- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Monitorkalibráló eszközök
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdav88
senior tag
válasz mdav88 #82193 üzenetére
Visszakanyarodva az esetemre a biztosítéktáblával: a legbanálisabb hiba kábította meg a lelkemet.... A tábla jó, viszont az önindítót védő 25amperes biztosíték nem ápolt elég szoros kapcsolatot a foglalattal be volt égve... Nem nagyon de éppen eléggé...
Nagy az öröm, hogy rájöttem a bújára. fingers crossed.
-
johnny576
csendes tag
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni, hogy hol érdemes alvázszám alapján alkatrészt keresni 1-es FL Megane-hoz? Amit eddig találtam oldalt, ott hiába írtam be az alvázszámot, több alkatrészt is felhoz.
Konkrétan 2001-es FL 1,6 16V Megane 5 ajtóshoz keresek belső kormányösszekötőt, de vagy 4 méretűt találtam. Hogyan lehetne szétszedés nélkül megállapítani, melyiket rendeljem?
Esetleg Győr vagy a környéken ajánlott Renault szerelőt tudnátok ajánlani?
-
#89309696
törölt tag
2004 Kangoo 65 lovas dci, most olyat kezdett csinálni, hogy reggel elindulok vele és gázelvételre hirtelen esik a fordulat. Ez váltásoknál baromi idegesítő, mert akármilyen villámként váltok már rég alapjáraton van a fordulat. Erre van valami magyarázat?
Félreállok, leállítom, újraindítom és működik rendesen, utána már normális módon esik a fordulat és lehet szépen váltogatni is.
Ez valami szenzor vagy motorvezérlő? -
johnny576
csendes tag
válasz rob210 #82204 üzenetére
Ááá...köszi! TRW van ráírva. Meg is van, hogy olyan kell nekem, aminek mindkét menetmérete M14 x 1,5.
Természetesen ez a ritkább és drágább kategóriaA futóműves azt mondta, hogy a bal oldali kicsit lóg. Cseréljem mindkettőt vagy csak azt ami rossz? (a tünet ami miatt futóműveshez mentem, hogy időnként igen kopog valami az első futóműben, de természetesen amikor szerelőhöz megyek, akkor nem csinálja ) Más hibát nem találtak itt sem, és 2 hónapja műszakin sem.
Ezekből melyiket érdemes? Esetleg más? Mi a tapasztalat?
TRW 301mm hossz /drága/
Moog 303,5mm hossz /közepes/
Delphi 303mm hossz /olcsó/Van esély rá, hogy célszerszám nélkül pl. villáskulccsal ki tudom cserélni? Hozzáférhető?
Ja és külső összekötőhöz milyen bevált szétszedő szerszám van ami nem teszi tönkre? Vagy simán a jó szögben kalapálás a tuti?
[ Szerkesztve ]
-
johnny576
csendes tag
válasz rob210 #82212 üzenetére
Oké, köszi, így teszek.
Erre tudsz valamit javasolni?
Ezekből melyiket érdemes? Esetleg más? Mi a tapasztalat?
TRW 301mm hossz /drága/
Moog 303,5mm hossz /közepes/
Delphi 303mm hossz /olcsó/És erre?
Külső összekötőhöz milyen bevált szétszedő szerszám van ami nem teszi tönkre? Vagy simán a jó szögben kalapálás a tuti? -
Nordik
őstag
M2nel mi lehet nagyobb sebességről való fekezesekor ami be rázza a kormányt? Jobb elejéről érzem. És csak enyhe fékezésnél. Nem kopog, zörög semmi.
Illetve kanyarban ha az az oldal terhelodik akkor is érzek minimális razkodast.
En lengokar szilentre tippelek vagy esetleg féktárcsa? Azokba olyan 30-40ezer km lehet eddig nem volt vele baj. És az gondolom minden fékezésnél razna.
-
hotibi
aktív tag
Üdv a fórumlakóknak! klio mk2 1.5 dci hűtővíz radiátor csere megoldható házilag? Van normális árban megbízható márka radiátorból?
-
Sziasztok!
A Dacia Lodgynál elkövettem azt a hibát, hogy frissítettem a beltéri Medianav egységen a firmwaret 1.0.15.1-re talán. A lényeg, hogy az egyik verzió szám biztosan 15-öt tartalmaz. Korábban az 1.0.13.valami alatt gyönyörűen muzsikált minden, de az új verzió állandóan kifagy vezetés közben, elmegy a rádió, meghal a navi stb. Totál instabil lett a rendszer, meg lassabb is. A zenéket tartalmazó pendriveot is percekbe telik neki felismerni...
Van valami mód downgradere? Akármeddig elmennék, csak működjön stabilan.
Állítólag még a video playert is kiszedték ebből a verzióból, amit amúgy is ki akartam volna próbálni (Indiára állítva a kocsit egy teszt körre )...
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
-
rob210
Topikgazda
válasz Mr Dini #82222 üzenetére
Nincsenek jó híreim, nem olvastál utána a dolognak frissítés előtt.
Nagyon sokan panaszkodnak erre, (nem csak lodgy) hogy fagy, lagol frissítés után.
Ha találsz valakit oszd meg velünk légyszi, mert kereslet van rá bőven!
Orosz fórumokon van valami pakk amivel lehet, de se oroszul nem tudok, se időm nincs vele foglalkozni :(Renault power
-
pacseryk
csendes tag
Sziasztok, 2010-es 7 üléses Grand Scenic III-ra tudnátok ajánlani levehető vonóhorgot? Esetleg van valakinek a gyárira kedvezménye?
-
Először is köszi a tippeket mindenkinek!
Írtam az említett emailre, hátha tud valamit segíteni az úr, illetve a Dacia supportnak is. Bár kétlem, hogy segítenének.
Az orosz fórumokat is átrágtam csekély orosz tudásommal, de ott se nagyon esik szó downgraderől. Ahogy nézem a korábbi wince-s oprendszernél csak annyi volt a történet, hogy az upgrade.lgu-t meg az md5-jét ki kellett írni egy pendrivera. Gondoltam teszek egy próbát én is. Leszedtem a firmware-t a windowsos appbó kihámozva az elérési utakat, majd beillesztettem a kocsiba, ami fel is dobta az update dialógust, de azonnal el is utasította firmware frissítést egy nem túl beszédes "invalid firmware" hibával.
Ezután gondoltam kibontom a firmware frissítő fájlt, hátha meglelek egy shell szkriptet, vagy akármit, ami frissít majd. Igen ám, de az fw frissítés a régebbi modelleken igen macerás volt. Szerencsére valaki írt egy lgu2dir nevő exe fájlt, ami megoldja a kicsomagolást. Na ez nem működött, szóval nekiestem nagy erőkkel magam visszafejteni a titkosítást, amikor feltűnt, hogy az egész egy mezei tar fájl becsomagolva . Nem nagyon védték le
Végül, bár updater shell szkriptet nem találtam, kiderült, hogy a frissítés gyökerében elhelyezett AppUpgrade bináris felel a frissítés lebonyolításáért teljes egészében. Sajnos ehhez nincsen elérhető forráskód sehol, szóval nekiestem a visszafejtésnek. Megtaláltam a függvényt, ami szándékosan megakadályozna abban, hogy lefele frissítsek. Nem igazán értem, mert a korábbi verziókon ilyen megint csak nincs és szépen lehet lefele is frissíteni. De a jó hír, ahogy láttam, nincsen benne sehol hardcodeolva a frissítés verziószáma, illetve hashek, ami alapján eldöntené, hogy mehet-e a frissítés, vagy nem. Úgy tűnik, hogy a verziót a /app/share/version.txt fájlból olvassa ki, ami valóban létezik is az autón. Van még egy micom és egy dab verzió check is, előbbit a bootloader változókból olvassa ki az updater, utóbbival még nem foglalkoztam, de számomra ez szürke zóna, mivel nem standard linux modulok ezek, hanem feltételezem a kocsi belső írányításért felelő rendszerei. Bár ezzel kapcsolatban jó lenne egy kis megerősítés.
Ami egyelőre kérdés, hogy a /app/share/ alatt a version-*.txt-k mire valók pontosan és hogy mindig ugyanaz-e a verzió bennük, mint a normál version.txt-ben. Nekem az volt.
Ezek alapján elgondolkoztam, hogy hogyan tudnám végre downgradelni. Sajnos böngészés közben feltűnt, hogy van egy pár sha-t tartalmazó kicsi fájl a frissítésben. Később bebizonyosodott a sejtésem, hogy ezek arra célra szolgálnak, hogy ne nagyon lehessen a frissítést módosítani, mert akkor ha nem a gyártó írja alá a frissítő csomagot, akkor az egész frissítés a kód alapján feltételezve corrupted lesz és a rescue boot fog elindulni. Ez alapján érthető, miért nincs nagyon custom fw még ezekre, vagy miért nem próbálkozott egyetlen orosz sem a Google alapján moddolni. Szerencsére viszont a gyártó kulcsa bele van kódolva a binárisba, mint egyszerű szöveg, amit így gyerekjáték lenne lecserélni, de eddig nem szerettem volna elmenni. Szóval az elmélet az, hogy a futó rendszerrel kell majd szórakoznom és a version.txt-t, meg esetlegesen az u-boot változókat kell majd átírnom. Elméletileg akkor sikerülni fog a frissítés. Magát a futó rendszert könnyű elérni, hála az oroszok által felfedezett autorun.sh fájlnak.
Amit viszont nagyon fontosnak látok, az a bootloader verzió visszaállítása. Enélkül ugyanis a frissebb 1.0.15-ös fw-ből marad meg a BL, ami totál káoszt okozhat a rendszerben. Visszaírva ennek is újra kell flashelődnie.
Tehát az elmélet nagyjából megvan, már csak az a kérdés, hogy tégla lesz-e az alig egy éves autóból... És ha igen, mennyire lesz használható a rescue módja a boxnak, illetve, hogy van-e a lapon soros port, vagy valami belső SD kártya a rendszerrel, amit lehet használni. Nem tudom ezzel van-e esetleg tapasztalata valakinek bármilyen verziójú rendszer alól. Hogyha egy frissítés akármilyen indokból balul sülne el, akkor milyen lehetőségek vannak.
Az utóbbi bekezdés kapcsán gondolkoztam, hogy virtuális gépen kísérleteznék, de ezt egyelőre elvetettem a kijelző emulálásának nehézsége miatt. Sajnos még az updater is egy grafikus program...
Illetve akit érdekel, a rendszer armhf alapú és a gui teljes mértékben a qt keretrendszerre épül. Így az fw lemezképet kicsomagolva, meg egy megfelelő toolchaint beszerezve lehet fejleszteni teljesen saját qt appokat, amiket simán lehet például pendriveról a ramdiszkbe felmásolva futtatni. Próbaképp csináltam egy hello world appot és remekül ment. Egyedül a touchscreen részt nem ismerem még, mivel zárt forráskódú az is, de már ez is simán elég pár dologra, amihez nem szükséges interakció. Bár ezekhez sem kizárt, hogy talál az ember némi header fájlokat dokumentáció gyanánt, mivel a rendszer nagyon durván tele van szeméttel. Csodálkoztam néha, hogy mennyi input lag van a kocsin, ha megnyitom a rádiót meg stb, már kezdem érteni. A teljes systemd, wifi (pedig tudtommal nincs wifi modul a kocsiban, bár ki tudja) meg csomó felesleges LG forrás van mindenhol.
Sokkal többet egyelőre nem tudok magáról a hardverről, mivel az egyetlen input perifériám jelenleg kimerül egy USB ki-be dugásában. Hamarosan erről is lesz több infóm.
Amit eddig elértem magán a rendszeren, az az, hogy a navigáció binárist lecseréltem úgy, ahogy van a régi rendszerére. Így legalább az nem fog fagyogatni. Szerencsére a jövőbeni frissítések sem fognak emiatt gondot okozni, mert a navigációs mappa minden fw frissítéskor felülíródik amúgy is. Sajnos a rádióval, meg a többi komponenssel nem ez a helyzet első blikkre, azok jobban függnek az aktuális rendszertől.
--------------------------------------------------------------------
A hatalmas és nem éppen átlagos kocka posztért egy békés autós topikban pedig elnézést kérek! Általában nem vagyok ilyen elvetemült, de nagyon nagy csalódás részemről az, hogy van egy autó, amit Magyarország családosainak igen nagy zöme is használ, és ennek ellenére a beépített egysége egyik napról a másikra olyan szinten tropára megy, hogy 30 perc vezetés után már egy rádióból navigációra váltás is megöli szegénykét. Információ meg nem nagyon van a neten, pláne nem magyarul. Szóval számomra ez egy emlékeztető poszt is a továbbiakra. Illetve hátha valakit érdekel.
Eleinte angol billentzuyetet akartam. De aztán megismerkedtem a nagy 'Ő'-vel!
-
hotibi
aktív tag
Sziasztok, Azt szeretném megkérdezni hogy renault 1.5 dci-ben a hűtőventillátor 2-es fokozata milyen esetben kell hogy elinduljon? Motor hőmérséklet emelkedése esetén is, vagy csak a klíma vezérli a 2-es fokozatot?
-
reiterer
csendes tag
Sziasztok!
Benzines 1,4-es (2004-es) 2-es megane-om van. A problémám, hogy nem indul, a kártyát bedugom, kéri, hogy nyomjam meg a féket, de a fékpedál kemény marad, a kormányzárat kiengedi, és kiírja, hogy Electronic Faults. Az önindítót nem indítja. Akksit mértük 12,3. Volt már valakinek hasonló problémája? Köszönöm a segítséget!
-
gabor9991
őstag
Egy kollégám kinézete magának [ezt a lagunát]
Van ezeknek valami tipikus hibája ami miatt kerülni kellene?
Vagy megvehető, számítva a szokásos dízel hibákra?[ Szerkesztve ]
-
gooool
őstag
válasz gabor9991 #82233 üzenetére
Ez valami külföldi, világ összes kilométerét belehajtott, vagy kulcsos autóként lelakott céges vas lehetett, mert ilyen fapad kivitelt és ilyen rondán elhasznált belteret én még nem láttam sűrűn.
A technika jó lenne, de ennyiért ne akarjon szerintem 3-as Laguna-t.Üdv, Balázs
-
lsebestyen
addikt
A vicc az, hogy ez lenne érte a normális ár, 13 évesen 360k+ km-rel, egy dízel autónak...Csak hát baromira elszálltak az árak. L-es rendszám, kb 2008-ban jöttek ki az L-es rendszámok, szerintem ez újonnan Mo-n üzembe helyezett.
szerk.: ilyen dízel autókat szerintem úgy érdemes venni, hogy vinni kell magaddal valakit, aki diaggal rá tud nézni + tudja értelmezni az adatokat. Az értékekből elég jól be lehet lőni, hogy mennyire van foson.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gooool #82235 üzenetére
A jobb hátsó sárvédő javítása mindent elárul az autó gondos gazdájáról, ahogy az összetákolt orra is. Nem a sérülés a baj, hanem az, hogy így teszik össze.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
gabor9991
őstag
válasz gooool #82235 üzenetére
Én is azt mondtam neki hogy ennyiért ne akarjon ilyet, ennyiért egy szép Thaliát adnak..., de a vége az lesz hogy elmegy megnézni és ha beindul akkor megveszi.
Egy 100 éves f Astra után amivel most jár még ez a lef.sott laguna is hipertérugrás így biztosan tetszeni fog neki.
Meg jó nagy a csomagtér is lehet benne aludni ha kimegy horgászni.
Kb ezek a szempontok ami alapján eldől hogy kell vagy nem
Utána meg viszi a pénzt gondolom rendesen. -
Somatom
veterán
válasz gabor9991 #82238 üzenetére
Hááát... Állítólag olyan autót vettem, amivel törődtek. Nem tökéletes, de így is fél év, fél milla. Nem fáj, csak tényként írom. Nem hiszem, hogy egy Laguna -hoz olcsóbb lenne bármi. Szvsz. hasznos az a nagy csomagtér. Teletalicskázhatja lével.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
75kokoko75
tag
válasz gabor9991 #82233 üzenetére
Én csabai vagyok, és nem láttam az autót, de ha a Dual ennyiért adja, akkor nagy ívben kerüljétek el. A Dual durván el van szállva az árakkal, és nem egy ismerősöm járt már náluk rosszul. Ha ennyiért kínálják, akkor nagy gáz lesz.
[ Szerkesztve ]
Aki hirtelen akar meggazdagodni,nem marad ártatlan (PL 28:20)
-
gooool
őstag
válasz CactuS #82237 üzenetére
Bár én csak mobilról néztem, de igen, még úgy is látszódik az a gyűrött rész ott hátul, az elejét már nagyon nem is vettem szemügyre, a belső térre vagyok nagyon háklis és ez borzalmasan fest ott is, na meg tényleg bántóan semmi sincs benne.
gabor9991:
Lehet költeni még az ennél sokkal jobb állapotúakra is, annak ellenére, hogy nem egy problémás szerkezet, sőt, de az F Astrahoz hasonlítani...meg se próbálja, mert csalódni fog a puszta alkatrész árakon is.
Rosszat nem tudok mondani róla, a rugótörés ezeket is sújtja, de ha volt gazdája, akkor nagyon kényelmes, megbízható szerkezetek, bár a futóműve a keménysége miatt kényesebb lehet, illetve közel sem olyan hajós, mint a franciáktól megszokták az emberek, inkább pattogós kanyarvadász.Üdv, Balázs
-
mycso
Topikgazda
válasz gooool #82241 üzenetére
A jobb hátulja konkrétan olyan, mintha harapófogóval hajtogatták volna ki a sérülés után.
Egyébként valóban, első példányok közül való, csillió km., jó lerúgott példánynak tűnik és a felszereltsége is alacsony.
A konkrét példányhoz szerintem passzol az árcédula, viszont, hogy érdemes-e megvenni, azt nem hiszem.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
harry
veterán
Parom ment kocsival dolgozni (mint minden nap), es par km utan felvillant a piros STOP + akku ikon, szoval vissza is fordult. Amikor leallitva ramertem, 12.9v korul volt (persze, hiszen ment a toltes elotte, de 'hideg' allapotaban par hete is ilyen 12.4 korul volt).
Ujra beinditva mar nem vilagitott egyik hibajelzo sem.
Alapjaraton 0 terhelessel kb 14.4v toltes, magasabb fordulatra sem ugralt.
Ha minden nagy terhelest rakapcsoltam, akkor alapjaraton lement 12.5-12.9v kornyekere, de egy kicsit emelt fordulatnal megint megvolt a kb 14.4v.Kb 1.5 eves az akksi (SCT), es akkor lett felujitva a generator is.
Mi lehetett ez?
Menet kozben ment meg az ablaktorlo meg a radio (+szivargyujtos fm transmitterrel BT kapcsolat), ha csak probakepp rakapcsoltam, nem lattam semmi furat, de nem jarattam sokaig.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mycso
Topikgazda
válasz Nordik #82215 üzenetére
Szia, lengőkar alkatrészei okozhatnak ilyet, illetve itt még szokott lenni egy olyan efekt is, hogy egy bizonyos sebességnél, pl.: 90km/h rázza a kormányt, viszont alatta/felette nem.
De, simán lehet féktárcsa, gumi vagy felni probléma is (rossz centrír, szálszakadt gumi, megütött felni...)
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz reiterer #82232 üzenetére
Gyors google alapján: UPC, és akku körül keresd a hibát.
https://www.youtube.com/watch?v=JCMWEK-e99k&ab_channel=KoAn39KoAn39
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
Nordik
őstag
Gumi, felni szerintem nem lehet nemrég lett centirozva. Csak fékezésnél csinálja azt is csak nagyobb sebességről mondjuk 100km/h. Lehet maga a tárcsa, csak annyira nem veszélyes az ütése és kisebb sebességnél nem jön ki. Nyilván ezt órával lehet majd ellenőrizni.
Ha ez nem jön be akkor én is valamelyik lengokar szilentre tippelek, lehet már kicsit elfáradt és nem túl feszes így fékezésnél megrázza az erőhatas miatt. Bár kopogni nem kopog.
-
harry
veterán
válasz rob210 #82248 üzenetére
Mit kene latni, hogy a segedszij nem forgatja 'rendesen' a generatort, vagy hangja lenne a szijnak? Mikor parom hazahozta a kocsit s beinditottuk, mar nem volt hibajelenseg. Felujitasnal csereltek a csapagyakat is.
Annyi infom van, hogy 2017.02.14.-ben volt: "komplett vezérlés csere, vízpumpa csere, fagyálló csere 150 200 km", meg az elozo tulaj altal. De nem tudom pontosan mit takar a 'komplett'... Azota eltelt 4.25ev es 43k km, miota nalam van nem nyultam sem ahhoz sem a segedszijhoz / gorgokhoz.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
rob210
Topikgazda
élek a gyanúval, hogy a szíjtárcsa döglődik.
Jobb első kerék le, doblemez félrehajt, fehér lakkfilccel áthúzol a gumiágyon át egy vonalat a két fém részen, mész vele, kapcsolgatod a klímát, mert az ránt a legnagyobbat rajta.
Aztán kerék újra leveesz és ellenőriz a vonal, ha nincs eltérés akkor nem az a baj, ha van eltérés azaz el tud a két fém rész csúszni egymáshoz képest akkor mielőbbi csere
Ennyi idősen amúgy is tervezned kell a vezérléscserét.
Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest