- Gamepad
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS ROG Ally
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Dell notebook topic
- Gaming notebook topik
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
Hirdetés
-
Yakuzás játékkal teszi vonzóbbá VGA-it az ASUS
ph A GeForce és a Radeon megoldásokhoz is elérhető a promóció.
-
Távozott az OpenAI társalapítója
it Ilya Sutskever nem csak az OpenAI társalapítója, a vezető tudósa is volt – most távozik a ChatGPT fejlesztőjétől.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #88397 üzenetére
Mivel teljesen uj motor, valoszinu csak aprobb beallitas problema lesz. Siman eltudom kepzelni, hogy a szelephezagokra kellene ranezni, mert tul kicsi(igy bejaratas utan/alatt beallt). Az siman tud nehezebb inditast illetve melegen lefulladast okozni alapjaraton.
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #88399 üzenetére
ooo akkor ez nem az egyenes nyaku amire gondoltam, na ez.... felteszi a i re a pontot
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #88397 üzenetére
"Nehezen is büntethető a kismotoros, trafival nem tudják bemérni, vagyis azonosítani rendszám hiányában."
Ezt gyorsan felejtsd el!
Az utcánkban rendszeresen mérnek, mert egyirányú utca és 40-es korlátozás van, ráadásul nagy forgalmú. Mivel a városból a főútra ezen az utcán keresztül lehet felmenni, sokan vannak, akik sietnek.
A trafit egy enyhe kanyarban állítják fel a járdára a forgalommal szemben úgy hogy amikor az elkövető észreveszi, már késő. 100m-el lejjebb áll a rendőrautó, ahol azonnal lemeszelik az illetőt. Helyben lehet fizetni a bírságot, akár kártyával is. Ha van rajta rendszám, ha nincs, az mindegy, mert ha nem ismeri el a delikvens a szabálysértést, megmutatják neki a videót, amit készítettek róla. Ha azt sem fogadja el, feljelentik, de az minimum a duplája lesz a büntinek.
Én mindig betartom a 40-et, mert soha nem lehet tudni hogy ott vannak-e. -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #88403 üzenetére
Tehát nem kell elfelejteni ezt a rendszámos dolgot. Ha a kezébe tudja adni a csekket, akkor büntethető.
Zoli bácsi: rollerest is mértek már be trafival pár éve. Lehet, hogy nem minden berendezés alkalmas rá, de van olyan, ami igen.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #88404 üzenetére
Úgy van, ahogy írod. Ha akarják, tudnak adni kézbe csekket. Meg van hozzá a felszerelésük hogy be tudjanak mérni. Aztán vannak már drónok is, szerencsére nem kismotorosokra vadásznak.
-
Zoli bácsi
őstag
Köszi mindenkinek.
Akkor sorban: Igen, 1-2 közt van az üres, hál istennek minden eddigi motorom ilyen volt, 1-0-2-3-4-5, lentről felfele. Ahogy lassítok, a sebességnek megfelelően pakolom vissza a fokozatokat, ez valahogy bennem van, automatikusan teszem, nem is figyelem. Kb. számolom lassú menetnél hogy 2. fokozatba lehetek. De megállva kemény a váltó, persze nem izomból nyomom lefele. Azt hiszem 1. fokozatban vagyok. Így sikerül 2. fokozatból indulnom. Lehet hogy mozdítanom kellene, hogy könnyen mennyen az 1. fokozat, de ugye még új, én meg az Mz-s reflexek szerint hajtom.
macilaci78: Injektoros, máshogy nem hiszem hogy menne az Euro5.
nyogo83 : Gondoltam én is szelepre, mert melegen kissé csettegés jön belőle, aztán annyira nem hallgattam, nem idegesítettem magam ezzel is.
De az biztos, hogy nem viszem megint szervizbe, mert abból állna a bejáratás, hogy az otthonom meg a szerviz közt ingázok. Én azt is el tudom képzelni, hogy azt sem állították be a gyárban (Szelephézagot)[ Szerkesztve ]
-
zombei
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88406 üzenetére
Közben leesett, hogy rosszul írtam, mert 2-3 közötti üresre gondoltam. Néhány motoron ott is van, vagy csak egyszerűen meg tud "akadni" a két fokozat között. Vissza pakolni szerintem alap, motorfékkel lassítás miatt is, amikor meg már szinte áll a moci akkor párszor még meglöködöm lefelé, hogy tuti 1-esből húzzam vissza az ürest.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #88406 üzenetére
Elvileg az elso 1000-es szerviznel ra is kellene nezni a hezagra, ha van ilyen jelenseg. Elofordul attol fuggetlenul, hogy beallitottak-e rendesen 0km-esen vagy nem. Ha nem lett volna beallitva normalisan, akkor mar az elso km-tol problemas lett volna.
Nekem is szukebb lett a hezag a bejaratas alatt, a szerelo srac ki atadta, mondta is, hogy erdemes lesz ranezni az 1000-es szerviznel.
Ha most be van allitva, akkor egy jo darabig nem kell hozzanyulni.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88406 üzenetére
Szerintem ne csüggedj, még egy pár hét motorozás és rá fog állni a lábad a váltóra is. Ezt a fokozatkijelzőt nem is érdemes nézegetni.
A lefulladás a kuplung behúzására történik? Nem lehet, hogy csak nem vagy üresben és attól fullad le? -
Rivaul
addikt
Húzhatod neki. A nyomaték problémás nem a fordulat. Ennyitől semmi gondja nem lesz. A cdi amúgy is lefogná ha annyira sok lenne. Ne nyélen indulj folyton hanem hagyd kifutni, akkor pöröghet.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88410 üzenetére
Kanyarban, vagy megállás előtt, amíg a váltó sebességben van, a motor alapjáraton ketyeg, és még gurulok, teljesen behúzott kuplunggal.
Szerencse hogy hangos, azonnal meghallom hogy leállt a motor, mert ha kanyarodás közben kiengedem a kuplungot, és közben gázt adnék, arra számítva hogy megindul a motor, közben meg megcsúszna a hátsó kerék a hirtelen motorféktől....Amekkora motorfék van, hamar zakózhatna az ember. Így hogy tudtam hogy megállt a motor, és számítottam a torpanásra mikor kiengedem a kuplungot, így is meglepődtem mekkorát fogott a motor. 250-es MZ-t be is lehetett tolni 2. fokozatban, volt a gyűjtáskulcsnak egy speciális állása, amikor lemerült aksival be lehetett tolni. Na, ezt nem hiszem hogy betolnám, kéne hozzá 2 ember....
Simsont rajt ülve, kissé sebességben meglökve, majd a kuplungot behúzva szoktam beindítani.
A Yamaha SR hosszú löketű motorja valahol hasonló az Imperiale-hoz, itt egy kis teszt, érdemes elolvasni az elindításos részt. [link]
Éljen az önindító. Míg jó az aksi. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88414 üzenetére
Na, várj nem akarok hülyeséget kérdezni, de kanyarban minek behúzni a kuplungot?
Szóval, kanyarban egyszerűen csak úgy leáll? Én továbbra is arra tippelnék, hogy üres helyett még sebességben van és ráengeded a kuplungot így lefullad.
De ez csak egy (talán rossz) tipp, azok alapján, amiket leírsz.
Ha egyhelyben ketyeg az alapjárat, nem fullad le, gondolom.
Akkor valami köze kell, hogy legyen a váltáshoz.
Arra tippelnék, hogy még hozzá kell szoknod a váltóhoz, vagy újra megszokni.
Most leírva lehet, hogy hülyeségnek hangzik de persze lehet, hogy tényleg műszaki hibás a vadiúj motor, de inkább arra tippelek, hogy össze kell szoknotok még a mocival. -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Amúgy tippre, ezt a motorféket is szokni kell, mert - ha jól veszem ki - neked ezelőtt 2 ütemű moci volt, meg a robogó. Egyiknél sincs számottevő motorfék.
Emlékszem, amikro a kis 125ös CG hondámat eladtam egy nőcinek, akinek szintén előtte 2 üteműje volt, panaszkodott a próbakör után, hogy majdnem pofára esett, mikor 1-esben elengedte a gázt, és hogy ez a motor biztosan rossz. (a motorfék miatt megtorpant a motor) -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Igazából kanyarodás előtt húzom be a kuplungot, és amíg rakom vissza a sebességeket, közben motorféket használva, ott állt le, mikor már motorfék nélkül, koppra behúzott kuplunggal gurultam. többször. Eddig sosem, ezt tegnap kezdte.
Az meg a kanyartól, meg az előttem haladótól függ, mikor kuplungolok, és mikor adok gázt, de sokszor 2. fokozatban enyhén csúsztatott kuplunggal kanyarodok. Tudom hogy nevetséges, de meg kell gondolni mit csinálok, mert annyira ösztönösen, ráfigyelés nélkül vezet az ember, hogy szörnyű....
Egy helyben nem fulladt le, de nem is igazán ketyerésztettem, ha lehet kikerülöm a rendőrlámpás kereszteződéseket. Az tűnt még fel, hogy az eddig pöccre induló motorra többször rá kellett indítóznom, elsőre nem indult melegen sem.
A kétüteműhöz képest több a motorfék, de 1. fokozatban sosem használom, lassításkor 2.-ig kapcsolgatok vissza. Nem állhatott le miattam, előbb behúzom a kuplungot, mint 2500 alá esne a fordulat.
Igen, nekem volt Honda CBF 125, igazából ez volt a CG utódja. Valóban brutális motorfék volt 1. fokozatban, mert rövid volt az áttét, hamar lehetett ott is szúrni a 2. fokozatot. -
#TOTTI
őstag
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Nekem 50-es/125-ös robogó után (tanuló: Versys 650) MT-03 660 volt, na azt is nyeleztem ahogy a robogókat, aztán nagyon gyorsan a megengedett 2-3x-osával mentem, fék is erősebb, sebesség is nagyobb, bólogattam, stb. Le kellett nyugodni és fejben össze rakni mi is a helyzet, technikailag hol rontom el.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88417 üzenetére
Milyen hosszan indítóztál melegen, és babráltál-e a gázzal?
Nekem a keeway ugyanúgy nem volt hajlandó indulni, ha rányúltam indítózás alatt a gázra és "megszívta" magát. Sőt: berúgókarra pl. 3ból 1x volt hajlandó elindulni, de ez is az én hülyeségem volt. Tolásra - ha kellett (mikor szar volt az akksi) mindig beindult. -
Topikgazda
válasz FeniX- #88415 üzenetére
Nem ő bénázik. Ez egy létező jelenség (hiba), hogy behúzott kuplungnál menet közben elmegy az alapjárat és leáll a motor. Számos oka lehet. Az egyiket nyogo már leírta, de egy komolyabb motornál egyéb dolgok is lehetnek (valamilyen érzékelő hiba stb), volt már nekem is nagymotornál (talán gsr600-nál egy esős menet után) hasonló gondom.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
seller007
tag
Sziasztok,
Egy Vespa LX50 2T mennyire megy egy Malaguti F15 2T hez képest?
Köszönöm!
Úgy néz ki szabadidőm függvényében jövő szezonra marad a 125-ös jogsi és robogó vétel, de az F15-öt már eladtam. -
#TOTTI
őstag
válasz seller007 #88421 üzenetére
Jól beállítva, hasonló. Bár az F15 egy nyers vizes blokk, Piaggionál pedig van ami kicsit szolidabb teljesítményű bizonyos kialakítási korlátok miatt, de ülj rá a konkrét típusra és tapasztald meg.
-
#TOTTI
őstag
válasz Tothgera30 #88423 üzenetére
Tényleg, sose találkoztam vele.
-
Zoli bácsi
őstag
Adott egy motor. Meg adott egy driver, akinek a munkahelye külön kellett neki munkaruhát csináltatni (4XL.....). Asszem' az átlagnál iciripicirit szélesebb vagyok.
Na, lényegre térve, a bal tükör használható, de a jobb oldalit akárhogy állítom, használhatatlan. Vagy a kezemet látom, vagy a jobb oldali részt, a hátam mögött semmit. A probléma, hogy a tükör tartó bilincset nem lehet kivinni a markolatig (mint bal oldalon). Ott a fékolaj tartálya. Amennyire lehet kitettem, amíg megy, de van kb 2cm a markolatig. Egy hatvankilós sofőrnek szerintem jó lenne, de nekem sajnos beállíthatatlan.
Lehet valami megoldás azon kívül, hogy hosszabb szárú tükröket veszek? -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88425 üzenetére
Van ilyen toldó adapter, amivel el tudod tolni a tükör felfogatási pontját.
Ilyesmire gondolok. -
Honda567
junior tag
Kuplung rugókat mivel lehet könnyen be akasztani?
[link] -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88427 üzenetére
Nekem anno bicajon volt ilyen, de - pedig nincs is nagy tenyerem - zavart, hogy folyton a mancsom vége nyomta a tükör szélét.
Amikor végül leszereltem, úgy éreztem, hogy sokkal szélesebb lett a kormány, nem kell "nyomorogni" kapaszkodás közben. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88427 üzenetére
Elsőre elég csak egy jobbost venni, kipróbálásra.
Egyébként, azt gondolnám, hogy mivel motorral az ember talán inkább az út kissé külső részén halad, a baloldali tükör az igazi, a jobban max az út széli bokrokat lehet látni amúgyis.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #88431 üzenetére
Sávváltásnál, városi forgalomban jobbról érkező kerékpároshoz (kerékpársáv) nagyon is hasznos a jobb oldali tükör.
Én sem látok magam mögé, a karomat szoktam magam előtt keresztbe tenni, hogy a könyököm karom alatt ellássak.A biciklin ránehezedsz a kormányra, tartod magad, ha a szélesebb fogás kényelmesebb, a kormányvég számít.
Motoron más az üléspozíció, én például egyszer sem fogtam rá a kormányvégre, pedig még bukókeret is van a kormányon.Zoli bácsi: ha nem a kocsisorok közt törsz előre, vagy a kiskapun tolod ki a motort, szvsz nem lesz útban. De láttam már a markolat alá behajló kormányvég-tükröt, igaz, az sportosabb volt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
Országúton tényleg nincs sok jelentősége a jobbos tükörnek. Viszont a kisvárosunkat átszelő 85-ös út a város egy részén 2x2 sávos, és itt nagyon jó szolgálatot tesz a jobbos tükör.
A Piaggio Liberty ebből a szempontból nagyon jó volt, nagy, kerek tükrök, és a jobbost is be tudtam állítani.
Írtam, hogy ugye a probléma, hogy nagy darab vagyok. Ma délelőtt toltam ki az utcára a motort, megbillent, hát....Balra dőltem kb 45 fokos szögben, nem tudtam visszahúzni, azt hittem most borul. Végül visszahúztam, olyan áron hogy beleállt a görcs a lábamba.
Iszonyat dög nehéz, közel 130 kilómmal többször alig bírtam megtartani.
Nem is értem, mikor a tesztvideókon láttam a 60 kilós Indiai csávókat, meg csajokat Imperiale-on. Menet közben nincs gond, rajt ülve sosem éreztem hogy eldőlnék vele. Tolva a füves udvaron már nem egyszer megbillent, iszonyú rossz a súlypontja, engem hamar elrántana. Igazából nem szabad tolni, be kell röffenteni az udvaron, és kész. Tele van tankolva, talán így még hamarabb dől.
Bármi lesz, drága tükröt nem vehetek, szerintem, kormányvég tükör kihúzva. Egyszer elránt, fiatalabb nem leszek..... -
Topikgazda
válasz Zoli bácsi #88433 üzenetére
Rosszul tartod azt a motort tolásnál szerintem. Mindig magad felé kell hogy dőljön egy kicsit. Már csak azért is fura olvasnom amit írsz mert emlékszem, hogy anno amikor nagymotorra jártam, akkor többször egy csaj volt a párom aki 60 kilónál biztos hogy nem volt nehezebb. Gond nélkül tologatta a 650-es banditot aminek a száraz tömege szerintem 230-235 kiló környékén van.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Zoli bácsi
őstag
válasz sityupityu #88434 üzenetére
Nem tudom, lehetséges. Ugye előtte egy 100 kilós robogó volt, az én testalkatommal mindegy volt hogyan toltam.
Azt hiszem a súlypont van magasan. Ha rajta ül az ember, és halad, akkor nincs gond. Garázsból kitolni, meg a füves udvaron mozgatni problémás. Régen röhögtem, mikor olvastam, hogy régi dögnehéz motorokban (Amihez oldalkocsit is lehetett csatlakoztatni) hátramenet is volt. Most már megértem. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88433 üzenetére
A rutinpályán a 8-as tolás érdekes volt, jobbra és balra is kellett fordulni. Ahogy sityupityu is írja, magad felé dpéjön egy picit. Persze ilyenkor is elkezdhet dőlni, de akkor már inkább rád. Behúzod a féket, berogyasztasz térddel és ráfekteted a combodra, csípőből megtartod. Gondolj bele, az eldőlt motort is fel kell tudni állítani és megvan rá a terchnika.
Mentős vagy, az eszméletlen, vagy ellenkező embert is lehet mozgatni, ha ismered a módszert.
A múltkori rutinórán annyira nem tudtam elindulni egy STOP-táblás kereszteződésben meredek emelkedőn, hogy a sok indítózás leszívta az akkut. Szégyen, nem szégyen, félretoltam a motort, emelkedőn felfelé a járdán.
Jó, oké, termetben rajtad is túlteszek, ha nekifekszem, akkor egyedül is betolok egy autót is, volt rá példa.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88435 üzenetére
Mindig a csípőnek támasztva érdemes tolni. a tank legyen a csípőnél, de előbb-utóbb úgyis megérzed, hogy hogy kényelmes.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #88436 üzenetére
Szerintem motorral egyszerűbb emelkedőn indulni, mint autóval. Ugye az első féket behúzva tartod, aztán engeded a kuplungot, és ahogy kezd húzni a motor, féket elengedheted. Autónál kell kézifék is. Vagy kuplunggal, gázzal játszva megtartod az autót a lejtőn. Ez motornál is működhet, rövid ideig okés, hosszabban azért megégetheted a lamellákat.
Nekem könnyen ment az A jogsi, előtte Simsonoztam, semmi új nem volt, csak a kicsit nagyobb teljesítmény. Robogó után biztos furcsa.
Oké, igazatok van, biztos én fogom rosszul, de ez a rész nekem új, ekkora dögöt sosem terelgettem, Liberty tök mindegy merre dőlt, egy ujjal megtartottam.
Emelkedőn felfele toltad? Lefele, felülni rá, 2. fokozat, kuplung ráenged gyújtással, és ha szikrát képes adni az aksi, általában beröffenik.
Tudom, az a hivatalos, hogy modern katalizátoros gépeket nem lehet betolni. Ignist is toltam be, lányom mindig rajt felejtette a világítást mikor friss jogsija volt.
Persze ha nem indul be, akkor sokat nem szabad nyaggatni, meg kell bikázni. Jut eszembe, teszek is a dobozba egy bikakábelt, majd veszek ha lesz a LIDl-ben, Ignis ülése alatt is van. Bár lehet nem várok, 6 éves lesz az aksija, ugyan látszólag semmi baja, de a rádió már elnémul ha indítok, meg a feszültséget is jól ejti pár nap állás után...Nem várom meg míg használni kell a kábelt. Ugyan, ahogy a motort, az autót is mondhatni hobbi szinten használjuk, pecázni járok vele legtöbbet. De szülők 80 évesek lesznek, anyós 90, szóval előfordulhat hogy ugrani kell, akár éjszaka közepén.
Eszméletlen, tónustalan embert nehéz mozgatni, de ha valaki a kezeit meghúzva felülteti, és háta mögül meg tudom fogni Rautek-féle műfogással, akkor már oké. Egyedül iszonyú nehéz. Rauteket azt hiszem nektek is ismerni kell.
Amúgy van lapáthordágy, vagy board, ilyen esetben is hasznos, ha nincs sérülés, még az ágyból is ilyennel szedjük ki a "súlyos" beteget.
Lapáthordágy középen szétszedhető, be lehet csúsztatni a "pengéket" az ember alá, aztán össze van pattintva.
Ne találkozzatok vele. De ha igen, nem kell megijedni, ha zakózik egy motoros, elvből gerincsérültnek tekintjük, szóval stiftneck, gerinc ágy....
Legtöbbször persze alaptalan a feltételezés. Aztán a baleset utáni adrenalin löket, stressz sok tünetet elnyom, láttam már csigolya töröttet, aki a helyszínen jött-ment, és nem is akart kórházba menni.....
Eh, megint hosszú lére eresztettem.... -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88438 üzenetére
Nézd, ha neki megy, neked is fog hamarosan.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88397 üzenetére
Nalunk a keeway rendszeresen leallt melegen, garis hengerfej csere megoldotta.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #88442 üzenetére
Az tény, hogy amerikában kb. "mindent" engednek. Egy V8-as motort beleszerelsz egy fürdőkádba, és ha van rajta lámpa, akkor mehet a forgalomba.
Itthon azt nem lehetne lepapírozni, hogy valami régi karbis gépet átszerelj injektorosra, pedig kb. "konyhakészen" lehet venni átalakító kit-et, köbcentihez pontosan. -
Winne
nagyúr
Sziasztok,
125-ös robogón a következő a jelenség: télből mikor elővettem, töltöttem az akksit és elkezdtem vele járni. Az önindító nem tekert, már tavaly is meg lett picit piszkálva, mindegy rúgtam inkább, vettem hozzá bontottat, itt van a dobozban még. Egy erős hete nem vagy nem jól működik az index (vagy kattan egyet de nem megy, vagy nem is kattan, ritkábban összevissza kattog, hol gyorsan hol lassan), ez nagyobb baj, már gondolkodtam mi legyen. Behoztam az akksit, hogy így vigyem inkább a szerelőhöz. Visszatettem, ráindítottam, tekert és el is indult, bár hideg volt és visszafulladt, másodszorra már nem tudott elindulni úgy, nem tekert rendesen. Azóta meleg lett nappal és tegnap munkából ki kellett ugranom munkából intézni valamit és melegben indul simán önindítóval és műkösik az index is.
Erős a gyanúm, hogy új akksival lehet megoldódik a probléma, de ha az index is elromlott, akkor az relé lehet vajon? Lehet nem tölt a motor menet közben? Nincs itthon multimeter, hogy rá tudjak nézni, de ezt talán tudom holnap próbálni.
Egy új akksi valszeg annyiba kerül, mint megnézetni a szervízben, inkább arra költök, ha valszeg megoldja a gondom, ha nem, akkor max buktam az akksi árát és úgyis vinnem kell. Akkor mire számítsak az index hibára mi lehet a rossz valószínűleg?
Az ízlésem a lehető legegyszerűbb. Mindenből beérem a legjobbal...
-
Zoli bácsi
őstag
Előszor megnézném nem-e testelés hiba. Pl. az én motoromnál az akkumulátor negatív vezetéke ketté ágazik, egyik ág a kasztnihoz, másik ág a blokkhoz van csavarozva. Na ezeket a pontokat kellene először megnézni.
Aztán a biztosítékokat, nincs-e oxidáció, kimozdulás.
Autód van? Bikakábeled van...? Kösd rá csipeszekkel az autó aksijára a robeszét, 12V az 12V. Próbáld meg, hamar kiderül aksi hiba-e. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88446 üzenetére
Én is így voltam ezzel, a 12V az 12V, de azért teljesen máshogy tekert egy 55Ah akkuról.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88438 üzenetére
Hátsó fékkel tanítja az oktató, mármint hátsóval tartom a motort. kb ugyanaz, mint az autónál: amíg megkeresed a fék, gáz fogáspontját, addig egy harmadik végtagoddal tartod a féket. A te módszeredhez hülye vagyok még. Ha első fékkel tartom, akkor nem tudok gázt adni, márpedig alapjáraton még vízszintesen sem teljesen egyszerű elindulni. Általában persze sikerül, de gyengén, vagy erősebben beremeg a motor. emelkedőn, főleg az én súlyom alatt tuti lefulladna.
3. óra forgalomban. Álltunk a STOP vonalnál, balra kanyarodáshoz a felezővonalhoz húzódva. Én elöl, középen a másik tanuló, hátul az oktató kocsiban. Lefulladtam, lemerítettem az akkut is. Jobbnak láttam letolni a járdára, a zebránál volt rá lehetőség, az pár méterrel feljebb volt. Letoltam, a többiek felmentek, a kereszteződésben megfordultak, parkoltak, az oktató odajött és segített betolni. Persze lefelé a lejtőn tolnia nem kellett, de elmagyarázta, hogyan, mert élesben még nem csináltuk.
A legutóbbi, 4. órán jobban ment, utcahossznyi emelkedő, 30-as övezet, de azért busz is jár ott. Eleve az óra előtt kértem, hogy a telepen menjek 1-2 karikát, hogy megszokjam a motort. Lett állítva is a gázkaron, mert a 3. óra elején, még a telephelyen jeleztem, hogy más a motor. Nagy volt a gázkar holtjátéka. Beállítva már ismerős volt. Mindegy, a két karikában csináltam vagy 20 elindulást, meglett a kuplung fogáspontja és hogy mennyi gáz kell egy dinamikusabb rajthoz.
Az emelkedő alján kb a 3. elindulásnál mondta az oktató a rádióban, hogy azért hosszan kell csúsztatni a kuplungot. Autónál megszoktam (dízel), hogy viszonylag alacsony sebesség elérésekor, rövid idő után felengedhetem a kuplungot. Itt azért nem teljesen így van.
Az se mindegy, hogy egy utcában akarsz-e indulni, ahol 100 méterig nincs semmi akadály, vagy STOP-vonaltól zebráig, majd a zebra után (hátsó kerékkel még a zebrán) a forgalom miatt megállva. Vagyis 1,5-2 métert kell csak menned.Mindegy, tudom, hogy meg lehet tanulni és mivel nincs semmi olyan bajom, ami gátolna ebben, én is meg fogom tanulni. Eleve én mondtam az oktatónak, hogy ezzel foglalkoznom kell, mert nem megy. A többi résszel nincs gondom. Egyszer sem volt olyan necces helyzet, hogy borultam volna se tempónál, se lépésben. Inkább mentem lassabban, vagy letettem a lábam.
Bikakábel miatt ne várj a Lidl-re. Én Lidl-ben vettem, mert olcsó és jó, ami igaz is. Aztán ténferegtem kicsit a Homasitában, a kerületben egy autós bolt, és ott hasonló áron láttam jó bikakábeleket. A vontatókötéllel már nem vártam meg a Lidl akciót. Ilyen rontásűző amuletteket tartok a kocsiban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Zoli bácsi
őstag
válasz macilaci78 #88447 üzenetére
Igen, mert jóval nagyobb az indítóáram. De elvileg baja nem lehet, mert a feszültség számít. Én eleve nagyobb akut veszek mindig a kocsiba is, nagyobb kapacitásút, meg indítóáramút. Amekkora befér a gyári helyre, a legnagyobbat. Ezt összevetve a karbantartás (kóros, azt hiszem) mániámmal, hogy nyáron is, ha keveset megyek, töltögetem a garázsban, azt eredményezi, hogy átlagnál többet elmennek az akkuk nálam. Ignis gyári akkuja 9 évet ment. Aki megvette a robogómat a gyári, 3,5 éves akkuval, szerintem még 2 évig nem kelli akkut venni..Minyimum. Bár ez már rajta múlik.
Szerk: Közben írtál: Én azért első féket használok, mert így letehetem a lábaimat. Hozzá teszem, nekem nagy kezem van, bőven megy hogy kis gázfröccsöket adok, meg a féket is tartom. Kis lejtőn lábbal is meg lehet tartani a motort.
Az a baj ezzel a kábellel, meg kötéllel, hogy bent vannak a kocsiban, de soha nem kell. Egyszer vegyem ki őket....[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #88449 üzenetére
Én is a legnagyobbat veszem, ami fizikailag befér. A mostani akku már 65Ah-s. A garázs meg úgy van kialakítva, hogy a kocsi orránál is van egy konnektor, mellette kampó lóg ki a falból és arra van akasztva az akkutöltő.
Télre kiveszem a robogóból az akkut és havonta rádugom az okostöltőre 2-3 napra. 5 évet bírt. Voltaképpen csak a töltést nem tartotta, 2-3 nap állás után hallhatóan nehezebben tekert, de másnap még pöccre indult. Nem lett volna muszáj cserélni a berugókar miatt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs