Hirdetés
-
Céges verziót mutatott be a HMD a Pulse Plusból
ma Hosszabb szoftveres támogatás és garancia, az Android Enterprise ajánlott irányelvek kipipálása megvan.
-
Sarokba szorította a Huawei az Apple-t Kínában
it A Huawei olyan nagy versenyt teremtett az Apple számára Kínában, hogy utóbbi érezhetően csökkentette az országban az iPhone-ok árait.
-
Egy utolsó platformmal egészíti ki a negyedik generációs EPYC családot az AMD
ph Az EPYC 4004-es generáció a kis- és középvállalkozások igényeire lett tervezve, figyelembe véve a költségeket.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz molnarpeter #74300 üzenetére
Szerintem nagyon közel jársz az igazsághoz. Saját tapasztalat. Ha nem megfelelő a szűrő, nem gyári eredeti, sokkal kevesebb levegőt kap, mint eredetivel. Ahogy írtad, szűrő nélkül kellene próbálni, így ezt ki lehetne zárni.
-
Boci23
csendes tag
Köszi a választ, a levegőszűrőt néztem, az nincs eldugulva, szóval megnézem majd a karbit is.
-
Boci23
csendes tag
válasz molnarpeter #74300 üzenetére
Köszi a választ, a levegőszűrőt néztem, az nincs eldugulva, szóval megnézem majd a karbit is.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Casoli #74304 üzenetére
A feszultsegszabalyozonal a test es a BL-R(fekete/piros talan) csatlakozojan mennyit mertel?
Ugyanigy a test es a GL kozott is merj fel iletve lekapcsolt vilagitassal.
Merd meg a terhelo ellenallas erteket is lehuzott csatival. Igaz, az csak akkor lenyeges, ha a vilagitas le van kapcsolva, de kivancsi vagyok. -
huniross
tag
válasz energy4ever #74295 üzenetére
A robogó aksikat nem szerencsés autó akkumulátor töltésére használatos töltővel tölteni. Könnyen hazavághatja az aksit, tapasztalat. Ha ilyennel töltötted, lehet te tetted tönkre.
-
macilaci78
nagyúr
válasz huniross #74306 üzenetére
Én a Lidl-ös töltővel töltöttem, abban ki lehet választani, hogy motor akkut tölt. Télen kivettem az akkut, havonta töltöttem rá 2-3 napig.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
huniross
tag
válasz macilaci78 #74307 üzenetére
Én is vettem olyat, hasznos dolog. A régi autós töltő 4 óra alatt felfújta a motorom aksiját, mint egy lufit, csoda, hogy nem robbant fel.
-
perge666
veterán
Írjátok itt sokan hogy Aldis meg Lidl-ös akkutöltő,csak akkor nincs soha belőle amikor én megyek ezekbe az üzletekbe??
Pedig hányszor akartam már venni..... -
perge666
veterán
válasz molnarpeter #74311 üzenetére
Pennybe is járunk havi 1-2 alkalommal,de ott se láttam még soha.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz perge666 #74312 üzenetére
Neked meg jo is lehet ez, ha jol remlik debreceni/debrecen kornyeki vagy. [link]
Ezt az Auto XS-t szoktak az Aldi/Lidl-ben is arulni csak van amikor mas neven.Szerk: most neztem adatlapod, valakivel kevertelek De Nyiradony sincs messze akar ha arra fele jarsz.
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz energy4ever #74309 üzenetére
Nem tudom mit értesz házilag összerakós alatt. Ha száraz akku, amit házilag kell felsavazni, azok szoktak tönkremenni hamarabb, ha a gyártás óta sokat állt. Ha meg túltöltötted (megfőzted), akkor sosem lesz jó.
Én ezeket a méregdrága Aldis, Lidlis töltőket semmire sem tartom. Én csináltam magamnak egy olyan töltőt, amivel 4,5V-tól 18V-ig lehet tölteni bármilyen akksit, 0,5A-től 10A-ig, fokozatkapcsolóval. A beépített műszerrel mindig a megfelelő töltőáramot kell beállítani, amit időnként ellenőrizni kell. Már 25 éve működik, hibátlanul. -
perge666
veterán
Köszönöm mindenkinek a tippeket,ajánlásokat.
nyogo83 : Igen jól rémlett Debrecen környéki vagyok,nincs messze tőlünk.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #74320 üzenetére
Tehát csináltál egy fasza töltőt, ami mindent tud annak a kezében, aki érti is, hogy csinál. Ezzel szemben kapni olyan töltőt méregdrágán 5-6k körül, amit bármilyen hülye is tud üzembiztosan kezelni, mert van benne polaritásvédelem, csepptöltés.
Egy Átlag Jóska kezében nem tudom, melyik eszköz lenne a drága mulatság.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74294 üzenetére
Simán normális ha pezseg, akkor lenne gond ha nem pezsegne töltőre rakva. Még ha az optimálistól alacsonyabb a töltőáram akkor is tapasztalható halk pezsgés. Ez a működését erősíti meg, hogy egyáltalán felveszi az áramot.
(#74320) KTMHobby3 Azokat az aldis stb töltőket már számtalanszor letesztelték, és gyakorlatilag szinte mindegyik hozza pontosságban azokat az értékeket mint a 25-30 ezer forintos társaik. Amúgy az 5-6 ezer forint az méregdrága?
Az akkura visszatérve. Pont azért száraz, hogy ne menjen tönkre. Szerintem motorba való savas akkut nem is tudsz már venni csak szárazon, amit a hozzáadott cumóval neked kell felsavazni. Mintha valami előírás lenne ez, de nem vagyok biztos ebben.[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Topikgazda
válasz energy4ever #74309 üzenetére
Nyugodtan töltsd fel azzal a töltővel, jó lesz az, nem baj ha pezseg.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
macilaci78
nagyúr
válasz sityupityu #74324 üzenetére
Jaja, még emlékszem olyan akkura, aminek az oldalán ott virítottak a dombornyomott piktogramok, hogy a tetején nyisd ki a nyílásokat, ne púposodjon, vagy robbanjon.
A robogómban lévő akku tetejéről lefelé pedig megy egy átlátszó cső, túlfolyó. Biztos nagy marhaság, mert a Yamahában az akkuhelyben ez a cső az akkutartó külső oldalán lévő helyre vezető nyílásba csusszan bele és az alsó műanyag idomra engedi a dolgokat.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
energy4ever
addikt
válasz sityupityu #74325 üzenetére
Mennyi ido alatt kellene feltoltodjon? Pl 11,5-rol 13-ra? Normalis ha 10 perc?
Keveslem, de lehet csak telefon, stb utan keves szamomra ez az ido, es kozben ez a normalis ezeknek. Passz. -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #74327 üzenetére
Nem teljesen normalis. Azt nezd meg, mennyire tudja majd tartani a toltest.
Tapasztalat alapjan, amelyik akksi par perc alatt feltolt, az mar a veget jarja. -
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #74328 üzenetére
Feltoltom akkor most, es reggelre 8ora alatt kb mennyit csokkenhet %-osan?
Mas:
Ma lementem Veresre, meg haza onnan, ~50km osszesen oda-vissza. Odaerve is, es visszaerve is 92 volt a vege. Full gyari 50-es, csak a kipufogo lett lecserelve rajta. Aprilia RS4-50.Ki is zabalta a tankot 12ezre fordulat miatt...
Elobbirol jutott eszembe: A choinori karbicsere utan 530km-t ment el 6literbol! -
Topikgazda
válasz energy4ever #74327 üzenetére
Bár ezek a töltők a ciklus vége fele fokozatosan visszaveszik a töltést, de ez kicsit gyorsnak tűnik nálad. Nézd meg amit nyugo mondott, hogy tarja-e az áramot. Ha igen, akkor szerintem folytasd a töltést, sokat nem vesztesz vele. Max visszaviszed. Ha jól rémlik, akkor ezekre a kis aksikra fél év gari van, ha ezen belül visszaviszed nem nagyon szokták vizsgálgatni őket...
[ Szerkesztve ]
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #74323 üzenetére
Megértelek Téged. Egy Átlag Jóska jobb ha olyan töltőt vesz, ami hülyeség ellen védett. Én úgy gondolom hogy ez itt egy műszaki fórum, ezért illik a tanult, hozzáértő fórumtársaknak segíteni azoknak, akik kezdők, kevésbé értenek a technikákhoz. Eddig ezt tapasztaltam is minden téren. Az elektromosság azonban sokaknak tabu, de hidd el, mindent meg lehet tanulni, hisz azokat is emberek alkották. Olvasatom szerint ezekkel van a legtöbb probléma, hiedelem. Csak egy példa: egy lemerült savas akkumlátort valaki 1-2 óra alatt gondolta feltölteni, bizony ahhoz minimum 14 óra kell, ha nem akarja tönkretenni az akksiját.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #74331 üzenetére
Egy hülyeség ellen védett töltővel nem tudja 2 óra alatt feltölteni, vagy elcseszni* az akkut.
*persze a csepptöltés sem a legjobb, főleg, hogy az olcsó automata töltők az ideálistól egy hangyafasznyival magasabb feszültségen adnak csepptöltést és van, aki viszont a téli hónapokban folyamatosan a töltőn hagyja az akkuját.
Első télen én is hetente mértem az akku merülését, 12,5 V-nál feltettem 2-3 napra. Semmi baja a 3 éves akkunak.Ez egy IT fórum robogó topikja, a saját építésű akkutöltő itt picit off. Félre ne érts, szívesen olvasok ilyesmikről is.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #74332 üzenetére
"Ez egy IT fórum robogó topikja, a saját építésű akkutöltő itt picit off. Félre ne érts, szívesen olvasok ilyesmikről is."
Ne haragudj, de nem értek Veled egyet. Ennek a topiknak minden egyes része, ami kapcsolódik a témához, nem lehet off. Ilyen az akku, akkutöltő, benzin, olaj, stb. Ha valaki kicsit is tud segíteni ezekben, én úgy gondolom, másoknak komoly segítség lehet. Én műszaki szakember vagyok, nem bízok semmit a véletlenre. Egy olcsó, megbízható töltő számomra sokkal többet ér, még ha időnként ellenőrizni is kell, mint azok a drága elektronikus kütyük, amik ha meghibásodnak, el lehet dobni azokat, de lehet hogy az akksit is tönkre vágják.
Példának hozom fel hogy nemrég vettem egy 12V-os trafós tápot a bolhapiacon, ami 1A áram leadására képes. Ezzel simán fel lehet tölteni bármelyik motor akkumlátorát. Igaz hogy a töltőáramot be kell állítani az adott akksihoz, de az semmi problémát nem jelent. Ja, és a lényeg 500 Ft-ért kaptam. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #74333 üzenetére
A példád megint sántít: egy használt, bolhapiacos (aprós, jófogásos, vaterás) valamit hasonlítasz egy számlás, 3 év garis valamihez.
Én is jobb szeretem az egyszerű, mint a körmön font megoldásokat. Van multi méterem, rámértem a töltőáramra, mert olvastam, hogy ezek az olcsó Lidl-ös akkutöltők azzal együtt, hogy tudják azt, amit a 25-30 ezres társaik, ugyanúgy túl tudnak tölteni.
Ezzel együtt kíváncsi voltam, hogy a töltő által jelzett feszültség mennyiben tér a mérttől. A mért 0,10-0,15 V-tal magasabb volt.
Illetve azt is tudtam, hogy nem akarom folyamatosan hónapokig töltőn hagyni, otthon volt a kamrában a kövön egy jénaiban az akku az első téren. Hetente rámértem, hogy a merülést lássam, ne engedjem 12 V alá. A második télen már 3-4 hetente automatikusan 2-3 napra feltettem, mert tudtam, hogy sem túlmerülni, sem túltölteni nem fog. A 2 hete feltöltött akkuval simán tekert az indító tavasszal. Ez a 3. szezonja az akkunak, nincs baja.Amikor a variátort szereltem, teljesen le kellett bontanom a műanyag burkolatot is, az akkut bikakábellel kötöttem be a próbára, pedig ott volt az 53 A-es Banner akku is feltöltve, ami a Passatból "esett ki" a télen.
De a te logikád kedvéért behívhatjuk ide ezt a topikot is, ugyanúgy a házi barkácsolókat is, mi a frászért tárgyalják a robogó topikon kívül az akkukat, töltőket, moddingot, stb-t.
Szerintem itt egy labortápegység kapcsolási rajza itt off, akármennyire is alkalmas robogó akku töltésére.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Topikgazda
-
zozyk
addikt
Jól tudom, hogy a variátort alap esetben szárazon kell összerakni?
Szétszedtem a habanát és a variátor görgőknél valami kiszáradt kenőanyag félét találtam (grafitos zsír talán)
Ránézésre a görgők újak lehetnek vagy csúnyán használtak?
Elvileg cserélték eladás előtt őket, a számlán ez van.
-
nyogo83
Topikgazda
Elmeletileg egy-egy regebbi tipusu variatort zsirozni kell, azokra szoktak rakni a variatorrra belulre egy leszedheto vedo peremet is, hogy kevesbe jusson ki zsir/illetve be kosz.
Viszont en abbol is raktam ossze ugy tobbet, hogy nem zsiroztam, csak kapott egy normalis minosegi gorgoszettet es mai napig nincs semmi problema vele. Nem zorognek a gorgok, nem koptatjak rendellenesen a variator palyakat, rendesen mozognak a gorgok.
Ha nagyon ragaszkodsz hozza(esetleg kopog/zorog szarazon osszerakva), akkor valami magas hoturesu litiumos zsirral ovatosan megkenheted.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #74338 üzenetére
Akar az is lehet, RMS gorgobol barmit kinezek
A kedvencem belole a par kilometer alatt total feluvegesedett kuplungpofa volt...meg a csapagy ami ujonan jobban zorgott es akadt mint amire ki akartam cserelni...Azota ha nincs mas, akkor se kiserletezek vele, semmilyen alkatreszbol. -
Tothgera30
Ármester
válasz energy4ever #74329 üzenetére
A motor által jelzett sebességet gps-el is ellenőrizd le, mert ott van a turpisság. Anno a Piaggio NRG Power-em is 97-94km/h között jelzett, valójában csak nyolcvanfél körül volt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
energy4ever
addikt
válasz Tothgera30 #74340 üzenetére
Megvolt. (kijelzon 92 motor szerint ami a valosagban 86lehet. Szerintem nem hazudik sokat az RS4 50!)
Amikor 90-et irt az oraja, GPS szerint akkor ment 84-et! Kigurultam a varosligetbe M3-om bevezeton:Valahogy megszerettem ezt a rohadt nagy dogot...
Eddig kinem allhattam, utaltam es alig tudtam kivinni. De most mar teljesen mas... Nem tudom mi valtozott meg igy bennem. Eddig Suzuki Address 110-et akartam kihozni szalonbol, most pedig inkabb GSX-R 125-ot, Kawasaki Ninja 125-ot, vagy Aprilia RS4-125-ot vennek.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #74334 üzenetére
"A példád megint sántít: egy használt, bolhapiacos (aprós, jófogásos, vaterás) valamit hasonlítasz egy számlás, 3 év garis valamihez."
Ember!
Te tudod egyáltalán hogy miről írsz?
Nem tudod, mert akkor nem írnál ilyent. Nem akarlak megbántani, távol áll tőlem, de hidd el aki ezt tanulta, az másképp látja ezt. A mérnök abban különbözik a többi embertől, hogy mindent megmér. Ezért nevezik mérnöknek. Ha egy bolhapiacos tápegység neki pont megfelel, nehogy már egy kereskedő mondja meg neki a tutit. Sajnos úgy látom hogy a reklámok hatással vannak rátok. -
zozyk
addikt
válasz energy4ever #74338 üzenetére
Nemtudom.
Holnap szerintem veszek új görgőszettet, ha már szétszedtem kicserélem, aztán majd kiderül. -
nyogo83
Topikgazda
válasz energy4ever #74341 üzenetére
Legkozelebb erre jarsz, dobj egy uzit, aztan akar ossze is futhatunk/gurulhatunk, szinte itt mesz el mellettem (BVSC stadion/Kacsoh Pongrac feluljaro)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #74342 üzenetére
Szerintem engedjuk el ezt a temat, nincs szukseg feszkora, eleg elviselni a meleget
Egyebkent kinek mi a preferenciaja illetve kinek mennyit er meg a szabadidejebol a butykoles(vagy mennyire ert hozza).
Pl a toltore reagalva: Ha jobban korulnezek itthon, akkor valoszinuleg kompletten nemcsak egy sima akksi toltohoz valo alkatreszt eloturok a dobozokbol, hanem meg a mikrokontroller vezerelt csepptoltohoz valo alkatreszeket is osszeszedem.
Nem okozna gondot akar 1 napos meloval osszedobni egy olyan tudasu toltot mint a temaban szereplo "intelligens tolto", kijelzostol, mikrokontrollerestol programozastol, nyak legyartastol, mindenestol.
Megis merlegelve, jobban megeri nekem (vagy akar masnak) 5 vagy 9 ezer forintert venni egy ilyet, mint sajatkezuleg osszerakni.Annyiban igaza van macinak (minden tovabbi nelkul vitat generalva), hogy nekem is van itthon trafom, amibe nem latok bele, hogy 2-3-4 evet vagy 1 hetet fog menni. Foleg nem olyan, aki annyira nem jaratos a temaban, de leirasok alapjan osszedobna egy ilyen egyszeru toltot.
Az masik dolog, hogy ha nagy hulyeseget nem csinalsz, orok elet meg egy nap egy sima vasmagos trafo. De nem is lehet egylapon emliteni egy kapcsolouzemu tapegyseggel, ami jellemzoen mar minden ilyen eszkozben van.Szoval ahany ember, annyi preferencia. Bontsuk sort, hutsuk magunkat!
-
Topikgazda
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #74346 üzenetére
Egyebkent regen filoztam rajta, miert lehet ez a zsiros/nem zsiros variator dolog.
Mert talalkoztam 125-os Leonardoval, aminek szinten a service manual szerint zsiros a gyari variator, de anelkul sincs gond ha ugy megy, max ha nagyon sokat futott, akkor zorog alapjaraton zsir nelkul.(De akkor en mar variatort is cserelnek, mert legtobbszor hiaba minimalis kopas latszodik, de nem normalis)Kb arra jutottam, hogy attol fugg, milyen otvozetbol csinaltak a gyari variatort, illetve milyen gyari gorgoket adtak melle. Mert ami normalis gorogket mar kapsz (Malossi, Pulley, DR, stb), legtobbnek szinte ilyen teflonos/csuszos puhabb anyagbol van az anyaga. Emiatt az szinte hamarabb kopik minthogy kikezdje a gorgopalyakat.
Gyanitom a gyari gorgok amiket beleraktak ezekbe meg kemenyebb/masabb anyagbol voltak, amik zsirzas nelkul hamarabb kikezdtek volna a variatort.
Ezert is van csak nehany regebbi robogonal a gyari leirasban a zsirzas, ami szerintem csakis gyari gorgore vonatkozik.Legalabbis en nem nagyon vagyok oda ezert a zsirzos otletert normalis minosegi gorogvel a gyari variatornal, ha csak eleve nem eloiras (mint ahogy emlitetted a Stage6-nal, iletve van meg 1-2 Stage6-os variator 500-as robikhoz, amikhez szinten adjak kitben).
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz energy4ever #74341 üzenetére
Nézegettem nagyobb kerekű robogókat. Találtam ezt a példányt, vagyis egy Piaggio Liberty-t, 2009-ből. Mennyire lehet ez valós 7100km-rel, így képek alapján?
#74341 energy4ever: Az nem vészes, pedig ezek a kis gyöszök elég pontatlanok szoktak lenni ilyen szempontból.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
gabork1003
csendes tag
válasz sityupityu #74264 üzenetére
Fekvő Morini! Az új karbiból kivettem a főfúvókát és a régit tettem bele. Szemmel is kisebbnek látszott. A szívatót is lecseréltem egy régire, amit tudtam állítani és úgy lőttem be, hogy hamar zárjon. Most is csak teljes gázon indul, de alapjárat van. Jól is megy, de teljes gázon belassul, ha visszább engedem gyorsul akár 70 fölé is. Ám ha egy kisebb bukkanón megyek át megtorpan. Ha alapjáraton jár és meghintáztatom előre-hátra leáll! Röhejes, de így van!
A légszűrő egy növelt felületű Polini, ki van mosva!
Ja, a keverék csavart teljes ki kellett tekernem, így nem füstöl, és megy.[ Szerkesztve ]
Fegyvertelen emberrel, nem lehet szellemi párbajt vívni!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen