Hirdetés
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Daywalker
addikt
Aki versenyzik annak minden számít. Vékonyabb lánc, alu lánckerék. Minden gramm veszteség a hajtáson számít...(az élettartamra meg mondtam, hogy legenda, én sem hiszek benne).
mod: sőt vannak olyanok aminek alu a közepe és a fogas rész acél, a kettő pedig titán csapokkal van összekötve.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz Daywalker #52751 üzenetére
No igen. Sokan hisznek ezekben. +könnyebb gumi, könnyebb felni, könnyebb féktárcsa....
De nekem mindig felesleges felhajtásnak tűnt a nagyja közútra....
Persze, azt el tudom képzelni, hogy egy mondjuk 2KG-al könnyebb felni érezhető, de hogy egy kis lánckeréknyi?
Azt nem vitatom, hogy versenyben nyerhetsz vele mondjuk tizedmásodperceket, ami sorsdöntő lehet, de hogy a mindennapokra van-e bármi hasznuk, már számomra erősen kétséges. -
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #52753 üzenetére
Attól nem lesz erősebb keréken a motorod. Ellenben ugye van a főtengőn meg a keréken mért teljesítmény. A kettő között a hajtáson veszik el a lóerő. Ha fogyózol akkor a lóerő marad, ha könnyíted a hajtást (felni, gumi, féktárcsa, lánc, lánckerék), akkor pedig csökkented a veszteséget A kettő együtt használ igazán.
HSM: majd beszámolok róla, ha cserére kerül a sor Akkor én is keskenyebb láncot és alu lánckereket rakok fel...majd kiderül...vagy nem, mert akkor változtatni fogom az áttételt is
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
HSM
félisten
válasz V.Stryker #52753 üzenetére
Nekem az utastól megszabadulva szokott megtáltosodás érzésem lenni...
(#52754) Daywalker: Ebben viszont tévedsz. A főtengelyhez képest a teljesítmény pici része elvész minden egyes áttételnél. Először a primer áttételnél, utána a váltó fogaskerekei között, utána pedig a lánchajtáson.
A meghajtás súlyának nincs jelentősége a teljesítmény szempontjából, ellentétben ezekkel. A kisebb tehetetlen tömeg csak abban segít, hogy könnyebben pörög fel elvileg a motor, valamint javul az úttartás a kisebb rugózatlan tömeg révén.Ha az áttételhez nyúlsz, az sokkal durvábban fog változtatni, mint bármi más, szóval az úgy nem lesz releváns.
-
Laraxior
titán
Azé' szokták cserélni a fogaskereket, hogy könnyebben feljöjjön kerékre
Persze jót tesz az egész motornak, hajtásnak, futóműnek..."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
HSM
félisten
válasz Laraxior #52756 üzenetére
Nemcsak erre jó. Nemcsak rövidíteni, hosszabbítani is lehet rajta, ha mondjuk sokat autópályázol, és gyárilag úgy szétpörögné magát a motor.
Az egykerekezés szerencsére nálam nem pálya. Amúgy se a V2 motor, se az alu váz nem szereti az ilyet, szóval nálam duplán ellenjavallott.[ Szerkesztve ]
-
Daywalker
addikt
Jó igaz azokat kihagytam mivel azokhoz nem tudsz nyúlni lényegében, csak ott tudsz fogni rajta, amihez hozzáférsz. De ha könnyebben pörög fel, azzal is nyersz. Lényegében mindegy, az a fontos, hogy jobban megy a motor. De alapvetően van igazad.
Jaja, kerekezés nem pálya...bár tény h látványos is tud lenni.
[ Szerkesztve ]
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Topiccsendőr
addikt
A meghajtas sulyanak van jelentosege.
Leginkabb a lanc sulyanak, ahogy rafordul a lanckerekre. Ezt nagyon lehet erezni a kis kobcentis versenymotorokon. Ha nem lenne jelentosege, nem csinalnanak ilyesmiket.
Pl ha a gyari lancot lecsereled ami rs 125 oson 520 egy 415 re, a lanc tehetetlensege baromira kijon.
Fekpadon merheto a valtozas.
Az aluminium lanckerekkel kilokat lehet sporolni. Egy nehezebb gumi a fekpadon egy erosebb motornal -2 loero. Csak a gumi.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
-Mike-
addikt
Rékasi Károly súlyos balesetet szenvedett
Honda FJS 600 Silverwinggel volt.Múlt héten két szitut én is kivédtem valahogy, ezek a kanyarodó autók a legrosszabbak.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Topiccsendőr #52759 üzenetére
Ebben lehet igazság, amit a láncról írsz, erre nem gondoltam.
Amúgy az 520-asról 415-ösöre váltott láncnál nemcsak a súly, ami számít, hanem az a tény, hogy a 415-ben nincsenek O-gyűrűk, így emiatt is kisebb a "gördülési ellenállása".
A gumi súlyának hatása viszont a padon szvsz mérési "hiba". A lóerők a fordulatszám és nyomaték függvényében számolódnak, azok pedig nem függnek a meghajtott kerék súlyától semmilyen formában. Legalábbis, ha nem tévedek.
Ugyan nem volt a kezemben azonos fogszámú Alu/Acél lánckerék, de a kilós spórolás nekem kissé túlzónak tűnik, tekintve, hogy az acél lánckerekek is hatalmas kivágásokkal ki vannak könnyítve. Biztos ilyen durva a súlybeli eltérés?
(#52758) Daywalker: Meg jól be lehet vele paráztatni az utast, ha véletlen kicsit elemeli az elejét.
[ Szerkesztve ]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz -Mike- #52760 üzenetére
Pár ilyen szitum volt a tegnap nekem is. Szerencsétlenkedik előttem, mondom, akkor ki az index, megelőzőm, persze ekkor befékez és észbe kapva elkezd balra indexelni.
Szerencsére azért óvatosan megyek, nem volt semmi extra.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
Daywalker
addikt
válasz runner 125 #52765 üzenetére
Apu, kezdődik!!!
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz runner 125 #52765 üzenetére
Volt, de mérlegeltem a helyzetet és a gyári dobos lista hosszabb volt.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #52765 üzenetére
Egész napos túrázásnál meg meghülyülsz tőle (vagy füldugót használsz).
(#52769) Daywalker: végre valamiben egyetértünk. Most hogy motort nézegetek, nálam kizáró ok a sportkipufogó.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Daywalker
addikt
válasz Bogyó bá' #52768 üzenetére
Nem csak ő, a környezete is. Aki idióta az úton az úgyse figyel semmire. Jól hangszigetelt autó ellen a kicsit hangosabb szart sem ér, főleg ha beszélgetnek és/vagy szól a rádió. Aki fénnyel jön, az ellen úgysincs ellenszer. A sorok között gázráncigálóknak (főleg akik tiltásig húzzák) meg a seggébe dugnám a kipufogójukat. De elkezdhetjük elölről a témát megint...
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
canniball
nagyúr
válasz Bogyó bá' #52768 üzenetére
Nem akarok vitát gerjeszteni/abba belefolyni, csak széljegyzetként.
A kettőnek nem sok köze van egymáshoz. A füldugó remek dolog, de a szélzaj ellen. A hangos dob meg egyrészt hit kérdése (én hiszek benne, másnak meg joga nem így tenni), másrészt pl. az enyém sehol nincs a chopperekéhez képest; szóval ha ezen a vonalon maradsz készülj.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
-
canniball
nagyúr
Nem, nem szokom meg; tisztában vagyok vele hogy sajnos nem kevesen "se lát se hall módban" közlekednek és azoknak teljesen mindegy ez is, így ettől nem leszek magabiztosabb.
Daywalker!
Szóval félhívő vagy; az is valami!https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Peczek
aktív tag
válasz V.Stryker #52764 üzenetére
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek: itt ki volt a hunyó? Ugye, az autó megy felfelé a Hároson (ez elég meredek, tehát gondolom lassan), motoros kielőz, autó index balra (Gyöngyszem utca) és csatt. Ha az autó indexelt, akkor elvileg elsőbbsége volt ? Gondolom tükörbe nem nézett kanyarodás előtt. De kinek volt elsőbbsége ?
[ Szerkesztve ]
-
Anulu79
addikt
Valaki itt próbálkozott már közületek a saját motorja fényezésével? Sajnos a jó fényező július végéig nem tudja bevállalni a motort én meg addig nem akarok várni. Ezért gondoltam, hogy megcsinálom magamnak.
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #52768 üzenetére
Levezettem X km-et és nem hülyültem meg tőle.. Viszont a múltkori Yamaha gurin jojózott a szemem biztosítóként a sor végén,pár motorral előttem guruló chopper gyári kipufogójától,borzadály hangja volt! Motor/kipufogó válogatja mennyire lehet zavaró hosszútávon.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #52777 üzenetére
Én a kis csopimat az előző gazda hülye fia által kiherélt kipufogókkal vettem. Mikor a haverom ment a géppel egy kört az utcában, akkor a járdáról nagyon jó volt hallgatni (de tényleg). Aztán motorozás közben meg 10 perc után hülyét tudtam volna kapni tőle (főleg hogy akkor még nyitott sisakban nyomtam), így helyre is állítottam a gyárit megközelítő állapotot. Most 90-nél a szélzaj mellet a motort alig hallani (zárt bukóban). Nekem így a jó!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
válasz Bogyó bá' #52768 üzenetére
Pont ezért írtam h a gyárinál egy kicsit hangosabb dobot kell feltenni. Korábban volt erről szó, én sem bírom a tiltásig forgató, tolakodó, kihaőnem magatartást, viszont egy komolyabb alapjárati hang, egy enyhe gázmozdulat és megvan valamelyik tükörben a szemkontaktus. Nekem ennyi elég.
Ha látják rajtad h nem tolakodni akarsz, csak haladni, kihasználni a motor adta lehetőségeket, akkor az autósok 95%-a segítőkész, legalábbis nekem az eddigi kb. 50-60.000, két keréken töltött km alatt ez a tapasztalatom.Mentél már 90-nél nagyobb utazót nem gyári dobos motorral? Hidd el, h kb 80 felett már semmit nem hallasz belőle és nem kell ehhez Schubert sisak.
Mosquito annó hallotta az 1 hengeres, 500-as Nexus-om. Azt is sportdobbal vettem, nah az egy teljesen nyitott, herélt dob volt, tényleg brutális hanggal (nyilván fordulaton még komolyabb volt).
Egy középkategóriás Nolan bukóm van, de 90 fölött már semmit nem hallottam a hangjából, egy cseppet sem volt számomra zavaró, más kérdés h ha mentünk valamerre mindig én zártam a sort, mögötte nem lehetett kibírni.
A VFR-en pl. meglepően halk a Sebring dobpár, igaz nem is herélt dobok, de a gyárinál mégis szebb, karakteresebb a hangja.Feree13
Nem tudom miért rémlett nekem UK, bocs.
Igen, enyémen is karbon a hátsó sárvédő, valódi karbonnak tűnik, úgyhogy ismerős._
Váltóra köszi, hétvégén állítok rajta egy fokot.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Xaels
félisten
válasz Anulu79 #52776 üzenetére
Ha nem csináltál még ilyet és fontos a tökéletes eredmény akkor ne kezdj bele. Ha olyan részeket akarsz lefújni amik nem látszanak, akkor nem hiszem, hogy bajt okozhat. Én sem fogok pár rozsdafolt miatt kompletten vázat festetni profival, de a tankot nem vállalnám.
Más:
Hangos kipufogó: Sok mindentől függ milyen a hatás. Az enyém oldalra van megnyitva így mögöttem annyira nem durva mint mellette. Engem nem zavart eddig az 1700km alatt amit mentem vele, pedig az Eliminator ehhez képest lopakodó. A legutóbbi >600km alatt sem volt ezzel bajom, városon kívül sokkal inkább a szélzaj ami dominál a sisakomban. Akármerre megyek mindig akarják, hogy pörgessem meg kicsit. Az emberek kíváncsiak a hangjára.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
canniball
nagyúr
válasz Peczek #52775 üzenetére
Egyszerű a válasz: ha a motoros előzött akkor az autó nem kanyarodhatott volna. Ha az autós indexelt akkor meg a motor nem előzhetett volna (és gondolom senki nem annyira agyatlan hogy mégis elinduljon). De úgyis csak a két "szereplő" fogja tudni hogy mi is történt pontosan.
Én is majdnem megszívtam ma ezzel: szöszmörög előttem az autós, index ki, előzök, aztán eszébe jut hogy a kanyarodáshoz (merthogy arra készült én meg gondolatolvassak mögötte) index is kéne. Csak nekem szerencsém volt mert addigra már a sofőr mellett voltam.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Anulu79
addikt
Festeni a tankot akarom, a sárvédőt a hátsó műanyag elemeket meg a 2 db kapaszkodót. Már teljesen szét van szedve a motor de úgyis kell műszakilag is takarítani rajta dolgokat.
Fújni vagy flakonból gondoltam (hallottam, hogy van olyan cég akik a kikevert vestéket flakonba is töltik és úgy is meg lehet vásárolni) több vékonyabb rétegben vagy pedig azon gondolkodtam, hogy veszek az Obiban festékszóró "szettet". Láttam elég jó árban. -
-Mosquito-
őstag
válasz Peczek #52775 üzenetére
Nem meredek,hanem lassan emelkedő hosszú mondhatni egyenes útszakasz itt van tőlem 3percre. Hirek szerint nem indexelt az autós. Ha meg előzést megkezdte indexelt a motoros majd az autós is esetleg jelezte balra kanyarodási szándékát később, majd becsukta előtte az ajtót/ablakot az előzni készülő motor előtt akkor itt az autós hibázott,hibázhatott. Az,hogy pontosan mi/hogy történ találgatás/fikció addig,míg ki nem derül a valódi ok. [link]
Bogyo:
Elhiszem,hogy zavaró lehetett. Gyári állapotban másnak meg túl halk volt,így akart egy kicsit pöcsöt növelni.
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Xaels
félisten
válasz Anulu79 #52785 üzenetére
Én egy gyáli motorfényezővel beszéltem, nem volt veszélyes az ár amit mondott egy egyszerűbb elképzelésre. Ő volt az. Viszont nem esnék neki a helyedben, könnyen megfolyik, a szabadban beleragadhat minden vacak.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
polimorf
tag
válasz Anulu79 #52788 üzenetére
Autófényező vagyok, ha nincs tapasztalatod akkor inkább ne kezdj neki. Pláne spray, vagy obis cuccokkal.
Inkább várd meg vagy csináltasd meg másik szakival. A prohardveren is van egy srác aki szépen jó anyagokkal dolgozik Dodi72Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
-Mosquito-
őstag
válasz Bogyó bá' #52791 üzenetére
Ott a válasz is..
"A francia döntéshozóknak valójában a bedugott füllel lehet gondjuk, mert a sisakba épített intercom rendszerekre nem vonatkozik a tiltás, ugyanis ezek a sisakba épített hangszórókon keresztül szólnak, vagyis alaphelyzetben nem szeparálják el a motorost a közlekedés zajaitól."Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
canniball
nagyúr
válasz Peczek #52784 üzenetére
Így van.
bogyo!
"...a közúti balesetek tíz százaléka összefügg a mobiltelefon használatával - ebbe ugyan az autós kihangosítók és a headsetek is beletartoznak..."
LOL, van még lejjebb?
A kommentek között olvasni hogy helyes, mert ne tessék már zenét hallgatni meg ne zárjuk már ki a forgalmat. Mert a füles csak erre jó?? Ha ismeretlen helyre megyek azt rendszerint úgy teszem, hogy egyik fülemben a füldugó, másikban az in-ear füles és a telefonos GPS mondja az útvonalat; egyrészt a füles kevesebb zajt szűr mint a füldugó, másrészt ugyan mennyivel veszélyesebb ez, mintha az utat keresve bénáznék a forgalomban...?https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Topiccsendőr
addikt
A loerot nekem Frecska mondta, aki egy olyan padon mert, ami visszaszamolja a hajtasbol fakado veszteseget is. Ez az a bizonyos Mami kamionban levo. Elgondolkodva a dolgon valoban nem logikus, hiszen a lendtomegbe betaplalt ero nem fugg a lendtomegtol.
Valoszinuleg nem itt van a kutya elasva, de azt sem gondolnam, hogy nincs tisztaban a pad meresi metodusaval.Csinaltam egy osszeirast, amikor az RS t keszitettem fel versenyre.
A gyari lanc, lanckereket, egy vekonyabb ugyancsak acel, lezervagott fogaskerekre csereltem le, de meg nem is alura, ott tobbet sporoltam, mint 1 kg.
Egy AFAM alu lanckerek 15-20e forint, baromi konnyu, nekem ebbol kell 4 hatulra, es 3 elolre. Kelloen megeddzve nem puhabb az acelnal tudtommal, de ennyi penzt nem akartam erre aldozni.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
runner 125
nagyúr
Sisak téma.
Úgy döntöttem most nem varratok új bélést az N102-be, elrakom majd jó lesz még elven, inkább veszek másikat.
80-100k körül mely felnyitható sisakot a javasoltok? N104? AGV vonal? Schubert nem is fér bele és továbbra is órmotlannak tartom, azt nem szeretnék.
Köszi."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
-Mosquito-
őstag
válasz runner 125 #52797 üzenetére
Azt az AGV-t gyorsan felejtsd el,nagyon gagyi! N104-em van ebből már kijött az újabb EVO,szerintem inkább ezt. Van itt egy kis segítség felnyitható sisakokból. [link]
Ha senki nem utál,valamit rosszul csinálsz. [ Doktor House ]
-
Hello! Szigorúan csak bekuk. Ennyire zavarja a rendőrt a fénycsík.
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen