- Azonnali processzoros kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Feketelaszlo
senior tag
Végleg leállt a FIRE motorok gyártása.
Utolsó 1.2/1.4 motoros autók kb. ősszel vagy télen gyártódhatnak, addig dél-amerikai import motorokkal és a meglévő készlettel készülnek, miközben az európai motorgyártó üzemek átszerszámozásával és helyi gyártás felfuttatásával foglalkoznak.
-
aktív tag
válasz Feketelaszlo #8852 üzenetére
RIP
Mármint nem egy nagy nüansz konstrukció (ugye a mozaiknév a gyártástechnológiára utal), de nekem mindhárom benzines Fiat-omban a FIRE valamelyik variánsa volt/van, és megfelelő törődéssel agyonverhetetlen, fakocka egyszerűségű darabok. Évtizedeken át bevált, és csak reszelgetni kellett...persze, hogy a láncos vezérlést miért kellett lereszelni róla, azt nem tudom (Seicento-ban, Punto II-ben még emlékeim szerint az volt).
Nevermind...
-
válasz Feketelaszlo #8852 üzenetére
Jó kis motor volt, jó sok mindenbe szerelték
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
aktív tag
Abarth Grande Punto Esseesse || 1.4 16V 170Le
Így 9-12 éves korában szerintetek érdemes lehet venni egyet?
Random merítéssel a mo-i kínálatból, és a FL verzió(k) nem játszanak, mert sajnos nem tetszenek.
Érzek némi nosztalgiát a GP-m után, de nem a 8V aggregát hiányzik...
Nevermind...
-
aktív tag
válasz molnarpeter #8856 üzenetére
Az OG Abarth elvileg egy 'túlfújt' T-Jet (más turbó, szerelékek, etc.); a MultiAir 2009/2010-től jött be, nem?
Nevermind...
-
mekker
őstag
[link]
Egy kis marketingДанное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
Integrale
veterán
-
aktív tag
Ma reggel úgy döntöttem, hogy beülök a GT-be és letekerek Tokajra pianóban a 3-ason; hozok pár palack bort...
Wish me luck!
Nevermind...
-
TnS
újonc
Alfa Romeo 159 Sportwagonra váltott esetleg valaki BMW E46 Touringról? Mik a tapasztalatok? Mire lehet számítani?
-
Patrick
addikt
Egy kis erőmérő.
A kommentek jók. Mindig meglepődöm, valakiknek mennyire beszűkült a látáskörük... és persze vannak a trollok.
Most már több, mint 4 év telt el és jól bírja a Giulia. 2021-ben jön majd a frissítés. 2022-ben pedig két új modell.
Viszont, mivel kevés az eladás, kevés a használt Giulia is, benzines csak 7,5-től van kint, itthon meg 9+. Akkor már lehet újat kéne vennem... nehéz ez.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Integrale
veterán
válasz CharlieDrop #8871 üzenetére
De van, USA-ban pl az osszes turbos 500 Multiair. Raadasul a TwinAir is Multiair.
[link][ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
marton.m
tag
Sziasztok!
Már régóta imádom a Bravo 2 formáját, most jutottam el oda, hogy szeretnék is vásárolni egyet magamnak.
Mit gondoltok, 1,1 - 1,2 millió körül lehet kapni normális állapotút 1.4 t-jet motorral? Ha felcsapom a hahu-t, akkor látom hogy vannak ebben az ársávban 2007-2009 közötti példányok, de fogalmam sincs hogy ezek már bevállalhatóak-e. -
mekker
őstag
Mennyibe kerülne egy kombi Giulia gyártását beindítani? A jelenlegi álláspont az, hogy "vegyél SUV-ot. paraszt". Tipóból akkor miért éri meg 3 karosszériaváltozatot fenntartani, amikor egy alfán megkeresik több Fiat árát? Meg mi lett azzal a tervvel, h lesz valami amerikai pony car erre a platformra?
Másik kérdés, szerintetek bővülni fog alulról a paletta a PSA-fúzióval? Nagyon furcsa ez az egész kisautós piac tekintve, hogy pl. a Hyundai vagy a PSA vígan bővítgeti ezt a szektort is. A jövőbeli kisautós kínálat mai tudásom szerint: 500, Ypsilon, 500X, Renegade, Tipo (szedén, 5ajtós, kombi), Compass. Tonale. Ez így elég szegényes tekintve, hogy 4 márkából lett összeválogatva ez a kínálat.
Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
addikt
Amióta meghalt Marchionne, azóta kb. beleszarnak az Alfába. Letettek az asztalra valami tutit, aztán magára hagyták. Nem tudom mi lesz. Ez a Giorgio platform drága volt és nagy durranás is, szóval lehetne használni, de tán a Maserati fogja, meg talán majd ha összekaparják kicsit a válság után az autógyártók, majd a PSA-FCA fúzióban érvényesülhet.
Szerintem az USA-ba akartak berobbanni, azért nem csináltak kombit, csak aztán ott nem jött össze és két szék közül a földre.Egyébként van már német árlista Q-ra (25. oldaltól). Ami info ebből levonható ránk nézve, kb, hogy az Akrapovic kipuff lépett elő a 2. legdrágább extrának, de még mindig magasan a karbonfék a legdrágább. Az új zöld és a kolbászzsír, akarom mondani arany pedig a gyöngyházfényű színekkel van egy árban.
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
en rohadtul nem ertem, hogy 15-20 eve egy sima alsokategoriaras autonak is volt kupe, sedan, kombi, kabrio bodevaltozata is, ma mar jo ha van ketto
mert aszondja "draga"
kozben olyan faszsag extrak kifejlesztesere koltenek csilliardokat, hogy telibe belefosik mindenki, benne van-e vagy nincs-e, de legalabb megjelenik az arban az is[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
őstag
Miskolcon tudtok esetleg korrekt, hozzáértő Alfa Romeo szerelőt? A Google csupán a Fiat márkaszervizt dobta ki, thx előre is. Az elérhetőség jöhet privátban is.
-
addikt
válasz hobizoli #8884 üzenetére
E6D és a rákövetkező egyre több technika, amit a valóságtól egyre inkább elrugaszkodó EU-s szabályzások pár éven belül megkövetelnek és valahonnan pénzt kell rá szerezni. Pl. úgy, hogy nem költik el többféle modell kifejlesztésére. Ami persze ördögi kör, az lesz a vége, hogy az EU autógyártók eljelentéktelenednek/tönkremennek. Az EU-ból ki kéne rúgni a németeket, aztán egész jó kis hely lenne ez. Talán még az eurót is megérné utána bevezetnünk. Meg lehet, hogy a UK is visszatérne
[ Szerkesztve ]
-
hobizoli
nagyúr
válasz HussarF #8885 üzenetére
azert turbomotor, direkt befecsi meg a EGR meg katalizator DPF tema boven-boven volt tizensok meg akar huszon+ evvel ezelott is
CR dizel technika is az 1990-s evek vege...
DI benzinmotok is akkortol voltak szeriaban, bar tobbnyire csak szivok
turbomotorok 80-s 90-s evekben siman voltak szinte minden EU-s gyartonal
azota ECU-k sokkal okosabbak lettek, sokkal precizebben tudnak adagolni uzemanyagot, szenzorok is pontosabbak
egy turbomotortol vki elajul, ha literenkent 100loerot tud, mikozben ezelott 25evvel is voltak ilyen autok gyarilag, egy akkoris hokinak szamito 8bit-s ECU-kkal filleres 32kByte-s 27c256-s EPROM IC-ben letarolt sw-l es evekig mentek hiba nelkul
es abban sem volt akkor ehhez kovacsoltdugos technika (bar pl az Audi az S2/RS2-ben azt hasznalt)több drón kell ;P
-
gipsztigris
addikt
válasz marton.m #8874 üzenetére
Pont annyira vállalhatók mint a többi 12-13 éves autó. Ha a vételáron felül van még elrakva cca. 500-600 eFt, -és adott esetben nem sajnálod rákölteni, akkor vállalható járművek. Ha nem kell annyit költeni az talált pénz, de az a biztos, ha úgy kalkulálsz, hogy kellhet az a plusz pénz.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
AttyVin
aktív tag
Biztos volt ilyesmiről szó, de nem néztem vissza az össze hozzászólást...
Van a családban egy eddig nagyon keveset használt ("nyugdíjasoké volt") régi Lancia Ypsilon (1998), amit most újra munkába kellene állítani.
Ebben egy 1.2-es, nyolcszelepes FIAT "FIRE" motor van.Ha jól olvastam, akkor ez Euro II-es, így az E10-es benzinek nem ajánlottak hozzá.
Most akkor mi lenne a teendő, hogyan lehetne "biztonságosan" üzemeltetni még egy darabig?
Köszönettel.
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
mekker
őstag
válasz HussarF #8876 üzenetére
Amorén vagy valahol azt mondták, hogy Charger, meg Maserati alá nem való ez a platform, mert azok nagyobb autók. (bár nem néztem méreteket)
(#8877) Integrale
Nemrég írták, hogy a Fiat átnyergel az egyterűekről a SUV-re, ebből nem tudom mennyi igaz.
A Centoventi jó irány, azt hittem, hogy elkaszálják. Lancia meg ki fog jutni külföldi piacra is? Lesz egy Ypsilon fl, meg egy hibrid suv?@EU-s szabályozások
Lehet, hogy ezek nélkül már rég a Linglong autókat vennénk. Ez is egyfajta protekcionizmus, ha úgy vesszük.@más
Most volt Portfólión hír, hogy június 17-ig véleményezheti az EU versenyügyi hivatala, hogy milyen feltételek mellett lesz fúzió.Данное сообщение (материал) создано и (или) распространено иностранным средством массовой информации, выполняющим функции иностранного агента, и (или) российским юридическим лицом, выполняющим функции иностранного агента.
-
addikt
Más márkából is építhetnek autót erre a platformra, max az egy kisebb modell lesz
A kínaiakat, meg nem az emissziós szabályok tartják távol, hanem a biztonsági előírások (főként). Ide nem hozhatnak papírkocsit. USA sincs tele kínai kocsikkal, pedig nincsenek eszement emissziós szabályok.
-
Integrale
veterán
Igen, ez a hir valahol olvashato vol, de ez egy baromsag. (Nagy modell nem epitheto a Giorgiora).
Alapvetoen egy modularis platformrol van szo, es ugy is lett fejlesztve, hogy kerul ra egy nagy Alfa szedan (166 utod) es egy nagyobb SUV is (Q7 meret).
Nagy V8 fogadasara viszont allitolag nem alkalmas, igy az amerikai modellek valoszinuleg kiesnek, vagy valtoztatnak a platformon egy keveset.
"Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
Nemrég volt egy hír, hogy a Sevel gyárban mintha nem készülne több furgon, de Ducato érdekes módon nem szerepelt benne. A Boxer, Jumper, Movano gyártása a lengyelekhez kerül, viszont a Fiatról nem szólt a hír
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
Na, szóval megvolt a hétvégi kirándulás.
Csak én, az autó, a zene és az út...meg a sok idióta, aki csak útban van, mert nem tud otthon maradni...
Viccet félretéve: teljesen járható volt az út. Bagnál lementem az M3-asról, és onnan 3-as. Igazából itt kijött a kocsi erőssége; vagy inkább úgy fogalmaznék: itt volt elemében, t.i. ez az autó városi forgalomba nem való (kilátás, manőverezhetőség, motor + váltó, stb.), autópályára sem ideális (kéne egy chill-out 6. fokozat, illetve hangos)...de országúton fasza: 100-120kmph között haladni komfortos és ha előzni kell (mert mindig kell... ), akkor a pörgős motor + hosszú váltó piszok jól adja. 70-80 között vitorlázik egy 2-4 szereplős konvoj: vissza-három-padló, és mire húznád a negyediket 140 körül, már túl is vagy rajta, így mehet is inkább rögtön az ötödik, oszt tempomat reset és hagyni, hogy kigurulja magát...és 110-re állítva hallgatni tovább zenét, miközben bambulod a tájat és gyönyörködsz abban, ahogy a távolban az dombok, erdők, mezők találkoznak a bárányfelhős égszinkék boltozattal (yup, it's gay as shit, but I like it).
Kedvencem a 89 és 109 között szédelgők csoportja, de itt már elég a negyedik fokozat is a kikerüléshez, ha nincs hirtelenkedés...egyébként ez ugyanaz a mókagyáros tagozat lehet, mint pályán a folyamatos haladáskor 125-145 között álmodozók közössége.
Ez ment oda-vissza 2x3 (+1) órán keresztül. A bor még mindig finom; egy évtizede a Hudácskó (Hangavári) pincészetből hozok (néha hozatok) minden tavasszal egy szeretetcsomagot, ami aztán nyár végéig kitart. Onnan 15p Tokaj (a város); ott megebédeltem, aztán irány vissza haza.
Mindenféle csuklástól mentesen tekert a gép, egy szavam nem lehet: légkondival is húz, mint a barom, rettentően kényelmes órákon át is (oda-vissza egy-egy megállót tartottam, hazafelé csak a tankolás miatt), és országúti tempónál még nem zavaróan zajos.
Elvileg megjártam volna egy tankkal is oda-vissza (500km), de én félállástól nem hiszek a kijelzőnek, így akkor rátankoltam Miskolcon. A BC egyébként hunyorítva pontosnak tűnik: a kijelző szerint is kb. 3/4 tank fogyott, a blokk szerint is kb. 40-45l ment el, így a papíron sacc-per-kábé 9l/100km fair.
Ma reggel megnéztem: az olajszint is rendben van. Ez fontos.
Hosszú évek után végre először megint élveztem a kocsit, annyira, hogy pénteken innen folytatjuk: reggel a háznép után megyek a déli partra, de rafkósan északról, az 1-es felől közelítve - ott van egy-két jó útvonal, amit ajánlott egy kollégám, aki az északi parton érdekelt.
Nevermind...
-
aktív tag
Az előzőhöz szőrmentén kapcsolódva, de külön téma.
Annak örülök, hogy remélhetőleg az utolsó emlékeim az GT-ről mégiscsak pozitívak lesznek (kopp-kopp-kopp)...ending on a high note and shit.
A Nissan is megy, és ahelyett veszek egy robogót.
Ugyanakkor a cserealanyok 'kedvelési' sorrendben:
1) Fiat Croma 1.9 TáDé
2) Fiat Tipo Kombi 1.6 TáDé
3) Fiat Freemont 2.0 TáDé
Esetleges vélemények?
A Freemont sokáig 'titkos dobogós' volt, de egyre inkább lebeszélem magam róla, mivel annyira nem praktikus, mint amennyire elsőre tűnik (tér, ergonómia, stb.), illetve utánaolvasva ezt a leginkább körülményes/drága üzemeltetni (gumiméret, hülye akksi, stb.).
A Tipo az aranymetszés, már anno részleteztem.
A Croma az a szomszéd szende lány, akit mindenki ismer és mindenki jó véleménnyel van róla, de te mindig csak odaköszöntél, amikor összefutottatok, soha nem néztél még csak utána sem, mert 'nemgyerebe'. Aztán időnként csak-csak megállsz egy percre, váltotok egy-két szót, majd idővel beszélgettek is valami banális semmiségről...és rájössz, hogy egyre jobban érzed magad a társaságában. Ránézésre nem túl körülményes, nem tűnik a drámázó fajtának...és az sem elvetendő, hogy jól érzi magát akkor is, ha csak kisétáltok a főtérre egy fagyira, nem kell két nappal megelőzően foglalást intézni a Trattoria Toscana-ba, mert múltkor az Aranyszarvas a Várkertben sem volt rossz, csak kissé 'provinciális'.
Röviden: a Croma némileg autószerűbbnek tűnik a Tipo-nál, és gyártás végi darabok egy-két olyan szarral felszerelve, ami nekem kell (és mellette rengeteg olyan szarral kitomve, ami nekem nem kéne) harmad/fele áron vannak, mint egy használt Tipo.
HaHu: 1,5M körül OK, 2M-val bezárólag Great. Pl. [link]
PS: Mindentől függetlenül (na, jó...majdnem függetlenül): a C300-ra ráhúzott Lancia Thesis vállalható, illetve a 3 literes TáDé az még Daimler-Chrysler örökség?
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Integrale
veterán
Hali!
A 3.0 V6 az tisztan olasz motor, nem Daimler.
En Cromara ugranek ra. Jobb anyagok, nagyobb, igenyesebb, es ad sok olyat, amit a Tipo sosem. (Ket zonas klima pl)
Mentem 150 lovas Cromaval olaszorszagon keresztul, kenyelmes, kulturalt, halk utazoauto. 2.4-gyel lenne az igazi a reszemrol.
"Bad reklám is reklám too"
-
hacki87
senior tag
válasz Integrale #8899 üzenetére
Igazából neki szántam csak véletlenül neked válaszoltam. :) de persze te is tarthatsz fenék próbát! :) bár te már vezették cromat. :)
Lybra-ról juttatta eszembe apunak vettünk flotta multipla-ra tető csomagtartó. A szerelési papírra ugye a multi flotta előtti utáni típusai voltak ráírva de a rajz ami szemből "felülről" Mutatta hogy kell elhelyezni a lábakat azon egy Lybra volt. :D
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Linux felhasználók OFF topikja
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gaming notebook topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BMW topik
- Formula-1
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Ukrajnai háború
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen