUS notebook topic
- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Apple notebookok
- Projektor topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Mérföldkőhöz ért az LG a Micro-OLED technológiában
ph A vállalat által bemutatott új kijelző a VR és AR szemüvegeknél hozhat áttörést.
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz macilaci78 #206350 üzenetére
Pedig ha van autoja adhatna nekem egy ezrest. Elvegre egy auto fenntartasa mellett bele kene fernie
-
Reggie0
félisten
válasz atos19881101 #206353 üzenetére
Nagyon nem mindegy, hogy hogyan vezetik az autot.
-
-
troland26
őstag
Sziasztok!
Skoda Octavia ll bal hátsó zárat kéne cserélnem , levettem az ajtóburkolatot , szegecselve van a takaró lemez. Tényleg le kell fúrnom, hogy a zárhoz jussak ? (régi Ibizámon ez a panel csavarozva volt). Ha van valakinek esetleg tapasztalata/linkje/oktatóanyaga hálás lennék.
[ Szerkesztve ]
-
troland26
őstag
válasz imyourfriend #206363 üzenetére
Hát nekem a hátsón kell, ott nincs zárbetét. Azért köszi a szándékot.
-
volvoguy
addikt
Sziasztok! Itt páran az 1.6cr helyett javasolták az 1.9pdti-t amit ha rendbe rakok sokáig jó és kevesebb a fenntartása mint például egy injektor cserének az 1.6cr-en.
De mik az 1.9 nyugjei?Ha jól tudom kopik a veztengely és annak csapágyazása valamint a tőkék. Ez mekkora tétel? Valamint ha jól tudom bosch pd-s ami jó. Illetőleg hallottam olyat is hogy a PD elem beleverődik a henherfejbe és akkor hf csere. Vannak ebből bontott fejek a piacon? Bocsi de nem ertek ezekhez a motorokhoz
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
macilaci78
nagyúr
válasz volvoguy #206366 üzenetére
Az 1.9 PDTDI összes nyűgje a korából falad. 10+ éves a legfrissebb motor, bódé.
Ha tökéletes állapotban is sikerül megszerezni, megtartani is így, akkor se lesz ledlámpa, okos infotainment rendszer, stb. Ja, környezetvédelmi besorolás...
De persze a rideg valóság a sokat futott, tekert, tákolt motor, rohad alul, üregekben, itt-ott be-beázik.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
volvoguy
addikt
Hát igen tudom hogy rengeteg van ezekből és már csak ha azt nézem mennyi behozott vagy rendszám nélküli vagy ez az új AA rendszám el is megy a kedvem mert ami meg kevés tulajos és magyarországi 2m forint felett van és hat 2milkát meg nem szívesen adok egy 2003as autóért vagy meg ennél tobbet. Hiába na, 20 éves autókról beszélünk sajnos.
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
vzsryl
nagyúr
válasz fojtviki #206370 üzenetére
Búg még leállítás után, forró levegőt nyom és kipufogó szagot is érzel már a bal egyből kiszállva is.
Amíg nem állítod le, addig emelt alapjárati fordulatszám is jellemző, de ezt a klíma miatt könnyű nem észrevenni, mivel az is megemeli, ha oda kell durrantson.
Ilyenkor 10-15 perc 2000-es fordulat feletti használat és be is fejezi.[ Szerkesztve ]
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
bul07
nagyúr
válasz troland26 #206362 üzenetére
VW Golf MK5 hátsó ajtónál biztos lehet külső lemez levételével cserélni
Ebben a videóban láthatóHa már zár én is a jobb időt várom mert nekem is kell cserélni, hol nem zár hol nem nyit, csak hidegben nem akarom csinálni
Videót már találtam de német
Aki esetleg jól beszél németül mit mond 3:16-tól olyan 5:00-ig, és utána összerakásnál 16:38-tól 21:40-ig
Mi az a fehér műanyag amit kivesz ?
Mennyire nehéz azt ki és visszarakni?[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
senior tag
válasz vzsryl #206371 üzenetére
Köszi. Akkor változtatni kell a szokásaimon, mert álltalában hangos a zene, ahogy megállok a kocsival én rögtön leállítom. No mostantól viszont figyelni fogom
szerk: jajj, most értelmezem. Búg még leállítás után is? Azt jelenti, hogy akkor megcsinálja ha le is állítom?
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz fojtviki #206373 üzenetére
Regenerálás közben motortér felől érzel meleget, 1000 körüli a fordulatszám és ha kinyitod a bódé ajtaját akkor az első ventilátorokat hallani fogod hogy búgnak, ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás picivel megemelkedik. Jó szokásához híven akkor kezd el regenerálni mikor a kertkapuba érsz, vagy haladsz vele egy kisebb 5-10km-es karikát 2200-2500-as fordulat környékén terhelés alatt vagy alapjáraton megvárod míg elvégzi a műveletet.
-
erdey_a
őstag
válasz troland26 #206364 üzenetére
igen, le kell fúrni a szegecseket. de van pár buktató a sztoriban (pl. ablak), szóval rendesen nézz utána.
egyszer megcsináltam, de nagyon a "soha többet" kategória.
ja, és ugye vissza is kell szegecselni jó nagy szegecsekkel, amit a hobbi popszegecselő nem visz, szóval szerszám is kellVérboci
-
vzsryl
nagyúr
-
erdey_a
őstag
-
-
senior tag
válasz vzsryl #206380 üzenetére
Muszáj volt dízelt venni. A főnök kérése volt, fizeti a magán tankolást is, de csak dízel. Előtte egy T25 2.2 Avensis volt, az sokkalta hangosabb volt mint ez, szóval engem nem zavar a hang A fogyasztás tényleg nagyon nagyon jó, 5.5 fölé nem nagyon megy. A múltkor volt picit több, de akkor párom szórakozott, és kiderítette, hogy mennyi is a végsebesség /230/ Ilyen kaliberű autónk még nem volt az az igazság, szóval reméljük, hogy legalább még egy 10 évig jó lesz
-
erdey_a
őstag
válasz troland26 #206383 üzenetére
igen, ablak le, perselyek ki, ablak kézzel fel, aztán oda kell ragasztani az ajtó felső pereméhez duckt tape-pel.
aztán jöhet a szegecsfúrás, bovdenek kiakasztása.
illetve a kilincs "vak" zárbetétjét is ki kell szedni.
de ha nem gond az angol, akkor a korábbi hozzászólásban lévő linken minden le van írva.
sok sikert hozzá! a műanyag ablaktartó perselyekre nagyon vigyázz!Vérboci
-
molnarpeter
nagyúr
válasz volvoguy #206366 üzenetére
Összefoglalóban remélem megvoltak a vonatkozó részek Ha már PD, 2.0-ból volt gyakorlatilag a BKD és talán még az AZV amik szinte minden szempontból rendben vannak (Bosch elemek, 16 szelepesnek a PD elem leszorítója 2 csavaros tehát nem verődik ki a fészek, DPF nincs benne, olajpumpa régi lánc hajtotta megbízható fajta), csak a hengerfej cikkszámra kell figyelni - 16 szelepeseknél főleg az "A" végű de a "B" is tud repedni, "C"-re végződő cikkszámú már mondhatni mentes a problémától. Persze típus függő, melyik motor volt elérhető, nameg a fiatalabb PD-k már talán kicsit rozsdára hajlamosabb korszakban készültek, stb.
Injektor csere -> egy Bosch PD elem jellemzően sokat elmegy (többet, mint az 1.6 porlasztók), és fel is lehet újítani relatív költséghatékonyan; Siemens elemekkel voltak gondok, de 1.9-ben tudtommal csak Bosch volt. 1.9 mindegyik 8 szelepes, 2.0 volt 8 és 16 szelepes is, a PD elem fészek kiverődése a 8 szelepeseket érinti az 1 csavaros rögzítéssel, bontott fej 100k alatt, új 200k felett, vagy léteznek javítási megoldások is, de autó élettartama alatt reálisan 1x kell megcsinálni. PD elem ha nem Siemens, akkor nem jellemző túlzott nyűg velük, inkább kábelköteg, tandem pumpa amik gyakoribbak.
Veztengely kopás a DPF-es 1.9-ekre fokozottan jellemző, gyengébb anyagból van, de mindegyiknél előjöhet, megfelelő olaj használata fontos (lenne)... Hajtókarcsapágyak preventív cseréje ajánlott lényegében a keresztben beépített, B kezdetű motorkódos 1.9 PD-knél, BXE hírhedt erről, gyárban olcsót kapott, egyszer kicseréled jó anyagúra (mint ami az összes többiben is volt) és nincs rá gond. -
S-eye
senior tag
Hali, gyors segítség kellene
Feltehetőleg valami halálába szívta az akkut az autóban (Skoda Octavia 2, 1Z3), és csak a bikázó 70mai powerbank tudta begyújtani az autót. Talán a csomagtartó nyitvamaradt, de ez nem biztos.
Azóta nem megy a szervó. Sárga jelzés a műszerfalon.
Olvastam, hogy balra meg jobbra kellene tekerni a kormányt koppig, attól esetleg megjavul. Ez tényleg működik? Ahogy elkezdtem ezt csináli, hangosabb lett a motor, és fura hang jött a motortérből. Este 10 után már nem volt kedvem tovább erőltetni a dolgot, kikapcsoltam. Nincs akkutöltőm. Mit tehetnék reggel ezzel így?
-
molnarpeter
nagyúr
-
S-eye
senior tag
válasz molnarpeter #206390 üzenetére
Tudok nézni. Mit kellene lássak? Folyamatosan emelkedő feszültség üresjáratnál? Ergo nem döglött a generátor ?(Multiméter a padláson van, este nem akartam létrázni érte)
-
macilaci78
nagyúr
válasz S-eye #206391 üzenetére
Az akku névleges feszültsége 12V, járó motornál alapjáraton is töltés közben 13V környékén kell mérned a pólusokon. Lemerült akkut 14V fölött is tölt.
Én vettem a tűkre illeszthető krokodilcsipeszt, rá a pórusokra, a műszert pedig a szélvédőnek támaszton. Az így készült videón egyszerre látszik a feszültség és a műszerfal. Hasznos, ha kérdezni kell.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
S-eye
senior tag
válasz macilaci78 #206392 üzenetére
13.86V járó motor mellett.
Viszont a kormány tekergetés nem segített. Kb fél óra üresjárat után hallottam, hogy felpörög a ventilátor magasabb fordulatszámra. Utána többször is előfordult. Lehet akku gond? Vagy esetleg biztosíték?
-
Jamby18
senior tag
Sziasztok!
9n Polo 2002 1.4 benzin.
Pár napja észre vettem, hogy 1-es fokozatban kigyorsításkor mintha erőtlen lenne+ 1-2 rángatás. 3-4-be ki simul minden és városon kívül semmi észre vehető.
OMW 100as benzint tankolok bele több hónapja. Tegnap még el tudtam menni egy helyre, hazafelé jövet ugyanez az 1-2 ben mintha gyújtás kimaradás lenne kis rángatással, de kivillant a check engine és vagy folyamatosan vagy villogva mutatja, hogy gond van. Még mikor elkezdett rángatni foglaltam időpontot úgyhogy holnap viszem is. Én gyújtásra gondoltam egyből (trafó,gyertya) most viszont jutott időm foglalkozni vele. Leszedtem a burkolatot és látom, hogy 3 BERU márkájú trafó és 1 gondolom még gyári. Illetve mintha égésnyom lenne a tetején. Csatlakozók rendben, nem is kínoztam az autót holnap irány a szerelő. Gondolom kiolvassák a hibát, de sejtehető, hogy a trafó?[ Szerkesztve ]
-
volvoguy
addikt
válasz molnarpeter #206387 üzenetére
Köszönöm a segítséget! Szóval ha jót akarok magamnak akkor AZV vagy BKD 2.0pd, a hengerfej sorozatszama pedig C végű legyen. Ezt amúgy szemrevetelezessel lehet látni egy atnezes során? Illetőleg ezek a motorok mibe kerültek? Vagy inkább milyen évjárattol keressem?
Asus P8H67, Core i3 2120 (3,3Ghz), RAM 2x4GB 1333Mhz, Sapphire HD6850 1GB, 500GB Seagate Sata3, Sharkoon Vaya + BenQ G2020HD 20" - Nexus S 4.0.3
-
CharlieDrop
veterán
válasz macilaci78 #206350 üzenetére
Csak ha a szarrágást velünk szeretné legalizáltatni.
Mindenki arra költi a pénzét amire szeretné.
Sőt az autóját is úgy tartja karban, ahogy szeretné (illetve a szabályok és törvények megkövetelik).
De ha nekiáll veszekedni azért, mert neki nem tetszőt mondunk, akkor ne már ne...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
macilaci78
nagyúr
válasz CharlieDrop #206398 üzenetére
Az eredeti kérdés az volt, hogy a garancia végett a köztes olajcsere miatt 7 hónapos, 7k km-t futott olajat is le kell-e cserélni.
Erre csak ötleteink, véleményünk volt, de biztosat csak szerviz tud mondani. Na, ez volt az, amibe a kérdező nem nyugodott bele, majd csak napokkal később kapott választ a megfelelő helyről. A dolog pikantériája hogy két külön garis szerviztől egymásnak ellentmondó választ kapott.
De a tutit te sem tudtad megmondani, de a parttalan vitában a pénztárcában turkálást láttad megfelelő érvnek. Innen nézve nem egyértelmű, ki a szarrágó.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Lewzke
őstag
válasz fojtviki #206373 üzenetére
Regeneráláskor még egész jó visszajelző a fordulaton kívül, amit újabban használok: rakd ki a pillanatnyi fogyasztást rövid távon városban és ha leparkoltál és kb. duplája az alapjárati fogyasztásnak a jelenlegi érték, akkor nagy eséllyel regenerál. Persze mindezt úgy, hogy nagyjából tudjad kb. mi van bekapcsolva stb. De klímával, izzókkal és minden sem fogyaszt annyit alapjáraton, mint regeneráláskor. Olyankor azért megküldi az alsó injektort, mert a regeneráló hőmérséklethez kell több üzemanyag. Nekem kb. 0.5 l/óra a normál és 1.1l/óra a regenerálás. Amikor minden visszaesik normálra (hangok, fogyasztás, fordulat) akkor tudod, hogy lejárt a regenerálás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest