Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
Megfizethető és viszonylag kompakt ház született a Lian Li-DAN Cases frigyből
ph A 26,3 literes térfogatú, két színben választható típus moduláris belsővel és korrekt szellőzéssel igyekszik magára vonni a figyelmet.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
Pár éve az utolsó rutin időpontot csíptem meg, majd jött 4 hónap kínszenvedéses várakozás . De már februárban hívogattam az iskolát, jelentettem nekik az időjárást , hogy milyen szépen süt már a nap. Márc. 15-e körül kezemben volt a jogsi.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
bardi
aktív tag
válasz Pttypang #138298 üzenetére
5.-én megbuktam rutinon, és idénre az oktatómnak már nincsen időpontja. Azt tudtam hogy a forgalmi csak jövőre lesz meg, de tök jó lett volna idén menni pár órát még forgalomban, hogy esetleg egy motort hazahozzak, ha úgy alakul. Így tolódik az is jövőre. Reménytelen
Közben meg mennek a hírek, hogy alig jelentkeznek jogsira új emberek, miközben aki van, annak is heteket kell várni vizsgára. Amúgy hivatalosan elvileg október végéig tart a szezon, amikor még vizsgáztatnak, a novemberihez valami nem tudom milyen extra kell.
'92 Honda VFR 750
-
Xero
nagyúr
válasz bardi #138302 üzenetére
En 2 eve szeptember 7-en iratkoztam be, kb 1 het alatt leporgettem az online oktatast, majd 1 hetre ra kaptam kresz idopontot. Szeptember 31 volt az elso rutin oram es pontosan 2 eve lett meg a rutinvizsga ugy hogy nem fertem be egybol, es csuszott egy hetet az is. November 3-an mar meg is volt a forgalmi vizsga is. Szoval ki lehet azert fogni.
Siman homersekletet neztek anno amugy, ha nem fagy akkor megy.
-
A Zéé
addikt
válasz bardi #138302 üzenetére
október vége után asszem azt nézik, hogy meddig van +5 fok felett a várható minimum hőmérséklet, és erről hetente adnak ki valami központi rendeletet, hogy meddig mehet még a vizsgáztatás.
Én tavaly október 28-án vizsgáztam, öcsém november 4-én, az ő kollégája meg egy hétre rá, és asszem így lett vége tavaly a szezonnak. Öcsém kollégájánál már ment az izgulás, hogy lesz-e még vizsga akkor.Just a simple Lineman...
-
bardi
aktív tag
Én augusztusban online iratkoztam be a suliba, majd egy hét után már felhívtam őket, hogy mi a csöcs van, mert semmi visszaigazolást nem kaptam, onnan még egy hét volt mire hozzáfértem a netes oktatáshoz, azt viszonylag gyorsan kipörgettem. Vizsgára jelentkezés után 2-3 hét volt, mire kresz vizsga ment.
Utána megint buktam kb 1-2 hetet, mert az oktató szabin volt, ez után már az órák gyorsan mentek, de rutin vizsga időpontot elsőre ilyen 3 hétre kaptam kb, az előre lett hozva végül, de új már nincsen.
Jó lenne, ha szólna, hogy lesz még novemberben vizsga, ezt a részét jó lenne idén letudni.'92 Honda VFR 750
-
Topiccsendőr
addikt
Letomitettem az oninditot, es visszaraktam a helyere. Kozben lattam, hogy a hovedo gumiszonyeg el van erve eleg rendesen, szoval azt is megrendeltem egy valag penzert. Japanbol jott, szep lassan. Gondolom mert en vagyok az egyetlen hulye europaban aki ilyet egyaltalan rendel.
Ahogy szamitottam ra, 2 ora munka volt. viszki-kolaval ugyan, de km-re vetitve azert eleg combos koltsege van egy ilyen 180 lo feletti sportmotornak.
Aztan megneztem az 530 as lancot. Kicsit kevesebb, mint 15e km utan szakaszosra van nyulva.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
veterán
-
Micsurin
nagyúr
válasz Topiccsendőr #138306 üzenetére
Enni lehetne onnan annyira tiszta
Csak mert lassan uborka szezon.Kozma szerint szakaszosra nyúlt lánc nincs csak nem jól beállított. Rendesen csúnya tekintetett kaptam a megjegyzésért, hogy lassan azt is kéne cserélni ejtse már meg mert lusta vagyok rá, hogy szakaszos nyúlás az nincs.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
d@vee
őstag
válasz Oppenheimer #138307 üzenetére
Az én oktatóm így csinálta. Bejelentkeztem vezetésre, már kért is időpintot, 2 hét múlva le is vizsgáztam. Így lenne a logikus ugye...
Ja
-
veterán
válasz d@vee #138309 üzenetére
Nekem is. Forgalmi vizsga időpont mondjuk 1 hónapra volt, de így is megvolt a rutin + forgalmi 2 hónap alatt a legnagyobb csúcsidőben.
Amúgy meg motorra nem kell jogsi, motorosoknak vagy a felének nincs is a kategóriájának megfelelő.
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Somatom
veterán
válasz Oppenheimer #138310 üzenetére
Amíg nem ellenőriznek, vagy nincs baleset, addig tulképp semmire sem kell jogsi.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
a GPS-es kategóriát tuidnám élni! 😍
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
3800+
őstag
válasz Oppenheimer #138310 üzenetére
Ha nem az a tipikus szerencsétlen típus vagy mint én akkor működik a dolog... Úgy néz ki vasárnap veszek mocerájt, egy kollégám hozza majd el velem, neki van jogsija rá, de garázs csak másnap lesz. Nem úszom meg hogy ráüljek és elguruljak vele a garázsig, kb 200 méter... tuti meg fognak fogni.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
veterán
válasz 3800+ #138314 üzenetére
Ne foss, én az utolsó 5 forgalmi alkalomra és a vizsgára saját motorral mentem, meg voltunk mocizni barátnőmmel is a városban (Bp) mielőtt meglett a jogsim. Szabályosan közlekedő és rendesen felöltözött motorost nagyon ritkán állítanak meg. Ha mégis, akkor 30k, nabumm, túléled.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
3800+
őstag
válasz Oppenheimer #138316 üzenetére
Mondjuk erre én is gondoltam, ha már meglesz a moci mehetnék azzal gyakorolni meg vizsgázni. Legalább addig is ülök rajta.
Szerk.: Csak ez nem fura kicsit, hogy azzal érkezem és azzal távozom? Vagy ez ilyen nyílt titok ilyen esetben?
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
veterán
-
norbert1998
veterán
Megtaláltam az alternatívát, amit kerestem. Azt hiszem. Kicsit körülményes, és tesztelni kell még, de azt hiszem, működhet.
A Wikiloc tartalmaz rengeteg féle túrázási típusra útvonalakat, lehet hozzáadni is. Enduro, offroad, terepjáró kategóriában akad azért néhány, illetve hozzáadni is bármikor lehet szerintem.
Valakinek tapasztalat?
-
norbert1998
veterán
válasz 3800+ #138317 üzenetére
Mindig másfelé néz az oktató. Nálunk is volt ilyen. Én ennyire nem nyomtam fullba, a Stromit leraktam a rutinpályán, és a 125-össel jártam oda. Viszont lábon vittem oda a Stromit, és vizsga után úgy is vittem haza. A jogsi azután több, mint másfél hónap volt, mert valami nagyon csúnyán összeakadt az ügyfélkapumban az orvosi alkalmasságival kapcsolatban. Abban a másfél hónapban nem mentem külföldre.
-
GTVili
tag
válasz Oppenheimer #138316 üzenetére
...egy ismerősömet pont így kaszálták el a zsaruk... vizsgára ment, saját motorral. Pár sarokkal előtte megállították. Sebtiben el is tiltották öt évre...
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #138307 üzenetére
Nálunk úgy volt hogy annyi időpontot kért amennyit tudott. Csak tanítványa meg még több volt.
-
nagyúr
válasz Oppenheimer #138316 üzenetére
~ ha rossz napja van a rendőrnek eltilthat akár 2 évre is, hiába csinálod éppen a jogsit
emiatt nem bátorítanék erre senkit
de amúgy én is csináltam ilyet, mondjuk zabszem volt mindig a seggemben
+ biztosító sem fizet ha kárt okozol
-
nagyúr
-
GalaHU
őstag
válasz Oppenheimer #138316 üzenetére
Azért az a "na bumm" erős túlzás, hogyha éppen vizsga előtt állsz, ugyanis simán eltilthatnak a vezetéstől anélkül hogy lenne jogsid. Így meg nem enged majd a rendszer vizsgára jelentkezni...
Nem leszek álszent, én is mentem 300-as robival vizsgázni, de amikor az M3-as kihajtó alá soroltam és megláttam a motorosrendőröket a szervízúton (az visz az autópályakihajtó alatti rutinpályára) lett nagy szívdobogás! Borítottam is le a lakótelep felé, aztán a fél kerületet megkerültem mire vissza tudtam mőgéjük vergődni...
Ehhez képest maga a forgalmi vizsga már stressz-mentes volt...
(látom időközben más is kifejtette)
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
norbert1998
veterán
válasz tboy93 #138325 üzenetére
Sőt, ha nem te vagy a hibás, de nincs érvényes jogsid, akkor se fizeti ki a károkozó biztosítója a te károdat, de még lehet, hogy az okozó kárát is rajtad hajtja be. Persze ez már masszív jogi huzavonát von maga után, de ez simán megtörténhet. Aztán lehet, hogy tévedek. Remélem, hogy tévedek
-
JDMKid
tag
válasz Topiccsendőr #138306 üzenetére
és a piaggio groupos alkatrészeket hova építed be?
Buy the Rolex to impress others, the Grand Seiko to impress yourself.
-
Topiccsendőr
addikt
-
3800+
őstag
válasz tboy93 #138326 üzenetére
Persze, én majrézok az ilyesmitől, meg amúgy is betartok mindent szabályt. Ezért is viszek valakit a vásárláshoz, és ezért is szorul ökölbe a kezem mikor az oktató közli, hogy bocsi még egy hét csúszás... De a garázsig azért nem fogom tolni.
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
A Zéé
addikt
válasz 3800+ #138317 üzenetére
nem vagy egyedül a szopással, én a b125-öt pont a covid kezdete előtt kezdtem el, majdnem napra pontosan fél év volt...
Saját motorral vizsga: amikor meglett, annyit kért az oktató, hogy a telepről azért úgy toljam ki a motort, elvégre is rendőr a főfogalkozása annak, aki vizsgáztatott...
Just a simple Lineman...
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #138306 üzenetére
A zongora melletti rendes motor is tiéd?
-
KoVee84
senior tag
válasz Topiccsendőr #138334 üzenetére
Mondjuk ez korrekt érv, ezzel nem tudok vitatkozni
-
veterán
Jó ötlet CBF 1000-rel kimenni a kakucsra egy nyílt napon hogy jobban feszegessem a határaim és hogy közúton ezáltal felkészültebb legyek váratlan szituációkban, vagy csak balesetveszélyes útakadály lennék?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Topiccsendőr
addikt
válasz KoVee84 #138335 üzenetére
Egyebkent jo motor az, csak ebben a sporttura betegsegben szenved, mint mindegyik, hogy hatul nagyon puha a rugoja, a labtarto meg leer, ha kanyarodsz vele lenduletesen.
A fek viszont kivalo, es a sulya is nagyon lent van ezzel a monocoque vazzal, szoval a hazifeladat jol el lett vegezve.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
-
veterán
válasz Topiccsendőr #138338 üzenetére
👍🏿 úgy lesz
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #138336 üzenetére
Persze 70-80%ban átlag utcai motorok vannak motoros napon.
Lényeg ha sokan előzgetnek, akkor ne menj faltól falig, hagyj helyet kanyarokban kívül, belül, és akkor nem fogsz senkivel összeakadni.
-
veterán
válasz yodamastah #138340 üzenetére
Köszi a tippet! Jöhet még bármi hasonló, ha van a tarsolyban.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Oppenheimer #138341 üzenetére
Meg tipp, hogy ne nezd a visszapillantot, es ne udvariaskodj, tehat ne engedd el a mogotted jovot/ne figyeld a mogotted levo forgalmat. Abbol lesz a baj, ha megvaltoztatod az ivedet, mert vki jon mogotted. Majd megoldjak.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #138341 üzenetére
Ahogy Persu írta, kerüld a hirtelen, kiszámíthatatlan manővereket. Pl hirtelen ív váltás, egyenesben ahol mindenki húzza hirtelen gázelvétel/fékezés.
Figyelj amikor mész fel a pályára hogy jó irányba menj (van rá tábla), és mikor lejössz, kézfeltartással jelezd előre.
Menj gyorsan. Versenypályára mész, a tudásodnak megfelelően próbálj tempósan menni. Saját határaidat is úgy tudod kitolni, ha tempót mész. Nem kell túlerőltetni, a lényeg hogy ne kezdj el lassan menni indokolatlanul. Semmiképp ne állj meg. Ha bármi baj van, és indokolt lassan menni vagy megállni kézfeltartással jelezd, húzódj le a pályáról, lehetőleg nem keresztbe motorozva a pályán.
Nem tudom vezetéstechnikában hol tartasz, ha az elején, akkor olvass ide vonatkozó szakirodalmat. Esetleg egy tréningre sem árt benevezni. Van ilyen kakucson is.
Guminyomásra figyelj, pályán jobban fel fog meni a nyomás mint közúton. A gumidhoz passzoló nyomásnak járj utána. (kiindulásnak első pályanapra szerintem ez kb jó a legtöbb utcai sport gumihoz: elől 2.1, hátul 1.9 hidegen)
És a lényeg: élvezd a motorozást
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
-
veterán
válasz yodamastah #138343 üzenetére
És persuader: szuper hasznosak voltak ezek is, köszi!
Gondolom óriási tömeg szokott lenni a pályán nyílt napokon, célszerű inkább hétköznap menni emiatt, nem?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
yodamastah
őstag
válasz Oppenheimer #138345 üzenetére
Valtozo, de hetvegen jo idoben sokan vannak.
Ma kellett volna kijonnod, van kb 15 motor
[ Szerkesztve ]
-
Xero
nagyúr
válasz yodamastah #138346 üzenetére
Bezzeg mult szerdan meg tomeg volt. Ki erti ezt.
-
Predator2
addikt
Helló
Segítsetek egy kicsit. Szeretném lecserélni a motorolajat a motoromban (Yamaha Mt07 2020-as)
A gyár által előírt fajtát szeretném megvenni, de számomra nem egyértelmű, hogy melyiket is kellene. 10w40 tűnik reálisnak.
Pályára maximum vezetés technikai nap alkalmával megyek, teljesen hétköznapi felhasználás mellett nekem melyiket kellene megvenni?
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
vlevi
nagyúr
válasz Predator2 #138348 üzenetére
Ezek alapján bármi, ami folyik, az jó bele
De viccet félretéve. Az olajnak nem csak a10w40 paramétere van, mellette a súrlódási osztályozását, teljesítményszintjét is nézni kell. De magyarországon, a hasonló teljesítményű motorokba valóban a 10w40 félszintetikus olajakat szokták javasolni. Így volt ez már 20 éve is, a Suzuki SV650-be is ugyanez az olaj kellett.
Jó hír, hogy pl. az API SG szinten minden olaj teljesíti.
Az MA pedig a viszkozitási indexet jelöli, nos, így, hogy a Yamaha nem adta meg, hogy MA1, vagy MA2, ez megintcsak nagyon tág fogalom.
Ezt egy teszkós használt étolaj is teljesíti
Ezek alapján teljesen felesleges pl. a Motul 7100, vagy a 300v, legdrágább olajakat beletölteni, mert eszerint totál felesleges.
De ez azért nem igaz, mert igenis máshogy jár egy jobb minőségű löttyel a gép.Az pedig, hogy ajánlott márka a Yamalube, hát ... Olyan olaj nincsen, csak átcsomagolják mások termékeit. Egyik évben, amikor úgy sikerül, akkor a Motorex-el állnak szerződésben, máskor mással.
[ Szerkesztve ]
-
Predator2
addikt
Mielőtt lámpaoszlopra húztok, bemásoltam a manualban szereplő képet.
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs