- iPad topik
- OLED TV topic
- Milyen asztali médialejátszót?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Hisense LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
V Rising - Végre tudjuk hogy mikor érkezik a PS5-ös kiadás
gp A PC-s teljes verzió már egy ideje játszható, hamarosan konzolra is megérkezik a játék.
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz piaggionrg #74050 üzenetére
Altalaban jelolik hogy melyik jo 2T-4T-re es at lehet kapcsolni/be kell allitani milyen motoron hasznalod(soknal meg azt is, hogy hany hengeres).
A kabel jeloleseket kuldik, azzal nincs gond, de a legalapvetobb ez szokott lenni: vilagitasnak vezetek(vagy 1 es kozos a test, vagy 2), aztan kell neki egy +12V egy test, meg egy kabel ami vagy a gyergyakabelre kel tekerni, vagy kozvetlenul a gyujtasjeladorol jovo vezetekre kell kotni.
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz spanglee001 #74052 üzenetére
"a trafóra kötés szintén nem, a szivatóra sem" fura is lett volna ha mukodik
Vagy a gyertyakabelre tekeros verzio van, ahol induktivan csatolva veszi a jelet, vagy a CDI-re meno kabelre kel kotni (pickup-tol erkezo jel).
-
nyogo83
Topikgazda
válasz spanglee001 #74054 üzenetére
Nem tudom milyen szivato lehet az, de az automata szivato az siman fix 12V-ot kap, semmifele vezerlese nincs.
-
addikt
válasz Casoli #74048 üzenetére
Minek annak 1000 km? Én 2-3x bementem melóba / hazamentem óvatosan (~10-10 km, dimbes-dombos környék), aztán fokozatosan egyre jobban húztam a szarvát (ilyen meló-haza körönként mindig kicsit jobban). A suber tű teljest ki volt emelve plusz még kis olaj a benyába is, biztos ami biztos
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
vtechun
veterán
Sziasztok! Örököltem egy Yamaha Jog ARTISTIC SPEC robogót. 1999-ben hunyt el a tulajdonosa, azóta a garázsban állt, kicsit füstölt hazafelé, de alapvetően jól jár(3 km után már nem is füstölt jobban, mint az átlag 2T).
Van valakinek leírása hozzá(kézikönyv), vagy tud adni linket? A bal alsó “oldalidom” hiányzik, ill. Gondolom olajtartálya van ennek is valahol. Merre található? Milyen olajat érdemes belerakni?
Emlékeim (orrom) szerint létezik valami olyan is, ami kevésbé büdös. Köszi a segítséget. (A Kymco Agility melle nagyon jó lesz tartalék motornak)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz body007 #74056 üzenetére
Minek? Mert vas henger. Mindenhol azt olvasni hogy legalább 500km-n tötymörögni kell 50km/h-val. Tököm kivan vele, életveszély. Pedig már annyira kíváncsi lennék csutkára húzva kiáll-e kerékre 30 kilóméter alatt a hónolás biztos hogy nem kopik be. Szerintem csak szerencséd volt. 15 éve egy TOP DUE plus hengerrel szívtam, az az egyik előző motoromon folyamatosan megragadt. Kb. 180 kilóméternél vagyok hétfő óta.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
macilaci78
nagyúr
válasz Casoli #74059 üzenetére
500km-n tötymörögni kell 50km/h-val. Tököm kivan vele, életveszély. - rossz helyen, vagy rossz időben csinálod. Irány a Hungária hétfő reggel, péntek délután, ne aggódj, nem fog kelleni az 50 km/h!
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
addikt
válasz Casoli #74059 üzenetére
Most utoljára mikor fel lett fúrva a henger (naraku vas, mostmár olyan 80as ), én úgy csináltam ahogy írtam. Szépen fokozatosan emeltem a teljesítményt, de tuti, h 100 km se volt. Lehet mákom volt, de köszöni szépen jó erőben van a moci
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
őstag
válasz macilaci78 #74060 üzenetére
A bejaratast 50km/h-val kell vegezni, nem a dugo miatt a sebesseg.
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
macilaci78
nagyúr
válasz Casoli #74064 üzenetére
Úgy jön ide, hogy egy 40 km/h-ra tervezett, gyártott géptől megkérdőjelezhető gyári elvárás, hogy 50 km/h-val kell bejáratni. Te meg akkor járasd csak be városi forgalomban, tuti meglesz az egyenletes, vagy a bejáratás szempontjából ideális sebesség, gyorsítás, a lámpák is nyilván ott vannak, ahol kell, akkor lesz zöld, amikor kell és a forgalom is a bejáratást fogja segíteni.
Anno 300 km-t szántam a bejáratásra, falun, alkalmanként 5-20 km-t mentem vele hétvégenként.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
nyogo83
Topikgazda
Ha egy nagyon picit dusabbra van allitva a keverek, illetve a kulonolajozas mellett egy pici olajat meg pluszba raksz a benzinbe, akkor nem szabad gondja legyen a normal hasznalattal valo bejaratasnak.
1-2 tank benzint igy kijarsz, aztan kevereket vissza allitod, meg nem raksz olajat a benzinbe es kesz is.A hangsuly inkabb azon van, hogy (szerintem)nem szabad egybol tokeletesre beloni a kevereket, mert plusz olaj nelkul ha esetleg pl "motorfeken" elszegenyedik a keverek, van esely a megragadasra.
Egyebkent nem sebesseg fuggo ez a dolog, inkabb az, hogy nem szabad nagy terhelest adni neki az elso jopar kilometeren. 3-40km/h koruli sebesseggel is el lehet kenni a szajat a hengernek, ha pl nyel gazzal indulok minden lampatol, de nem gyorsitok fel csak 40 korulre.
-
őstag
válasz macilaci78 #74065 üzenetére
Ahol én járok vele, ott nincsen dugó. Egyenletesen beérek vele melóhelyre. Talán 1-2 piros lámpát ha kifogok. Egyébként meg éjszaka szoktam vele kimenni egyhuzamban 50km-t. A nagytétényi utat használom erre, kellően hosszú. Párszor oda-vissza, és megvan az 50km távolság. Ennyi egyszerre meg bőven sok, mert szétmegy tőle a hátsóm.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
macilaci78
nagyúr
válasz Casoli #74068 üzenetére
Nekem 30 km egy irányba elég, a visszautat már nem várom olyankor.
A Nagytétényi út jó terep, este főleg. De jó időszakban mehetsz dolgodat is intézni, tegnap például a XI-ből XIV kerbe mentem a Hungáriára 2 körül, engedett a forgalom szépen, 3 sávon pedig elférnek mellettem. Egyedül visszafelé a Népligetnél lévő sávelhúzás okozott torlódást, de a kocsik közt egyenletes lassú haladásra így is volt lehetőségem. A Rákóczi hídon mindig van busz, vagy kamion, ami mögé be lehet állni és egyenletesen haladni, nem kell kitaposni a belét.
A Szerémin 60 a megengedett, a gyakorlat közelebb van a 70-hez, a Budafokin nem jó az út minősége, 30-70 közt mindenféle tábla váltogatja egymást, átszoktam a Fehérvárira, kifelé már új az aszfalt, a frissen átadott belső részen jöttem. Tétényit megint szeretem, igaz, nem is ismerem.Ha pedig a hídon nem akarod feszegetni a gépet, kerékpárúton 20 km/h-val haladhatsz, az emelkedőn sem megterhelő a gépnek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Kobun1980
aktív tag
válasz macilaci78 #74069 üzenetére
Jövő héttel nyari szünet van, így sanszos, hogy a reggeli-delutani forgalom is merseklodni fog
-
Topikgazda
válasz Casoli #74059 üzenetére
Teljesen felesleges szerintem amit csinálsz. Bár vannak különböző blogok ahol hasonló dolgokat írnak le, de szerintem ez mind marhaság. Az előző, szocialista éra motorjaira ez igaz is volt, de a mostaniakra már nem (a kínai hengerszetteket most nem sorolom ide). Én mindig hasonlóan cselekedtem és cselekszem a mostani hengerek bejáratásásnál mint amit itt leírnak. Az összerakás utáni megszorulásnak szinte mindig a karburáció rossz hangolása az okozója, nem pedig a kevés kilométer.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
siti
senior tag
válasz Casoli #74059 üzenetére
50km/h is életveszély, amikor busszal 55-el előznek sávon belül és még szemből is jön egy ifa.
Bejáratáskor szerintem bőven elég a nyélgáz és dinamikus gyorsítás kerülése, de szükség van megfelelő kenésre, de honnan vetted ezt az 50km/h?
Pláne, hogy a robogón cvt van és nézzük csak ezt a cikket a cvt lelki világáról, főleg a görgő súly, fordulatszám és sebesség dyno diagramot:: [link]
7e-8e-10e fordulaton hajtod 50-nél? Te mekkora fordulat számon és teljesítményen gyilkolod bejáratás címszó alatt? Mikor éri el a cvt a legnagyobb áttételt, miután már csak a fordulat szám emelése fog gyorsítani? Ezt is tudjuk, vagy csak az 50km/h és táv van meg? Ha nincs, akkor csak dobáljuk a számokat az éterbe.[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
huniross
tag
Gondolom azért a bejáratás alatt nehéz görgők vannak bent, mert másképp nincs értelme a max sebességgel foglalkozni.
-
addikt
válasz sityupityu #74072 üzenetére
A cikk végén az igazság:
Ha a szakszerű összeszerelést és a helyes karburációt valaki nem végzi el körültekintően, szinte mindegy hány kilométert járatja a motort, garantáltan be fog állni. Ha pedig megfelelő volt az előkészítés és a szerelés, jók a felhasznált anyagok, akkor néhány perces járatás is elegendő.
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
őstag
Mivel sport tuning robogom van, tokmindegy milyen sebessegen megyek vele, a fordulatszam kb. 7000 es 10000rpm kozott kozott valtozik gazallastol fuggoen. Az elmult 220km alatt amit hetfo ota beleraktam, minimalis gazzal, tehat kb 7500-8000rpm korul ment a motor. Hiszitek vagy nem, a vario a legnagyobb attetelt 80km/h-nal eri el. Az elozo hengerem innen mar nem is tudott tovabb gyorsulni, mert nem volt annyi ereje hogy feljebb tornassza a fordulatszamot. Az 50km/h meg valoszinu azert van kitalalva, hogy 20ora, kb. 7000rpm fordulatszamon valo uzem szukseges a vegso bekopashoz. Nyilvan ha 20km/h-val tesszuk meg az 1000km-t, az a motor legalabb ketszer annyi fordulatot tett meg az ido alatt. Remelem tudjatok kovetni 😅
Bejaratasra visszaterve, megfogadtam tanacsotokat, hazafele volt egy-ket nagyobb gyorsitas. Meg egy ideig biztos ovatosabb leszek.
[ Szerkesztve ]
http://hasznaltpcalkatresz.hu/
-
Code: 47
tag
Sziasztok!
A XIII. kerületben tudtok jó, megbízható, becsületes, stb, szerelőt?
Van egy 2T Yamaha Vino-m, amivel van pár probléma...
- csak úgy tudom beindítani, hogy ha a gyújtás mellé húzom a gázkart is, különben csak "krákog";
- Miután beindul, akkor kb. fél percig rendesen jár, majd leáll. Innentől kezdve csak akkor nem fullad le (pl. piros lámpánál), ha húzom kicsit a gázt;
- a napokban azt vettem észre, hogy miután átmelegedett (túlmelegedett?), akkor rendesen megindul, majd olyan 20-25-ig NAGYON lassan gyorsul;
- valamint a fogyasztása is indokolatlanul megnőtt"Dióhéjban" ennyi. Szeretném, ha valaki alaposan megnézné, megcsinálná! Tovább szeretnék adni rajta, mert kicsit fizikailag kicsi nekem, de csak miután tényleg rendben van a gép!
Előre is köszönöm a segítséget!
-
nyogo83
Topikgazda
-
Code: 47
tag
válasz spanglee001 #74080 üzenetére
Egyszer amikor megvettem a robogót és egyszer amikor szervizelni kellett.
Segítőkészek, meg tényleg hamar meglett, de rövid időn belül ismét előjött a hiba Ezért gondoltam, hogy hátha a kerületben van valaki akit tudtok ajánlani! -
nyogo83
Topikgazda
válasz Code: 47 #74079 üzenetére
Amugy gyanus, hogy elso korben egy karbi es legszuro pucolas kellene, majd a kevereket kicsit szegenyebbre allitani, mert gyanus, hogy tul dus a keverek.
- inditasnal azert kell kis gazt huzni, hogy kapjon egy kis levegot is a dus keverekhez
- alapjaraton egy ido utan belefullad a benzinbe
- emiatt is no meg a fogyasztasSokszor meg a lomha gyorsulast is tudja okozni, mert alapjaraton annyira bedusul a keverek, hogy kell neki egy kis ido, amig magasabb fordulaton "kitisztul".
Esetleg meg megprobalhatod a Red Service-t a regi Foti uton.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz spanglee001 #74080 üzenetére
Szerintem nyugodtan leirhatod a tapasztalatot veluk kapcsolatban, feleslegesen ne ajanljuk, ha esetleg rossz a tapasztalat veluk.
En vettem toluk robogot, meg a tulajt ismerem szegrol-vegrol es tok jo ha van negativ visszajelzes is
-
Code: 47
tag
válasz nyogo83 #74082 üzenetére
Köszönöm szépen!
Külön olajozású és direkt azt az olajat használom amit ajánlottak (Xado 2T), de akkor lehet, hogy már itt is gond van...mármint az olajozásnál ... illetve kb. minden 3-4-ik tankolásnál 98-ast töltök bele (ez nem tudom számít-e bármit is).
Ja! először amikor vittem javíttatni, akkor az volt az egyik gond, hogy ha 2-3 percig max sebességgel mentem, akkor túlmelegedett és leállt teljesen a gép. Kellett kb. 10 percet várni amíg ismét be lehetett indítani. Akkor elvileg a levegőszűrő és a karburátor is tisztítva lett, de igazából azóta sosem húztam ki max-ra a sebességet, mert kicsit tartottam tőle, hogy megint megáll... -
nyogo83
Topikgazda
válasz Code: 47 #74084 üzenetére
Ott valami mas gond lesz, mert ha tulmelegszik attol nem all le.
Meg esetleg a benzincsoveket/benzincsapot erdemes atnezni rendesen, nem-e az szorakozik.Esetleg meg a tipikus elektronikai gondok is ilyenkor jonnek elo (bizonyos homerseklet felett a hibas pickup/CDI egyszeruen nem ad gyujtasjelet, varni kell amig picit lehul). De ez a legutolso amit nezni erdemes, mert 2T-nel kevesbe erzekeny erre, inkabb a modernebb motoroknal van problema ebbol.(hosszu lenne, hogy miert)
-
suste
veterán
2 év után végre meg van az ideális összeállítás .... jó sokat próbálkoztam vele
GY6, AC, karbis QMI153-as 125ccm motorral szerelt robogó:
-kínából rendelt QMI153-ashoz való variátor szett (dob+csap+nyomólap, fixtárcsa, 14g-os görgők), a görgőpálya meghosszabbítva, szíjpálya rövidítve (20$ + barkácsolás)
-kínából rendelt 835/20/30 -as szíj (10$)
-a 6*14g-os görgőket kicseréltem 3*12g + 3*7,5g (7$ + 1800ft)
a gyári, módosítatlan dobnál még felfelé kellett menni a súllyal, de a módosítás után már lefelé.Mindenből 2 garnitúrát vettem a gyakorlatozáshoz
A gyári cucc olyan 60-70K lett volna hozzá, így még mindig jobban jöttem kiMost olyan amilyet pont szerettem volna.
Ha odahúzok neki, akkor elengedi 6500-7000-ig, jól gyorsul (80-nál még mindig csak 7000-et pörög).
Ha óvatosan gyorsítok, és városban 50-60-nal gurulok,akkor 5500 könyékén jár.
Kiváncsi leszek így a fogyasztásra..... -
macilaci78
nagyúr
A szervizekkel kapcsolatos jó, rossz tapasztalatok is kellenek, de a teljességhez kell a típus, hiba, eredmény is.
Lehet, hogy egy bizonyos hibát egy szerviz jól tud kezelni, a másikkal kapcsolatban meg csak taknyolnak, vagy az adott motorhoz nem értenek annyira.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
Aprilia RS4-50-nek alapbol kilognak az indexei, viszont a muszerfal felol az elso lampatestbol kiveheto 2db gumi dugo, azert, hogy magaba a lampatestbe lehessen rakni az indexet. Oda honnan lehet szerezni cumot, hogy ott legyen az index, es ne logjon ki oldalra?
-
mumtaz
senior tag
válasz macilaci78 #74094 üzenetére
Én az enyémmel sokra nem mennék, mert az országban csak néhány olyan ember/szerviz van, ahol értenek hozzá. Világos, mert olyan technológia, ami egyszer bejött, aztán ki is futott.
Ezért maradtam én saját magam szervize. Csak most helyem nincs hozzá.
Már hetek óta azon agyalok, hol tudnám szétszedni.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mokus1
addikt
Kis vespám picit nehezebben indul a melegben. Mintha már pont nem menne a szívató viszont az alapjárat még alacsony. Beindul kicsit ketyeg de ha nagyobb gázt húzok akkor leáll.Ezután újra indítom és mintha mi sem történt volna indul szépen, jó az alapjárat is megy szépen. Mi lehet ez? 4 ütemű.
-
mumtaz
senior tag
válasz energy4ever #74098 üzenetére
Semmi. Az az üzemanyag ellátó rendszer, amitől mindenki menekül.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs