- Milyen notebookot vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen SSD-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Mini-ITX
- Milyen videókártyát?
- MILC felhasználók szakmai topikja
Hirdetés
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #202797 üzenetére
Gyári
-
Qru
MODERÁTOR
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #202803 üzenetére
Forgalmival battyogj be legközelebbi VAG márkakerbe, úgy nincs hibalehetőség amikor mi vettük Golfhoz, ugyanannyi volt gyakorlatilag ott, mint szerelő tudta volna Unixtól berendelni.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz imyourfriend #202803 üzenetére
A szervízmatricádon lesz a váltókód.
Csomagtartóba megtalálod, vagy szervízkönyv.Aztán Etkán ki keresni.
Ma megnéztem egy 2021-es RS6 ot
Eszméltelen, 600 ló.
22 es felniRosszul voltam, mi gép az szent isten.
[ Szerkesztve ]
-
dozó
tag
válasz imyourfriend #202803 üzenetére
Mindhárom gyári csak mindegyik más.
Miként tudom megnézni melyik a gyári? Kocsi évjárat, váltókód. -
imyourfriend
őstag
Nem kerül olcsóbba máshol akkor besétálok a márkakerbe, a szervizkönyvben MWW van és 2015-ös. Manuális váltóról mondjuk nem sokat írnak, engem azért érdekel hogy rendbe legyen 250-300 pénzbe kerül egy. Köszönöm a segítséget!
-
dozó
tag
válasz imyourfriend #202808 üzenetére
Ez kell bele G 052 512 A2 Töltési mennyiség 2,1 Liter
-
dozó
tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz imyourfriend #202808 üzenetére
Szoktam látni hibákat én is csoportokban, valószínű lesz értelme cserélni. Sajnos azt nem tudom, konkrétabban mi baja van általánosságban (összeesküvés elmélet: lehet a hibás bakok is rontanak a helyzeten).
-
imyourfriend
őstag
Köszönöm a segítséget!
Első körben akkor olajcsere, majd a két hátsó lengéscsillapítót szerzem be, a H7-es xenon izzókat egyelőre nem cserélem majd tavasszal, vagy valami nagyobb akció esetén.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz imyourfriend #202816 üzenetére
H7-es xenon?
-
Badboys
őstag
Kérdésem hogyan lehet az órát be állítani PoloN9 ben? Sehol sem találok valami bizgentyűt amivel vissza állíthatnám. Köszönöm
-
zsoltip
őstag
Üdv Fórumtársak!
Gépjárművem: Volkswagen Golf VII Variant
A csomagtér ajtajának belsején, a veszélytjelző háromszög tárolórekeszén, a forgatható záróelem műanyag szára, tehát ami beakad elforgatva, megakadályozva a nyitást, elernyedt, és eltörött.Ennek pótlására akad alkatrész valakinél?Másik, nem probléma, de ha lehet, élnék a pótlással:A váltó előtt, a média egység kiejlzője alatt, van egy nyomásra nyíló tárolórekesz.
Ennek szélén, a váltó felöli ajtócskafélen, mind jobb, mind pedig bal oldalon, van egy-egy gumitalpacska, mely kör alakú.Az egyik nincs bent, és ezt szeretném pótoltatni.Köszönettel várom szíves visszajelzésetek az egyes javítások, pótlások vonatkozásában.
-
Lacess
tag
válasz zsoltip #202821 üzenetére
A csomagtérnél valószínűleg a 22-es számú alkatrész van eltörve. Bár én biztos ami biztos alapon megvenném a 23-ast is, mivel szétszedésnél könnyen törhet. Márkaszervizben ilyen 1-2ezer Ft-os tétel lehet. Ilyen apróságokat onnan a legkézenfekvőbb beszerezni. Nem nagy tétel, és alvázszám alapján biztos, hogy a megfelelőt fogod kapni.
A kis "gumicsöcsöt" pont nem találom, de ha már ott jársz a márkaszervizben, ott biztos kikeresik neked. Már ha rendelhető külön. Az sem lehet "egy ökör ára".
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Badboys
őstag
Köszönöm sosem jöttem volna rá. Szégyen ide szégyen oda.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Pfiucska #202402 üzenetére
No vegul egy CFHC 2.0 crtdi lett.
2011, 230-240e km. Vezerles allitolag (szamla nyema) cserelve, dizel nyugokkel nem volt meg foglalkozva. Csatacsipsz rajta (180lo). Nemetorszagi, 3 eve lett behozva, itthon o lett a 3. Tulaj. 3.3mhuf.Ti ezt igy mennyire latjatok jo dealnek/kockazatosnak?
En alapvetoen benzinparti vagyok (foleg budapestre, relative alacsony futasra; 8-10ekm/ev). Tovabba szerintem ennel a futasnal NAGYON benne van a pakliban: dpf, egr, kettostomegu, kuplung, porlaszto, turbo.. vagy tevedek?iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Bandit21
addikt
válasz Pfiucska #202825 üzenetére
Önmagában ha egy 2011 es kocsi 2019 ben jött be No-bol és dízel nagyon meglepő lenne ha 230 e lenne benne. És ha 3 év alatt 2en adnak túl rajta ott én attól tartanék hogy valamit senki se akart rajta megcsinálni ami majd a vevő dolga lesz.
Pluszban a chip is egy bizonytalan tényező. A vezérlés bemondasra se életbiztosítás.Évi 8-10 ezer km kb a harmada annak amivel 5 év alatt be tudná hozni a dízel jobb fogyasztása az általad is írt komolyabb szerviz igényű dolgokat. Amik a kis futás /mindig hideg motor miatt nagyobb valószínűséggel jönnek majd elő. Biztos ez a legjobb vétel belvárosi autónak 3.3 M Ft ért?
Közbe látom már meg van véve akkor igazából mindegy.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Pfiucska
aktív tag
-
Bandit21
addikt
válasz Pfiucska #202828 üzenetére
Nem akarok én rosszat Neki, legyen az O esete a kivétel. De sajnos nem tudom mit lehetne még bele írni a sztoriba amitől "tipikusabb" lenne.
Mint 20 éve a haverom aki lejárt műszakival jogsi nélkül részegen éjjel helyzet jelzővel bement Szegeden a diszkó elé.
A világítás is elég lett volna a két rendőrnek aki épp ott várta a hülyéket, de sikerült szemből bemenni az egyirányú utcába.Kicsit ilyen ez a kocsi is. Jóllehet anno a haverom is megúszta, így lehet hogy nem lesz semmi gond az autóval se.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
imyourfriend
őstag
válasz Pfiucska #202825 üzenetére
Hasonlóan voltam az oktávval igaz 220-nál vettem 3 hónapja most van benne majd 226, ennyi km után mondhatom rendben van persze mindig lehetne mit költeni rá. dpf-et érdemes lenne kiolvasnod milyen állapotban van milyen időközönként regenerál mennyire van tele. Városi használatra nem vettem volna egy ennyi kütyüvel felszerelt dízelt kb. minden második hétvégén vinném valamerre hosszabb útra a szekeret, kockázat minden autóban van éppúgy ez is lehet nagyon jó vétel mint bármely másik.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz imyourfriend #202831 üzenetére
Allitolag 1-2-3 hetente lesz benne videkre jaras, hetkoznap meg kevesbe lesz hasznalva.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
bghistvan
senior tag
Üdv!
Octavia MK1-be kinek milyen 2 din fejegység van beépítve, tudtok ajánlani esetleg?
Továbbá pedig, az első ajtóban lévő gyári szett mellé hogyan oldottátok meg a szebb hangleképzést?
(hátra jobb minőségű ovál több utas hangszóró, vagy egy első komponens szett csere? Tulajdonképpen ládát erősítőt nem szeretnék, ezért gondolkodom első sorban ovál kalaptartós megoldásban, a cél, hogy a gyári harmatos szettől élvezhetőbb legyen a zene hallgatás, nem készülök hangnyomás versenyre )
Köszönöm!
-
papg79
tag
Sziasztok, elnézést, ha nem jó helyen teszem fela kérdésemet. Van egy 2003-as Sharanom, amiben nem működik a hátsó ablaktörlő. Már cseréltem biztosítékot, néztem az ajtó átvezetőben a kábelköteget, az sértetlen. Most sezeretném megmérni, hogy a csatlakozóban van-e áram, ehhez vettem egy ilyen multimétert [link] . Tudnátok segíteni, hogyan kell beállítani, hogy meg tudjam mérni, mivel még sohasem használtam ilyet. Köszönöm előre is a segítséget!
-
ZolkoW
őstag
válasz papg79 #202835 üzenetére
Com-ba a fekete vezeték, a piros menjen a VOhmA jelzésűbe, és a forgókapcsoló legyen a DCV 20-as állásában (20V-os méréshatár).
Így feszültséget mérhetsz, tehát akár a motorral együtt rácatlakozva látod, hogy kap-e feszültséget, de az áramméréssel vigyázz, mert ha nem jól kötöd be, rövidrezárod vele a kimenetet, és elfüstöl a biztosíték. Szóval inkább feszültséget mérjél, mondjuk fogalmam sincs, az ablaktörlő motor milyen jelet kap.
Ja, és a kábelkötegen nem biztos, hogy látszik kívülről a sérülés..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
macilaci78
nagyúr
válasz papg79 #202838 üzenetére
Mérj a motorra csatlakozó sarun, ha nincs meg a 12V, akkor gond van.
Én vettem elektronikai mütyűrös boltban krokodilcsipeszt, ami a multiméter tűire megy rá. Épp ráfér a 10-es anyára, ami az akkusarun van.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
papg79
tag
válasz macilaci78 #202839 üzenetére
Szia, úgy nem lehet mérni, hogy a két tűt érintem a csomagtérajtón lévő foglalatba, amibe megy az ablaktörlő motor csatlakozója. Ott van négy foglalat, amibe belemegy a motor csatlakozóján lévő 4 tű. Már csak az a kérdés, hogy melyikekhet kell érintenem a multimétert.
-
ZolkoW
őstag
válasz papg79 #202838 üzenetére
ha arra gondolsz, amivel össze szokták bandázsolni a külön szigetelt vezetékeket, akkor még az sem biztosíték arra, hogy nincs a szigetelés alatt eltörve, vagy a rápréselt saruban nem oxidos/nem csúszott ki. A motorra dugott kábel végé,ha hozzáférsz, akkor tudsz feszültséget mérni, ha rádugva nem megy, akkor lehúzott állapotban, ahogy mondod, csak ott találgatni kell, vagy megkeresni, mi a kiosztása. Kábel törés esetén még lehet játszani a kábel mozgatásával, hátha megmoccan a motor, de lutri, ha nem moccan meg, akkor nem sokat tudsz meg belőle, csak akkor, ha sikerül valami reakcióra bírni, és akkor utána lehet keresni, hogy a kábleben melyik ér(erek) szakadt.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
neophyte79
tag
Szép napot mindenkinek.
Beárazásban kérek segítséget, 2004-es MK1 Fabia.
Hibák:
-a központi zár nem nyitja az anyós ülés felőli ajtót, túloldalon kulccsal nyitható. Az anyós ülés mögötti zár nem nyílik... egyáltalán, a mikrokapcsoló rossz, nem volt kedvem megnézetni, nem használom azt az oldalt
-valahol elől az egyik szilent kopog és hidegben nyöszörög
-az egyik sárvédő alatti rész javítva
-klíma ereszti a gázt, ez biztos, a kompresszor működik
Amit tudni kell:
-168.000 km, lekérdezhető (kb 100.000-ig a szervízkönyv vezetve, utána az ügyfélkapun látható
-0-30-as olajat nem eszi (AZQ motorkód)-2004-es forgalomba helyezett, 1.2 HTP, best felszereltség
-vezérlés, kuplung 5 évvel ezelőtt cserélve, azóta kb 35.000 km ment bele (nem tudom igazolni)
-elviekben törve nem volt, rétegvastagság vizsgálat nem készült
-úttartás jó, alulról nem rohad-gyújtás megfelelő, 1 trafó még a gyári, pöccre indul, nem rángat, a gyertyában kb 20.000 km van, olajcsere 2000 km múlva esedékes
-4 évszakos gumival
-fogyasztás nálam akár 5 liter is, 90-es tempóval 4.5 liter
-a műszerfal hibamentes
Előreláthatólag eladó lesz, 2-3 hónapon belül, egyelőre az árát akarom belőni. Sokat nem használom, 4 éve van nálam, azóta 27.000 km ment bele, havi szinten kb 400 km megyek vele, mikor mennyit használom.
Köszönöm, ha segítesz. -
makszi
aktív tag
Sziasztok!
Már lassan kéthetes az új Leon TS FR 1.5 TSI céges verda
Átléptem az 1500 km-ert a kézikönyv szerint ennyi a bejáratás.
Kérdésem, hogy más 1.5 TSI tulaj, (VW, Skoda, Seat szerintem mindegy) hogy járattátok be illetve ennyi kilóméter után már tapostátok vagy ennél több km -t kell hagyni a motornak?
További kérdés, a bejáratás utáni olajcsere, kell-e? vagy sem?
Alapból 1 év vagy 15 ezrenként fogom vinni olajcserére, a kérdés az első pár ezer kilóméter utáni szükségesség?Ha valaki ismer olyan Pest megyei vagy fővárosi autószerelő műhelyt ahol pl OBDEleven segítségével aktiválnák a wireless Carplay-t az ne tartsa magába!
-
imyourfriend
őstag
[link] van itt olyan ki foglalkozik vcds-el, ír saját programot mint ami a videó elején található? Dinamikusan kapcsolnak fel a fények, akár a bal oldali ajtóban lévő akár a műszerfal, stb.. Neten lehet ilyen programírást tanulni, vagy minden apró lépésre rá kell jönni, gondolok itt arra valahogy összevonva a beltéri világítást funkciót adva neki el lehet érni ezt a hatást mint ami a videóban van. Vagy valami kezdetlegeset, ami logika alapján el tud indulni az ember és feltudja építeni amit szeretne.
-
enddav
aktív tag
válasz imyourfriend #202845 üzenetére
Golf7-nél video alapján ezt beállítottam.
Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.
-
makszi
aktív tag
KöszI, akkor majd 15 ezernél elviszem olajcserére.
Amúgy ez az mhev TSI ez számomra ez borzalmas találmány.
Értem ez alatt, hogy ha városba vagy országúton elveszem a gázról a lábom ez kb rögtön leállítja a motort, és amíg a gázhoz nem nyúlok addig nem is nagyon indítja be.
Ebből következően 2-3 nap alatt eljutottam, oda, hogy a Start/Stop rendszert azt bekapcsolva hagytam mert rájöttem, hogy így összességében kevesebbszer indítgatja a motort, mint amikor kikapcsolom a Start/Stopot. Mert ha odagurulok egy lámpához, kereszteződéshez bármihez akkor a mild hibridsége miatt eleve álló motorral érkezem, ami ha a start/stop ki van kapcsolva azt eredményezi hogy amint megáll a kocsi akkor beröffenti a motort mert rájön hogy ki van kapcsolva a Start/stop
Ha ehhez hozzáveszem hogy 2év/30k km a gyári olajcsere számomra kizárt hogy 150-180k km re ne legyen brutál olajfogyasztás meg még ki tudja mi minden baja szerencsétlen motornak...
A gomb nélküli infotainment rendszer meg az emberiség ellen elkövetett bűntett kb -
Bandit21
addikt
válasz makszi #202843 üzenetére
Közbe látom hogy Neked mhev nekem nem hibrid csak sima 1.5 benzin.
Nekem Kodiaqba van ez a motor. 21 májusa óta van meg. Amikor átvettem kérdeztem hogy be kell e járatni, azt mondták nem. Én azért 1/2 padlót nem nyomtam neki ezer km ig talán - mondjuk azóta se kinzom.
Adtak hozzá egy kis üveg olajat, és mondták hogy 10 ezer körül kelleni fog, kérte is kb 1 évesen, 12 ezer körül. (Hiába szóltak előre elsőre idegbajt kaptam hogy mi ez az olaj szint ellenőrzés egy egy éves motornal)15 ezernél megcsináltattam neki az olajcseret, kb 15 hónapos volt. Most 18 ezer van benne valószínűleg májusig mire 2 éves lesz 25 körül kapja majd az újabb olajcseret.
Benzinből OMV 95 max motiont mondtak de mióta elfogyott egyszer volt egy megmagyarázhatatlan rangatas amit a szerviz a sima 95 benzin számlájára írt. Azóta 1/3 nem hatósági áras 100 as megy bele 2/3 sima mellé.
Az olajban van még vita talán mert gyárilag 0w20 megy bele de a Totalcar se ért saját magával egyet ebbe talán mert Novoth Tibor a már szijas 1.4 TSI nél ezt írta:
Az előírások szerint 0w20-as, 0w30-as és 5w30-as viszkozitású, megfelelő VW-jóváhagyású motorolajat kell használni. A 0w20-at csak akkor önteném bele, ha ojmjakoni taxisofőr lennék, a mi éghajlatunkra az 5w30 tökéletes választás.Az Olajdoki viszont többször leírta hogy 0w20 és kész nincs kecmec.
Én inkább teszem bele a 0w20 at ha drágább is.
A bejáratas utáni olajcseret én is hallottam 8 e km körül de lebeszélrek róla mert fölösleges hiszen elvileg bejáratni sem kell a szerviz szerint.
Úgy gondolom ha évente/15 e km ként cserelsz olajat akkor mindent megtettél érte.
Indexen talan van külön 1.5 TSI fórum nézz szét ott is akár.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
veterán
válasz neophyte79 #202842 üzenetére
Szia!
Nézd meg ezen az alkalmazáson: [link] . Az autód nagyjából átlagos állapotú.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen