- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- OLED TV topic
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Retró játékgépet csinál egy applikáció az Apple TV-ből
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
Hirdetés
-
Hunt: Showdown - Jön az engine csere, befutnak az újgenerációs verziók
gp A PlayStation 4 és Xbox One változatok automatikusan frissülnek az új kiadásra.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
szaja11
újonc
válasz DonThomasino #80700 üzenetére
Ilyen mínuszokban random módon az enyém is csinálja. Akku saru levesz, visszatesz, kód beír és megy.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tusi74 #80680 üzenetére
Így kívülről végiggondolva a történetet talán a kuplung kinyomása, illetve váltó üresbe kapcsolása segíthet ilyen helyzetben, mikor a motor nem azt csinálja, amit vár tőle az ember. Fordulatszám persze kellemetlen, de úgy normál módon meg lehet állni. Persze teljesen más így, kényelmes otthoni kanapéról olvasgatnom, mint az autót vezetve egy ilyet átélni, nem is akarok nagyot mondani, csak morfondíroztam egy sort 🤔
-
tusi74
őstag
válasz molnarpeter #80704 üzenetére
Amikor kinyomtam a kuplungot, teljesen felbőgött a motor és emelkedett durván a fordulatszám, a váltó üresbe állítása nem jutott eszembe.
-
Somatom
veterán
válasz molnarpeter #80704 üzenetére
Én ezt biztosan nem tenném. Ha szétforogja magát a motor, az nagyobb kár. Pont azt csináltam volna, amit tusi74. A lehető legnagyobb fokozatban lassan addig fékezni, amíg le nem fullad a motor. Aztán lehet vizsgálgatni, hogy mi lehet a bibi.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
válasz DonThomasino #80700 üzenetére
Jajj, ismerős megane 2 probléma. Komolyabb mínuszokban, ezt szokta csinálni.
Magától nem jön rendbe, csak ha áramtalanítod.
Én a fejet kihúztam, aztán a csatlakozóját lehúztam pár másodpercre majd vissza.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
passat77
tag
Sziasztok,
Eléggé hangos, sípoló hang hallatszik a fojtószelep házból mikor berakom a kártyát de még nem indítom az autót. Ez mennyire normális? (Laguna 2 PH2 1.6 benzin) -
emre
veterán
No,ma reggelre megfagyott a ventilátorom, vidám volt így indulni.
Biztos előtét ellenállás vagy más is lehet a probléma?
Eddig csak nyekerget egy kicsit, de ma el sem indult, a biztosítéka rendben van.
Ja,Scenic 1/2, 1,6, digit klíma.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
titko
tag
Sziasztok!
Van egy 2008-as 3-as Lagunám. Nagyon jó döntés volt amikor megvettem, kényelmes és jó. Viszont a derekam kezdi feladni a harcot, egyszerűen nem bírja az alacsony üléshelyzetet, meg a ki beszállást. Gondolkodom a cserén, bár nehezen engedném el a Lagunát, de maradnék konszernen belül. Nézegettem az ugyanilyen motoros Koleosokat. Vagy ami szóba jöhet a Scenic 1.5 dci vagy 1.4 TCE. Szerintetek? -
prandris
tag
M2 csomagtér zárnak lehet kenést adni? Néha csak nagyobb erővel zár le. A nagy fagyok előtt jobb híján castrol lánc spray-jel fújkáltam be a már csont száraz ajtó zárszerkezeteket is, de ez finomabb mechanikának tűnik.
-
válasz DonThomasino #80714 üzenetére
Na, ja. Nálam mondjuk 3 reggeli indulásból (olyan - 4-5 fok alatt) kétszer biztosan előjött.
Nekem nem volt teljesen visszatolva "bepattintva" télen a fej a helyére, így már-már rutin mozdulat volt indítózás után.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Somatom
veterán
Bluetooth OBD cuccból mi az ajánlott?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xantomas
őstag
A régi gumikéder. Futóműves a rugalmas részénél fogva szedte le. Nem a jó részén engedett el... persze nem szólt róla, csak utólag derült ki.
Új gumival, de még a régi tartó:
Természetesen a patentek törtek, 6-ból 5, de készültem:
Lecsupaszítva, kipucolva az összes esőelvezető, még áttörölgetés előtt:
Remélem most már nem lesz tele levéllel, meg egyéb szarokkal, plusz cserés lett az összes burkolat patent is amit kiszedtem.
Költségek: gumi:3000 Ft, tartó, 6000 Ft, patentek 2000 Ft.
de ez is egy olyan költség, ami soha nem térül meg, max az én lelkemnek jó. Meg a kabin filternek, klíma konzenz elvezetőjének, stb... untam hogy egy kisebb vödör levélaprólék volt ott minden cserekor."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
troll81
addikt
Egy twingo ra 75ps első autó anyósnak. Mennyi lehet a kötelező biztosítás?2005 autó. Vagy kalkulátor?
-
troll81
addikt
válasz molnarpeter #80727 üzenetére
Szia néztem nem boldogultam meg vele.
-
Tibko8
senior tag
Sziasztok
Úgy néz ki eljott az idő új akkumulátor vásárlásnak. 1 napos állás után már nem indít csak csipog és a mutatók remegnek és hibákat dobál. (Nem rövid távon van használva az autó most is 200km ment az autó egy huzamban mielőtt le lett állítva)
Reanult Clio 4 Grandtour 2016-os 1.5dci euro 6-os star-stopos ehhez kéne új akkumulátor. Viszont nem tudom hogy milyet lenne érdemes hosszú távon. AGM vagy EFB mi a különbség? Melyik márka? Esetleg ez jó lehet [link]Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
klambi
addikt
Sziasztok!
Vannak itt (benzines) talisman tulajok?
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
Tibko8
senior tag
Már gondoltam rá én is de OBD-n keresztül nézve 14.4 V környékét mutat. Van rá valami más módszer ennek ellenőrzésére? Magát az akkumulátort is jó lenne persze letesztelni.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
Somatom
veterán
válasz Tibko8 #80734 üzenetére
Három dolog miatt történhet ilyen.
1.: Elégtelen töltés.
A 14,4 Volt -tal ezt kilőhetjük (már, ha valóban 14,4V).
2.: Valami leszívja az akkut.
Hosszú menés után (feltöltött akku) leveszed az akkusarut. Másnap, induláskor rakod vissza és figyeled, hogy indul. Ha szarul, akkor az akku a hibás. Ha jól, attól még lehet rossz az akku. Akkor jöhet a terheléses vizsgálat, vagyis, hogy terhelésnél mekkora a feszültségvesztés.
3. Szar az akku.
Lásd a kettes pontot!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
baluka6
aktív tag
Szia,
Felhasználás függő, ha sokat mész hosszú távokat, akkor egyértelmű a dízel előnye. Rövid távokat jobban viseli a benzines.
Fenntartás szempontjából az 1.4 Tce láncos, ami ha elkezd csörögni, akkor cserés (ˇ300k Ft, ha jól emlékszem, de majd Rob kijavít), a Dci-nél viszont kalkulálni lehet az esetleges porlasztó/magasnyomású cserével. Ismerősöm pont most cserélteti 2014-es Grand Scenic 1.5 Dci-n, 170.000 km-t bírt.
1.4 Tce fogyasztás 7,5 litertől felfelé, Scenic-be inkább 8-9, a Dci 5,5-6-al beéri. (vannak népmesék a 4 literes átlagról is).
2.0 Dci Koleos nem tűnik rossz választásnak, csak szegényke ne lenne olyan rút. -
forceberg
veterán
válasz Tibko8 #80734 üzenetére
Az aksit kétféleképpen érdemes leszeltelni, azon kívül, hogy állás után feszültséget mérsz rajta.
AGM esetén 12,6V alatt semmiképp sem tekinthető feltöltöttnek.1. 1-2-3A-rel kisütve mérni, hogy mennyi idő alatt merül le
2. nagy árammal 10mp-re megterhelve. Lásd terhelővilla.Nekem mindkét módszerre van saját épített eszközöm.
-3A-rel kisütve a 8 éves Varta gyári 70/760-as AGM aksiból még simán kijött több, mint 40Ah.
-120A-es terhelés: simán jó feszültségen maradt az aksi. 760A CCA-s aksinál jobb lenne mondjuk legalább 200-250A-rel tesztelni, de a 120 is "lehúzza a rolót", ha xar az aksi.Ezek otthoni használatát nem szakmabelieknek(elektronika) nem ajánlom, mert utóbbi esetben 1500W körüli teljesítmény tud fűteni rendesen.
Az autó töltőrendszerén meg nehéz kiigazodni, mert nem tölti mindig az aksit! Ugye a túltöltés is káros!
Hátmég ha enegry smart management is van a szoftverében... az még olyat is csinál, hogy fullra nem tölt, hanem az aksiról járatja időnként az autó villamosságát. Emiatt menet közben simán lehet mérni akár 12V körüli értékeket is. (ezt saját beépített műszerrel az aksi saruin mértem)(#80735) Somatom : teljes feltöltéshez az AGM-nek kevés a 14,4V, főleg hidegben, akkor akár 15V fölé lehet menni.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Xantomas
őstag
Mivel más korábban más is megtette:
Csináltam egy költségkalkulációt a kocsira, összeszedtem végre minden számlát, minden blokkot, beírtam táblázatba, ami eddig rá lett költve.
Bár gyűjtöttem a blokkokat is, meg írkáltam rájuk a km állásokat, a jórészükről eltűnt a felirat nagyrésze.2017 nyarán vettem 176e km-rel.
most 2021 februárban van benne 243e km.
Ez idő alatt az összes költség, kivéve az üzemanyag, levonva a biztosítási események visszítérítéseit (kátyúkárok, meg ráparkolás), ebben benne az olajcserék, munkadíjak, Xado adalékok, 2 szett nyári gumi, egy szett téli, de még a védőkesztyű, féktisztító, ablakmosó folyadék is, kötelező biztosítás, és autópálya matricák, 921398 ft.
Ebben még nincs benne a jövő havi forgalmi vizsga költsége, sem egy sávelhagyási bünti, amiért vészvillogóval, buszmegállóban álló buszt előztünk meg záróvonalnál (három autó egymás mögött), sem egy elrontott rendszám miatti autópálya büntetés.Bennem, az élt, hogy meglesz az évi 20e km átlagban, de úgy néz ki, hogy nincs, az utóbbi 1 év, ezt szépen le is húzta, sőt, alig használtam. 3.5 évre leosztva, ez évi 263e Ft, km-re leosztva 13,7 Ft/Km.
A blokkok, alapján, kb 4100l üzemanyag ment el, ez hozza is, a 6l körüli 100km-re vetített átlagfogyasztást. Ennek kb fele prémium, fele sima. 400 Ft-os átlagárral számolva, ez 24,4Ft-ra jön ki km-enként.Összességét nézve, tehát, az elmúlt 3.5 évben, 38,1 Ft/Km költsége volt az autónak. Nem tudom, hogy ez rossznak, vagy jónak számít-e. A Totalcal egy 2014-es minta kalkulációja alapján, ez akkor, benzinesre 77Ft/km
A kiadási görbét nézve, az elején volt magas bekerülési költség, amikor cserélni kellett a szokásos részeket, valamint a 200e km körüli nagyszervíz, és a kátyúkárok, majd az azt követő szervizek, illetve futómű javítások. Eddig minden futóműhiba visszavezethető volt, egy korábbi kátyúkárra, szóval, ha okosaban teszem, plusz lenne cascom, akkor minden, ami sérült, kismértékben is, akkor azt annak terhére lehetett volna, és elméletileg javították volna.
Ezzel is kalkuláltam egyet, de ez nem hiszem, hogy tükrözi a valóságot. Ha minden futómű alkatrész cserémet, és annak költségét levonom 3 évi kalkulált casco költségből, és annak 10%-os önrészét veszem, akkor az jön ki, hogy BP-en sajnos kifejezetten megéri M2-re cascot kötni, mert akkor a futómű alkatrész, valamint szakadt gumi, felütött felni, stb stb költséget tekintve, 200e ft-tal lennék beljebb.
Szerk: Áttúrtam az összes korábbi, a kocsi életéből származó számlát, garipapírt.
Valamiért átsiklottam felette, hogy volt már benne valamilyen váltó szimering, és szinkrongyűrű cserélve, 102e km-nél, még az Osztrák tulajnál, valamint akkor kapott új kinyomót, kuplungot, és kettőstömegűt. (Ez megmagyarázza a plusz feliratokat a váltón) A 14-15e km-es olajcsere ahogy kell, az elején befigyelt, de a harmadik csere után már 10e km-ként lett cserélve.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
klambi
addikt
-
emre
veterán
válasz rob210 #80743 üzenetére
Köszi!
Balga fejjel nem mértem meg a tengelyt és a házat, csak örültem hogy elindult.
Az a gondom ha nem szabványos akkor esztergálni kell, és úgy már nem biztos hogy megéri.A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Tibko8
senior tag
válasz Somatom #80735 üzenetére
Ma folyamatosan figyeltem városban OBD-n keresztül volt hogy elindulásnál 12.4V leeset egy pillanatra majd onnan folyamatosan felment 14.6V -ra majd vissza 14.2V majd volt hogy egy pillanatra 15V is ment és onnan vissza 14.4V környékére. Viszont alapjáraton folyamatosan tartja fűtés világítás minden mellett a 14.4V. Folyamatos haladás mellett is 14.4 körül mozgott végig. Így gondolom a generátor hiba kizarhato.
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
emre
veterán
válasz molnarpeter #80746 üzenetére
Nem, ez egyértelműen csapágyas, igaz a szénkefék felőli.
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
klambi
addikt
válasz kisgyerek85 #80742 üzenetére
csak grand jöhet szóba? milyen árkategóriában?
"Mond szépen angolul: Gyors róka!"
-
shifty!
senior tag
Hölgy és úrvezetők, kacsa M2 hátsó lámpatestének leoldására milyen trükk van, azon kívül hogy áztassam kólával/WD40-nel, hátha leoldja a rárohadt rozsdát? Az ujjamat már kificamítottam, aztán a műanyagot is lehántoltam a fogóval a csavarról, kevés sikerrel.
Ugyanitt off: elvitték az Espace-t családunktól
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kupon kunyeráló
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Linux kezdőknek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Politika
- OLED TV topic
- Diablo IV
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs