- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiMedia lejátszók
- Samsung LCD és LED TV-k
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- MILC felhasználók szakmai topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen széket vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
Hirdetés
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Asbee
veterán
válasz dellfanboy #212350 üzenetére
Használt olaj labor vizsgálatok. Olajos fórumokon és youtubeon is van rengeteg.
-
Corsa02
őstag
válasz Asbee #212351 üzenetére
Hát nekem más ezzel a tapasztalatom és pontosan az ingolstadti olajlabor viszgálatok alapján, de többször itt a Molnál is csináltattunk ilyet vitás ügyekben. 6-7000km-re még egy V8 BiTu-ban sem "fogy el" az olaj városi gyerek és zsemlehordós profillal sem. 10-12-nél érdemes már cserélni, de a 6-7e km az túlzás. Ezek a motorok nem azért kokszolódnak mert az olaj rossz, hanem mert nem túl jó konstrukciók sajnos. Ez mára azért sokat javult...lásd EA211 Evo/Evo 2 pl.
The Truth Is Out There --->
-
Asbee
veterán
válasz Corsa02 #212352 üzenetére
Mutass jegyzőkönyvet Amikről én beszélek mindenki számára elérhető, független jegyzőkönyvek. Az elfogy az olaj nem azt jelenti onnantól használhatatlan, hanem olyan mértékű az adalék csökkenés, savasodás, hígulás, hogy már sokkal nagyobb a kopás, lerakódás mint egy friss olajjal. De ez is motor függő. Egy modern biturbo nem biztos rosszabb ilyen szempontból mint egy régebbi szívóbenzin. Én nem a hagyományos kokszosodásról beszéltem, hanem a lerakódásokról. Nem minden motorba megengedett az agyonadalékolt olaj. Azt sem mondtam 6-7 ezernél cseréljen mindenki olajat. Az 1 év / 10 ezer km egy jó kiindulás. A városi rohangálós úgysem megy 10 ezret 1 évben, így szinte felénél lelesz dobva az olaj. Ha meg megy 10 et nem csak hidegen megy rövid utakat városban. Nissan, Honda pl még pár éve beleírta a gépkönyvbe ilyen felhasználásra a felezett csereperiódust, ami akár fél év volt. Ők biztos rossz helyen vizsgáltattak. De régen a vw-nél is eldugva elsában ottvolt hogy bizonyos országokban, felhasználásra rövidített periódus. De a gyakorlatnál maradva meglehet nézni a longlifeos városi rohangálós tsi-k vagy szívók már mikor kezdik enni az olajat, aki meg inkább költött rá és vitte évente azoknak semmi baja.
[ Szerkesztve ]
-
szabzoltan1
csendes tag
Sziasztok.
Szerintetek valahogy mrg lehet oldani hogy az autóban lévő parkszenzor automatikusan kapcsoljon be egy bizonyos sebességnél?
Az alany passat b7 2014 es kiadású 2.0 crtdi kombi.
Köszi -
Corsa02
őstag
válasz Asbee #212353 üzenetére
Sajnos jegyzőkönyvet nem mutathatok mert nagyon gyorsan a kapun kívül találnám magam. Viszont a független, elérhető jegyzőkönyveket megnézném, hol érem el?
Igazából nagyjából ugyan arról beszélünk akkor csak az előzőekben nem részletezted ennyire.Az elfogy az olaj nem azt jelenti onnantól használhatatlan, hanem olyan mértékű az adalék csökkenés, savasodás, hígulás, hogy már sokkal nagyobb a kopás, lerakódás mint egy friss olajjal.
Leginkább a hígulás a baj, főleg egy városi "Fahrprofil"-nál, az kopást is okozhat ez igaz. TFSi-nél olyan Hotspotok vannak a motorban sajnos - itt most főleg 1,8T-től felfelé értem - , hogy sok esetben ez okozza a lerakódást.De régen a vw-nél is eldugva elsában ottvolt hogy bizonyos országokban, felhasználásra rövidített periódus.
Ezek olyan piacok voltak, ha láttad ELSA-ban akkor Te is tudod, ami forróégövi vagy éppen hidegégövi országok voltak, ahol pláne pocsék volt az üzemanyag minősége.De a gyakorlatnál maradva meglehet nézni a longlifeos városi rohangálós tsi-k vagy szívók már mikor kezdik enni az olajat, aki meg inkább költött rá és vitte évente azoknak semmi baja.
Ebben teljesen egyetértek, a 30e/2év egy baromság, itt a beszélgetés a "7-8e km-ként ledobni az olajatból" indult.Alapesetben 30e-res periódussal vannak járatva a motorok a padokon is, garancia lejártáig kb. tudják is, utána kezdenek jönni a bajok. Már a lefelezett periódus is elképesztő javulást mutat az élettartamra. Mellesleg az üzemanyagoknak legalább ekkora jelentősége van.
The Truth Is Out There --->
-
BK87
senior tag
Sziasztok. Érdeklődni szeretnék, hogy van e valami módja az ablakok körüli króm léc foltjainak eltüntetésére? Előre is köszönöm a segítséget.
-
Khaosz55
addikt
Nekem 2.0TSI DNN motorkódú motor van a kocsimba, de sehol sem jelzik a DNN motorkódot neten. Semmi infót nem találok róla.
-
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #212349 üzenetére
A gyári olaj alatt nem azt értettem, hogy VW logó van az olaj kannáján, hanem, hogy a gyártósoron milyen olajat töltöttek a motorba, pl 1.5tsi-be Shell Helix utlra avl 0w20.
Egy szóval sem írtam, hogy a gyári periódusra kell hivatozni. A viszkozitás pedig igenis jelent minőségbeli különbséget is, pláne hogy egy 10w40 olaj csak félszintentikus (ezen kívül adalékolásban is jóval szegényebb...stb) ...ahh de inkább hagyjuk is, mindegy mit írok, te úgy is belekötsz, holott nagyon sok tévedéssel rendelkezel a témában.Továbbra is tartom, hogy a legjobb olajjal kell cserélni felhasználói szokás (illetve motor tipus) szerint valahol 10ezer és 20ezer km között olajat.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212363 üzenetére
Gyári VW dobozos olajról beszéltem, hiába értetlenkedsz...
ezen kívül adalékolásban is jóval szegényebb
Nem igaz. Ezt is kifejtettem miért. Meglepődnél 1-1 10w-40-nek mennyivel gazdagabb az adalékoltsága, mert akkor még meglehetett tenni. Sosem ezzel volt a baj a 10w-40-nél.csak félszintentikus
Ez sem igaz. Létezik full szint észteres 10w-40, csak verseny célokra.holott nagyon sok tévedéssel rendelkezel a témában.
Várom a konkrét cáfolataid, szakmai alapon, amit még sosem tudtál megtenni, itt a sokadik lehetőség. De gyere át az olajos topikba, ez nem itt téma.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212366 üzenetére
Sejtettem, hogy szakmailag ismét nem tudsz hozzá szólni, így akkor el is engedhetjük a témát, ismét. Majd amikor ismét beböfögsz valami butaságot pár nap múlva, nekifutunk újra. Amúgy a vw dobozos olajban is a shell olajad van amire annyira izgulsz, szóval megint benézted. Egyszer legalább az életben tájékozódj. Köszi.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #212368 üzenetére
De kérlek írd már le, hogy mi az amivel nem értesz egyet vagy hülyeségnek tartod az eredeti hozzászólásomban? Illetve a többiben is. Úgy állítod be, mintha akkora marhaságokat beszélnék, kiemelsz szavakat, mondatokat és kiforgatod...persze le lehet menni elemi szintre, kivesézni az olajok közötti kémiai tulajdonságokat, laborteszeteket olvasni...stb de altalánosságban is lehet erről beszélni. Nem a szélsőségeket, kivételeket keresni folyton, verseny olaj...stb
Bemásolom:
Én azt gondolom, hogy elsőként az a legfontosabb, hogy a lehető legjobb olaj kerüljön a motorba mindig! (ez általában a gyár által is beletöltött olaj), érdemes utánajárni az adott motortípusnál, hogy melyik olajjal gurult le a gyártósorról.
Aztán jönnek a felhasználási szokások, ha sokat jár városban, sok a hidegindítás, ha a szabad ég alatt parkol télen-nyáron, ahol nyáron 45fokos is lehet az olaj, illetve télen -10 is álló helyzetben...ilyenkor 10ezer kmként ajánlott.
De ha sokat pályázik az alföldön egyenletes tempóval (nem pedig hegyvidéken), 20fokos garázsban parkol, akkor a 15ezer km bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Lehet vízkő, lehet picit megmarta valami, akár korrozió... Mivel próbáltad leszedni?
Elsőre óvatosan 10%-os ecettel mennék neki (puha ruhával, utána vizes öblítés). Másodjára finom polírszerrel. Mindkét esetben vigyázva, hogy mást ne maszatoljak össze.
De ha ráfolyik az ecet se tragédia, utána alapos öblítés. -
tibbike01
őstag
válasz K Norbi #212377 üzenetére
Márkaszervízben lévő olaj olyan márka, amivel az adott hely leszerződik. Pl a Mentes és Társai Skodánál Shell van, de a Posrche Budánál Castrol.
Az előzőekben, a VW logós kannába töltött olajról volt szó, hogy vajon melyik márka lehet, de igazából mindegy is mert úgy sem használja senki...
De ez már tényleg az olajtopicba való.
[ Szerkesztve ]
-
Gyula84
veterán
Üdv a 2014es Q3 2.0 tdi még érnti a hatszögtengely? mintha 2015 rémlene
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
MM
őstag
De legalább gyártanak kolbászt, az is valami.
-
Corsa02
őstag
Az utóbbi 10 évben nagyot fejlődtek az üzemanyagok, sokkal jobbak lettek itthon is. Ha jobb minőséget akarsz akkor prémium 100-ast kell tankolni, de már az alap üzemanyagok is jók. Adalékolni sem az üzemanyagot sem az olajat nem szabad. Az valamilyen irányba mindig elbillenti, bizonyos tulajdonságok jobbak lesznek, bizonyos tulajdonságok viszont sokkal rosszabbak. (Ez az én tapasztalatom és véleményem)
The Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
-
grizlisandor
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #212397 üzenetére
Toyota-nál is van gyári motoröblítő meg üzemanyagrendszer tisztító is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Corsa02
őstag
válasz grizlisandor #212397 üzenetére
Az Opel ezen motorjait elégé érinti az LSPI. Amit később szoftveresen próbáltak megoldani, kb. sikerült is. Viszont 2019 előtti motorokhoz bizonyos időközönként érdemes additívot hozzáönteni, ami az injektorokat, égésteret, valamelyest a szeleptányérokat hivatott megtisztitani. Ez nem is egy adalék igazából, hanem egy "tisztítószer", egy teljes töltet tankhoz kell tölteni, és soha! nem állandó jelleggel használni. VW konszernnél is van ilyen, G17-nek hívják.
The Truth Is Out There --->
-
veterán
válasz Corsa02 #212399 üzenetére
Ez a G17 infó nagyon hasznos* volt.
cikkszáma: G001770A2
kapcsolódó szerviz bulletin: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2017/MC-10157307-9999.pdf*Megerősít abban, hogy nem hülyeség a Liqui Moly Pro-line Direct Injection Cleaner.
(Múlt héten kapott a Golf TSI és a Mazda Skyactiv is 1-1 flaskával, mindkettő 5000 km-rel az előző adag után.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs