Hirdetés
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
it Az NVIDIA piaci értéke átlépte a 3 billió dollárt, így már a világ második legértékesebb cége, megelőzve az Apple-t. A Wall Streetet pár nagy cég húzza előre, Tajvanon pedig tombol a Huang Zsen-hszün-kultusz.
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tamás9x
őstag
válasz runner 125 #118099 üzenetére
Igazad van... 1,5M + szervíz.
csongi:
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Jakab66[hun]
senior tag
válasz csongi #118089 üzenetére
Ha a DL650 elnyerné a tetszésem akkor rámennék az újra. Igaz valahol legbelül Hondás vagyok egy picit, de ez a Suzuki bejön nagyon, és az új ára sem 4M forint. Talán még egy fiatal Crossrunner 800 amit szívesen kipróbálnék. ( bár ezek már ugye drágább vasak)
Gipsz Jakab
-
runner 125
nagyúr
válasz Tamás9x #118101 üzenetére
[link] - TDM 900-at sokan dícsérek, sor 2, vajpuha blokk, kényelmes, jó üléspóz, van már ABS, ilyen célra szerintem tökéletes a fenti keretből.
Esetleg V-strom 1000: [link]"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
vlevi
nagyúr
válasz runner 125 #118103 üzenetére
Jó, tudom, ne menjünk bele mélyebben, de 2004, 2006-os motorok 20ekm-el?
Az mit csinált vele, évente elgurult vele egyszer szervízbe?
Ezt már azért nem venném meg, mert annyit állt, hogy berohadt a dugattyúA kocsim 15 éves, és úgy van benne 50ekm, hogy nyaranta csak azért gurulok vele arrébb, mert nem ér el az akksi töltő kábele a kocsiig
-
csongi
veterán
válasz Jakab66[hun] #118102 üzenetére
Tovabbra is tartom magam ehhez. Pont lexarom, milyen szine van, milyen a kinezete. :). Nem ez alapjan valasztok.
Már nem!!
Egyszeruen az erdekel, mikor raulok mit kapok.
Olyan ez mint Fiat Multipla. Hanyinger kapott el attol az autotol. De mellyen egy irdatlan jo, praktikus auto. :).
Tokeletes motor nem letezik. Ha letezne akkor csak azt lehetne eladni a piacon. -
Tamás9x
őstag
Nem feltétlenül szeretném elkölteni a teljes keretet, üzemanyagra se lenne rossz ha maradna, meg egy két extrára, pl ruha kiegészítő, doboz... tartalék lomok, fesszab, gyújtás, ezt is így utólag Geri, Andor videóiból szedem össze. Na meg a felkészítő lakatos munka a vázon..
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
vlevi
nagyúr
válasz #31733248 #118106 üzenetére
Felre erted. Pont azt akartam modnanni, hogy 15 ev alatt 20ekm-t belerakni a -motorba, nem semmi. Nagyon nagy motiváció kell hozzá, hogy ne menj le a garázsba, és egész szezonban csak ott álljon, hogy véletlenül se menjen bele km.
Én nem használom az autót, és igy van benne 50ezer... -
runner 125
nagyúr
válasz Topiccsendőr #118111 üzenetére
Yep!
Mióta terepen gurulgatunk (na oké, és a felújításom sok időmet elvisz), azóta a Honda-ba az elmúlt 2 évben kb 2000km került.
vlevi
Nem azt mondtam h ezt a konkrét példányt vegye meg, csak a típus miatt linkeltem be neki. Egyébként meg abszolút nem kizárt ilyen futást találni. És nem azért mert önigazolóan hiszek a mesékben, de hidd el, h vannak olyan motorosok akik évi 2000km-t mennek. Vagy annyit se. Vagy amit persu is írt. Ha valakinek van mellette másik motor, vagy másik hobbyjárgány, akkor már simán megoszlik az az évi "átlag" 6.000km, amit egy motoros kb motoron tölt.
Mint ahogy én is megvettem az 1. tulajától a 2007-es Suzuki-t 16.000km-rel tavaly, amit az ügyfélkapu is igazolt. Most őszintén, neki pl milyen érdeke lett volna visszahajtani 1. tulajként?
De alapvetően az órában lévő számokat én kevésbé szoktam nézni. Némi rutinnal azért be lehet lőni egy adott motor futását az állapota, jelek alapján és azt párhuzamba állítani az óra állásával."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
Vegre felkerult egy husa fe450
erosen must have.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #118114 üzenetére
Mit akarsz 15 lóerővel?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #118116 üzenetére
Az 50 -ből még megvan 15 lóerő. Ideális enduro kezdőknek.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz Tamás9x #118108 üzenetére
Transalp 650. Egy jo valasztas, es siman a kereten belul maradhatsz, es marad is.
Igas lo, az elvezet a hosszu tavu teherbiras. Persze ennek is ki lehet hajtani a belet. Egy keves odafigyelessel, boven mennek 100ezer felett, es siman meglehet a duplaja is.Ennel erosebb a TDM850 sor2. . Sajnos az olajra olajnyomasra finnyas. Fotengely csapagy hamar elkoszon emiatt.
Amugy megbizhatoak, a szeria vege kisebb etvágyú.Kawa Versys is befer a keretbe, az elso szeriak. A kinezete ami nem teszi vonzova. A tesztek alapjan igen jo kis gep. ABS elonyt jelent.
Aszfaltosabbak:
NT700V, belepo aru peldanyok, azert eroteljesen szemlet igenyelnek. Henger elrendezese ugyan az mint a transalpnak. Kb ugyan az a blokk, fejlettebb, injektoros. Igas lo ez is.
CBF600S
Sima sor4, kiszamithato igas lo ez is.
ABS elony. Vilagvege 2 nap.Bandit
Kb olyan mint a CBF, de azert annal puritanabb, de ettol azert nem rossz.
Igaslo kategoria ez is kb. -
Shin Chen
tag
válasz #31733248 #118070 üzenetére
(Csak halkan megjegyzem, azt hiszem ez a moci idén megjárta a Budapest-Bamakót )
Szóval az a 1,5 mFt az elvégzett felújítás-teljes generál miatt annyi. De inkább tévedjek.[ Szerkesztve ]
"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
#31733248
törölt tag
válasz Shin Chen #118119 üzenetére
Nem tudom - lehet. Használtan bármelyiknek lehet lehet hasonló, vagy rosszabb előélete, kivéve azt, amelyiknek ismered a gazdáját. Önmagában egy Budapest-Bamako még nagyon messze van a világvégétől, a BMW-s ismerőseim nyaranta gyakran mennek ennyit. Ha a párom jönne, szívesen mennék én is, mondjuk nem Bamakoig, de Marokkóig mindenképpen.
A tiroli szabályozásról cikket írt az Onroad, sajnos az kimaradt, ami a német szaksajtóban megjelent: a névleges fordulatszám felénél mérik a zajt, nem leszabályozásnál. Na most ami félfordulaton hangosabb 95 dB-nél, az mennyire lehet hangos tiltásig forgatva?
[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz Topiccsendőr #118054 üzenetére
de, vizes, csak arra gondoltam lehet jót tenne egy extra borda rá.
egyébként tényleg az aksi volt a hibás, most az újjal pöcc-röff. cserébe, hogy éjjel szereltem hulla fáradtan, most kizártam magam a csomagtartóból, mert elfelejtettem visszakötni a bowdent -
nagyúr
Szállított már valaki motort dobozos autóban? (Renault master) Hogyan célszerű? Oldal/közép sztenderen ? Milyen pontoknál és hogyan lehet / érdemes kikötni a motort?
-
yodamastah
őstag
-
Chris0321
addikt
válasz yodamastah #118127 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy spaniferből nem mindegy, hogy milyet vesz az ember. Vettem a leggyengébből, gondoltam nincs olyan nagy erőhatás ami indokolná a drágábbat amiben igazam is volt viszont annyira gyenge volt a fém része amit már akkor észrevettem mikor kézbe vettem, hogy egy használat után dobhattam ki. Az erősebb spanit viszont többször használtam és még mindig teljesen jó.
-
etnies
senior tag
válasz tboy93 #118125 üzenetére
https://onroad.hu/2018/03/18/hogyan-szallits-motort-sorozat-1-resz-naked-bike/
https://onroad.hu/2018/03/31/hogyan-szallits-motort-sorozat-2-resz-a-sportmotor/Az biztos, hogy semmiképpen ne rakd középállványra, mert ha berugózik és leugrik onnan, baj lehet. Vagy oldalsztender vagy állva rögzítve.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
nagyúr
Köszi a tippeket!
-
-
runner 125
nagyúr
válasz etnies #118129 üzenetére
Nem olvastam el a cikkeket, de ha egy 200-250kg-s motor lespanizva leugrik a középsztenderről, megeszem a kalapom. Oda rally szintű ugratás kell.. ha normálisan le van húzatva előre és hátra is, az az életben nem fog elmozdulni.
A VFR-t így hoztuk haza Berlin fölül, pár éve. Középállványon, 4 ellentétes irányba lehúzatva. Semmit nem ment arrébb.
Ha egy motoron van középállvány, én 100% h azon szállítanám. Oldalsztenderen szállítva, lehúzatva magának a motornak a berugózási hajlama szvsz sokkal nagyobb, hisz a 2 kereke a földön van."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
etnies
senior tag
válasz runner 125 #118132 üzenetére
Középsztenderen valamelyik kerék a levegőben van mindig, nem lesz stabil teljesen sohasem.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
ktgeri
tag
Sziasztok!
Kezdő motoros vagyok, most fogom befejezni a motoros jogosítványt.
Szeretnék vásárolni egy jó ár-érték arányú sportcsizmát.A következőket néztem ki:
https://darazsgarazs.hu/index.php/termek/modeka-donington-2-motoros-csizma.635.html
https://www.muziker.hu/forma-boots-freccia-black-white-red-45
https://pardi.hu/shop/motoros-csizma/mugen-race-motoros-csizma/mugen-race-motoros-csizma-1490-feher-bot-mnr-1490a
https://www.rider13.hu/termek/tcx-sp-master-vizallo-sportcsizma
https://www.bazismotor.hu/termek/ozone-circuit-ii-sportcsizma/
https://darazsgarazs.hu/index.php/termek/speed-tech-motoros-csizma-akcio-szellozo-motoros-csizma.385.htmlEzek közül melyik lenne az ajánlott?
Illetve, van valami jobb webshop, ahol érdemes böngészni?Mint láthatjátok, a keretem kb 50.eFt.-, így, ha ebben az ársávban a fentebb linkelteknél tudtok jobb csizmát, úgy kérlek azt osszátok meg velem!
Köszi! -
Caboose
tag
válasz Topiccsendőr #118097 üzenetére
"Magas fordulatnal a hajtorud megnyulik korulbelul a lokethossz 1%-aval."
Azért ez nekem soknak tűnik. Vegyünk egy egyszerű példát: 100x76,4mm furat/löket; 150mm hajtórúd hossz(kb). A te "ökölszabályod" szerint a hajtórúd megnyúlik 76,4/100=0,764mm-t. Ez 0,764/150=0,509% relatív nyúlás. Na most a legtöbb acél folyáshatárát a 0,2% fajlagos nyúláshoz adják meg. Szerinted a hajtórudak a folyáshatáron túl szoktak üzemelni? Nem hinném.
De menjünk tovább. Ugyan az az egyhengeres motor. Kb. 350g-os dugattyú. A maximális dugattyú gyorsulás (lassulás) a felső holtpont/alsó holtpont közelében szokott lenni. Ki lehet számolni szépen a dugattyú pozíció-fv. kétszeres deriválásával, a geometria ismeretében. Most az egyszerűség kedvéért vegyünk egy extrém magas 5000 G-s értéket. (egyhengeres motornál nem lesz ekkora sem)Ezzel: F=m*a= 0,35*5000*9,81= 17168 Newton, tehát 1,7 tonnányi erő, ami soknak tűnik.
De, ha kiszámoljuk, hogy a hajtórúd keresztmetszetére (10x25mm mondjuk) P=17168/(0,01*0,025)= 68 672 000 Pa= 69 MPa húzófeszültség hat, akkor már nem is olyan vészes, ha azt vesszük, hogy a legegyszerűbb biliacélnak is 235 MPa a folyáshatára...
Az égésből adódó terhelést direkt hagytam, ki ugyanis az összenyomja a hajtórudat. (mellesleg ha jól tippelek egy nagyságrendileg nagyobb érték)
Nem a hőtágulásra gondoltál eredetileg?Egyébként abban teljesen igazad van, hogy változik a hajtórúd és a dugatttyú formája és mérete. Nem csak a hő hatására, hanem a terhelés hatására is. Nekünk például, amikor motorokat indikáltunk a legnagyobb problémát az jelentette, hogy emiatt a deformáció miatt "elmászik" a motor valós felsőholtpont-hoz tartozó főtengely szöge (tized vagy század fokban mérhető de itt számít) és nagyon nehéz mérni, de a hőfelszabadulás számításnál meg sokat számít.
(Nyilván ez egy egyszerűsített számolás, részben hasracsapós adatokkal, de nagyságrendileg helyesnek kell lennie. De nyugodtan javíts ki, ha elszámoltam volna valamit, vagy ha én írtam hülyeséget.)
-
duni84
aktív tag
válasz ktgeri #118134 üzenetére
ezeken kívül nézd meg a fb csoportokban/marketplace-en is, mert elég sokan rendelgetnek németországból/angliából, aztán ha mégsem passzol a méret, akkor eladják valahol az itthoni és a kinti ár között. ha véletlenül sikerül a te méretedben találni valamit, akkor főnyeremény. amúgy vízálló vagy szellős változatra gondoltál? mettől meddig tervezel motorozni szezononként (csak nyáron a dögmelegben vagy olvadástól fagyásig)? baromságnak tűnhet a kérdés, de annyira eltűnt az utóbbi 2 évben a tavasz és a tél, hogy én pl gyakorlatilag a téli ruhát és vízálló bakancsot cserélem a tök perforált cipőre és ruhára (aztán másnap vissza télibe ), szóval nem biztos, hogy a "köztes igásló" a legideálisabb. hogy tervezed a szokásaidat (sétálni is fogsz benne, esetleg 30 percnél többet benne tölteni, ha valahol leszállsz vagy naponta 20-szor kell majd fel-le venned): mindenképp sport csizmára van szükséged vagy inkább túra/adv csizmára, esetleg motoros cipőre. bocs, ha már túl vagy ezen a kérdésen, de kezdők között magasabb arányban fordul elő, hogy fel sem teszi a kérdést magának milyen lesz a tipikus felhasználási terület, mert "úgyis erhatot/cébéert/gikszert" veszek, aztán a végén kiderül, hogy egy supermotoval fög szerelemházasságot kötni az ember az első 3-4 évére
#metszéspontok
-
ktgeri
tag
válasz duni84 #118137 üzenetére
Tudnál esetleg csoportot ajánlani?
Igazából teljesen hobbicucc lesz, rövidebb BP-és környékén történő túrázgatásokra.
Leghosszabb táv, Balaton esetleg Szlovákia, nagyon max Osztrák Alpok vagy Erdély talán 1x.Sétálni sokat nem terveztem benne, motorról max le, pár méter séta a tájat megnézni vagy esetleg az étteremig/kávézóig elslattyogni.
Igazából most a motor mellé vettem egy nyári kabit, ami MUGEN-es, egy Scorpio sisakot, illetve az RMC motorban egy botrányos, saját márkás farmert, amiben a betehető protektor magától elmászik állandóan. Hát még egy esésnél...
Tervben van viszont, hogy következő szezonra bejön egy egyrészes bőr ruha és a mostani megmarad arra, ha csak elgurulok a boltba vagy pár km erre-arra.Egyébként jobb lett volna hamarabb megtalálni a csoportot.
Vszleg megspórolok nem kevés pénzt és nem veszek egy olyan szar terméket, mint az a farmer.[ Szerkesztve ]
-
-
Tamás9x
őstag
Jól látom, vagy csak keveset nézegetem...., hogy a cipő árak az utóbbi években szinte duplázódtak?
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Caboose #118136 üzenetére
Nem a hotagulasra gondoltam. Igazad van, rosszul fogalmaztam, nem csak a hajtorud nyulik, hanem a fotengely is gorbul. Ez nem az en okolszabalyom, hanem az aprilia RSA fejlesztesenel a gazdinamikai szamitasokat vegzo mernokee. Nem mindenre lehet rahuzni, nem mindenhol lesz ekkora a dugattyu utvaltozas.
Az egesbol adodo terhelest nem nagyon lehet szamitasba venni magas fordulaton. 13000 fordulatnal a hengerben a nyomas nem tudja elegge gyorsitani a dugattyut, nem annyira gyors az eges.
Meg terjeszkedesnel is a hajtorudnak kell visszahuzni a dugattyut.
Miutan a dugattyu eleri a max sebesseget, a hajtorudnak kell megint lelassitania. Ekkor a dugattyu nyomja a hajtorudat, es tesz energiat a rendszerbe. Ahogy alsoholtpont utan a hajtorud nyomja a dugattyut a maximalis sebessegig, aztan a dugattyu lendulete huzza a hajtorudat a surites elleneben, amivel megint energiat tesz a rendszerbe. Ilyen magas fordulaton az ugynevezett munkautem nem nagyon letezik.
Ezert talaltak ki a crossplane, vagy big-bang rendszereket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
csongi
veterán
válasz Topiccsendőr #118144 üzenetére
Ekkora fordulaton egy ütemre kevesebb üzemanyag elhasználás jut mint a gyorsítási fázisban?
Persze a magas fordulatból adódik, hogy összességében a fogyasztás magasabb? -
runner 125
nagyúr
válasz norbert1998 #118146 üzenetére
Grat. A "legmotorabb" 125-ös.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
ktgeri
tag
BP-és vonzáskörzetében a munkájára igényes szerelőt tudtok ajánlani?
Illetve, erről az oldalról rendelt már valaki?
https://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/63696
Gyanúsan olcsó többek közt ez a csizma is. -
canniball
nagyúr
válasz norbert1998 #118146 üzenetére
Gratula!
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs