- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- SSD kibeszélő
- Milyen TV-t vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Gaming notebook topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
ph Fekete ventilátorokkal, visszafogott világítással, de LCD kijelzővel érkezik a gyártó új topmodellje.
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Corsa02
őstag
válasz Khaosz55 #212296 üzenetére
Igen van, de lényegesen kevesebbszer mint a dízelnél. Ha esetleg lenne akkor írni fogja és arra kell figyelni, hogy többször magasabb fordulatszámról motorfékezve lassulj (tolóüzem). Ilyenkor tud csak megfelelő mennyiségű oxigént kapni, hogy el tudjon kezdődni a folyamat.
Egyébként, ha sokat motorfékezel akkor sokszor nem is veszed észre a folyamatot, mert "sunyiban" megoldja.The Truth Is Out There --->
-
Kickass
őstag
válasz imyourfriend #212307 üzenetére
Pedig az O3 ára szépet korrigált az utóbbi jópár hónapban mivel elég szépen szórják ki a flottakezelők mióta helyreálltak nagyjából az ellátási láncok.
Ahhoz képest vannak márkák/típusok ahol 10+ éves bőven 300k km felett járó példányok is 5-6M+ árakon vannak hirdetve. Illetve most még a szintén már jópár éves pluginek is irreálisan magasak. Gondolom ez is változni fog, ha tényleg leszedetik róluk a zöld rendszámot.
-
Khaosz55
addikt
válasz Corsa02 #212302 üzenetére
2.0 TDI-m volt ott használtam diagnosztikát a VAG DPF alkalmazást. Nem tudom, hogy 2.0TSI esetében is működik-e progi illetve milyen gyakran fog regenerálni. Még nem tapasztaltam, hogy a megemelte volna a fordulatot a TDI esetén mindig észre vettem még alkalmazás nélkül is. Na az nem hiányzik nekem.
"Ha esetleg lenne akkor írni fogja és arra kell figyelni, hogy többször magasabb fordulatszámról motorfékezve lassulj (tolóüzem). Ilyenkor tud csak megfelelő mennyiségű oxigént kapni, hogy el tudjon kezdődni a folyamat."
Ezt hogy érted? TDI-nél nem írta TSI-nél jelezni fogja ? -
Corsa02
őstag
válasz Khaosz55 #212312 üzenetére
Nem tudom, hogy az az app látja-e, Odis látja ugyan úgy, ahogy a TDi-nél.
Otto motor esetében felesleges lenne az alapjárat emelés, nincs légfelesleg mint egy dízelnél, sztöchimetrikus keverékképzés van, nincs felesleges oxigén. Ezért kell motorféküzemben utóbefecskendezni mert akkor nincs főbefecskendezés viszont levegő(oxigén) van.
TSi-nél jelezni fogja, de ez sok ezer km után szokott jellemző lenni, addig is előfordulhat egyébként, hogy észre sem veszed és egyszer-egyszer tolóüzemben enyhén regenerál. Ez miatt előfordulhat, hogy akár 20-25e km is eltelik amíg jelez egy nagy regenerációt.The Truth Is Out There --->
-
válasz vzsryl #212299 üzenetére
Sosese vennék autót autómata váltó+ 350ekm+ al.
Amúgy ültem a legújabb octavban, pont ezzel a motorral van szerelve, fos benne az ülés a 2014- es i30 alap üléshez képest. Az Octavia, mint minden német autó túl van értékelve a magyar piacon.4-5 litert eszik? Mert az i30 7 liter felett még nem evett, de láttam már 5 alatt is , tankolva meg 6,2 sima, volt egy 1100 km-es Ausztriai túrára és ugyanennyit evett egy 1350 km-es Olasz úton.
De csak országúton 5,5 is volt már.
Az Octaviaban ott van a magas nyomású rendszer, a turbó, a kettős tömegű és a részecske szűrő és az automata váltó +hibalehetőség...
Nekem biztos nem érné meg[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Khaosz55
addikt
válasz tibbike01 #212314 üzenetére
Még nincs sok benne csak 1 hónapja van meg. B8 2.0TDI 150Le után vettem Arteon 2.0TSI 190Le-t. Szerintem itt felhasználás jellege ami meghatározó, hogy kinek mi tetszik. Nekem 90% város, rövidebb táv és évente kb 5 alkalom külföldi utazás.
Mind a kettő 320nm nyomaték. Így a megindulás ugyan olyan és meglepő, hogy a TSI esetén is ugyan arról a fordulatszámról. Azt hittem magasabb fordulatról jön a nyomaték. Gyorsulásban a lóerő miatta TSI kicsit jobb de az Arteon valamennyivel nehezebb a B8-nál.
Fogyasztásban egyértelműen a TDI a nyerő.
TDI város: 7-7.5
TDI autópálya: 6 körül normál tempó
TSI városban 8-10 liter (dugótól nagyon függ)
TSI pályán: 7.5 normál tempó
Akit kizárólag a fogyasztás érdekel ne vegyen TSI-t.
Én a következők miatt vettem:
- Legalább passat méretű autó kell a munkám miatt, de Trasporter azért nem kell.
- Nem nagy távokat teszek meg. Jellemzően 40-50 km naponta városban, de évente pár alkalommal 800-1000Km-t.
- Elektromos autó nem játszik nálam. Ekkora méretben megfizethetetlen, eszement casco díj, meg van csomó indokom még.
- A Plugin hibrid areton +5 milla felárral gazdaságilag nem éri meg. Illetve nincs pótkerék és nem töltögetem napi szinten.Ami tetszik a TSI-ben:
- Lábújhegyen jár
- Kb 1 km és meleg a motor.
- Nem mindig használom, de Stat stop 100X jobb mint a TDI-nél.
Ami szoknom kell : A TDI-nél magasabb városi fogyasztás a pályás fogyasztás nem zavar.Ami nem tetszett a TDI-ben (155000km volt benne):
- Start stop használhatatlan, igaz nem is használtam.
- Sok regeneráció az applikáció szerint 49% olaj hamu volt a szűrőben ami elméletileg nem is vészes. Pont amikor oda érek valahova, pont amikor haza érek akkor csinálja. Nagyon utáltam. Prémiumot tankoltam és regenerációnál nagyrészt elvittem kicsit pályázni, vagy egyenes szakaszra. Mindig azt applikációt néztem mikor jön a regen.
- 0km-el vettem a TDI-t, de ette az olajat, ami nem gond csak kicsit zavart. Állandóan volt nálam olaj. Olajcsere után is lehetett látni és újonnan az első 10K km után hogy fogyott belőle. TSI nem tudom, hogy enni fogja-e. 15K olajcsere periódust tervezek vele.
- Télen mire beértem a munkahelyemre még az üzemi hőfokot sem érte el motor.
Pozitívum: marhajó fogyasztás és egy tankkal hosszú út esetén kb 1000km hatótáv.Én 8-10 évente cserélek autót évente 15-20K km-t megyek. Meglátom hogy válik be. TDI-t is szerettem, és lehet a fent írt dolgot másokat nem is zavarnak.
Gondolkodtam 320Le-s változaton de a magas felár illetve 3X casco díjat nevetségesnek tartom. -
grizlisandor
addikt
válasz kisza25 #212316 üzenetére
Neked nem éri meg lecserélni az i30-at ezt már megbeszéltük.
Német autó túl van értékelve, ez is igaz.Mindenkinek a neki megfelelő autózási élményhez és fenntartáshoz megfelelő autót kell vennie.
Fogyasztásokat tekintve 5000 ezer kilométeres mintában az O3 6,09, az i30 7,26 átlagot rögzítettek spiritmonitor.de-n.
-
válasz grizlisandor #212321 üzenetére
Spiritmonitor annyiból nem releváns, hogy egy diesel autót másra vesznek/használnak, mint egy benzinest
Amúgy sanszosan eladom az i30- at is
Más: valaki tud esetleg valami jó bontós oldalt?
Ibizába vadászok ülést, de alig találok valamit[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
vzsryl
nagyúr
válasz kisza25 #212316 üzenetére
“Sosese vennék autót autómata váltó+ 350ekm+ al.”
Te, de más igen.
Én 2.0CRTDI-t váltottam 2.0 szívó benzinre, szóval nem vagyok egy dieselhead típus. Ráadásul ez simán 3 literrel többet fogyaszt, de lesz@rom, mert a lelkemnek ez való. Ha egyszer leváltom, az már kényszerből fog megtörténni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
-
-
tibbike01
őstag
válasz K Norbi #212322 üzenetére
Amennyit manapság mennek az emberek...8 ezer kmenként kb havonta cserélnének olajat az emberek (ez nem jó a környezetnek sem). Én elhiszem, hogy a 2000 év körüli autók könyvében benne van, hogy 10ezer kmkén olajcsere szükséges, az akkori olajminőség (10w40 és 5w40), az akkor technika, tudás és felhasználási szokások, de ma már 2023-ra azért bőven megváltoztak ezek a szokások (autópályák vannak, megnyíltak a határok) rengeteget fejlődtek az olajok.
Én azt gondolom, hogy elsőként az a legfontosabb, hogy a lehető legjobb olaj kerüljön a motorba mindig! (ez általában a gyár által is beletöltött olaj), érdemes utánajárni az adott motortípusnál, hogy melyik olajjal gurult le a gyártósorról.
Aztán jönnek a felhasználási szokások, ha sokat jár városban, sok a hidegindítás, ha a szabad ég alatt parkol télen-nyáron, ahol nyáron 45fokos is lehet az olaj, illetve télen -10 is álló helyzetben...ilyenkor 10ezer kmként ajánlott.
De ha sokat pályázik az alföldön egyenletes tempóval (nem pedig hegyvidéken), 20fokos garázsban parkol, akkor a 15ezer km bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
-
imyourfriend
őstag
válasz Kickass #212308 üzenetére
Abból indulok ki ami az elmúlt pár év, emlékszem 2M környékén kezdtem el nézelődni és 3.4M lett belőle, most valahol 3.5 de inkább 4M-ra teszem azt az O3-at ami esélyes lenne ha most vennék egyet, 5-7 éveset leginkább. Ami ennél vénebb és drágább szekér az jelen pillanatban nem játszik.
-
válasz vzsryl #212342 üzenetére
Hülye vagyok Nissanra gondoltam
Más: Tegnap fel akartam rakni a felnit, de váratlanul el kellett menni Kaposvárra, ma meg megint szakad az eső[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Morris
veterán
válasz grizlisandor #212321 üzenetére
A toyoták is túl vannak árazva/értékelve. Nem is kicsit.
Év elején, amikor autót kerestem, a sportsvan mellett néztem még a többi azonos évjárat/kategóriás autót. Hát abból a pénzből amiből a Sportvan-t vettem, nem tudtam volna normális toyotát venni.
Szóval minden is túl van árazva.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #212336 üzenetére
Látom ezt a témát nem tudod és akarod elengedni. Nyílván aki 8 ezret megy egy hónapban annak nem kell 8 ezernél cserélni mert nem hideg motorral megy rövid távokat. Ez a viszkozitás alapján minősítés is teljesen téves. Vannak nagyon modern észter alapú 10w-40 , 5w-40 olajak is. Csak példa képpen. A modern hiperszuper olajak sem azt jelentik hogy mindent kibírnak. Ez a longlife egy baromság, a lerakódások, dpf miatt kevésbé vannak adalékolva mint egy régebbi 5w-40. Ezért kell az optimális olajcsere, nem a gyári bullshitre hagyatkozni az intervallumban. A gyári olaj sem feltétlen a legjobb minőség. Pl a VW gyári 5w-40 egy nem jól sikerült olaj. De egy gyári vw 5w-30 nál de még a 0w-30 nál is jobb egy Ravenol VMP pl, vagy a Mobil 1 Esp (5w-30 ban csak volt). A Shell gázos alapolaj sem minden magában. A legjobb olajok is városi gyilkolással elfogynak 6-7 ezer km nél vagy 8-12 hónapnál , ilyenkor aki a legjobbat akarja ledobja. Aki meg csak pályázik havi sok ezret, ott akár még a 20-30 ezer sem annyira kritikus. Rengeteg tévedéssel rendelkezel ebben a témában.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Windows 11
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Milyen széket vegyek?
- Filmvilág
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Fotók, videók mobillal
- World of Warships
- További aktív témák...
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen