- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kilép a PC-s piacról a Noctua
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
Hirdetés
-
Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
ma A Spark 20-as széria telefonjaival indítanak hazánkban, a negyvenezertől százezerig terjedő ársávban.
-
Megkérték az Apple beszállítóját, hogy ne használjon annyi áramot
it A Foxconn is azon cégek között van, amelyet megkértek Vietnámban, hogy jelentősen csökkentse az áramfogyasztását.
-
Kilép a PC-s piacról a Noctua
ph Az új HOME termékek asztali ventilátorként a felhasználókat, vagy külön szellőztetőként például erősítőket hivatottak hűteni.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz Casoli #74453 üzenetére
Én egy szóval nem mondtam, hogy nem lehet összerakni 12-es karbival. És természetesen ne vedd magadra, de írtam is, hogy vannak akik megteszik.
Össze lehet rakni, de rakhatsz bele bármekkora fúvókát akkor sem fog soha olyan mennyiségű üzemanyagot kapni mint amit megkapna egy 17,5-től vagy 19-től. Meg a gyertyaképet is megnézném egy 12-es karburátorral.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
Ment a privát.
(#74490) Tamás9x a többieknek igaza van. Ez most milyen motor is tulajdonképpen, gyári vagy tuning? Mert ha gyári, akkor teljesen felesleges mahinálni bármilyen más légszűrővel, a gyárinál egyik sem lesz jobb. Ha ez van, akkor ott valami más (pl karburátor) probléma lesz nálad amit már szintén megírtak.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
Ez egy gyári 1P52FMI 125ccm-es 4T blok, gyári 19-es karbival, kb 2 max 3 hónapos, origi friss. a karbi végén pedig ahogy megfejtettük most délután egy szerelővel egy 50-es 4T szűrő van. nem a gyárija. Nagyobbnak kellene lennie.
Azért lett furcsa a dolog, mert ugyan ezzel a kerék mérettel, karbival, "gyári"(neki nagyobb doboz volt a karbi után) levegő szűrővel (olajjal, 100-as benzinnel) mentem egy másik motoron és az valahogy sokkal vigoncabban viselkedett.
Képek:[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Tamás9x
őstag
Átnéztem most a karbit, tiszta.
Folytás nincs benne
Cseréltem levegűszűrőt, megint, az előző is tiszta volt, a mostani is az, befőjva szűrőolajzóval.
Karbit beállítottam, megint, nem köpi a gyertyát,de már biztonság kedvéért azt is kicseréltem.
Vérszegény, ha leszedem a szűrőt, mint egy vadállat... megjön az ereje
Szomszéd 4T50-es motorján is hasonló, kicsitt nagyobb szűrőt látok...
Szerintem összekeverték a 2 légszűrőt vételkor. Reklamációnak már sajna helye nincs.
Szelepek jól zárnak, 10 bar felett van a henger nyomásom is, mást már nem tudom mit nézzek át.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
#07746304
törölt tag
Mai jogi ramazuri
Baromira ritkán igazoltatnak rendőrök… olyannyira, hogy az utolsóra még a 90«-es évek végén, Berettyóújfaluban, éjjel került sor.
Nos mióta ide költöztem Hajdúszoboszlóra, tudom, hogy a kukások khmm... Aztán eljött a ma este… jó lendülettel kanyarodtam ki a Nádudvari útra, a Tescohoz igyekezvén. Szembe jött egy rendőrautó, ahol láttam, hogy kifelé integetnek nekem, hogy húzódjak le.
Oké, hátranézek, hogy jön e mögöttem valaki… látom, hogy senki, szóval a kocsiban ülő feltünően kékes színben pompázó egyének tényleg nekem jeleztek. Hmm, világítás be van kapcsolva, bukósisak van rajta, láthatósági mellény nem kell, de van nálam.
Biztos rutin. Megállok… kiszállnak, jó estét kívánnak, majd a csóka aki leintett aktívan érdeklődik, a papírok után, mint műszaki… na mondom magamban, ezt beszívta, mert kerékpárnak minősül, mivel 240W-os a motorja. Közben érdekli, hogy mókoltam e rajta valamit, vagy ez így jött ki a „szalonból”, illetve honnan vettem?! Szerintem műszakilag rendben van?
Mondom – higgadtan neki –, hogy kerékpárnak minősül. Azt mondja ez ránézésre is robogó, meg van reflektor is rajta. Kerékpáron ilyen nincs. Mondom bevihetjük futópadra, és nem fogja elérni a 300W-ot sem, nemhogy átlépni.
Erre idézi nekem ezt: „– A KRESZ előírásai értelmében kerékpár egy olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. Alapvetően tehát az adott jármű közúti közlekedésre való alkalmassága e teljesítmény határ figyelembe vételével történik. “
Mondom neki, ott van rajta a pedál felszerelve. Azt mondja látja, de azt is látta, hogy nem tekerem, hanem önerőből megy… Ezen a ponton eszembe jutott, hogy Ó baszus ha láttál volna pár órával a 350W-os motorteljesítményű rollerrel amint hol járdán, hol meg lakott területen kívül mentem Ja és a Roller hivatalosan nincs a Kreszben definiálva, mármint az elektromos roller nincs…
Aztán csak előjött, hogy miért is állított meg. Nos a „Robogón” gyárilag kék ledek világítanak. Megkérdezi, tudja, hogy kiknek a járműve világíthat kéken?! Mondom, várjon rákérdezek: hatósági járművek?! Igen azt mondja … hol vettem?! Jön a kérdés. Mondtam, hogy Berettyóújfaluban melyik boltban… Közben nézi a személyimet. Azt mondja Berettyóújfaluban lakik? Mondom már nem, csak még az új lakás nincs a telekönyvnél teljesen átírva, folyamatban van… Azt mondja, most jó utat kíván, de legközelebb nem szeretné meglátni, hogy kék leddel járőrözöm
Hajdúszoboszló!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz #07746304 #74508 üzenetére
15-16 eve mikor meg Szabolcsban laktam, tobbet piszkaltak hasonlo szorszalhasogato modszerrel rendorok mint Pesten.
Persze nem mondom, hogy nem volt igaza a kek izzoval, de itt elvetve allitanank meg ilyenert. Max ha valami kiemelt NKH-val kozos akciojuk van.Nekem 3 eve Cegled-Albertirsa kozott a 4-esen 2 rendor is azt probalta megmagyarazni (5 km belul 2x allitottak meg, valami akcio volt) hogy nem szabalyos az oltozekem, mert nincs rajtam lathatosagi melleny.
125-os rendszamos motorral voltam, gondoltam nem kotozkodok, hamarabb szabadulok mert ugyse fog merni ezert megbuntetni. Megigertem neki, hogy a kovetkezo benzinkutnal ha felreallok, felveszem.Hat persze
Aztan par km utan a masik is megallitott, az is elkezdte ezt a mondokajat (mondom mivan, ezek testverek? ), neki is megigertem, hogy a kovetkezo piehonel kiallok, aztan magamra aggatom, csak most maceras a taskak miatt, meg elohalaszni.
Na azutan mar nem talalkoztam tobbel es nem is igazan allitott meg azota se rendor.
-
KTMHobby3
tag
válasz #07746304 #74508 üzenetére
Nagy bunkó volt az illető közeg. Annyira nincs képben hogy egy ember max 200W-ra képes, míg a moci ennél többet tud, akkor meg miért tekernéd? Talán villogott a kék fényed? Mert ha nem, elmehet a sunyiba. Azt kellett volna mondanod hogy jelentsen fel, kiröhögték volna, ha megteszi.
-
energy4ever
addikt
válasz #07746304 #74508 üzenetére
Semmi bunkosag, se kotozkodes, se rosszindulat. De, ahogyan az szamomra lejott, ha te azt a targyat kerepkarnak tekinted, akkor miert nem a kerekparos topikba irtad?
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz energy4ever #74511 üzenetére
Mélyütés... ott a pont.
-
#07746304
törölt tag
válasz nyogo83 #74509 üzenetére
Nos igen, ezzel kifogtam az aranyhalat
(#74510) KTMHobby3 : Arra számítottam, hogy megbüntet, amit meg megpanaszoltam volna természetesen, ügyvédemen keresztül.
(#74511) energy4ever : Mert egyébként itt kezdtem el írni, és mert tudom, hogy hivatalosan kerékpárnak minősül, de azt is, hogy robogónak is néz ki, és ha nem lenne rajta a pedál, akkor hivatalosan is az lenne! Direkt ilyet vettem, mert a Tesco is 4 km-re van
Múltkor így jöttem haza. Ezt egy sima elektromos kerékpárral nem igen adnám elő
-
siti
senior tag
válasz #07746304 #74508 üzenetére
Nekem gyári kék led világítás van a nem elektromos rolleren. Így jött Németből.
Amúgy a roller nem számít kerékpárnak? Kerekek száma stimmel, emberi erővel hajtott.[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
perge666
veterán
Vannak itt érdekes szabályozások. .....
Én kerékpározni sem engednék senkit amíg nem tesznek le valami kresz vizsgát,elég sokan életveszélyes helyzetbe sodorják magukat meg másokat,mert nem ismerik a szabályokat,táblákat!
Ezekbe az elektromos “ közlekedési eszközökbe “ meg inkább nem mennék bele,mert azt érdekes módon mindenki tudja hogy nem kell rá jogsi,de a féket nem ismerik.
Babettára kell jogsi,van rá mindenféle szabályozás,pedig szerintem az összes elektromos cucc odaveri minden téren.Na itt fejeztem be.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz perge666 #74517 üzenetére
Igazad van, én is hasonlóan gondolom. A szabályozás nagyon lemaradt a technikától, ideje lenne egy nagy frissítésnek.
Öt problémakör van, amiben elmaradt a magyar szabályozás, szerintem ezeket kellene bevezetni:- B jogsival 125-ös robogót lehessen vezetni.
- Közúti kerékpározáshoz kötelező legyen egy kerékpáros kresz vizsga. Gyerekek csak kerékpáros jogsival rendelkező felnőtt kíséretében mehessenek ki főútra.
- Az elektromos eszközök külön kategória legyen, műszaki vizsga, rendszám és jogosítvány kelljen hozzá. Erősebb világítás és nappal is látható!!! helyzetjelző kötelező legyen.
- Az elektromos tolószékek, hikomatok közútra csak kresz- és műszaki vizsgával mehessenek ki, rendszámozva. Ezek is rendesen látható világítással és indexekkel!!!!
- Segédmotorok is műszaki kötelesek legyenek, rendszámmal.Ezek a dolgok nem egy szűk kör, hanem minden közlekedő érdekei!
- A műszaki vizsga egyértelmű, minden közlekedő személy biztonsága érdekében.
- A rendszám fontossága talán nem egyértelmű, ennek a beazonosításnál van fontos szerepe. Pl amikor egy 30ezer forintos bringával vagy egy szakadt kismotorral több százezres és/vagy személyi sérüléssel járó balesetet okoznak. Sajnos ez utóbbi egyre sűrűbben fordul elő és a felelős soha nem beazonosítható.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz Kiki18 #74521 üzenetére
Az első része már rég megoldva! B125 a neve .
Ez pont arra jó, hogy kiszűri azokat akik egyáltalán nem tudnak robogózni (sosem ültek robogón).
Abban egyetértek veled, hogy az 50-est is legalább ilyenhez kötném.......
Én anno megcsináltam 14 évesen az smkp jogsit. Nem is értem hogy bármiféle gyakorlat nélkül hogy engedhetnek motoros járművet vezetni -
#50433536
törölt tag
válasz #07746304 #74519 üzenetére
Persze, pénzbe kerülne, mint minden más az életben. De a mostani helyzet egyre kaotikusabb. A biztonság egyre fontosabb, mert egyre több a közlekedő és egyre több a kresz ismeret nélkül közlekedő is. Alapismeretek nélkül kihajtanak a főútra egy 5km/h-val közlekedő hikomattal, berongyolnak vele a körforgalomba. Közben a lámpáik olyan haloványak, hogy nem lehet észrevenni, az index egyiken sem látszik nappali fényben. Tiszta életveszély.
Ezt nyilván jobban megérti az, akinek már mondta a biztosító, hogy hiába a videó felvétel, ha nincs rendszám az elkövető járművön, akkor nem beazonosítható és a biztosító nem akar fizetni, csűri-csavarja az ügyet, húzza az időt, stb... a rendőrség csak akkor kezdi keresni a rendszám nélküli bringást vagy motorost, ha személyi sérülés is történt.
[ Szerkesztve ]
-
-
#50433536
törölt tag
válasz Boci23 #74526 üzenetére
Ha csak melegen hagyja el az erő, akkor kompresszió baj lehet. Ez úgy jelentkezik, hogy melegen is veszi a fordulatot üresben, lehet pörgetni, de elindulni nem lehet vele. Kompressziómérés, gyűrűzés.
Ha az alapjárat is ingadozik, vagy leáll, akkor főtengely szimmeringnél falsot szív.
-
Rivaul
addikt
Aprilia Rally helyzetjelentés.
Eltakarítottam. Összeraktam. 2x9 óra munka egy huzamba. Végül indítani is tudtam de nem volt légszűrőm így csak szívatóval tartotta az alapjáratot. Mondom oké akkor már ketyeg, végre sínen vagyunk. Vettem légszűrőt, feltöltöttem fagyállóval és... Nem jó Gázra fullad, levegő csavar tökig be és ketyeg. Fasza. Aerox második kör Mellé látom hogy valami csepeg. Bizony, a gyújtás dekni alól a fagyálló Szóval az összes szimering kuka a motorba. Ott vagyok ahol a part szakad. Sokkal több meló lesz vele mint amire számítottam, pedig így sem számítottam kevésre.Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
#50433536
törölt tag
válasz Rivaul #74530 üzenetére
Hát igen... én mindig azt mondom, ha használt motort vesz az ember, azt biztosan fel kell újítani. Nem véletlenül adják el a motorokat. Másképpen nem lehet szavatolni az üzembiztonságot. Én az összes motoromat felújítottam vásárlás után (motorgenerál, elektronika felújítása, futómű és gumik, fényezés), kivéve amelyiket újonnan vettem ... máskülönben nem mertem volna elindulni hosszabb útra.
Csak én vagyok olyan balfasz, hogy teljesen felújított és karbantartott motorokat adtam el 5-10 év használat után. Én meg soha nem tudtam még olyan motort venni, ami tényleg olyan állapotban volt, ahogy hirdették.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz #50433536 #74531 üzenetére
A motorosok között is elterjed az a mentalitás, mint ami az autósok között dívik. Vásárlás után csak használja a motort, de nem költ rá egyáltalán, soha. Csak nyúzza. Amikor meg már költeni kéne rá, akkor okosba megcsináltatja, hogy pár métert még elmenjen és meghirdeti, garázsban tartott, karbantartott, csak nyáron használt motorként. Az óratekergetőkről meg ne is beszéljünk.
-
macilaci78
nagyúr
válasz #07746304 #74514 üzenetére
Ha így felmálházva közlekedsz, nem csoda, hogy észre vesznek.
Amúgy meg elmagyarázhattad volna a rendőrnek, hogy ebben nem kék led van, hanem hideg fehér.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
GEPESZ66
veterán
Van-egy 9 éves Keeway Fact-50-es robogónk (7500Km-el).
Eddig igazán különösebb gond nem volt vele.
Egyedül a berúgó karral van néha gondom.
Már 4-szer kellett cserélni, mivel a karon a recék elkopnak, s így elforog a kar.
Pedig mindig megnézem, hogy a csavarja nem lazult-e ki.
Nálatok is megadja magát néha a berúgó kar?
Lehet, hogy imkább önindítóznom kéne, nem mindig a karral indítani? -
KTMHobby3
tag
válasz #50433536 #74518 üzenetére
Nagyon elszaladt Veled a paci. Bevitt a sötét erdőbe. Minden nap hallani halálos baleseteket, amik nem jogosítvány hiánya miatt, nem is műszaki, vagy rendszám tábla miatt következtek be, hanem emberi okai vannak. Erre kellene megtanítani az embereket, egészen fiatal korban, hogy vigyázzanak magukra. Semmi nem fontosabb, mint hogy élve egy darabban érkzzenek haza. Az életé az előny!
-
Tamás9x
őstag
válasz spanglee001 #74537 üzenetére
Nyugodtan rúgható, csak ésszel, nekem semmi baja, rokonnak semmi baja pedig már 5+ éve rúgja csak.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz #50433536 #74531 üzenetére
"Hát igen... én mindig azt mondom, ha használt motort vesz az ember, azt biztosan fel kell újítani"
Hát ez azért nem egészen így van. Jó pár motort vettem már használtan én is saját célra futkosásra (a legtöbb honda dio), amiket szó szerint évekig használtam pedig 10 plusz évesek voltak már a javában. Ha robogóról volt szó, akkor max a hajtásra kellett ránézni néha... Lehet persze rosszat venni amit te is írsz, de ez egyáltalán nem törvényszerű. Ha kívülről is már egy bontószökevény, akkor természetesen fellehet készülni a javításra, de ilyen esetben nem is kell csodálkozni. Amit Rivaul vett azt szó szerint a legtöbben már bontanák alkatrésznek a kinézete alapján, számolt ő ezzel, hogy lesznek majd gondok. Viszont rengeteget is fog tanulni ezekből a szerelésekből ami csak a hasznára lesz később.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#50433536
törölt tag
válasz KTMHobby3 #74536 üzenetére
Miért, szerinted a jogsi csak egy papir, ami mindegy hogy van-e vagy nincs? Ilyesmiket azok mondanak, akik vették a papírt, vagy a vizsgaikat kenőpénzzel tették le.
A nevelés részével egyet ertek. Az otthoni nevelés alap dolog, de sajnos sok embernek nincs része benne és ezt befolyasolni sem tudjuk.
A papír azért fontos, mert azt jelenti, hogy legalább életében egyszer hallott róla olvasta és levizsgazott belole az illető, tehát valamennyire alkalmas lehet a közúti közlekedére. Ami nem azt jelenti hogy pengen vág mindent, de a mostani nulla helyzetnel sokkal jobb.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz sityupityu #74543 üzenetére
Igen, ez elég szubjektív dolog, van akinek az is jónak számít, ha csak megy a motor, mindegy hogyan megy és hogy néz ki. Sok elhanyagolt motor van nalunk.
-
Topikgazda
válasz #50433536 #74545 üzenetére
Ezt most majdnem személyes sértésnek vettem, de aztán átgondoltam, hogy lehet, hogy nem az én vételeimre gondolsz.
De ha arra akkor nem, félreértesz! Azért nem nyúltam hozzájuk mert nem kellett!
És akár most is tudnék jó pár olyat venni (igaz, mindegyik ismerősé amiket vagy ők vagy én tartottam karba) amikre a kötelezőkön kívül normál esetben biztosan nem kéne költeni.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz #50433536 #74545 üzenetére
Mondjuk az hogy hogyan néz ki, az engem sem nagyon érdekel általában. Egyik járművön sem (karcok, horpadások,stb).
Műszakilag legyen rendben, vigyen el A-bol B-be, ez a dolga.
Amikor valaki dísztárgyként kezeli közúton, attól kivagyok . Annak a "vitrin"-ben a helye .
Persze ez nem azt jelenti, hogy nem kell rá vigyázni!!! De ha valaki meghúzza egy Tesco-hoz közeli parkolóban pa(r)kolás közben , nem megyek a falnak....
(Szigorúan saját vélemény.) -
#50433536
törölt tag
válasz sityupityu #74546 üzenetére
Dehogy, semmi sertés. Nem szokásom. Lehet félreérthető voltam ugyhogy elnézést!
-
Topikgazda
-
perge666
veterán
válasz sityupityu #74543 üzenetére
Nekem a Booster kívülröl bontószökevény,de úgy jár mint egy svájci óra.
40K-ért berizikóztam,és bejött,pontosan nem tudom mikor,de kb 3-4 hónapja vettem.Vagyis 40-ért vettem egy komplett jó blokkot,a többi meg ajándék volt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen