- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- 8 kHz-es, jobbkezes PnP egér közeledik a Cherry Xtrfy logójával
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- iPad topik
- Amazon Kindle
- Érkezik a Crucial LPCAMM2 memóriamodulja
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Dobozos verziót kapnak az IGP nélküli AMD Ryzenek
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Jövő év őszén jön a Mortal Kombat mozifilm folytatása
gp A folytatásban felbukkan végre Johnny Cage is, akit Karl Urban alakít majd.
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
-
30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
ph Az egyik HAMR, a másik MAMR technológiával éri el a komoly tárkapacitást.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz kisbago #74745 üzenetére
De mit jelent az, hogy nem megy? Egyik iranyba sem megy? Eloszor azt kell megnezni, hogy eljut-e a pozitiv a releig.
Nalam tegnap volt egy olyan hiba, hogy a jobb oldali ment, a bal oldalon az elso villagitott folyamatosan, a hatso pedig nem csinalt semmit se. A hatrameno pozitiv szakadt meg...[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz energy4ever #74749 üzenetére
Így kívülről csak az első lámpája különbözik a "sima" af-28-tól
szerk.: na meg még pár apróság:
Ez a Honda Dionak egy alváltozata, műszakilag lényegében ugyanaz, mint az egykori szerkesztőségi Dio ZX, amivel kétszer is nekimentünk a TB24-nek. A futóműve valamivel lágyabb, mint a ZX-nek, illetve más a kormány, a lámpa és az ülésmagasság...[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Tamás9x
őstag
4T felsőkenés, mint olyan, van aki esküszik rá van aki tagadja, ártani nem árt, de vajon használ?
7 literhez ajánlottak 0,5 deci 2T olajat, ez befolyásolhat nálam bármit is?
Nem városi hazsnálat, tartós, tiltás közeli, tiltáson túli fordulat ( nincs benne rpm limit)
Nagyon nem találok irodalmat erről.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
kisbago
aktív tag
válasz energy4ever #74752 üzenetére
Igen! A reléig mind a 2 jo! Viszont az izzonál a csatiban már nincs ott!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Tamás9x #74754 üzenetére
Nem igazan eroltetnem. Teljesen mas a 4T mukodese a 2T-hez kepest, ahogy ez eges es a toltescsere is.
Jo esellyel hamarabb kokszolodnak el a szelepek/rakodik le az olajsar, gyertyan, kipufogoban, esetleg meg a gyuruhornyoknal lerakodik es az almoskonyv szerint az sem tul jo.Ha jo az olajozasa, nincs modositva nagyon semmi (nagyobb henger, dugo, stb) akkor nem lesz gond amugy sem. Nem az olajozas hianya miatt fog hamarabb tonkremenni, ha tiltason/tiltas folotti rpm-en hasznalod.
Hamarabb fog a csapszeg illetve a hajtorud felso csapszeme logosra kopni,.
Gyari blokkon en nem biztos hogy ilyen hasznalatot forsziroznek, de meg modositott blokkon is kb uzemoraban szamolva hajtanam.
-
kisbago
aktív tag
válasz energy4ever #74756 üzenetére
a két érintkező között csak egy szakadás vizsgálást mértem! de össze sípol! (össze kell neki?)
-
őstag
válasz Tamás9x #74754 üzenetére
4T-be még véletlenül se rakj 2T olajat. Gondolom az üzemanyagba kevernéd. Nem szabad. Az égéstérbe 4T-nél nem szabad hogy olaj legyen. Teljesen más a működési fordulat. Elkokszosodna minden szerintem párszáz kilóméter alatt.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
Topikgazda
válasz Tamás9x #74754 üzenetére
Csak úgy kíváncsiságképp kérdezem és tényleg mindenféle rosszindulat nélkül, ilyen fajta "anti tuning" módszerekről milyen csoportokban/oldalakon lehet olvasni?
szerk: Egyébként gyakorlatilag minden ellene szól...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #74760 üzenetére
Nincsenek ilyen csoportok, sőtt a közeli szerelők nem is foglalkoznak vele mert a 4T sokaknak magas. Irodalmat olvasok, és 1-2 helyen a tabu témák, mint pl ez is nincs kitárgyalva, csak tiltva, vagy valahol enegdélyezve egy enyhe olajozás, a bejáratási időszakra, de mit miért, hogyan sehol sincs alátámasztva indokokkal, érvekkel, semmivel.
Bölcsebb kérdezni, és tudni, mint nem kérdezni, és megvezetve lenni.
Köszönöm a válaszokat[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topikgazda
válasz Tamás9x #74761 üzenetére
Csak kíváncsi voltam az esetleges forrásokra, de akkor elárulok valamit, számomra ez nem ismeretlen. Elég sokan csinálják ezt, különösen a nagy köbcentis nagy fordulatú gépeknél használják előszeretettel véleményem szerint teljesen indokolatlanul. Kb 4 éve jöttem rá az egyik nagymotorozásunk alkalmával, hogy az egyik cimborám a yamaha r1-esébe is tesz. Mögötte mentem, egyből megéreztem. Szerintem itt találkoztam először ezzel a dologgal. Igazán nem tudta megindokolni az egészet csak annyit mondott, hogy egy nagyon "hozzáértő" szaki mondta neki. Nem tudom, hogy hosszútávon milyen hatása lehet, mert a cimborámnál csak egy szezont volt az a motor. És azóta már jó párszor mentem olyan motor mögött, ahol lehetett 2T olajszagot érezni. Én nem fogok soha ehhez folyamodni, mert egyszerűen nem látom az értelmét csak az esetleges negatív hatásait. Csak azért kérdeztem, hogy hátha tudsz valami forrást, mert akár hány ilyen egyént megkérdeztem, azok mindig csak azt mondták, hogy hallották valaki/vagy valakiktől és gondolták, hogy kipróbálják, de ők sem tudtak semmi konkrétat mondani hogy hol terjed ez az "ige".
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz sityupityu #74762 üzenetére
Ha már fordulatszámrol van szó, akkor 2T/4T robogóknak mi a normál és mi a magas fordulatszám tartomány általánosságban?
Gyárilag a 4T-knél is van valami limit? -
energy4ever
addikt
Fordulatszamnal letezik fizikai limit amit a blokk konstrukcioja hatarozz meg. Ez leginkabb a 4T-nel van. Olyanra gondolok mint pl a nyomorudas rugos szelepvezerles: Ezeknel fizikai limitet okoz maga a konstrukcio, mivel eler egy bizonyos fordulatszamot, es nem tud gyorsabban forogni, mivel a rugok gyengek a gyorsabb szelepvezerleshez, es nem tudnak olyan gyorsan nyitni-zarni.
Az, hogy mi a magas fordulatszam, az fugg a hengerek szamatol, loketterfogatuktol, elrendezesetol, de leginkabb a szelepvezerlestol.2T-nel nagyon nincsen ilyen, ott van egy magas fordulat, aminel erezhetoen mar nem megy tobbet a jarmu, csak emelkedik a fordulat, igy erzed, hogy mekkora az a tartomany amiben maradni kell. Pl van olyan 2T ami 7ezret forog(pl robogokban), es van olyan is, aminek 13-14ezernel jon meg az ereje(kiskobcentis versenymotorok)
Ezzel csak arra szeretnek utalni, hogy a kerdesed butasag, ilyen szeles tartomanyu korben nem lehet alltalanositani!
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
Nah én megelégeltem a lassúkodást a felüljárókon, és beruháztam egy Kymco Grand Dink 125 cm3-re, amiben 175 cm3 henger van.
Zalaegerszegen vettem a motort, onnan lábon jött budapestig.
200-ért vettem, szép állapotban van, 34 ezer kilométerrel.
Viszont hideginditás után lefullad alapjáraton, tartani kell egy kicsi gázt neki, de elég gyorsan bemelegszik és utána már jó. A csóka akitől vettem azt mondta, hogy automataszivató kicsit buta benne, ezért ilyen.
Lehet ezen javitani? Főleg városban használnám a motort, és itt azért elég zavaró ha lefullad piroslámpánál.
A dudája nagyon halk, van rá mód, hogy átrakjam szerintetek a Neo S-ben lévőt? Az jó hangos
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
energy4ever
addikt
válasz Vismajor01 #74767 üzenetére
A duda akkor is halk mikor huzod neki a gazt?
Persze, atrakhatoak. Alltalaban 2 pines egyenaramu 12V-s -ek a dudak, kikell merni mennyi es milyen aramot kap, utana mar csak a rogziteset kell megoldani.Nalam Choinorinal szivas volt a duda is. Az oninditos verzio egyenaramu, az onindito, es akupakk nelkuli valtoaramu, igy a duda(ami igazabol nemis duda, hem valami berrego), nem csinalt semmit se, csak kattant eggyet, es ennyi, szoval rakhattam at azt is...
-
Topikgazda
válasz energy4ever #74765 üzenetére
"Az, hogy mi a magas fordulatszam, az fugg a hengerek szamatol, loketterfogatuktol, elrendezesetol, de leginkabb a szelepvezerlestol."
Teljesen jól megválaszoltad, plusz még maga a blokk konstrukció amit szintén hozzá írtál az elején. Amúgy erre a kérdésre tényleg nem lehet válaszolni, nem lehet egy kalap alá venni a különböző motorokat.
Még amit hozzá lehet tenni az a lökethossz, mert ugye pl ugyanazon a köbcentin belül a hosszabb löketű motor nem fog annyit pörögni mit a rövidebb. A rövidebb löketűbe több lóerőt bele lehet préselni, viszont a hosszabb löketű nyomatékosabb és kevesebb lesz a fogyasztása.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Vismajor01
addikt
válasz energy4ever #74768 üzenetére
Aha, autópályatempónál próbáltam ki, akkor nem is hallottam azt hittem nem működik.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #74769 üzenetére
De ettől a kérdés még szerintem nem volt butaság. Nem ért hozzá a kérdező, ennyi.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
-
Topikgazda
válasz macilaci78 #74771 üzenetére
Senki sem mondta, hogy butaság (legalább is én nem), csak annyi lett közölve, hogy erre így nem lehet válaszolni. Nem lehet az összes 4T (még a 2T-t sem) motort egy halmazba belepréselni ha ilyen kérdést tesz fel az ember.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #74773 üzenetére
Nem te írtad, hanem az általad megdicsért hsz szerzője.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
suste
veterán
válasz sityupityu #74773 üzenetére
Nem tuningról, hanem gyári állapotra kérdeznék, és mivel itt vagyunk, ezért 50-125ccm robogókrol van szó. Nem hiszem hogy egy tapasztaltabb emberke nem tudna egy működési tartományt mondani, főleg 4T -re (pl 6-8000, de ez csak tipp).
Az a max tartomány a kérdés, ahol kimegy a világból, nem a széttuningolt, agyon hajtott, verseny/üzemórás stbstb..... -
Tamás9x
őstag
válasz sityupityu #74762 üzenetére
KTMHobby3:
Megvan a kiindulási pont, a 2T/4T ólommentesítés kapcsán olvastam a felsőkenést ami 4T-nél elhanyagolható volt valami veterán oldalon. "Fimol" határozottan rémlik, mint adalék Az a baj az angol oldalakkal, hogy pontosan nem lehet fordítani Honda 1-2 hengeres 4T blokkok kapcsán.
Az etanol mentes repólő benzínt is ajánlották, de idehaza kicsit drága mulatság.https://www.youtube.com/@kisstontour
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tamás9x #74776 üzenetére
Amibe ólmos benzin kellett, az egyrészt jellemzően elketyeg simával is, másrészt legfeljebb ólompótló kéne bele szvsz Elég veszélyes dolgok jönnek a kipufogóból 2T olajjal, és az anyag is kifejezetten agresszív, a tömítések és a levegő miatt is felesleges (sőt, inkább káros).
Benzin tekintetében biztonsági adatlapokat átnézve már a kommersz 98/100 sem etanollal kapható, hanem ETBE van benne, ami miatt pl. tartósabb, stb. Ami viszont olyan régi, az mondjuk 86 oktánnal is elmegy, onnantól kezdve meg jó hogy nem pakura a minimum...
-
energy4ever
addikt
válasz molnarpeter #74777 üzenetére
Az olomadalekra azt mondjak, hogy kb mindent szetmar ami nem fem. Versenymotorokba repulogepes benzint nyonnak ami alapbol olmos. Mondjuk ara is van, ~2600Ft literje. Kb 1 ora helyett elmegy vele 2-3orat egy dugattyu.
-
macilaci78
nagyúr
Épp leírták, hogy soktényezős a dolog. Ha pontosabbat szeretnél tudni, pontosítsd a kérdést is. A munkaütem önmagában még kevés. Egy 4T Harley 1,8 literes motorral vígan feltépi az aszfaltot 1500-as fordulattól, míg egy Kawasaki Ninja 3000 alatt már-már dadog.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz macilaci78 #74779 üzenetére
Ha mar Ninja... Nemreg lattam, hogy van mar abbol is 125-os.
Tegnap voltam markakereskedesben. Ha minden jol megy kovi honapban hozom ki az uj Suzuki GSX-R125-ot 2019-es modelt kek szinben. Valami dobbenet eloben milyen szep. Raadasul kegyetlen pici, foleg az ullesmagassaga. -
macilaci78
nagyúr
válasz energy4ever #74780 üzenetére
Nem az én méretem. Már a Suzuki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
Értem, hogy mire vagy kíváncsi...Tehát hogy általánosságban véve mondjuk 125 4T robogónak mi a maximális fordulatszám tartománya a működés alatt.
Először is itt sem mindegy, hogy mire vagy kíváncsi: A kigyorsítási max fordulatszám tartományra, vagy a végsebesség max fordulatra?
A 4T robogókra a meghajtása miatt ugyanaz az elv vonatkozik mint a 2T-re, van egy bizonyos fordulatszám (csak egy) amin a legjobb a kigyorsítás, és ami fordulaton elméletileg nyél gáznál végig kell lennie mindenféle luk (fordulatszám esés) nélkül nullától egészen addig, amíg a varió már nem tud váltani. Ezt a fordulatot a gyártó vagy jól belövi a gyári variátoron meg mindenen ami hozzátartozik vagy sem.
Miután a vario már nem képes tovább váltani ugye utána már csak a fordulatszám növekedéssel lehet tovább növelni a sebességet.Na már most én azt mondom, hogy sem az elsőre, sem pedig a másodikra nem lehet pontos adattal szolgálni még akkor sem, ha kimondottan 125 4T-ről beszélünk. Szerintem a különböző gyártóknak más-más értékeken dolgozik a motor, amit a korábban említett gyári variátor beállítások határoznak meg, és amiben szerintem valamennyi különbség biztosan van a különböző típusok között.
A másik dolog, hogy meddig engedi az elektronika vagy bármi a max végsebességi fordulatot, szerintem ebben is vannak/lehetnek különbségek.
Biztos, hogy egy kb általános érték felállítható amire kíváncsi vagy (értem, hogy mire gondolsz), de a 4T robogók tőlem speciel nagyon távol állnak. Bár van egy 4T runner-om, de azon nincs fordulatszámmérő. De még ha lenne, akkor sem a gyári fordulatszámot mutatná kigyorsítás alatt, mert én a hajtást már lecseréltem malossi-ra, amiből adódóan valamivel magasabb a gyorsítási fordulat mint ha a gyári vario lenne benne. Mivel 4T-ről van szó persze nem vészesen magasabb, de mégsem a gyári fordulaton dolgozik max gáznál kigyorsításon. Azt és úgy esetleg meg tudom nézni neked, hogy rákötök olyan univerzális fordulatszámmérőt amit a hangolásoknál szoktam használni. Bár ez nem lesz gyári adat, de szerintem olyan 1500-1800-as fordulattal pöröghet többet max a gyáritól. A gyári variátort ez miatt most nem akarom visszarakni. Ezt meg tudom nézni, amiből talán le tudsz vonni valamit. Na meg azt is vedd majd figyelembe, hogy ez nem 125 hanem 180 köbcenti.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #74780 üzenetére
Én meg kb egy hónappal ezelőtt adtam el a 875 köbcentivel nagyobb, és 11 évvel idősebb nagy tesóját.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #74779 üzenetére
Pont ezt írtam, hogy a Harley-t meg a Ninja-t nem itt kérdezném.....
(#74782) sityupityu
természetesen nem a variátor ideális munkapontját kérdezem, az evidens, hogy mindegyik robogónál más, még ua tipuson belül is (de szerintem egyébként ez is behatárolható 4T esetén, én 6-7000-re tippelnék, tuningnál akkor gondolom 7-8000 lehet)
Amikor a variátor már nem dolgozik, de még nem is max fordulat, amin már szét akar esni -
Topikgazda
Lemérem neked ha lesz egy kis időm...Idén úgy is csak kb kétszer hoztam elő. Lemérem azt amikor látom, hogy a fordulat egyértelműen jelzi, hogy a vario már nem dolgozik, meg megnézem azt is, hogy mi a max. Majd megpróbálom viszonylag szélcsendes időben mérni, hogy nagyon ne befolyásolja az eredményt, meg kicsit rádőlök majd, hogy a bukóm egy vonalban legyen a plexivel. Így kb tényleg azt az eredményt tudom lemérni amit max pörög menet közben terhelve.
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz molnarpeter #74788 üzenetére
Pontosan igy van elmeletileg. Regen eleg sok "csodaadalekot" arultak, amik vagy igy-vagy ugy hasonlo elven mukodtek. A kompresszio nemileg nott toluk emiatt, ha esetleg kezdodo hajtorud/fotengely csapagyas volt a motor, akkor ideig oraig el lehetett vele kendozni a hibat.
Azthiszem a legismertebb es egyben legtalalobb elnevezesu ilyen csodaszer a Finis (Finish) (igaz ez olajhoz adalek)
-
suste
veterán
válasz sityupityu #74787 üzenetére
szerintem a szélcsend meg rádőlés nem fontos, csak sík egyenes út legyen
a tuning variártor végre nagyon kiváncsi leszek (esetleg sebességet is társíthatnál a fordulatokhoz )az "ideális" beállításról, amit te is szoktál mondani, kicsit árnyaltabb a véleményem
egy átlagos variátor szett esetén a rugókkal, görgőkkel többféle "ideális" beállítás is van, csak az a kérdés mi a végcél (gyorsulás/végsebesség)
de ha van egy komoly tuning variátorod (egy adott motorra kihegyezve), akkor ott már elvárható az ideális görgőpálya, amivel tényleg egy ideális állapot állítható be (a legnagyobb nyomatékkal húz a maximális fordulatig)
persze az is elvárható lenne, hogy a gyár az adott motorhoz kitesztelt szettet tegyen be, és ne csak találomra, vagy egy régi modell kis változtatásával
(bár régebben autóknál is sokszor csak a végáttételt változtatták, pedig biztosan nem lesz így idális az adott motorhoz...) -
KTMHobby3
tag
válasz molnarpeter #74788 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz, talán arra hogy hónoláskor MoS2-t használnak kenőanyagként? Ez nem valószínű. Ezt a kenőanyagot bejáratós motoroknál tilos volt használni. "...ellenőrizhetetlenül megnöveli a bejáratás idejét." Idézet a használati utasításból.
suste: Az én 50 ccm-es kismotorom gyárilag max 5200-at forgott, 45 km/h-nál, most, tuningolás után 74 km/h-nál 9267-et forog. Pontos a mérés, mert az én motorom láncos. 4T-m sosem volt, de szerintem a mostaniak legalább ennyivel fororgnak, vagy inkább többel.
-
suste
veterán
válasz KTMHobby3 #74791 üzenetére
(50ccm) 2T-nél eleve leszabályozzák a variátorban a sebességet, gyujtásnál a fordulatot (plusz egyéb fojtások).
Ezek eltávolítása vajon tuningként kezelendő? Vagy Nálad más módosítás is volt? Ez a kb 10000-es fordulat már nagyon a vége, vagy ezzel még elutazgatsz?
Egyébként köszi az infót!!! Jó ha van ilyen adat is.... -
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #74793 üzenetére
Azt tudnod kell hogy az ilyen adalékokat általában kopott motorokhoz ajánlják. De azt még senki nem bizonyította hogy mennyivel lett jobb és hosszabb a motor élettartama. A mai korszerű szintetikus kenőanyagok mellett nem hiszem hogy szükség lenne ilyenre. Tapasztalat szerint 4T motoroknál a motor bírja legtovább, ami a kopást illeti.
suste: Az én motorom egy 32 éves veterán motor, amihez lehet kapni mindent, elfogadható áron. A tuningolás arról szól hogy meg kell emelni a motor teljesítményét, amit azonos köbcenti mellett a motor fordulatszámának a növelésével lehet. Én a motoromra vettem egy nicasilos verseny hengerszettet, egy nagyobb átmérőjű kipufogót. A 12 mm-es torokméretű porlasztót felfúrtan 14 mm-esre és nagyobb főfúvókát kapott. A gyújtását már régebben lecseréltem egy CDI gyújtásra, ami automatikus előgyújtás szabályzást tud. A barátom adta, illetve cseréltük, egy megszakítóssal. Ennyi minden kellett hogy kipörögjön 10000-re. Mindezt 2 éve megcsináltam, azóta szinte minden nap használom a motort, mert szeretek motorozni, szeretem mikor 70 fölött megy és pörög a motor.
-
Vismajor01
addikt
Kérés számomra parancs.
Nah szóval..
Március 12-13 körül a külső sávban haladtam a SMKP robogómmal, amikor a belső sávban lévő passatos úgy döntött, bekanyarodik jobbra.
A vétkességet helyszinen elismerte, sárgakék lapot kitöltöttünk, személyi sérülés nem volt (Full protectorban voltam).
Sajnos nem tudta megadni a biztositója adatait a csóka, mert céges kocsi volt.Aztán b*szott rá, szóval MABISZ-tól kellett kikérnem, igy 20 nap is eltelt mire bejelentettem a károkozást.
(Károkozó nyilván nem jelentett be semmit).
Ehhez képest gyorsan, 3 napra rá, tehát április elején kijöttek kárfelmérni.Lefényképezte a kárfelmérő a motor minden részét (full baloldal sérült, 50-el kaszált el, végig a baloldalán csúszott), a protektoros ruhám(szakadásait), sisak sérüléseit.
Számlám egyedül a sisakomról volt, akkor volt 2 hetes, 46 ezer ft volt. A robogó egyébként lábon jött el, a kormány állt csálén de csak a kormányrúdon kellett kilazitani a csavart és megigazitani.Aztán rá pár napra irtak is egy emailt, hogy 94 ezret fizetnek. Nem kell nekik semmilyen számla, ennyit utalnak és kész. Én ezt elfogadtam, tekintve 150 ezerbe volt a robogó amikor vettem.
Tehát április 15-én tették az irásbeli(email) ajánlatot, én azt még aznap kinyomtattam, aláirtam és visszaküldtem.
Harmadik ügyvédi felszólitásra, A MAI NAP! Kaptam meg a pénzem. Augusztus 15-e van. És ha nem lenne ismerős ügyvéd, még mai napig ülnének rajta.
Nem lehet őket direktbe hivni, visszahivást igérnek. Full random egyszer csak felhivnak, ha éppen nem tudtad felvenni igy jártál, visszahivni nem tudod. Felhivod megint a kis telerendszert, és kérsz visszahivást, ami a következő 3 nap reggel 8 és este 8 között BÁRMIKOR jöhet. A csaj kb nem tud semmit. A csávótól kell nekik valami papir?! Amit neki ki kell tölteni és nekik visszaküldeni?! Nem is értem..
Jótanács: Várjatok egy hónapot miután minden megvolt, ha nem küldtek semmit tértivevényes levél ügyvéddel azonnal. Akkor talán nem tart 5 hónapig.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
energy4ever
addikt
válasz Vismajor01 #74795 üzenetére
94ezer ft...
ha nekem megtornek a choinorit(ami mar tobb mint fel millioba van), akkor mennyit fizetnenek? 20-30ezret!?
Megveszed a bukod, amaradek penzbol meg kb semmi gyari cuccot nem tudsz venni ujjonan a motorra...Ugy lenne a korrekt, hogy gyari alkatreszekbol potolni szerviz alltal a megserult dolgokat, a aszamlat meg a biztosito fizetne. Pl egy 50-60ezer ft-ba kerulo motorhoz csak egy db uj gyari kerek tobb mint 100ezer ft pl.
[ Szerkesztve ]
-
Vismajor01
addikt
válasz energy4ever #74796 üzenetére
Jaja. Es sztem ennyit is csak azer mert elhagytam az adasvetelit, es hasbol irtunk egyet amin 250 ezer volt az ar (am 150 volt a motor)
Engem mondjuk nem zavar, azota is hasznaltam a neost, mostmeg mar szar es falnak dontve varja hogy agyon verjem
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
perge666
veterán
Nem tudom valaki emlékszik e rá,de tavasszal vettem egy Boostert gombokért,és ha 2-3 napig nem néztem rá csak úgy indult be ha a hengerbe öntöttem egy kis benzint.
Na mostanra ez a hibajelenség teljesen megszűnt,múlthét szombat óta nem ültem a motoron és 2.rúgásra már szépen jár is.
2 hete is vagy 4-5 napig nem ültem rá és könnyen indult.
Már régen kellett hengerbe benzint tölteni mert azért szoktam hajtani hiába nem ez a fő mocim.Létezne hogy valami dugulása volt?
Mert ugye mikor megvettem vastagon állt rajta a por és a jó ég tudja mikor használhatták.Eléggé megszerettem ezt a kis vasat,elég frankó,megbízható szerkezet a maga 20-25 évéhez képest.
-
őstag
válasz sityupityu #74772 üzenetére
A felrakott videó csak sima közlekedési videó, még gyorsulás se nagyon van benne. Azért kíváncsi lennék, ki milyen szabálysértést lát benne. Talán egy dolog van, hogy nem hagyom hogy eltaposson a sok gépjármű, és nem az életveszélyes 40km/h sebességgel közlekedek, hanem a forgalom tempójával.
Egyébként nekem az első videó elején kb. 1.20ig darál a motor, múltkor megbeszéltük, hogy másnak is ez van. Vajon mitől lehet? Automata szivató? Ilyenkor szeret füstölni is, mintha sok olajat adagolna a pumpa.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vicces képek
- Fotók, videók mobillal
- Steam topic
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen