- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
válasz j.bravo #8179 üzenetére
Na...a fene nagy, már másfél hete tartó ünnepi héderelésben qrvára nem volt (és lesz...) időm semmire sem.
Szóval már a kocsi egy kicsit több mint egy hete itthon...és jól esik. A Nissan-ban kakukk lett az akksi (4 nap után volt időm elmenni venni), így a GT-vel mentem mindenhova; hát városba még mindig nem való, de ettől eltekintve kifejezetten élveztem minden percét. Most értem haza egy monori kirucannából (120km) és Rammstein-t bőgetve remekül elvoltam; illetve az elmúlt hét során is mindig a hosszabb úton jöttem haza, ha belefért és volt értelme, pl. Budakalászról közvetlenül haza 5km, de egy Kalász-Szentendre-Pomáz-Csobánka-Vörösvár körön át hazajutni mentálisan gyorsabb...
Jót tett, hogy három hónapig rá sem néztem...ugyanakkor tartom, hogy számomra ez még mindig egy ambivalens mutatvány; ahogy Zsoltnak megjegyeztem: ez a 'GT-zős történet' olyan, mint helytelen választ adni egy fel nem tett kérdésre - közölte, hogy szokatlanul lírai hangulatban lehetek...
A klímával tényleg 'elmatekozták' magukat, pedig én kézzel-lábbal mutogattam, hogy hol rossz; spoiler alert: pont ott, ahol aztán fröcskölt. Ugyanakkor roppant méltányosan (?) közelítették meg a dolgot: a traffó-sor csere + teleszkóp-pár csere + klímacső csere + klímatöltés + munka mutatványért 150 pénzt fizettem.
Re. 156
Én simán feltenném a bontott kipuf rendszert, főleg eladásra; ha nem 'ereszt', nem rohad már vállalhatatlanul és a dob nincs kiborítva, akkor ott szerintem nagy truváj nem lehet.
Amíg állt a GT, én nem követtem az Alfás oldalakat, de emlékeim szerint az átlagos állapotú benzines 156 árai konvergálnak a nullához.
Egyébként, amennyiben mégiscsak letennél az Alfa-ról, akkor a Multiscan vagy milyen programot át/megvenném tőled...főleg, ha esetleg be is avatsz, hogy miként kell használni...
Nevermind...
-
hroberto
veterán
válasz SPeti1984 #8200 üzenetére
2009 szeptembertől kötelező a DPF (EURO 5), de előfordulhat, hogy önszorgalomból hamarabb is beletették, úgyhogy meg kell nézni vásárlás előtt.
Nekem pl. az EURO 4-es (90LE) MiTo-ban is volt, ami természetesen el is dugult.
Plusz a hatos váltóval volt szerelve, aminek szép nyígós hangja volt mikor eladtam. Gondolom a Puntokban is ugyanez van.
Előtte egy sima 75 lovas Grandeém volt, azzal komolyabb bajom nem volt.
Első rugótörésekre emlékszem, de nagyobb hibát nem volt.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
aktív tag
válasz gipsztigris #8204 üzenetére
Szerintem nem mentem el Pilisig (legalábbis nem emlékszem), de a navi elvitt Monor körül, így előfordulhat...
Egyébként pedig: Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Nevermind...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SPeti1984 #8200 üzenetére
Nálam magyar piacos Euro 4 90 LE szűrő nélküli, ilyen szempontból egyszerűbb a Grande, mint az Evo. Fb csoportot ajánlom.
-
ZoPád
tag
Sziasztok!
Adott egy [Fiat Punto 1.2 16V Active]. 2001/1 van a forgalmin, tehát valószínűleg Euro 2-es a motor, ergo nem bírná az E10 benzint, igaz?
Because this is the "Oh no, you didn't say that!" generation, where a shocking comment has more weight than the truth..
-
félisten
Sziasztok!
Ha már Punto II-ről van szó és az EURO szabványokról.
A használtautó katalógusábann az 1.2 16V-s motort EURO3-asnak tüntetik fel, a 8 szelepeset, meg EURO4-esnek és EURO3-asnak is évjárattól függően.
Az 1.4 16V-ről még nem találtam adatot, csak, hogy 158 g/km a CO2-kibocsátása.
A wikin ilyen 1.1-2.3 g/km értékeket adnak meg. Ez hogy jön össze pl. a 158-cal? Gondolom, valami átszámolási módszer van, de nem találomm.Létezik valami pontos doksi, ami hihetően leírja, hogy az egyes motortípusok évjárat szerint milyen kategóriásak?
Kössz!
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Integrale
veterán
Motorszambol tudod megallapitani, alvazszamod beirod ePerbe es latsz adatokat az autodrol. Az 1.4 8 es 16v az mind minimum euro3, kesobb euro4.
Az 1.2 16 es 8v -bol van 2-3-4 is. 2000.09 utani Punto 2-ok Euro2, utana gyartottak euro3-as besorolasuak."Bad reklám is reklám too"
-
félisten
válasz Integrale #8215 üzenetére
Köszi!
Még egy kérdés:
Erősen vacilálok egy késői Punto II és egy korai Punto III között.
Sajna 700 körül nálam vége a lehetőségeknek, a 800-at akkor tudom kipréselni, ha autópályára is alkalmas járművet kapok, amire nem kell sokat költeni legalább az első évben.A ritka autópályát leszámítva elsősorban rövid szakaszokon használnám, hegyre fel, hegyről le, be a városba, majd vissza; napi 2-3-szor 5-6km dugóban, meredeken, rossz úton.
Melyikre szavaznátok?
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
hobizoli
nagyúr
arra azert keszulj fel, hogy ilyen par km-s tavokon jarja, ahol be sem melegszik a motor uzemmelegre, meg hegynek fel nem fog 5-t kajalni semmi
a dizel se
aki mast mond, az siman hazudika jo fogyasztas az mindig a tartos konstans tempoval haladaskor jon ki mindennel
akkor el lehet vergodni vele 6 liter korul, egy ekkora autoval, vagy akar alatta is, ha 100-110km/h korul mesz csak veleaz 1.4-bol letezik 5 es 6 sebesseges valtos is
több drón kell ;P
-
félisten
válasz hobizoli #8219 üzenetére
Köszi!
Nem számítok különösen alacsony fogasztásra. Később szeretnék egy drágább utazóautót, és nem azt akarom tökretenni az ingázással (rövid távok, zsófolt parkoló a napon, stb.).
Eddig a Punto az, ami leginkább megfelelt az ingázó feladatra.
A Fabia és a Corsa volt még versenyben, de azok vagy drágábbak, vagy rosszabbakat olvastam róla nyáron.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Triathlete
senior tag
1.4 16v Fabia pedig jó választás, ami 75LE-s. A kopó dolgokon kívül semmi problémája nem volt. Úgy voltunk a feleségemmel, ha befürdünk a jelenlegivel veszünk megint egy olyat. Bírta a várost, de megjárta többször Horvátországot és egyszer Olaszországot is egy nyekkenés nélkül. Szervízelési költsége is meglepően jó volt, de szerencsére csak kopóalkatrészeket kellett mindig. 7évig használtam. 2002-es volt, korrodálásnak nyoma sem volt mikor eladtam nyáron, pedig csillaggarázsos volt mindig.
[ Szerkesztve ]
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
félisten
válasz Triathlete #8221 üzenetére
Az a gond, hogy fabiaból kb. az felső határomnál kezdődnek a nem leroggyant példányok.
Ha egy jobbat szeretnék kifogni, az többe kerül. Legalábbis a mostani kínálat szerint.
Bár most Punto II-ből sincs nagy választék 1.4 16V motorral. Nem tudom, hogy a kereskedők mennyire pimpelik fel a kocsit, hogy mutatós legyen.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
aktív tag
Gondoltam írok egy gyors update-et arról, hogy a nagy örömködésben mi (nem) történt...
Szóval a 24-i meghittség után 25-én indultunk Krakkóba. A terv reggelig az volt, hogy az Alfa-val megyünk...aztán szerénytelenül állíthatom, hogy volt egy pillanat az indulás napján, amikor belám állt az agyf@sz: érzem az eufóriát és elvileg minden OK, de nem akarom két országgal odébb kísérteni a szerencsémet.
Szóval GT elrak, Focus-szal elindul...párom mellett alapból sem tudtam volna 'örömködni', de utolag a forgalom sem hagyta volna: tömött sorokban vonatoztunk a Tátrán át... Hazafelé pedig egy kisebb havazástól kísérve értünk ki Lengyelországból, és a lengyelek legalább annyira potensek a hókotrásban, mint mi...viszont a 'tótok' rendesen pucolják az utakat. #respect
Cserében azért a Ford-dal megjártuk 1,5 tankból (5,5 l/100km, oda-kirándulgatás-vissza), és rá is fért már a kikormolás; ez a GT-vel egy tankolás oda, egy tankolás ott és egy rátankolás hazafelé koreográfia szerint ment volna...na, hát valamit valamiért.
Valószínűleg a Alfa egyelőre megmarad 'honi' kirándulásokra; itthonra ugye van asszisztencia bárhonnan-bárhova trailer-rel.
Vicces dolog ez: megvettem, hogy majd körbeélvezkedem vele a régiót; aztán a mindennapokban inkább nem használom, mert túl kényes és távolról sem praktikus; hosszútávokra pedig fenntartásokkal megbízható, így inkább arra sem használom. Marad a short-range cruising az agglomerációban, illetve a kiruccanások: Balaton, Tokaj, Szeged, Villány... F'yeah!
Nevermind...
-
szumoo
senior tag
Sziasztok!
Kérdésem lenne tapasztalt fórumtársaktól, hogy a 2012 utáni Puntoknak mennyire kemény a felfüggesztése illetve egészében ezen generációról tapasztalat?
Most egy 2-es puntonk van, de ennek vmi borzalom, ver mint az állat...
Bici:
- most egy 2000-es 1.2 16v HLX felszereltségű Puntot hajtunk párommal. Ősszel nálunk is volt hengerfej tömítés átégés... Viszont szegényt alsó fertályon eszi rendesen a rozsda. Folyamatos szerviz (2014-től) mellett kopó alkatrészek + kipufogó cserén kívül nem nagyon kellett hozzányúlni. Jó szaladgálós autó, városban (láb függő) nálam 7L körül megy, viszont országúton/autópályán max. 110-ig nyomva simán kihozható vele 5L körül.A nyúlon túl?
-
szumoo
senior tag
Egyik nap párom jött vissza Szegedre KKfélegyházáról, aztán izomból elkezdett rángatni, meg az erő is elszökött a motorból, szerencsére épségben odaért az autószerelőhöz. Az, hogy egy ilyennek mik az előjelei fogalmam sincs, nem vettünk észre semmi különöset előtte.
Sz.
A nyúlon túl?
-
alázógyík
őstag
Azért kemény, hogy már semerre nem mersz elindulni vele, mert vagy lehal, vagy szétráz, vagy csak nem éreznéd jól magad benne...
Két ünnep között egy kis pihi volt, gyorsan belement közel 600km a T-Jet Bravomba. 8-as átlag fogyival, 145-re belőtt tempomattal.
Szegény vagy 2 éve nem járt hosszabb úton, mindenhová feleségem 3-a Megane kombijával megyünk.
Indulás előtt ránéztem az ablak maosóra, abba töltöttem, és kész. Ez volt az útra való felkészítés. 12 éves. Brutál megbízható. -
rover45
senior tag
válasz Adrian Arki #8228 üzenetére
-
addikt
Lassan venni tervezek egy 1.4T 120 lovas Bravo-t, valahonnan a gyártási időszak végéről. Ha valaki tud valami jót, akkor szóljon. A 159-et március körül tervezem eladni, szóval ennek addig meg kéne lennie
-
m3tr0
senior tag
Sziasztok,
van egy céges Fiat Scudonk, 2014-es évjárat, 2.0 HDI motorral, az lenne a kérdésem,hogy honnan tudhatom meg,hány km-nél vagy hány év után kell vezérlést cserélni rajta?
A használati könyvéhez és szerviz füzetéhez nem jutok hozzá sajnos, interneten nem találtam pontos információt erről. -
addikt
válasz Triathlete #8233 üzenetére
Szerintem legkésőbb a jövő héten bemutatják az itthoni árlistát, onnantól rendelhető. Mármint a Q-tól lefelé. A Q-t meg 2020 második negyedévre pletykálják. Valószínűleg külön akarják bemutatni a Genfi Auto Show-n. Ami annyiból fura, hogy az LA Autoshow-n már ott volt. Igaz, hogy azon kívül más sajtóhír nem jelent meg róla és más sajtóeseményeken sem ejtettek róla egy szót sem. Szóval venném, de nincs mit.
-
Triathlete
senior tag
válasz HussarF #8234 üzenetére
Kerestem tegnap én is árlistát de nem találtam semmit. Tegnap óta áll a céges pareszban egy kék veloce. Az nekem pont jó lenne, ezért kerestem árat.
Nem fog hiányzoni az '59-es belseje? Szerintem klasszisokkal esztétikusabb, formabontóbb, mint bármely más mai autóé. Ez az egy amit kifogásolni tudok a Giuliában, persze egyátalán nem kizáró ok, összességében még mindg ezt venném.
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
addikt
válasz Triathlete #8235 üzenetére
Ha olyat akarsz, akkor sztem ez tuti ajánlat a hahu-ról. Asszem amore-s a tulaja is.
[link]
A belseje nem fog hiányozni, abban sztem jobb a Giulia. A gyönyörűen integrált közép kijelző, a középkonzol felső részének az anyósülés felé lejtő íve, a két nagy kerek légbeömlő a széleken... Ehhez hasonló szépet sztem az új Peugeot 508 tud még (csak az máshogy). A 159-nek a külseje az, ami karakteresebb, szoborszerűbb. De el tudom engedni, más liga a két autó. -
Triathlete
senior tag
válasz HussarF #8236 üzenetére
Értelek! Bár nekem a középkonzol teljesen felesleges egy autóban de elfogadom, hogy erre felé megy a világ, de attól még nem tetszenek. Nem akartam megpendíteni a peugeot-s szálat, de igen én is rá gondoltam. A 159 nekem kívül, belül nagyon fekszik.
[ Szerkesztve ]
KovacsK85 / Kovács Krisztián
-
m3tr0
senior tag
válasz molnarpeter #8232 üzenetére
RH02 94 kw-os
-
addikt
válasz Triathlete #8237 üzenetére
Ha viszont csak a bal 1-et vesszük figyelembe, meg a műszerfalat, akkor nekem az FL előtti 147 az etalon
A 3 mély tölcsér csőműszer, aminek nem látsz le az aljára, ha 20 centivel odébb hajolsz... Na az a vezető központúság
Csak abból az utolsó széria is 2004-es, alkatrész is drága hozzá, ráadásul egyre kevésbé van belőle utánpótlás. A TS motor is tud veszélyes lenni. Így elvetettem, hogy egy olyat vegyek szaladgálósnak, pedig gondolkodtam rajta. -
addikt
válasz Triathlete #8240 üzenetére
159 is tudja ezt, eleve a középkonzol is be van fordítva a vezető felé, jelezve, hogy mindenki más csak utas a pilótán kívül, meg a 3 kis műszer, az üzemanyagszint, a vízhőfok meg a turbónyomásmérő (benzinesnél olajhőfok) még jobban el van fordítva, hogy csak a sofőr lássa. Az a turbónyomásmérő meg külön király. Hogy van egyáltalán ilyen. Nem tudom, hogy más turbós autóba raktak-e ilyet, még nem találkoztam vele.
Meg olyan pilótafülkésen szűk a hely, mélyen kell ülni, nekem nagyon bejön. Mikor átültem a régi családi Focusba, az olyan érzés volt, mint ha felültem volna egy lovaskocsi bakjára. Magasan ültem, egyenes háttal, nagy lábtér és hatalmas ablakok körbe, amiken keresztül jól kiláttam. Szar érzés volt
A 159-nél nem is vesződök olyasmivel, hogy tolatásnál hátraforduljak. Csak radar meg visszapillantó. Forgolódni felesleges, semmivel nem látok többet -
Patrick
addikt
Nekem is a Giulia belseje tetszik jobban. Számomra tökéletes, minden úgy van, ahogy az nekem tetszik, HussarFéhoz még hozzátenném a csőműszereket, azt, hogy lentről indul a mutató, nem pedig picit balról, mint a legtöbb autóban, na meg a betűstílus is... bejön, kell...
Ma hazafele láttam is egy fehéret, simán kiszúrtam, pedig jó mocskos volt, mondjuk mocskosul jó még így is.
Egyenlőre durván drágák a benzinesek... márciusban lesz 4 éves a Giulia. A nyáron már akarok venni. Dízelt már vehetnék, de azt nem akarok. Ha 6 milla körül találok, már le is csapok rá, itthon nem is nagyon nézem őket, mert még drágább.
Van 6,6-ért egy monza piros Veloce, de annak több is az átírási költsége, + súlyadó, vagyonszerzési, biztosítás...
Meglátjuk.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
hobizoli
nagyúr
válasz HussarF #8239 üzenetére
nekem az a csoszeru kmoraegyeg pont nem tetszik
meg a FL elotti 147 az tok bamba szembol, hatul meg kicsik a lampai
es mintha csodalkozna az auto, ugy "nez" a kis lampaival szembolaz FL utani joval aggresszivabb kiallasu, es abban a kmoragyseg is normalisabb
több drón kell ;P
-
addikt
válasz hobizoli #8246 üzenetére
Ezzel kezdődött az 5 ajtós Alfa "betegség", hogy elölről bamba, hátulról meg jól néz ki, ezt folytatta a Mito meg a Giulietta is. Az FL-es 147 tényleg sokkal jobban néz ki kívülről, az elölről sem bamba, de a műszerfala sztem sokkal semmilyenebb. Nekem az FL előtti sokkal jobban bejön. De ez már ízlés kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
m3tr0
senior tag
válasz molnarpeter #8243 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Formula-1
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest