- Így építsd a billentyűzeted!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen egeret válasszak?
- 3D nyomtatás
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nem a Microsoft gyártaná a következő Xbox konzolokat?
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
-
Formálisan megjelent a Microsoft felskálázó eljárása
ph Az Auto SR egyelőre csak pár cím erejéig tesztelhető, de olyan hardveren, ami még meg se vásárolható.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
A piaci igényt általában az ár figyelmen kívül hagyásával szokták a gyártók kielégíteni.
Sűrű fillér vs ritka forint esete.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Van tapasztalatotok ezekkel a kis 125-ös motorokkal? Két típust néztem ki. A YBR 125-öst és a CB125F(CBF125) -öst.
Szerintetek mennyivel jobb a Honda? Legyen egy régebbi, még berugóval is rendelkező ybr-r vagy egy 2010 utána Honda?
A Honda drágább többnyire és kicsit erősebb is, ami itt 10% -ot is jelenthet. Meg Kétdugattyús a fék. A Yamahában tetszik, hogy régebbi típusnál van berugókar. Amúgy kb ugyanolyan puruttya mindkettő.
Ingázni kéne, meg a nejemnek, lányomnak tanulni. Így fontos a fogyasztás is.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148053 üzenetére
Azt lehet hogy akarjatok, de ha egy dl fenntartasi koltsege/ belefektetett munka mennyisege kenyelmetlennek tunik, akkor egy 20 ezret forgo sor4 sem lesz jobb ebben a tekintetben, sot. Az en zxr 250 esembol kiindulva az elso 30-35e km-ig minden jo lesz, aztan elkezdi kerni az alkatreszeket, reped a dugattyu, kopik a hajtokar. (Az en 250 esemen olyan 40e kmnel ki lehetett dobni a fotengellyel egyutt a blokkot a kukaba) Amennyiben 6000-el utazik vele az ember, akkor nem. De akkor minek forog 20 ezret? Es minek szopatja magat az ember egy olyan motorral, ami azon a fordulaton ugyanolyan gyenge, mint egy 125?
Koltoi kerdes. Termeszetesen a statusz es kinezet miatt.Steven
Tudtommal azon ment a beszelgetes, hogy mennyivel dragabb ma jogsit csinalni, mennyivel dragabb a benzin, az adok es illetekek, es ezzel a fenntartasi koltsegei egy jarmunek, mint korabban. Nem az akaras hianyzik sztm.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Steven
addikt
válasz Topiccsendőr #148054 üzenetére
Hát biztos igazad van részben tuti a pénz is... akik eljönnek velem motorozni az mind 50+... főleg ha külföld. (gondolom mert ők engedhetik meg maguknak)
De másrészről "ÉN" azt érzem már nem olyan vagány mint régen volt vagy másként szerintem már az emberek nagy része lese szarja, helyette CSAK vagy inkább az autó.
off:Amúgy nem értem miért nyomatja mindenki a kocsi témát én ma sajnos korházból hoztam el valakit emiatt autó oda vissza 3 óra összesen 25km pedig 610kor indultam direkt .
Millió autó és vagy 6 motort láttam útközben.... szar arány....Ezt én napi szinten biztos nem bírnám ezt a közlekedési formát.
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Steven
addikt
válasz bacus #148056 üzenetére
Ahogy a haverom mondaná én nem öregeszem csak az idő múlik
Amúgy holnap megyek indulok Boszniába ... vasárnap haza!
Jó kis terápia lesz .... elég durva összegek jöttek ki a szállásra!
pl 4 csillagos szálloda két főre reggelivel 19 ezer Ft ,de van ,hogy apartmanban alszunk 50nm 7 ezer ft két főre.Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
GTVili
tag
válasz V.Stryker #148052 üzenetére
Nekem van tapasztalatom az YBR-el...
Pár éve konkrétan kosárban vettem egyet...
Egyszerű mint a faék, és mivel postásmotor volt a legtöbb, van hozzá alkatrész.Igénytelen, ha benzin van benne megy..... én raktam rá egy 140-es hengert,amitől egy picit jobb lett az alsó tartományban. A fogyasztása alattam ~3-3,5 liter körül alakult városban.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Steven #148055 üzenetére
Nemtom, vagany a sportmotor volt talan, amikor en belecsoppentem ebbe a dologba. olyan ertelemben, mint a cigarettazas. Meghaltal tole, de legalabb tartast adott, hogy te ezt csinalod.
Lattam par reels-t vagy insta postot hogy mennyire pna magnes a sportmotor.
Haaat. Szerbiaban biztos, de europaban a kornyeken inkabb az 50+ os ferfiakat vonzod vele.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz Steven #148057 üzenetére
Nagyon kíváncsi vagyok az élményeidre, illetve tapasztalataidra. A vstrom klubból meg pénteken indulnak vagy 11 motorral Albániába. Oda se mentem, az okok hasonlóak. Az egyik, hogy most nincs helyettesítésem, nem tudok csak úgy elmenni, ez még működhetne EU-n belül, mobilnet és telefon ott is ugyanúgy működik, de a balkán, az balkán , ott nem tudok leállni az út szélén, hogy bocsi, de most van 30 perc munkám..
A másik, hogy tartok még mindig a balkáni viszonyoktól, utálom ha nem civilizált módon kell elintézni valamit. Ez már lehet csak a fejemben létezik, ezért szeretném látni a képeket a valós helyzetről, meg a személyes tapasztalatokat az érzékeny emberektől.Ha a tapasztalatok jók, majd megyek arra felé egyszer én is.
Topiccsendőr: "inkabb az 50+ os ferfiakat vonzod"
Már aki vágyik erre .[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
veterán
válasz Topiccsendőr #148060 üzenetére
Inkabb taszito a legtobb nonek a motor, mert veszelyes, meg nem praktikus. Legalabbis en a legtobb randin meg se emlitem, amig lehet
Everybody lies.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Steven #148055 üzenetére
Apám motorozott régen, Simson, ETZ, MZ, Pannonia, ezzel járt főiskolára, egyetemre Békés megye távolabbi végéből Mezőtúrra, Gödöllőre.
Tegnap találkoztunk Budapesten, mutattam neki az SH300-at. Most is mondta, nem örül, hogy az 50-es kávédarálót lecseréltem erre. 27 lóerős, a Samara meg volt 51, stb...Elfogadom, megértem, hogy így érez, de nagyobb biztonságban vagyok rajta Budapesten, mint az 50-esen, és talán 40 évesen már nem máshol van az ingerküszöböm az adrenalinhajhászásban. De ami biztos: nekem ez hóbort, amire használom, arra teljesen megfelel a BKV (munkábajárás) és az autó (csomag, több utas, nagyobb távolság stb).
És ez is benne van, hogy régen volt, akinek csak motorra tellett és ha valahova el kellett mennie, akkor a motor közlekedési eszközként észszerű alternatíva volt.
Mára már sok dolog megváltozott. Az új motorok árai összemérhetőek az ú autókéval, de ugyanígy veszünk használt motort annyiért, amennyiért más autót, ne adj Isten, házat...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
-
bacus
őstag
Ezt most küldte valaki, van némi igazság benne.
Harley Davidson bezárja néhány egységét()Egy tanulmány vizsgálta, az okokat:A Baby Boomer generácio már vásárolt motort, szóval ök nem potenciális vásárlókAz X generáciosok még nem engedték utra az utolsó gyerekeiket.És akkor az ezredfordulós generáciora miért nem lehet számitani?
1. A nadrág nem jön fel eléggé ahhoz, hogy át tudják emelni a lábukat az ülésen.
2. Nem tudják a telefonjukat a fülükhöz szorítani sisak miatt.
3. Nem tudnak 2 kézzel enni vezetés közben.
4. Nem kapnak elismerő plakettet vásárlás után.
5. Nincs izomzatuk ahhoz, hogy megálláskor megtartsák a motort.
6. Lehet, hogy egy bogár arcon találja őket, és akkor sürgősségi ellátásra szorulnak.
7. A légkondicionáló hiánya.
8. Allergiásak a friss levegőre.
9. A pizsamájuk beleakad a kipufogócsövekbe.
10. Lehet, hogy összekoszolják a kezüket az olaj ellenőrzésével.
11. A kormányon gombok és karok vannak, és nem lehet érintőképernyővel irányítani.
12. Sebességváltáshoz, kéz és láb is kell
13. Túl nehéz szelfit készíteni vezetés közben.
14. Nincs szervokormány és szervofék.
15. Az orrpiercing beleakad a sisak párátlanitóba.
16. Lábizmot kellene használniuk a tolatáshoz.
17. Eshet rájuk az eső, ami nem megfelelöen lágyitott.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Steven
addikt
válasz Topiccsendőr #148060 üzenetére
Hát ezen felröhögtem és milyen igaz sajnos akkor ,ha én az 50+ férfiakat akarom vonzani előnyben vagyok
Szakadok...
Csöcsös pocakos férfiak előnybe
Viccet félre téve kb ,nemsok ismerősöm csaja/felesége jön vele (ez a szám 0) túrákra az enyémen kívül.
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
-
-
soldi3r
veterán
válasz Steven #148055 üzenetére
Ne csak Budapestben gondolkozz, videken ez azert nem annyira egyertelmu. Foleg, ha mondjuk falurol, melo utan kell megoldani a bevasarlast, esetleg a gyerek hazavitelt.
En szerettem autot vezetni. Most is csak azert valtok, mert megyek evente 50-60.000km-t es az autora sokszor ranezni sincs kedvem.E30 (oo=[][]=oo)
-
etnies
senior tag
válasz Topiccsendőr #148060 üzenetére
UK-ban leszarják a nők a motorosokat. Ha járművel akarsz csajt vakítani, akkor AMG vagy M kell. Esetleg Range rover.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vlevi
nagyúr
válasz Steven #148055 üzenetére
Én se.
Ugyan nem Pesten élek, de megyeszékhelyen, és így minden elérhető kb 3-4, max 5km távolságban.
Melohely nincs 2km se.
Ekkora távolságban meg a tömegközlekedés sem opció, mert ha 2 saroknyit kell menni a buszmegállóig, meg még kettőt a célig, plusz várni pár percet a buszra, bicajjal meg 15 perc alatt ott vagyok, kényelmes tempóban. -
norbert1998
veterán
Cseréltem izzót a motoron, mert a tompitottal semmit nem látok éjjel. Ellenben a refim kegyetlen jó, jobb, mint sok autón! Viszont H4-es.
Sérga sziná LED-et vettem, de ez nem halogénsárga, hanem húgysárga
-
Shadowbull
addikt
Ha már általában a motorozás a téma: Rómában vagyunk éppen, ebből a szempontból olyan mintha egy párhuzamos univerzumban lenne az ember. Iszonyatos mennyiségű robogó meg motor, és mennek mint az őrültek. Minden oldalról előzgetnek, az elválasztón mennek, simán jönnek veled szemben, őrület ami megy.
A lámpánál az összes előre megy, aztán ha zöld akkor gyorsulási verseny. Én azon csodálkozom hogy nem láttunk még balesetet. Nézni is rossz. Ja és minden korosztály és nem, férfiak, nők, fiatalok, öregek.
Kisgyereknek alig ér le a lába a lábtartóra, ül az apja mögött a GS-en, az meg nyolcvannal cikázik az autók között. De láttunk ugyanilyet sportmotorral, robogoval is.Én még ilyet nem láttam, mondjuk ennyire délen nem voltam még Olaszországban, de például Barcelona sem ilyen. Ott is sok a motor, de sokkal normálisabban mennek.
És persze az autók is, záróvonal, piros lámpa, forgalomtól elzárt terület, nem számít.....
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Horvi
őstag
válasz Shadowbull #148082 üzenetére
Hát igen az ottani közlekedéshez hozzá kell szokni Eltart pár napig de aztán valahogy felveszi az ember a ritmust és utána már működik a dolog.
Hello darkness, my old friend...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Shadowbull #148082 üzenetére
Romahoz kepest napoly es szicilia meg hektikusabb. Bar nekem roma nem tunt annyira szelsosegesnek. Talan 90` budapest? Dedelebbre annyi lampa sincsen, az egesz forgalom inkabb indiaihoz kezd hasonlitani, pl 2 savbol 3at csinalnak, es az egesz forgalom egy lenduletes hömpölygés ahol ha minden szabalyt betartasz, akkor csinalsz balesetet. Tobbszor lattam anyukat-apukat gyereket, tehat 3 szemelyt robogon. Ez a kozlekedesi eszkozuk. Az egyetlen.
Hogy badárt idézzem: A biciklis az az autos, akinek nincs pénze autora.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
Nem bírtam magammal, megrendeltem a sport dobot
Mindenestől 222 Euró volt. -
vihartigris
őstag
-
veterán
válasz norbert1998 #148085 üzenetére
Engem az tart vissza sportdobtol, hogy a motorvezerlest hozza kene hangolni a megvaltozo kipuf aramlashoz, hogy idealisan legyen hasznalva. Elvileg teljesitmenyt, gazreakciot veszitesz ha azt nem teszed meg. Teged ez nem tartott vissza? Vagy tervezed vinni a motort ECU-t iratni? Egyaltalan mennyire egyszeru ez motorkon? (Gondolom tipusfuggo).
Ha nem lenne ez ilyen maceras, akkor en is lecserelnem, nem csak a hang miatt, hanem mert a gyari dobok szarul neznek ki a mocimon (mind2 oldalt van)
[ Szerkesztve ]
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
norbert1998
veterán
válasz Oppenheimer #148087 üzenetére
Annyira azért nem nagy a különbség, hogy hozzá kelljen kötelező jelleggel írni az ECU-t. Motorfüggő, van, amit egyszerű és van, amit könnyű. Gyengébb nem lehet a jobb áramlástól, ha a gyártó nem tervezett scavanging-gel, már csak azért sem, mert kevesebb energia az elhasznált levegőt kiürítenie, tisztább lesz az égéstér gázelegye. Ha scavanging is van képben, akkor azzal kompressziót lehet növelni, és valóban erősebb lehet azzal a motor, és ezt ronthatja egy gyorsabb áramlású kipufogó. Én viszont nem gondolom, hogy itt ilyennel számolt volna a gyártó, vagy, hogy egy egyszerű slip-on ennyit befolyásol.
-
norbert1998
veterán
válasz vihartigris #148086 üzenetére
Leírás alján gyártói igen, illetve a youtube-on biztosan találsz te is.
-
-
veterán
-
válasz Oppenheimer #148091 üzenetére
Pedig...
Nekem anno a vfr-ben lefaragott bo fel litert. Es sokkal.jobb lett a gazreakcio is. Eroben is jobb lett, ahol az elott 4esben ment fel utana mar 5ben is.
Szoval utana minel tobbet motoroztam, annal tobbet sporoltam
Xx-be is jovo heten rendelem be a pc-t, majusban megy bele az is[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
soldi3r
veterán
válasz norbert1998 #148088 üzenetére
A gazlengesekkel mar a 2 utemu korszakban is szamoltak.
E30 (oo=[][]=oo)
-
hroberto
veterán
válasz norbert1998 #148085 üzenetére
Egy haveromnak pont ma jött meg egy hasonló.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148088 üzenetére
van aminek egyaltalan nem lehet irni az ecujat, es manapsag vmilyen kod kell. Ezzel lehet crackelni az ecut, 100e forinttol felfele lehet ilyesmit vasarolni.
Gyengebb lehet a jobb aramlastol, vagy a kisebb kipufogonyomastol, mivel a kevereket nem allitod hozza.
A scavanging egy fogalom, (tulkepp a gazcsere) amit nem lehet megkerulni, vagy nem tervezni vele. Nincs olyan motor, ahol ne lenne szeleposszenyitas, amikor a kipufogo bele tud szolni jocskan a gazcserebe. Azt hiszem erre gondoltal scavanging alatt.
Illetve a visszatero nyomashullammal szeleposszenyitasnal vissza tudsz tolni oblitesi veszteseget a hengerbe, de ez nem scavanging.
A gazelegy tisztasagarol meselhetne vmi hozzaerto, en erre kivancsi vagyok.Ezzel is szinte mindig szamolnak, ezert van kipufogo csappantyu a kipufogokban, hogy a rosszkor erkezo nyomashullamot kiiktassak, es ne csak egyetlen fordulaton mukodjon az amugy egyetlen fordulatszamon idealis motor.
Ezt nem a kisebb ellenallasu kipufogo karositja, hanem a mas hosszal rendelkezo, mivel a hossz befolyasolja a visszatero nyomashullam erkezesi idejet (es a hang sebessege is, ami a hovel gyorsulni fog, tehat a gaz homerseklete is)
A gyarto nem mindig szamol ezzel, plane egy open loop befecsnel egy egyszeru slip-onnal teljesen szetbszod a gazreakciot.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
akos727
senior tag
Sziasztok. Kivontam a motoromat ideiglenesen október 9-én, és arra számítottam, hogy április 9-én automatikusan visszahelyeződik forgalomba. A járműnyilvántartásban lekérve a rendszámomat, még most is azt írja, hogy ideiglenesen ki van vonva. Nem tudjátok esetleg, hogy hol tudnám csekkolni a ügyfélkapun, hogy mikor helyeződik vissza? Én nem kérvényeztem hosszabbítást. Előre is köszi!
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148095 üzenetére
Mindössze arra akartam utalni, hogy az én kipufogóm szerintem nagyrészt úgy készült, hogy férjen el és ne legyen túl hangos, semmi több
És lehet, hogy jobb, lehet, hogy rosszabb, lehet, hogy semmivel se másabb lesz az új. Én hangot akarok, azt tudni fogja.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148097 üzenetére
Nem, a hossza biztosan szamolva van a gyari kipufogodnak is.
A tobbit ugyis meglatod, h mennyire erzekeny.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Oppenheimer #148091 üzenetére
Tesómnak ugyanolyan cbr-je van mint nekem es neki bodis dobja van. Eg es fold, miutan kiprobaltam rajottem h mennyire jo is az De en is sajnalom ra a min. 300k-t
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
bardi
aktív tag
válasz Topiccsendőr #148095 üzenetére
A scavenging az nem az, amikor az egyik hengerből érkező kipufogógáz úgy áramlik el a másik hengerrel közös y elágazásnál, hogy annak akkor nyílik a kipufogószelep, így segítve a henger ürítését?
És így vannak a 4-2-1-es leömlők autóra, amik középtartományban tudják növelni a nyomatékot, míg a 4-1-es leömlők meg magas fordulaton segítenek inkább.
Motorok kipufogó rendszerét még sose nézegettem, de motogp-n ha jól emlékszem mindig 2 dob van a 4 hengerhez, gondolom a 4-1 helyett két arányaiban hosszabb 2-1-es leömlő van.Amúgy alacsony literteljesítményhez nem kell semmi extra leömlő, Honda B16A2 meg K20A2 is 100 lóerőt tud literenként, teljesen igénytelen, kifejezetten rövid leömlőkkel.
Ez meg már csak érdekesség, a Cosworth a F1-es motorjait úgy építette, hogy először egy 1 hengeres modellt csináltak, ami tudta azt a lóerőt, amit 1 hengerre leosztva tudnia kellett a motornak, ami pont a scavenging, vagyis hiánya miatt érdekes, hiszen így a hengerek nem tudtak összedolgozni.
'92 Honda VFR 750
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest