- Milyen TV-t vegyek?
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- Projektor topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Milyen SSD-t vegyek?
Hirdetés
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Integrale
veterán
válasz HussarF #8150 üzenetére
Nem tudom, nekem az elozo igenyesebb volt, egy jo adag retroval. Itt egy kis darab szenszal van csak, ami nem is baj, de emiatt nem tustak megoldano szepen az also reszet a kormanynak, az a 10 centis 3 3 darabbol.van, plusz ket varrassal az eddigihez kepest.
"Bad reklám is reklám too"
-
-
Integrale
veterán
válasz CharlieDrop #8153 üzenetére
Nincs QV, csak Quadrifoglio, Verde nelkul.
"Bad reklám is reklám too"
-
hobizoli
nagyúr
-
Patrick
addikt
Második Giulia-m már ez a frissített változat lesz... Az első kb. egy fél év múlva, ha minden jól alakul...
Hát már nagyon várom, 3,5 éve... kínzás komolyan mondom...
Meglátjuk mit hoz a jövő, minden tekintetben. És azért ne felejtsük, hogy jövőre jön egy facelift, ez csak egy kis update volt. Kíváncsi vagyok mi lesz az amit Higgins mondott, hogy majd figyeljünk csak...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
válasz Triathlete #8160 üzenetére
Valahol biztos fent van, de én nem találom...
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
ht42
senior tag
válasz gipsztigris #8065 üzenetére
Köszönöm az ajánlást, elvittem az autót (Delta III Di-T) abszolút profi az illető, precíz, gondos munkát végez. Miskolcról vittem hozzá a kocsit, amin kissé csodálkozott, de a jó szakemberért elmegyek a világ végére is... *
Javítás közben képeket csinált, amiket elküldött, hogy lássam, milyen hibákat talált. Ezen egészen elérzékenyültem Volt ott rugótörés, hűtőfolyás, meg még egy-két meglepetés.* Miért nem vittem egy miskolci szervízbe? Sok évvel ezelőtt Még Lancia Dedrám volt, abban volt egy mindkét oldalán fogazott szíj, ami egy kiegyenlítő tengelyt forgatott. Amikor a baráti (egyébként nagyon ügyes) szerelő vezérlést cserélt, gyanús lett neki, hogy az a tengely rosszul van beállítva. Információ hiányában elmentünk a az itteni Fiat szervízbe, hogy megkérdezzük, hogy kell ezt beállítani. Válasz: azt a szíjat le kell vágni, mi is azt szoktuk, csak a bajnak van.
-
hobizoli
nagyúr
a kiegyensulyozo tengely szija
dupla rpm-n forog, mint a fotengely, de kenyesebb is miatta a kenesreha azon lesz egy picike kopas, akkor mar elviszi arra az olajat, mert nagyobb lesz a reshezag, konnyebben tud arra aramolni az olaj, es mashol kevesebb lesz ezert a nyomas meg a terfogataram
p 7000rpm-nel min 5bar olajnyomasnak kell lennie a fotengelynel (1000rpm-kent kell +0.7bar), de ha csak 3.5bar jon ossze, mert a megkopott kiegyensulyozo tengely siklocsapagyanal elmegy a terfogataram egy resze, mert arra konnyebben tud aramolni, akkor azt a fotengely csapagy sem fogja megkoszonni, es az is megkopik, es akkor sehol sem lesz igazan jo a kenes fordulatonszoval ezert szoktak kiganyezni belole
Alfa-nal is a Pratola Serra TwinSpark 1.8-sban nincs, de a 2.0-ban vana TC motorbol is kiveszik, es akkor sincs semmi kulonos hatasa a komfortra, nem razza be a kasznit sem
isminek a Thema 2.0 16v Turbo-ban is van, de pl a Delta 1.6HF Turbo-jaban meg nincs
pedig mindketto TC blokkos auto
csak a Thema feljebb van pozizva, mint a Delta[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Integrale
veterán
válasz hobizoli #8163 üzenetére
Nem csak a pozicionalas okozta azt, hogy ebbol-abbol elhagytak. Pl Lybraban a PS 1.8-ban van balansz tengely, Stiloban mar nincs, 136 lovas 2.4 JTD-ben is van, 150-ben nincs.
1.8 PS-ben megint nincs, VVT 1.8-ban van. :D
A 1.6, 1.8 es a 2.0 8v TC-ben sincs, 16 szelepesben mar van.Igazodj ki ezen :D
"Bad reklám is reklám too"
-
félisten
Sziasztok!
Sok helyen olvasom, hogy a Punto II-höz fórumokon, FB csoportokban keresnek alkatrészt.
Ez jelentheti azt, hogy ehhez már fogyóban az alkatrész?
Én ilyet szeretnék venni 1.2 16V motorral, és eddig mindenki le akar beszélni, mert "szarolasz", és most meg ez is.
Nekem marhára bejön a facelift elötti verzió, de az eszemre is akarok hallgatni, ezért kiváncsi vagyok a konkrét tapasztalatokra.
Ha van valakinek a fenti kérdéstől független megjegyeznivalója a típussal kapcsolatban, azt is szívesen veszem.
Köszi előre is!Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
félisten
válasz molnarpeter #8171 üzenetére
Köszi!
És ha én valamiből nem akarok, vagy nem találok bontottat, akkor tudok még hozzá pár évig alkatrészt venni?Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
mondjuk mar 20 eves technika az is, es egy jobb darabert egy 400k-t siman elkernek... en nem sokkal tobbert inkabb Grande-t neznek, mar 600k-tol vannak es azok min 3 evvel ujabbak is melle
a maga koraban a mk2A bode jol tort, asszem EuroNCAP-n 4*-s volt, de manapsag mar nem igazan szamit jonak
több drón kell ;P
-
addikt
Na, vakargattam még kicsit ezeket a MY2020 árakat. Sokkal nem lettem okosabb, de az 99,9%-ra mondható, hogy az olasz konfigurátorban szereplő extrém magas árak nem a MY2020-ra vonatkozó új EU-s árak. Ez olasz sajátság.
QV árakat nézegettem, mivel abból nincs ezerféle változat. Így azon tisztán láthatóak a különbségek.
Más EU-s országokat, pl. németeket nézegetve is látszik, hogy a konfigurátorokban még a régi árak szerepelnek.
A németeknél 79 000 € egy régi QV alapár. Az olaszoknál ez 86 500 € volt. A Quattroroute novemberi számában ugyanez szerepelt még, tehát ez nem új ár.
Nem tudom egyébként mi lehet a magyarázata, hogy jó 4M forinttal drágább volt olaszban egy QV, mint itt. Szerintem egy olasznak minden költséggel együtt is sokkal jobban megérte itt megvenni és honosíttatnia a kocsit. De ez már legyen az ő bajuk.
Egyébként az olasz oldalon is még csak az alap Giulákra van új konfigurátor. Az abban szereplő árak viszont már eltérnek a Quattroroute-stől.
Az alap benzines Giulia régi ára a digóknál 44 700 € volt, a konfigurátorban pedig 46 500 € szerepel most a legolcsóbb változatra. Ez 4%-os áremelkedés. Talán ez már irányadó lehet majd az új árakkal kapcsolatban.
Aztán majd kiderül... -
Na jövőhéten kiderül mi van benne az 5 év ingyen karbantartásban
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Patrick
addikt
válasz HussarF #8174 üzenetére
Kíváncsi vagyok én is, amennyiben X %-al drágább lesz itthon jövőre, még kisebb lesz az esélye, hogy valaki megvegye...
No mindegy, kb fél év múlva lesznek meg az első 4 éves benzinesek, kíváncsi vagyok, jelen pillanatban, drágák, alig adják el őket, jó a "vas". Csak egyszer kell szerencsém legyen és lecsapok. 5,5, max 6 misim lesz rá, a maradék 500bú esetleg fék, vezírműszíj, abroncs és váltóolajcsere a gari lejárta után.
Persze, ha bejön a lóvé a karácsonyi lottóból, szarom le, jöhet egy veloce TI super sprint sport...
Még nem tudok írni amore-ra, még. Pedig annyi mindent írtam volna már nekik.
[ Szerkesztve ]
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
j.bravo
addikt
Tegnap este szagoltam az autódból kiszabaduló klímagázt Zsoltnál
Egészen megtöltötte a nem kis légtérrel bíró műhelyt. A jó hír hogy az egyik csövön elmondása szerint - elég ordas repedést talált, nem is érti hogy nem ment el a nyomáspróba alatt a gáz. Illetve hogy a klímás(ok) miért nem vette (-ék) észre. Ha ez az, akkor vége a nyűgnek.Átestem a katalizátorcserén én is. A kissé hangos dobo(ka)t nem cserélte, mondván végig korrodált a katalizátortól a hátsó csonkig... és hogy ráhagyja egy kipugogósra a nemes feladatot.
A rossz hír hogy az egyik, relatíve új (tavaly szerelte be, 10-11k km-rel ezelőtt) lambdaszondát nem tudta kiműteni a katalizátorból, melegítéssel se azaz még egy szondába fájt nekem a móka.
Mennyire ciki bontott kipufogó csövezést keresni/felrak(at)ni?
Mivel vehetnék közvetlen családon belülről, valóban ismert szerviztörténettel egy jó kis japán közlekedőedényt (2007-es, kifakult piros jazz épp feleannyi lóval mint a JTS, de feleannyi méterrel is), igazából nem lesz szükség már rá. Zörgő katalizátorral nem venné meg senki, de ha a kipu nem új, hanem bontott - használt de okés állapotú - az nyilván nem tűnik fel senkinek.Ha csak zsebpénzt adnak érte, akkor csábító lenne félretenni és tip-toppá hozni valamint alkalmanként krúzolni, de egyrészt helyet is kéne keresni neki, másrészt erre a célra léteznek alkalmasabb típusok is)Whatever.
-
Na megvolt a Fiat Tipo 1 éves szervíz.
Most volt nekik az első ilyen ajándék easy car 5 év karbantartás autójuk, rendszer szépen hozta hogy a rendszám alapján tartozik az autóhoz az a easy car és azt is hozta hogy mik tartoznak bele a karbantartásba.
Ami kiderült hogy 15000 nél ugye flották miatt nincs kötelezően cserélendő alkatrész, a kötelező csere az 30.000 km-nél van olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, gyertyák!!!
Tehát most amit kértem, azt ki kellett fizetnem, maga az éves átvizsgálás és 15 ezres szerviz az ingyen volt, hát én kértem olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő cserét, ez így volt 36000 Ft szereléssel együtt, ha úgy nézzük nem volt vészes, de nem egészen erre számítottam.
Tehát a 30000 km- nél nem kell fizetnem semmit, mindent cserélnek, 45000 nél megint én fizettem amit kérek, hogy cseréljenek, ott megint csak a éves szerviz lesz ingyen.
60000 nél megint nem kell fizetnem és 75000 nél kell megint fizetnem csak az éves átvizsgálás lesz ingyen.
Amúgy szokott lenni a kérdés, hogy honnan tudom, hogy mit csináltak meg az autón.
Innen:Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
válasz jagertibi #8183 üzenetére
A 3500-as, szerviz az 22000 Ft volt (olaj olajszűrő)
Siófok Kovács Autócentrum (Kovács Gábor értékesítés és Kovács Kornél szerviz)[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
Triathlete
senior tag
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
hobizoli
nagyúr
válasz Triathlete #8188 üzenetére
Satya verdaja
ismerem a tulajt ott szokott bandazni a Lurdy-nal o is pentek estenkent a parkoloban, de legtobbszor nem ezzel van kint, hanem egy ceges vassaltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
addikt
Már éles az USA MY20 konfigurátor is
-
gaster
csendes tag
Sziasztok!
Gondolkodom benzines szedán 159-es Alfa vásárlásán. Melyik motortípus a jobb? Milyen hibákkal lehet előre számolni? Érdemes egyáltalán benzinesben gondolkodni?
-
félisten
Sziasztok!
Még mindig Punto II vásárlásán töröm a fejem, és lenne pár újabb konkrétabb kérdésem:
- A punto II ráncfelvarráskor mik változtak a külsőn kívül? Elsősorban hibajavításokra gondolok, ha voltak ilyenek.
- Az elsőhöz kapcsolódik, hogy van-e olyan ismert hibája az egyik vagy másik változatnak, ami miatt érdemesebb azt venni. Nekem a 1999-es külső jobban bejön főleg 3 ajtósban, de feltételezem, holgy az újabból könnyebben találok rozsdamenteset.
- Sok helyen azt írják, hogy az 1.2 8v benzines sűrűn, az 1.2 16V pedig ritkábban szenved a hengerfejtömítés átégési hibától. Ismerős szerelője pedig pont a 16szelepes verziót említette "széthullósként". Mik a tapasztalatok?
- Az 5 vagy 6 sebességes váltó a problémamentesebb?
- Szaksajtóban írják egyik helyen, hogy puha a rugózás főleg hátul, máshol meg túl keménynek írják le. Létezik, hogy ennyire függ a kiviteltől? pl. dynamic/sport ennyivel keménynebb?
- Autópályán mennyire gáz a hangja, vagy útfekvése az egyes kiviteleknek?Bónusz kérdés: Tudtok javasolni szervízt, ahol rövid határidőn belül fogadnak egy alapos és tisztességes átnézésre vásárlás elött?
Úgy szeretném megoldani, hogy az eladónak se legyen kellemetlen a sok várakozás, de az én későbbi költségeimet se vegyék félvárról.Nagyon köszi a válaszokat előre is!
Első autóm lesz, így eléggé tapasztalatlan vagyok a témában.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Jövőre tervezzük 2. autónak egy dízel 1.3-as Fiat Punto vásárlását. A max keret olyan 1.6m Ft körül lenne mindenestül. Milyen évjáratot célszerű keresgélni, ami kevésbé problémás? Nem tudom jól olvastam-e de azt láttam, hogy célszerűbb a 2010 vagy újabbakat keresni mert akkor jelent meg az 1.3-as motorból egy újabb változat, ami kevésbé problémás. Elég sok teljesítményváltozatot találtam: 75, 84, 90, 95. 5 illetve 6 sebességes változatok, illetve szíjas és láncos vezérlésűek. Melyik a legmegbízhatóbb? Főleg napi munkáb járásra (35km oda + ennyi vissza) és városi futkosásra lenne használva (évente kb 15 ezer km). Elektronikailag mennyire problémásak ezek a Puntok? Volt annó még Punto I-em, meg Stilom de ott zért akadtak légzsák és hasonló zűrök. Most pedig egy 2004-es Ford Fiesta 1.3 benzineset váltana le mivel semmi gondunk nincsen, de valami újabb kebvesebbet fogyasztó lenne az ideális. -
molnarpeter
nagyúr
válasz SPeti1984 #8198 üzenetére
Ez a 2010 utána téma érdekelne, pár éves 1.3D flottában ugyanúgy hamar csörögni kezdett a lánc (100-120k futásra gondolok nagyságrendileg). Persze ha csökkenti az ember az olajcsere intervallumot, akkor meg elmegy több százezret akár.
Problémák szerintem: 6-os váltó aránylag nyűgös (M32 rokon, csak kevesebb a nyomaték, így ritkább a probléma), én maradnék 5 sebességes verziónál. DPF hiánya miatt egyszerűbb volna euro 4-es motorral keresni (75 vagy 90 LE), a gyengébbik egyszerűbb, az erősebb esetén változó geometria. Jellemző nyűgök: csomagtartó beázás, kábel megtörik átvezetőben, toronycsapágy keveset bír, rugók törnek, hátsó lámpa csatlakozó test hiba szokott lenni, szervó illetve kormányszög jeladó probléma akad, testkábelekkel is lehet gond, lengőkar és bölcső rozsda. -
SPeti1984
senior tag
válasz molnarpeter #8199 üzenetére
A 2010 utániak mind DPF-el vannak szerelve nem? ha igen akkor talán a 84le-s kivitelt nézegetném habár a 95le-s is 5 sebességes ha jól láttam, legalábbis a 2012 utániaknál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen TV-t vegyek?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- Milyen légkondit a lakásba?
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- E-roller topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen